Laptop - slaba bateria - jak poprawic?

Data: 2012-10-26 10:49:32
Autor: Natix
Laptop - slaba bateria - jak poprawic?
Mam problem z bateria do laptopa Samsung r580
Praktycznie od roku bateria nie jest uzywana. Ciagle pracuje na zasilaczu czyli pobieram prad.
Jak juz zaczynam prace na baterii to okazuje sie ze starcza jej tylko 15 minut.
Czy mozna cos zrobic aby bateria znowu pracowala 1.5 godziny albo cos kolo tego?

Data: 2012-10-26 12:30:43
Autor: Radosław Sokół
W dniu 26.10.2012 10:49, Natix pisze:
Mam problem z bateria do laptopa Samsung r580

Wykończyłeś ją prawdopodobnie.

Praktycznie od roku bateria nie jest uzywana. Ciagle pracuje na zasilaczu czyli pobieram prad.

Jeżeli od kupna komputera prawie cały czas pracowałeś na za-
silaczu, to bateria została po prostu zajechana i jest do
wymiany co najwyżej.

Data: 2012-10-26 18:46:26
Autor: 2late
On 26/10/2012 11:30 AM, Radosław Sokół wrote:

[...]

Mam 5 rok Acera i wlasciwie czasami tylko rozladuje baterie i wciaz z godzine albo troche ponad utrzyma na baterii. ;)

Data: 2012-10-27 11:36:23
Autor: Radosław Sokół
W dniu 26.10.2012 19:46, 2late pisze:
Mam 5 rok Acera i wlasciwie czasami tylko rozladuje baterie i wciaz z godzine albo troche ponad utrzyma na baterii. ;)

A ja mam czwarty rok FS i zawsze wyjmuję baterię jeżeli nie
potrzebuję jej ładować lub pracuję długo na zasilaniu bate-
ryjnym. W efekcie bateria wciąż pozwala na 3.5 do 4.5 pracy.

Też zajechałeś swoją baterię, ale w mniejszym stopniu i do
tego miałeś odrobinę szczęścia (bo w moim poprzednim FS po
trzech latach pracy na zasilaczu bateria była już całkiem do
niczego i to mnie nauczyło rozsądnego i delikatnego obcho-
dzenia się z nią).

Data: 2012-10-27 19:58:16
Autor: 2late
On 27/10/2012 10:36 AM, Radosław Sokół wrote:

Mam 5 rok Acera i wlasciwie czasami tylko rozladuje baterie i wciaz z
godzine albo troche ponad utrzyma na baterii. ;)

A ja mam czwarty rok FS i zawsze wyjmuję baterię jeżeli nie

Co to jest FS?

potrzebuję jej ładować lub pracuję długo na zasilaniu bate-
ryjnym. W efekcie bateria wciąż pozwala na 3.5 do 4.5 pracy.
Też zajechałeś swoją baterię, ale w mniejszym stopniu i do

No nie wiem, bo nigdy nie potrzebowalem pracowac na baterii, rozladowuje czasami do konca, bo slyszalem ze tak jej dobrze robi. Tani Acer, 17 cali, bez zadnych oszczednych ustawien pracy na baterii. Wydaje mi sie ze trzyma sie bardzo dobrze, skoro jako nowa, wg. producenta miala wytrzymac 2h.

Data: 2012-10-27 22:10:45
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia Sat, 27 Oct 2012 19:58:16 +0100, 2late napisał(a):

Mam 5 rok Acera i wlasciwie czasami tylko rozladuje baterie i wciaz z
godzine albo troche ponad utrzyma na baterii. ;)

A ja mam czwarty rok FS i zawsze wyjmuję baterię jeżeli nie

Co to jest FS?

Strzelam, że Fujitsu-Siemens.

(ciach…)

[ Moje aukcje na Allegro - http://tinyurl.com/al53a                        ]

Data: 2012-10-27 23:23:28
Autor: 2late
On 27/10/2012 9:10 PM, Przemysław Ryk wrote:

[...]

3.5 - 4.5 godziny na baterii to sporo.
Jakis maly ekran czy laptop full wypas? Czy to teraz wszystkie sa takie dobre? Ja tam swojego Acera od zawsze uzywam jako stacjonarnego wiec krotka zywotnosc baterii mi nigdy nie przeszkadzala.

Data: 2012-10-28 07:55:09
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2012-10-28 00:23, 2late pisze:

3.5 - 4.5 godziny na baterii to sporo.
Jakis maly ekran czy laptop full wypas? Czy to teraz wszystkie sa takie
dobre?

Chyba wszystkie 2kPLN+, choć naturalnie sporo zależy od tego, w jaki sposób używasz. Jak dasz ekran na pełną jasność i odpalisz multimedia, to żaden 'normalny' tyle nie pociągnie.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-10-28 12:06:35
Autor: Radosław Sokół
W dniu 28.10.2012 00:23, 2late pisze:
Co to jest FS?
Strzelam, że Fujitsu-Siemens.

Dokładnie.

3.5 - 4.5 godziny na baterii to sporo.

Nie, to ledwie *przyzwoicie* jak na komputer *przenośny*. Ża-
łuję, że nie więcej, bo z włączonym WiFi i YouTube działa już
tak od 2.0 do 2.5 godziny tylko (te 4.5 maksymalne to bez WiFi
i z prostym edytorem tekstu na przykład).

Jakis maly ekran czy laptop full wypas? Czy to teraz wszystkie sa takie dobre? Ja tam swojego Acera od zawsze uzywam jako stacjonarnego wiec krotka zywotnosc baterii mi nigdy nie przeszkadzala.

F-S Esprimo U9200 (12").

Ale dzisiaj nawet duże komputery przenośne długo pracują na
baterii. Parę tygodni temu pomagałem w zakupie Samsunga NP550
i przy małym obciążeniu działa na baterii nawet do 5 godziny
-- przy ekranie ponad 15" i mocnym mikroprocesorze i5!

Data: 2012-10-28 12:12:21
Autor: 2late
On 28/10/2012 11:06 AM, Radosław Sokół wrote:

[...]

Czyli trafila mi sie niezla bateria. ;)

Data: 2012-10-28 14:57:54
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2012-10-28 12:06, Radosław Sokół pisze:
[...]

Tak. A najlepiej to włączyć i nie ruszać. Może by pociągnął 5h?!
Włączone Wi-Fi to dziś praktycznie konieczność. A do tego sporo softu. Czasami nawet głośniki. Tak że nie ma się co podniecać danymi producenta. Jak ktoś potrzebuje długo, to musi po prostu kupić dodatkowy aku.
Właśnie odłączyłem zasilacz. Laptop 15,4", 10-miesięczny, w trybie wysokiej wydajności: pozostało 2 godz. 47 min przy zużyciu energii ~15W.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-11 17:44:00
Autor: Radosław Sokół
W dniu 28.10.2012 14:57, $heikh el $hah pisze:
Tak. A najlepiej to włączyć i nie ruszać. Może by pociągnął 5h?!

Popadasz w ekstremistyczną ascezę? A może nie potrafisz zro-
zumieć, że czasem lepiej zrezygnować z czegoś dla wyraźnego
zysku, zamiast katować się dla zasady, że ma być włączone
wszystko co jest ze wszystkimi bajerami?

[...]

Konieczność?!? Po co Ci cały czas łączność sieciowa? W czasie
pisania jakiegoś artykułu, gdzie liczy się głównie Twoja wie-
dza i zgromadzone *wcześniej* materiały, musisz co chwilę zer-
kać do sieci? Musi Ci przeszkadzać poczta, komunikatory i aktu-
alizacje oprogramowania?

Wyłączenie WiFi, szczerze mówiąc, jest wręcz najlepszą rzeczą,
jaką może zrobić ktoś, kto chce poważnie popracować na kompu-
terze. Poza wyjątkami typu dokumentacja on-line (choć to też
jest nieco chore obecnie, że w środowiskach programistycznych
często nie ma porządnego helpa, a wszystko trzeba wyszukiwać
"w chmurze").

Właśnie odłączyłem zasilacz. Laptop 15,4", 10-miesięczny, w trybie wysokiej wydajności: pozostało 2 godz. 47 min przy zużyciu energii ~15W.

Słabo. Przez 2.5 godziny ledwie da się popracować, tym bar-
dziej, że pewnie po obciążeniu zrobi się z tego 1.5 do 2.0
godziny. Tyle miałem 10 lat temu na F-S Amilo A z Athlonem XP,
niezbyt przecież energooszczędnym.

|                 |                                        |

Data: 2012-11-14 09:17:42
Autor: Dominik & Co
Dnia 11.11.2012 Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał/a:

[...]

Nie każdy pisze artykuły. Ktoś może np. dłubać coś na serwerze
via ssh chociażby...

Wyłączenie WiFi, szczerze mówiąc, jest wręcz najlepszą rzeczą,
jaką może zrobić ktoś, kto chce poważnie popracować na kompu-
terze. Poza wyjątkami typu dokumentacja on-line (choć to też

.... ale jak rozumiem, nie jest to "poważna praca".

--
Dominik & kąpany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2012-10-31 07:53:38
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-27 11:36, Radosław Sokół pisze:
[...]

Ja nigdy nie wyjmuję baterii w moim starym HP 500. Na początku potrafiła wytrzymać ok 2 godzin. Teraz (po co najmniej 5 latach) - co najmniej dobrą połowę tego. Co jakiś czas jednak wyłączałem zasilacz i pracowałem na baterii do rozładowania.

Myślę, że nie ma co przesadzać z przesadnym dbaniem o baterię. Jeśli ktoś potrzebuje jej - to dba o nią z automatu, a jeśli nie - to co za różnica, że jej wydajność spadnie po 3 latach o 40%.

--
MN

Data: 2012-10-26 12:31:51
Autor: Skylla
W dniu 2012-10-26 10:49, Natix pisze:
[...]

Trzeba kupi now. Nic innego nie pomoe.

Data: 2012-10-27 20:38:05
Autor: Jurek W
Laptop - slaba bateria - jak poprawic?
Bateria jest do wymiany na pewno. Pytanie czy nie w ramach gwarancji (masz ponad rok, ale nie podajesz ile wynosi ten "ponad rok").
Co do wyjmowania baterii s rne szkoy. Ja w MSI i w Acerze nigdy nie wyjmuj. MSI serii VR ma ponad 40 lata, Acer AS ponad 3. Jeden i drugi maj ju ubytki pojemnoci, ale nie takie, eby nawet w okresie gwarancyjnym stanowiy podstaw do wymiany.
Niezalenie jak intensywnie bateri eksploatujesz, zakadam e zgodnie z zasadami sztuki, to i tak kiedy padnie. Po prostu ten wyrb ma swoj ywotno.

Jurek W

Uytkownik "Natix" <raciosy@wp.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:508a4ea2$0$26698$65785112@news.neostrada.pl...

Data: 2012-10-27 23:19:34
Autor: elmer radi radisson
On 2012-10-26 10:49, Natix wrote:

Mam problem z bateria do laptopa Samsung r580
Praktycznie od roku bateria nie jest uzywana. Ciagle pracuje na
zasilaczu czyli pobieram prad.

A przy okazji zapewne bateria wowczas jest caly czas doladowywana i
przy okazji dogrzewana.

Czy mozna cos zrobic aby bateria znowu pracowala 1.5 godziny albo cos
kolo tego?

Kupic nowa.

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-10-27 23:26:17
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2012-10-27 23:19, elmer radi radisson pisze:
On 2012-10-26 10:49, Natix wrote:

[...]

Akurat baterie Li-ion wolą doładowywanie, choćby z 90% od ładowania ze stanu ~0%. Co innego przy Ni-Cd bądź Ni-Mh.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-10-28 12:11:09
Autor: Radosław Sokół
W dniu 27.10.2012 23:26, $heikh el $hah pisze:
Akurat baterie Li-ion wolą doładowywanie, choćby z 90% od ładowania ze stanu ~0%. Co innego przy Ni-Cd bądź Ni-Mh.

Li-Ion lubią *małe* doładowywanie w niskim zakresie poziomu
naładowania.

Co zabija akumulatory Li-Ion:

  - głębokie rozładowanie (wyraźnie poniżej poziomu 1%-2%
    wskazywanego przez elektronikę baterii),

  - wysoki poziom naładowania (im wyższy, tym szybciej utle-
    niają się elektrody, powyżej 50%-60% zjawisko zaczyna
    być już nie do pominięcia),

  - bardzo niska i wysoka temperatura (najlepiej działają
    tak pi razy oko od 10 do 20 deg C).

Praca cały czas na zasilaniu sieciowym, trzymanie komputera
na kolanach, puszczanie intensywnych obliczeń i gier -- to
zabija baterię i w takich sytuacjach lepiej jest ją wyjąć
aż do czasu gdy komputer będzie chłodny, bez zasilania sie-
ciowego i będzie miał 0% obciążenia CPU i GPU.

Nowe komputery przenośne mają już często baterię oddaloną od
źródeł ciepła mocniej, ale dalej trzeba uważać, szczególnie
przy pracy na marnych powierzchniach (poduszka, koc, uda).

Data: 2012-10-28 15:04:48
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2012-10-28 12:11, Radosław Sokół pisze:
[...]

A możesz sprecyzować ten niski stan naładowania? I co znaczy "małe"? Z 30% do 60%? Nawet jeśli, to przecież przejście z zasilacza na baterię wymaga naładowania do ~100%.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-11 17:46:05
Autor: Radosław Sokół
W dniu 28.10.2012 15:04, $heikh el $hah pisze:
[...]

1) Niski poziom naładowania, tzn. *orientacyjnie* mniej niż
    3/4 pełnego ładunku.

2) Małe doładowywanie, tzn. *orientacyjnie* o kilkadziesiąt
    procent pojemności.

3) Dlaczego niby "przejście na baterię" wymaga naładowania
    do 100%? Ja często doładowuję komputer do 60%-70% i idę
    z nim na baterii pracować, bo wystarcza to na 1.5-2.5 go-
    dziny pracy bez problemu.

|                 |                                        |

Data: 2012-10-30 14:13:55
Autor: elmer radi radisson
On 2012-10-27 23:26, $heikh el $hah wrote:

Akurat baterie Li-ion wolą doładowywanie, choćby z 90% od ładowania ze
stanu ~0%. Co innego przy Ni-Cd bądź Ni-Mh.

Ale nie w ten sposob i nie w tych warunkach, w ktorych pracuja
zazwyczaj w laptopach:

"Lithium-ion suffers from stress when exposed to heat, so does keeping
a cell at a high charge voltage. A battery dwelling above 30°C (86°F)
is considered elevated temperature and for most Li-ion, a voltage above
4.10V/cell is deemed as high voltage. Exposing the battery to high
temperature and dwelling in a full state-of-charge for an extended time
can be more stressful than cycling. (..)
Besides selecting the best-suited voltage thresholds for a given
application, Li-ion should not remain at the high-voltage ceiling of
4.20V/cell for an extended time. When fully charged, remove the battery
and allow to voltage to revert to a more natural level like relaxing
after exercise. Although a properly functioning Li-ion charger will
terminate charge when the battery is full, some chargers apply a
topping charge if the battery terminal voltage drops to a given level."

http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries

A przy tym wszystkim trzeba przeciez miec na uwadze, ze bicie rekordow
w trwalosci oryginalnych baterii nie jest w interesie producentow
laptopow i wiekszosc z nich nie specjalnie gorliwa w tworzeniu
zabezpieczen, bo w koncu zarabiaja tez na sprzedazy nowych baterii.
Dlatego trzeba zatroszczyc sie samemu.

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-10-30 22:34:40
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2012-10-30 14:13, elmer radi radisson pisze:
[...]

Teoretycznie masz rację, ale laptop to nie desktop. Po okresie gwarancyjnym (zakładam 2 lata), gdy coś padnie (np. ekran), to się kupuje nowy, a nie naprawia czegoś, co jest warte tyle co naprawa bądź mniej. Mowa oczywiście o laptopach ze średniej półki, bo jak się zapłaci 5kPLN, to co innego. Nie wiem jak innych, ale mnie bardzo irytuje fakt, że po 10 miesiącach od zakupu nowego, takie o kilkaset złotych tańsze są od niego mocniejsze, choć w sumie lepszego na razie nie potrzebuję.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-10-31 10:27:47
Autor: elmer radi radisson
On 2012-10-30 22:34, $heikh el $hah wrote:

[...]

No wlasnie, laptop to nie desktop, wiec zazwyczaj nie kupuje sie go do
gier i nie zmienia co 1-2-3-4 polrocza. Kupuje sie go do internetu,
do ogladania yt, poklikania w excelu i do tego kazdy aktualnie
sprzedawany ekonomiczny model wystarcza spokojnie na kilka lat. Mysle
ze zarowno w przypadku gospodarstw domowych jak i wielu firm czesto
jest to okres rzedu 5 lat. Wystarczy popatrzec dookola na to czego
ludzie uzywaja. A sprzety sprzed 4-5 lat to czesto Core Duo albo
Core 2 czyli do tego wciaz wystarczajace niezle maszynki, jesli
dodatkowo rozbudowac RAM.

Bateria to nie matryca, i wymienic mozna w chwile, to zwyczajny
material eksploatacyjny.  Nie trzeba kupowac nowego laptopa.

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-10-31 20:44:42
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2012-10-31 10:27, elmer radi radisson pisze:
Kupuje sie go do internetu,
do ogladania yt, poklikania w excelu i do tego kazdy aktualnie
sprzedawany ekonomiczny model wystarcza spokojnie na kilka lat.

Zależy od przypadku. Ja mam np. łącze 40Mb na światłowodach i chciałbym, żeby strony ładowały mi się natychmiastowo, choć zdaję sobie sprawę z tego, że fakt, iż tak nie jest, jest również powodowany adblockiem i tym, że strony są przeładowane flashami i nie jest to wyłącznie wina laptopa, który ma AMD A4-3300M APU with Radeon(tm) HD Graphics (2C 1.9GHz/2.5GHz, 667MHz IMC, 2x 1MB L2) z 4GB DDR3 SO-DIMM 1.33GHz 64-bit, więc zabytkiem chyba jeszcze nie jest.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-10-31 22:25:40
Autor: elmer radi radisson
On 2012-10-31 20:44, $heikh el $hah wrote:

[...]

Czy masz 40Mbps FTTH czy 4Mbps DSL w przypadku conajmniej 90% stron,
pewnie z fejsbuniem na czele, nie robi to roznicy ;). Podobnie z iloscia tresci na przecietnej stronie, tym bardziej zakladajac ze
wlasnie adblock powycina najbardziej irytujace flashowe badziewie.

Tak czy owak galopada z wymiana sprzetu nie jest teraz tak wielka jak kiedys. A roznice rzedu dziesiatych czesci sekundy tez malo komu
robia roznice. Zamiast wymieniac sprzet zawsze mozna wybrac lepsza
przegladarke albo ja w nieznacznym stopniu dopasowac. Slowem, to
nie powod dla wiekszosci przykladowych Polakow, zeby co dwa lata
wydawac conajmniej 2k na nowy komputer kiedy stary przeciez sie
nie popsul.

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-11-11 13:03:32
Autor: Radosław Sokół
W dniu 31.10.2012 10:27, elmer radi radisson pisze:
Bateria to nie matryca, i wymienic mozna w chwile, to zwyczajny
material eksploatacyjny.  Nie trzeba kupowac nowego laptopa.

Życzę powodzenia.

Po 2-3 latach nie kupisz już oryginalnej baterii, a zamien-
niki zazwyczaj po roku nie nadają się już do niczego. Co to
za komfort pracy, jeżeli co roku muszę wydawać powiedzmy
200 zł za baterię? I gdzie tu ekologia, skoro bardziej w tym
momencie opłaca się kupić nowy, lżejszy, szybszy komputer z
gwarancją i dobrą baterią, która ma szansę przetrwać 3-4 lata?

Szczerze mówiąc wymiana matrycy jest często prostsza i bar-
dziej skuteczna od kupna nowej baterii :)

|                 |                                        |

Data: 2012-11-11 13:40:50
Autor: Yakhub
Laptop - slaba bateria - jak poprawic?
W liście datowanym 11 listopada 2012 (13:03:32) napisano:
Bateria to nie matryca, i wymienic mozna w chwile, to zwyczajny
material eksploatacyjny.  Nie trzeba kupowac nowego laptopa.

Życzę powodzenia.

Po 2-3 latach nie kupisz już oryginalnej baterii,

Bzdura.

a zamienniki zazwyczaj po roku nie nadają się już do niczego.

Zgodzę  się,  że  jakość  zamienników jest różna, i zazwyczaj znacznie
niższa,  niż oryginałów, ale nie uważam, żeby to dyskwalifikowało je z
użycia.

Co to za komfort pracy, jeżeli co roku muszę wydawać powiedzmy
200 zł za baterię?

Co   to   za   komfort  jazdy, skoro w samochodzie muszę co roku wydać
XXXzł  za  olej,  XXX  za  przegląd,  XXX  za  opony  i  XXX za klocki
hamulcowe? :>

I gdzie tu ekologia, skoro bardziej w tym
momencie opłaca się kupić nowy, lżejszy, szybszy komputer z
gwarancją i dobrą baterią, która ma szansę przetrwać 3-4 lata?

Nowa  bateria,  to  w  zależności od laptopa 150-300zł. Nowy, sensowny
laptop,   który  nie  rozpadnie  się  (mechanicznie) przez 3-4 lata to
mniej-więcej 10x tyle. Masz dziwną definicję opłacalności.

Szczerze mówiąc wymiana matrycy jest często prostsza i bar-
dziej skuteczna od kupna nowej baterii :)

????

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-10-27 23:21:35
Autor: $heikh el $hah
[...]

www.google.pl/search?q=bateria%20laptop%20regeneracja

Ale ja za nic nie ręczę, bo nigdy nie próbowałem.
Po okresie gwarancyjnym zwykle wymieniam laptopa.

--
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Laptop - slaba bateria - jak poprawic?