Laptop w Intelu czy AMD

Data: 2010-03-23 05:54:06
Autor: KK
Laptop w Intelu czy AMD
Witam, mam odwieczny problem. AMD czy Intel. Precyzując chodzi o dwa
modele ASUS-a:
- Asus K50AF-SX027 (AMD)
- Laptop Asus K50AF-SX027 (Intel)

Komputer ma służyć do zastosowań domoych intyernet, filmy, żadnych
gier. Słyszałem, że w takiej opocji tylko Intel, lepsze zarządzanie
energią, nie przegrzewa się. Na dzień dzisiejszy skłaniam się ku AMD.
Prosiłbym o wasze opinie.
Pozdrawiam

Data: 2010-03-23 08:41:45
Autor: Pszemol
Laptop w Intelu czy AMD
"KK" <jda@op.pl> wrote in message news:678c8e1b-ba2f-4b3c-8918-26de977b3e11f8g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

Grzanie się to wydatek energii... Jedynym źródłem energii w laptopie
to bateria. Aby porównać dwa laptopy i stwierdzić który się grzeje
bardziej należy sprawdzić w dokumentacji Asusa który z nich będzie
pracował dłużej na takiej samej baterii - ten się będzie mniej grzał.

Data: 2010-03-23 14:16:54
Autor: sam jestem
w dizlu, 16 wentyli
Komputer ma służyć do zastosowań domoych intyernet

Po co laptop?

Data: 2010-03-23 14:23:20
Autor: Robson
Laptop w Intelu czy AMD
Mam laptopa do takich zastosowan i ma na pokladzie procesor AMD turion x2 ultra. I to jest jego jedyna wada. Caly czas kreci wiatrakami i parzy w nogi. Natomiast czasami uzywam dosyc intensywnie porownywalnego lapka z intelem, to naprawde trzeba sie postarac zeby zakrecil wiatrak. Nigdy wiecej AMD.

Data: 2010-03-23 14:43:14
Autor: qwerty
Laptop w Intelu czy AMD
Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hoafc7$vvd$3@news.onet.pl...
[...]

No popatrz. Sam mam laptop na intelu i czasami zakręci wentylatorem. Nie jest dokuczliwe (włącza się na min obrotów) i po chwili się wyłącza. Zgodzę się, że amd są cieplejsze w laptopach.

Data: 2010-03-24 22:42:13
Autor: tg
Laptop w Intelu czy AMD

"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:hoafc7$vvd$3news.onet.pl...
Mam laptopa do takich zastosowan i ma na pokladzie procesor AMD turion x2 ultra. I to jest jego jedyna wada. Caly czas kreci wiatrakami i parzy w nogi.

moze wystarczy radiator przeczyscic?

Data: 2010-03-23 16:17:45
Autor: Jacek
Laptop w Intelu czy AMD
Dnia Tue, 23 Mar 2010 05:54:06 -0700 (PDT), KK napisał(a):

[...]

Moj Pavilion DV5-1100 przy ustawieniu 'oszczedzanie energii' w stanie
spoczynku ma 80st. C. Gdy zaczne gadac na Skajpie, to wzrasta do 90-93.
Jezeli ustawie 'maksymalna wydajnosc' i gadam na skajpie, to sie wylacza...
Co do wentylatora, to dzila non-stop, dokladnie tak, jak farelka - gorocy
podmuch, na zime, jak znalazl.:)
Smieje sie, ale jest to przykre, ze taka firma, jak HP wypuszcza na rynek
takie cos...
Dla przykladu dziadkowie kupili wnuczce, a mojej corce3 na przyjecie
Samsunga r580.

1. Zimny, letni tylko w okolicach procesora.
2. Wentylator nie wlacza sie - slychac jedynie dysk.
3. Stylistycznie piekny.

Moje spostrzezenia: kiedys Samsung (lata 90te) byl uwazany za cos
kiepskiego, a HP byla uznawana marka. Teraz jest odwrotnie.

P.S. Mialem kilka HP przed DV5 - byly jakosciowo lepsze.
HP schodzi na psy...

Data: 2010-03-23 16:20:20
Autor: Jacek
Laptop w Intelu czy AMD
Dodam jeszcze diagnoze z serwisu HP. Cytuje:

"Wstępna diagnoza: Reballing chipsetu 330zł netto. Czyszczenie i
konserwacja gratis. _Prosze nie uzywac notebooka do gier i programow w
znacznym stopniu obciążających chipsety notebooka_. Jeden gwarancji (wada
fabryczna). Istnieje pewne prawdopodobieństwo, że naprawa może się nie udać
i notebook nie będzie się uruchamiał."

Co Wy na to?

Data: 2010-03-23 16:23:36
Autor: Jacek
Laptop w Intelu czy AMD
Dodam jeszcze diagnoze z serwisu HP. Cytuje:

"Wstępna diagnoza: Reballing chipsetu 330zł netto. Czyszczenie i
konserwacja gratis. _Proszę_nie_używać_notebooka_do_gier_i_programów_w_
znacznym_stopniu_obciążających_chipsety_notebooka_. Jeden miesiąc gwarancji
(wada fabryczna)."

Co Wy na to?

Data: 2010-03-23 15:49:07
Autor: Pszemol
Laptop w Intelu czy AMD
"Jacek" <ala@ola.pl> wrote in message news:rnmzeaow5qy3$.6j0axf1bnrbg.dlg40tude.net...
[...]

Czy ktoś może mi wyjaśnić w jakim celu miałoby się robić ten reballing?

Data: 2010-03-23 22:32:15
Autor: MadMan
Laptop w Intelu czy AMD
Dnia Tue, 23 Mar 2010 15:49:07 -0500, Pszemol napisał(a):

Czy ktoś może mi wyjaśnić w jakim celu miałoby się robić ten reballing?

Pewnie w celu zamontowania nowego chipsetu. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-23 17:35:19
Autor: Pszemol
Laptop w Intelu czy AMD
"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message news:1kqz2k69nqtjq.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...
Dnia Tue, 23 Mar 2010 15:49:07 -0500, Pszemol napisał(a):

Czy ktoś może mi wyjaśnić w jakim celu miałoby się robić ten reballing?

Pewnie w celu zamontowania nowego chipsetu.

No właśnie nie...

Re-balling to procedura używana przy lutowaniu scalaków BGA
które pochodzą z wylutu. Jesli servisant podejrzewa że kostka
w laptopie odlutowała się (np pod wpływem wstrząsu/upadku)
to wtedy bez kupowania nowego scalaka zdejmuje się starego,
nakłada nowe kulki lutownicze i przylutowuje do płytki...

W laptopie który nigdy nie upadł, który działa a tylko się grzeje
sprawdziłbym tylko czy wiatraki pracują, czy otwory wentylacyjne
nie są zapchane kurzem (czasem wystarczy parę miesięcy aby je
zapchać w sposób bardzo skuteczny) i po wyczyszczeniu system
powinien pracować bez gotowania kolan właścicielowi...

Re-balling w takim kontekście brzmi dla mnie jak naciąganie
klienta. A już kasowanie kasy i zastrzeganie sobie "wiesz, laptop
może po naprawie dokonanej przeze mnie w ogóle nie działać"
to już skandal... To tak jakbyś przyszedł do mechanika z autem
do naprawy hamulców i ten Ci powiedział że po naprawie auto
może w ogóle nie hamować... no jaja sobie ktoś robi czy co?
Uciekałbym od takiego serwisu aż by się za mną kurzyło... :-)

Data: 2010-03-24 07:38:06
Autor: Tomasz Potega
Laptop w Intelu czy AMD
On 03/23/10 23:35, Pszemol wrote:
Czy ktoś może mi wyjaśnić w jakim celu miałoby się robić ten reballing?

Pewnie w celu zamontowania nowego chipsetu.

No właśnie nie...

"bumpgate":

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1004378/why-nvidia-chips-defective

pozdrowienia,
shadow

Data: 2010-03-24 08:48:30
Autor: Pszemol
Laptop w Intelu czy AMD
"Tomasz Potega" <shadow@manta.univ.gda.pl> wrote in message news:hocbt3$3n0$1news.task.gda.pl...
[...]

No super, ale po pierwsze dlaczego zakładasz że miał akurat chipset NVIDII?

Po drugie - oderwanie się kulki scalaka od płytki przeważnie kończy się
na braku działania kostki a nie na nadmiernym grzaniu się laptopa...
I to piszą w artykule:
"The end result of the failures is that bumps crack between the bump
 and the substrate on a chip, not on the bump to die side. When this
 happens to a signal bump, game over for the GPU or MCP."

Podtrzymuję swoją opinię że serwis prawdopodobnie nadmuchał rachunek
niepotrzebną usługą aby mu się opłacała robota z rozkręcaniem obudowy
laptopa, co nie jest ani miłe ani wygodne. Gdyby na rachunku było tylko
przedmuchanie sprężonym powietrzem i przetarcie żeberek radiatorów
na cpu i chipsecie to klient nie zapłaciłby za to paru stów... butowałby się.

A że ma na rachunku jakąś profesjonalnie brzmiącą usługę, nieważne co
to znaczy i czemu nie ma sensu akurat w przypadku laptopa który pracuje
tylko się grzeje, to już łatwiej mu wyłożyć parę stów z portfela :-(

Data: 2010-03-25 13:22:00
Autor: Tomasz Potega
Laptop w Intelu czy AMD
On 03/24/10 14:48, Pszemol wrote:
No super, ale po pierwsze dlaczego zakładasz że miał akurat chipset NVIDII?

"dv5-1100" jest tu mocną wskazówką.

Po drugie - oderwanie się kulki scalaka od płytki przeważnie kończy się
na braku działania kostki a nie na nadmiernym grzaniu się laptopa...

odnosiłem się tylko do pytania o cel reballingu, nie do przypadku
przegrzewania tego konkretnego laptopa. z tego co można przeczytać,
ilość padających pavillionów z GPU NV jest bardzo duża - i nie
zdziwiłbym się, gdyby producent naciskał na serwisy, by te przy
okazji innych zgłaszanych usterek zajmowały się układem grafiki.
swoją drogą - te zaś pewnie biorą się za to nadzwyczaj chętnie.

pozdrowienia,
shadow

Data: 2010-03-25 09:08:55
Autor: Pszemol
Laptop w Intelu czy AMD
"Tomasz Potega" <shadow@manta.univ.gda.pl> wrote in message news:hofkdq$bo8$1news.task.gda.pl...
[...]

Jeśli producent zaleca to niech też producent płaci... :-)

Data: 2010-03-25 15:28:24
Autor: Tomasz Potega
Laptop w Intelu czy AMD
On 03/25/10 15:08, Pszemol wrote:
Jeśli producent zaleca to niech też producent płaci... :-)

mnie nie musisz przekonywać... ;)

pozdrowienia,
shadow

Data: 2010-03-24 18:36:19
Autor: Irokez
Laptop w Intelu czy AMD
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hoau4n.5h0.0poczta.onet.pl...

[...]

Chyba że nie upadł a podczas nagrzewania coś nie kontakci i takie dziwne objawy.
Mam Della C640 który nie upadł a musiałem przelutować gniazda pamięci po bo nagrzaniu robił reset i gubił DIMM'a albo walił błedy od niej.
Miałem wcześniej C640 który po nagrzaniu całkiem umierał i w nim do przelutowania był chipset. Było jeszcze pare takich C640 (wcale nie wyczynowe jakieś te laptopy).

Irokez

Data: 2010-03-24 13:18:29
Autor: Pszemol
Laptop w Intelu czy AMD
"Irokez" <nie.mam@email.pl> wrote in message news:hodiiu$6i8$1news.onet.pl...
[...]

No ale opisany wyżej problem objawiał się tylko grzaniem sie...
Po co robić reballing jako naprawa samego grzania się?

Data: 2010-03-23 21:49:10
Autor: qwerty
Laptop w Intelu czy AMD
Użytkownik "Jacek" <ala@ola.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rnmzeaow5qy3$.6j0axf1bnrbg.dlg@40tude.net...
[...]

Od jakiegoś czasu wiadomo, że zamiast laptopów HP produkuje złom.

Data: 2010-03-24 14:21:12
Autor: kamil
Laptop w Intelu czy AMD

[...]

Brat niedawno oddal z reklamacja markowe buty sportowe (rozlazlily sie po prostu). Mialy kilka tygodni, wrocily z adnotacja "uzywane niezgodnie z przeznaczeniem". Widac tak, jak sportowe buty nie powinny byc uzywane do gry w kosza na hali, tak laptop powinien stac na biurku pokazujac wygaszacz ekranu.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-26 12:15:54
Autor: Jacek Osiecki
Laptop w Intelu czy AMD
Dnia Tue, 23 Mar 2010 16:23:36 +0100, Jacek napisał(a):
[...]

My na to, że nie kupuje się HP :)
Mam Della XPS M1330. W poniedziałek wieczorem (po niemal roku użytkowania)
postanowił pokazać pazurki, czyli przegrzała mu się grafika. We wtorek rano
zgłosiłem to telefonicznie w DELLu, w środę w samo południe dotarł
serwisant, w 40 minut wymienił płytę główną i przetestował czy wszystko
działa. Gwarancji mam jeszcze 2 lata, zresztą DELL wymienia płyty nawet
w XPSach którym skończyła się gwarancja.

Jak dla mnie - trzeci kontakt z serwisem DELL, trzeci raz pełna satysfakcja.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-03-26 13:33:22
Autor: kamil
Laptop w Intelu czy AMD

"Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> wrote in message news:slrnhqp9bq.rgi.joshuatau.ceti.pl...
[...]

Zapomniales dodac, ze taka satysfakcja jest jedynie przy wykupieniu 3-letniej gwarancji next business day, inaczej wysylasz sprzet i czekasz jak z kazdym innym producentem.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-26 20:56:08
Autor: Jacek Osiecki
Laptop w Intelu czy AMD
Dnia Fri, 26 Mar 2010 13:33:22 -0000, kamil napisał(a):
[...]

Jak widać, w przypadku HP można od serwisu usłyszeć "proszę nie grać za
dużo". Podejrzewam, że Dell by wymienił płytę bez zbędnych ceregieli - NBD
nie oznacza lepszego traktowania a jedynie serwis u klienta na miejscu.

Poza tym NBD w Dellach jest praktycznie standardem. A pierwszy link na
googlu na hasło "dell upgrade NBD" widzę: "Upgrade to 3Yr ProSupport : NBD
Onsite Service at S$30 | Dell"...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-03-29 08:35:53
Autor: Artur\(m\)
Laptop w Intelu czy AMD

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości

Jak widać, w przypadku HP można od serwisu usłyszeć "proszę nie grać za
dużo". Podejrzewam, że Dell by wymienił płytę bez zbędnych ceregieli - NBD
nie oznacza lepszego traktowania a jedynie serwis u klienta na miejscu.

Jeżeli użytkownik nie sprawdził w instrukcji obsługi, że "nie wolno grać w
gry"
to jego problem. Ja bym odesłał takiego serwisanta na drzewo.

Artur(m)

Data: 2010-03-26 13:42:19
Autor: Artur\(m\)
Laptop w Intelu czy AMD

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości

Jak dla mnie - trzeci kontakt z serwisem DELL, trzeci raz pełna
satysfakcja.

Też jestem przeciw HP (z róznych powodów)
ale mój HP NX7300 od 3 lat nie potrzebował nawet dobrego serwisu.,
ale lepiej bym się czu,ł gdybym na te 2 lata miał gwarancję.

Artur(m)

Data: 2010-03-26 14:53:43
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Laptop w Intelu czy AMD
On Fri, 26 Mar 2010 12:15:54 +0000 (UTC), Jacek Osiecki
<joshua@ceti.pl> wrote:

My na to, że nie kupuje się HP :)

Srutututu że napiszę ;-) To tak jak nei kupuje się samochodów na F:
Fiata, Forda, francuskich i Izuzu Trooper - to ostatnei to dopisek
kumpla mającego to cudo. Opinia tak nieprawdziwa że aż bzdurna.
Własciwie każdy serwis laptopów zaliczał u mnei przez lata jakieś
wpadki.

[...]

Ciesz się że akurat można było i serwisant potrafił. Opisywałem tu pad
dysku w Dellu M1330 z gwarancją NBD Okazało się że  nie ma możliwości
otrzymania ani dysku z preinstalowanym systemem ani kupić płytek do
instalacji tegoż. A serwisant okazał sie  kurierem który mi powiedział
żebym dysk wymienił własnoręcznie bo on jest kurier. Jak dla mnei to
pierwszy kontakt z serwisem Della w sprawie laptopów i po raz pierwszy
pełna porażka.

Zdrówko

Data: 2010-03-26 21:14:10
Autor: Jacek Osiecki
Laptop w Intelu czy AMD
Dnia Fri, 26 Mar 2010 14:53:43 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):
[...]

Każdy zalicza wpadki, tylko jakimś dziwnym trafem innym producentom jakoś
znacznie częściej niż DELLowi. Nie mówiąc o HP, które ma już legendarnie
zły serwis...

[...]

To niestety urok obecnej manii zastępowania płytek "partycją recovery"...
Ja i tak pierwsze co zrobiłem to wywaliłem Vistę na zbity pysk ;)

A serwisant okazał sie  kurierem który mi powiedział
żebym dysk wymienił własnoręcznie bo on jest kurier.

A mnie pytali czy mają przysłać kuriera czy serwisanta do padniętego
dysku... A w nowych gwarancjach NBD ponoć można sobie zatrzymać zepsuty
dysk za 75zł.

Jak dla mnei to
pierwszy kontakt z serwisem Della w sprawie laptopów i po raz pierwszy
pełna porażka.

Czyli w Twoim przypadku door2door byłoby lepsze ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-03-27 11:49:29
Autor: Waldeusz
Laptop w Intelu czy AMD

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnhqp9bq.rgi.joshuatau.ceti.pl...

Jak dla mnie - trzeci kontakt z serwisem DELL, trzeci raz pełna satysfakcja.

I ja jestem zadowolony z obslugi Della, choc mialem dotad tylko 1 satysfakcje
Padl mi 1 subpixel w IPS-ie i na drugi dzien mialem nowy monitor

Pozdrawiam

Data: 2010-03-24 19:03:44
Autor: MAR
Laptop w Intelu czy AMD
W dniu 2010.03.23 16:17, Jacek pisze:
[...]

Być może trzeba poprawić chłodzenie.

Smieje sie, ale jest to przykre, ze taka firma, jak HP wypuszcza na rynek
takie cos...

To wiadomo od paru lat, odkąd w DV6 odlutowywały się chipsety a HP robił trudności z naprawami.

Dla przykladu dziadkowie kupili wnuczce, a mojej corce3 na przyjecie
Samsunga r580.

Porównujesz procesor 65nm do 32nm ?

--
Mar

Data: 2010-03-25 08:38:29
Autor: Jacek
Laptop w Intelu czy AMD
Dnia Wed, 24 Mar 2010 19:03:44 +0100, MAR napisał(a):

Dla przykladu dziadkowie kupili wnuczce, a mojej corce3 na przyjecie
Samsunga r580.

Porównujesz procesor 65nm do 32nm ?

A dlaczego nie?

Data: 2010-03-25 10:21:56
Autor: Artur\(m\)
Laptop w Intelu czy AMD

> Porównujesz procesor 65nm do 32nm ?

A dlaczego nie?

Prowokujesz, czy nie wiesz?

Data: 2010-03-25 13:04:48
Autor: Jacek
Laptop w Intelu czy AMD
Dnia Thu, 25 Mar 2010 10:21:56 +0100, Artur(m) napisał(a):

[...]

Wiem, ale jak to sie ma do grzania. 32nm powinny sie mniej grzac niz 65nm?

Data: 2010-03-26 08:07:39
Autor: Artur\(m\)
Laptop w Intelu czy AMD

> [...]

> Prowokujesz, czy nie wiesz?

Wiem, ale jak to sie ma do grzania. 32nm powinny sie mniej grzac niz 65nm?

Tak.

Data: 2010-03-26 17:05:06
Autor: Jacek
Laptop w Intelu czy AMD
Dnia Fri, 26 Mar 2010 08:07:39 +0100, Artur(m) napisał(a):

[...]

To dlaczego AT286 nie mialy wentylatora, chociaz byly w technologii um?

Data: 2010-03-26 17:24:36
Autor: Robek
Laptop w Intelu czy AMD
Jacek pisze:
[...]

Bo miał zegar 12-16MHz a teraz procki ida w 2-3GHz, straty na przełączaniu rosną chyba w trzeciej potędze.

Data: 2010-03-29 08:43:55
Autor: Artur\(m\)
Laptop w Intelu czy AMD

To dlaczego AT286 nie mialy wentylatora, chociaz byly w technologii um?

At286 miał parę setek tysięcy tranzystorów,
Core ma pewnie parę setek milionów.

Artur(m)

Data: 2010-03-24 23:10:55
Autor: 1634Racine
Laptop w Intelu czy AMD
Jacek in news:dl31vfp1maf9.o506rqws80zg$.dlg40tude.net
[...]

czyli jesli najczesciej - ale i przy obrobkach multimedialnych, konwersjach jakichs - widze 50-70 st C, to rozumiem, ze u mnie w zasadzie zima procesorowa jest permanentna. A juz troche obawialem sie, ze gdy dobija do 70, to troche malo bezpieczne (Laptop).

Data: 2010-03-23 22:45:13
Autor: nom
Laptop w Intelu czy AMD
Ja mam dell studio 1555 na  intelu T4200 i jest chlodny i cichy, a kumpel kupil nowszy model 1558 na intelu i3 (reszta to samo) i mu sie laptop strasznie grzeje i wiatrak halasuje. A nowszy procesor mial byc lepszy...

Data: 2010-03-24 05:42:42
Autor: Chichotek
Laptop w Intelu czy AMD
Był 23 marzec (wtorek) gdy o godz. 22:45 *nom* napisał(a):

 A nowszy procesor mial byc lepszy...

Jest lepszy, ale nie chłodniejszy...

--
Pozdrawiam, Chichotek
P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

Data: 2010-03-24 05:43:13
Autor: Chichotek
Laptop w Intelu czy AMD
Był 23 marzec (wtorek) gdy o godz. 13:54 *KK* napisał(a):

Prosiłbym o wasze opinie.

Dla Twoich potrzeb zdecydowanie Intel.