Laptop z Celeronem M 370 + Win8

Data: 2014-05-17 17:28:22
Autor: Poldek
Laptop z Celeronem M 370 + Win8

Czy da radę zainstalować Windows 8 na laptopie z 2006 roku z Celeronem M 370? Na stronie Microsoft jest napisane, że wymaganiem koniecznym jest PAE, NX i SSE2. Czy ten procesor posiada takie rzeczy?

Data: 2014-05-17 18:40:26
Autor: Czarek

http://ark.intel.com/pl/products/27145/Intel-Celeron-M-Processor-370-1M-Cache-1_50-GHz-400-MHz-FSB

http://www.cpu-world.com/CPUs/Celeron_M/Intel-Celeron%20M%20370%20RH80536NC0211M%20%28BX80536NC1500EJ%29.html

--
Czarek

Data: 2014-05-18 11:15:05
Autor: Poldek
Czarek wrote:

[...]

Posiada NX i SSE2. Czy da się jakoś obejść do PAE?

Data: 2014-05-18 11:24:25
Autor: ZZZ

Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości news:ll9tmm$q44$1usenet.news.interia.pl...
Czarek wrote:

[...]

Odpuść myślenie o Win8 na tym procesorze.
Mam pod ręką laptopa (znajomy prosił, żeby go trochę przyśpieszyć)
z takim procesorem i bardzo to niemrawo chodzi pod WinXP.
W zależności od tego jaki chipset jest na płycie razem z procesorem,
może udałoby się W Twoim zrobić "pin mod" który podniesie FSB do 533
a procesor zamienić na Pentium M 725 lub 735 (ta sama podstawka).
W necie jest dużo opisów takich przeróbek np. w laptopach Acer.
Jest szansa, że zadziała i wtedy uzyskasz znaczący przyrost wydajności
ale nadal nie wystarczający dla Win8

ZZ

Data: 2014-05-18 12:35:57
Autor: Poldek

Czarek wrote:
[...]

Pod XP chodzi bardzo ładnie.
Kwestia niedopuszczenia do zaśmiecenia systemu niepotrzebnymi zamulaczami.

Podobno Win8 jest szybszy od XP.

Data: 2014-05-18 12:54:39
Autor: ZZZ

Czarek wrote:
[...]

Ale przy wyświetlaniu wielu filmów/filmików z netu już będzie się zacinał (pewnie
zależy od użytych kodeków).
A większa szybkość Win8 w stosunku do XP, myślę że jest złudzeniem
powstającym/odbieranym przy porównaniu świeżej instalacji 8'ki
z zaśmieconym XP.  Poza tym wielu zwraca uwagę na czas startu systemu
i na podstawie tego wyrabia sobie przeświadczenie o szybkości ogólnej.
Tu (w czasie startu) zapewne wiele poprawiono w 8'ce.
Poza tym pomyśl ile dasz jej pamięci. 2GB? to i XP przyśpieszy.
Więcej niż 2GB? - chipset zapewne Ci nie obsłuży.

ZZ

Data: 2014-05-18 14:28:30
Autor: Poldek

Czarek wrote:
[...]

2 GB RAM mam od dawna w tym laptopie.
Przekonanie o szybszości Win8 wziąłem z jakiś testów, na których koleś instaluje na 6-letnim laptopie XP-ka i wykonuje testy. Potem formatuje dysk i istaluje Win8 i robi te same testy. To są testy praktyczne, nie bechmarki. Np. obrót dużego tiffa w photoshopie. Ale jego laptop był 6-cio letni, więc miał PAE.
Więc może chociaż Win7 da radę normalnie puścić ma tym sprzęcie?

Jeszcze wracając do przekonań o mulastości starych laptopów na XP.
Nie tak dawno znajomy dał mi w prezencie laptopa z Pentium M bodaj 1.6 GHz i i GB RAM. Włączyłem go i przeraziłem się - wszystko działało jak muchy w smole. Już chciałem ten komp oddać na elektrośmieci, ale myślę sobie - spróbuję coś z tym zrobić. Nie robiłem formatu i instalowania systemu od nowa. Tylko wyrzucałem po kolei z tego komputera wszystko co niepotrzebnie go zmulało. M.in. przestarzały, nieaktywny program antywirusowy, jakąś starą wersję IE, wszystkie niepotrzebne dodatki. Aktualizowałem sterowniki i XPeka i co tam jeszcze nie pamiętam. Po dniu pracy komputer działał nie do poznania - sprawnie i szybko.

Natomiast jeśli chodzi o wyświetlanie wideo, to taki laptop lekko radzi sobie z wyświetlaniem wideo o rozdzielczości typowej dla ekranu jaki posiada, czyli 1024×768. Oczywiście nieraz zdarza się na youtube, czy innych serwisach internetowych, że filmy się tną. Wynika to prawdopodobnie z tego że na stronie oprócz właściwego filmu jest jeszcze kilka animacji flashowych z reklamami, oraz często filmy wrzucane do sieci są źle kodowane - np. niepotrzebnie zbyt duży bitrate dla danej rozdzielczości, coś źle z kodowaniem itp. Ale na takich filmach, to i Core i7 z 8 GB RAM potrafi się przyciąć.

Data: 2014-05-18 19:28:34
Autor: qwerty
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lla91b$isp$1@usenet.news.interia.pl...
oraz często filmy wrzucane do sieci są źle kodowane - np. niepotrzebnie zbyt duży bitrate dla danej rozdzielczości, coś źle z kodowaniem itp. Ale na takich filmach, to i Core i7 z 8 GB RAM potrafi się przyciąć.

Podaj link do tych filmów...

Data: 2014-05-18 15:24:47
Autor: maX
Laptop z Celeronem M 370 + Win8

Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości news:ll9tmm$q44$1usenet.news.interia.pl...

Posiada NX i SSE2. Czy da się jakoś obejść do PAE?

PAE to miał już 32-bitowy Pentium Pro 20 lat temu. PAE to już standard od dawna, więc nawet się tego nie podaje, podobnie jak np. obecności koprocesora matematycznego.

Data: 2014-05-18 16:22:20
Autor: Poldek
On Sun, 18 May 2014 15:24:47 +0200, "maX" <averwywal@interia.pl> wrote:
> [...]
standard od
dawna, więc nawet się tego nie podaje, podobnie jak np. obecności koprocesora matematycznego.

Super, dzięki za info.
Czyli podsumowując - Win8 pójdzie na takim laptopie bez problemów?

Data: 2014-05-19 13:05:15
Autor: Chris
Laptop z Celeronem M 370 + Win8
Poldek nabazgrał(a):

[...]