Laptop z Win 8.1

Data: 2014-10-19 09:47:50
Autor: Borneq
Laptop z Win 8.1
Na co patrzeć? Ceny zaczynają się od 1000 zł, ale chyba jakiś lepszy jest dużo droższy.

Data: 2014-10-19 09:29:33
Autor: G Nowak
Laptop z Win 8.1
On 19/10/2014 08:47, Borneq wrote:
Na co patrzeć? Ceny zaczynaj± się od 1000 zł, ale chyba jaki¶ lepszy
jest dużo droższy.

A bedziesz go nosil dalej niz od biurka do kanapy? Laptop za 1000 zeta to bolaca szyja, bolace oczy, bolace uszy, niewygodna klawiatura bateria padajaca tydzien po uplywie gwarancji ;-)

--
Pozdr

Data: 2014-10-19 12:47:01
Autor: zhbick
Laptop z Win 8.1

Użytkownik "G Nowak"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m2009q$1oo$1@speranza.aioe.org...

[..]

za 1000 da się przeżyć, gorzej że s± laptopy gamingowe za kilka tys PLN z matryc± maj±c± w pionie rozdzielczo¶ć 768 ;)

Data: 2014-10-19 12:27:17
Autor: G Nowak
Laptop z Win 8.1
On 19/10/2014 11:47, zhbick wrote:

za 1000 da się przeżyć, gorzej że s± laptopy gamingowe za kilka tys PLN
z matryc± maj±c± w pionie rozdzielczo¶ć 768 ;)

Byc moze do grania duza rozdzielczosc (i jeszcze wieksza karta graficzna) jest wzkazana. Gorzej z normalna praca i progamami nieobslugujacymi skalowania.

--
Pozdr

Data: 2014-10-20 19:51:36
Autor: zhbick
Laptop z Win 8.1

Użytkownik "G Nowak"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m20an3$r4b$1@speranza.aioe.org...
[..]

przecież na 768 w pionie ledwie się mie¶ci pocz±tek większo¶ci stron www, o tre¶ci można zapomnieć, mimo adblocka

Data: 2014-10-20 20:43:09
Autor: Borneq
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 o 19:51, zhbick pisze:
przecież na 768 w pionie ledwie się mie¶ci pocz±tek większo¶ci stron
www, o tre¶ci można zapomnieć, mimo adblocka

No to problem, bo więcej maj± zwykłe matryce a dotykowe 768, dotykowe maj±ce więcej s± strasznie drogie.

Data: 2014-10-21 07:19:26
Autor: G Nowak
Laptop z Win 8.1
On 20/10/2014 18:51, zhbick wrote:

Użytkownik "G Nowak"  napisał w wiadomo¶ci grup

przecież na 768 w pionie ledwie się mie¶ci pocz±tek większo¶ci stron
www, o tre¶ci można zapomnieć, mimo adblocka

A co to za roznica jesli przy rozdzielczosci milard piecset na dziewiecset po pieciokrotnym powiekszeniu miesci sie tych stron dokladnie tyle samo? A poza tym, jesli laptopiki 11'' maja juz 1080p a telefony komorkowe chyba i ze 4K to czemu nie sa masowo uzywane chociazby do AutoCADa? Przeciez moglyby.

--
Pozdr

Data: 2014-10-19 18:13:54
Autor: Borneq
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-19 o 12:47, zhbick pisze:
za 1000 da się przeżyć, gorzej że s± laptopy gamingowe za kilka tys PLN
z matryc± maj±c± w pionie rozdzielczo¶ć 768 ;)

Czy warto Lenovo?

Data: 2014-10-20 08:02:49
Autor: Filip454
Laptop z Win 8.1
On 19.10.2014 18:13, Borneq wrote:
W dniu 2014-10-19 o 12:47, zhbick pisze:
za 1000 da się przeżyć, gorzej że są laptopy gamingowe za kilka tys PLN
z matrycą mającą w pionie rozdzielczość 768 ;)

Czy warto Lenovo?

Warto ale zaleĹĽy do jakiej ceny.

Jedyny taki Filip w USENET...

Data: 2014-10-20 10:09:25
Autor: Chris
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-19 18:13, Borneq pisze:
W dniu 2014-10-19 o 12:47, zhbick pisze:
za 1000 da się przeżyć, gorzej że s± laptopy gamingowe za kilka tys PLN
z matryc± maj±c± w pionie rozdzielczo¶ć 768 ;)

Czy warto Lenovo?

Nie warto ze względu na serwis.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2014-10-20 10:26:02
Autor: ZZZ
Laptop z Win 8.1

Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:m22fvl$h6d$1node2.news.atman.pl...
[...]

A po co mu serwis do Lenovo?
Ja "mam pod opiek±" (w sensie, że pomogłem dokonać wyboru
i zakupu używanych kilkuletnich  Lenovo) już kilkana¶cie laptopów
tej marki i na przestrzeni kilku kolejnych lat w 2 pojawiły się defekty
(w jednym wypalona matryca, w drugim zwarcie USB).
Oba naprawione w dobrym serwisie laptopowym niespecjalizuj±cym
się wybitnie w Lenovo.

Na jako¶ć firmowego serwisu to trzeba patrzeć jak się kupuje
jakie¶ "ekonomiczne" wynalazki a nie porz±dne laptopy
Dell'a czy Lenovo.

ZZ

Data: 2014-10-20 10:44:44
Autor: Chris
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 10:26, ZZZ pisze:

[...]

Kilka sztuk i dwa już padły, a reklamuj na gwarancji to poczekasz ze 3 miesi±ce na naprawę :)

Na jako¶ć firmowego serwisu to trzeba patrzeć jak się kupuje
jakie¶ "ekonomiczne" wynalazki a nie porz±dne laptopy
Dell'a czy Lenovo.

Lenowo to Chińczyk id±cy na ilo¶ć więc nie wiem gdzie tu jako¶ć ..

Data: 2014-10-20 11:01:42
Autor: Borneq
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 o 10:44, Chris pisze:
Na jako¶ć firmowego serwisu to trzeba patrzeć jak się kupuje
jakie¶ "ekonomiczne" wynalazki a nie porz±dne laptopy
Dell'a czy Lenovo.

Lenowo to Chińczyk id±cy na ilo¶ć więc nie wiem gdzie tu jako¶ć ..

Jakie lepsze? Acer,HP,Toshiba?

Data: 2014-10-20 11:17:30
Autor: Chris
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 11:01, Borneq pisze:
[...]

HP (seria PROBOOK, ELITEBOOK), Toshiba, DELL, ASUS, ACER podobno też się dużo poprawił.
Każdy i tak zrobi co chce ale ja prywatnie bym nie kupił Lenovo.

Data: 2014-10-20 12:31:27
Autor: Borneq
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 o 11:17, Chris pisze:
HP (seria PROBOOK, ELITEBOOK), Toshiba, DELL, ASUS, ACER podobno też się
dużo poprawił.
Każdy i tak zrobi co chce ale ja prywatnie bym nie kupił Lenovo.

Chyba nie Lenovo, ale gdy oferty Allegro posortuję po cenie, to Lenovo dominuje

Data: 2014-10-20 12:39:50
Autor: Borneq
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 o 12:31, Borneq pisze:
[...]

Ciekawa sprawa, ekrany dotykowe niewiele droższe a z klawiaturami pod¶wietlanymi dużo droższe laptopy.

Data: 2014-10-20 13:05:06
Autor: Chris
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 12:39, Borneq pisze:
[...]

Bo pewnie pod¶wietlane to albo gaming albo bussines.

Data: 2014-10-20 13:17:29
Autor: Borneq
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 o 13:05, Chris pisze:
Ciekawa sprawa, ekrany dotykowe niewiele droższe a z klawiaturami
pod¶wietlanymi dużo droższe laptopy.

Bo pewnie pod¶wietlane to albo gaming albo bussines.

Je¶li chodzi o 4-rdzeniowe procesory to Toshiba ma AMD, czy lepsze 2 -rdzeniowe Intele czy 4-drdzeniowe AMD? Chyba zę 4-rdzeniowe Intele ma nieznana firma Medion

Data: 2014-10-20 13:31:48
Autor: Chris
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 13:17, Borneq pisze:
[...]

Zdecydowanie je¶li chodzi o lapki to Intel.

Medion to taki składak z gotowych tanich Chińskich kafelków :)

Przed wszystkim napisz czego wymagasz od tego lapka i do czego ma być stosowany.

Data: 2014-10-20 13:36:55
Autor: Borneq
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 o 13:31, Chris pisze:
Przed wszystkim napisz czego wymagasz od tego lapka i do czego ma być
stosowany.

Windows 8.1, Word/Excel/zamienniki, Firefox czy Chrome, jak gdy to przez WWW a nie wymagaj±ce super grafiki.

Data: 2014-10-20 14:05:07
Autor: Chris
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 13:36, Borneq pisze:
[...]

ASUS X550CA-XO127 1007U 4GB 15,6 LED HD 500GB INTHD BSY

To może co¶ takiego ?? Intel Celeron + matryca 15.4" MATOWA + klawiatura numeryczna co jest bardzo wygodne.

Tylko cena już ok 1400 zł ale taniej to nie wie czy warto.

Data: 2014-10-20 14:10:14
Autor: Chris
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 14:05, Chris pisze:
[...]

A może:

TOSHIBA C50-A-1JM N2820 4GB 15,6 500GB INT W8.1

http://www.x-kom.pl/p/174864-notebook-laptop-15-6-toshiba-satellite-c50-a-1jm-n2820-4gb-500-dvd-rw-win81.html

Data: 2014-10-20 22:04:41
Autor: qwerty
Laptop z Win 8.1
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m22u36$183$1@node2.news.atman.pl...
http://www.x-kom.pl/p/174864-notebook-laptop-15-6-toshiba-satellite-c50-a-1jm-n2820-4gb-500-dvd-rw-win81.html

Lepiej na
Celeron 1005M, Celeron 1000M lub ewentualnie Celeron N2930.

Data: 2014-10-20 15:28:29
Autor: Borneq
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 o 14:05, Chris pisze:
W dniu 2014-10-20 13:36, Borneq pisze:
To może co¶ takiego ?? Intel Celeron + matryca 15.4" MATOWA + klawiatura
numeryczna co jest bardzo wygodne.

Tu jest
http://allegro.pl/asus-x550ca-2x1-5ghz-4gb-15-6-500-torba-mysz-i4677151885.html
za 1 193 zł ale brak systemu, choć może opłaca się taniej bez systemu a system porz±dnie na płytce a nie jak maj± laptopy już wgrany?Ale z drugiej strony lepiej mieć dedykowany
Klawiatura numeryczna to duży plus, tylko czy przez to pozaostła zwykła nie jest za mała.
A i przydał by się ekran dotykowy

Data: 2014-10-20 15:34:22
Autor: Borneq
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 o 15:28, Borneq pisze:
A i przydał by się ekran dotykowy

Może dotykow± Toshibę, Asusy dotykowe zaczynaj± się od 1600

Data: 2014-10-20 15:42:19
Autor: Chris
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 15:28, Borneq pisze:
[...]

System jest ten sam tylko tam gdzie masz wgrany masz jeszcze tonę ¶mieci od producenta a tak sam decydujesz co instalować :)

Klawiatura numeryczna to duży plus, tylko czy przez to pozaostła zwykła
nie jest za mała.

A tym ASUS nie z czego co widzę ale zawsze warto zobaczyć fotki albo pomacać w jakim¶ sklepie nie dla idiotów :)

A i przydał by się ekran dotykowy

Nie wiem jak tu ceny :( ja brałem tydzień temu co¶ takiego:
HP ProBook 450 G2 i5-4210U 4GB 15,6" Touch 500GB Windows 8.1 Pro J4S95EA

ale to już 2450 zł (można taniej ale to i tak w koszta firmy :)

Data: 2014-10-20 16:10:53
Autor: Borneq
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 o 15:42, Chris pisze:
System jest ten sam tylko tam gdzie masz wgrany masz jeszcze tonę ¶mieci
od producenta a tak sam decydujesz co instalować :)

Jak by był bez systemu dużo tańszy to tak, bo sam Windows to nie 300 zł jak kiedy¶ XP kosztował a dużo mniej.
Ale
- jak z zarz±dzaniem energi±, hibernacj± przy zwykłym systemie?
- czasem laptopy maj± też zainstalowany Office Starter

Data: 2014-10-20 22:05:30
Autor: Poldek
Laptop z Win 8.1
Borneq wrote:
[...]

Tzn. ile dzi¶ wychodzi Win 7 lub 8.1 luzem?
Słabo szukałem, ale wychodziło mi, że jednak więcej.

Ale
- jak z zarz±dzaniem energi±, hibernacj± przy zwykłym systemie?
- czasem laptopy maj± też zainstalowany Office Starter

Po co komu office starter, jak s± libry, openy itp., które dobrze daj± radę z dokumentami offica. A jak kto¶ naprawdę potrzebuje MS Office do celów nie-domowych, to i tak będzie musiał zapłacić ile MS ż±da.

Data: 2014-10-20 23:24:23
Autor: Borneq
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 o 22:05, Poldek pisze:
Tzn. ile dzi¶ wychodzi Win 7 lub 8.1 luzem?
Słabo szukałem, ale wychodziło mi, że jednak więcej.

Chyba tak, ja zapłaciłem 208 zł z czym¶ za Windows, przy czym sam był już za 129 zł, ale kosztowała płytka. No tak, ale mój Windows był upgrade z XP za które dałem ponad 3 stówy.
Może Office Startera nie warto, ale preinstalowanego Windowsa tak, zwłaszcza że zdecydowana ilo¶ć laptopów go ma. Wada, że nie ma płytki, najwyżej można wypalić ratunkow±.

Data: 2014-10-21 08:17:35
Autor: Chris
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 16:10, Borneq pisze:
[...]

System jest dokładnie ten sam w wersji BOX, OEM, Preinstalowany a jedyna różnica to dodatki które pobierasz ze strony producenta lapka i instalujesz to co chcesz a nie wszystko jak leci gdzie potem masz 10 aplikacji FREE (znaczy testowe dema na 14/30 dni) i się bujasz żeby odinstalować to całe gówno dodane przez producentów.

Data: 2014-10-21 10:50:19
Autor: Poldek
Laptop z Win 8.1
Chris wrote:

[...]

Nie jest dokładnie taki sam, ponieważ inne s± warunki supportu i ew. póĽniejszego upgrejdu do nowszej wersji.

System preinstalowany z dysku ma swoje minusy, ale ma też, również i plusy. Np. chcesz doinstalować jaki¶ składnik Windows? Nie musisz szukać płyt instalacyjnych, które akurat zostały w domu, a jeste¶ w samolocie do Pernambuko. Jeżeli koniecznie chcesz mieć instalkę systemu na zewnętrznym no¶niku, to jest parę sposobów, żeby tak± instalkę wykonać samodzielnie z tego, co jest na dysku laptopa. Najwygodniej zrzucić sobie obraz dysku ze ¶wieżym systemem na jaki¶ zewnętrzny dysk i w razie potrzeby nic nie trzeba reinstallować, tylko nagrać obraz na dysk.

Bloatware i jego mozolne usuwanie jest oczywi¶cie męcz±ce, ale podobnie męcz±ce jest doci±ganie i instalowanie sterowników od producenta. Więc nie ma dobrego rozwi±zania.

Data: 2014-10-21 11:11:54
Autor: Chris
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-21 10:50, Poldek pisze:
Chris wrote:

[...]

System jest dokładnie taki sam :) zmieniaj± się jedynie warunki licencyjne ale producent może też co¶ wykasować/zmienić/skasować pod siebie.

[...]

Maj±c OEM też możesz sobie zrobić partycję RECOVERY tak samo jak preinstalowany. Wszystko to kwestia chęci i odpowiedniego programu.

Bloatware i jego mozolne usuwanie jest oczywi¶cie męcz±ce, ale podobnie
męcz±ce jest doci±ganie i instalowanie sterowników od producenta. Więc
nie ma dobrego rozwi±zania.

Ale robisz to szybciej niż wywalanie ¶mieci które HGW gdzie s± poukrywane w rejestrach jak chcesz mieć idealnie czysty system.

Data: 2014-10-20 13:04:30
Autor: Chris
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 12:31, Borneq pisze:
[...]

Jedzmy gówno, miliardy much nie mog± się mylić :)

Data: 2014-10-22 13:34:09
Autor: Piotr Rezmer
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 o 11:17, Chris pisze:
HP (seria PROBOOK, ELITEBOOK), Toshiba, DELL, ASUS, ACER podobno też się
dużo poprawił.
Każdy i tak zrobi co chce ale ja prywatnie bym nie kupił Lenovo.

Ja nie kupiłbym HP Probook, duży problem z lutami i padem grafiki. Ponoć lepiej wybrać laptopa z zintegrowan± GPU zamiast "zewnętrznej" (ilo¶ć awarii)

Toshiba S11 - niski komfort pracy (piski z wewn±trz obudowy, gło¶ny wentylator, Ľle zaprojektowana stacja dokuj±ca)

Do tej pory nie miałem Della, a ponieważ ceny ich modeli spadły, szukałbym tutaj (choć ze spadkiem cen, mogła polecieć jako¶ć)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-10-20 11:11:25
Autor: Poldek
Laptop z Win 8.1
Chris wrote:
[...]

Lenovo jest jak Ikea. Możesz kupić kanapę za 499 zł i da się na niej siedzieć. Maj± też kanapy po 6999 zł i też da się siedzieć. Zależy, co kto potrzebuje i ile chce na to wydać.

Data: 2014-10-20 20:41:56
Autor: jerzu
Laptop z Win 8.1
On Mon, 20 Oct 2014 10:44:44 +0200, Chris <actchris@gazeta.pl> wrote:

Lenowo to Chińczyk

Więkoszo¶ć laptoków to chińczyki.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-11-03 15:52:39
Autor: Poldek
Laptop z Win 8.1
Chris wrote:

Kilka sztuk i dwa już padły, a reklamuj na gwarancji to poczekasz ze 3
miesi±ce na naprawę :)

Mam laptopa Lenovo, ale nigdy nie było potrzeby, aby oddać go do serwisu. Mam też tablet Lenovo, kupiłem 2 lata temu. Po paru miesi±cach używania padło gniazdo słuchawkowe. Tzn. przestało być cokolwiek słychać w słuchawkach. W sumie, to nie jestem pewien, czy to wina tabletu, czy moja, ponieważ podł±czałem to wyj¶cie nie tylko do słuchawek, ale też do wzmacniacza stereo i być może zostało przeci±żone, ale nie wiadomo. W sumie zgłosiłem na gwarancji na infolinię Lenovo. Następnego dnia przyjechał do domu kurier i zabrał tablet. Po ok. tygodniu kurier dostarczył naprawiony tablet do domu. Czyli złego słowa nie mogę powiedzieć na ich serwis. Tablet z niższej półki, nie żaden biznesowy.

Data: 2014-11-03 15:46:37
Autor: Poldek
Laptop z Win 8.1
Borneq wrote:
W dniu 2014-10-19 o 12:47, zhbick pisze:
za 1000 da się przeżyć, gorzej że s± laptopy gamingowe za kilka tys PLN
z matryc± maj±c± w pionie rozdzielczo¶ć 768 ;)

Czy warto Lenovo?

Nie wiem, jak teraz, ale mam laptopa Lenovo, jeszcze z logo IBM na klapie. Kupiłem go w czerwcu 2006 roku. Cały czas jest w codziennym użyciu, jest też wożony tu i tam. Rozbudowałem RAM z oryginalnych 512 MB do maksymalnych 2GB, wymieniłem oryginalny dysk 40 GB na większy i ten komputer nie chce przestać normalnie działać i być potrzebny na co dzień. Po upadku ze stołu na podłogę miał małe pęknięcie obudowy, ale skleiłem epoxy i nie ma ¶ladu. Zawiasy trzymaj± jak pancerne.

Data: 2014-10-20 13:46:20
Autor: m
Laptop z Win 8.1
W dniu 19.10.2014 10:29, G Nowak pisze:
bateria
padajaca tydzien po uplywie gwarancji;-)

Przy czym na trzymanie pojemno¶ci baterii w takim HP gwarancji nie ma.

p. m.

Data: 2014-10-20 11:06:55
Autor: Poldek
Laptop z Win 8.1
Borneq wrote:

Na co patrzeć? Ceny zaczynają się od 1000 zł, ale chyba jakiś lepszy
jest duĹĽo droĹĽszy.

Do czego ten laptop Ci potrzebny?
Do grania w najnowsze gry?
Do pisania w edytorze tekstu?
Do przeglÄ…dania popularnych serwisĂłw z filmikami?
Do arkusza kalkulacyjnego, czy teĹĽ do programu magazynowego?
Będziesz go używał więcej jako mobiliny, na baterii, czy cały czas w domu i tak podpięty do sieci zasilania?

Jeżeli ma być uniwersalny, to bym zwrócił uwagę, czy posiada kartę graficzną oddzielną, czy tylko zintegrowaną? Oddzielna chyba jednak wciąż lepsza przy wyświetlaniu filmików z youtube. Do pakietu biurowego spokojnie wystarcza zintegrowana.
Sprawdziłbym też, czy jest karta sieciowa LAN (przewodowa) i jaka. Jeżeli 100 Mbit, to żenua. Dla mnie musi być w dzisiejszych czasach gigabit LAN.
Reszta, to juĹĽ detale ;-)

Data: 2014-10-20 12:20:22
Autor: miab
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 o 11:06, Poldek pisze:
Borneq wrote:

[...]

graficznÄ… oddzielnÄ…, czy tylko zintegrowanÄ…? Oddzielna chyba jednak
wciąż lepsza przy wyświetlaniu filmików z youtube. Do pakietu biurowego
spokojnie wystarcza zintegrowana.

Ja  bym powiedziaĹ‚ ĹĽe odwrotnie INTEL nawet na pĹ‚ycie (a nie w procku) znacznie lepiej sobie radzi z filmikami z youtube niĹĽ tanie popierduĹ‚ki "gigantĂłw" karto-graficznych.

Sprawdziłbym też, czy jest karta sieciowa LAN (przewodowa) i jaka.
Jeżeli 100 Mbit, to żenua. Dla mnie musi być w dzisiejszych czasach
gigabit LAN.

Zawsze to szybsze i stabilniejsze niĹĽ n-ka wifi.

Reszta, to juĹĽ detale ;-)

W rzeczy samej. SzczegĂłlnie wydajne detale jak procesor czy dysk.

miab

Data: 2014-10-20 15:18:11
Autor: Poldek
Laptop z Win 8.1
miab wrote:
[...]

Tylko jaki kupować nowy komputer z technologią z przed 20 lat?
Szczególnie, że 10 razy szybszy LAN jest w tej samej cenie, tylko trzeba uważać.

Reszta, to juĹĽ detale ;-)
W rzeczy samej. SzczegĂłlnie wydajne detale jak procesor czy dysk.

W dzisiejszych czasach każdy procesor daje radę w przeciętnym użytkowaniu. Przy przeglądaniu internetu i klikaniu w komórki arkusza kalkulacyjnego, czy Celeron, czy i7 nie zrobi wielkiej różnicy.

Data: 2014-10-20 19:12:02
Autor: miab
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-20 o 15:18, Poldek pisze:
miab wrote:
[...]

SzczegĂłlnie, ĹĽe 10 razy szybszy LAN jest w tej samej cenie, tylko trzeba
uważać.

Reszta, to juĹĽ detale ;-)
W rzeczy samej. SzczegĂłlnie wydajne detale jak procesor czy dysk.

W dzisiejszych czasach każdy procesor daje radę w przeciętnym
uĹĽytkowaniu. Przy przeglÄ…daniu internetu i klikaniu w komĂłrki arkusza
kalkulacyjnego, czy Celeron, czy i7 nie zrobi wielkiej różnicy.

W początkach internetu, a nawet do dość niedawna to była prawda.
Przy dzisiejszych wielomagabajtowych stronach przeładowanych flaszami robi wielką różnicę.

miab

Data: 2014-10-20 21:05:12
Autor: Poldek
Laptop z Win 8.1
miab wrote:
[...]

Oj nieprawda, moda na javascript i flasza to była w latach ok. 2000 i wtedy to była masakra, bo komputery wtedy miały po 200 MHz i 48 MB RAM.
Po paru latach sytuacja się uspokoiła.
Teraz owszem, można wciąż trafić na strony przeflaszowane, ale to są głównie reklamy na badziewnych portalach o majtkach dody.

Data: 2014-10-20 23:45:07
Autor: Przemysław Ryk
Laptop z Win 8.1
Dnia Mon, 20 Oct 2014 21:05:12 +0200, Poldek napisał(a):

Oj nieprawda, moda na javascript i flasza to była w latach ok. 2000 i wtedy to była masakra, bo komputery wtedy miały po 200 MHz i 48 MB RAM.
Po paru latach sytuacja się uspokoiła.
Teraz owszem, można wci±ż trafić na strony przeflaszowane, ale to s± głównie reklamy na badziewnych portalach o majtkach dody.

WeĽ może sprawdĽ, ile JavaScriptu jest choćby na Facebooku. :)

[ Jedno puknięcie to jest przypadek.                      (Ola Żyszkowska) ]

Data: 2014-10-21 10:55:16
Autor: Poldek
Laptop z Win 8.1
Przemysław Ryk wrote:
[...]

Pewnie dużo, oj dużo, ale Ci powiem, że akurat ten portal działa płynnie na laptopie z przed 8 lat. Jedynie wideo się tnie. Jest jako¶ tak ambitnie kodowane, że chociaż obrazek jest mały i jako¶ciowo marny, to wymaga sprzętu, nie wiem czego.
Ale wystarczy przeł±czyć z HD na normal i już się nie tnie.

Data: 2014-10-21 16:28:54
Autor: Przemysław Ryk
Laptop z Win 8.1
Dnia Tue, 21 Oct 2014 10:55:16 +0200, Poldek napisał(a):

WeĽ może sprawdĽ, ile JavaScriptu jest choćby na Facebooku. :)

Pewnie dużo, oj dużo, ale Ci powiem, że akurat ten portal działa płynnie na laptopie z przed 8 lat.

To już zależy, czy się w samym fejsuniu co¶ nie pokrzaczy. :) Przycinać też
go momentami przycina, choć nie wiem, jaki na to wpływ maj± stosowane przeze
mnie rozszerzenia w przegl±darce (np. SocialFixer).

Jedynie wideo się tnie. Jest jako¶ tak ambitnie kodowane, że chociaż obrazek jest mały i jako¶ciowo marny, to wymaga sprzętu, nie wiem czego.
Ale wystarczy przeł±czyć z HD na normal i już się nie tnie.

Pewnie Cię uwiera brak sprzętowego dekodowania h264 i tyle.

[ Życie jest piękne! Je¶li prawidłowo dobierze się ¶rodki antydepresyjne.  ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2014-10-22 18:00:42
Autor: Poldek
Laptop z Win 8.1
Przemysław Ryk wrote:

Pewnie Cię uwiera brak sprzętowego dekodowania h264 i tyle.

Nie wiem, możliwe, ale h264 odtwarzane "normalnie", czyli nie przez WWW, lecz jako plik, który otwiera się w VLC, takie h264 idzie elegancko w HD, bez zbędnych przycięć.

Data: 2014-10-29 10:15:25
Autor: miab
Laptop z Win 8.1
miab wrote:
[...]

To otwĂłrz sobie sobie teraz wp.pl.
Jakiś słodki idiota musiał to wymyślić.

miab

Data: 2014-10-29 10:17:58
Autor: Chris
Laptop z Win 8.1
miab wrote:
[...]

AddBlock i po problemie :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ pojazdu.

Data: 2014-10-29 10:23:38
Autor: miab
Laptop z Win 8.1
miab wrote:
[...]

AddBlock nie specjalnie pomaga(starają się być sprytni).
Dopiero 4-rdzenie sobie z tym jakoĹ› radzÄ….

miab

Data: 2014-10-30 19:15:24
Autor: Krystek
Laptop z Win 8.1
miab wrote:

[...]

Mój hit to portal TVN4.pl Potrafi tak przyciąć przeglądarkę, że nic się nie da zrobić. A komuś, kto wymyślił automatyczne odtwarzanie filmów (zarówno na takich newsowych portalach, jak i na YT) należałby się rozżarzony pręt w d...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-10-30 19:29:25
Autor: Poldek
Laptop z Win 8.1
miab wrote:

[...]

Nie przesadzajmy. Zarówno wp.pl jak tvn4.pl przejrzałem przed chwilą na laptopie z 2006 roku, który posiada na pokładzie: a. Celeron M 1.5GHz, Windows XP, 2 GB RAM i spokojnie daje się te portale przeglądać bez patrzenia na zegarek.

Data: 2014-10-30 23:40:02
Autor: RadoslawF
Laptop z Win 8.1
Dnia 2014-10-30 19:29, Użytkownik Poldek napisał:

[...]

Spokojnie czyli czekając. A większość woli na szybko czyli otworzyć
przeczytać co go interesuje i zamknąć nie przerywając sobie w trakcie
wyłączaniem filmiku czy dźwięku bo jakiś idiota wstawił głośny
dźwięk.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-31 11:55:19
Autor: Poldek
Laptop z Win 8.1
RadoslawF wrote:

[...]

Głośny filmik będzie przeszkadzał tak samo na kompie z Core i7.

Data: 2014-10-31 19:05:37
Autor: RadoslawF
Laptop z Win 8.1
Dnia 2014-10-31 11:55, Użytkownik Poldek napisał:

[...]

I tu jesteś w tzw. "mylnym błędzie".
Na szybkim kompie i dobrej sieci usłyszę ten zbędny hałas zanim
zacznę czytać interesujący mnie artykuł. Na wolnym zacznie hałasować
w trakcie czytania. Trzeba przerwać czytanie i przewijać (powoli bo
wolny komputer) stronę żeby dziadostwo wyłączyć.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-01 08:22:49
Autor: Stregor
Laptop z Win 8.1
[...]

Do tego, jeśli masz internet mobilny (szybki LTE), ale z limitem transferu, to nóż się w kieszeni otwiera gdy takie ścierwo transfer zżera.

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2014-11-02 01:18:02
Autor: RadoslawF
Laptop z Win 8.1
Dnia 2014-11-01 08:22, Użytkownik Stregor napisał:
[...]

Przeciętny użytkownik komputera jest coraz głupszy i coraz
wygodniejszy. Więc film tylko z lektorem lub dabingiem
bo czytanie napisów za trudne. A jak przeglądanie wiadomości
z interesującej dziedziny to coraz więcej materiału dźwiękowego
lub nawet filmów żeby ten statystyczny idiota nie przeoczył
tego wchodzÄ…c na stronÄ™.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-02 02:02:50
Autor: animka
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-31 o 19:05, RadoslawF pisze:
[...]

Ja od razu na klawiatura naciskam guzik do wyłczenia dźwieku, bo nie toleruję nachalności. Najlepiej zainstalować adblockplus, tylko jak chcesz słuchać to musisz zezwolić aplikacji na uruchomienie się. Pyta czy odblokować wtyczkę.

--
animka

Data: 2014-11-02 11:22:53
Autor: Borneq
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-11-02 o 02:02, animka pisze:
[...]

Wchodzę na NNN.salon24.pl i od razu włącza się Terlikowski mówiący o ... Bożym Ciele, wyłączam, chcę przejść do następnej strony, znowu się włącza.

Data: 2014-11-02 11:35:55
Autor: JoteR
[OT] Laptop z Win 8.1
"Borneq" napisał:

Wchodzę na NNN.salon24.pl i od razu włącza się Terlikowski

Było takie przedwojenne powiedzenie:
"Nie rusz psa
to ciÄ™ nie osra"
Jak widać, nic nie straciło na aktualności, a nawet zyskało nowe znaczenia ;->

JoteR

Data: 2014-11-03 17:25:36
Autor: Poldek
Laptop z Win 8.1
RadoslawF wrote:
[...]

Być może mój Celeron M 1.5 GHz jest jakiś wyjątkowo szybki, ale u mnie nie ma aż takich opóźnień. Natomiast na przeszkadzające wtręty dźwiękowe z reklam dobra rada, która działa zarówno na Celeronie, jak też na i7, przycisk mute (jest na większości laptopów) i odblokowoywać dźwięk tylko wtedy, kiedy potrzeba.

Osobna sprawa, że kupowanie i7 po to, żeby można było szybciej wyciszać reklamy, czy to nie przerost? Może po prostu nie warto wchodzić na te portale, na których jest więcej irytujących reklam, niż właściwej treści?

Data: 2014-11-03 17:52:39
Autor: marfi
Laptop z Win 8.1

Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.pl> napisał w wiadomości news:5457ac82$0$11134$65785112news.neostrada.pl...

Osobna sprawa, że kupowanie i7 po to, żeby można było szybciej wyciszać reklamy, czy to nie przerost? Może po prostu nie warto wchodzić na te portale, na których jest więcej irytujących reklam, niż właściwej treści?

 Firefox+ Adblock i Noscript pozwalajÄ… zapomnieć o takich problemach :)

--
marfi

Data: 2014-11-05 01:26:45
Autor: RadoslawF
Laptop z Win 8.1
Dnia 2014-11-03 17:52, Użytkownik marfi napisał:

Osobna sprawa, że kupowanie i7 po to, żeby można było szybciej
wyciszać reklamy, czy to nie przerost? Może po prostu nie warto

Powiedział bym że to dodatkowa korzyść z posiadanie szybkiego
procesora.
Wyciszanie głośników też ma wady, często siedzę obok włączonego kompa
i jeśli ktoś mnie zawoła po jakimś komunikatorze to z wyłączonym
dźwiękiem nie będę o tym wiedział.

wchodzić na te portale, na których jest więcej irytujących reklam, niż
właściwej treści?

Omijanie takich stron jest dobrym rozwiązaniem ale nie do końca
skutecznym, dostajesz linka na grupach, wchodzisz na stronÄ™
nieznaną a tam łubudu po głośnikach.

Firefox+ Adblock i Noscript pozwalają zapomnieć o takich problemach :)

Nie pozwalają jeśli filmik czy nagranie jest elementem strony.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-20 20:52:14
Autor: jerzu
Laptop z Win 8.1
On Mon, 20 Oct 2014 11:06:55 +0200, Poldek <pugilares@interia.eu>
wrote:

Jeżeli 100 Mbit, to żenua. Dla mnie musi być w dzisiejszych czasach gigabit LAN.

W tych tanich laptopach 1Gbit to rzadko¶c. Ja ostatnio kupowałem
laptoka dla siebie, zapłaciłem blisko 2 tys. a i tak karta sieciowa to
100 Mbit.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-10-20 21:02:00
Autor: Poldek
Laptop z Win 8.1
wrote:

[...]

Nie ma tu żadnej reguły, czy w tanich, czy w drogich.
S± laptopy po 1249 zł z gigabitem i po 3499 zł z fast ethernetem.
Po prostu trzeba dokładnie patrzeć, na li¶cie parametrów 100 Mbit nie rzuca się w oczy, a potem przykra niespodzianka po podł±czeniu sprzętu.

Data: 2014-10-23 09:56:29
Autor: nom
Laptop z Win 8.1

Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał w wiadomości news:m1vqbo$r8q$1node2.news.atman.pl...
Na co patrzeć? Ceny zaczynają się od 1000 zł, ale chyba jakiś lepszy jest dużo droższy.

W Biedronce był PacardBell (by Acer),
http://produkty-z-bdr.blogspot.com/2014/08/notebook-packard-bell-easynote-tf71bm-z.html
za 1199zł, później przeceniony na 999zł, akumulator wytrzymuje 8,5h pracy w internecie. :-)

Data: 2014-10-23 10:41:55
Autor: Borneq
Laptop z Win 8.1
W dniu 2014-10-23 o 09:56, nom pisze:
za 1199zł, później przeceniony na 999zł, akumulator wytrzymuje 8,5h
pracy w internecie. :-)

Matryca błyszcząca, ja nastawiłem się na ekrany dotykowe

Data: 2014-10-26 20:04:03
Autor: nom
Laptop z Win 8.1

Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał w wiadomości news:m2af1a$uko$1node1.news.atman.pl...

Matryca błyszcząca, ja nastawiłem się na ekrany dotykowe

Czyli na matryce błyszczące. ;-)

Laptop z Win 8.1