Grupy dyskusyjne   »   pl.comp.pecet   »   Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzysta ł i coś podpowie?

Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzysta ł i coś podpowie?

Data: 2016-12-05 18:11:27
Autor: Irokez
Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzysta ł i coś podpowie?
Tematyka trochę taka... handlowa,  ale może ktoś mi pomoże, bo aktualnie szukam laptopa dla siostry w granicach 3.5kPLN, co z jednej strony nie jest dużą kwotą ale też i nie małą, i nie chciałbym wtopić.

Ale o co biega..
Kupiony został przez znajomego u nich laptop Lenovo z dyskiem SSD. Pod spodem znalazłem wielką naklejkę x-kom uniemożliwiająca otworzenie klapki. Ok.

Ale znowu zastałem kupiony tam laptop Dell (też nie ja), znowu z dyskiem SSD + HDD. Okazuje się, że wybrany model Dell występuje w wersji HDD, więc dysk jest wyciągany, wsadzany do taniej obudowy USB 2.0 (co pisze, że wsadzają w obudowę, ale nie nie że to tańszej 2.0), wsadzany jest w jego miejsce SSD (niestety nie pisze jaki, więc pewnie jak się trafi) i znowu wielka nakleja x-kom uniemożliwiająca otwarcie klapki (akurat nie ma ten Dell M.2).
Dalej. Z tego co podpytałem kupca tego Della, to dostał info w sklepie, że gdyby nie ten nieszczęsny SSD była by gwarancja Della z naprawą w domu a tak ma wysyłkę do sklepu a oni mają extra umowę z Dell i respektują takie zmiany. No okej...

Ale powiedzmy pada komp w niedzielę (a tak 2 tygodni temu Lenovo zastrajkowało przed wylotem porannym na południowy kontynent), dane są potrzebne na JUŻ, trzeba wytargać dysk do zewnętrznej obudowy aby przegrać ostatnie pliki, a tu zajebista nakleja...
zrywam i .. po gwarancji?

No właśnie
Ktoś ćwiczył to w x-kom? jest to dobra wola tylko, czy jak?

Bo może lepiej kupić gdzie indziej w standardzie i wsadzić samemu dysk SSD i ma się normalną gwarancję?


zdrówka wszystkim życzę i stalowych nerwów przy szukaniu prezentów ;)


--
Irokez

Data: 2016-12-05 21:34:31
Autor: Uncle Pete
Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?
Dalej. Z tego co podpytałem kupca tego Della, to dostał info w sklepie,
że gdyby nie ten nieszczęsny SSD była by gwarancja Della z naprawą w
domu a tak ma wysyłkę do sklepu a oni mają extra umowę z Dell i
respektują takie zmiany. No okej...

Powiem jak było u mnie 2 lata temu: jak rejestrowałem laptopa na stronie Della, od razu pokazano mi go w konfiguracji, w której dostałem od x-coma (też mam tę dużą naklejkę). Jeżeli coś się stanie, to gwarancję realizuje się bezpośrednio u Della. Więc zapytałbym w x-comie jak jest z tą gwarancją, bo mogło coś się zmienić, czy z tym SSD to jakiś szczególny przypadek.

Ale powiedzmy pada komp w niedzielę (a tak 2 tygodni temu Lenovo
zastrajkowało przed wylotem porannym na południowy kontynent), dane są
potrzebne na JUŻ, trzeba wytargać dysk do zewnętrznej obudowy aby
przegrać ostatnie pliki, a tu zajebista nakleja...
zrywam i .. po gwarancji?

No właśnie
Ktoś ćwiczył to w x-kom? jest to dobra wola tylko, czy jak?

Jeśli jest tak jak u mnie i gwarancję realizuje bezpośrednoi Dell, zapytałbym w Dell Polska, czy potrzebują tej naklejki x-coma. Bo może jest tylko dla rękojmi/niezgodności z umową.

Piotr

Data: 2016-12-05 19:41:18
Autor: Irokez
Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?
W dniu 2016-12-05 o 19:34, Uncle Pete pisze:
Dalej. Z tego co podpytałem kupca tego Della, to dostał info w sklepie,
że gdyby nie ten nieszczęsny SSD była by gwarancja Della z naprawą w
domu a tak ma wysyłkę do sklepu a oni mają extra umowę z Dell i
respektują takie zmiany. No okej...

Powiem jak było u mnie 2 lata temu: jak rejestrowałem laptopa na stronie
Della, od razu pokazano mi go w konfiguracji, w której dostałem od
x-coma (też mam tę dużą naklejkę). Jeżeli coś się stanie, to gwarancję
realizuje się bezpośrednio u Della. Więc zapytałbym w x-comie jak jest z
tą gwarancją, bo mogło coś się zmienić, czy z tym SSD to jakiś
szczególny przypadek.


Jak sprawdziłem tego Della na stronie, to niestety nie miał tego dysku SSD. Stąd tego posta napisałem.



--
Irokez

Data: 2016-12-05 22:18:40
Autor: qwerty
Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?
Użytkownik "Irokez"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5845b4ce$0$15191$65785112@news.neostrada.pl...
Jak sprawdziłem tego Della na stronie, to niestety nie miał tego dysku SSD. Stąd tego posta napisałem.


Ba, jakby nawet popsuł się laptop to x-kom będzie żądał dostarczenia też dysku magnetycznego (do zamienienia w przed odesłaniem do serwisu). Lepiej samemu zrobić wymianę dysku, niż zlecać tego w gównosklepie:

http://www.wykop.pl/ramka/2955735/niekonczaca-sie-walka-z-x-kom-lamanie-praw-rekojmi-i-wprowadzanie-w-blad/
http://www.wykop.pl/ramka/3300661/pomocy-laptop-z-x-kom-i-walka-z-wiatrakami/
http://www.wykop.pl/ramka/3020311/x-kom-probuje-wydymac-kolejnego-klienta/
http://www.wykop.pl/ramka/2501433/moja-przygoda-z-laptopem-lenovo-i-sklepem-x-kom/
http://www.wykop.pl/ramka/2052448/uwaga-na-firme-x-kom-uzywane-serwisowane-laptopy-jako-nowe/
http://www.wykop.pl/ramka/2830519/x-kom-pl-odrzuca-reklamacje-nawigacji-goclever-lapiacej-sygnal-po-5-minutach/
http://www.wykop.pl/ramka/3019823/o-tym-jak-wada-przestala-byc-wada/
http://www.wykop.pl/ramka/3301427/reklamacja-w-x-komie-serwis-lenovo-czyli-moja-przygoda-z-firmami/
http://www.wykop.pl/ramka/3306411/x-kom-serwis-lenovo-telefon-uszkodzony-w-trakcie-zgloszenia-gwarancyjnego/
http://www.wykop.pl/ramka/3354181/moda-na-x-kom-odcinek-34782/

Data: 2016-12-06 20:32:24
Autor: Irokez
Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?
W dniu 2016-12-05 o 22:18, qwerty pisze:
Użytkownik "Irokez"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5845b4ce$0$15191$65785112@news.neostrada.pl...
Jak sprawdziłem tego Della na stronie, to niestety nie miał tego dysku
SSD. Stąd tego posta napisałem.


Ba, jakby nawet popsuł się laptop to x-kom będzie żądał dostarczenia też
dysku magnetycznego (do zamienienia w przed odesłaniem do serwisu).
Lepiej samemu zrobić wymianę dysku, niż zlecać tego w gównosklepie:

http://www.wykop.pl/ramka/2955735/niekonczaca-sie-walka-z-x-kom-lamanie-praw-rekojmi-i-wprowadzanie-w-blad/

http://www.wykop.pl/ramka/3300661/pomocy-laptop-z-x-kom-i-walka-z-wiatrakami/

http://www.wykop.pl/ramka/3020311/x-kom-probuje-wydymac-kolejnego-klienta/
http://www.wykop.pl/ramka/2501433/moja-przygoda-z-laptopem-lenovo-i-sklepem-x-kom/

http://www.wykop.pl/ramka/2052448/uwaga-na-firme-x-kom-uzywane-serwisowane-laptopy-jako-nowe/

http://www.wykop.pl/ramka/2830519/x-kom-pl-odrzuca-reklamacje-nawigacji-goclever-lapiacej-sygnal-po-5-minutach/

http://www.wykop.pl/ramka/3019823/o-tym-jak-wada-przestala-byc-wada/
http://www.wykop.pl/ramka/3301427/reklamacja-w-x-komie-serwis-lenovo-czyli-moja-przygoda-z-firmami/

http://www.wykop.pl/ramka/3306411/x-kom-serwis-lenovo-telefon-uszkodzony-w-trakcie-zgloszenia-gwarancyjnego/

http://www.wykop.pl/ramka/3354181/moda-na-x-kom-odcinek-34782/


W sumie, to już mi przeszło...
Sam sobie dokupię tam, gdzie plomb nie dają i wymienię.


--
Irokez

Data: 2016-12-06 22:27:07
Autor: jakson
Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?
http://www.wykop.pl/ramka/2052448/uwaga-na-firme-x-kom-uzywane-serwisowane-laptopy-jako-nowe/

Niestety potwierdzam.
Kupilem nowego lapsa a dostalem uzywanego (~3000 pln).

Data: 2016-12-19 19:39:15
Autor: Irokez
Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?
W dniu 2016-12-06 o 22:27, jakson pisze:
http://www.wykop.pl/ramka/2052448/uwaga-na-firme-x-kom-uzywane-serwisowane-laptopy-jako-nowe/


Niestety potwierdzam.
Kupilem nowego lapsa a dostalem uzywanego (~3000 pln).


Dzięki wszystkim. Kupiłem gdzie indziej, bez żadnych potężnych nalepek na klapce. Sam dołożyłem pamięci i gwarancja jest normalna door-2-door.

Zdrówko i Wesołych Świąt.


--
Irokez

Data: 2016-12-06 12:20:23
Autor: pueblo
Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?
Witaj Irokez, 05 gru 2016 w
news:58459fbf$0$5147$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:
Dalej. Z tego co podpytalem kupca tego Della, to dostal info w
sklepie, ze gdyby nie ten nieszczesny SSD byla by gwarancja Della z
naprawa w domu a tak ma wysylke do sklepu a oni maja extra umowe z
Dell i respektuja takie zmiany. No okej...

Nie chce mi się w to wierzyć, tj. brak gwarancji Della w takim przypadku. Padnie SSD, to rzeczywiście nie Della sprawa, ale w przypadku każdej innej usterki powinni to naprawić bez marudzenia. Najlepiej zadzwonić, napisać do Della, można też chyba sprawdzić po Service Tagu.
Jak rozumiem, oryginalny dysk HDD od Della jest, więc tym bardziej nie widzę problemu. Po zerwaniu takiej plomby można co najwyżej stracić gwarancję X-kom na SSD, ale to trzeba od nich wymusić jednoznaczne stanowisko. I nie wystarczy pierwszy lepszy konsultant na infolinii, no chyba że jest jakiś dokument na papierze z laptopem to regulujący.
Parę miesięcy temu szukałem laptopa i męczyłem sprzedawców o takie sprawy.
Problem wynika głównie z tego, że jednak większość klientów nie zna się na sprzęcie i stąd mogą wyniknąć nieporozumienia w realizowaniu gwarancji przez producenta w przypadku laptopa zmodyfikowanego przez sprzedawcę. A tak naprawdę chyba wszyscy producenci laptopów pozwalają na ingerencję w sprzęt - wymiany, zamiany dysków, ram. - bez utraty gwaracji, pod warunkiem, że się czegoś nie uszkodzi fizycznie.
Polecam cisnąć X-koma aż nie napiszą w emailu, że ta plomba to pic na wodę i można sobie spokojnie taki dysk wyciągnąć bez utraty gwaracji na niego, tym bradziej jeśli konsrukcja laptopa jest do tego dostosowana
(odpowiednia klapka) A jak się uprą, to cóż - nawet taniej może wyjść kupono z hdd i ssd we własnym zakresie, albo pogodzenie się z utratą gwarancji na SSD. Poza tym, przed zakupem można się dowiedzieć jakie SSD montują. O ile pamiętam Komputronik dawał Sandiski, a Xkom Adata.
Czyli trzeba poznać stanowisko producenta i sprzedawcy w sprawie modyfikacje - gwarancja, a potem decydować.

Data: 2016-12-06 21:11:39
Autor: RadoslawF
Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?
W dniu 2016-12-06 o 13:20, pueblo pisze:

Problem wynika głównie z tego, że jednak większość klientów nie zna się
na sprzęcie i stąd mogą wyniknąć nieporozumienia w realizowaniu
gwarancji przez producenta w przypadku laptopa zmodyfikowanego przez
sprzedawcę. A tak naprawdę chyba wszyscy producenci laptopów pozwalają
na ingerencję w sprzęt - wymiany, zamiany dysków, ram. - bez utraty
gwaracji, pod warunkiem, że się czegoś nie uszkodzi fizycznie.

Dotychczas były skargi nabywców którzy oddając laptop do naprawy
gwarancyjnej musieli też oddać dysk który sprzedawca z laptopa wydłubał
bez konsultacji z producentem.
Znalezienie producenta laptopa który przyjmie i zrealizuje
naprawę w tak modyfikowanym sprzęcie może być niewykonalne.
Ale daj znać na grupie jak takiego znajdziesz.


Pozdrawiam

Data: 2016-12-06 21:27:06
Autor: pueblo
Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?
Witaj RadoslawF, 06 gru 2016 w news:o2761q$4ro$1node2.news.atman.pl
napisałeś/aś:
W dniu 2016-12-06 o 13:20, pueblo pisze:

Problem wynika głównie z tego, że jednak większość klientów nie zna
się na sprzęcie i stąd mogą wyniknąć nieporozumienia w realizowaniu
gwarancji przez producenta w przypadku laptopa zmodyfikowanego
przez sprzedawcę. A tak naprawdę chyba wszyscy producenci laptopów
pozwalają na ingerencję w sprzęt - wymiany, zamiany dysków, ram. -
bez utraty gwaracji, pod warunkiem, że się czegoś nie uszkodzi
fizycznie.

Dotychczas były skargi nabywców którzy oddając laptop do naprawy
gwarancyjnej musieli też oddać dysk który sprzedawca z laptopa
wydłubał bez konsultacji z producentem.
Znalezienie producenta laptopa który przyjmie i zrealizuje
naprawę w tak modyfikowanym sprzęcie może być niewykonalne.
Ale daj znać na grupie jak takiego znajdziesz.


Pozdrawiam


Z tego co się dość wnikliwie dowiadywałem, to takich problemów nie robi Acer i Fujitsu. Oczywiście domyślne (moje) założenie jest takie, że przed wysyłką na gwarancję użytkownik jest 100% pewny, że awaria nie dotyczy jego prywatnego dysku. W przypadku Asusa i chyba HP, rzeczywiście mieli takie wymagania, przy czym w Asusie podobno mogą odmówić naprawy bez oryginalnego dysku, a w HP to wymontują ten "obcy element" i odeślą go w woreczku razem z laptopem (naprawionym), jeśli dobrze pamiętam. Co do Della i NBD, to myślę, że nie ma problemu dogadać się z serwisantem na miejscu. Zresztą w przypadku HP z jakiejś serii biznesowej też nie powinno być problemów. Wszystkie moje przypuszczenia opieram na niedawnym rekonesansie - przeglądanie forów (?) tematycznych itp., ale skleroza zadbała o brak konkretów.

Data: 2016-12-07 15:13:33
Autor: RadoslawF
Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?
W dniu 2016-12-06 o 22:27, pueblo pisze:

Problem wynika głównie z tego, że jednak większość klientów nie zna
się na sprzęcie i stąd mogą wyniknąć nieporozumienia w realizowaniu
gwarancji przez producenta w przypadku laptopa zmodyfikowanego
przez sprzedawcę. A tak naprawdę chyba wszyscy producenci laptopów
pozwalają na ingerencję w sprzęt - wymiany, zamiany dysków, ram. -
bez utraty gwaracji, pod warunkiem, że się czegoś nie uszkodzi
fizycznie.

Dotychczas były skargi nabywców którzy oddając laptop do naprawy
gwarancyjnej musieli też oddać dysk który sprzedawca z laptopa
wydłubał bez konsultacji z producentem.
Znalezienie producenta laptopa który przyjmie i zrealizuje
naprawę w tak modyfikowanym sprzęcie może być niewykonalne.
Ale daj znać na grupie jak takiego znajdziesz.


Z tego co się dość wnikliwie dowiadywałem, to takich problemów nie robi
Acer i Fujitsu. Oczywiście domyślne (moje) założenie jest takie, że
przed wysyłką na gwarancję użytkownik jest 100% pewny, że awaria nie
dotyczy jego prywatnego dysku.
W przypadku Asusa i chyba HP, rzeczywiście mieli takie wymagania, przy
czym w Asusie podobno mogą odmówić naprawy bez oryginalnego dysku, a w
HP to wymontują ten "obcy element" i odeślą go w woreczku razem z
laptopem (naprawionym), jeśli dobrze pamiętam. Co do Della i NBD, to
myślę, że nie ma problemu dogadać się z serwisantem na miejscu. Zresztą
w przypadku HP z jakiejś serii biznesowej też nie powinno być
problemów. Wszystkie moje przypuszczenia opieram na niedawnym
rekonesansie - przeglądanie forów (?) tematycznych itp., ale skleroza
zadbała o brak konkretów.

No zobacz a ja po lekturze for i grupy wnioski wysnuwam całkiem
inne.  :-)


Pozdrawiam

Data: 2016-12-08 21:42:53
Autor: WAM
Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?
On 06 Dec 2016 21:27:06 GMT, pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:

Co do Della i NBD, to myślę, że nie ma problemu dogadać się z serwisantem na miejscu. Zresztą w przypadku HP z jakiejś serii biznesowej też nie powinno być problemów.
W przypadku HP NBD to czasem wystarczy dogadać się samemu ze sobą
jeśli zaakceptujesz to że wysyłają Ci część do samodzielnej wymiany.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
pokoje na Mazurach www.spanienamazurach.pl
pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

Data: 2016-12-08 21:17:48
Autor: pueblo
Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?
Witaj WAM, 08 gru 2016 w
news:pchj4c99q323k3jnun883jpc1p5vq85rpn4ax.com napisałeś/aś:
On 06 Dec 2016 21:27:06 GMT, pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:

Co do Della i NBD, to myślę, że nie ma problemu dogadać się z serwisantem na miejscu.
Zresztą w przypadku HP z jakiejś serii biznesowej też nie powinno
być problemów.
W przypadku HP NBD to czasem wystarczy dogadać się samemu ze sobą
jeśli zaakceptujesz to że wysyłają Ci część do samodzielnej wymiany.

WAM

W Dellu też wysyłają. Nawet, jeśli dobrze pamiętam, bez gwarancji na miejscu, bo chyba nie każdy Dell ma(miał)serwis u klienta. Znajomy miał problem z klawiaturą, zadzwonił, zapytali czy będzie sam w stanie wymienić, potwierdził i wysłali. I to był jakiś taniutki model.

Data: 2016-12-11 18:08:40
Autor: Irokez
Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?
W dniu 2016-12-08 o 22:17, pueblo pisze:
Witaj WAM, 08 gru 2016 w
news:pchj4c99q323k3jnun883jpc1p5vq85rpn4ax.com napisałeś/aś:

On 06 Dec 2016 21:27:06 GMT, pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:

Co do Della i NBD, to
myślę, że nie ma problemu dogadać się z serwisantem na miejscu.
Zresztą w przypadku HP z jakiejś serii biznesowej też nie powinno
być problemów.
W przypadku HP NBD to czasem wystarczy dogadać się samemu ze sobą
jeśli zaakceptujesz to że wysyłają Ci część do samodzielnej wymiany.

WAM

W Dellu też wysyłają. Nawet, jeśli dobrze pamiętam, bez gwarancji na
miejscu, bo chyba nie każdy Dell ma(miał)serwis u klienta. Znajomy miał
problem z klawiaturą, zadzwonił, zapytali czy będzie sam w stanie
wymienić, potwierdził i wysłali. I to był jakiś taniutki model.


Z Dell to że tak jest to wiem, wymieniałem sam napęd DVD w Latitude. Ale jak padnie matryca czy Mobo to raczej nie wyślą do samodzielnej wymiany :)


--
Irokez

Data: 2016-12-08 13:05:21
Autor: fxjerzy
Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzystał i coś podpowie?
Zapraszam do grupy tematycznej na FB "Laptopy, Notebooki, Ultrabooki - Porady / Testy / Recenzje / Co kupić"
https://www.facebook.com/groups/laptop.nieidealny.plk

Laptop z X-Kom a gwarancja - ktoś już korzysta ł i coś podpowie?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona