Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania

Data: 2018-10-06 13:42:32
Autor: Sebastian Biały
Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
On 29/09/2018 23:31, Sebastian Biały wrote:
Czas na zmianę.

No i zmieniłem.

HP 8570w.

Wady:
a) klawiatura z numeryczną. Do dzisiaj nie wiem co jest w tym bardziej profesjonalnego.
b) nie bootuje z mSATA bo programisci biosu HP nie mają wyobraźni.
c) klawiatura jednak kierowana do biznesmenów: dziadowska o niewygodnym skoku ale za to podświetlana

Zalety:
a) dokładnie to co chciałem i więcej (fullhd)
b) bios pozwala na bootowanie czegobądź w tym pxe

Data: 2018-10-06 14:30:58
Autor: pueblo
Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
Witaj Sebastian Biały, 06 paź 2018 w
news:ppa73a$527$1node1.news.atman.pl napisałeś/aś:
On 29/09/2018 23:31, Sebastian Biały wrote:
Czas na zmianę.

No i zmieniłem.

HP 8570w.

Czyli jednak 15. Dla mnie modele Elitebooków z tego okresu są obłędne. Osobiście wziąłbym 8570p z Ati. O ile nie miałbym wymagań co do grafiki.

Wady:
a) klawiatura z numeryczną. Do dzisiaj nie wiem co jest w tym
bardziej profesjonalnego.
b) nie bootuje z mSATA bo programisci biosu HP nie mają wyobraźni.
Dziwię się, że w ogóle ma jakieś złącze mSata. Może jakiś update, mod biosu?

c) klawiatura jednak kierowana do biznesmenów: dziadowska o
niewygodnym skoku ale za to podświetlana

Zalety:
a) dokładnie to co chciałem i więcej (fullhd)

Pewnie kupione na Allegro? Jak matryca? W sensie czy można zobaczyć że przepracowała pewnie tysiące godzin. No i czy jest głośny? Bo jak tam jest jakiś i7 - zwłaszcza Q, to może szumieć. Ale to workstation.
Dodam jeszcze, może nie wiesz, że jeśli masz taką potrzebę, to dzwonisz  do HP, podajesz im SN i za free w ciągu kilku dni wysyłają ci płytki z systemem.

Data: 2018-10-06 20:53:45
Autor: Sebastian Biały
On 06/10/2018 16:30, pueblo wrote:
Osobiście wziąłbym 8570p z Ati. O ile nie miałbym wymagań co do
grafiki.

Ma być OpenCL i wystarczy. U mnie jest Quadro K1000M, mogę wcisnąć K2000M ale drogie są. Nie ma potrzeby.

Dziwię się, że w ogóle ma jakieś złącze mSata.

Jako cache dysku twardego. Jest tam jakaś tajemnicza technologia Intela która to umozliwiała. Ale jak się jej nie załączy to działa jak normalny dysk.

Może jakiś update, mod
biosu?

Nie jest mi to niezbędne. Zamiast dysku mam M.2 w obudowie 2.5 cala, w złączu mSata siedzi sobie dysk do zabawy w programowanie a w gnieździe DVD dysk mechaniczny na por^M^M^M literaturę.

Pewnie kupione na Allegro? Jak matryca?

I tu jest zagadka. Kolory są znacząco ładniejsze niż w innych moich maszynach. To sugeruje DreamColor. Ale z drugiej strony kąt widzenia od dołu powinien być znaczny a u mnie traci troche kontrastu. Czyli możliwe że nie DreamColor. Diabli wiedzą a trzeba ponoć matryce rozbierać żeby mieć pewność lub żebrać w HP po numerze seryjnym. Mam to jednak w nosie, nie oglądam na tym filmów, liczy się tylko rozdzielczość.

W sensie czy można zobaczyć że
przepracowała pewnie tysiące godzin.

Nie. Nie można zobaczyć. Ale jest tak perfekcyjnie czysta i bez skazy że zakładam że to po jakimś pustaku bankowym co laptopa wyjmuje z torby dla szpanu na mitingach. Czyli typowy leasingobiorca z dużej korpo.

No i czy jest głośny?

Nie. Aczkolwiek mam też takiego małego Acer Aspire one z i7 i tamtem jest absolutnie niesłyszalny. Więc nie jest głośnym, ale są cichsze. Przy pełnym wypasie CPU+GPU szum jest raczej męczący. To workstation, nie spodziewam się cudów, swoje też waży, większość elementów obudowy to metal i raczej nie grubosci papieru.

Dodam jeszcze, może nie wiesz, że jeśli masz taką potrzebę, to dzwonisz
do HP, podajesz im SN i za free w ciągu kilku dni wysyłają ci płytki z
systemem.

Kluczyk do systemu w biosie. Nic nie trzeba podawać, po instalacji win10 jest automatycznie aktywowany.

Data: 2018-10-06 20:55:14
Autor: pueblo
news:ppb0br$g4e$1node2.news.atman.pl napisałeś/aś:
[...]

To się chyba nazywało Intel Turbo Memory

[...]

Podejrzewam, że sprzedawca chwaliłby się gdyby to był DC. Poza tym możesz wyciągnąć dowolnym programem typu hwinfo, co to jest za matryca. A w ogóle spece na forum nhl.pl od razu by wiedzieli.
[...]

Do banku - workstation? Skoro taka idealna, to może wymieniana i to wcale nie jest to co hp tam wstawiło? Ja bym sprawdził, ale ja to trochę podejrzliwy jestem.
Ale jeśli oceniasz sprzęt dobrze, to może podaj nick sprzedawcy - zawsze to jakaś rekomendacja na przyszłość.

[...]

Zawsze możesz nałożyć nową pastę termoprzewodzącą. Rozkręcanie tych laptopów to przyjemność.

workstation, nie spodziewam się cudów, swoje też waży, większość
elementów obudowy to metal i raczej nie grubosci papieru.

No wiem, w razie czego można nim spokojnie komuś przyp.. w łeb i nadal będzie działać.
[...]

Coś mi się nie chce wierzyć. Te lapki były sprzedawane dawno temu -
maksymalnie z W7pro(może 8) Więc pewnie ktoś zrobił darmowy upgrade do 10 i teraz system się aktywuje na tej zasadzie. Tak mi się wydaje.

Data: 2018-10-07 10:13:00
Autor: Sebastian Biały
On 06/10/2018 22:55, pueblo wrote:
Podejrzewam, że sprzedawca chwaliłby się gdyby to był DC.

Wychodzi na to że to LP156WF1-TLF3. Wychodzi na to że ma za małą głebie bitpwą do tego aby być dreamcolor.

[...]

Oczywiście. Przykład kolegi pracującego w dużym oddziale w okolicy: bank kupił managerom laptopy. Nikogo nie pytał o zdanie, ale na mitingu padło hasło że "kupili najlepsze". No i frajerzy dzwigali potem 3.5kg najlepszego złomu do oglądania excela/powerpointa (podstawowoa funkcja obliczeniowa w banku) który większosć czasu łapał kurz. Rok później jakiś inny debil wpadł na to że Apple lepszy, więc nosili znowu lekkie i bezużyteczne laptopy o mocy połowy za 2x więcej. Itd itp. Koropo.

Na marginesie korpo było bogate więc pod koniec laptopy zostały zniszczone mechanicznie. Jescze by ktoś te słupki odczytał z wypalonej matrycy.

[...]

Wole nie rekomendować. Być może miałem szczęście.

Zawsze możesz nałożyć nową pastę termoprzewodzącą. Rozkręcanie tych
laptopów to przyjemność.

Na razie nie będę rozbierać, wbrew pozorom po obejrzeniu kilku drutów na poziomie obudowy już widzę że będzie sporo przepinania aby dorwać się do heat pipe. Łatwo to było w aspire który miałem wcześniej, 5 śrubek i cały układ chłodzenia do wyjęcia.

[...]

Jeśli w terminie nie zrobiłeś upgrade, ale po terminie zainstalowałeś goły win10 to ... działa. Myśle że to taki fake microsoftu: wiecie, termin minął, ale my musimy plan wyrobić. Zatem nie ma znaczenia czy go ktoś aktywował w terminie czy nie. Win10 po instalacji stwierdził że jest aktywowany. Podgląd biosu wykazuje zaszyty klucz, przypuszczalnie do win7 i to wrsji pro.

Data: 2018-10-07 09:59:25
Autor: pueblo
Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
Witaj Sebastian Biały, 07 paź 2018 w
news:ppcf6e$pf1$1node2.news.atman.pl napisałeś/aś:
On 06/10/2018 22:55, pueblo wrote:
Podejrzewam, że sprzedawca chwaliłby się gdyby to był DC.

Wychodzi na to że to LP156WF1-TLF3. Wychodzi na to że ma za małą
głebie bitpwą do tego aby być dreamcolor.

Wychodzi na to że to LGD0259, czyli oryginalna - jeden z wariantów jakie montowali w tych sprzetach. No i nie DC.

Na marginesie korpo było bogate więc pod koniec laptopy zostały zniszczone mechanicznie. Jescze by ktoś te słupki odczytał z
wypalonej matrycy.

Barbarzyńcy.

Zawsze możesz nałożyć nową pastę termoprzewodzącą. Rozkręcanie tych
laptopów to przyjemność.

Na razie nie będę rozbierać, wbrew pozorom po obejrzeniu kilku
 Przyjemność w znaczniu - jak to jest świetnie spasowane, wykonane, złożone, solidne. Poza tym, jeśli był tam oryginalny dysk, to po smarcie można stwierdzić ile czasu sprzęt był na chodzie.

instalacji stwierdził że jest aktywowany. Podgląd biosu wykazuje
zaszyty klucz, przypuszczalnie do win7 i to wrsji pro.
I płytki z W7pro hp ci wyśle bez szemrania. Po gwarancji.

Data: 2018-10-07 16:41:57
Autor: Sebastian Biały
On 07/10/2018 11:59, pueblo wrote:
I płytki z W7pro hp ci wyśle bez szemrania. Po gwarancji.

Ciesz się, ale jadnak Win7 to archeologia obecnie w mojej sytuacji.

Data: 2018-10-29 10:00:58
Autor: jkmupr
Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
Seria 8x40w była pod Win7, seria 8x60w pod Win 8.1, seria 8x70w pod Win 10.
Moje 8x40w z nalepkami Win 7 Pro pięknie się cyfrowo aktywowały do Win 10 (płyta najnowsze iso Win 10 ze strony MS) - zainspirował mnie wątek kolegi ;-)

Inna sprawa w czym jest lepszy i po co Win 10, ręce się trzęsa od samego patrzenia ;-)
No, przy instalacji sterowników 10 lepsza od 7.

-- -- -
Te lapki były sprzedawane dawno temu - maksymalnie z W7 pro (może 8)

Data: 2018-10-29 17:26:29
Autor: pueblo
Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
Witaj , 29 paź 2018 w
napisałeś/aś: Bzdura

Data: 2018-10-30 17:49:10
Autor: Sebastian Biały
On 29/10/2018 18:00, jkmupr@gmail.com wrote:
Inna sprawa w czym jest lepszy i po co Win 10

Bo win7 za chwile nie będzie istniał. Dlatego jest lepszy.

, ręce się trzęsa od samego patrzenia ;-)
No, przy instalacji sterowników 10 lepsza od 7.

Zależy. Np. 10-ka jak instaluje sterownik profilic (takie konwertery rs232) to wykrywa czy nie jest to podrabiany scalak. To samo z FTDI. Trzeab robić downgrade, a to już nie jest łatwe. Innymi słowy ktoś mnie stara się uszczęśliwiać na siłę.

Data: 2018-10-12 20:43:27
Autor: ń
Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
Mam DC (8540w) i kolory są ewidentnie szerokogamutowe (przy DC nawet EIZO EV2455 wymięka co do nasycenia kolorów, przede wszystkim czerwieni).
Znajdź na YT jakiś filmik High Color.
DC to były LG Philips, TN to Samsung tak generalnie, można zapuścić jakiś programik HWinfo.
DC niestety ma biel z zafarbami jak tęcza, więc widać po włączeniu gołym okiem ;-)
A jak bardzo szybko mrugasz i przesuwasz wzrok to widzisz pasy RGB (DC ma podświetlenie RGB w odróżnieniu od zwykłych białych).

Podpowiedz mi jak upgrejdować Win 7 Pro do Win 10.

-- -- -

Data: 2018-10-12 21:33:29
Autor: Sebastian Biały
On 12/10/2018 20:43, ń wrote:
Podpowiedz mi jak upgrejdować Win 7 Pro do Win 10.

Nijak. Zainstalować od zera. Wyjdzie mu bardziej na zdrowie.

Data: 2018-10-13 01:08:14
Autor: ń
Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
Upgrejdować z win 7 do win 10 może być w sensie zainstalować od zera (chociaż zabawa ze sterownikami może być).
Ale z jakiej płyty?
Wolałbym mieć spokój bez konieczności wprowadzania kodu przy instalacji.
Jak instalowałem na próbę W7 Pro PL z płyty pudełkowej retail, to normalnie pytał o kod (można było pominąć na 30 dni i tak zrobiłem).
Jak próbowałem ściągnąć obraz płyty Win 7 ze strony MS, to MS krzyczał, że kod z naklejki się nie zgadza, bo OEM.
Jak instalowałem W7 Pro EN z oryginalnej płyty HP (szczęśliwie przysłali, nieszczęśliwie bez SP1), to o nic nie pytał (podobnie było z innym HP i xp).
Nie wiem, czy wystarcza pliczek 'OEM' w instalce, czy może już wcześniej w jakiejś bazie MS zapisane były pierwsze instalacje systemów tych poleasingowców.
Podpowiedź: płyty to 8x40w i 8x60 są bez SP1, ale do 8x70w ponoć z SP1.
Zamów w HP Polska nie tylko płytę, ale i w komplecie DVD ze sterownikami (tam parę fajnych programów jest, których nie ściągniesz z sieci, przede wszystkim Roxio/Corel).
I nie ma co zwlekać, np. DVD do 8740w HP jeszcze generuje, ale do 8540w (niby 17'' i 15'' podobne, lecz MB robią inni producenci) już nie, za 1-2 lata będziesz miał rarytas ;-)

-- -- -

Data: 2018-10-13 16:02:21
Autor: Sebastian Biały
On 13/10/2018 01:08, ń wrote:
Upgrejdować z win 7 do win 10 może być w sensie zainstalować od zera (chociaż zabawa ze sterownikami może być).

Został mi jeden sterownik który się nie pobrał sam. Sterownik do ochrony przed wstrząsami. Da sie go zainstalwoać z lekką kombinacją. Reszta poszła samoczynnie.

Ale z jakiej płyty?

Z pendrive zrobionego samodzielnie przez windowsa w innym win10.

https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/windows10

Nie wiem czy ten inny musi być w wersji pro. Być może.

Wolałbym mieć spokój bez konieczności wprowadzania kodu przy instalacji.

Pyta o kod. Dalejsz anuluj i po reboocie system jest aktywowany. Nie upłyną jeszcze miesiąć abym miał pewność, ale wszelki narzędzia twierdzą że się aktywował.

Data: 2018-10-29 10:23:14
Autor: ń
Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
No tak, z akcelerometrem też miałem trochę zabawy, żeby okienkowe Hello raczyło czytnik linii zauważyć.
Softpaki dla Win 10 w kolejności od najnowszego:
HP Mobile Data Protection Sensor
SP88981
SP85435
SP84595
SP83846
SP82228
SP71714

U mnie jeszcze był problem ze sterownikiem czytnika papilarnego, żaden softpak HP nie dawał rady, tzn. w menedżerze urządzeń było niby OK, lecz Windows Hello czytnika linii nie widziało.
Ale na stronach MS są dwa spakowane do *.cab sterowniki kompatybilne z Win 10, dopiero po tym Windows Hello ruszyło.
Nazwy tych plików MS:
200000601_40fd10f76e19e2f6715ed8c55e103fc38f3e8f28.cab
20574981_30f271c23ef82e9581032d047123b4019ec943e5.cab
Wydaje mi się, że głowice sa parkowane tylko dla HDD w głównej kieszeni, a nie w kieszeni po CD-ROM.

-- -- -

Data: 2018-10-29 11:43:45
Autor: jkmupr
Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
Dla potomności:
https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Operating-System-and-Recovery/Windows-10-can-t-activate-fingerprint-scanner-login/td-p/5212919
www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=VFS451
www.catalog.update.microsoft.com/ScopedViewInline.aspx?updateid=d194bfbe-8882-4be0-9503-5e98e8a20a12
www.catalog.update.microsoft.com/ScopedViewInline.aspx?updateid=a82c9fd3-a8ce-4672-ae37-15dcd42aefe1
Przy czym OIDP musiałem ręcznie usunąć sterownik, który się zainstalował automatycznie jako "już najlepszy" i ręcznie doinstalować w opcji 'Let me pick from a list...' -> 'Have disk'.

-- -- -
Ale na stronach MS są dwa spakowane do *.cab sterowniki kompatybilne z Win 10, dopiero po tym Windows Hello ruszyło.

Data: 2018-10-30 10:52:31
Autor: ń
Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
Nie 'Anuluj', lecz 'Nie mam klucza produktu -> Idź dalej' czy jakoś tak.
W sumie to Ty namówiłeś mnie na instalacje Win 10 ;-)
Teraz mogę zrobić obraz systemu i spokojnie wrócić do Win 7 ;-))

O ile z Win 10 i EliteBookami poszło bezproblemowo (jeszcze jedna przyczyna, żeby kupować poleasingowce serii biznesowych), z Win 7 już nie - strona MS:
www.microsoft.com/en-us/software-download/windows7
po wpisaniu klucza z Win 7 który był na kupionym notku (system 2-dniowy tyle ile wysyłka, zapewne zainstalowany przez sprzedającego, nieaktywowany, Product Key inny niż na naklejce, Product ID 00371-177-xxxxxxx-yyyyy, odrzuca mi możliwość ściągnięcia instalki Win 7 - wyskakuje popup z błędem Refer to Message Code 715-123130 i długim numerem transakcji ciekawe dlaczego??

-- -- -
Pyta o kod.
Dalejsz anuluj i po reboocie system jest aktywowany.
Nie upłynął jeszcze miesiąć abym miał pewność, ale wszelkie narzędzia twierdzą że się aktywował.

Data: 2018-10-30 17:52:37
Autor: Sebastian Biały
On 30/10/2018 10:52, ń wrote:
00371-177-xxxxxxx-yyyyy, odrzuca mi możliwość ściągnięcia instalki Win 7

Odrzuca, bo to oem zapewne. Kod jest "specjalny" i wymaga specjalnej płyty instalacyjnej do producenta z dodanym certyfikatem. Niektóre lewe cracki do win7 poza łamaniem aktywacji miały bardzo pożyteczną właściwość: potrafily dodawać certyfikaty do systemu aby akceptował klucz z naklejki. Instalowało się wtedy cobądź, dorzucało certyfikat i aktywowało. Dotyczyło to głównie tanich laptopów. Ot, pozyteczne użycie cracka do zrobienia legalnego systemu.

Data: 2018-10-29 09:49:44
Autor: ń
Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
To złącze mSata w EliteBooku może być wyłącznie pod kartę WWAN (GSM/CDMA).
Przerabiają, szczegóły na forum notebook review.

-- -- -
Dziwię się, że w ogóle ma jakieś złącze mSata.

Data: 2018-10-30 17:56:50
Autor: Sebastian Biały
On 29/10/2018 17:49, ń wrote:
To złącze mSata w EliteBooku może być wyłącznie pod kartę WWAN (GSM/CDMA).
Przerabiają, szczegóły na forum notebook review.

W moim są *TRZY* złacza przypominające mSATA/mPCIe.

Jedno to mSATA. Pasuje każdy dysk ale nie można bootować.

Drugie to uniwersalne mPCIe. Pasuje kilka kart wifi jakie sprawdziłem zakładam że powinna pasować każda.

Trzecie to mPCIe dedykowane do modemów WLAN. Ma osobne gniado na simma pod baterią. Akceptuje tylko konsekrowane karty HP, karty te jednak są tanie. Ale nie wiem czy LTE, takich nie sprawdzałem. Zwykły modem nie LTE konsekrowany przez HP działa. Tylko że teraz to nie ma sensu i tak można dzielić telefonem, często skuteczniej.

Złącza mPCIe nie da się przerobić w mSATA ani odwrotnie. Inna logika i protokoły.

Mój to 8570w.

Data: 2018-10-30 20:42:02
Autor: ń
Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
Mea culpa, przejęzyczenie freudowskie.
THX za info.
http://forum.notebookreview.com/threads/elitebook-8740w-ultimate-upgrade-guide-msata-mod-gpu-upgrade-cooling-and-etc.780243/

Najlepsza karta WWAN to chyba Ericsson, nie LTE. Niestety w Stanach są inne technologie EVDO/CDMA więc amerykańskie fora użytkowników niewiele nam pomogą.

-- -- -

Data: 2018-10-31 20:11:07
Autor: ń
Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
Można spróbować HP LT2523 E371 (Novatel, 4G LTE) czy zadziała w EliteBookach serii 8x40, 8x60, 8x70.

-- -- -

Data: 2018-10-31 20:57:49
Autor: ń
Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
Data: 2018-11-05 15:42:00
Autor: n
Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
Wlasnie przyszla do mnie Ericcsson F5521gw (SPS# 632155-01, ASSY# 631727-002, prod. 2011-08-21, z tylu nalepka Replace with HP spare 632155-001) i nie idzie ani w 8740w ani do 8540w , juz BIOS  nie pozwala wystartowac (zapewne slynna "biala lista HP")
:-((

Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania