Laptop z jakim procesorem?

Data: 2018-11-02 00:43:23
Autor: PiteR
Laptop z jakim procesorem?
Adam pisze tak:

Co do ceny, powiem ogólnie - warta zawartości. Myślę o wydatku
od 2500 zł do 3000 zł, w tym system operacyjny Windows 10.
Gdyby natomiast z istotnych powodów należało wydać więcej,
to też jestem na to przygotowany.

za tyle kasy to już sobie kupisz i7

https://www.euro.com.pl/laptopy-i-netbooki/dell-inspiron-3576-15-6-intel-core-i7-8550u-8gb-ram-256gb-dysk-r5m430-grafika-win10.bhtml

Możecie coś doradzić, szczególnie w sprawie procesora i jakości
dźwięku?

Altec Lansing pieunknie gra :)

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2018-11-02 07:19:20
Autor: Adam
Laptop z jakim procesorem?
Przy okazji dyskutowanego tematu chciałem zapytać
o płytę DVD lub pamięć USB z pełną instalacyjną wersją
Windows 10.
Przeglądając strony ze sprzętem gdzieś to widziałem,
ale teraz nie mogę tego znaleźć.
Chodziło chyba o to, że podając SN można otrzymać
z Microsoftu taką wersję.
Czy ktoś mógłby mnie oświecić w temacie?

Pozdrowienia
Adam

Data: 2018-11-02 11:06:53
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Laptop z jakim procesorem?
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 2 Nov 2018 07:19:20 +0100  doszła do mnie wiadomość  <5bdbec54$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
od "Adam" <A@dam.com.pl>  :
[...]

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10ISO

Jeśli wejdziesz z systemu Windows, to dostaniesz możliwość pobrania
narzędzia do tworzenia pliku iso(np do instalacji na innym
komputerne), jeśli z Linuksa, to będziesz mieć możliwość pobrania iso
bezpośrednio.
Można też oszukać stronę za pomocą user agent switchera.

Pozdrowienia
Adam

Data: 2018-11-02 11:33:53
Autor: Adam
Laptop z jakim procesorem?
Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <Belzebub@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:e38otd12qvgmmre5jevfbj5mpf7uln3ibt4ax.com...
od "Adam" <A@dam.com.pl>  :
[...]

Wszedłem z systemu Windows i zaczęło się ściągać Win10_1803_Polish_x64.iso.
Co mnie zdziwiło, to fakt, że zostałem zapytany o wersję: 32bit czy 64bit oraz o język,
natomiast nie zostałem zapytany o wersję Windows 10, a wiem, że jest ich klika.
Jedynie pokazał się wybór Windows 10 Update ..., ale to chyba mnie nie dotyczy.
Po ściągnięciu normalnie wypaliłbym to .iso na płytce DVD i miałbym płytkę instalacyjną.
Ale na wypadek zakupu laptopa bez napędu DVD powinienem to mieć na pendrive'ie
(USB).  Czy skopiować ten plik jako .iso na pendrive'a, czy raczej powinien on być jakoś
przetworzony  w celu późniejszego zastosowania do wgrania systemu?

Rozumiem, że kupując nowego laptopa z systemem Windows 10, prawdopodobnie
Home, system będzie predefiniowany, czyli już będzie nagrany i będzie działał.
Dostanę także, na nalepce lub w dokumentach, t.zw. Product Key.
Gdyby potem coś się bardzo złego stało, będę mógł sformatować dysk systemowy
i będę mógł z tego obecnie ściąganego nagrania .iso, korzystając z otrzymanego
przy kupnie Product Key, wgrać system od nowa - z płytki lub z pendrive'a.
Dobrze myślę?

Dziękuję i pozdrawiam
Adam

Data: 2018-11-02 11:59:23
Autor: Leszek K.
Laptop z jakim procesorem?
Dnia Fri, 2 Nov 2018 11:33:53 +0100, Adam napisał(a):

...  Czy skopiować ten plik jako .iso na pendrive'a, czy raczej powinien on być jakoś
przetworzony  w celu późniejszego zastosowania do wgrania systemu?

Trzeba przetworzyć. Polecam:
https://rufus.ie/pl_PL.html

--
Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

Data: 2018-11-02 12:31:42
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Laptop z jakim procesorem?
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 2 Nov 2018 11:33:53 +0100  doszła do mnie wiadomość  <5bdc2800$0$504$65785112@news.neostrada.pl>
od "Adam" <A@dam.com.pl>  :
[...]

Instalka ma wszystkie wersje, wybierasz sobie odpowiednią, możesz
wpisać klucz, albo wybrać "licencja cyrowa", wtedy klucza nie
podajesz(to w sytuacji, kiedy na danym komputerze był już win bez
klucza, z licencją cyfrową).

Co do instalacji z pena:
https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/manufacture/desktop/install-windows-from-a-usb-flash-drive

Ja mam kieszeń na dysk, która z wgranych plików ISO emuluje napęd DVD,
w ostateczności zadaję na U3.

Dobrze myślisz.

Dziękuję i pozdrawiam
Adam

Data: 2018-11-04 00:21:19
Autor: n
Laptop z jakim procesorem?
A jak pobrać ze strony MS instalkę iso Win 7, gdy z nieznanych przyczyn strona odrzuca wpisywany przed pobraniem product key?
Czy pobrane instalki Win 7 są zindywidualizowane tzn. zawierają w sobie wpisywany na stronie MS klucz?

Data: 2018-11-02 10:12:23
Autor: Adam
Laptop z jakim procesorem?
Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości news:XnsA98E75B196C1PanElektroniklocalhost.net...
Adam pisze tak:

[...]

Ale nasuwa się  pytanie co w stosunku do moich potrzeb da mi i7
zamiast i5. To że mogę zapłacić nie znaczy że warto.
Zaznaczam, że sprzęt kupuję raczej na dłużej, więc może z tego
punktu widzenia i7 byłby lepszy. Czekam na opinie fachowców.

Możecie coś doradzić, szczególnie w sprawie procesora i jakości
dźwięku?

Altec Lansing pieunknie gra :)

Ale to, podobnie jak dobre słuchawki, jest do dokupienia.
Mnie chodzi o jakość dźwięku jako cecha samego laptopa.

Pozdrowienia
Adam

Data: 2018-11-02 23:04:06
Autor: PiteR
Laptop z jakim procesorem?
Adam pisze tak:

Altec Lansing pieunknie gra :)

Ale to, podobnie jak dobre słuchawki, jest do dokupienia.
Mnie chodzi o jakość dźwięku jako cecha samego laptopa.

no ja mam w laptopie głośniki Altec Lansing
czyli można jak się chce zrobić ładnie grającą książkę.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2018-11-02 18:19:42
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-02 o 01:43, PiteR pisze:

za tyle kasy to już sobie kupisz i7

https://www.euro.com.pl/laptopy-i-netbooki/dell-inspiron-3576-15-6-intel-core-i7-8550u-8gb-ram-256gb-dysk-r5m430-grafika-win10.bhtml

Niby mały wypasik ale gigaethernetu niema. Lipa.

Data: 2018-11-02 19:17:50
Autor: Adam
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-02 o 18:19, nadir pisze:
[...]

Inspiron wypasik?

Chyba raczysz żartować.
A o seriach XPS, Vostro, Latitude, Precision czy Alenware to nie słyszałeś?
Przecież Inspirony to najniższa marketowa seria.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-11-02 23:24:24
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-02 o 19:17, Adam pisze:

Inspiron wypasik?

Chyba raczysz żartować.
A o seriach XPS, Vostro, Latitude, Precision czy Alenware to nie słyszałeś?
Przecież Inspirony to najniższa marketowa seria.

Nie brandzluję się nazwami i markami a tym co dostaję za konkretną cenę. I jak w laptopie za ponad trzy klocki ktoś wstawia sieciówkę 100Mbit to jest dla mnie lipa. Niech ten laptop będzie o te 2-3 dolary droższy i ma gigabita. Stać mnie, dopłacę.
Mój prawie dziesięcioletni laptop nie był topowym modelem i ma taką sieciówkę, ma jeszcze zbędne mi modem analogowy i PCMCIA.
Ciekawe dlaczego kiedyś się dało a teraz nie?

Data: 2018-11-03 08:14:42
Autor: Mateusz Viste
Laptop z jakim procesorem?
On Fri, 02 Nov 2018 23:24:24 +0100, nadir wrote:
Nie brandzluję się nazwami i markami a tym co dostaję za konkretną cenę.
I jak w laptopie za ponad trzy klocki ktoś wstawia sieciówkę 100Mbit to
jest dla mnie lipa.

Może dlatego, że gniazdko eth w laptopie nie ma większego sensu przy wszechobecnym wifi? Producent mógł je więc potraktować jako awaryjne złącze, takie "na wszelki wypadek".

Mateusz

Data: 2018-11-03 10:07:08
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?

Może dlatego, że gniazdko eth w laptopie nie ma większego sensu przy
wszechobecnym wifi?

No i właśnie ta wszechobecność powoduje taki śmietnik w eterze, że często to wifi nie działa.

Producent mógł je więc potraktować jako awaryjne
złącze, takie "na wszelki wypadek".

Czy ja wiem, jakby to miało być awaryjne działanie, to lepiej dodać o jeden port USB więcej(częściej się przyda) i dokupić kartę USB/Ethernet.
W/g mnie to celowe działanie, chcesz gigabita, to przepłacaj i przeżuć się na bardziej "prestiżowe" rozwiązanie.

Data: 2018-11-03 09:14:09
Autor: Mateusz Viste
Laptop z jakim procesorem?
On Sat, 03 Nov 2018 10:07:08 +0100, nadir wrote:
[...]

Może i tak być. A może to prostu nisza która ekonomicznie się już nie opłaca. Kilka lat temu miałem b. duże problemy by znaleźć laptop z RS-232 na pokładzie. I właśnie tylko te 'prestiżowe' modele jeszcze miały... A dziś to już w ogóle niemożliwe znaleźć prawdziwego COMa. Mniemam, że fizyczne Eth przechodzi taki etap właśnie.

Mateusz

Data: 2018-11-03 10:55:30
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?

[...]

Tylko, że z RS-em było tak, że faktycznie zastępował je nowszy port USB. Więc jak w takim laptopie było mało miejsca, to był wybór albo jeden RS, albo jeden/dwa USB więcej.

Ale w tym konkretnym wypadku dla portu ethernet miejsce w laptopie wygospodarowali, to mogli już dobić do pełnego gigabita.
Wiem, że przeciętny zjadacz kartofli gigabita nie potrzebuje i może nawet nie wiedzieć co to jest. Ale on też nie kupi laptopa za 3 tysiące, a przy tej cenie brak gigabita, to jest po prostu dziadostwo.
Mam w robocie jakieś gówniane HP za mniej niż 2000 PLN-ów, widzę że są też jakieś wersje za już 1200zł i one wszystkie mają gigabita.

Mniemam, że fizyczne Eth przechodzi taki etap właśnie.

W laptopach może tak, ale w stacjonarkach już nie, a w wielu wypadkach laptop zastępuje stacjonarkę.

I fakt, że dziś już praktycznie RS-a się nie używa, a jak już ktoś używa, to przejściówki na USB się dobrze sprawdzają.
Ale o dziwo w stacjonarkach, w wielu płytach głównych RS nadal jest, tylko trzeba go sobie na śledziu wyprowadzić.

Data: 2018-11-03 11:30:52
Autor: Adam
Laptop z jakim procesorem?
Przeglądając różne rankingi trafiłem na ultrabooki,
które na stronie PCLab zostały opisane tak:
komputery, których największą zaletą ma być
wysoka wydajność połączona z dużą mobilnością
oraz długim czasem pracy na baterii.
Czy one z jakichś powodów w rozważaniach w tym
wątku odpadają?
Z dalszej lektury wynika, że nie wszystkie są typu
2 w 1, które, jak już pisałem, odrzucam.
Nie mogę tylko znaleźć informacji czy z długim czasem
pracy baterii nie wiąże się brak zasilacza do pracy,
bo to w moim przypadku by taki komputer dyskwalifikowało.

Pozdrowienia
Adam

Data: 2018-11-03 12:18:37
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Laptop z jakim procesorem?
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 3 Nov 2018 11:30:52 +0100  doszła do mnie wiadomość  <5bdd78c7$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
od "Adam" <A@dam.com.pl>  :
[...]

Bełkot marketingowy, wysoka wydajność wyklucza długi czas pracy na
baterii, to raczej kompromis między wydajnością i czasem pracy.

[...]

Za wydajnego ultrabooka sporo zapłacisz, a jego wydajność może
rozczarować.

Pozdrowienia
Adam

Data: 2018-11-03 14:15:07
Autor: Adam
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-03 o 10:07, nadir pisze:

(...)
[...]

Ale dlaczego przepłacaj?
Co innego są wersje biznesowe (z Windowsem Pro i Eth GB) a co innego najniższa seria konsumencka, wykastrowana z tego, "co niepotrzebne".

Poza tym też można znaleźć serie konsumenckie sporo droższe od wersji biznesowych. Cena nie zawsze przekłada się na wyposażenie. Nie zawsze też dla "cywilnego" konsumenta są ważne takie rzeczy, jak gniazdo dock-station, czytnik linii papilarnych, bootowanie PXE, sprzętowe szyfrowanie napędów, normalne gniazdo procesora (z możliwością jego wymiany), linka kensington czy jeszcze inne rzeczy.
Dla "cywila" ważne, że procesor ma 5GHz (ale już mniej ważne, jaki to procesor), ważne, aby miał kolorowe klawisze (bo bez tego nie da się grać), ważne, aby miał dedykowaną kartę graficzną. A że procesor jest BGA, że pamięć lutowana, że czasem nawet bateria przyspawana na stałe - o to jakaś "blądynka" (nie poprawiać) nigdy nie zapyta.

Inne pozycjonowanie sprzętu to i inne wymagania.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-11-03 19:46:13
Autor: ToMasz
Laptop z jakim procesorem?

I jak w laptopie za ponad trzy klocki ktoś wstawia sieciówkę 100Mbit to jest dla mnie lipa. Niech ten laptop będzie o te 2-3 dolary droższy i ma gigabita. Stać mnie, dopłacę
do czego w praktyce przydaje się 1 gigabit transferu?
ToMasz

Data: 2018-11-03 19:56:07
Autor: RadoslawF
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-03 o 19:46, ToMasz pisze:

[...]

Do kopiowania filmów.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2018-11-03 23:22:02
Autor: Marcin Debowski
Laptop z jakim procesorem?
On 2018-11-03, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
[...]

Niekoniecznie ale blisko. Obróbka multimedialna plików wideo. Jak się ma na warsztacie kilka projektów na raz to zajmuje to miejsca w cholerę i jedynym racjonalnym rozwiązaniem jest trzymanie cześci tego (np. plików wyściowych) na NASie.

Poza tym jak jest paru użytkowników w sieci to faktycznie przy oglądaniu filmów o wyższych bitrate 100base może się zapchac.

--
Marcin

Data: 2018-11-04 07:36:20
Autor: Mateusz Viste
Laptop z jakim procesorem?
On Sat, 03 Nov 2018 23:22:02 +0000, Marcin Debowski wrote:
Poza tym jak jest paru użytkowników w sieci to faktycznie przy oglądaniu
filmów o wyższych bitrate 100base może się zapchac.

To oni wszyscy oglądają jednocześnie kilka filmów na tym samym laptopie?

Mateusz

Data: 2018-11-04 08:23:07
Autor: Marcin Debowski
Laptop z jakim procesorem?
On 2018-11-04, Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
[...]

Dlaczego na tym samym? Ci "oni" to u mnie ogólnie ja sam. Przy 100b wystarczyłoby abym robił zdalnie backup lub trzy, albo przesyłał jakiś obraz dysku i to już wysyciłoby łącze na tyle, że film mający np. 35-45mbps by się rwał.

--
Marcin

Data: 2018-11-04 09:49:06
Autor: Mateusz Viste
Laptop z jakim procesorem?
On Sun, 04 Nov 2018 08:23:07 +0000, Marcin Debowski wrote:

On 2018-11-04, Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
[...]

A, to rozumiem już. Czyli nie "filmów" tylko "filmu", i nie "paru użytkowników" tylko "ja sam", i nie "przy oglądaniu" tylko "podczas trzech backupów". No to faktycznie, wszystko się zgadza :)

Mateusz

Data: 2018-11-06 01:56:51
Autor: Marcin Debowski
Laptop z jakim procesorem?

On 2018-11-04, Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
[...]

Dziękuję za komplement, ale wierze, że nie tylko ja robię backupy w tym zdalnie :)

--
Marcin

Data: 2018-11-04 10:38:39
Autor: n
Laptop z jakim procesorem?
Mnie sie czesto zdarza ogladac dwa mecze naraz, a czasem bywalo trzy lub cztery;-)

-- -- -
To oni wszyscy ogladaja jednoczesnie kilka filmów na tym samym laptopie?

Data: 2018-11-03 20:19:05
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-03 o 19:46, ToMasz pisze:

do czego w praktyce przydaje się 1 gigabit transferu?

W praktyce przyśpiesza dziesięciokrotnie transfer niż Fastethernet czy jakieś dziadowskie WiFi.
Ja na przykład większość rzeczy trzymam na NAS-ie: zdjęcia, filmy, backupy. Na WiFi, niby 300Mbit/s, film z NAS-a potrafi się przyciąć, na gigabicie jeszcze mi się to nie przytrafiło.

Data: 2018-11-03 21:06:22
Autor: ToMasz
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 03.11.2018 o 20:19, nadir pisze:
[...]

rozumiem i wcale się nie dziwię. ale w takim razie gigabit, przydaje się gdy _wewnątrz_ sieci lokalnej wszystkie urządzenia mają gigabit i transfer plików odbywa się _wewnątrz_ sieci lokalnej. to dość wąska sepcjalizacja...
ja w jednym z laptopów mam zepsutą kartę sieciową lan. dowiedziałem się po paru latach, gdy na nowo instalowany windows nie umiał "dociągnąć" sterowników do wifi. JAk laptop, to jednak bezprzewodowe uzywanie...

ToMasz

Data: 2018-11-03 22:14:01
Autor: PiteR
Laptop z jakim procesorem?
ToMasz pisze tak:

[...]

Jak ma się szybki internet ze światłowodu to karta 100 ogranicza.
Czyli zapłacone a niewykorzystane.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2018-11-04 09:07:15
Autor: ToMasz
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 03.11.2018 o 22:14, PiteR pisze:
ToMasz pisze tak:

[...]

jak ma, to po pierwsze. po drugie to tak jak z samochodem. możesz jeździć 130km/h. jaką część drogi do pracy pokonasz z tą szybkością? Z netem tak samo. mało który serwer da jednemu userowi dane z tą prędkością.
Ale spoko. jak właściciel laptopa ma światłowód, jakieś urządzenie które ze światłowodu zrobi gigowy kabel lan, i laptopa wpina w ten lan  - to w niektórych przypadkach prędkość będie wyzsza niz przez wifi
ToMasz

Data: 2018-11-04 10:45:38
Autor: n
Laptop z jakim procesorem?
Trochę nie rozumiesz, jak internet działa, wcale nie musi iść jednolity strumień, a często dane są pobierane jakby "paczkami". Przy pobieraniu takiej "paczki" łatwo wysycić łącze.
WiFi to porażka w porównaniu do ethernetu, nawet jak karta połączy sie z routerem po 150 Mbps, to różnica do drutu jest porażająca.

-- -- -
mało który serwer da jednemu userowi dane z tą prędkością.

Data: 2018-11-04 11:17:34
Autor: ToMasz
Laptop z jakim procesorem?
pobieraniu takiej "paczki" łatwo wysycić łącze.a może tak jest ze rozumiem? Może rozumiem działanie internetu jak
kierowca rozumie działanie samochodu: może być rajdowcem, ale nie wiedzieć nic o kącie wyprzedzenia zapłonu. Wracając do meritum. facet potrzebuje lapka do poczty i www. otwarcie strony demotywatory.pl na wifi trwa osiem dziesiąty sekundy, na gigabitowym internecie jedna dziesiątą sekundy. czy to jest różnica o której warto wspominać? Sciąganie dystrybucji linuksa na wifi trwa tyle co wypicie kawy. to samo na gigabitowym internecie trwa tyle co wypicie połowy kawy. zostawisz pół szklanki? wybierzesz sobie inne zajęcie które wykonasz w czasie pobierania danych. obojętnie czy będie trwało 2 minuty czy 10 minut. Stąd mój wniosek ze ten parametr laptopa jest istotny dla niewielkiej grupy osób, korzystających z kompa w specyficzny sposób
Pozdrawiam
ToMasz

Data: 2018-11-04 11:41:47
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-04 o 11:17, ToMasz pisze:
[...]

Ale Ty pytałeś do czego w praktyce można użyć gigabita a nie do czego gigabit potrzebny może być wątkotwórcy. Odpowiedź dostałeś.
Ludzie używają komputerów nie tylko do internetu, w przypadku którego gigabit może być dziś na wyrost. Ale z drugiej strony nawet w laptopach upowszechnia się dziś WiFi AC, które też może mieć przepływność powyżej gigabita. No i po co to komu do oglądania demotywatorów?

Data: 2018-11-04 12:19:05
Autor: n
Laptop z jakim procesorem?
No to teraz się zastanów, jak wyprzedzasz TIRa Ferrari, jak Matizem, a jak wózkiem akumulatorowym.

-- -- -
Może rozumiem działanie internetu jak kierowca rozumie działanie samochodu

Data: 2018-11-04 11:48:44
Autor: Animka
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-04 o 10:07, ToMasz pisze:
Ale spoko. jak właściciel laptopa ma światłowód, jakieś urządzenie które ze światłowodu zrobi gigowy kabel lan, i laptopa wpina w ten lan  - to w niektórych przypadkach prędkość będie wyzsza niz przez wifi

Gdzie kupić.jak zrobić taki kabel? Kabel łączący komputer z routerem.modemem.
Jeszcze o gigowym kablu nie słyszałam.

--
animka

Data: 2018-11-04 12:08:25
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-04 o 10:48, Animka pisze:

Gdzie kupić.jak zrobić taki kabel? Kabel łączący komputer z routerem.modemem.
Jeszcze o gigowym kablu nie słyszałam.

Bo tylko czerwone są gigabitowe, reszta to chłam.
Ale tego nie powiedzą ci w żadnym stacjonarnym sklepie, bo po prostu nie mają pojęcia.

Data: 2018-11-04 11:22:00
Autor: Mateusz Viste
Laptop z jakim procesorem?
On Sun, 04 Nov 2018 12:08:25 +0100, nadir wrote:

[...]

W sklepie dobrze wiedzą, tylko chytrusy czerwone gigabitowe zachowują dla siebie, a ludziom wciskają tą niebieską lub zieloną (czasem białą) tandetę.

Mateusz

Data: 2018-11-04 13:46:37
Autor: Animka
Laptop z jakim procesorem?
[...]

W swoim życiu widziałam tylko białe kable. Nawet na giełdzie komputerowej.

--
animka

Data: 2018-11-04 14:50:49
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-04 o 12:46, Animka pisze:

W swoim życiu widziałam tylko białe kable. Nawet na giełdzie komputerowej.

Na giełdzie trafiają się różnie ludzie i też mogą takich rzeczy nie ogarniać. Mogą nie chcieć dzielić się z innymi ludźmi takimi wiadomościami z najnowszych technologii, mogą też być nastawieni na łatwą i szybką sprzedaż. A wiadomo, że białe i niebieskie kable schodzą najszybciej.
Jak chcesz się czegoś więcej dowiedzieć o czerwonych kablach to zajrzyj na grupę pl.comp.sieci, tam jest więcej ludzi, którzy się na tym znają.
Czy będą się chcieli podzielić swoją wiedzą, to nie wiem, ale może warto spróbować?

Data: 2018-11-04 18:27:24
Autor: n
Laptop z jakim procesorem?
Kiedys, zeby sie nie mylic, skrosowane mialem czerwone.

Data: 2018-11-04 14:51:12
Autor: Adam
Laptop z jakim procesorem?
[...]

To się zatrzymałaś w rozwoju jakieś kilkanaście lat temu ;)

Patchcordy (czyli krótkie kable LAN) od dawna są częściej kolorowe niż białe.

Natomiast na 1000Mb (inaczej 1Gb) powinien pójść praktycznie każdy prawidłowo zrobiony kabel UTP kategorii 5e o długości do ok. 30m.
Zależy to od wielu czynników, których tu nie będę wymieniał.

W pewnym uproszczeniu: dedykowany dla 1Gb kabel to kategoria 6.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-11-04 14:55:03
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-04 o 14:51, Adam pisze:

[...]

Chociaż Ty z niej nie kpij!

Data: 2018-11-04 15:30:27
Autor: Adam
Laptop z jakim procesorem?
Użytkownik "nadir" <none@hell.org> napisał w wiadomości news:5bdefa38$0$490$65785112news.neostrada.pl...
Chociaż Ty z niej nie kpij!
To nie ja. :-). Nie ośmieliłbym się z kogokolwiek kpić. Ja tylko pytam.

Adam

Data: 2018-11-04 15:39:08
Autor: Animka
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-04 o 15:51, Adam pisze:
[...]

Ok. prześledzę. ale swojego kabla nie rozwalę, żeby sprawdzić jakie kolory żyłek są w nim.
Technik z UPC  jak przyszedł sprawdzić to też był ze swoim białym kabelkiem.

--
animka

Data: 2018-11-04 14:50:01
Autor: Mateusz Viste
Laptop z jakim procesorem?
On Sun, 04 Nov 2018 15:39:08 +0200, Animka wrote:
Technik z UPC  jak przyszedł sprawdzić to też był ze swoim białym
kabelkiem.

Przemalował. Technicy często tak robią, żeby w terenie ktoś im nie zwinął czerwonego kabelka.

Mateusz

Data: 2018-11-04 16:17:44
Autor: Animka
Laptop z jakim procesorem?
[...]

Przestańcie już się wygłupiać z tymi kablami. Pewnie chodzi o kolory żyłek w białym kablu.
Wiem na 99%, że jesteś z UPC. Nie chce mi się teraz zaglądać do dokumentów, które leżą gdzieś w teczce w szafce.

--
animka

Data: 2018-11-04 15:29:19
Autor: Mateusz Viste
Laptop z jakim procesorem?
On Sun, 04 Nov 2018 16:17:44 +0200, Animka wrote:
Przestańcie już się wygłupiać z tymi kablami. Pewnie chodzi o kolory
żyłek w białym kablu.

Skoro tak uważasz... W sumie tym lepiej.

Wiem na 99%, że jesteś z UPC. Nie chce mi się teraz zaglądać do
dokumentów, które leżą gdzieś w teczce w szafce.

Moją teczkę odzyskałem w 90 roku, więc nie ma opcji by była u ciebie.

Mateusz

Data: 2018-11-04 16:47:11
Autor: Animka
Laptop z jakim procesorem?
[...]

Fajnie :-) Rozumiem :-)

--
animka

Data: 2018-11-04 16:33:43
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-04 o 15:17, Animka pisze:

Przestańcie już się wygłupiać z tymi kablami. Pewnie chodzi o kolory żyłek w białym kablu.

Masz rację, on Cie podpuszcza. Nie wiem natomiast czy chodzi tylko o same kolory żyłek w kablu, bo jak widziałem, to tam różne kolory są, jakieś pomarańczowe i zielone. Aż tak głęboko w tym nie siedzę, ale wiem, że do gigabita to tylko czerwony kabel.

Wiem na 99%, że jesteś z UPC. Nie chce mi się teraz zaglądać do dokumentów, które leżą gdzieś w teczce w szafce.

Ja to od dawna podejrzewam, że ma on coś wspólnego UPC albo UPS. Ale niem mam jak tego sprawdzić, bo ja z Orange korzystam.

Data: 2018-11-04 17:40:32
Autor: Animka
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-04 o 17:33, nadir pisze:
[...]

Możesz podać jakiegoś linka do tego czerwonego kabla? Zdjęcie powinno być w kolorze :-)

Moglabym zadzwonić do fachowców od których miałam przedtem długo, długo internet, bo oni sami robią takie kable i ze 3 kable mam od nich (jeszcze od czasu kiedy nie było kart sieciowych 1 GB). Znajomy kupił sobie ten kabel do ethernetu gdzieś w sklepie i mu nie działał z tą siecią światłowodową. Poszłam z nim do tych znajomych i kupił u nich dobry kabel, który mu zadziałał. Widocznie ten co przedtem kupił był jakoś nie tak jak trzeba zrobiony, może wnętrzności kabla inne-chociaż wtyczka była taka sama.

[...]

Ja mam umowę na papierku. Umowę do podpisania miał ze sobą monter. Bardzo mądry, inteligentny facet. Powpisywał mi nawet hasła (ich hasła) i wszystko ustawił.
Jednak długo nie domyślałam się, że podłączył mi "do d*" kabel HDMI2. Myślałam, że naprawdę jestem przygłuchawa, bo głos był niewyraźny choćbym nie wiem jak to sobie ustawiła. Obraz w tv. był dobry.
Przy okazji sprawdzenia szybkości połączenia internetowego inny monter podłączył mi kabel HDMI/DVI i wymienił pilota na nowego. Powiedział, żebym sobie zainstalowała nowe sterowniki do karty sieciowej (co i tak potem nic nie pomogło) Odbiór tv był kiepski, bo i kabel był kiepski. Przyjechał trzeci monter, bardzo cierpliwy i fajny chłopak. Wymienił mi kabel na HDMI2/DVI no i wreszcie zaczęlam dobrze słyszeć i obraz w telewizorze jest ok. Na dodatek w "Aplikacjach" pojawiło się parę innych jeszcze aplikacji (wejść) i nie mogłam uwierzyć własnym oczom. Przy okazji rozmowy telefonicznej z infolinią poprosiłam, żeby podziękowano i pozdrowiono ode mnie tego pana.
Trochę za dużo się rozpisałam. Jak zwykle.

--
animka

Data: 2018-11-04 18:48:18
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-04 o 16:40, Animka pisze:

Możesz podać jakiegoś linka do tego czerwonego kabla? Zdjęcie powinno być w kolorze :-)

To nie może być jakiś link, to musi być konkretna czerwień.
Tak na szybko znalazłem taką stronę:
https://www.fs.com/de/en/products/70597.html
ale to tylko poglądowa strona, bo zagraniczna strona, szukaj czegoś w PL.
Natomiast widzę, że mają bardzo czerwone kable bo nawet na 10gigabit, a to już nie przelewki.
Najlepiej w tych kablach obcykani są ludzie na grupach:
pl.comp.sieci
lub
pl.misc.elektronika
na tej drugiej jest nawet więcej ludzi i chętniej odpisują.
Jak zadasz pytanie o "czerwony kabel do gigabita" to na bank ktoś Ci pomoże i da namiary na sprawdzony sklep.

Data: 2018-11-04 17:58:27
Autor: Mateusz Viste
Laptop z jakim procesorem?
On Sun, 04 Nov 2018 18:48:18 +0100, nadir wrote:
To nie może być jakiś link, to musi być konkretna czerwień.
Tak na szybko znalazłem taką stronę:
https://www.fs.com/de/en/products/70597.html

Ta czerwień mi niebezpiecznie podchodzi pod bordowy. Może to tylko zdjęcie tak zrobione, ale węszę podstęp.

Najlepiej w tych kablach obcykani są ludzie na grupach:
pl.comp.sieci lub pl.misc.elektronika na tej drugiej jest nawet więcej
ludzi i chętniej odpisują.

Zgadzam się, w tym temacie bezpieczniej skorzystać z szerszej konsultacji.

Mateusz

Data: 2018-11-04 19:03:24
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
[...]

Być może, ja trochę daltonista jestem.

[...]

Ty mnie rozumiesz. ;)

Data: 2018-11-04 21:50:28
Autor: Adam
Laptop z jakim procesorem?
W dyskusji odnośnie zakupu nowego laptopa przewijała się tutaj
opinia, że właściwie obecnie zakupiony laptop będzie w miarę
"nowoczesny" przez 2, może 3 lata.
Zastanawiając się nad tym doszedłem do wniosku, że właściwie
mam następujacą alternatywę:
- kupić "wypasionego" laptopa za min. 3000 zł żeby jak najpóźniej
  odczuć, że zaczyna odstawać wydajnością od tych które się za te
  2 lub 3 lata pojawią
- kupić "przeciętnego" laptopa za max. 2000 zł, który pewnie i tak
  w stosunku do tego co mam teraz będzie dla mnie "rewolucją",
  a równocześnie z góry założyć, że za 2 lub 3 lata kupię coś nowszego.
Który wybór jest sensowniejszy?

Pomijając nastawienie niektórych z Was, że najlepiej jest kupić
laptopa poleasingowego, którą drogę Wy byście wybrali?

Pozdrawiam
Adam

Data: 2018-11-04 22:46:56
Autor: n
Laptop z jakim procesorem?
Jestes kolejnym - po Eneulelu i Animce - botem?

-- -- -
Który wybór jest sensowniejszy?

Data: 2018-11-04 23:05:03
Autor: Adam
Laptop z jakim procesorem?
Użytkownik "n" <n@a.e> napisał w wiadomości news:prnpck$g26$1node1.news.atman.pl...
Jestes kolejnym - po Eneulelu i Animce - botem?
Zachowaj sobie takie porownania dla siebie.
To w końcu Wy przekonywaliscie mnie tutaj, że cokolwiek bym nie kupił i tak będzie
to bardzo szybko nieadekwatne do potrzeb jakie wymuszają źle pisane strony www.
Miało mnie to przekonać do zakupu laptopa poleasingowego.? O to chodziło?

Adam

Data: 2018-11-05 19:12:48
Autor: n
Laptop z jakim procesorem?
Oczywiście, ponieważ w ogóle nie potrzebujesz laptopa (po co klawiatura czy porty usb/esata do oglądania filmów??), wystarczy Ci telefon z antkiem (już masz) + chromecast (za jakieś drobne) + telewizor/monitor z hdmi (już masz).
Za zaoszczędzoną resztę pojedź na wakacje do Londynu / Berlina / Paryża / Rzymu ;-)
I nie zapomnij przywieźć mi butelki :-)

-- -- -
cokolwiek bym nie kupił i tak będzie to bardzo szybko nieadekwatne do potrzeb

Data: 2018-11-04 22:03:18
Autor: Animka
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-04 o 19:48, nadir pisze:
[...]

To nie jest kabel do internetu. Jakiś sieciowy.
Dziękuję za fatygę.

--
animka

Data: 2018-11-05 07:37:38
Autor: Mateusz Viste
Laptop z jakim procesorem?
On Sun, 04 Nov 2018 23:09:25 +0100, nadir wrote:

[...]

Faktycznie, to jest kabel do E-ternetu a nie IN-ternetu. Sam nie zauważyłem za pierwszym razem. Stąd ta czerwień taka podpadająca.

Mateusz

Data: 2018-11-05 14:32:30
Autor: Adam
Laptop z jakim procesorem?
[...]

O qrde, za późno mnie uświadomiłeś. Niedawno zeszyłem w szafie krosy ze switchami pomarańczowymi E-ternetami, a do routerów dałem żółte E-ternety.

Nie mogłeś tego wcześniej napisać???

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-11-05 13:53:44
Autor: Mateusz Viste
Laptop z jakim procesorem?
On Mon, 05 Nov 2018 14:32:30 +0100, Adam wrote:
O qrde, za późno mnie uświadomiłeś. Niedawno zeszyłem w szafie krosy ze
switchami pomarańczowymi E-ternetami, a do routerów dałem żółte
E-ternety.

Nie mogłeś tego wcześniej napisać???

Było pytać. Nawet gdyby mnie akurat tego dnia w internecie nie było, to dyżurna Animka by poratowała.

Mateusz

Data: 2018-11-05 15:07:55
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
[...]

Będziecie się w piekle smażyć!
A Animka będzie jeszcze drewienka podkładać.

Data: 2018-11-05 22:03:00
Autor: Animka
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-05 o 16:07, nadir pisze:
[...]

Nie będę, bo was lubię. "Dworujcie" sobie dalej :-)

--
animka

Data: 2018-11-05 22:01:22
Autor: Animka
Laptop z jakim procesorem?
[...]

Nie mogła poratować, bo walczyła z wirusem o nazwie "chello" (z UPC). Wszystko w poczcie mi bydlak pokasował.

--
animka

Data: 2018-11-05 21:56:57
Autor: Animka
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-05 o 15:32, Adam pisze:
[...]

Ja miałam w routerze żółty, niebieski, biały i czarny kabel :-)
Jeśli ktoś nie wierzy to mam 2 zdjęcia :P

--
animka

Data: 2018-11-06 07:01:57
Autor: Mateusz Viste
Laptop z jakim procesorem?
On Mon, 05 Nov 2018 21:56:57 +0200, Animka wrote:
Ja miałam w routerze żółty, niebieski, biały i czarny kabel :-)
Jeśli ktoś nie wierzy to mam 2 zdjęcia :P

Takie kolory się zdarzają, to po prostu wersje eksportowe. Widocznie trafiłaś akurat na kable które miały pójść w różne rejony świata. Żółte z reguły zostają w Azji, a czarne lecą na zwrotnik. Te niebieskie są interesujące, bo dość rzadkie - to seria specjalna, dla smerfoludków.

Mateusz

Data: 2018-11-06 01:53:34
Autor: Marcin Debowski
Laptop z jakim procesorem?
On 2018-11-04, nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

Ukręciłeś właśnie na siebie bicz. Osłonka jest tu wykonana z PCV. PCV spokonie pomalujesz. To nie jest prawdziwy czerwony kabel.

--
Marcin

Data: 2018-11-06 17:24:40
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
On 2018-11-04, nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

Oj głupia cipa ze mnie. Nie doczytałem dokładnie opisu, za to zasugerowałem się obrazkiem z przekrojem żył i osłonki kabla. Sądziłem, że to jednolity czerwony kabelek, a tu faktycznie może być pomalowana podróba.
Trudno, szukamy dalej sprawdzonego, czerwonego gigabitowca.

Data: 2018-11-04 16:25:44
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
[...]

Próbujesz sobie żarty stroić, a tym czasem to poważna sprawa i powszechnie wiadomo, że kabelka i amelinium nie pomalujesz.
Ci wszyscy technicy, to jedna banda, nie ważne czy z UPC, Vectry czy Orange, oni specjalnie przychodzą z białymi lub niebieskimi kabelkami, bo wiedzą, że przeciętny klient i tak nie rozpozna różnicy w technologii.
Jak do mnie kiedyś przyszedł technik z Orange, to miał cały zestaw kabelków, od białych, przez niebieskie, zielone do czerwonych. Miał nawet jakiś żółty, ale nie chciał zdradzić do czego to.
W każdym razie kazałem mu modem sprawdzać na wszystkich kolorach, a on się domyślił, że coś tam obeznany jestem w kolorach kabelków i się wygadał, że dają zawsze ludziom białe bo są najtańsze. Firma ma większy zysk i zarabia a ludzie się cieszą, że internet w ogóle działa. Powiedział, że nie może mi zostawić swojego czerwonego kabla, bo musi się z niego w firmie rozliczyć, tak samo jak z zamontowanego gniazdka.
Ale dał mi namiar na sprawdzony sklep internetowy fajnymi czerwonymi kablami, kupiłem tam dwie sztuki. Tanio nie było, ale było warto, gigabit śmiga jak marzenie.
Jak gdzieś znajdę linka do sklepu, to podam, a nuż się komuś przyda.

Data: 2018-11-05 15:29:40
Autor: marfi
Laptop z jakim procesorem?
Użytkownik "nadir" <none@hell.org> napisał w wiadomości news:5bdf0f78$0$523$65785112news.neostrada.pl...
... a nuż się komuś przyda.

 Jakie noże polecasz do cięcia żółtych kabli?

--
marfi

Data: 2018-11-05 16:05:50
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-05 o 15:29, marfi pisze:

Jakie noże polecasz do cięcia żółtych kabli?

Tylko i wyłącznie ostre.

Data: 2018-11-04 13:51:39
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
[...]

No właśnie, też się z tym spotkałem. Nie dziwne potem, że ludzie nie widzą potem różnicy między gigabitem a niegigabitem, na zielonych i niebieskich kablach to się nigdy nie udaje.
Do gigabita tylko czerwone kable!

Data: 2018-11-06 01:47:54
Autor: Marcin Debowski
Laptop z jakim procesorem?
On 2018-11-04, nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

Są poprostu ostrożni i nie chcą wprowadzać w błąd. Sprawdzięłm w domu dwa czerwone i nie były gigowe. Dopiero pomarańczowy był.

--
Marcin

Data: 2018-11-06 17:28:04
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
On 2018-11-04, nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

Aaa widzisz, o pomarańczowych, to ja tylko słyszałem. To znaczy może i miałem w ręce ale ja daltonista jestem i czy czerwony, czy pomarańczowy, to dla mnie jeden ciul.

Data: 2018-11-06 17:57:18
Autor: collie
Laptop z jakim procesorem?

W dniu 2018-11-06 o 02:47, Marcin Debowski pisze:
On 2018-11-04, nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

Długo tak będziecie jeszcze porównywać ptaszki?
Większe nie będą, a śmieci kupa.

Data: 2018-11-06 20:01:28
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-06 o 17:57, collie pisze:

Długo tak będziecie jeszcze porównywać ptaszki?

Masz jakieś fobie czy projekcje z tymi ptaszkami?

Większe nie będą, a śmieci kupa.

To nie śmieć, po coś tu lazł?

Data: 2018-11-06 21:02:27
Autor: collie
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 6.11.2018 20:01, nadir pisze:

To nie śmieć, po coś tu lazł?

Żeby mizoginiczne pojeby nie spuszczały się na klawiaturę
na widok żeńskiego nicka. Bo śmierdzi. A ja lubię czystego
peceta.

Data: 2018-11-06 23:10:21
Autor: nadir
Laptop z jakim procesorem?
W dniu 2018-11-06 o 21:02, collie pisze:

 A ja lubię czystego peceta.

A mi to zwisa i powiewa. Możesz nadal szczekać.

Data: 2018-11-09 09:55:43
Autor: Adam
Laptop z jakim procesorem?
Co myślicie o tej ofercie:
https://allegro.pl/laptop-lenovo-v130-i5-8gb-256ssd-w10-pro-tablet-i7661205811.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NmQ1YWEwZTItZmQyMS00ZDZkLTkxYjUtZTMwZDU1YjZmMmNiAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=129d8b69-1c54-418b-8f08-54b4e158319a

Mile widziana totalna krytyka i ewentualnie podkreślenie zalet..

W zasadzie nie planowałem teraz zakupu tabletu, ale skoro laptop wydaje
mi się zbyt duży żeby zabierać go ze sobą,  to tablet mógłby się przydać.

Czy wymiana danych między tym laptopem i tabletem będzie wygodna?

Warto kupić je razem?

Pozdrowienia
Adam

Data: 2018-11-09 11:31:36
Autor: Marcin Debowski
Laptop z jakim procesorem?
On 2018-11-09, Adam <A@dam.com.pl> wrote:
Co myślicie o tej ofercie:
[...]

Wygląda dobrze. Cpu, RAM, SSD, rozdzielczość, takie jakie mam w swoim Dellu XPS'sie. Śmiga bez zastrzeżeń.

Tablet zdaje się żaden szał, ale też wydaje się ok.

W zasadzie nie planowałem teraz zakupu tabletu, ale skoro laptop wydaje
mi się zbyt duży żeby zabierać go ze sobą,  to tablet mógłby się przydać.

Czy wymiana danych między tym laptopem i tabletem będzie wygodna?

Niestety na Windows się nie znam.

Warto kupić je razem?

Jeśli potrzebujesz obu to tak, ale o cenie się nie wypowiem bo słabo się w nowych orientuję.

--
Marcin

Data: 2018-11-09 23:53:59
Autor: Adam
Laptop z jakim procesorem?
On 2018-11-09, Adam <A@dam.com.pl> wrote:
Co myślicie o tej ofercie:
[...]

Dzięki za tę opinię. Właśnie o to śmiganie mi chodziło. :-)

Tablet zdaje się żaden szał, ale też wydaje się ok.

Przeczytałem wątek "Jaki tablet?" i z tego co pisze tam ToMasz
wynika, że płynności raczej przy jego parametrach nie można się
spodziewać. Szkoda.

Porównałem ceny i za takiego samego laptopa w RTVEuroAGD
zapłaciłbym tyle samo co tutaj za laptopa i tablet razem, czyli tak
jakbym ten tablet dostał za darmo.

Pozdrowienia
Adam

Data: 2018-11-12 20:11:31
Autor: Adam
Laptop z jakim procesorem?
Polecam:
https://antyweb.pl/nigdy-wiecej-tanich-laptopow/
porównujące
Core i5-7200U z 2 rdzeniami, 2,5 GHz, 8 GB RAM DDR4,
z dedykowanym GPU marki AMD i HDD 1 TB 7200 rpm,
który okazał się MUŁEM,
z Core i3, 4 GB RAM i 128 GB SSD, który okazał się
całkiem przyzwoity.
Czy tajemnica tkwi w stosowaniu SSD i unikaniu HDD,
skoro wszystkie obecne procesory są z "U"?

A może bardzo starego laptopa "odmłodzić":
- wkładając SSD zamiast HDD ?
- zwiększając lub wymieniając RAM na 2*2 GB (dual) ?
- instalując nowszy system operacyjny ?
Może to w sumie lepsze i tańsze rozwiązanie niż totolotek
z wyborem co kupić?
Procesora nie wymienię, ale skoro nowe i tak są loterią?

Gdy kupuję samochód mogę skorzystać z jazdy lub nawet
jazd próbnych. Przy kupnie komputera tego luksusu nie ma.
Trzeba by trafić u kogoś na bliźniaczy egzemplarz.

Pozdrowienia
Adam

Data: 2018-11-13 02:24:43
Autor: Marcin Debowski
Laptop z jakim procesorem?
On 2018-11-12, Adam <A@dam.com.pl> wrote:
Polecam:
[...]

Wiesz co, nie wiem za bardzo jak ten blogowy wpis skomentowac, bo używam czy używałem do kupy pewnie kilkunatsu niskonapięciowych cpu i twierdzenie, że to ich wina to bzdura. Nie sądzę tez aby ssd robił przy problemach, które facet opisuje. Tego typu zwiechy, gdzie wydajność dysku zaczyna robić wskazują raczej na deficyt pamieci. Ale jest też jedna rzecz: ja nigdy tego nie używałem pod Windows.

Zwróć swoją droga uwage, że facet sugeruje jaki to on nie jest gejmer. To tez moze mu zdziebko wypaczac perspektywę.

Procesora nie wymienię, ale skoro nowe i tak są loterią?

Gdy kupuję samochód mogę skorzystać z jazdy lub nawet
jazd próbnych. Przy kupnie komputera tego luksusu nie ma.
Trzeba by trafić u kogoś na bliźniaczy egzemplarz.

Trzeba by pójść do sklepu i pomacać, jak już ze 2x doradzono.

--
Marcin

Data: 2018-11-13 08:38:25
Autor: Adam
Laptop z jakim procesorem?
Użytkownik "Marcin Debowski" <agatek@INVALID.zoho.com> napisał w wiadomości news:LBqGD.414003$fw.23619fx04.ams1...
> Nie sądzę tez aby ssd robił przy problemach, które facet opisuje.
Wg niego to właśnie HDD robił, a nie SSD, jak mu to zresztą zasugerował
sprzedawca.
Jak widać każdy trzyma się swojej utrwalonej opinii i nawet innych
opinii nie czyta z uwagą. Można i tak. W końcu każdy może robić
jak uważa.

Trzeba by pójść do sklepu i pomacać, jak już ze 2x doradzono.
Macanie w sklepie powie mi co najwyżej czy klawiatura się nie ugina,
natomiast nic mi nie powie o wydajności. Jakaś "sklepowa" aplikacja,
podobnie jak aplikacja na pokazach dealerów, może biegać cudownie.
Ale zgadzam się, że wizyta w sklepie też jest wskazana.

Myślę, że tutaj już niczego się nie dowiem.
EOT

Adam

Data: 2018-11-14 00:49:40
Autor: Marcin Debowski
Laptop z jakim procesorem?
On 2018-11-13, Adam <A@dam.com.pl> wrote:
> [...]
> Nie sądzę tez aby ssd robił przy problemach, które facet opisuje.
Wg niego to właśnie HDD robił, a nie SSD, jak mu to zresztą zasugerował

Ale zdajesz sobie sprawę, że w nieformalnym j. polskim stwierdzenie że "ssd robi" oznacza, że ma znaczenie / wpływa, a niekoniecznie mówi o tym jaki to efekt? Jak już się zaczynasz bawić w kolejnego grupowego mądralę z doskoku to wypadało abyś chwytał choć takie niuanse.

Jak widać każdy trzyma się swojej utrwalonej opinii i nawet innych
opinii nie czyta z uwagą. Można i tak. W końcu każdy może robić
jak uważa.

Ty się trzymasz swojej opini. To co napisałem, jest oparte na własnym doswiadczeniu, o czym tez wspomniałem, takoż że mam w swoim bieżącym laptopie właśnie ten "felerny" niskonapieciowy procesor.

[...]

Trzeba odrobiny wysiłku, np. znaleźć taki podłaczony do sieci, lub poprosić sprzedawcę o podłączenie i wyjaśnić po co Ci to. Jak nie będzie chciał, to są inni. Ale tak po prawdzie, to na ogół wystarczy poszukac po sieci recenzji/opinii o tym na którego sie już zdecydowałeś. Ludzie się chetnie skarżą i Twój ulubiony blogger nie jest tu żadnym wyjatkiem. Na ogół podają więcej szczegółów i mozna dokonac całkiem dobrego wyboru. Takie kilkadziesiąt-kilkaset opinii na Newegg czy Amazonie to juz jest jakas reprezentatywna próbka.

Myślę, że tutaj już niczego się nie dowiem.
EOT

Bo nie przyszedłeś się dowiedziec, a w poszukiwaniu potwierdzenia swoich opinii. W tej rundzie, sugestii najnowszego ulubionego bloggera. To serio nie moje małpy i nie mój problem więc przynajmniej co do EOTa mozemy się tu śmiało zgodzić.

--
Marcin

Data: 2018-11-14 07:57:08
Autor: Adam
Laptop z jakim procesorem?
Użytkownik "Marcin Debowski" <agatek@INVALID.zoho.com> napisał w wiadomości news:EiKGD.541148$zG.188417fx23.ams1...
Twój ulubiony blogger nie jest tu żadnym wyjatkiem.
 W tej rundzie, sugestii najnowszego ulubionego bloggera.
Jaki ulubiony blogger? Znalezalem go półtora dnia temu,
właśnie szukając opinii jak doradzasz, tym razem zamiast
macania w sklepie.

EOT
Adam

Data: 2018-11-13 09:39:17
Autor: Dominik Ałaszewski
Laptop z jakim procesorem?
Dnia 12.11.2018 Adam <A@dam.com.pl> napisał/a:

A może bardzo starego laptopa "odmłodzić":
- wkładając SSD zamiast HDD ?

Zdecydowanie tak.

- zwiększając lub wymieniając RAM na 2*2 GB (dual) ?

Zwiększenie pomoże, o ile obecnie RAM jest wąskim gardłem.
Jeśli nie jest, to nie pomoże, a już wymiana na 99%
będzie niezauważalna.

- instalując nowszy system operacyjny ?

Raczej nie, ale to już może
mocno zależeć od konkretnego OS.

Pewnie tak. W każdym razie ja używam sprzętu z E8400@3GHz plus SSD i jestem zadowolony.

Data: 2018-11-02 19:30:56
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Laptop z jakim procesorem?
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 2 Nov 2018 18:19:42 +0100  doszła do mnie wiadomość  <5bdc872f$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
od nadir <none@hell.org>  :
[...]

Pewnie błąd w opisie.

Data: 2018-11-02 22:45:11
Autor: PiteR
Laptop z jakim procesorem?
nadir pisze tak:

[...]

nom też to zauważyłem ale nie uwierzyłem :)

ale sprawdziłem gdzie indziej i na to wygląda
albo opis copy paste.

--
Piotrek

Let me see your war face.