Laptopa chciałęm kupić...

Data: 2009-04-13 12:03:42
Autor: Andrzej Libiszewski
Laptopa chciałęm kupić...
Dnia Mon, 13 Apr 2009 11:54:47 +0200, Endriu napisał(a):

Laptop ma służyć głównie do surfowania po sieci (procek co najminej 2.0
ghz ) najlepiej z żeby był w pakiecie mobilnym internetem.
Najlepiej żeby kosztował niewiele coś powyżej 1000 PLN.

Pomarzyć dobra rzecz. Właściwie po co ci 2GHz do internetu, myślisz że
szybciej będzie od tego działał?

Czy idzie coś ciekawego kupić (odnośnie mobilnego naeta i laptopa) w tej
cenie, czy raczej trzeba wydac ponad 2500 zł... ?.

Orange ma jakiegoś Della w ofercie, pewnie inni operatorzy też mają coś
podobnego.

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-04-13 12:58:46
Autor: bagno
Laptopa chciałęm kupić...

Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> napisał w wiadomości news:a2emkidwbjrw.n69fnv0yb28q$.dlg40tude.net...
[...]

Internet nie ale przegladarka na pewno.

Data: 2009-04-13 13:11:47
Autor: Radosław Sokół
Laptopa chciałęm kupić...
W dniu 13.04.2009 12:58, bagno pisze:
Internet nie ale przegladarka na pewno.

Nie byłbym taki pewien. Przeglądarce wystarczy i 400 MHz.

Natomiast taktowanie 2.0 GHz na pewno szybciej rozładuje
baterię w momencie wejścia na stronę z jakimiś idiotycznymi
apletami Flash.

Wniosek: wyłączyć Flasha i nie roić sobie, że potrzebne jest
wyższe taktowanie.

Data: 2009-04-13 18:51:29
Autor: bagno
Laptopa chciałęm kupić...

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009041311115100grush.one.pl...
[...]

No na pewno. Calkiem niedawno mialem P3 933 a potem celerona
2,6 i pamietam ciekawe efekty podczas wyswietlania sie stron. Jezeli
uwazasz, ze 400Mhz wystarczy to gratuluje cierpliwosci.

A flasha od kiedy pamietam mam wylaczonego. Mozna tez oczywiscie
wylaczyc java, javascript, css i wszystkie pozostale technologie ale
chyba nie o to chodzi.

Data: 2009-04-14 12:17:26
Autor: Robbo
Laptopa chciałęm kupić...

[...]

Jak wchodził HTML w życie, który wymagał środowiska graficznego, to też przekonywałeś ludzi żeby nie używali takich "nowosci" jak HTML i www tylko w zupelnosci wystarczajacy email tekstowy i ftp do przesylania plikow? "Wyłączyć te obrazki i grafike w interenecie i nie roić sobie, że potrzebne jest wyższe taktowanie" ?

--
rb

Data: 2009-04-14 17:11:48
Autor: Radosław Sokół
Laptopa chciałęm kupić...
W dniu 14.04.2009 12:17, Robbo pisze:
Jak wchodził HTML w życie, który wymagał środowiska graficznego, to też
przekonywałeś ludzi żeby nie używali takich "nowosci" jak HTML i www
tylko w zupelnosci wystarczajacy email tekstowy i ftp do przesylania

Widzisz różnicę między "lekkim" językiem opisu struktury
dokumentu tekstowego, a przebajerowanym środowiskiem do
tworzenia aplikacji multimedialnych? Bo ja widzę.

plikow? "Wyłączyć te obrazki i grafike w interenecie i nie roić sobie,
że potrzebne jest wyższe taktowanie" ?

A wiesz, że cały czas walczę z mailami pisanymi w HTMLu?

HTML na WWW *coś* wnosi. Flash na WWW niewiele wnosi, podobnie
jak HTML w poczcie.

Data: 2009-04-15 04:47:46
Autor: januszek
Laptopa chciałęm kupić...
Radosław Sokół napisał(a):

A wiesz, że cały czas walczę z mailami pisanymi w HTMLu?

Kiedyś walczono z koleją żelazną ;)

j.

--
"Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki - płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania takiej gry nagranej na CD-ROM." (Gambler 00/1993)

Data: 2009-04-15 10:19:01
Autor: Robbo
Laptopa chciałęm kupić...

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009041415115900grush.one.pl...
[...]

Słowo "lekki" jest obiektywne i nie jest jednoznaczne. Kiedyś lekki był goły tekst, bo każdy 386 sobie z nim doskonale radził. Później lekki był tekst z grafiką na każdej stronie www, bo systemowe środowisko graficzne zadomowiło się na dobre. Mysle, ze nawet mozna zaryzykowac stwierdzene ze dzisiaj lekki jest flash na www.
Dzisiaj masowo nie produkuje się procesorów do desktopów 300-400MHz. Nikt nie chce zostawać w tyle. Kupując dzisiejszy komputer dostajesz jakieś 1.5GHz w laptopach a 2.0GHz w deskoptach na dzień dobry. Technika idzie do przodu i dzisiejsze 1.5GHz wcale nie musi być tak bateriożerne nawet jak dawne 400MHz. Nawet netbooki mają 1.6GHz jako standard.
Nie twierdzę, że należy gonić za gigahercami w zegarach taktujących, ale skoro dzisiaj taki mamy standard (a prądożerność taką jak kiedyś w wolniejszych zegarach) pozwalający na wygodne przeglądanie internetu wraz z obiektami flash to czemu się cofać?

Że już nie wspomne, że częstotliwość zegara bywa pojęciem względnym...

--
rb

Data: 2009-04-25 11:12:23
Autor: Radosław Sokół
Laptopa chciałęm kupić...
Robbo pisze:
Słowo "lekki" jest obiektywne i nie jest jednoznaczne. Kiedyś lekki był

Według mnie powyższe to sprzeczność.

Jeżeli jest obiektywne według Ciebie, to raczej powinno być
jednoznaczne.

Ale nawet jednak traktując słowo "lekki" tylko do porównań,
przyznasz chyba, że HTML jest "lżejszy" od Flasha.

[...]

A wiesz o tym, że dobrze zaprojektowana strona WWW dalej
*musi* się prawidłowo otwierać w przeglądarkach nie potra-
fiących wyświetlać obrazów? I być w pełni funkcjonalna!

Powód? Oprogramowanie dla niewidomych.

Dzisiaj masowo nie produkuje się procesorów do desktopów 300-400MHz.

Ale jest sporo urządzeń przenośnych, których moc oblicze-
niowa jest nawet niższa od takiego Pentium III 300 MHz.

Nikt nie chce zostawać w tyle. Kupując dzisiejszy komputer dostajesz jakieś 1.5GHz w laptopach a 2.0GHz w deskoptach na dzień dobry. Technika

Netbooki...

idzie do przodu i dzisiejsze 1.5GHz wcale nie musi być tak bateriożerne nawet jak dawne 400MHz. Nawet netbooki mają 1.6GHz jako standard.

Porównaj *wydajność* takiego mikroprocesora. Taktowanie
to nie wszystko! Dla przykładu: Atom 1.66 GHz ma - o ile
dobrze pamiętam - wydajność rzędu Pentium III 600 MHz.

A teraz pomyśl o komputerkach na Windows Mobile z mikropro-
cesorami RISC taktowanymi np. 500 MHz tylko.

Data: 2009-04-13 14:22:15
Autor: Endriu
Laptopa chciałęm kupić...
[...]

A ile oni sobie za to liczą miesięcznie (oczywiście chodzi mi o mobilnego neta wraz z tym laptopem)? .

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-04-13 14:53:45
Autor: Piotrek
Laptopa chciałęm kupić...
A ile oni sobie za to liczą miesięcznie (oczywiście chodzi mi o mobilnego neta wraz z tym laptopem)? .

duzo za duzo :)
pewnie wiele zalezy od oferty ale pewnie kolo 50 zl za net i 70-100 zl mies za notebooka

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-04-15 14:08:11

[...]