Laptopy z Markietów

Data: 2009-11-11 15:26:44
Autor: Bonaventura
Laptopy z Markietów
Dnia 2009-11-08 18:46, Użytkownik Gupik napisał:
Może niezupełnie na temat, ale powinno dać do zrozumienia.
Kupiłem dwie nawigacje, jedną w sieci Biedronka, drugą w Proline.
Jedna i druga po upływie trzech dni (!) wykazała uszkodzenia.
Sposób realizacji reklamacji:

1) Biedronka
Kierowniczka obejrzała sprzęt, stwierdziła usterkę Po czym "Józek przynieś z magazynu drugą nawigację" Na zakończenie kierowniczka powiedziała: Bardzo Pana przepraszamy i zapraszamy powtórnie.

2) Proline
Proszę przyjść podbijemy gwarancję i proszę się udać do serwisu producenta - usłyszałem w słuchawce. Ależ ja nie chcę korzystać z gwarancji ale z rękojmi. W odpowiedzi usłyszałem że czegoś takiego Proline nie obowiązuje. Na moje zdziwienie i naleganie usłyszałem że mogę ewentualnie nawigację przynieść do sklepu a oni za mnie ją wyślą do naprawy.
Przyjęli, po tygodniu trzymania wysłali do serwisu Goclewera. tam była dwa tygodnie wymieniono uszkodzony wyświetlacz (biała pozioma linia) Nowy umocowany został klejem na gorąco. Po powrocie nawigacja leżała w magazynie Proline przez kolejny tydzień.
Przy odbiorze stwierdziłem zanieczyszczenia pod osłoną ekranu. Pan z rozbrajającym uśmiechem odparł, że może ją znów odesłać do serwisu.

Biorąc pod uwagę, że sprzęt i tak produkowany jest w Chinach, gdzie lepiej kupować?

Z poważaniem Mariusz.

Data: 2009-11-11 16:08:27
Autor: astro
Laptopy z Markietów
On Wed, 11 Nov 2009 15:26:44 +0100, Bonaventura wrote:
[...]
[...]
Biorąc pod uwagę, że sprzęt i tak produkowany jest w Chinach, gdzie lepiej kupować?

Miales o tyle duzo szczescia, ze sprzet zepsol sie jeszcze w czasie trwania
oferty terminowej w Dronce i sprzet byl dostepny w magazynie. W przeciwnym
wypadku musialbys troche poczekac z reklamacja.
Ale wielkie brawa naleza sie za podejscie do klienta...
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2009-11-11 18:44:01
Autor: Irokez
Laptopy z Markietów
Użytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał w wiadomości news:hdeilj$3uf$1news.interia.pl...
[...]

Ja po 2 tygodniach, bo wysłali do serwisu Akirę, dostałem kaskę na ręke.

--
Irokez

Data: 2009-11-12 00:28:11
Autor: BQB
Laptopy z Markietów
Irokez pisze:
[...]

Ja miałem inny przypadek i wychwalam Biedronkę bardzo:
Kupiłem jakiś czas temu radio samochodowe, radio działało, jakościowo zbyt specjalne nie było, w każdym razie pech sprawił, że miałem panel od tego radia w markecie w koszyku. Robiąc zakupy wyłożyłem wszystko na ladę, a panel został w koszyku, którym wyjechałem za kasę. Czekałem, aż pani wszystko zeskanuje i podliczy, w tym czasie podleciał jakiś gówniarz, chwycił panel i poleciał, jak się odwróciłem, był już 10m ode mnie w drzwiach wyjściowych - nie było już sensu gonić.

Wkurzony byłem przez 2 dni, potem pomyślałem, że zadzwonię na infolinię biedronki, z myślą, że może mają jakiś panel, co po serwisie został i sprzedadzą tanio. Odebrała Pani, podałem dane z paragonu, powiedziała, że zorientuje się, co może zrobić. Po dwóch tygodniach telefon, że mają dla mnie panel i gdzie go wysłać mają. Spytałem, ile to będzie kosztować. Odpowiedź mnie zaskoczyła - nic. Panel przyszedł, przesyłka pocztą, za nic nie musiałem płacić i radio gra. Nie spodziewałem się takiego czegoś, a tu taka miła niespodzianka. Sądzę, że żaden sklep by mnie tak nie potraktował, pewnie dostałbym propozycję sprzedaży za jakieś śmieszne pieniądze tego radia bez panela i propozycję zakupu nowego radia. Także, jak będę kupować jakikolwiek nowy sprzęt i będzie dostępny w Biedronce, z całą pewnością tam kupię. Gdzie ja dostanę podobne warunki gwarancyjne i taką obsługę? Nigdzie w Polsce?

Data: 2009-11-12 13:10:25
Autor: kamil
Laptopy z Markietów
"BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote in message news:4afb490fnews.home.net.pl...

dostępny w Biedronce, z całą pewnością tam kupię. Gdzie ja dostanę podobne warunki gwarancyjne i taką obsługę? Nigdzie w Polsce?

MSPANC: "Nie wierze, Danusiu". ;-))

Data: 2009-11-13 02:47:02
Autor: BQB
Laptopy z Markietów
kamil pisze:
[...]

Nie rozumiem?

Nie znam tego tekstu, ale jak będę potrzebować jakiegoś zwykłego taniego   laptopa, to wezmę z Biedronki, jak będę potrzebował jakiegoś lepszego, to z Dell'a :P

Data: 2009-11-13 09:08:02
Autor: Radosław Sokół
Laptopy z Markietów
Bonaventura pisze:
[...]

I słusznie, bo od paru lat nie ma czegoś takiego jak rękojmia.
Jest "zgodność towaru z umową".

Data: 2009-11-14 14:14:25
Autor: CeBeR
Laptopy z Markietów
Radosław Sokół pisze:

I słusznie, bo od paru lat nie ma czegoś takiego jak rękojmia.
Jest "zgodność towaru z umową".

Prawda, ale tylko przy sprzedaży konsumenckiej. Jeśli kupił nawigację i wziął fakturę na firmę, to ma roczną rękojmię i związane z nią profity (w tym wybór metody realizacji reklamacji, np. "proszę o wymianę na nową").

Data: 2009-11-16 22:59:26
Autor: Gotfryd Smolik news
Laptopy z Markietów
On Sat, 14 Nov 2009, CeBeR wrote:

Radosław Sokół pisze:

[...]

  Celem wyjaśnienia: Proline o "zgodności z umową" też nie słyszało.
  Tak że bez różnicy czego chciał (o ile nie gwarancji).
  Kiedyś słyszałem dyskusję w której odmawiali klientowi przyjęcia
zgłoszenia: "ja panu tego nie podpiszę".

  Przy okazji: zdaje się przepisy w .pl nie przewidują żadnej
odpowiedzialności za odmowę przyjęcia oświadczenia w postępowaniu
prywatnym/cywilnoprawnym.
  Statystycznie rzecz biorąc na Proline nie narzekam (jakieś tam
reklamacje miałem i "przeszły"), ale faktu to nie zmienia.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-18 10:53:45
Autor: ąćęłńóśżź
Laptopy z Markietów
Trzeba mieć świadków i spisać z nimi notatkę-protokół o odmowie przyjęcia.
JaC

-- -- -