Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Lasek pogr±¿a Tuska i stwierdza: "Lot do Smoleñska by³ wojskowy

Lasek pogr±¿a Tuska i stwierdza: "Lot do Smoleñska by³ wojskowy

Data: 2013-05-08 02:27:19
Autor: muto2100
Lasek pogr±¿a Tuska i stwierdza: "Lot do Smoleñska by³ wojskowy
Data: 2013-05-08 02:45:23
Autor: Leming Show
Lasek pogr±¿a Tuska i stwierdza: "Lot do Smoleñska by³ wojskowy
On 8 Maj, 11:27, muto2100 <misiaxxxxy...@gmail.com> wrote:
http://niewygodne.info.pl/artykul/00406.htm

Putin nie glupi czlowiek, nie dosc ze zakazal otwierania na terenie
rosji obcych bankow to jeszcze ma dobrych doradcow z prawa
miedzynarodowego.

Data: 2013-05-08 13:09:58
Autor: xantiros
Lasek pogrąża Tuska i stwierdza: "Lot do Smoleńska był wojskowy
muto2100 wrote:

http://niewygodne.info.pl/artykul/00406.htm

A jakie to ma znaczenie dla przyczyn katastrofy ?

Data: 2013-05-08 04:27:58
Autor: muto2100
Lasek pogr±¿a Tuska i stwierdza: "Lot do Smoleñska by³ wojskowy
On 8 Maj, 13:09, xantiros <xantiros_wytnij...@ymail.com> wrote:
muto2100 wrote:
>http://niewygodne.info.pl/artykul/00406.htm

A jakie to ma znaczenie dla przyczyn katastrofy ?

ale  ma  znaczenie     kto   by  sie  zajal  calym  dochodzeniem
np  ONZ    czy  NATO    lub  UE    i  to  jest  to!

Data: 2013-05-08 13:47:43
Autor: xantiros
Lasek pogrąża Tuska i stwierdza: "Lot do Smoleńska był wojskowy
muto2100 wrote:

On 8 Maj, 13:09, xantiros <xantiros_wytnij...@ymail.com> wrote:
muto2100 wrote:
>http://niewygodne.info.pl/artykul/00406.htm

A jakie to ma znaczenie dla przyczyn katastrofy ?

ale  ma  znaczenie     kto   by  sie  zajal  calym  dochodzeniem
np  ONZ    czy  NATO    lub  UE    i  to  jest  to!


Acha czyli przyczna katastrofy twki w tym kto wyjaÅ›nia, jak by wyajÅ›niaÅ‚o ONZ,NATO czy UE to by samolot nie jebnÄ… w glebÄ™  - dobrze ciÄ™ rozumiem ?

Data: 2013-05-08 15:25:24
Autor: Marek Czaplicki
Lasek pogr±¿a Tuska i stwierdza: "Lot do Smoleñska by³ wojskowy
xantiros pisze na pl.soc.polityka w dniu ¶roda, 8 maja 2013 13:47:

muto2100 wrote:

On 8 Maj, 13:09, xantiros <xantiros_wytnij...@ymail.com> wrote:
muto2100 wrote:
>http://niewygodne.info.pl/artykul/00406.htm

A jakie to ma znaczenie dla przyczyn katastrofy ?

ale  ma  znaczenie     kto   by  sie  zajal  calym  dochodzeniem
np  ONZ    czy  NATO    lub  UE    i  to  jest  to!


Acha czyli przyczna katastrofy twki w tym kto wyja¶nia, jak by wyaj¶nia³o
ONZ,NATO czy UE to by samolot nie jebn± w glebê  - dobrze ciê rozumiem ?

Oj. Mi siê wydaje, ¿e chodzi o to, ¿e wtedy gdyby doprowadzono do miêdzynarodowego ¶ledztwa to "prawica" mia³aby okazjê robiæ Polsce syf na skalê ca³ej planety. A tak...? Takie "egzemplarze" jakie wystêpuj± u nas w "biosferze politycznej" s± w dojrza³ych demokracjach pokazywane w jakich¶ muzeach antropologicznych przy okazji pokazów o dinozaurach:)

Data: 2013-05-08 17:19:41
Autor: u2
Lasek pogrąża Tuska i stwierdza: "Lot do Smoleńska był wojskowy
W dniu 2013-05-08 11:27, muto2100 pisze:
http://niewygodne.info.pl/artykul/00406.htm

Obóz rządowy zaczyna gubić się w swoich stwierdzeniach na temat katastrofy smoleńskiej. Były członek komisji Millera dr Maciej Lasek stwierdził w wywiadzie dla "Rzeczpospolitej" w kontekście feralnego lotu z 10/04/2010: "To był samolot wojskowy, lot był wojskowy i lotnisko też wojskowe. Skoro badaliśmy katastrofę samolotu wojskowego, to co ma mieć do tego konwencja chicagowska?". Jeśli Lasek z uporem twierdzi, że lot do Smoleńska z 10/04/2010 był lotem wojskowym, to dlaczego Donald Tusk zgodził się na sugestię Władimira Putina, aby do badania przyczyn katastrofy stosować normy konwencji chicagowskiej, odnoszącej się do prywatnego lotnictwa cywilnego??

  Nie ulega wÄ…tpliwoÅ›ci, że  rzÄ…dowy Tu-154M o numerze bocznym 101 byÅ‚ maszynÄ… wojskowÄ… - należaÅ‚ do 36 Specjalnego PuÅ‚ku Lotnictwa Transportowego w Oddziale Lotnictwa Transportowego Polskich SiÅ‚ Powietrznych. ZaÅ‚ogÄ™ pilotujÄ…cÄ… prezydenckiego Tupolewa stanowili zawodowi żoÅ‚nierze, którzy latali zgodnie z wojskowymi procedurami. SmoleÅ„skie lotnisko ma charakter wojskowy i w dniu feralnej katastrofy byÅ‚o obsÅ‚ugiwane przez kontrolerów bÄ™dÄ…cych rosyjskimi żoÅ‚nierzami. PpÅ‚k PaweÅ‚ Plusnin (kontroler lotu) oraz mjr Wiktor Ryżenko (kierownik strefy lÄ…dowania) w dniu katastrofy nie posiadali licencji pozwalajÄ…cych im obsÅ‚ugiwać cywilne samoloty. Ponadto tuż przed katastrofÄ… wieża kontroli lotów podczas wymiany zdaÅ„ z polskimi pilotami potwierdziÅ‚a, że stosuje procedurÄ™ wojskowÄ… (rosyjski kontroler lotów zapytaÅ‚ siÄ™ pilota prezydenckiej maszyny "czy lÄ…dowaÅ‚ już kiedyÅ› na wojskowym lotnisku?"). Wszystko to sprawia, że lot Tu-154M z 10/04/2010 do SmoleÅ„ska miaÅ‚ charakter wojskowy, a nie cywilny. Mimo to,  ekipa Donalda Tuska (w skÅ‚adzie Ewa Kopacz, Edmud Klich oraz Tomasz Arabski) w dniu 13/04/2010 uznaÅ‚a, że lot miaÅ‚ charakter cywilny, badanie katastrofy i koordynowanie dziaÅ‚aÅ„ krajowych i miÄ™dzynarodowych powierza siÄ™ MiÄ™dzypaÅ„stwowemu Komitetowi Lotniczemu (MAK) pod przewodnictwem Tatiany Anodiny zaÅ› postÄ™powanie wyjaÅ›niajÄ…ce bÄ™dzie prowadzone wg Konwencji o miÄ™dzynarodowym lotnictwie cywilnym podpisanej w Chicago 7 grudnia 1944 (tzw. konwencja chicagowska), mimo że art. 3 tej konwencji mówi wyraźnie, że "nie ma ona zastosowania do paÅ„stwowych statków powietrznych".

  Decyzje podjÄ™te 13/04/2010 miaÅ‚y olbrzymie znaczenie dla losów dalszego Å›ledztwa. Po pierwsze:  uznanie, że lot rzÄ…dowego Tu154M byÅ‚ lotem cywilnym umożliwiÅ‚o wyÅ‚Ä…czenie spod jakiejkolwiek odpowiedzialnoÅ›ci rosyjskich oficerów, bowiem decyzja o lÄ…dowaniu zależy w takim przypadku wyÅ‚Ä…cznie od zaÅ‚ogi samolotu i nie jest uzależniona od opinii wieży kontroli lotów (co zaÅ› wystÄ™puje w przypadku lotu o charakterze wojskowym). Po drugie (i ważniejsze) -  caÅ‚ość dochodzenia oddano w rÄ™ce Rosjan. To, z kolei, pozwoliÅ‚o na 'skonfiskowanie' na potrzeby rosyjskiego Å›ledztwa wraku samolotu oraz czarnych skrzynek na czas nieokreÅ›lony. W praktyce może to oznaczać, że strona polska nigdy nie odzyska wraku i czarnych skrzynek, dziÄ™ki czemu media rzÄ…dowe majÄ… paliwo do nakrÄ™cania zupeÅ‚nie niepotrzebnego sporu polsko-polskiego w kontekÅ›cie niepewnoÅ›ci przyczyn katastrofy z 10/04.

  Można zadać pytanie - dlaczego Donald Tusk, za poÅ›rednictwem swoich przedstawicieli, 13/10/2010 zgodziÅ‚ siÄ™ na to, aby przyczyny katastrofy smoleÅ„skiej miaÅ‚ zbadać rosyjski MAK stosujÄ…c jurysdykcjÄ™ Konwencji o miÄ™dzynarodowym lotnictwie cywilnym? Warto wspomnieć, że już w maju 2010 r. "Rzeczpospolita" zauważyÅ‚a, iż  oddanie oficjalnego dochodzenia Rosjanom (MAK), stoi w sprzecznoÅ›ci z porozumieniem w sprawie "zasad wzajemnego ruchu lotniczego wojskowych statków powietrznych RP i Federacji Rosyjskiej w przestrzeni powietrznej obu paÅ„stw" z 14 grudnia 1993 r. Zgodnie z artykuÅ‚em 11 w/w porozumienia:

"Wyjaśnienie incydentów lotniczych, awarii i katastrof, spowodowanych przez polskiej wojskowe statki powietrzne w przestrzeni powietrznej Federacji Rosyjskiej prowadzone będzie wspólnie przez właściwe organy polskie i rosyjskie".

  Co istotne - przez trzy pierwsze dni po katastrofie z 10/04/2010, polsko-rosyjska komisja wyjaÅ›niajÄ…ca przyczyny tragedii do jakiej doszÅ‚o pod SmoleÅ„skiem, pracowaÅ‚a na podstawie porozumienia z 14 grudnia 1993 r. Niestety 13/04/2010 Tusk oddaÅ‚ caÅ‚Ä… sprawÄ™ w rÄ™ce Rosjan. Jako ciekawostkÄ™ można odnotować, że przedstawiciele polskiego rzÄ…du przez kilka miesiÄ™cy po katastrofie przekonywali opiniÄ™ publicznÄ…, że wspomniane porozumienie w sprawie "zasad wzajemnego ruchu lotniczego wojskowych statków powietrznych RP i Federacji Rosyjskiej w przestrzeni powietrznej obu paÅ„stw"  nie mogÅ‚o znaleźć zastosowania, bowiem odnosiÅ‚o siÄ™ do lotów wojskowych, a tego do SmoleÅ„ska nie można byÅ‚o do takich zaliczyć (sic!).

  PisaÅ‚em już o tym jakiÅ› czas temu. Teraz powtórzÄ™ te sÅ‚owa: nie można w sposób jednoznaczny wskazać dlaczego Donald Tusk zgodziÅ‚ siÄ™ oddanie sprawy badania przyczyn katastrofy z 10/04/2010 Rosjanom. Nie wiemy czy byÅ‚o to wynikiem zastraszenia, niewiedzy, a może celowego dziaÅ‚ania. Można za to spróbować wyobrazić sobie co by byÅ‚o, gdyby strona polska nie zgodziÅ‚a siÄ™ 13/04/2010 na przekazanie dochodzenia stronie rosyjskiej i stosowania jurysdykcji konwencji chicagowskiej. W mojej opinii z pewnoÅ›ciÄ… nie mielibyÅ›my dzisiaj do czynienia ze "smoleÅ„skim sporem", który "podzieliÅ‚ polskie spoÅ‚eczeÅ„stwo". Z dużą dozÄ… prawdopodobieÅ„stwa można stwierdzić, że wrak byÅ‚by sprowadzony do Polski, zaÅ› czarne skrzynki już dawno zostaÅ‚yby przebadane przez instytuty badawcze majÄ…ce swoje siedziby w naszym kraju. W takim ukÅ‚adzie media mainstreamowe nie miaÅ‚y by paliwa do prowadzenia niszczÄ…cej spoÅ‚eczeÅ„stwo kampanii zero-jedynkowego podziaÅ‚u, na tych co wierzÄ… w "pancernÄ… brzozÄ™" i tych co sÄ… "zaczadzeni" smoleÅ„skiem. Kampanii - co trzeba podkreÅ›lić - bazujÄ…cej w swojej istocie na niepewnoÅ›ci co do przyczyn tragedii 10/04/2010, która w sposób inwazyjny zakłóca prawidÅ‚owÄ… percepcjÄ™ politycznego życia w Polsce.  Za ten stan rzeczy odpowiedzialny jest Donald Tusk, który 13/04/2010 podjÄ…Å‚ caÅ‚kowicie nieprzemyÅ›lanÄ… (albo doskonale zaplanowanÄ…) decyzjÄ™.

--
IstniejÄ… trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,
potem spotyka się z gwałtownym oporem,
a na końcu jest traktowana jak oczywistość.

http://telewizjarepublika.pl/
http://www.tv-trwam.pl/index.php?section=live

Lasek pogr±¿a Tuska i stwierdza: "Lot do Smoleñska by³ wojskowy

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona