Laserowe światłą

Data: 2011-09-06 23:42:28
Autor: megrims
Laserowe światłą
http://www.autokrata.pl/artykul/laserowe-reflektory-w-twoim-samochodzie-11806

http://tnij.org/nbva

Laserowe światła. A czy one będą 'oślepiały' laserowe
urzÄ…dzenia pomiarowe naszej kochanej policji?

Data: 2011-09-07 08:07:25
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Laserowe ¶wiatł±
W dniu 2011-09-06 23:42, megrims pisze:
http://www.autokrata.pl/artykul/laserowe-reflektory-w-twoim-samochodzie-11806

http://tnij.org/nbva

Laserowe ¶wiatła. A czy one będ± 'o¶lepiały' laserowe
urz±dzenia pomiarowe naszej kochanej policji?

Bardziej prawdopodobne, że nast±pi wysyp aukcji w stylu:

"chomologowany zestaf lazerów do golfa III"
"pszerób try-zenony na nowoczesne lazeryy - tylko od supersprzedawcy"

A na naszych drogach nast±pi lawinowy wzrost liczby wypadów spowodowanych o¶lepieniem kierowców innych samochodów.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-09-07 08:46:26
Autor: Kuba \(aka cita\)
Laserowe światłą

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:j46444$dog$1usenet.news.interia.pl...
http://www.autokrata.pl/artykul/laserowe-reflektory-w-twoim-samochodzie-11806

http://tnij.org/nbva

Laserowe światła. A czy one będą 'oślepiały' laserowe
urzÄ…dzenia pomiarowe naszej kochanej policji?

nic nie będą oślepiały, a już napewno nie laserowe suszarki...

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-09-07 23:32:43
Autor: megrims
Laserowe światłą

[...]

No przecieĹĽ jaja sobie robiÄ™ :D

Data: 2011-09-07 09:22:20
Autor: Big Jack
Laserowe światłą
W wiadomości
*megrims* napisał(-a):

Laserowe światła. A czy one będą 'oślepiały' laserowe
urzÄ…dzenia pomiarowe naszej kochanej policji?

Mnie co innego zadziwiło w tym artykule:

"Inną zaletą reflektorów laserowych jest to, że zajmują mniej miejsca niż reflektory z oświetleniem LED. Nie potrzebują także specjalnego filtru, przez który musi przejść światło z diod, zanim będzie miało białą barwę."

Jaki filtr barwi światło na kolor biały? Albo inaczej, co jest wycinane z pierwotnego światła LED-ów, że później ich swiatło jest białe?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-09-07 10:57:36
Autor: Jarosław Postawa
Laserowe światłą
W dniu 2011-09-07 09:22, Big Jack pisze:

Jaki filtr barwi światło na kolor biały? Albo inaczej, co jest wycinane
z pierwotnego światła LED-ów, że później ich swiatło jest białe?

No jak to co? Kolor :P

Data: 2011-09-07 11:11:33
Autor: Big Jack
Laserowe ¶wiatł±
W wiadomo¶ci
*Jarosław Postawa* napisał(-a):

W dniu 2011-09-07 09:22, Big Jack pisze:

Jaki filtr barwi ¶wiatło na kolor biały? Albo inaczej, co jest
wycinane z pierwotnego ¶wiatła LED-ów, że póĽniej ich swiatło jest
białe?
No jak to co? Kolor :P

hehe :D  dobra, inaczej zapytam, jakiego filtru używaj±, żeby po przej¶ciu przez niego ¶wiatło było barwy białej? :D

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-09-09 00:58:03
Autor: Przemysław Gubernat
Laserowe światłą
W wiadomości
*Jarosław Postawa* napisał(-a):

[...]

hehe :D  dobra, inaczej zapytam, jakiego filtru uĹĽywajÄ…, ĹĽeby po przejĹ›ciu przez
niego światło było barwy białej? :D

Używają luminoforu który "aktywowany" światłem niebieskim emituje inny kolor.

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2011-09-07 11:55:31
Autor: Protz
Laserowe światłą

Użytkownik "Jarosław Postawa" <dorvin@antyspam.pl> napisał w

Jaki filtr barwi światło na kolor biały? Albo inaczej, co jest wycinane
z pierwotnego światła LED-ów, że później ich swiatło jest białe?

No jak to co? Kolor :P

kolor czarny  ;)

Protz

Data: 2011-09-07 11:10:01
Autor: Robert_J
Laserowe światłą
Jaki filtr barwi światło na kolor biały?

Taki duży a nie wie ;-). Oczywiście że biały ;-))).

Data: 2011-09-07 11:14:44
Autor: Big Jack
Laserowe ¶wiatł±
W wiadomo¶ci
*Robert_J* napisał(-a):

Jaki filtr barwi ¶wiatło na kolor biały?

Taki duży a nie wie ;-). Oczywi¶cie że biały ;-))).

Że ja durny na to nie wpadłem :D Ale już kiedy¶ chyba byłem bliski, bo wykoncypowałem że jakby do silnego Ľródła ¶wiatła dać czarny filtr, to będzie nam ¶wiecił ciemno¶ci± ;)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-09-07 23:32:27
Autor: megrims
Laserowe ¶wiatł±
*Robert_J* napisał(-a):

[...]

To ja bym sam na siebie ¶wiecił to byłbym niewidzialny :D

Data: 2011-09-08 22:00:16
Autor: Jaroslaw Berezowski
Laserowe ¶wiatł±

W wiadomości
napisał(-a):

Jaki filtr barwi światło na kolor biały?

Taki duży a nie wie ;-). Oczywiście że biały ;-))).

Że ja durny na to nie wpadłem :D Ale już kiedyś chyba byłem bliski, bo
wykoncypowałem że jakby do silnego źródła światła dać czarny filtr, to
będzie nam świecił ciemnością ;)
Spóźniłeś się. Podobny pomysł widziałem w latach 80tych w "Młodym Techniku" (na marginesie - dalej się ukazuje i ma sporo z dawnego klimatu) w dziale "Pomysły genialne, zwariowane i takie sobie". Tyle że tam była żarówka od razu świecąca czarnym światłem.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-09-09 09:29:01
Autor: Big Jack
Laserowe ¶wiatł±
W wiadomo¶ci
*Jaroslaw Berezowski* napisał(-a):

SpóĽniłe¶ się. Podobny pomysł widziałem w latach 80tych w "Młodym
Techniku" (na marginesie - dalej się ukazuje i ma sporo z dawnego
klimatu) w dziale "Pomysły genialne, zwariowane i takie sobie". Tyle
że tam była żarówka od razu ¶wiec±ca czarnym ¶wiatłem.

O widzisz. Może i ja się wtedy na to nadziałem i sama idea gdzie¶ się
zagnieĽdziła w pod¶wiadomo¶ci i po latach odezwała się. BTW, pamietam że
był tam taki dział (nie pamiętam nazwy, a może to ten sam) gdzie kto¶
podawał pomysł, a jak kto¶ znalazł go wcielonego w życie, to dostawał
nagrodę rzeczow±. No i zdarzyło się, że kto¶ zaproponował żeby w
stacjonarnych radiach antenę ferrytow± robić regulowan± - chodziło o
obracanie jej. Co i słuszne było, bo układ mebli wymuszał ustawienie
radia nie zawsze daj±ce dobry odbiór na falach długich i ¶rednich. W
momencie publikacji tego pomysłu miałem już jego ¶lad, bo u kolegi
widziałem radio, chyba nawet polskie, z lat może 50' a może 60' w którym
antenę dało się obracać o 90st, co je¶li wzi±ć pod uwagę działanie
anteny w dwóch kierunkach zapewniało odbiór z dowolnego kierunku.
Niestety, przez wrodzone lenistwo nie zgłosiłem tego i skutkiem tego
nagrody (obligatoryjnej w przypadku znalezienia ¶ladu pomysłu) nie
dostałem.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-10-29 15:29:09
Autor: kogutek
Laserowe ¶wiatł±
*Robert_J* napisał(-a):

> [...]

Że ja durny na to nie wpadłem :D Ale już kiedy¶ chyba byłem bliski, bo wykoncypowałem że jakby do silnego Ľródła ¶wiatła dać czarny filtr, to będzie nam ¶wiecił ciemno¶ci± ;)

S± takie filtry. Pokrywa się nimi na przykład ¶wietlówki UV. Normalnie taka
¶wietlówka sporo ¶wieci ¶wiatłem widzialnym. UV jest tylko kilka procent. Jak
pu¶cić takie ¶wiatło przez specjalny filtr czarny to UV przechodzi prawie w
cało¶ci a z widzialnego zostaje tyle że w ciemnym pomieszczeniu ledwo widać
zarys lampy. Praktycznie nie da się tym widzialnym ¶wiatłem nic o¶wietlić. Za
to wszystko co dookoła ¶wieci w ¶wietle UV daje niesamowite efekty. W sklepie
Cyber Dog w Londynie widziałem co¶ takiego. Wychodzi że czarne ¶wiatło jest.

Data: 2011-10-30 17:26:53
Autor: Big Jack
Laserowe ¶wiatł±
W wiadomo¶ci
*kogutek* napisał(-a):

Wychodzi że czarne ¶wiatło jest

Chcesz powiedzieć, że jak się je zapali, to robi się ciemno?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-10-30 23:12:23
Autor: kogutek
Laserowe ¶wiatł±
*kogutek* napisał(-a):

> Wychodzi że czarne ¶wiatło jest

Chcesz powiedzieć, że jak się je zapali, to robi się ciemno?

Raczej że nie robi się widno. Podobny efekt uzyskasz wł±czaj±c w nocy
przepalon± żarówkę.

Data: 2011-09-07 11:26:51
Autor: Dominik
Laserowe światłą
W dniu 2011-09-07 09:22, Big Jack pisze:

Jaki filtr barwi światło na kolor biały? Albo inaczej, co jest wycinane
z pierwotnego światła LED-ów, że później ich swiatło jest białe?

Albo czym doświetlają nie-białe kolory ?

W końcu biały to połączenie wszystkich barw z zakresu widzialnego...

--
Dominik
Octavia/Cordoba

Data: 2011-09-07 12:19:00
Autor: Michal
Laserowe światłą

Jaki filtr barwi światło na kolor biały? Albo inaczej, co jest wycinane
z pierwotnego światła LED-ów, że później ich swiatło jest białe?

Nic nie jest wycinane, za to jest dodawane.
Białe LEDy wykorzystują rodzaj luminoforu który wytwarza brakujące LEDom długości fal (="kolory").

Michał

Data: 2011-09-07 12:50:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
Laserowe ¶wiatł±
Hello Big,

Wednesday, September 7, 2011, 9:22:20 AM, you wrote:

Laserowe ¶wiatła. A czy one będ± 'o¶lepiały' laserowe
urz±dzenia pomiarowe naszej kochanej policji?
Mnie co innego zadziwiło w tym artykule:
"Inn± zalet± reflektorów laserowych jest to, że zajmuj± mniej miejsca
niż reflektory z o¶wietleniem LED. Nie potrzebuj± także specjalnego filtru, przez który musi przej¶ć ¶wiatło z diod, zanim będzie miało biał± barwę."
Jaki filtr barwi ¶wiatło na kolor biały? Albo inaczej, co jest wycinane
z pierwotnego ¶wiatła LED-ów, że póĽniej ich swiatło jest białe?

Oczywista bzdura - nic nie jest wycinane. Po drodze jest luminofor,
który pobudzany ¶wiatłem niebieskim ¶wieci reszt± widma widzialnego.

--
Best regards,

Data: 2011-09-07 15:28:16
Autor: wchpikus
Laserowe ¶wiatł±
Hi!
Mozna tez zrobic laser RGB (sa juz trzy kolory) i mieszac.
Biale moze z tego bedzie..

Data: 2011-09-08 00:27:49
Autor: megrims
Laserowe ¶wiatł±
W dniu 2011-09-07 15:28, wchpikus pisze:
Hi!
Mozna tez zrobic laser RGB (sa juz trzy kolory) i mieszac.
Biale moze z tego bedzie..

A nie lepiej CMYK? bardziej zawodowo..

Data: 2011-09-08 00:42:31
Autor: Andrzej Lawa
Laserowe ¶wiatł±
W dniu 08.09.2011 00:27, megrims pisze:
W dniu 2011-09-07 15:28, wchpikus pisze:
Hi!
Mozna tez zrobic laser RGB (sa juz trzy kolory) i mieszac.
Biale moze z tego bedzie..

A nie lepiej CMYK? bardziej zawodowo..

Czarny laser? Fascynuj±ce ;->

Data: 2011-09-08 07:56:20
Autor: megrims
Laserowe ¶wiatł±
W dniu 2011-09-08 00:42, Andrzej Lawa pisze:
[...]

to nie ma takich? :o

Data: 2011-09-08 08:20:41
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Laserowe ¶wiatł±
W dniu 2011-09-08 07:56, megrims pisze:

Czarny laser? Fascynuj±ce ;->

to nie ma takich? :o
Nobel czeka... ;)

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-09-08 08:29:51
Autor: Andrzej Lawa
Laserowe ¶wiatł±
W dniu 08.09.2011 08:20, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
W dniu 2011-09-08 07:56, megrims pisze:

Czarny laser? Fascynuj±ce ;->

to nie ma takich? :o
Nobel czeka... ;)

Przy czym, na logikę ¦wiata Dysku, ten czarny laser powinien pochłaniać
¶wiatło ;->

Data: 2011-09-08 08:54:17
Autor: Heraklit
Laserowe ¶wiatł±
Był sobie taki dzień: 8 wrzesień (czwartek), gdy o godzinie 8:29
*Andrzej Lawa* naskrobał(a):

czyli mamy już czarn± dziurę:)

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-09-08 08:53:31

Data: 2011-09-08 08:56:11
Autor: Andrzej Lawa
Laserowe ¶wiatł±
W dniu 08.09.2011 08:54, Heraklit pisze:

Przy czym, na logikę ¦wiata Dysku, ten czarny laser powinien pochłaniać
¶wiatło ;->

czyli mamy już czarn± dziurę:)

W dziurach zwi±zanych z drogami jeste¶my jako kraj mocni.

Dziury w drogach.

Dziury w budżetach.

A sporo ma także dziury w progach ;) (czekam w kolejce do spawania)

Data: 2011-09-08 17:39:51
Autor: J.F.
Laserowe ¶wiatł±
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j49le4$5nk$2usenet.news.interia.pl...
Mozna tez zrobic laser RGB (sa juz trzy kolory) i mieszac.
Biale moze z tego bedzie..

A nie lepiej CMYK? bardziej zawodowo..

Czarny laser? Fascynuj±ce ;->

to nie ma takich? :o

Sa,
http://www.spencersonline.com/product/black-light-laser-one/

J.

Data: 2011-09-08 17:52:43
Autor: Big Jack
Laserowe ¶wiatł±
W wiadomo¶ci

Trochę inny model w akcji http://www.youtube.com/watch?v=WLC_vD-T-Ks Tylko ile on ma wspólnego z czerni±? ;)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-09-08 17:47:15
Autor: J.F.
Laserowe ¶wiatł±
Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j47rhg$18i9$1news2.ipartners.pl...
Mozna tez zrobic laser RGB (sa juz trzy kolory) i mieszac.
Biale moze z tego bedzie..

Nie trzeba mieszac.
To juz chyba z pol wieku temu zrobili pierwszy bialy laser - w dobrze dobranym gazie generowaly sie trzy skladowe naraz.

J.

Data: 2011-09-09 00:02:45
Autor: Waldek Godel
Laserowe ¶wiatł±
Dnia Wed, 7 Sep 2011 09:22:20 +0200, Big Jack napisał(a):

Jaki filtr barwi ¶wiatło na kolor biały? Albo inaczej, co jest wycinane z pierwotnego ¶wiatła LED-ów, że póĽniej ich swiatło jest białe?

Nic nie jest wycinane, jest dokładane. Biała dioda to trzy diody* robi±ce
za triadę RGB, oko widzi biał± barwę (pi razy drzwi)

* - najczę¶ciej jednak cztery, bo które¶ tam ¶wiec± słabiej więc daj± dwie,
chyba zielone, ale dokładnie nie pamiętam
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2011-09-09 08:59:48
Autor: Andrzej Lawa
Laserowe ¶wiatł±
W dniu 09.09.2011 01:02, Waldek Godel pisze:
[...]

Zależy od konstrukcji - s± i takie, które de facto ¶wiec± w
ultrafiolecie, ale luminofor "przetrawia" na białe widzialne.

Data: 2011-09-10 01:18:45
Autor: Gotfryd Smolik news
Laserowe ¶wiatł±
On Fri, 9 Sep 2011, Waldek Godel wrote:

[...]

  Takie były pierwsze rozwi±zania i takie rozwi±zania maj± zastosowania
tam gdzie stosuje się "sterowanie kolorem", z jednej strony do odbioru
przez oko niemal doskonałe, z drugiej - do o¶wietlenia (ze względu
na widmo i skutki w postaci metameryzmu) raczej nie bardzo.

  Ale wysokowydajne diody o¶wietlaj±ce bazuj± na ¶wieceniu luminoforem
przynajmniej w czę¶ci widma, tak jak ¶wietlówki.
  Efektem jest ci±głe i do¶ć "gładkie" widmo, tyle że mocno pofalowane
w dwa lub trzy duże fale.

* - najczę¶ciej jednak cztery, bo które¶ tam ¶wiec± słabiej więc daj± dwie,
chyba zielone, ale dokładnie nie pamiętam

  Kiedy¶, wtedy dawali niebieskie, bo technologia była słaba :)

  Można przejrzeć archiwa np. foto.cyfrowa na okoliczno¶ć "LED"
razem z "widmo", "charakterystyka", "ci±gło¶ć", "białe" i tak dalej,
albo zajrzeć do parametrów technicznych białych LEDów :)
  Losowe próbki:
https://groups.google.com/group/pl.rec.foto.cyfrowa/browse_thread/thread/a0d33e356d21b214/a7a734e664eb2a82
https://groups.google.com/group/pl.rec.foto.cyfrowa/browse_thread/thread/be49510a56833394/167aa9ad295a81ec

pzdr, Gotfryd