Laserowe mierniki pomiaru

Data: 2010-06-13 22:43:46
Autor: kogutek
Laserowe mierniki pomiaru
Witam,

Wlasnie w Piracie pokazuja typa zlapanego na Wislostradzie laserem.
Gosc mowi ze przed nim jechaly samochody, on jechal wolniej i dlaczego to akurat niby on jechal te 120+km/h.
No wlasnie. Wyobrazmy sobie sytuacje jade przepisowo 80 prawym, na lewym i srodkowym jada kawalek przede mna 2 samochody 110 i 130km/h. Policjant mierzy tego najszybszego ale ciezko go zatrzymac wiec zatrzymuje mnie i tlumaczy ze to moj pomiar. Na jakiej podstawie? Mam mu uwierzyc na slowo? Ja rozumiem moje slowo przeciwko slowu policjanta, ale...
Z FR dowodem jest zdjecie, numery musza byc czytelne i podobno nie moze byc innego samochodu w kadrze. Z VR podobnie, dowodem jest material filmowy. Zwykla suszarka mierza tylko jesli jestem bezposrednio przed nimi.
Czy takiego laserowego pomiaru tego nie mozna podwazyc?

Pozdrawiam
Paweł
Można podważyć, ale trzeba mieć dowody nie z tej ziemi. Dobrym dowodem może być
filmik z prostego rejestratora. Na filmie nawet o słabej jakości będzie widać te
szybciej jadące samochody. Jak by poszło na noże to jakiś biegły może określić
stosunkowo dokładnie prędkość samochodu z rejestratorem. Dziwi mnie ze jeszcze
producenci GPSów nie wpadli na pomysł montowania w nich kamerki. Widzę dużo
samochodów z GPSem przymocowanym do przedniej szyby. Aż się prosi żeby była tam
kamerka. Nawet jak by się miała raz w życiu przydać to warto takie coś mieć. --

Data: 2010-06-13 21:11:44
Autor: masti
Laserowe mierniki pomiaru
Dnia pięknego Sun, 13 Jun 2010 22:43:46 +0200, osobnik zwany kogutek
wystukał:

to nie oskarżony ma mieć dowody.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-06-13 23:40:15
Autor: Karolek
Laserowe mierniki pomiaru
masti pisze:

Można podważyć, ale trzeba mieć dowody nie z tej ziemi.

to nie oskarżony ma mieć dowody.

W Polsce?

--
Karolek

Data: 2010-06-13 21:48:25
Autor: masti
Laserowe mierniki pomiaru
Dnia pięknego Sun, 13 Jun 2010 23:40:15 +0200, osobnik zwany Karolek
wystukał:

masti pisze:

Można podważyć, ale trzeba mieć dowody nie z tej ziemi.

to nie oskarżony ma mieć dowody.

W Polsce?

zgodnie z prawem tak.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-06-13 23:47:12
Autor: kogutek
Laserowe mierniki pomiaru
Dnia piÄ&#65533;knego Sun, 13 Jun 2010 23:40:15 +0200, osobnik zwany Karolek
wystukaĹ&#65533;:

zgodnie z prawem tak.

Widziałeś gdzieś ostatnio prawo w Polsce? Napisz gdzie. Wycieczki będą tam
jeździły żeby prawo zobaczyć.  --

Data: 2010-06-14 00:16:27
Autor: Karolek
Laserowe mierniki pomiaru

masti pisze:

Można podważyć, ale trzeba mieć dowody nie z tej ziemi.
to nie oskarżony ma mieć dowody.

W Polsce?

zgodnie z prawem tak.

Zgodnie z prawem... :>
Policjant jest osoba cieszaca sie wiekszym zaufaniem spolecznym i w sadzie masz z gory sprawe przegrana.
Jak bedziesz niezadowolony z wyroku to na koniec mozesz uslyszec jeszcze, ze mozesz sie odwolac :P
Takze bez dobrych plecow do sadu nie ma co w takich sprawach startowac, bo na przychylnosc sedziego to bym akurat nie liczyl.

--
Karolek

Data: 2010-06-13 22:19:34
Autor: masti
Laserowe mierniki pomiaru
Dnia pięknego Mon, 14 Jun 2010 00:16:27 +0200, osobnik zwany Karolek
wystukał:

masti pisze:

[...]

tak, tak, jedna pani drugiej pani w maglu ...

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-06-14 00:59:30
Autor: Karolek
Laserowe mierniki pomiaru
masti pisze:

[...]

Nie, nie w maglu, a w sadzie.
Bylem, sprawdzilem i wiecej sie nie wybieram innym tez nie polecam, bo to strata czasu.

--
Karolek

Data: 2010-06-13 23:05:56
Autor: DoQ
Laserowe mierniki pomiaru
kogutek pisze:

[...]

No jest to opcja. Choc rowniez do podwazenia - mozliwosc zmodyfikowania softu aby zanizal predkosc i brak "homologacji". Ale jako pomocniczy material calkiem OK.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-13 23:44:56
Autor: kogutek
Laserowe mierniki pomiaru
kogutek pisze:

> stosunkowo dokładnie prędkość samochodu z rejestratorem. Dziwi mnie ze jeszcze
> producenci GPSów nie wpadli na pomysł montowania w nich kamerki. Widzę dużo
> samochodów z GPSem przymocowanym do przedniej szyby. Aż się prosi żeby była tam
> kamerka. Nawet jak by się miała raz w życiu przydać to warto takie coś mieć. No jest to opcja. Choc rowniez do podwazenia - mozliwosc zmodyfikowania softu aby zanizal predkosc i brak "homologacji". Ale jako pomocniczy material calkiem OK.

Pozdrawiam
Pawel

Nic nie trzeba zmieniać żeby zaniżał. Widać że są trzy samochody a ten z kamerką
jedzie najwolniej. Wszystko można podważyć. Ale czasami nie warto. Jak jest
klient bez krawata to wiadomo że się będzie awanturował. Zapis z kamerki to taki
brak krawata. Jak by niebiescy wiedzieli że w samochodach są kamerki to też by
numerów nie wywijali. Im nie zależy czy do ukarania idzie winny albo niewinny.
Sztuka się liczy. Kiedyś zarysował mnie tramwaj. Wina tramwajarza ewidentna.
Najpierw przyjechały chamy zbuntowane z MPK i mnie zaczęły straszyć. To
odszedłem i zgubiłem się w tłumie. Skrzyżowanie zablokowane na amen. Przyjechała
policja zrobili zdjęcia i też mnie zaczęli straszyć. To im powiedziałem że niech
od razu piszą do sądu bo z nimi rozmawiał nie będę a jak chcą to mogę im teraz
dać trzech świadków co powiedzą jak było. Nagle świadkowie okazali się
niepotrzebni i za argument przeciwko mnie żebym się nie burzył wyciągnęli to ze
przeglądu nie mam. I ze mi parasol w du. Pie z tego powodu otworzą. Jak
stwierdziłem że i tak mi dowód rejestracyjny zabiorą bo mam potłuczoną lampę i
muszą mi zabrać to niech spadają na drzewo. Mandat po męsku za brak przeglądu
zapłacę ale do stłuczki się nie przyznam bo nie ja ją zrobiłem. I nagle się
okazało że to jednak wina tramwajarza. Tacy byli w kur .ieni ze zapomnieli mi DR
zabrać. Potem mnie wołali żebym im DR dostarczył, ale nie dostali i zrezygnowali.   --

Data: 2010-06-27 23:12:45
Autor: Przemysław Bernat
Laserowe mierniki pomiaru
Dnia Sun, 13 Jun 2010 23:44:56 +0200, kogutek napisał(a):

Jak by niebiescy wiedzieli że w samochodach są kamerki to też by
numerów nie wywijali. Im nie zależy czy do ukarania idzie winny albo niewinny.
Sztuka się liczy.

To jeszcze  wymyśl po co niebiescy mieliby jakiekolwiek numery robić? Chyba
tylko z lenistwa. W trójmieście przestali ustawiać fotoradary na
przelotówkach, bo waliły po 300 zdjęć na godzinę. Pół dnia FR postał, a
potem do końca miesiąca siedzieli na komisariacie i znaczki lizali :-)
Policja ma tyle miejsc, w których mogą sobie statystyki drukować jakie
tylko chcą, że wciskanie niewinnemu przekroczenia, to wyraz ich lenistwa i
niechlujstwa.  --
Pozdrawiam,

Przemek

Laserowe mierniki pomiaru