Laserowe mierniki pomiaru

Data: 2010-06-14 08:15:18
Autor: Czarek Daniluk
Laserowe mierniki pomiaru
DoQ pisze:
Witam,

Wlasnie w Piracie pokazuja typa zlapanego na Wislostradzie laserem.
Gosc mowi ze przed nim jechaly samochody, on jechal wolniej i dlaczego to akurat niby on jechal te 120+km/h.
No wlasnie. Wyobrazmy sobie sytuacje jade przepisowo 80 prawym, na lewym i srodkowym jada kawalek przede mna 2 samochody 110 i 130km/h. Policjant mierzy tego najszybszego ale ciezko go zatrzymac wiec zatrzymuje mnie i tlumaczy ze to moj pomiar. Na jakiej podstawie? Mam mu uwierzyc na slowo? Ja rozumiem moje slowo przeciwko slowu policjanta, ale...
Z FR dowodem jest zdjecie, numery musza byc czytelne i podobno nie moze byc innego samochodu w kadrze. Z VR podobnie, dowodem jest material filmowy. Zwykla suszarka mierza tylko jesli jestem bezposrednio przed nimi.
Czy takiego laserowego pomiaru tego nie mozna podwazyc?

Po 2 ten Pan też nie ma ręki ze stali, a przy odległości pomiaru do około kilometra to jak drgnie mu ręka o 1cm to kilometr dalej ile to jest set metrów w jedną i w drugą stronę ?? Jaka jest pewność że pomiar był akurat dla tego samochodu akurat z takiej odległości ?? Ja tam nie wierzę i moim zdaniem to jest pole do wielkich nadużyć.
Dlatego jak jeżdzę gdzieś dalej to najczęściej w GPSie zapisuję ślad (automapa).

Pozdrawiam !!

Data: 2010-06-14 08:15:41
Autor: MarcinJM
Laserowe mierniki pomiaru
Czarek Daniluk pisze:
DoQ pisze:
[...]

Czlowiek, ktory na 1000m potrafi skutecznie wycelowac nazywany jest zwyczajowo snajper i najczesciej celuje z pozycji lezacej, najczesciej do nieruchomego celu. Z wolnej reki to mozna sobie na 100m SKUTECZNIE celowac. Co prawda nie wiem jak szaroka jest wiazka lasera, przypuszczam, ze nie jest to punkt, ale im szersza tym gorzej dla odleglosci (obce obiekty w "kadrze"), im wezsza tym.... tez gorzej dla odleglosci (niemozliwe wycelowanie).

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-06-14 09:39:20
Autor: Czarek Daniluk
Laserowe mierniki pomiaru
MarcinJM pisze:

[...]

Pan Policjant był akurat po imprezie i celując na 3 pasmówce wycelował nie w tego co chciał, nawet o tym nie wiedząc, a ukarał też nie tego w którego wycelował... i jak tu ewentualnie dochodzić swoich praw ??
Czy ten wynalazek laserowy ma wskaźnik czy mierzył prędkość oddalającego się czy przybliżającego pojazdu ??
Bo jeśli tak to może jeszcze mierzyć zapier... w przeciwną stronę a zatrzymywać bogu ducha winnego jadącego może też nieprzepisowo, ale nie łamiącego aż tak wiele ...

Pozdrawiam !!

Data: 2010-06-15 01:38:32
Autor: Krzysiek Kielczewski
Laserowe mierniki pomiaru
On 2010-06-14, MarcinJM <marcin@inetia.pl> wrote:

[...]

Myslisz się... Skuteczne celowanie z broni krótkiej to jest o wiele
mniejszy dystans.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-06-15 06:28:14
Autor: MarcinJM
Laserowe mierniki pomiaru
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-06-14, MarcinJM <marcin@inetia.pl> wrote:

[...]

Zalozylem, ze wiazka lasera ma jenak pewien kat rozchodzenia (1o?2o?) No i brak odrzutu :)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-06-15 14:41:42
Autor: Krzysiek Kielczewski
Laserowe mierniki pomiaru
On 2010-06-15, MarcinJM <marcin@inetia.pl> wrote:

[...]

Przy celowaniu do jednego z grupy: tym gorzej :)

No i brak odrzutu :)

Patrząc na przepisy dotyczące policji skarbowej: brak odrzutu zostanie
niedługo poprawiony...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczwski

Data: 2010-06-14 10:30:17
Autor: elmer radi radisson
Laserowe mierniki pomiaru
On 2010-06-14 08:15, Czarek Daniluk wrote:

[...]

Ten kilometr to jest marketing, przechwalki i straszenie, w praktyce to
jest kilkaset metrow. I czego dotyczy pomiar, to akurat widac w
wizjerze lidaru bo sie celuje w konkretny pojazd, sam pomiar trwa
ulamek sekundy.

Tyle ze wlasnie widzi to tylko policjant i koniec. Jedyniew Lublinie maja jedna sztuke urzadzenia ktore z reki dziala praktycznie jako
foto-wideo-lidar, nazywa sie Trucam i wyglada tak
http://m.onet.pl/_m/274be05d39084f5543c4e883ac8ba453,21,1.jpg

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-06-14 10:35:06
Autor: DoQ
Laserowe mierniki pomiaru
elmer radi radisson pisze:

[...]

http://www.bezpokut.sk/web/images/bezpokut/lidar_trucam03.jpg
Tu lepiej widac jak namierza - i cos takiego IMHO ma jeszcze sens.

Pozdrawiam
Pawel

Laserowe mierniki pomiaru