Laserowy radar i udowodnienie winy

Data: 2011-02-20 13:26:22
Autor: Tomasz Pyra
Laserowy radar i udowodnienie winy
W dniu 2011-02-19 22:17, sp5it pisze:

Weźmy tu pod uwagę sytuację, gdy z podobną prędkością i w tym samym kierunku
przemieszcza się kilka pojazdów. Jak udowodnić, że to akurat zatrzymany
pojazd został "zmierzony".

W teorii policjant jest przeszkolony jeżeli chodzi o sposób użycia przyrządu, radar ma przyrząd celowniczy odpowiadający warunkom atestu i homologacji i to wystarczy żeby "nie było wątpliwości".

Drugim wariantem jest, że operator tego urządzenia "strzeli" pojazd jadący z
przeciwnego kierunku, a potem obróciwszy się o 180 stopni zatrzyma drugi
pojazd informując kierowcę, ze przekroczył prędkość o tyle i tyle.

Spotkałem się z takim przypadkiem - tzn. kierowca jadący z prędkością dozwoloną został zatrzymany. Policjant pokazał na radarze prędkość dużo wyższą. Kierowca mandatu nie przyjął, sąd kierowcy oczywiście nie uwierzył.

Nie chodzi tu o wymiganie się od płacenia, bo jeśli przekroczyłbym prędkość,
to poniósłbym zasłużoną karę tylko o bezsporne udowodnienie winy.

Kamera na pokładzie, a w jej zasięgu jeszcze wskazówkowy zegarek ręczny (jako wzorzec czasu) :)
W innym wypadku jeżeli trafisz na nieuczciwego policjanta jesteś bez szans.

Data: 2011-02-20 13:46:58
Autor: Marek Dyjor
Tomasz Pyra wrote:
[...]

tylko zastanawiam sie jak to sie ma do zasady domniemania niewinności, imho to po stronie osoby oskarżającej powinna leżeć konieczność przedstawienia bezspornego dowodu wykroczenia czy przestępstwa. Bo wg takiej zasady to można by kogoś wsadzić na podstawie tego że pan policjant widział jak on handlował trawką i już.

Data: 2011-02-20 14:35:50
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-02-20 13:46, Marek Dyjor pisze:

tylko zastanawiam sie jak to sie ma do zasady domniemania niewinności,
imho to po stronie osoby oskarżającej powinna leżeć konieczność
przedstawienia bezspornego dowodu wykroczenia czy przestępstwa.

No na pewno ma się trochę na bakier.
Niemniej większość spraw o wykroczenia drogowe opiera się o zeznaniach policjanta.

Oczywiście jest pytanie co by było gdyby każde przejechanie skrzyżowania na czerwonym świetle które widział policjant przeciągnąć przez SN i inne "Strasburgi" domagając się domniemania niewinności.

Niemniej praktyka jest właśnie taka że sąd przyklepie to co policjant widział.

Sąd zakłada że policjant nie ma po co kłamać, co jednak nie zawsze jest prawdą.

Bo wg
takiej zasady to można by kogoś wsadzić na podstawie tego że pan
policjant widział jak on handlował trawką i już.

Niewykluczone że tak by się właśnie stało.
Policjant przed sądem jest (nieformalnie) w pozycji mocno uprzywilejowanej w stosunku do innych świadków.

Data: 2011-02-22 01:36:37
Autor: Massai
Tomasz Pyra wrote:

> [...]

widział.

Sąd zakłada że policjant nie ma po co kłamać, co jednak nie zawsze

Cóż, w dobie nakładanych na policjantów norm mandatowych do wyrobienia
- policjant ewidetnie ma interes w kłamaniu.
Jest niczym strona w postępowaniu cywilnym - niech sobie zeznaje, ale
trzeba na to patrzeć ostrożnie.

Swoją drogą, to całe przeszkolenie itp - to do cholery zwyczajna ściema.

Ten policjant ma niby wycelować promień lasera na pół kilometra? Z
ręki, na stojąco, przy mijających go w pędzie samochodach? W dodatku
często z podrzutu, bo przecież nie zawsze trzyma go non stop przy oku?
W dodatku miernik to nie karabin, który jest długi, ciężki i przez to w
miarę stabilny.

Chciałbym zobaczyć snajpera, który uczciwie by się tego podjął. Uprzedzając - tak, snajper potrafi strzelić celnie nawet na półtora
kilometra. Jak mu się uda, na leżąco, z trójnogu i po dłuższym
celowaniu.

A gdzie tym naszym spasionym stróżom prawa do wytrenowanych snajperów.
Wątpię żeby na 200 metrów potrafili ten promień utrzymać w obrysie
samochodu, bez tańczenia po całej masce, szybie itp.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-02-22 08:38:31
Autor: niusy.pl
Laserowy radar i udowodnienie winy

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl>

[...]

Jak sprawa jest tak oczywista to można to podnieść w postępowaniu przed sądem. :-)

Data: 2011-02-22 19:42:41
Autor: Massai
niusy.pl wrote:

> [...]

> itp.

Jak sprawa jest tak oczywista to można to podnieść w postępowaniu

No, mogłoby to być niezłe. Ustawić 5 metrów przed policjantem planszę z
rzutem samochodu w odpowiedniej skali dla tego pół kilometra i kazać mu
wycelować...

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-02-21 08:35:11
Autor: szerszen

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d61086d$0$2496$65785112@news.neostrada.pl...

Kamera na pokładzie, a w jej zasięgu jeszcze wskazówkowy zegarek ręczny

w sumie nie wiem, bo nie używałem, ale automapa ma zapisywanie ścieżki, czy w takim wypadku właśnie nie zapisuje danych dotyczących prędkości i położenia?

jeśli tak, to łatwo będzie udowodnić kto ma rację

Data: 2011-02-21 12:51:59
Autor: Misiek

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:ijt4je$32b$1news.task.gda.pl...

[...]

Tyle ze automapa nie jest urzadzeniem pomiarowym z atestem. Kazdy sad odrzuci dowod z automapy.

Data: 2011-02-21 14:27:36
Autor: szerszen

Użytkownik "Misiek" <pwr1@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d62520a$0$2456$65785112@news.neostrada.pl...

Tyle ze automapa nie jest urzadzeniem pomiarowym z atestem. Kazdy sad odrzuci dowod z automapy.

akurat tego to nie jestem taki pewien, a to czy coś jest dowodem, albo nie, nie determinuje atest, natomiast fakt posiadania takiego dowodu może już sporo pozmieniać przy dyskusji z policjantem

Data: 2011-02-21 22:57:57
Autor: niusy.pl
[...]

A królika można z kapelusza wyciągnąć ? Taki dowód mniej więcej proponujesz

Data: 2011-02-22 04:54:06
Autor: Massai
niusy.pl wrote:

> [...]

> dowodu może  już sporo pozmieniać przy dyskusji z policjantem

A królika można z kapelusza wyciągnąć ? Taki dowód mniej więcej

Ręka policjanta trzymająca miernik też nie ma atestu.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-02-22 07:35:22
Autor: Misiek

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:ijvfhe$hqb$1news.onet.pl...
niusy.pl wrote:

> [...]

proponujesz

Ręka policjanta trzymająca miernik też nie ma atestu.

ale miernik ma atest, czyli dokonuje pomiaru prawidlowo (zakladajac oczywiscie ze mierzy wlasnie tobie predkosc, a nie temu ktory jedzie bezposrednio za toba, na dodatek na luku i tez jest "widoczny" dla radaru.
Powtorze - automapa  nie jest atestowanym miernikiem predkosci. Jej odczyt wcale nie musi byc miarodajny. Za to laserowego miernika predkosci juz powinien.

Data: 2011-02-22 08:42:57
Autor: niusy.pl
[...]

I o to się toczą "boje", że może wcale nie Tobie mierzy tę prędkość a szuka tylko kozła ofiarnego.

Powtorze - automapa  nie jest atestowanym miernikiem predkosci. Jej odczyt wcale nie musi byc miarodajny.

Nie o to chodzi. Dane niby z programu można przygotować poza nim.

Za to laserowego miernika predkosci juz powinien.

Zależy od warunków pomiaru.

Data: 2011-02-22 08:40:27
Autor: niusy.pl
> [...]

proponujesz

Ręka policjanta trzymająca miernik też nie ma atestu.

To ja wiem, ale już nie przesadzajmy, że sąd ma uznać spreparowany plik za dowód w postępowaniu. To z założenia jest głupie. Znaczy tyle co najwyżej co zeznanie obwinionego.

Data: 2011-02-22 09:12:11
Autor: szerszen

Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ijvp9e$p5h$1@news.net.icm.edu.pl...

To ja wiem, ale już nie przesadzajmy, że sąd ma uznać spreparowany plik za dowód w postępowaniu. To z założenia jest głupie. Znaczy tyle co najwyżej co zeznanie obwinionego.

spreparowany plik?

ty chyba naprawdę masz jakąś jazdę

za dowód zostaje uznane to, co sąd zadecyduje, to po pierwsze, zawsze może zlecić ekspertyzę, wszak w takim postępowaniu już nie będzie chodziło o to, czy przekroczyłeś prędkość, tylko będziesz poddawał w wątpliwość, uczciwość policjanta

poza tym wybiegliśmy zdecydowanie za daleko

mając zapisany ślad w automapie, który mówi, że o konkretnej godzinie w konkretnym miejscu miałeś 70/70 a policjant na suszarce pokazuje ci że miałeś 130, zaczynasz z nim dyskutować, jeśli nie odpuszcza dzwonisz, pod 997 i prosić o przyjazd ekipy, robisz bardachę na miejscu, składasz na niego oficjalne doniesienie, dowód niech sobie od razu zabezpieczą, wątpię aby jakiś gliniarz dopuścił do wykonania przez ciebie telefonu

Data: 2011-02-22 09:54:00
Autor: Misiek

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:ijvr4p$jij$1news.task.gda.pl...

[...]

a oni odpowiadaja ci ze nie przyjada, bo nie maja ku temu podstaw

robisz bardachę na miejscu, składasz na niego oficjalne doniesienie,

To ci zawsze wolno, jednakze policjant bedzie miec 2-ch swiadkow ze bylo tak jak on mowi

Data: 2011-02-22 10:05:59
Autor: szerszen

Użytkownik "Misiek" <pwr1@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d6379a8$0$2436$65785112@news.neostrada.pl...

a oni odpowiadaja ci ze nie przyjada, bo nie maja ku temu podstaw

już ty się nie bój, przyjadą

To ci zawsze wolno, jednakze policjant bedzie miec 2-ch swiadkow ze bylo tak jak on mowi

i co taki świadek będzie w stanie zeznać?
od kiedy pomiaru dokonuje 2 policjantów na raz?

Data: 2011-02-22 11:29:31
Autor: Misiek

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:ijvu9l$p36$1news.task.gda.pl...

[...]

Ja watpie, szczegolnie jesli powiesz ze to chodzi o ich kumpla. Akurat nie beda mieli wozu, bede mieli wazna akcje itp :P
No chyba ze powiesz ze radiowoz stoi i sie pali a w srodku 2-ch policmajstrow siedzi hehehe

To ci zawsze wolno, jednakze policjant bedzie miec 2-ch swiadkow ze bylo tak jak on mowi

i co taki świadek będzie w stanie zeznać?
od kiedy pomiaru dokonuje 2 policjantów na raz?

Nie boj zaby, szybciej uwierza policjantom nawet jak sie bedzie mialo okazac ze 10-ciu mu przez ramie akurat w tej chwili patrzyli i to akurat w trakcie pomiaru hehehe

Data: 2011-02-22 12:08:31
Autor: szerszen

Użytkownik "Misiek" <pwr1@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d63900d$0$2456$65785112@news.neostrada.pl...

Ja watpie, szczegolnie jesli powiesz ze to chodzi o ich kumpla. Akurat nie beda mieli wozu, bede mieli wazna akcje itp :P

to będziesz tam stał dopóki nie przyjadą, to od twojej determinacji w takiej sytuacji zależy, czy dasz sie wydy... czy nie

Nie boj zaby, szybciej uwierza policjantom nawet jak sie bedzie mialo okazac ze 10-ciu mu przez ramie akurat w tej chwili patrzyli i to akurat w trakcie pomiaru hehehe

to przede wszystkim zależy od kalkulacji gliniarza, czy chce mieć problemy i smród, czy darować sobie statystyki, a w następnej kolejności od sądu

Data: 2011-02-23 07:38:52
Autor: Misiek

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:ik05fd$50l$1news.task.gda.pl...

[...]

Szczegolnie jak po "chwili" policjanci sie zwina i pojada sobie :-) A ty sobie stoj jak ten... kolek hehehe

[...]

Problemy? jakie problemy? hehehe Juz to widze :-)

Data: 2011-02-23 10:27:56
Autor: szerszen

Użytkownik "Misiek" <pwr1@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d64ab7c$0$2500$65785112@news.neostrada.pl...

Szczegolnie jak po "chwili" policjanci sie zwina i pojada sobie :-) A ty sobie stoj jak ten... kolek hehehe

ciekawe gdzie sie zawiną skoro nie dasz sie wylegitymować ;)

Problemy? jakie problemy? hehehe Juz to widze :-)

z takim podejściem będziesz płacił za nie swoje przewinienia :)

Data: 2011-02-24 07:34:27
Autor: Misiek

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:ik2jur$bhl$1news.task.gda.pl...

[...]

Jesli nie dasz sie wylegitymowac maja prawo doprowadzic cie na komende celem ustalenia tozsamosci.
Takie ich prawo.

Problemy? jakie problemy? hehehe Juz to widze :-)

z takim podejściem będziesz płacił za nie swoje przewinienia :)

Jakos nie place :P

Data: 2011-02-24 10:19:16
Autor: szerszen

Użytkownik "Misiek" <pwr1@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d65fbf0$0$2460$65785112@news.neostrada.pl...

Jesli nie dasz sie wylegitymowac maja prawo doprowadzic cie na komende celem ustalenia tozsamosci.
Takie ich prawo.

i zaczynasz dobrze kombinować ;)

Data: 2011-02-24 10:53:03
Autor: Misiek

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:ik57qi$m6c$1news.task.gda.pl...

[...]

Tyle ze twierdziles ze 'zadzwonisz, przyjada..." a tu dupa :-)
Oni sa prawem nie ty ;)

Data: 2011-02-24 13:41:40
Autor: szerszen

Użytkownik "Misiek" <pwr1@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d662a7a$0$2442$65785112@news.neostrada.pl...

Tyle ze twierdziles ze 'zadzwonisz, przyjada..." a tu dupa :-)

bo na 99% przyjadą, podałem ci alternatywę co jak nie przyjadą

Oni sa prawem nie ty ;)

skutek jest ważny i wtedy okaże się kto jest po właściwej stronie barykady

Data: 2011-02-25 07:52:41
Autor: Misiek

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:ik5jm1$d99$1news.task.gda.pl...

[...]

na 100% nie przyjada a ty znajdziesz sie na komisariacie, na dodatek oskarzony o utrudnianie wypelniania obowiazkow sluzbowych Policji

Oni sa prawem nie ty ;)

skutek jest ważny i wtedy okaże się kto jest po właściwej stronie barykady
Sam odczujesz ten "skutek" :-) w postaci podwyzszonego (mam nadzieje ze sporo) mandatu :-)

Data: 2011-02-25 09:02:47
Autor: szerszen

Użytkownik "Misiek" <pwr1@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d6751b5$0$2457$65785112@news.neostrada.pl...

na 100% nie przyjada a ty znajdziesz sie na komisariacie, na dodatek oskarzony o utrudnianie wypelniania obowiazkow sluzbowych Policji

ty masz swoje zdanie ja swoje

Sam odczujesz ten "skutek" :-) w postaci podwyzszonego (mam nadzieje ze sporo) mandatu :-)

znaczy sie co, popierasz oszustwa w policji?
gratuluje

Data: 2011-02-25 14:24:04
Autor: sp5it
Laserowy radar i udowodnienie winy
To ci zawsze wolno, jednakze policjant bedzie miec 2-ch swiadkow ze bylo
tak jak on mowi

Nie bedzie. Przez celownik laserowego radaru nie da sie patrzeć we dwóch na raz. Tylko operator urządzenia wie w co celuje. Natomiast jadący pasażer moze potwierdzić, że auto poruszało się z przepisową prędkością. Wtedy jest zeznanie dwóch osób kontra jeden operator radaru.
Michał

Data: 2011-02-25 08:41:17
Autor: witek
On 2/25/2011 8:24 AM, sp5it wrote:
[...]

akurat

trzech policjantów zezna, ze tylko jeden pojazd jechał jak wariat i dla wszystkich było oczywiste, który pojazd jest namierzany i którego zatrzymają po za tym ten z lufą głośno wyraził swoją opinię i wiedzieli kogo namierza
A ty będziesz miał tylko zeznania kolegi, który z oczywistych względów bezstronny byc nie może i jego zeznania pod uwagę wziete nie beda.
takie zycie.

Data: 2011-02-25 15:43:16
Autor: niusy.pl
Laserowy radar i udowodnienie winy

Użytkownik "sp5it" <via@qrz.com>

[...]

Daj spokój, to nie jest symetryczne. Wykaż, że ten jeden nie mógł wiedzieć w co celuje to wygrasz.

Data: 2011-02-22 12:07:13
Autor: niusy.pl
[...]

Aha aha.

Laserowy radar i udowodnienie winy