Laszowanie Wilgi - hol

Data: 2009-04-18 09:00:23
Autor: stabillo
Laszowanie Wilgi - hol
Witam!
 Mam turystyczna i chcialbym zaczac holowac szybowce, no ale niestety musze wylatac 10h na typie certyfikowanym. Jaczki sie juz "skonczyly" ,Zlinow szkoda, zostaje chyba tylko Wilga. A moze jest jakas alternatywa dla Wilgi??? U mnie w klubie godzina kosztuje 700,-zl , co oznacza okragle 7000...
 Jakie miejsce polecilibyscie na laszowanie tego typu i nalatanie tych 10h? Moze polaczyc to z jakims cwiczeniem rozszerzajacym uprawnienia PPL(A) ?

Data: 2009-04-18 10:25:44
Autor: Jerzy
Laszowanie Wilgi - hol

Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomości news:gsbtsm$b71$1news.onet.pl...
[...]
A czemu to tak mówisz że Jaczki sie skończyły - w Lososinie u stacha jest i holuja - zadzwoń
--

jurm@is.net.pl
jurm@poczta.onet.pl

Data: 2009-04-18 11:32:33
Autor: stabillo
Laszowanie Wilgi - hol

Użytkownik "Jerzy" <jurm@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gsc2ss$n1m$1news.onet.pl...

[...]

no ale to jest klasa specjalna... samolot nie ma certyfikatu :-/ A uprawnienia nie mozna robic na samolocie tej kategorii.

Data: 2009-04-18 13:27:28
Autor: Jerzy
Laszowanie Wilgi - hol

Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomości news:gsc6q1$1tu$1news.onet.pl...

[...]

Ja bym zadzwonił i dopytał

Data: 2009-04-18 12:55:27
Autor: --=JJay=--
Laszowanie Wilgi - hol
Jerzy pisze:
[...]

O co tu pytać? Czy na Jaku można robić uprawnienie? Nie można, jaki są teraz w kategorii specjalny a na tych maszynach szkoleń prowadzić nie można i kolega już to napisał. Jeśli ktoś ma uprawnienie do holowania to nie ma problemu ale na tym koniec.

-- =JJay=--
www.aeroklub.deblin.pl, www.klubkm.pl, moje zdjęcia na airliners.net - http://tiny.pl/rcwl
"Nie dyskutuj z debilem bo najpierw ściągnie cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem"

Data: 2009-04-18 20:22:41
Autor: Piotr Rzepka
Laszowanie Wilgi - hol
Witam,

Użytkownik "-- =JJay=-- " <jjay@NOSPAMgazeta.pl> napisał w wiadomości news:gscf3l$2ou$1inews.gazeta.pl...
O co tu pytać? Czy na Jaku można robić uprawnienie? Nie można, jaki są teraz w kategorii specjalny a na tych maszynach szkoleń prowadzić nie można i kolega już to napisał.

    A jesteś tego tak absolutnie i na 100% pewny ?? :>

    pozdrawiam serdecznie,

Piotr Rzepka

Data: 2009-04-23 19:25:19
Autor: heja
Laszowanie Wilgi - hol
> Ja bym zadzwonił i dopytał

O co tu pytać? Czy na Jaku można robić uprawnienie?

Oczywiście że można. Hol nie jest uprawnieniem wpisywanym do licencji..
Chyba że się mylę?

Data: 2009-04-24 21:14:46
Autor: --=JJay=--
Laszowanie Wilgi - hol
heja pisze:
Oczywiście że można. Hol nie jest uprawnieniem wpisywanym do licencji.
Chyba że się mylę?

Z tego co sie orientuje, na specjalnych nie można prowadzić jakichkolwiek szkoleń, obym był w błędzie ale jak do tej pory wszyscy znajomi z którymi o tym rozmawiałem potwierdzają ta wersję.

Data: 2009-04-26 21:06:39
Autor: stabillo
Laszowanie Wilgi - hol

Użytkownik "-- =JJay=-- " <jjay@NOSPAMgazeta.pl> napisał w wiadomości news:gst6jo$s5d$1inews.gazeta.pl...
heja pisze:
[...]

ta wersja jest tez akutalnia w moim klubie, oczywiscie nikt nie pomyslal zeby napisac klauzule, ze mozna szkolic na specjalnych , ktore wczesniej byly normalnymi samolotami... no po co? zeby bylo latwiej...???

Data: 2009-04-29 12:56:50
Autor: heja
Laszowanie Wilgi - hol
> [...]

jakichkolwiek szkoleń, obym był w błędzie ale jak do tej pory wszyscy
znajomi z którymi o tym rozmawiałem potwierdzają ta wersję.

Idąc tym tokiem myślenia - laszowanie też jest szkoleniem, więc nie
można laszować się na specjalnych? Takich na przykład budowanych "w
garażu"? Ups! To dlaczego ktoś w ogóle nimi lata? Legalnie?

Powtórzę jeszcze raz - przeszkolenie na hol, wyrzucanie skoczków, typ
należący do klasy SEP(L) itp. nie jest, moim zdaniem, szkoleniem do
uprawnienia wpisywanego do licencji, więc nie wymaga certyfikowanego
samolotu.

Patrząc na to z punktu widzenia przepisów - jesteś pilotem z PPL(A) i
SEP(L), czyli teoretycznie (!) możesz bez dodatkowych ceregieli wsiąść
do Gawrona (certyfikowanego lub nie) i sobie nim latać. Idziesz do
właściciela tego Gawrona (Aeroklub), a ten mówi, że ma w instrukcji
operacyjnej wpisane, że najpierw musisz zdać instrukcję użytkowania w
locie oraz zrobić co najmniej 5 lotów z instruktorem i 3 samodzielnie
pod jego okiem. Fakt wykonania tych lotów właściciel zapisuje sobie w
swojej dokumentacji (nie musi nawet wpisywać ci do książki lotów,
jeżeli będziesz latał tylko w tym Aeroklubie) i po krzyku.

Pozdrawiam,

--
Michał

Data: 2009-04-18 20:24:16
Autor: Piotr Rzepka
Laszowanie Wilgi - hol
Witam,

Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomości news:gsbtsm$b71$1news.onet.pl...
Moze polaczyc to z jakims cwiczeniem rozszerzajacym uprawnienia PPL(A) ?

    Jeżeli chcesz naprawdę poholować szybowce to proponuje przeznaczyć te 10 godzin na możliwie największą ilość startów i lądowań w różnych warunkach.

    z pozdrowieniami,

Piotr Rzepka

Laszowanie Wilgi - hol