Data: 2009-04-18 09:00:23 | |
Autor: stabillo | |
Laszowanie Wilgi - hol | |
Witam!
Mam turystyczna i chcialbym zaczac holowac szybowce, no ale niestety musze wylatac 10h na typie certyfikowanym. Jaczki sie juz "skonczyly" ,Zlinow szkoda, zostaje chyba tylko Wilga. A moze jest jakas alternatywa dla Wilgi??? U mnie w klubie godzina kosztuje 700,-zl , co oznacza okragle 7000... Jakie miejsce polecilibyscie na laszowanie tego typu i nalatanie tych 10h? Moze polaczyc to z jakims cwiczeniem rozszerzajacym uprawnienia PPL(A) ? |
|
Data: 2009-04-18 10:25:44 | |
Autor: Jerzy | |
Laszowanie Wilgi - hol | |
Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomości news:gsbtsm$b71$1news.onet.pl... Witam!A czemu to tak mówisz że Jaczki sie skończyły - w Lososinie u stacha jest i holuja - zadzwoń -- jurm@is.net.pl jurm@poczta.onet.pl www.azt.tarman.pl www.avia.tarman.pl |
|
Data: 2009-04-18 11:32:33 | |
Autor: stabillo | |
Laszowanie Wilgi - hol | |
Użytkownik "Jerzy" <jurm@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gsc2ss$n1m$1news.onet.pl...
no ale to jest klasa specjalna... samolot nie ma certyfikatu :-/ A uprawnienia nie mozna robic na samolocie tej kategorii. |
|
Data: 2009-04-18 13:27:28 | |
Autor: Jerzy | |
Laszowanie Wilgi - hol | |
Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomości news:gsc6q1$1tu$1news.onet.pl... Ja bym zadzwonił i dopytał |
|
Data: 2009-04-18 12:55:27 | |
Autor: --=JJay=-- | |
Laszowanie Wilgi - hol | |
Jerzy pisze:
Ja bym zadzwonił i dopytałA czemu to tak mówisz że Jaczki sie skończyły - w Lososinie u stacha jest i holuja - zadzwońno ale to jest klasa specjalna... samolot nie ma certyfikatu :-/ A uprawnienia nie mozna robic na samolocie tej kategorii. O co tu pytać? Czy na Jaku można robić uprawnienie? Nie można, jaki są teraz w kategorii specjalny a na tych maszynach szkoleń prowadzić nie można i kolega już to napisał. Jeśli ktoś ma uprawnienie do holowania to nie ma problemu ale na tym koniec. pozdrawiam -- -- =JJay=-- www.aeroklub.deblin.pl, www.klubkm.pl, moje zdjęcia na airliners.net - http://tiny.pl/rcwl "Nie dyskutuj z debilem bo najpierw ściągnie cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" |
|
Data: 2009-04-18 20:22:41 | |
Autor: Piotr Rzepka | |
Laszowanie Wilgi - hol | |
Witam,
Użytkownik "-- =JJay=-- " <jjay@NOSPAMgazeta.pl> napisał w wiadomości news:gscf3l$2ou$1inews.gazeta.pl... O co tu pytać? Czy na Jaku można robić uprawnienie? Nie można, jaki są teraz w kategorii specjalny a na tych maszynach szkoleń prowadzić nie można i kolega już to napisał. A jesteś tego tak absolutnie i na 100% pewny ?? :> pozdrawiam serdecznie, Piotr Rzepka |
|
Data: 2009-04-23 19:25:19 | |
Autor: heja | |
Laszowanie Wilgi - hol | |
>>> A czemu to tak mówisz że Jaczki sie skończyły - w Lososinie u stacha jest Oczywiście że można. Hol nie jest uprawnieniem wpisywanym do licencji.. Chyba że się mylę? |
|
Data: 2009-04-24 21:14:46 | |
Autor: --=JJay=-- | |
Laszowanie Wilgi - hol | |
heja pisze:
Oczywiście że można. Hol nie jest uprawnieniem wpisywanym do licencji. Z tego co sie orientuje, na specjalnych nie można prowadzić jakichkolwiek szkoleń, obym był w błędzie ale jak do tej pory wszyscy znajomi z którymi o tym rozmawiałem potwierdzają ta wersję. pozdrawiam -- -- =JJay=-- www.aeroklub.deblin.pl, www.klubkm.pl, moje zdjęcia na airliners.net - http://tiny.pl/rcwl "Nie dyskutuj z debilem bo najpierw ściągnie cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" |
|
Data: 2009-04-26 21:06:39 | |
Autor: stabillo | |
Laszowanie Wilgi - hol | |
Użytkownik "-- =JJay=-- " <jjay@NOSPAMgazeta.pl> napisał w wiadomości news:gst6jo$s5d$1inews.gazeta.pl... heja pisze: ta wersja jest tez akutalnia w moim klubie, oczywiscie nikt nie pomyslal zeby napisac klauzule, ze mozna szkolic na specjalnych , ktore wczesniej byly normalnymi samolotami... no po co? zeby bylo latwiej...??? |
|
Data: 2009-04-29 12:56:50 | |
Autor: heja | |
Laszowanie Wilgi - hol | |
> Oczywiście że można. Hol nie jest uprawnieniem wpisywanym do licencji. Idąc tym tokiem myślenia - laszowanie też jest szkoleniem, więc nie można laszować się na specjalnych? Takich na przykład budowanych "w garażu"? Ups! To dlaczego ktoś w ogóle nimi lata? Legalnie? Powtórzę jeszcze raz - przeszkolenie na hol, wyrzucanie skoczków, typ należący do klasy SEP(L) itp. nie jest, moim zdaniem, szkoleniem do uprawnienia wpisywanego do licencji, więc nie wymaga certyfikowanego samolotu. Patrząc na to z punktu widzenia przepisów - jesteś pilotem z PPL(A) i SEP(L), czyli teoretycznie (!) możesz bez dodatkowych ceregieli wsiąść do Gawrona (certyfikowanego lub nie) i sobie nim latać. Idziesz do właściciela tego Gawrona (Aeroklub), a ten mówi, że ma w instrukcji operacyjnej wpisane, że najpierw musisz zdać instrukcję użytkowania w locie oraz zrobić co najmniej 5 lotów z instruktorem i 3 samodzielnie pod jego okiem. Fakt wykonania tych lotów właściciel zapisuje sobie w swojej dokumentacji (nie musi nawet wpisywać ci do książki lotów, jeżeli będziesz latał tylko w tym Aeroklubie) i po krzyku. Pozdrawiam, -- Michał |
|
Data: 2009-04-18 20:24:16 | |
Autor: Piotr Rzepka | |
Laszowanie Wilgi - hol | |
Witam,
Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomości news:gsbtsm$b71$1news.onet.pl... Moze polaczyc to z jakims cwiczeniem rozszerzajacym uprawnienia PPL(A) ? Jeżeli chcesz naprawdę poholować szybowce to proponuje przeznaczyć te 10 godzin na możliwie największą ilość startów i lądowań w różnych warunkach. z pozdrowieniami, Piotr Rzepka |