Latający ekran

Data: 2010-12-25 18:48:23
Autor: solar
Latający ekran
Witam
Wymieniłem w Dellu Optiplex G260 grafikę z HIS 9550 128 MB, 64b na Gigabyte 9550 256 MB, 128b. I zaczął latać ekran. Wygląda to tak, jakby ekran został powielony 4-6 razy "w szachownicę" i całość przesuwa się z lewego górnego rogu monitora w prawy dolny. Przesuwa się na tyle szybko, że w windowsie nie da się nic przeczytać.
Ekran POST nie lata, choć jest mocno przesunięty w prawo. BIOS jest OK, ale już ekran ładowania WinXP lata.
Z 1-2 razy na początku mojej walki wszystko wstało normalnie, ze 3-4 razy latał ekran ładowania, a sam system już nie. Natomiast pod koniec już za każdym razem. Latał na starych sterach, bez sterowników, na nowych (najnowsze catalysty to 9550 to 9.3) i w trybie awaryjnym.
Monitor podłączony po DSUB (nie ma wejścia DVI).
Włożyłem starą kartę - jest OK, wkładam nową - lata.
Czy to wina karty czy ja jeszcze czegoś nie zrobiłem? Resetowałem BIOS - jedyna opcja grafiki to grafika AUTO/AGP - lata przy obu ustawieniach.
Karta jest z Allegro i nie wiem, czy mam rozpoczynać próby zwrotu...
Nie mam drugiego kompa, żeby podłączyć po DSUB.
"Polacy to naród antyklerykałów, którzy jednocześnie z jakiegoś powodu mają zwyczaj tłumnego chodzenia do kościoła."
                                     kat. intelektualista Jerzy Turowicz

Data: 2010-12-25 20:50:08
Autor: Nex@pl
Latający ekran
Probowales w wchodzic w tryb VGA?

Data: 2010-12-26 00:34:07
Autor: solar
Latający ekran
W dniu 2010-12-25 20:50, Nex@pl pisze:
Probowales w wchodzic w tryb VGA?

Tzn.?
Odpalałem system bez zainstalowanych catalystów. Wtedy chyba jest w VGA?

"Kto obcuje z kobietami, narażony jest na skalanie swojego ducha, tak samo, jak ten, co idzie przez ogień, narażony jest na poparzenie stóp."
                                               św. Franciszek z Asyżu

Data: 2010-12-26 01:39:29
Autor: animka
Latający ekran
W dniu 2010-12-26 00:34, solar pisze:
W dniu 2010-12-25 20:50, Nex@pl pisze:
Probowales w wchodzic w tryb VGA?

Tzn.?
Odpalałem system bez zainstalowanych catalystów. Wtedy chyba jest w VGA?

Wtedy masz jakiś monitor domyslny.
Zainstaluj odpowiednie sterowniki. Jak masz do monitora to tez zainstaluj.

--
animka

Data: 2010-12-26 10:11:13
Autor: qwerty
Latający ekran
UĹźytkownik "animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:if638o$neq$1@node1.news.atman.pl...
Jak masz do monitora to tez zainstaluj.

MoĹźe zainstaluj sterowniki od mĂłzgu...

Data: 2010-12-26 11:59:43
Autor: nom
Latający ekran

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:if70r3$a7h$1news.task.gda.pl...
MoĹźe zainstaluj sterowniki od mĂłzgu...

A Ty kup sobie większe gatki, bo chyba coś Ci uciskają. :-)

Data: 2010-12-26 11:12:29
Autor: solar
Latający ekran
W dniu 2010-12-26 01:39, animka pisze:

Zainstaluj odpowiednie sterowniki.

A umiesz czytać ze zrozumieniem dłuższe teksty? :)

Beatyfikowani zatłoczyli już niebo. Nie warto tam iść.

Data: 2010-12-26 11:19:58
Autor: Czarek
Latający ekran
W dniu 26-12-2010 11:12, solar napisał/a:
W dniu 2010-12-26 01:39, animka pisze:

Zainstaluj odpowiednie sterowniki.

A umiesz czytać ze zrozumieniem dłuższe teksty? :)

Nie wymagaj rzeczy niemożliwych. Z krótkimi tekstami też ma olbrzymie problemy ;-)

--
Cz.

Data: 2010-12-27 14:56:39
Autor: BQB
Latający ekran
W dniu 2010-12-25 18:48, solar pisze:
[...]

Nie jestem pewien, ale czy przypadkiem karta nie nadaje sygnału w 50 Hz, zamiast 60 Hz? Czy zmiana częstotliwości odświeżania coś daje? Masz możliwość sprawdzić w monitorze jaka to rozdzielczość i częstotliwość? ZTCP też miałem coś podobnego kiedyś i musiałem bios karty grafiki poprawić na 60 Hz, tyle, że ja w biosie i post miałem też "latanie" ekranu.

Data: 2010-12-27 06:43:43
Autor: solar21
Latający ekran
On 27 Gru, 14:56, BQB <ad...@anty.spamowy.com.invalid> wrote:

[...]

Akurat częstotliwości nie za bardzo kontrolowałem. Qrcze, nie pamiętam
ile było ustawione domyślnie, ale 50 lub 60 Hz. Tyle, że już przy
pierwszym starcie po założeniu nowej karty latał ekran ładowania, a
sam windows już nie. Potem, w trakcie prób zmieniłem na max dostępne
75 Hz - i latało. Natomiast po założeniu starej karty nie latało, ale
nie sprawdziłem częstotliwości.
Rozdzielczość zmieniałem, ale nie zauważyłem wpływu. Wszystko to o
tyle utrudnione, że gdy obraz latał, nie było możliwości jakiejkolwiek
zmiany. Zmieniałem, jak akurat odpaliło się dobrze, albo na drugiej
karcie.
Czy jakbym założył przejściówkę DVI-DSUB i puścił sygnał właśnie z
wyjścia DVI to coś może się zmienić?
Ten komputer mało, że nie w moim domu, to jeszcze nie w moim mieście,
więc trudno mi cokolwiek sprawdzić na bieżąco.

--
Solar

Data: 2010-12-27 20:19:21
Autor: BQB
Latający ekran
W dniu 2010-12-27 15:43, solar21 pisze:
[...]

To następnym razem weź ze sobą jakiś inny monitor i na bieżąco obserwuj rozdzielczości i częstotliwości.

Data: 2010-12-27 20:20:08
Autor: BQB
Latający ekran
W dniu 2010-12-27 20:19, BQB pisze:
[...]