Latający rower ;)

Data: 2019-04-22 21:41:11
Autor: J.F.
Latający rower ;)
Dnia Fri, 19 Apr 2019 02:57:27 -0700 (PDT), Jacek G. napisał(a):
Już od kilkunastu lat wożę rowery na bagażniku dachowym, ale w
ostatnią niedzielę po raz pierwszy zdarzyło mi się, że mój rower
postanowił się uwolnić i sprawdzić czy potrafi latać... No cóż
eksperyment udał się połowicznie. Za daleko nie poleciał, na
szczęście nic nie jechało za mną, nic się nie stało samochodowi
(pożyczonemu od córki). Lądowanie też wyszło nadzwyczaj
szczęśliwie, bo rower wyszedł z niego cało w 99,9 %.

Cud ...

A rzecz stała się na wyjątkowo nierównym przejeździe
kolejowym, na który wjechałem ze zbyt dużą prędkością. Autem
rzuciło, pękł pasek trzymający koło, drugi się chyba wyśliznął i
rura ramy wyskoczyła z uchwytu - wydawało mi się wcześniej, że to
mało prawdopodobne, a jednak. Ten plastikowy pasek musiał być już z
lekka zestarzały, bo wcześniej inny pasek od tego bagażnika pękł mi
przy dociąganiu.

Taki z "zapadka" ? Ta zapadka IMO sporo oslabia (zjawisko karbu), a i plastik wymaga dobrego dobrania, zeby wytrzymal wyginanie.

Hm, w sumie to sie ciesz, ze paski puscily, bo mialbys szyby do
wymiany i blachy do szpachlowania.

W związku z tym wszystkie paski pójdą do wymiany
na nowe i solidniejsze. A cała historia - tak gwoli ostrzeżenia.

Zeby przez przejazdy przejezdzac wolno, bo pociagi maja pierwszenstwo
:-)

J.

Latający rower ;)