Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?

Data: 2018-08-14 05:13:40
Autor: zbrochaty
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
http://pl.feizerlight.com/index.php

Wpadlem w sieci na taką latarkę jak w linku powyżej, a właściwie samo wyskoczyło, gdyż ostatnio poszukiwałem dobrej lampy przedniej. Co prawda na 4 duże paluszki, ale taką jest trudno dostać. Ten Feizer zaintrygował mnie zoomem optycznym... W zasadzie uzywam trybu waskiego/ strobo na wprost, w mieście gdy pochmurno lub ciemno... Ale w razie jakiegos kawalka trasy w terenie mozna by strumien rozszerzyc i przelaczyc ze strobo na staly. O ile sam sie nie bedzie zmienial przy drganiach...
CZy macie jakies opinie?
Ewentualnie jakieś inne propozycje - na 4x grube paluszki AA/R3 ?
Cena 100 - 150 zl

Data: 2018-08-14 05:20:05
Autor: zbrochaty
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
na 4x grube paluszki AA/R3

 o c z y w i s c i e AA/R6

Data: 2019-02-23 12:17:48
Autor: opalkapiotr1
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
Witam właśnie zakupiłem latarkę feizer moja stara latarka to olight m22 warrior po przetestowaniu jednej i drugiej latarki stwierdzam że jednogłośnie wygrywa latarka olight mimo że niema zoomu ale świeci cieplejszym światłem i mocniejszym a jeśli chodzi o odległość to moja stara latarka ma dłuższy zasięg. Tak podsumowując następny zakup jeśli chodzi o latarkę to będzie sprawdzony sprzęt firmy olight.

Data: 2019-04-22 07:41:35
Autor: skutraszyfer
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
Strata pieniędzy na latarkę feizer.
Zwróciłem zaraz po zakupie i nie mogę odzyskać pieniędzy. Nie polecam nikomu.
Jednego dnia każą odsyłać do Warszawy a drugiego gdzieś do Słowacji. Naciągacze!!

Data: 2018-08-14 05:37:56
Autor: Rowerex
W dniu wtorek, 14 sierpnia 2018 14:13:42 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:
http://pl.feizerlight.com/index.php

Tak mi się nasunęło oglądając tę stronę - jakby dodać jeszcze dźwięk to wyjdzie reklama jak z mango-tv ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-08-14 05:40:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
probuj dalej :-)
1x Akumulator 18650 3,7V

jesli piszesz o FEIZER IPX Pro to tam jest jeden 18650 i to IMHO troche slabo bo za czesto trzeba go zmieniac/ladowac, aktualnie jezdze z nite fighterem i on wytrzymuje do tygodnia w eco mode (4x18650), trybu strobo nie uzywam bo oslepia wszystko w okolicy a te skupianie strumienia na rowerze wydaje mi sie srednio sensowne -> mam Convoya z optyka ale czesciej uzywam S2

Data: 2018-08-14 14:40:43
Autor: ń
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
Czy jest termoaktywna i odporna na problem roku 2k?
"przykręć śróbkę na dole i gotowe"

-- -- -
samo wyskoczyło

Data: 2018-08-14 14:44:40
Autor: abn140
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
Cena 100 - 150 zl
BocianXX na alle i wybierz cos sobie. ale chyba trzeba bedzie dodac troche $...

Data: 2018-08-14 15:20:39
Autor: qrt
Dnia Tue, 14 Aug 2018 14:44:40 +0200, abn140 napisał(a):

Cena 100 - 150 zl
BocianXX na alle i wybierz cos sobie. ale chyba trzeba bedzie dodac troche $...

a to nie lepiej kupić coś od chińczyka bezpośrednio?

Kiedyś kupiłem lampę od bociana - była niesprawna - niestety gość maile
które mu słałem przez allegro po prostu olewał. A od chińczyka też gwarancji nie ma ale przynajmniej w razie co mniej kasy
wtopionej a jak będzie ok to mniej wydane. Same korzyści.

Data: 2018-08-14 15:32:22
Autor: abn140
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?

po prostu olewal.
eee. ja tam gadalem z nim via listy emaliowane i wszystko bylo ok.
jak sie zyebie lampka to sie zobaczy... moze przyjdzie zdanie zmienic.
a tego chinczyka tzw oryginal tez mialem. dobry czlowiek ale biedny uznal ze mu bardziej potrzebna niz mi i sobie zabral.
kupilem u bociana i to jest jednak calkiem co innego.
nawet ta puszka jest jakas chyba inna.
lampka jeszcze nie rowerowana. jasnosci nie chca ustapic....dzien ciagle za dlugi.

Data: 2018-08-14 15:42:20
Autor: qrt
Dnia Tue, 14 Aug 2018 15:32:22 +0200, abn140 napisał(a):

po prostu olewal.
eee. ja tam gadalem z nim via listy emaliowane i wszystko bylo ok.
jak sie zyebie lampka to sie zobaczy... moze przyjdzie zdanie zmienic.

może miałem pecha - ktoś kiedys radził by opisać sytuacje na forum
światełka - ponoć działa mobilizująco ale ostatecznie jakoś olałem sprawę
:)

[...]

te lampki to IMO maja dwa problemy. Do miasta są za ostre - wiązka nie ma
odcięcia i nawet na trybie oszczędnym daja po ochach mocno a do turystyki
na jednym ogniwie 16850 to z kolei czas działania nie powala.

Data: 2018-08-14 23:40:17
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

to wady rozwiazan uniwersalnych, imho lepiej kupic cos dedykowanego np nite fightera (albo cos w ten desen) zamiast kombinowac z odcieciem jak na forum światełka -> najlepszy pomysl byl z rura od kanalizy :-)

czas dzialania to 2-5h i to jest slabo nawet na miasto

Data: 2018-08-15 20:08:54
Autor: qrt
przemek.jedrzejczak@gmail.com Wrote in message:
[...]

Ja się zgadzam. Convoye sa dobre bo są tanie i oferują doskonały
 stosunek cena/lumen. I przyjmując ich wady można z nich być
 bardzo zadowolonym - biorąc pod uwagę ile ta latarka kosztuje. Ja
 na przykład jestem :) Używam jej w parze z miejska lampka pozycyjna i generalnie służy
 tylko do  doświetlania drogi w ciemnościach. W wieczornych
 miejskich przejażdżkach się sprawdza doskonale. No ale w wypadku gdy modoway convoy kosztuje koło 200zeta to  wybór jest jakby nieco mniej oczywisty... Oczywiście mod usuwa dokuczliwe wady niektórych  egzemplarzy (np.
 Przełączanie trybów na wybojach) ale nie rozwiązuje problemów
 bardziej podstawowych...

Data: 2018-08-16 10:35:16
Autor: cytawa
qrt pisze:

te lampki to IMO maja dwa problemy. Do miasta są za ostre - wiązka nie ma
odcięcia i nawet na trybie oszczędnym daja po ochach mocno a do turystyki
na jednym ogniwie 16850 to z kolei czas działania nie powala.

Skad ta fascynacja mocnym swiatlem? Toz juz noca po sciezce nie sposob jezdzic tak inni daja po oczach. Chyba zaczne swojego zooma w rece wozic i sie odwzajemniac.

Jan Cytawa

Data: 2018-08-16 19:04:14
Autor: Jacek
W dniu 14.08.2018 o 15:20, qrt pisze:
Kiedyś kupiłem lampę od bociana - była niesprawna - niestety gość maile
które mu słałem przez allegro po prostu olewał.
Ja tam Bociana chwalę. U mnie doradził przez zakupem i to nie w tę stronę, żeby jak najwięcej kasy wyciągnąć, tylko konkretnie.
Latarki od niego to podrasowane Convoye. Mają poprawione chłodzenie, porządne styki i wyłącznik, zupełnie inny sterownik z możliwością programowania trybów.
Jacek

Data: 2018-08-14 22:30:06
Autor: Maciek
W dniu 14.08.2018 o 14:13, zbrochaty@gmail.com pisze:
[...]

Potrzebujesz lampki, której będziesz używał jako latarki czy może być na stałe przykręcona?
Konieczne są baterie czy mógłby być powerbank do zasilania?

Data: 2018-08-16 01:08:38
Autor: zbrochaty
> [...]
Konieczne są baterie czy mógłby być powerbank do zasilania?

Chcialbym miec wszystko w jednym, bez kabelkow i innych szpejów. Tak, aby jednym ruchem wysunąc z uchwytu i włozyc do kieszeni. Szukam lampy na 4 baterie r6/AA, od biedy ładowanie usb też moze być. Z racji wiekszych baterii lampa jest ciezsza, wiec dobry uchwyt musi byc. Obecnie używam taką:

https://www.google.pl/search?q=hl-el+320&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi6nqHsjPHcAhVELlAKHXguAFUQ_AUICigB&biw=1522&bih=710#imgrc=O_MjBUFe2liC8M:

z trzech sztuk używanych od prawie dziesieciu lat zostala mi tylko jedna. Dzieci pogubiły i potłukły. Chcialbym kupic od razu cztery do wszystkich rowerow. jest wygoda gdy szybko trzeba zastapic rozladowana na naladowaną. Stad od dluzszego czasu sie przymierzam, gdyz nie chce wtopic...

Data: 2018-08-16 02:51:04
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

nie rozumiem, miales porzadna dedykowana a teraz chcesz uniwersalnego fejzera ?

uniwersalna niby rowerowa:
https://www.hurt.com.pl/zestaw-lampek-mactronic-scream-bpm170l-everactive-tl-x2-p15313.html?utm_source=skapiec.pl&utm_medium=referral
dobra przednia:
https://www.trasymasy.pl/przednie-oswietlenie-do-roweru-jakie-kupic/
minimum programowe:
https://www.zapals.com/cree-xpe-q5-zoomable-led-flashlight-600lm.html?utm_medium=email&utm_campaign=newsletter2005&utm_source=tt

Data: 2018-08-16 12:21:41
Autor: ń
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
"Lumens Range 500-1000Lumens       Luminous Flux 600Lm       Power 7W "
Czy to takie samo 600-1000 lumenów jak aku R6 (AA) o 7000 mAh?
7 watów mocy czyli chłodzenie wodą?

-- -- -
minimum programowe

Data: 2018-08-16 03:49:56
Autor: mmateusz
W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 12:18:12 UTC+2 użytkownik ń napisał:
"Lumens Range 500-1000Lumens       Luminous Flux 600Lm       Power 7W "
Czy to takie samo 600-1000 lumenów jak aku R6 (AA) o 7000 mAh?

tak. A przy skladaniu reklamacji okazuje sie, ze '7000mAh' to była tylko "nazwa modelu" a nie rzeczywisty parametr :)
--
mm

Data: 2018-08-16 12:44:52
Autor: Maciek
[...]

Mam propozycję, nie wiem czy trafioną... no ale zaryzykuję.

Busch & Muller Ixon IQ Premium
https://youtu.be/gq7PvPPILDE?t=42s

Obecnie nowa jest na alle za 149zł. Tylko, że to pojedyncza sztuka a regularna cena sporo wyższa.

Dlaczego o tym piszę...
Ostatnio kupowałem do rowerów Lumotec IQ Cyo T Premium (80LUX) z alle po 69zł. Rozkład światła i moc ma identyczną, LED i lustro pewnie takie samo.
Ja odstawiłem małe DIY i montowałem ją na stałe, teraz podpinam dowolny powerbank chowany w małej torbie pod ramą.

U mnie świeci to tak (rzut na krótkim dystansie, rozkład światła - 3 obszary o różnym doświetleniu) :

http://pl.tinypic.com/view.php?pic=260350l&s=9

Na filmie jest rzut Ixon-a dalszy przez co słabszy ale widać, że oświetla praktycznie nie pas a całą szerokość drogi i to jest prawda, tą moją da się tak ustawić.

W mieście na ścieżkach światła jest aż nadto.
Można usłyszeć pozytywne zdziwienie młodych przechodniów komentowane "o ku...a".
Ma mocne ukierunkowanie światła więc nikogo nie oślepia i nikt nie drze o to kopary. Wszystko co LED daje, leci tam gdzie ma lecieć a nie w oczy innych np. kierowców.

Z praktyki... Mam już na koncie np. całonocną wycieczkę, puszcza, wały Wisły itp. totalna ciemność.
Mogę powiedzieć, że z wału nie spadłem ;-) nie szalałem co prawda ale ponad te 30km/h na dość wąskiej drodze czasem się jechało.
Trochę nocnych zwierzaków na drodze - nie potrącone. Dziura czy zakręt nie był zaskoczeniem. Pełna satysfakcja.

Do szaleństw po ścieżkach leśnych nie nadaje się i nie należy myśleć, że będzie tyle światła co z Cree XML z poborem prądu rzędu 3A.

Podsumowując, znalazłem to czego potrzebowałem, mogę jeździć wszędzie mając dobre światło i nikt nie drze japy. W końcu produkt skrojony na miarę tego czym ma być.
Nie odczuwam konieczności zakładania mocnej latarki, którą też mam.

No i przynajmniej na razie mam wrażenie, że będzie niezawodność i nie zaparuje już jak lampka z lidla, którą też używałem ;-)

Data: 2018-08-16 03:59:18
Autor: przemek.jedrzejczak
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
-- Busch & Muller Ixon IQ Premium
https://youtu.be/gq7PvPPILDE?t=42s

Obecnie nowa jest na alle za 149zł. Tylko, że to pojedyncza sztuka a regularna cena sporo wyższa.

ta od egona nie wyglada na nowa, brakuje akku i tego plastikowego daszka

https://www.amazon.de/dp/B00GWJHPL0?m=A3JWKAKR8XB7XF&tag=idealode-am-pk-21&ascsubtag=TuW_FV2gWLmP9Fv3CKtibw

ale lampka spoko kupilem zonie :-)

Data: 2018-08-16 04:06:02
Autor: przemek.jedrzejczak
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
czasami mozna trafic wersje bez ladowarki (ktorej i tak uzywa sie sporadycznie) i wtedy nowka z akumulatorami powinna byc w okolicach 200 pln a bez akku 150 pln

Data: 2018-08-17 00:06:51
Autor: Maciek
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
ta od egona nie wyglada na nowa, brakuje akku i tego plastikowego daszka

Obstawiam, że ściągnięta z nowego roweru.
Daszek to chyba tylko walor estetyczny.

ale lampka spoko kupilem zonie :-)

Ja podobnie, ale oczywiście Lumotec IQ Cyo T Premium po taniości ;-)

Data: 2018-08-16 03:15:00
Autor: mmateusz
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
W dniu wtorek, 14 sierpnia 2018 14:13:42 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:
http://pl.feizerlight.com/index.php

sciema jak w mango.tv. Jak dla mnie proba łowienia frajerow: wystarczy uzyc kilka slow kluczowych: turbo, power, LED, taktyczna, zoom, miljon lumenów. wojskowa i juz sa chetni.
Podają 2h w trybie max, policzmy:
najbardziej pojemny akumulator na rynku 3500mAh(Panasonic) daje przez 2h jakies 1.7A, co dla tej diody daje:
600 lumenów, a podali 1000, tak?
realnie obstawiam, ze jest tego ponizej 500 lumenow.
akumulator - raczej nie jest to panasonic, tylko jakies no name, wiec albo: bedzie swiecilo krocej w trybie max, albo ten tryb max to realne 200-300 lumenow.
zoom - zoom ma kilka zalet, ale tez duza wade: sporo swiatła zostaje w obudowie, wiec jest jeszcze mniej lumenow.

Za ta cene masz Convoya z realnym 800 lumenów (120zł za komplet)

AA to krok w tył w stosunku do 18650. Są jakies 2x cięższe/wieksze przy tej samej pojemności( tak na oko: 18650 jest 70% ciezsza, a ma 4-5x wiecej energii). Dodatkowo nie są wydajne pradowo - nie sa w stanie zasilic mocnej lampki, tylko takie pozycyjne.

Data: 2018-08-16 12:29:18
Autor: ń
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
Tak swoją drogą które aku są bardziej odporne na twarde upadki?

-- -- -
AA to krok w tył w stosunku do 18650.

Data: 2018-08-16 19:00:13
Autor: Jacek
W dniu 16.08.2018 o 12:29, ń pisze:
Tak swoją drogą które aku są bardziej odporne na twarde upadki?
Jak aku jest w latarce, czy w jakimś w miarę porządnym etui to nic mu nie będzie. Akumulatorów luzem raczej nie wozimy, choćby przez ryzyko zwarcia, co się może źle skończyć.
Jacek

Data: 2018-08-17 14:15:36
Autor: m
W dniu 16.08.2018 o 12:15, mmateusz pisze:
najbardziej pojemny akumulator na rynku 3500mAh(Panasonic) daje przez
2h jakies 1.7A, co dla tej diody daje: 600 lumenów, a podali 1000,
tak?

Co prawda do szkoły chodziłem dawno i mi się zawsze te lumeny z luksami
mylą, ale wydaje mi się że lumeny to jest strumień świetlny.

A więc, podawanie dla latarki z zoomem lumenów nie ma chyba sensu. No bo
jak w trybie "normalnym" ma X lumenów, to jeżeli zmniejszymy średnicę
plamki świecącej 10 razy, to wtedy mamy 100*X lumenów.

A więc, marketingowo mogą podać i 10000 lumenów i też można tak ustawić
żeby było.

Mieszam coś?

p. m.

Data: 2018-08-19 11:24:47
Autor: Jacek
W dniu 17.08.2018 o 14:15, m pisze:
[...]

No mieszasz luksy z lumenami.
https://www.morele.net/wiadomosc/czym-sa-lumeny-i-luxy-co-okreslaja-co-warto-wiedziec/990/
Jacek

Data: 2018-08-19 15:27:25
Autor: Dominik Mirowski
W dniu niedziela, 19 sierpnia 2018 11:24:48 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> Mieszam coś?
No mieszasz luksy z lumenami.
https://www.morele.net/wiadomosc/czym-sa-lumeny-i-luxy-co-okreslaja-co-warto-wiedziec/990/

Myślę, że to będzie lepsze ;).

http://www.light-test.info/pl/faq-pl/81-moc-lumeny-i-ledy-lumen-luks

pozdrawiam
Dominik
--
Dominik Mirowski
dominik(at)light-test.info

Data: 2018-08-20 01:42:06
Autor: zbrochaty
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
Myślę, że to będzie lepsze ;).
http://www.light-test.info/pl/faq-pl/81-moc-lumeny-i-ledy-lumen-luks

Zajrzałem do zakladki "Lampki rowerowe", z tym ze tam pokazane sa lampki sprzed 4 lat. jest tam rowniez moja ostatnia HL-EL-320, ktora uzywam b. dlugo, i ktorej juz prawie nie mozna kupic.  Z tego co pamietam to niezle ogarniasz temat, moze bys cos konkretnego polecil - inni tez skorzytają....
Kryteria:
4xAA lub na aku 16850
głownie miasto, raczej waski strumien
tryb strobo
kilkaset lumenow w trybie 100%
czas pracy w trybie strobo ze 10-20h
100 - 150 zł

Data: 2018-08-16 15:34:54
Autor: Jacek
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
W dniu 14.08.2018 o 14:13, zbrochaty@gmail.com pisze:
http://pl.feizerlight.com/index.php
Wpadlem w sieci na taką latarkę jak w linku powyżej,
Tu masz silniejsze, tańsze, od polskiego producenta, bez ściemy marketingowej.
https://allegro.pl/uzytkownik/BocianXX?order=m
Mam taką Convoy S6 od roku. Polecam. Można programować własne tryby świecenia, nie gaśnie niespodziewanie po wyczerpaniu akumulatora, tylko stopniowo się przyciemnia. Ma pomiar napięcia.
Jacek

Data: 2018-08-19 15:23:35
Autor: Dominik Mirowski
W dniu wtorek, 14 sierpnia 2018 zbro...@gmail.com napisał:

http://pl.feizerlight.com/index.php

Chińczyk, warty w porywach 39.99 zł - ale strona zrobiona miodnie, jak z chińskimi zegarkami za 1000$ w 90% promocji :). pozdrawiam

Dominik Mirowski
dominik(at)light-test.info
http://www.light-test.info

Data: 2018-09-15 01:25:35
Autor: slawomirwalczak073
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
Witam Kupiłem 4 latarki fejzer Dwie padły po godzinie a kolejne po paru dniach Prubowałem kontaktować się z tą firmą i zero odzewu z ich strony Te latarki to jakiś szmelc NIE KUPUJCIE ICH!

Data: 2019-04-24 13:29:59
Autor: cytawa
  zbrochaty@gmail.com pisze:

[...]

Po co az tak. Ja kupilem

https://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemVersion&item=332870029863&view=all&tid=1634392692014

za 18 zl. Dla mnie rewelacja.

Jan Cytawa

Data: 2020-08-12 05:32:27
Autor: mugga.import
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
Szkoda kasy na te wynalazki

Data: 2020-08-13 11:00:40
Autor: Jan Cytawa
W dniu 2020-08-12 o 14:32, mugga.import@gmail.com pisze:
[...]

Ja mam cos takiego

https://tiny.pl/752wp

Najlepsza jaka mialem. Na 20 m swieci super i dlugo. Ma zoom i 2 stopnie swiecenia.

Jan Cytawa

Data: 2020-08-13 12:16:28
Autor: ąćęłńóśźż
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
Na 4 paluszki (R6 / AA) mam stare Magtronic i też nieco leciwą CatEye, klamotowate trochę.
Może jednak lepiej na aku?
Oczywiście i R6 i NiMh mają swoje zalety i wady (zapas baterii vs power bank, czas ładowania).
Kupiłem na eBay od Chinoli kilka lampek pod marką Vastfire.
Model CD-Y12, dwudiodowe.
Jestem bardzo zadowolony (mam chyba ze cztery), głównie z trybu strobo, który nie wygasza lampki do zera lecz mruga pomiędzy połową mocy a pełną mocą, dzięki czemu jednocześnie zwraca uwagę i da się na tym jechać.
Niestety od czasu Covid mocno podrożały, ale i tak wychodzi do stówki za parę (na jednej jeżdżę drugą ładuję, no taki "urok" lampek akumulatorowych, u nas 4-5 sztuk rotuje).
W jednej pękł uchwyt mocowania do kiery, ale widziałem te uchwyty na aledrogo po jakieś 8 zł (+ dostawa).
Najtańsze oferty trzeba było szukać nie tylko na ebay com lecz również co.uk i com.au
R3 to małe AAA.

-- -- -
Ewentualnie jakieś inne propozycje - na 4x grube paluszki AA/R3?

Data: 2021-04-23 02:42:36
Autor: darek giese
czwartek, 13 sierpnia 2020 o 12:16:31 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
> Ewentualnie jakieś inne propozycje - na 4x grube paluszki AA/R3?
ZAPOMNIJCIE O TYM SZAJSIE!!!  latarka warta max 50 zł. właśnie kupiłem dwie i umoczyłem ze 150zł. skur...y piszą że zwrot- no problem. tylko nie piszą, że musisz odesłać do BUDAPESZTU!!! KOSZT WYSYŁKI TWÓJ! parametry jak w zwykłej chińskiej a cena jak by ze złota była. cóż, dałem się nabrać na dobrze zrobioną reklamę! do tego badziewiasto zrobiona zaślepka portu ładowania.  znowu się wpakowałem kupując poza allegro. nie dajcie się zrobić w ch...!

Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?