Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?

Data: 2018-08-14 22:30:06
Autor: Maciek
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
W dniu 14.08.2018 o 14:13, zbrochaty@gmail.com pisze:
http://pl.feizerlight.com/index.php

Wpadlem w sieci na taką latarkę jak w linku powyżej, a właściwie samo wyskoczyło, gdyż ostatnio poszukiwałem dobrej lampy przedniej. Co prawda na 4 duże paluszki, ale taką jest trudno dostać.
Ten Feizer zaintrygował mnie zoomem optycznym... W zasadzie uzywam trybu waskiego/ strobo na wprost, w mieście gdy pochmurno lub ciemno... Ale w razie jakiegos kawalka trasy w terenie mozna by strumien rozszerzyc i przelaczyc ze strobo na staly. O ile sam sie nie bedzie zmienial przy drganiach...
CZy macie jakies opinie?
Ewentualnie jakieś inne propozycje - na 4x grube paluszki AA/R3 ?
Cena 100 - 150 zl

Potrzebujesz lampki, której będziesz używał jako latarki czy może być na stałe przykręcona?
Konieczne są baterie czy mógłby być powerbank do zasilania?

Data: 2018-08-16 01:08:38
Autor: zbrochaty
> [...]
Konieczne są baterie czy mógłby być powerbank do zasilania?

Chcialbym miec wszystko w jednym, bez kabelkow i innych szpejów. Tak, aby jednym ruchem wysunąc z uchwytu i włozyc do kieszeni. Szukam lampy na 4 baterie r6/AA, od biedy ładowanie usb też moze być. Z racji wiekszych baterii lampa jest ciezsza, wiec dobry uchwyt musi byc. Obecnie używam taką:

https://www.google.pl/search?q=hl-el+320&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi6nqHsjPHcAhVELlAKHXguAFUQ_AUICigB&biw=1522&bih=710#imgrc=O_MjBUFe2liC8M:

z trzech sztuk używanych od prawie dziesieciu lat zostala mi tylko jedna. Dzieci pogubiły i potłukły. Chcialbym kupic od razu cztery do wszystkich rowerow. jest wygoda gdy szybko trzeba zastapic rozladowana na naladowaną. Stad od dluzszego czasu sie przymierzam, gdyz nie chce wtopic...

Data: 2018-08-16 02:51:04
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

nie rozumiem, miales porzadna dedykowana a teraz chcesz uniwersalnego fejzera ?

uniwersalna niby rowerowa:
https://www.hurt.com.pl/zestaw-lampek-mactronic-scream-bpm170l-everactive-tl-x2-p15313.html?utm_source=skapiec.pl&utm_medium=referral
dobra przednia:
https://www.trasymasy.pl/przednie-oswietlenie-do-roweru-jakie-kupic/
minimum programowe:
https://www.zapals.com/cree-xpe-q5-zoomable-led-flashlight-600lm.html?utm_medium=email&utm_campaign=newsletter2005&utm_source=tt

Data: 2018-08-16 12:21:41
Autor: ń
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
"Lumens Range 500-1000Lumens       Luminous Flux 600Lm       Power 7W "
Czy to takie samo 600-1000 lumenów jak aku R6 (AA) o 7000 mAh?
7 watów mocy czyli chłodzenie wodą?

-- -- -
minimum programowe

Data: 2018-08-16 03:49:56
Autor: mmateusz
W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 12:18:12 UTC+2 użytkownik ń napisał:
"Lumens Range 500-1000Lumens       Luminous Flux 600Lm       Power 7W "
Czy to takie samo 600-1000 lumenów jak aku R6 (AA) o 7000 mAh?

tak. A przy skladaniu reklamacji okazuje sie, ze '7000mAh' to była tylko "nazwa modelu" a nie rzeczywisty parametr :)
--
mm

Data: 2018-08-16 12:44:52
Autor: Maciek
[...]

Mam propozycję, nie wiem czy trafioną... no ale zaryzykuję.

Busch & Muller Ixon IQ Premium
https://youtu.be/gq7PvPPILDE?t=42s

Obecnie nowa jest na alle za 149zł. Tylko, że to pojedyncza sztuka a regularna cena sporo wyższa.

Dlaczego o tym piszę...
Ostatnio kupowałem do rowerów Lumotec IQ Cyo T Premium (80LUX) z alle po 69zł. Rozkład światła i moc ma identyczną, LED i lustro pewnie takie samo.
Ja odstawiłem małe DIY i montowałem ją na stałe, teraz podpinam dowolny powerbank chowany w małej torbie pod ramą.

U mnie świeci to tak (rzut na krótkim dystansie, rozkład światła - 3 obszary o różnym doświetleniu) :

http://pl.tinypic.com/view.php?pic=260350l&s=9

Na filmie jest rzut Ixon-a dalszy przez co słabszy ale widać, że oświetla praktycznie nie pas a całą szerokość drogi i to jest prawda, tą moją da się tak ustawić.

W mieście na ścieżkach światła jest aż nadto.
Można usłyszeć pozytywne zdziwienie młodych przechodniów komentowane "o ku...a".
Ma mocne ukierunkowanie światła więc nikogo nie oślepia i nikt nie drze o to kopary. Wszystko co LED daje, leci tam gdzie ma lecieć a nie w oczy innych np. kierowców.

Z praktyki... Mam już na koncie np. całonocną wycieczkę, puszcza, wały Wisły itp. totalna ciemność.
Mogę powiedzieć, że z wału nie spadłem ;-) nie szalałem co prawda ale ponad te 30km/h na dość wąskiej drodze czasem się jechało.
Trochę nocnych zwierzaków na drodze - nie potrącone. Dziura czy zakręt nie był zaskoczeniem. Pełna satysfakcja.

Do szaleństw po ścieżkach leśnych nie nadaje się i nie należy myśleć, że będzie tyle światła co z Cree XML z poborem prądu rzędu 3A.

Podsumowując, znalazłem to czego potrzebowałem, mogę jeździć wszędzie mając dobre światło i nikt nie drze japy. W końcu produkt skrojony na miarę tego czym ma być.
Nie odczuwam konieczności zakładania mocnej latarki, którą też mam.

No i przynajmniej na razie mam wrażenie, że będzie niezawodność i nie zaparuje już jak lampka z lidla, którą też używałem ;-)

Data: 2018-08-16 03:59:18
Autor: przemek.jedrzejczak
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
-- Busch & Muller Ixon IQ Premium
https://youtu.be/gq7PvPPILDE?t=42s

Obecnie nowa jest na alle za 149zł. Tylko, że to pojedyncza sztuka a regularna cena sporo wyższa.

ta od egona nie wyglada na nowa, brakuje akku i tego plastikowego daszka

https://www.amazon.de/dp/B00GWJHPL0?m=A3JWKAKR8XB7XF&tag=idealode-am-pk-21&ascsubtag=TuW_FV2gWLmP9Fv3CKtibw

ale lampka spoko kupilem zonie :-)

Data: 2018-08-16 04:06:02
Autor: przemek.jedrzejczak
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
czasami mozna trafic wersje bez ladowarki (ktorej i tak uzywa sie sporadycznie) i wtedy nowka z akumulatorami powinna byc w okolicach 200 pln a bez akku 150 pln

Data: 2018-08-17 00:06:51
Autor: Maciek
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
ta od egona nie wyglada na nowa, brakuje akku i tego plastikowego daszka

Obstawiam, że ściągnięta z nowego roweru.
Daszek to chyba tylko walor estetyczny.

ale lampka spoko kupilem zonie :-)

Ja podobnie, ale oczywiście Lumotec IQ Cyo T Premium po taniości ;-)

Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?