Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?

Data: 2018-08-16 03:15:00
Autor: mmateusz
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
W dniu wtorek, 14 sierpnia 2018 14:13:42 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:
http://pl.feizerlight.com/index.php

sciema jak w mango.tv. Jak dla mnie proba łowienia frajerow: wystarczy uzyc kilka slow kluczowych: turbo, power, LED, taktyczna, zoom, miljon lumenów. wojskowa i juz sa chetni.
Podają 2h w trybie max, policzmy:
najbardziej pojemny akumulator na rynku 3500mAh(Panasonic) daje przez 2h jakies 1.7A, co dla tej diody daje:
600 lumenów, a podali 1000, tak?
realnie obstawiam, ze jest tego ponizej 500 lumenow.
akumulator - raczej nie jest to panasonic, tylko jakies no name, wiec albo: bedzie swiecilo krocej w trybie max, albo ten tryb max to realne 200-300 lumenow.
zoom - zoom ma kilka zalet, ale tez duza wade: sporo swiatła zostaje w obudowie, wiec jest jeszcze mniej lumenow.

Za ta cene masz Convoya z realnym 800 lumenów (120zł za komplet)

AA to krok w tył w stosunku do 18650. Są jakies 2x cięższe/wieksze przy tej samej pojemności( tak na oko: 18650 jest 70% ciezsza, a ma 4-5x wiecej energii). Dodatkowo nie są wydajne pradowo - nie sa w stanie zasilic mocnej lampki, tylko takie pozycyjne.

Data: 2018-08-16 12:29:18
Autor: ń
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
Tak swoją drogą które aku są bardziej odporne na twarde upadki?

-- -- -
AA to krok w tył w stosunku do 18650.

Data: 2018-08-16 19:00:13
Autor: Jacek
W dniu 16.08.2018 o 12:29, ń pisze:
Tak swoją drogą które aku są bardziej odporne na twarde upadki?
Jak aku jest w latarce, czy w jakimś w miarę porządnym etui to nic mu nie będzie. Akumulatorów luzem raczej nie wozimy, choćby przez ryzyko zwarcia, co się może źle skończyć.
Jacek

Data: 2018-08-17 14:15:36
Autor: m
W dniu 16.08.2018 o 12:15, mmateusz pisze:
najbardziej pojemny akumulator na rynku 3500mAh(Panasonic) daje przez
2h jakies 1.7A, co dla tej diody daje: 600 lumenów, a podali 1000,
tak?

Co prawda do szkoły chodziłem dawno i mi się zawsze te lumeny z luksami
mylą, ale wydaje mi się że lumeny to jest strumień świetlny.

A więc, podawanie dla latarki z zoomem lumenów nie ma chyba sensu. No bo
jak w trybie "normalnym" ma X lumenów, to jeżeli zmniejszymy średnicę
plamki świecącej 10 razy, to wtedy mamy 100*X lumenów.

A więc, marketingowo mogą podać i 10000 lumenów i też można tak ustawić
żeby było.

Mieszam coś?

p. m.

Data: 2018-08-19 11:24:47
Autor: Jacek
W dniu 17.08.2018 o 14:15, m pisze:
[...]

No mieszasz luksy z lumenami.
https://www.morele.net/wiadomosc/czym-sa-lumeny-i-luxy-co-okreslaja-co-warto-wiedziec/990/
Jacek

Data: 2018-08-19 15:27:25
Autor: Dominik Mirowski
W dniu niedziela, 19 sierpnia 2018 11:24:48 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> Mieszam coś?
No mieszasz luksy z lumenami.
https://www.morele.net/wiadomosc/czym-sa-lumeny-i-luxy-co-okreslaja-co-warto-wiedziec/990/

Myślę, że to będzie lepsze ;).

http://www.light-test.info/pl/faq-pl/81-moc-lumeny-i-ledy-lumen-luks

pozdrawiam
Dominik
--
Dominik Mirowski
dominik(at)light-test.info

Data: 2018-08-20 01:42:06
Autor: zbrochaty
Latarka Feizer - czy ktos ma i uzywa?
Myślę, że to będzie lepsze ;).
http://www.light-test.info/pl/faq-pl/81-moc-lumeny-i-ledy-lumen-luks

Zajrzałem do zakladki "Lampki rowerowe", z tym ze tam pokazane sa lampki sprzed 4 lat. jest tam rowniez moja ostatnia HL-EL-320, ktora uzywam b. dlugo, i ktorej juz prawie nie mozna kupic.  Z tego co pamietam to niezle ogarniasz temat, moze bys cos konkretnego polecil - inni tez skorzytają....
Kryteria:
4xAA lub na aku 16850
głownie miasto, raczej waski strumien
tryb strobo