Latarka HID 12W i 24W

Data: 2009-04-22 09:23:41
Autor: Pszemol
Latarka HID 12W i 24W
Co myślicie o następujących latarkach do nurkowania HID:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220372543851

Ta jest mmniejsza, z żarnikiem 12W, podobna do angielskiej "Light Canon".
Waży ona ponad 800 gram, czyli mniej niż podobna latarka halogenowa
na baterie C waży z bateriami (zwykle około 1kg).

A ta jest większa, 24W, podejrzewam że ta oświetli jezioro jak w dzień:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220372578042

Boję się, że ta może wystraszyć mi wszystko sprzed aparatu ;-)

W odróżnieniu od typowych latarek HID zbudowanych z dwu części
(osobno reflektor a osobno puszka z bateriami połączone kablem)
te latarki są już w formie tradycyjnej, stanowiącej jedną całość.

Czy ktoś z grupowiczów mający doświadczenie z latarkami
podwodnymi zechciałby wyrazić swoją opinię na temat tych latarek?

Chodzi mi o ocenę ich jako głównego źródła światła do nurkowania
w nocy oraz w dzień na większych głębokościach.

Data: 2009-04-22 17:47:47
Autor: Pszemol
Latarka HID 12W i 24W
Tu jest link do witryny producenta:

http://www.brightstar-hid.com/product_e.php?CMD=list&category=403

Widzę, że w odróżnieniu od typowych latarek halogenowych do nurowania które muszą pracować pod wodą dla chłodzenia się, te wyraźnie mogą pracować również w powietrzu, co jest duża zaletą bo nie kupujemy latarki tylko na nurkowanie ale możemy jej użyć jeszcze do wielu innych celów.

http://www.brightstar-hid.com/product_info_e.php?UID=834

Pszemol.

Data: 2009-04-23 12:00:35
Autor: 666
Latarka HID 12W i 24W
W latarkach bardzo ważne jest też źródło zasilania, to najwiekszy składnik kosztu późniejszego używania (wymiana aku).
JaC

-- -- -

te wyraźnie mogą pracować również w powietrzu, co jest duża zaletą

Data: 2009-04-25 23:57:29
Autor: Paweł Poręba
Latarka HID 12W i 24W
Witaj!
Dnia 2009-04-23 00:47, Użytkownik Pszemol napisał:
[...]

Po kolei:
- Główna latarka nurkowa z wielu względów raczej nie służy do niczego innego poza nurkowaniem. Choćby dla tego że jest bardzo droga i jej szkoda. Dlatego też, że jest duża i ciężka. Daje tyle światła co reflektory samochodowe, a to nie jest zwykle potrzebne na powierzchni.

- Zależnie od konstrukcji, niektóre HIDy, LEDy i halogeny można używać na powierzchni. Nawet wtedy ryzykowne bywa jej zanurzenie po tym gdy się rozgrzała na powierzchni.

- Zapasowa latarka jest słabsza i tańsza i można ją użyć na powierzchni przy nocnych nurkowaniach, żeby sobie poświecić na dojście albo na sprzęt, jednak do normalnego użytku na powierzchni lepiej nabyć jakąś małą czołówkę za kilkanaście złotych, niż męczyć się z nurkowym backupem wartym 10x więcej.

- Bardzo ważny jest uchwyt w latarce głównej. Ten uchwyt powinien umożliwiać posługiwanie się ręką w której jest latarka i dobrze by w razie potrzeby można było ją przełożyć do drugiej. Takie funkcje spełnia w zasadzie tylko goodman. Wszystkie Twoje wybory jak mi się wydaje, to latarki które aktywnie musisz trzymać za rączkę czy korpus, co uziemia Ci rękę. To zły, niewygodny pomysł.

- Duże mocne latarki mają oddzielnie palnik i akumulator, bo akumulatory trzymanie na ręce byłyby zbyt ciężkie i nie poręczne. Obecnie jest dość dużo modeli dość mocnych latarek kompaktowych, głównie LED które można trzymać na goodmanie. Dość krótko świecą lub są dość słabe w porównaniu z mocną latarką dzieloną, ale jeśli nie masz wygórowanych potrzeb, to może być rozsądny wybór. Są znacznie tańsze niż porządne dzielone HIDy i bardziej niezawodne.

- Obecnie używam HIDa 50W. Nie zauważyłem, żeby kiedykolwiek TO BYŁO ZA DUŻO. Światła nigdy dość... do filmowania mam wymienne lustro, dające szeroki kąt świecenia, do sygnalizacji standardowe lustro tworzące wąski miecz świetlny.

- Nie daj się oszukać reklamom "ta latarka świeci 5 x mocniej niż halogen" itp. Z tego co mi wiadomo HIDy mają sprawność rosnącą wraz z mocą. O ile mój 50W HID daje 100 lumenów z wata i to jest jakieś 4 razy więcej od dobrego halogena. Słabsze HIDy są znacznie mniej sprawne, teraz znalazłem w googlach parę przykładów od 45lumenów z wata dla 12W do 70 lumenów z Wata dla 14 i 21Wtowych. To daje od niecałych 2 do 3 x lepiej od halogena. Przy słabszych HIDach jeszcze bywa mniej.
LEDy powoli doganiają HIDy w sprawności (a przy małych mocach już przegoniły) jednak tu też pełno jest oszustwa. Np. często sprzedawcy podają sprawność diody przy zasilaniu małym prądem (np. 200 lumenów z wata przy zasilaniu 1W i 50 lumenów z wata przy zasilaniu tak jak jest w latarce - 4rema watami...)...

pozdrawiam
Paweł Poręba
http://www.nurkowanie.nekton.com.pl

Data: 2009-05-11 10:52:40
Autor: Pszemol
Latarka HID 12W i 24W
"Paweł Poręba" <torilis@wp.pl> wrote in message news:gt0109$5bt$1news.task.gda.pl...
[...]

Dzięki za obszerną wypowiedź - czy możesz mi podać markę i model
lampy HID 50W której używasz do filmowania?

p.s. jaki masz pozostały sprzęt do filmowania?

Data: 2009-05-11 18:26:57
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]
Latarka HID 12W i 24W

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:gu901t.2k4.0poczta.onet.pl...

Dzięki za obszerną wypowiedź - czy możesz mi podać markę i model
lampy HID 50W której używasz do filmowania?

p.s. jaki masz pozostały sprzęt do filmowania?

Wprawdzie to do Pawła ale ja używam:

2x45W HID Bartka Gryndy, Canon HV30 + Obudowa też od Bartka.

filmy tu:
http://www.diveschool.pl/galeria-video.php

przy czym jest tam jeszcze sporo starych z kamery SD i bez świateł

pzdr, Karol
http://divezone.pl

Data: 2009-05-11 16:33:01
Autor: Pszemol
Latarka HID 12W i 24W
"Karol Susicki [DIVEZONE.PL]" <dive@usunto.divezone.pl> wrote in message news:gu9k69$5tr$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Piszę do Pawła bo napisał że ma coś - chętnie posłucham czego uzywacie.
Generalnie zaczynam się interesować filmowaniem pod wodą w formie
zbierania pamiątek z nurkowania... Nabieram powoli pewności siebie pod
wodą i mogę sobie dodać tą dodatkową trudność dbania o sprzęt foto :-)

2x45W HID Bartka Gryndy, Canon HV30 + Obudowa też od Bartka.

Mówisz o GL2 HID45W Wideo jakie znalazłem na www.gralmarine.com ?

2800zł za sam reflektor?
I pewnie aku 15Ah za 1520zł? :-) Prawie 900 dolców??

No to chyba mnie nie stać na filmowanie pod wodą :-(

filmy tu:
http://www.diveschool.pl/galeria-video.php

przy czym jest tam jeszcze sporo starych z kamery SD i bez świateł

Obejrzałem na pierwszy rzut ten z żółwiem i diugoniem.
To był robiony bez świateł, zgaduję?
Jaka była głębokość dna w tym ujęciu z żółwiem?
Trawa wyszła ładnie zielona, mimo filtrowania światła przez wodę.
Czy to było kręcone tym HV30?

Co do diugonia to rzadkie zwierzę - miałes szczęście go zobaczyć.
Ja niedawno widziałem manatę na Florydzie - wygląda prawie tak
samo tylko ogon/płetwę ma okrągła a nie księżycowata jak diugoń.
Bydle jest ciekawe, ale pięknym to bym go nie nazwał ;-)

A wracając do filmów - które są robione tym zestawem lamp HID
od Bartka Gryndy?

Data: 2009-05-12 07:16:51
Autor: jacekplacek
Latarka HID 12W i 24W
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Generalnie zaczynam się interesować filmowaniem pod wodą w formie
zbierania pamiątek z nurkowania... Nabieram powoli pewności siebie pod
wodą i mogę sobie dodać tą dodatkową trudność dbania o sprzęt foto :-)

Na forum-nuras masz cały dział o fotografii i filmowaniu. Bardzo dobre filmy robi Konrad Dubiel. O Paćce nie wspominam, bo to się rozumie samo w sobie :) --

Data: 2009-05-12 08:32:22
Autor: Pszemol
Latarka HID 12W i 24W
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:gub7p3$qu5$1inews.gazeta.pl...
[...]

Poszukam sobie - dzięki.

Data: 2009-05-12 10:48:01
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]
Latarka HID 12W i 24W

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:gu9k02.3js.0poczta.onet.pl...
2x45W HID Bartka Gryndy, Canon HV30 + Obudowa też od Bartka.
Mówisz o GL2 HID45W Wideo jakie znalazłem na www.gralmarine.com ?
2800zł za sam reflektor?
tak :)

I pewnie aku 15Ah za 1520zł? :-) Prawie 900 dolców??
aku mam mniejsze i tańsze :) na chwilę obecną 2 x 5Ah

No to chyba mnie nie stać na filmowanie pod wodą :-(

Nikt nie obiecywał, że będzie tanio :) Natomiast światła całkiem przyzwoite możesz zrobić samemu. Dwie "grozy" po 75-100W z żarówkami na szeroki kąt to powinno cię uczynić jakieś 250-300pln i też ładnie świecą...

[...]

Dokładnie.

Jaka była głębokość dna w tym ujęciu z żółwiem?
Około 7-8m - generalnie tam nie nurkowaliśmy głębiej niż 10m na obu tych filmach.

Trawa wyszła ładnie zielona, mimo filtrowania światła przez wodę.
Obróbka kolorów w Premiere :)

Czy to było kręcone tym HV30?
tak + konwerter szerokokątny Raynoxa

A wracając do filmów - które są robione tym zestawem lamp HID
od Bartka Gryndy?
Generalnie jeśli na filmie jest światło lamp to innego nie używałem niż te HIDy

pzdr, Karol
http://divezone.pl

Data: 2009-05-12 08:36:08
Autor: Pszemol
Latarka HID 12W i 24W
"Karol Susicki [DIVEZONE.PL]" <dive@usunto.divezone.pl> wrote in message news:gubd7t$53j$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Co to są "grozy"? :-) Rzuć garścią szczegółów, pliz.
A Bartek też "robi" te lampy samemu? Skąd brać obudowy
reflektorów? Chętnie sobie też zrobię samemu latarę... :-)

Mnie HIDy ciekawią bo nie dają żółtego światła jak halogeny...
Dają ładne, białe światło 5500 lub 6500K. To jest barwa światła
słonecznego. Halogeny dają barwę 2000, czasem 3000K i tyle.

[...]

Swoją drogą to w pierwszej minucie filmu, tak koło 45 sekundy
widać w lewym górnym rogu trzech nurków - dwu po bokach co
macha rękami i nogami i trzeci w środku, który idealnie jest
wyważony w wodzie - zgaduję że ten w środku to był przewodnik? ;-)

Trawa wyszła ładnie zielona, mimo filtrowania światła przez wodę.
Obróbka kolorów w Premiere :)

Acha :-) Nieźle wyszło...

Czy to było kręcone tym HV30?
tak + konwerter szerokokątny Raynoxa

Dzięki za info.

Data: 2009-05-12 15:46:12
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]
Latarka HID 12W i 24W

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:gubcdu.qk.0poczta.onet.pl...

Co to są "grozy"? :-) Rzuć garścią szczegółów, pliz.
A Bartek też "robi" te lampy samemu?
Robi samemu ale wykonanie jest więcej niż profesjonalne...

Skąd brać obudowy
reflektorów?
Rura aluminiowa

Chętnie sobie też zrobię samemu latarę... :-)
Groza to bez obudowy latarka. To jej największa wada i zaleta zarazem :)
http://www.natalia.net.pl/groza/index.htm
http://www.lanmail753.do.pl/LATARKA/

Mnie HIDy ciekawią bo nie dają żółtego światła jak halogeny...
Dają ładne, białe światło 5500 lub 6500K. To jest barwa światła
słonecznego. Halogeny dają barwę 2000, czasem 3000K i tyle.
To jak cię ciekawią to musisz przygotować trochę więcej kasy :) Oczywiście możesz samo sobie HIDa zrobić ale tu już trochę więcej pracy niż przy "grozie" no i na mokro bym nie radził :D

pzdr, Karol
http://divezone.pl

Data: 2009-05-12 13:21:41
Autor: Pszemol
Latarka HID 12W i 24W
"Karol Susicki [DIVEZONE.PL]" <dive@usunto.divezone.pl> wrote in message news:gubv4q$m14$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Dzięki - tego szukałem. Polak potrafi :-)

[...]

Moznaby coś pokombinować z ogólnie dostępnymi zestawami
do konwersji lamp halogenowych do samochodów...
Wiem, że są przejściówki z zasilaczami do takich lamp.
Trzebaby dobrać odpowiedni reflektor i upakować go razem
z elektroniką w szczelnej obudowie.

Data: 2009-05-12 13:02:34
Autor: Wojtek Potoczak
Latarka HID 12W i 24W
Karol Susicki [DIVEZONE.PL] pisze:
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
Mówisz o GL2 HID45W Wideo jakie znalazłem na www.gralmarine.com ?
2800zł za sam reflektor?

Bartek ma tez fajne diodowe lampy do video. Nie ma ich a stronie, ale
kiedys uzywalem takiej.

Wojtek Potoczak
www.21procent.com

Data: 2009-05-12 15:49:06
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]
Latarka HID 12W i 24W

Użytkownik "Wojtek Potoczak" <21procent@post.pl> napisał w wiadomości news:gublio$6q5$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Bawiłem się nimi. Są bezkonkurencyjne jeśli chodzi o wielkość i mobilność :) Dużo światła z małej puszki. Jeśli zaś chodzi o ilość światła to nadal te 45W HIDy są zdecydowanie lepsze.

pzdr, Karol
http://divezone.pl

Data: 2009-05-12 16:06:53
Autor: Paweł Poręba
Latarka HID 12W i 24W
Witam!
Dnia 2009-05-11 17:52, Użytkownik Pszemol napisał:
[...]

Ja używam latarki Salvo 50W.
Od razu rozwiewam wątpliwości: to nie jest tańsza opcja od latarek Gryndy.
Co do filmowania, to na poważny sprzęt mnie póki co nie stać. Używam cyfrówek z opcją filmowania. Chwaliłem sobie C7070, ale on już poległ. Teraz mam nikona coolpixa5000 który nadaje się tylko do filmowania kursantów w celach szkoleniowych. Nie szkoda go zalać bo używany na allegro można tanio odkupić a przy częstych nurkowaniach w których filmowanie jest tylko narzędziem a aparat zwykle wisi na D-ringu dupnym, to jest raczej szybki jego los. A teraz sam się zastanawiam, na co się zdecydować, żeby utrwalić fajne wraki i jaskinie. Waham się pomiędzy czymś takim jak g9 czy g10 albo tanią kamerą HD z obudową np. Patimy. Tak czy inaczej decyzję podejmę jak będę miał za co ją zrealizować a do tego czasu może pojawią się inne opcje.

Data: 2009-04-23 05:47:13
Autor: jacekplacek
Latarka HID 12W i 24W
[...]

Latarki uzywamy:
- do komunikacji - wąski kąt skupienia(5-7st.)
- do filmowania / fotografii - kąt skupienia zależny od sprzętu i efektów
- do poświecenia "tak sobie", żeby jaśniej było
Więcej zastosowań nie znam. A do czego będziesz używał?
Oprócz kątów świecenia i mocy, ważne są uchwyty. Jedni preferują(dość upierdliwe) pistoletowe, inni proste, czy goodmana(wg. mnie najwygodniejsze).

Data: 2009-04-23 00:59:32
Autor: Pszemol
Latarka HID 12W i 24W
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:gsovd1$lk3$1inews.gazeta.pl...
[...]

Do poświecenia sobie żeby było jaśniej :-)
A być może też do fotografii, aby kolorów było więcej...

Oprócz kątów świecenia i mocy, ważne są uchwyty. Jedni preferują(dość
upierdliwe) pistoletowe, inni proste, czy goodmana(wg. mnie najwygodniejsze).

Uchwytów to ta większa ma sporo - górny, dolny i na śrubę.

Data: 2009-04-23 10:59:17
Autor: jacekplacek
Latarka HID 12W i 24W
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

Uchwytów to ta większa ma sporo - górny, dolny i na śrubę.
24W na pewno nic Ci nie wypłoszy - bez przesady. Co do uchwytów, to od nadmiaru głowa nie boli. Jak chcesz tylko sobie poświecić, może rozejrzyj się za porządnym led-em. Są w podobnych cenach jak w/w, dłużej świecą i moce też podobne. Na forum nuras znajdziesz testy i opinie o latarkach. Na divetreku też sporo, ale tam już pod konkretnym typem zastosowań.

Data: 2009-04-23 11:07:39
Autor: jacekplacek
Latarka HID 12W i 24W
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Na forum nuras znajdziesz testy i opinie o latarkach. Na divetreku też sporo, ale tam już pod konkretnym typem zastosowań.

http://forum-nuras.com/search.php?mode=results - wymaga zalogowania, moderowane
http://www.forum.divetrek.com.pl/search.php?mode=results - wymaga logowania, moderowane
Dość różne opinie, ale są fotki itp. :)

Data: 2009-04-23 08:09:52
Autor: Pszemol
Latarka HID 12W i 24W
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:gspi5r$pk7$1inews.gazeta.pl...
[...]

A na skróty nie poleciłbyś jakiś model LEDowej dla porównania
do tego HID'a 24W?

Data: 2009-04-23 14:05:50
Autor: jacekplacek
Latarka HID 12W i 24W
> [...]
> moderowane
> Dość różne opinie, ale są fotki itp. :)

A na skróty nie poleciłbyś jakiś model LEDowej dla porównania
Nie wiem jak świeci akurat TEN hid. Poza tym, używam światła do komunikacji, więc moja opinia byłaby "skażona" :D

Data: 2009-05-24 12:52:58
Autor: Pszemol
Latarka HID 12W i 24W
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:gspsju$d4o$1inews.gazeta.pl...
> [...]

do tego HID'a 24W?

Nie wiem jak świeci akurat TEN hid. Poza tym, używam światła do komunikacji,

Ten HID podobno daje ponad 1700 lumenów - czy jakaś LEDowa
latarka daje tyle?

Data: 2009-05-25 09:46:30
Autor: jacekplacek
Latarka HID 12W i 24W
> [...]
> więc moja opinia byłaby "skażona" :D

Ten HID podobno daje ponad 1700 lumenów - czy jakaś LEDowa

http://allegro.pl/search.php?
string=azon&from_showcat=1&category=13539&country=1

http://www.gralmarine.com/   - produkty

Data: 2009-06-05 00:06:26
Autor: Pszemol
Latarka HID 12W i 24W
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:gvdpdm$eis$1inews.gazeta.pl...
> [...]

> komunikacji, więc moja opinia byłaby "skażona" :D

Ten HID podobno daje ponad 1700 lumenów - czy jakaś LEDowa

Obejrzałem te produkty, ich testy i jednak zdecydowałem się
na tą pistoletową latarkę HID 24W. Jakoś te 3-ledowe wynalazki
mi nie podchodzą...

Latarka HID 12W i 24W