Latarka HID 12W i 24W

Data: 2009-04-23 05:47:13
Autor: jacekplacek
Latarka HID 12W i 24W
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Co myślicie o następujących latarkach do nurkowania HID:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220372543851

Ta jest mmniejsza, z żarnikiem 12W, podobna do angielskiej "Light Canon".
Waży ona ponad 800 gram, czyli mniej niż podobna latarka halogenowa
na baterie C waży z bateriami (zwykle około 1kg).

A ta jest większa, 24W, podejrzewam że ta oświetli jezioro jak w dzień:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220372578042

Boję się, że ta może wystraszyć mi wszystko sprzed aparatu ;-)

W odróżnieniu od typowych latarek HID zbudowanych z dwu części
(osobno reflektor a osobno puszka z bateriami połączone kablem)
te latarki są już w formie tradycyjnej, stanowiącej jedną całość.

Czy ktoś z grupowiczów mający doświadczenie z latarkami
podwodnymi zechciałby wyrazić swoją opinię na temat tych latarek?

Chodzi mi o ocenę ich jako głównego źródła światła do nurkowania
w nocy oraz w dzień na większych głębokościach.
Latarki uzywamy:
- do komunikacji - wąski kąt skupienia(5-7st.)
- do filmowania / fotografii - kąt skupienia zależny od sprzętu i efektów
- do poświecenia "tak sobie", żeby jaśniej było
Więcej zastosowań nie znam. A do czego będziesz używał?
Oprócz kątów świecenia i mocy, ważne są uchwyty. Jedni preferują(dość upierdliwe) pistoletowe, inni proste, czy goodmana(wg. mnie najwygodniejsze).

Data: 2009-04-23 00:59:32
Autor: Pszemol
Latarka HID 12W i 24W
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:gsovd1$lk3$1inews.gazeta.pl...
[...]

Do poświecenia sobie żeby było jaśniej :-)
A być może też do fotografii, aby kolorów było więcej...

Oprócz kątów świecenia i mocy, ważne są uchwyty. Jedni preferują(dość
upierdliwe) pistoletowe, inni proste, czy goodmana(wg. mnie najwygodniejsze).

Uchwytów to ta większa ma sporo - górny, dolny i na śrubę.

Data: 2009-04-23 10:59:17
Autor: jacekplacek
Latarka HID 12W i 24W
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

Uchwytów to ta większa ma sporo - górny, dolny i na śrubę.
24W na pewno nic Ci nie wypłoszy - bez przesady. Co do uchwytów, to od nadmiaru głowa nie boli. Jak chcesz tylko sobie poświecić, może rozejrzyj się za porządnym led-em. Są w podobnych cenach jak w/w, dłużej świecą i moce też podobne. Na forum nuras znajdziesz testy i opinie o latarkach. Na divetreku też sporo, ale tam już pod konkretnym typem zastosowań.

Data: 2009-04-23 11:07:39
Autor: jacekplacek
Latarka HID 12W i 24W
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Na forum nuras znajdziesz testy i opinie o latarkach. Na divetreku też sporo, ale tam już pod konkretnym typem zastosowań.

http://forum-nuras.com/search.php?mode=results - wymaga zalogowania, moderowane
http://www.forum.divetrek.com.pl/search.php?mode=results - wymaga logowania, moderowane
Dość różne opinie, ale są fotki itp. :)

Data: 2009-04-23 08:09:52
Autor: Pszemol
Latarka HID 12W i 24W
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:gspi5r$pk7$1inews.gazeta.pl...
[...]

A na skróty nie poleciłbyś jakiś model LEDowej dla porównania
do tego HID'a 24W?

Data: 2009-04-23 14:05:50
Autor: jacekplacek
Latarka HID 12W i 24W
> [...]
> moderowane
> Dość różne opinie, ale są fotki itp. :)

A na skróty nie poleciłbyś jakiś model LEDowej dla porównania
Nie wiem jak świeci akurat TEN hid. Poza tym, używam światła do komunikacji, więc moja opinia byłaby "skażona" :D

Data: 2009-05-24 12:52:58
Autor: Pszemol
Latarka HID 12W i 24W
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:gspsju$d4o$1inews.gazeta.pl...
> [...]

do tego HID'a 24W?

Nie wiem jak świeci akurat TEN hid. Poza tym, używam światła do komunikacji,

Ten HID podobno daje ponad 1700 lumenów - czy jakaś LEDowa
latarka daje tyle?

Data: 2009-05-25 09:46:30
Autor: jacekplacek
Latarka HID 12W i 24W
> [...]
> więc moja opinia byłaby "skażona" :D

Ten HID podobno daje ponad 1700 lumenów - czy jakaś LEDowa

http://allegro.pl/search.php?
string=azon&from_showcat=1&category=13539&country=1

http://www.gralmarine.com/   - produkty

Data: 2009-06-05 00:06:26
Autor: Pszemol
Latarka HID 12W i 24W
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:gvdpdm$eis$1inews.gazeta.pl...
> [...]

> komunikacji, więc moja opinia byłaby "skażona" :D

Ten HID podobno daje ponad 1700 lumenów - czy jakaś LEDowa

Obejrzałem te produkty, ich testy i jednak zdecydowałem się
na tą pistoletową latarkę HID 24W. Jakoś te 3-ledowe wynalazki
mi nie podchodzą...

Latarka HID 12W i 24W