Data: 2014-10-29 22:10:30 | |
Autor: Jacek | |
Latarka czoĹowa | |
Czy pomysĹ latarki czoĹowej jako oĹwietlenia ma sens?
MaĹo teraz jeĹźdĹźÄ, bo zimno i nie chciaĹbym wydawaÄ majÄ tku na lampy, wiÄc wymyĹliĹem sobie takie coĹ: http://allegro.pl/latarka-czolowa-led-cree-xml-t6-zoom-900m-i4737168781.html Jest teĹź podobna z dodatkowym czerwonym ĹwiatĹem z tyĹu. ByĹaby i na rower i na dziaĹkÄ i do piwnicy teĹź ;-) Co radzicie? Jacek |
|
Data: 2014-10-29 22:20:44 | |
Autor: ToMasz | |
Latarka czoĹowa | |
W dniu 29.10.2014 22:10, Jacek pisze:
Czy pomysĹ latarki czoĹowej jako oĹwietlenia ma sens?daj linka do tej drugiej lampy. Najlepiej do tego jak Ĺwieci dioda. Z tego co podaĹeĹ: Lampa - nie mam zdania, conajmniej trzeba zobaczyÄ jaki obraz wyĹwietla dioda. Napewno toto niema 900lm. moĹźe ma 200. Akumulatorki sÄ nic nie warte. dziaĹajÄ kilka razy krĂłcej, niĹź uĹźywane wyjÄte z baterii z laptopa, ale przez profesjonaliste, kĂłry ma ĹadowarkÄ i rzetelnie podaje informacje o pojemnoĹci Ĺadowarka "daje" okoĹo 100mA, maks 300. jeĹli baterie majÄ 2x4200mah ,to razem daje 4800mah. przy prÄ dzie 100mA bÄdzie siÄ to ĹadowaĹo dwie doby. Co bym poleciĹ. TakÄ lampÄ ktĂłrÄ ktoĹ ma, testowaĹ. jak chcesz to podeĹlÄ to co ja mam, ale niestety bÄdzie droĹźej, bo sama lampa okoĹo 50zĹ. do tego akumulatorki z allegro, i Ĺadowarka do ogniw 18650 na usb. Dlaczego? bo usb z kompa spokojnie da póŠampera (czyli 3-5 razy wiÄcej niĹź wspomniana Ĺadowarka). Pozdrawiam ToMasz Zapytaj goĹcia, czy jak sobie tÄ lampÄ zaĹwieci do ucha z 30cm , to czy czuje ciepĹo czy nie. jeĹli nie, to nie zawracaj sobie gĹowy |
|
Data: 2014-10-29 22:49:18 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Latarka czołowa | |
Dnia Wed, 29 Oct 2014 22:10:30 +0100, Jacek napisaĹ(a):
http://allegro.pl/latarka-czolowa-led-cree-xml-t6-zoom-900m-i4737168781.html Jest teĹź podobna z dodatkowym czerwonym ĹwiatĹem z tyĹu. ByĹaby i naCzoĹĂłwka jak najbardziej czy ta jest dobra to siÄÂ nie wypowiem. Zawsze moĹźesz kupiÄ lampkÄ np. MagicShine + uchwyt na gĹowÄ lub tylko sam uchwyt na gĹowÄ i potem bÄdziesz montowaĹ dowolnÄ lampkÄ. Np: http://magicshine.com/ShowProduct.aspx?id=60 -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-10-30 02:53:18 | |
Autor: Titus Atomicus | |
Latarka czołowa | |
In article <m2rl49$13u$1@node1.news.atman.pl>,
Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> wrote: Czy pomysł latarki czołowej jako oświetlenia ma sens? Czolowka sie czasem przydaje, ale raczej jako lampa dodatkowa. Ja w czasie jazdy z sama tylko czolowka mm wrazenie taki strumien swiatla za bardzo splaszcza oswietlana droge. A 'czerwone swiatlo z tylu' (glowy jak rozumiem) jeszcze bardziej bez sensu. Nie dosc ze niezgodne z przepisami, to jeszcze kierowcy slabo to widza (chyba ze z bardzo daleka, albo kierowcy TIRow, ale i tak polozenie takiego swatelka bedzie dla kierowcy dezorientujace). Za to przy okazji polecam czolowki z Biedronki po 20zl (rzucaja raz w roku). -- TA |
|
Data: 2014-10-30 17:59:37 | |
Autor: Krzysztof Rudnik | |
Latarka czoĹowa | |
Jacek wrote:
Czy pomysĹ latarki czoĹowej jako oĹwietlenia ma sens? Akurat mam takÄ . ZmodowaĹem jÄ w ten sposĂłb, ty ĹwieciĹa sĹabiej (znacznie), za to dĹuĹźej. TakĹźe wymieniĹem te zĹomiaste akumulatorki (IMAX B6 pomierzyĹ je na 500mAh) na normalne (akurat samsungowe ICR coĹ tam 2600mAh - pomiar zgodny z deklaracjÄ producenta). W zasadzie do dĹugotrwaĹych pieszych wypraw, ale testowo wziÄ Ĺem jÄ na do lasu, dokÄ d udaĹem siÄ rowerem. I wyprĂłbowaĹem jÄ do jazdy. Efekt wyszedĹ marny bo miaĹem efekt biaĹej Ĺciany przed oczami i doĹÄ sĹabo byĹo widaÄ otoczenie, daĹo siÄ jednak przejechaÄ kawaĹem nocÄ w lesie. Normalne oĹwietlenie rowerowe Ĺźadnej mgĹy nie ujawniaĹo. Nie wiem skÄ d ten efekt, potem, na pieszej caĹonocnej trasie lampka siÄ sprawdziĹa, tylko jest nieco ciÄĹźka (sporo metalowych elementĂłw) i trochÄ niewygodna (moĹźe to kwestia przyzwyczajenia siÄ). |
|
Data: 2014-10-30 18:13:37 | |
Autor: Zachu | |
Latarka czołowa | |
Akurat mam taką. Zmodowałem ją w ten sposób, ty świeciła słabiej (znacznie), Próbowałeś w żółtych okularach? -- Zachu |
|
Data: 2014-10-30 23:04:04 | |
Autor: Krzysztof Rudnik | |
Latarka czoĹowa | |
Zachu wrote:
Mam optyczne, wiÄc nie bardzo mogÄ zaĹoĹźyÄ drugie. W kaĹźdym razie wniosek jest taki, Ĺźe czoĹĂłwka jest duĹźo bardziej 'wraĹźliwa' na zamglenie niĹź zwykĹe ĹwiatĹa rowerowe. Kluczowa jest tutaj odlegĹoĹÄ od oka, moĹźliwoĹÄ spojrzenia w strumieĹ ĹwiatĹa z boku a nie wzdĹuĹź. OczywiĹcie pewnie kolor ĹwiatĹa/filtry teĹź siÄ liczÄ , ale one tak samo zadziaĹajÄ na klasyczne lampki rowerowe. KiedyĹ napotkaĹem takÄ mgĹÄ, Ĺźe i moje rowerowe ĹwiatĹa siÄ poddaĹy - jedna wielka biaĹa Ĺciana. TeĹź to byĹo wieczorem w lesie - poza lasem byĹo OK. |
|
Data: 2014-10-30 19:57:58 | |
Autor: ToMasz | |
Latarka czoĹowa | |
zrĂłb proszÄ taki zoom, aby byĹo widaÄ strukturÄ diody (najmniejszy zoom?) i pstryknij fotkÄ i wystaw jÄ gdzieĹ. Czy czuÄ na uchu, policzku Ĺźe lampa Ĺwieci?http://allegro.pl/latarka-czolowa-led-cree-xml-t6-zoom-900m-i4737168781.html ToMasz |
|
Data: 2014-10-30 23:11:53 | |
Autor: Krzysztof Rudnik | |
Latarka czoĹowa | |
ToMasz wrote:
SprĂłbowaĹem, ale albo moja maĹpka jest za cieĹka, albo mam za maĹo doĹwiadczenia z trybem manualnym. BÄdÄ jeszcze prĂłbowaĹ. Pewnie bÄdzie potrzeba zorganizowaÄ jakiĹ uchwyt do tego wszystkiego. Czy czuÄ na uchu, policzku Po zmodowaniu lampka daje mniej niĹź 100mA w diodÄ - jest dostosowana do pracy w caĹkowitej ciemnoĹci. Tak maĹej mocy to na ciepĹo raczej nie da siÄ wyczuÄ, moĹźe czubkiem nosa - tam podobno sÄ receptory najbardziej czuĹe na temperaturÄ. |
|
Data: 2014-10-31 08:27:58 | |
Autor: Jacek | |
Latarka czoĹowa | |
W dniu 2014-10-30 o 23:11, Krzysztof Rudnik pisze:
Po zmodowaniu lampka daje mniej niĹź 100mA w diodÄ - jest dostosowana doMoĹźesz opisaÄ sposĂłb modowania, aby np. mieÄ 3 tryby pracy ciÄ gĹej zamiast tak, jak jest oryginalnie 100/50% i stroboskop? Nie jest mi obca lutownica i odróşniam ampery od woltĂłw, wiÄc powinienem sobie poradziÄ. Jacek |
|
Data: 2014-10-31 00:43:46 | |
Autor: Piotr Ratyński | |
Latarka czołowa | |
W dniu piątek, 31 października 2014 08:28:01 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
W dniu 2014-10-30 o 23:11, Krzysztof Rudnik pisze: W sklepie wędkarskim kupiłem naczołówkę z takimi trybami pracy gotową, nic nie trzeba modować. Jest do tego stopnia oszczędna, że zamontowałem ja sobie do kierownicy zamiast lampki oryginalnej, używam ją już cały tegoroczny sezon i baterii nie wymieniłem jeszcze ani razu, a bywa, że w ciągu doby świeci nawet kilka godzin. Firmy nie podpowiem, bo na latarce nic nie pisze. -- Piotr Ratyński |
|
Data: 2014-10-31 13:43:42 | |
Autor: mt | |
Latarka czoĹowa | |
W dniu 2014-10-31 08:27, Jacek pisze:
W dniu 2014-10-30 o 23:11, Krzysztof Rudnik pisze: NajproĹciej jest kupiÄ programowalny sterownik i go podmieniÄ w latarce oraz zaprogramowaÄ sobie wĹasne tryby z kilkunastu dostÄpnych. Koszt sterownika to jakieĹ 30 zĹ. -- marcin |
|
Data: 2014-10-31 16:16:47 | |
Autor: Maciek | |
Latarka czoĹowa | |
MoĹźesz opisaÄ sposĂłb modowania, aby np. mieÄ 3 tryby pracy ciÄ gĹej zamiast tak, jak jest oryginalnie 100/50% i stroboskop? ĹciÄ gnij i poczytaj dokumentacjÄ do AMC7135, jak to sterowaÄ. Potem robisz co dusza zapragnie. Wiele teĹź jest w necie przykĹadĂłw uĹźycia AMCka. |
|
Data: 2014-11-01 22:41:21 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Latarka czoĹowa | |
"Krzysztof Rudnik" <rudnik@kki.net.pl> wrote in message news:m2tqpq$pid$1node2.news.atman.pl... Efekt wyszedĹ marny bo miaĹem efekt biaĹej Ĺciany to normalne przy mgle. PomogĹoby trochÄ "nieosiowe" umieszczenie czoĹĂłwki, np z boku, ale z pospolitymi czoĹĂłwkami wymagaĹoby to sporej gimnastyki. Co do jazdy we mgle, z praktyki wychodzi mi, Ĺźe w przypadku ĹwiateĹ rowerowych im niĹźej (i dalej od "osi" wzroku), tym lepiej. Dynamowa lampka na widelcu radzi sobie duĹźo lepiej niĹź taka na kierownicy. pozdro |
|
Data: 2014-11-02 16:47:59 | |
Autor: J.F. | |
Latarka czołowa | |
Dnia Sat, 1 Nov 2014 22:41:21 +0100, Wojtek Paszkowski napisał(a):
"Krzysztof Rudnik" <rudnik@kki.net.pl> wrote in message Pomogloby ? W samochodzie jakos nie pomaga. Mgla to nie "swiatlo" odblaskowe, ktore odbija w kierunk zrodla. Co do jazdy we mgle, z praktyki wychodzi mi, że w przypadku świateł rowerowych im niżej (i dalej od "osi" wzroku), tym lepiej. Dynamowa lampka na widelcu radzi sobie dużo lepiej niż taka na kierownicy. Bo im nizej tym mniejsza mgla. Samochodowe przeciwmgielne umieszcza sie mozliwie nisko (taa, a norma okresla minimalna wysokosc) i swieca waska wiazka. Przynajmniej tak mowi teoria, bo ostatnio cos mi sie nie udaje dostrzec zalet fabrycznych p-m. J. |
|
Data: 2014-11-04 00:54:16 | |
Autor: rmikke | |
Latarka czołowa | |
W dniu niedziela, 2 listopada 2014 16:47:27 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Bo im nizej tym mniejsza mgla. Z tym różnie bywa, czasem na dole jest gęściej. W skrajnym przypadku, zdaezyło mi się jechać we mgle płożącej się po ziemi, do pół metra mleko, powyżej - żadnej mgły. Samochodowe przeciwmgielne umieszcza I to jakoś tam działa, ale sprowadza się to wyłapania chwilę wcześciej nóg przechodnia. |
|
Data: 2014-11-04 11:35:01 | |
Autor: mt | |
Latarka czołowa | |
W dniu 2014-11-02 16:47, J.F. pisze:
Bo im nizej tym mniejsza mgla. A to akurat nie jest prawdą, gdyż mgła powstaje na styku mas powietrza i podłoża, czyli tworzy się od ziemi i tam przybiera najbardziej intensywną postać. -- marcin |
|
Data: 2014-11-04 12:42:24 | |
Autor: cytawa | |
Latarka czołowa | |
Bo im nizej tym mniejsza mgla. Na ogol masz racje. Przy mglach konwekcyjnych. Ale czasem jest odwrotnie. Przy mglach naplywowych. Jesli ciepla droga jest tuz ponizej punktu kondensacji pary wodnej. Jan Cytawa |
|
Data: 2014-11-04 16:09:57 | |
Autor: mt | |
Latarka czołowa | |
W dniu 2014-11-04 12:42, cytawa pisze:
Hmm, nie ma takich, więc nie wiem czy miałeś na myśli radiacyjne, adwekcyjne czy ewaporacyjne. -- marcin |
|
Data: 2014-11-05 13:23:44 | |
Autor: Piotr | |
Latarka czołowa | |
Czy taką czołówkę można zasilać ogniwami bez zabezpieczenia? Używam teraz latarki Ultrafire + aku 18650 z rozbiórki baterii laptopowej. Szukam jakiejś czołówki a 11.11 będzie spora wyprzedaż na Aliexpress. Tego typu czołówki będą sprzedawane w cenach 6-15 USD (już z wysyłką).
|
|
Data: 2014-11-06 06:33:30 | |
Autor: Krzysztof Rudnik | |
Latarka czoĹowa | |
Piotr wrote:
Czy takÄ czoĹĂłwkÄ moĹźna zasilaÄ ogniwami bez zabezpieczenia? UĹźywam teraz To jest ciekawe pytanie - jej elektronika jest bardzo prosta, coĹ jak maĹy ukĹad scalony (pewnie jakiĹ prosty sterownik), tranzystor MOS jako klucz zasilania i rezystor ograniczajÄ cy prÄ d. Brak przetwornicy, co oznacza, Ĺźe akumulator rozĹaduje siÄ maksymalnie do takiego napiÄcia, ile potrzebuje LED do pracy. Pod koniec jasnoĹÄ lampki mocno spada. Jest to pewnego rodzaju forma zabezpieczenia. Czy wystarczy - zaleĹźy od dopasowania elementĂłw. |
|
Data: 2014-11-06 02:40:15 | |
Autor: Piotr | |
Latarka czołowa | |
W dniu czwartek, 6 listopada 2014 06:33:34 UTC+1 użytkownik Krzysiek napisał:
Piotr wrote: Na elektronice znam się jak kura na pieprzu, w temacie poruszam się po omacku. Rozumiem, że powyżej opisałeś cały sterownik latarki - jedną płytkę/układ - tak ja to jest w latarkach typu walec - np. Ultrafire WF 501b? Maciek parę postów wyżej określił ten układ jako AMC7135? Na czym polegało Twoje modowanie? Przelutowałeś układ dodając elementy czy wymieniłeś cały driver na nowy? Czy też przeprogramowałeś go? Pewnie skuszę się na taką czołówkę: http://www.aliexpress.com/store/product/3-in1-2000LM-CREE-XM-L-T6-LED-Zoom-Headlamp-XML-Flashlight-Torch-Bike-Bicycle-Light/1370119_2007065511.html?spm=5261.1409456.1998217858.260 Będzie kosztowała 15-17 USD. Z plusów - zasilanie tylko 1 aku 18650 (lżej na głowie), głowicę czołówki można połączyć z pojemnikiem baterii i powstaje wtedy latarka do ręki. Jest też mocowanie na rower. Można ją zasilać z 3xAAA. pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2014-11-09 09:40:25 | |
Autor: msawic | |
Latarka czołowa | |
W dniu środa, 29 października 2014 22:10:34 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
Czy pomysł latarki czołowej jako oświetlenia ma sens? Jeśli ma być używana do jazdy rowerem, to musi być umocowana do roweru. Nie możesz rozglądając się świecić światłem białym na wszystkie strony, w tym także w kierunku przeciwnym do jazdy. M. |
|
Data: 2014-11-09 22:43:45 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Latarka czołowa | |
Dnia Sun, 09 Nov 2014 09:40:25 -0800, msawic napisaĹ(a):
W dniu Ĺroda, 29 paĹşdziernika 2014 22:10:34 UTC+1 uĹźytkownik Jacek A gdzie to jest zabronione? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-11-09 23:56:30 | |
Autor: Akarm | |
Latarka czołowa | |
W dniu 2014-11-09 o 23:43, piecia aka dracorp pisze:
świecić światłem białym na wszystkie strony, A gdzie to jest zabronione? W Prawie o Ruchu Drogowym -- Akarm http://www.bykomstop.avx.pl |
|
Data: 2014-11-10 00:18:08 | |
Autor: Akarm | |
Latarka czołowa | |
W dniu 2014-11-09 o 23:56, Akarm pisze:
W dniu 2014-11-09 o 23:43, piecia aka dracorp pisze:A dokładniej: w rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia -- Akarm http://www.bykomstop.avx.pl |
|
Data: 2014-11-10 00:23:39 | |
Autor: Akarm | |
Latarka czołowa | |
W dniu 2014-11-09 o 23:56, Akarm pisze:
W dniu 2014-11-09 o 23:43, piecia aka dracorp pisze:A dla zupełnie niekumatych lub mających wstręt do czytania rozporządzeń, przystępne wytłumaczenie np. tutaj: http://rowerowy.szczecin.pl/index.php/2012-05-07-21-54-50/poradnik-miejskiego-rowerzysty/1730-od-jutra-nowe-wyposa%C5%BCenie-roweru -- Akarm http://www.bykomstop.avx.pl |
|
Data: 2014-11-10 08:48:47 | |
Autor: Liwiusz | |
Latarka czoĹowa | |
W dniu 2014-11-10 00:23, Akarm pisze:
W dniu 2014-11-09 o 23:56, Akarm pisze: PrzecieĹź rozporzÄ dzenie reguluje zakres wyposaĹźenia roweru, a nie rowerzysty. Czy wg Ciebie pieszy teĹź nie moĹźe iĹÄ z latarkÄ , bo nie ma glejtu postaci Ĺźadnego rozporzÄ dzenia? -- Liwiusz |
|
Data: 2014-11-10 10:29:26 | |
Autor: Akarm | |
Latarka czołowa | |
W dniu 2014-11-10 o 08:48, Liwiusz pisze:
świecić światłem białym na wszystkie strony, Przecież rozporządzenie reguluje zakres wyposażenia roweru, a nieOczywiście. Czołówka jako światło *dodatkowe* może być. Byleby rowerzysta nie oglądał się za siebie. -- Akarm http://www.bykomstop.avx.pl |
|
Data: 2014-11-10 10:32:53 | |
Autor: Liwiusz | |
Latarka czoĹowa | |
W dniu 2014-11-10 10:29, Akarm pisze:
W dniu 2014-11-10 o 08:48, Liwiusz pisze: Dla porzÄ dku podeprzyj jeszcze przepisem zakaz oglÄ dania siÄ (tylko nie tym, Ĺźe biaĹe ĹwiatĹo roweru nie moĹźe byÄ widoczne z tyĹu, bo mĂłwimy o wyposaĹźeniu rowerzysty, a nie o wyposaĹźeniu roweru). -- Liwiusz |
|
Data: 2014-11-10 11:01:14 | |
Autor: Akarm | |
Latarka czołowa | |
W dniu 2014-11-10 o 10:32, Liwiusz pisze:
W dniu 2014-11-10 10:29, Akarm pisze:Światło białe nie może być widoczne z tyłu a czerwone z przodu. I to już wszystko. Logiczne i proste. -- Akarm http://www.bykomstop.avx.pl |
|
Data: 2014-11-10 11:06:42 | |
Autor: Liwiusz | |
Latarka czoĹowa | |
W dniu 2014-11-10 11:01, Akarm pisze:
W dniu 2014-11-10 o 10:32, Liwiusz pisze: Ale dotyczy to ĹwiateĹ umieszczonych na rowerze, a nie na rowerzyĹcie. W przedmiocie ĹwiateĹ na rowerzyĹcie (lub na pieszym) rozporzÄ dzenie siÄ nie wypowiada. I to juĹź wszystko. Logiczne i proste. Dopiero teraz :) -- Liwiusz |
|
Data: 2014-11-10 11:26:11 | |
Autor: Akarm | |
Latarka czołowa | |
W dniu 2014-11-10 o 11:06, Liwiusz pisze:
Światło białe nie może być widoczne z tyłu a czerwone z przodu. Podobnie jest z samochodami. Zatem uważasz, że pasażer w samochodzie może sobie trzymać silny reflektor i oślepiać wszystkich, tak? Ręce opadają... EOT -- Akarm http://www.bykomstop.avx.pl |
|
Data: 2014-11-10 02:52:05 | |
Autor: Piotr Ratyński | |
Latarka czołowa | |
W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 11:27:12 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:
W dniu 2014-11-10 o 11:06, Liwiusz pisze: Ważny jest zdrowy rozsądek, w tej dyskusji też. Gdy np. ktoś jedzie rowerem po ciemnym lesie, to naczołówka mu się przyda jak najbardziej, gdy natomiast jedzie w po oświetlonym mieście, to nie dość, że mu do niczego potrzebna nie jest, to jeszcze przeszkadza innym itd. itp. Wniosek chyba jasny... -- Piotr Ratyński |
|
Data: 2014-11-10 11:56:57 | |
Autor: Liwiusz | |
Latarka czoĹowa | |
W dniu 2014-11-10 11:26, Akarm pisze:
W dniu 2014-11-10 o 11:06, Liwiusz pisze: Nie rozmawiamy o tym co uwaĹźam, tylko jakie sÄ przepisy. i oĹlepiaÄ wszystkich, tak? Przypuszczam, Ĺźe na oĹlepianie znajdzie siÄ lex specialist. RÄce opadajÄ ... Po prostu pytam. EOT JeĹli juĹź nie ma argumentĂłw, to dobry pomysĹ. -- Liwiusz |
|
Data: 2014-11-11 13:57:31 | |
Autor: Dariusz K. Ĺadziak | |
Latarka czoĹowa | |
Akarm pisze:
W dniu 2014-11-10 o 11:06, Liwiusz pisze: W samochodzie to jest bardzo wyraźnie przepisami określone - prawo używania świateł dodatkowych służących do oświetlania otoczenia wokół pojazdu (szperacz, światła robocze) w czasie ruchu po drodze publicznej przysługuje jedynie pojazdom uprzywilejowanym. W innych pojazdach używane mogą być po zatrzymaniu pojazdu lub poza drogami publicznymi (np. białe tylne światła robocze ciągnika rolniczego podczas orki). Dla roweru tak szczegółowych uregulowań nie ma - jeśli tą czołówką ma być Tikka to w zasadzie nie ma problemu, ale jakby wziąć pod uwagę "czołóweczkę" do biegów na orientację - ostatnio dobijają do 3000 lumenów - to machanie tym na lewo i prawo na drodze może innym przeszkadzać. -- Darek |
|
Data: 2014-11-11 14:56:57 | |
Autor: Akarm | |
Latarka czołowa | |
W dniu 2014-11-11 o 13:57, Dariusz K. Ładziak pisze:
Dla roweru tak szczegółowych uregulowań nie ma Rower jest pojazdem więc i roweru to dotyczy. Ale nie w tym rzecz, Liwiusz uważa, że te przepisy odnoszą się do pojazdów a nie do ludzi. -- Akarm http://www.bykomstop.avx.pl |
|
Data: 2014-11-11 22:33:28 | |
Autor: Liwiusz | |
Latarka czoĹowa | |
W dniu 2014-11-11 14:56, Akarm pisze:
W dniu 2014-11-11 o 13:57, Dariusz K. Ĺadziak pisze: No tak uwaĹźam. Dlatego jak na przykĹad czerwone ĹwiatĹo z tyĹu bÄdzie na rowerzyĹcie, a nie na rowerze, to mandat jest zasadny. Ale chÄtnie zapoznam siÄ z TwojÄ *argumentacjÄ *. -- Liwiusz |
|
Data: 2014-11-12 09:01:39 | |
Autor: cytawa | |
Latarka czołowa | |
Dariusz K. Ładziak pisze:
Dla roweru tak szczegółowych uregulowań nie ma - jeśli tą czołówką ma chyba jednak sa. Cos mi po glowie chodzi, ze sa podane odleglosci od ziemi w jakiej maja byc umieszczone swiatla w rowerze. Czolowka tego nie spelnia z cala pewnoscia. być Tikka to w zasadzie nie ma problemu, ale jakby wziąć pod uwagę Jechalem wczoraj sciezka rowerowa po nocy. Te mocne swiatla niektorych sa zabojcze. Czulem sie tak, jakby po sciezce jechal samochod na swiatlach drogowych. Jak tak dalej pojdzie to sam kupie sobie mocna czolowke i bede swiecil takim po oczach. Jan Cytawa Jan Cytawa |
|
Data: 2014-11-12 00:08:10 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Latarka czołowa | |
On Mon, 10 Nov 2014, Akarm wrote:
Światło białe nie może być widoczne z tyłu a czerwone z przodu. W przypadku roweru. Z lekka się zdumiałem na widok samochodu w którym tylne światła były białe, kierowca z którym jechałem powiedział że "te typy tak mają" i tylko hamulce i kierunkowskazu muszą być czerwone. Ergo, zakaz świecenia białym w tył nie jest "ogólny". Dla jasności - nie sprawdzałem w przepisach, a typu samochodu nie pamiętam. Rzut oka googlem: http://gmoto.pl/lampa-tyl-okagla-cale-bialy-- klosz-s51-etz,62246.html I to już wszystko. Logiczne i proste. Zarzut "świecenia rowerzysty a nie roweru" IMVHO jest na miejscu :) (skoro nie ma ogólnego zakazu) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-11-11 23:37:33 | |
Autor: masti | |
Latarka czołowa | |
Gotfryd Smolik news wrote:
On Mon, 10 Nov 2014, Akarm wrote: lampa z białym kloszem ma mieć kolorowe żarówki. Białe mogą być światła cofania bo to wtedy jest przód :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-11-13 23:53:56 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Latarka czołowa | |
On Tue, 11 Nov 2014, masti wrote:
Gotfryd Smolik news wrote: Nie były. Zdumiało mnie to i stąd jak wyżej. No chyba że pisząc "kolor" masz na myśli "żółte samochodowe" :D Białe mogą być światła cofania bo to wtedy jest przód :) To wiem :D pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-11-14 09:11:02 | |
Autor: masti | |
Latarka czołowa | |
Gotfryd Smolik news wrote:
On Tue, 11 Nov 2014, masti wrote: albo czerwone. :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-11-10 12:48:56 | |
Autor: MichaĹG | |
Latarka czoĹowa | |
Liwiusz pisze:
W dniu 2014-11-10 10:29, Akarm pisze:art 52 p3 PORD ĹwiatĹo oĹwietlajÄ ce przedmioty przydroĹźne (szperacz) moĹźe byÄ wĹÄ czone tylko podczas zatrzymania lub postoju, pod warunkiem Ĺźe nie oĹlepi innych uczestnikĂłw ruchu. Ograniczenie to nie dotyczy pojazdu uprzywilejowanego. wystarczy? |
|
Data: 2014-11-10 12:04:14 | |
Autor: masti | |
Latarka czołowa | |
MichałG wrote:
Liwiusz pisze: nie. lampa czołowa to ine szperacz. reflektor trzymany w reku przez pasażera to tez nie szperacz. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-11-12 00:15:37 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Latarka czołowa | |
On Mon, 10 Nov 2014, masti wrote:
MichałG wrote: Zauważ, że definicja NIE ogranicza się do szperacza. To jest określenie pomocnicze - zabronione jest KAŻDE światło, służące do "oświetlania przedmiotów przydrożnych". Ergo, w czasie jazdy kręcić głową na boki z włączoną wystarczająco jasną czołówką ("oświetlającą") nie wolno :> pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-11-13 13:34:54 | |
Autor: dracorp aka piecia | |
Latarka czoĹowa | |
On 12.11.2014 00:15, Gotfryd
ZauwaĹź, Ĺźe definicja NIE ogranicza siÄ do szperacza. A co z pojazdami ktore automatycznie doswietlaja pobocze? -- Pozdrawiam piecia aka dracorp |
|
Data: 2014-11-13 06:35:39 | |
Autor: rmikke | |
Latarka czołowa | |
W dniu czwartek, 13 listopada 2014 14:35:07 UTC+1 użytkownik dracorp aka piecia napisał:
On 12.11.2014 00:15, Gotfryd > Zauważ, że definicja NIE ogranicza się do szperacza. Nie ma takich. Owszem, często prawy reflektor ma inną optykę, niż lewy, żeby lewy nie oślepiał naprzeciwjadących, a prawy oświetlał pobocze, ale to żaden automat, tylko na stałe tak jest. Automat, jeśli jest, doświetla _zakręty_. |
|
Data: 2014-11-13 22:34:09 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Latarka czołowa | |
Dnia Thu, 13 Nov 2014 06:35:39 -0800, rmikke napisaĹ(a):
Nie ma takich. Owszem, czÄsto prawy reflektor ma innÄ optykÄ, niĹź lewy,Na pewno nie? WidaÄ innym autem jechaĹem. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-11-14 01:30:56 | |
Autor: rmikke | |
Latarka czołowa | |
W dniu czwartek, 13 listopada 2014 23:34:22 UTC+1 użytkownik piecia aka dracorp napisał:
Dnia Thu, 13 Nov 2014 06:35:39 -0800, rmikke napisał(a): I kiedy Ci automat doświetlał pobocze? |
|
Data: 2014-11-14 12:45:38 | |
Autor: mt | |
Latarka czoĹowa | |
W dniu 2014-11-13 23:34, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Thu, 13 Nov 2014 06:35:39 -0800, rmikke napisaĹ(a): I jakiĹź to samochĂłd podczas np. jazdy po prostej Ĺwieci ĹwiatĹami na boki bÄ dĹş do tyĹu? Bo chyba nie chcesz podawaÄ jako przykĹad konstrukcji, ktĂłre podczas skrÄtu kóŠzmieniajÄ nieco kÄ t Ĺwiecenia, aby przednie oĹwietlenie wciÄ Ĺź oĹwietlaĹo pas drogi z poboczem? -- marcin |
|
Data: 2014-11-14 18:24:23 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Latarka czołowa | |
Dnia Fri, 14 Nov 2014 12:45:38 +0100, mt napisaĹ(a):
I jakiĹź to samochĂłd podczas np. jazdy po prostej Ĺwieci ĹwiatĹami na Opel Astra 4, do 30-tki doĹwietla pobocze powyĹźej juĹź nie. Przy skrÄcaniu doĹwietla rĂłwnieĹź boki. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-11-14 22:09:29 | |
Autor: mt | |
Latarka czoĹowa | |
W dniu 2014-11-14 19:24, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Fri, 14 Nov 2014 12:45:38 +0100, mt napisaĹ(a): No, czyli tak samo jak lampka zamocowana na kierownicy, gdzie snop ĹwiatĹa podÄ Ĺźa za przednim koĹem. Nie widzisz róşnicy miÄdzy tym a machaniem czoĹĂłwkÄ na lewo/prawo gĂłra/dóŠpodczas jazdy? -- marcin |
|
Data: 2014-11-14 21:26:16 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Latarka czołowa | |
Dnia Fri, 14 Nov 2014 22:09:29 +0100, mt napisaĹ(a):
No, czyli tak samo jak lampka zamocowana na kierownicy, gdzie snopA co za róşnica kto/co macha? A zmierzasz do? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-11-14 22:30:45 | |
Autor: mt | |
Latarka czoĹowa | |
W dniu 2014-11-14 22:26, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Fri, 14 Nov 2014 22:09:29 +0100, mt napisaĹ(a): Taka jest róşnica, Ĺźe rozwiÄ zania ze zmiennym kierunkiem padania ĹwiatĹa w samochodzie czy lampka na kierownicy podÄ Ĺźa za kierunkiem jazdy i caĹy czas oĹwietla de facto drogÄ. MajÄ c czoĹĂłwkÄ na gĹowie i oglÄ dajÄ c siÄ na boki czy do tyĹu juĹź nie ma tej korelacji. -- marcin |
|
Data: 2014-11-15 10:15:35 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Latarka czołowa | |
Dnia Fri, 14 Nov 2014 22:30:45 +0100, mt napisaĹ(a):
Taka jest róşnica, Ĺźe rozwiÄ zania ze zmiennym kierunkiem padania ĹwiatĹaPoniekÄ d tak ale w PoRD nie ma wzmianki o korelacji, po prostu ma nie oĹwietlaÄ przydroĹźnych przedmiotĂłw. CzoĹĂłwka jakby nie patrzeÄ podchodzi pod tÄ definicjÄ ale "inteligentne" ĹwiatĹa w samochodzie to juĹź nie wiem. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-11-14 22:53:18 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Latarka czołowa | |
On Fri, 14 Nov 2014, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Fri, 14 Nov 2014 22:09:29 +0100, mt napisał(a): W możliwości celowego świecenia poza drogę, bo o tym jest w przepisie. Nieważne kto czy co, ale *jak może* (jeśli lampka jest przymocowana, również do kierownicy, to może się obrócić tylko o kąt wynikły ze skrętu i koniec - a postoju AFAIR przepis nie dotyczy). A zmierzasz do? A to nie do mnie ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-11-14 00:01:58 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Latarka czoĹowa | |
On Thu, 13 Nov 2014, dracorp aka piecia wrote:
A co z pojazdami ktore automatycznie doswietlaja pobocze? Mogą mieć w homologacji. Homologacja jako regulacja szczególna ma pierwszeństwo przed przepisami ogólnymi, a zezwolenie na dawanie takich wyjątków może dać minister (roporządzeniem, jednym z faftyliona, nie do znalezienia jak się o nim nie wie). Konstucja zaś nie zabrania, aby akt niższego rzędu na coś POZWALAŁ (aktem niższego rzędu, np. rozporządzeniem, nie można jedynie ograniczać wolności, czyli czegoś ZAKAZYWAĆ tudzież nakazywać, zakaz/nakaz musi wynikać z ustawy). Wyjątkiem jest (orzeczenie TK takie było) "globalny zakaz" do którego z założenia robi się *powszechne* wyjątki (czyli de facto akt niższego rzędu określa zakazy między tymi "zawszewyjątkami"). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-11-12 07:55:25 | |
Autor: MichałG | |
Latarka czołowa | |
masti pisze:
MichałG wrote:ależ jak najbardziej jest to szperacz.... :-) "światło barwy białej lub żółtej selektywnej, umocowane w sposób umo żliwiający zmianę kierunku strumienia świetlnego (szperacz)" |
|
Data: 2014-11-12 13:13:47 | |
Autor: masti | |
Latarka czołowa | |
MichałG wrote:
masti pisze: ręka to mocowanie? ;) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-11-13 11:13:01 | |
Autor: MichałG | |
Latarka czołowa | |
masti pisze:
MichałG wrote:Skąd wziąłeś ta rekę? Przeciez piszemy o czołowce |
|
Data: 2014-11-10 13:32:00 | |
Autor: JDX | |
Latarka czoĹowa | |
On 2014-11-10 08:48, Liwiusz wrote:
W dniu 2014-11-10 00:23, Akarm pisze:No i co z tego? JeĹli delikwent ma czoĹĂłwkÄ zamiast oĹwietlenia zamontowanego na rowerze (bo o to chyba w tym wÄ tku chodzi) to dostanie mandat za brak oĹwietlenia roweru. JeĹli juĹź jesteĹmy takimi formalistami. :-) W kaĹźdym razie efekt finansowy bÄdzie raczej taki sam. :-) |
|
Data: 2014-11-10 14:10:01 | |
Autor: Liwiusz | |
Latarka czoĹowa | |
W dniu 2014-11-10 13:32, JDX pisze:
On 2014-11-10 08:48, Liwiusz wrote: Wg mnie chodzi o czoĹĂłwkÄ oprĂłcz przepisowego oĹwietlenia roweru. to dostanie Owszem, jeĹli ktoĹ ma *tylko* czoĹĂłwkÄ. Co zresztÄ dowodzi wĹaĹnie, Ĺźe rozporzÄ dzenie okreĹla oĹwietlenie roweru, a nie rowerzysty. -- Liwiusz |
|
Data: 2014-11-12 01:56:13 | |
Autor: stalowe | |
Latarka czołowa | |
W dniu środa, 29 października 2014 22:10:34 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
Czy pomysł latarki czołowej jako oświetlenia ma sens? Z własnych doświadczeń z jazdą z czołówką: jedna przewrotka na krawężniku, kilka drobniejszych wywrotek. Snop światła nad głową + zawsze coś w powietrzu (ścieżka nad Wisłą) sprawia że mało widać, w zasadzie bardziej oślepia niż pomaga. Po przesiadce na convoya w końcu było coś widać. -- jureko |