Latarki Ammonite - LED czy HID

Data: 2010-09-01 17:26:29
Autor: niuras
Latarki Ammonite - LED czy HID
Proszę o opinie i refleksje nt. latarek Ammonite - jak tu wygląda z
trwałością. Przy okazji  co wybrać Led czy HID ( mysle tu o LED33NANO
bądż HID 14Nano bądź HID 10NANO.
Proszę o opinie użytkowników nie sprzedawców czy dealerów.
pozdr

Data: 2010-09-01 19:52:00
Autor: Zboj
[...]

Witam,

Nie miałem pod wodą Ammonite, ale od kilku lat zabieram pod wodę kolejne wersje LEDów. Czas pracy pod wodą oraz odporność na uszkodzenia źródła światła są jak dla mnie bezkonkurencyjne. Żarnik dużo je i czasem się psuje. Jak to żarnik. Szczególnie rozgrzany. Nowe LEDy dzięki mniejszemu zapotrzebowaniu na zasilanie są też często mniejsze i lżejsze. A jeśli masz te same aku dla wersji LED/HID - czas pracy jest bezkonkurencyjny. I ważny, gdy są skromniejsze możliwości doładowań między nurkowaniami.

Jeśli nie ma jakichś szczególnych przeciwskazań (np. dot. temperatury barwy do filmowania), LED wydaje się efektywny i bezkonkurencyjny. Ale to moja opinia zadowolonego użytkownika.

Pozdrawiam,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2010-09-02 18:42:40
Autor: jacekplacek

Porównanie HID i Led: http://www.youtube.com/watch?v=MCOLvjUZiI4 - obie latarki do komunikacji z podobnym kątem skupienia. a tu porównanie Led tego samego producenta, ale latarki z różnych "półek": http://www.youtube.com/watch?v=oigoxu3r4fM Nie ma tam Ammonite, ale może porównanie HID i Led coś pomoże. O Ammonite może więcej będzie tutaj: http://forum.divetrek.com.pl/search.php?mode=results --

Data: 2010-09-02 20:02:32
Autor: Maciej
Użytkownik "niuras" <niuras@op.pl> napisał w wiadomości news:i5lrb5$u1g$1news.task.gda.pl...
[...]

Warto też wziąć pod uwagę kąt rozsyłu światła. Jeśli latarka ma służyć także do komunikacji lub oświetlania czegoś z większej odległości to 11 st. dla LED 33NANO jest trochę za duży. HID 14NANO ma dwie rzeczy lepsze: 1) kąt 6 st., 2) większą moc strumienia świetlnego bo aż 1000lm. Dziś można by już powiedzieć, że LEDy górują nad HIDami ale majstry z Ammonite się nie postarali albo wyprzedają stare modele.
Za przykład wystarczy wziąć diodę CREE XP-G R5, do tego odpowiednią soczewkę Ledil. Jak ktoś umie i ma czas to może zwykłego Lumena X4 w ten sposób przerobić by świecił z jednej takiej diody światłem ponad 300lm. Koszt przeróbki to mniej niż 100zł.

Pozdrawiam
Maciej

Latarki Ammonite - LED czy HID