Latarki LED [market] - długie

Data: 2009-11-16 16:21:49
Autor: qlphon
Latarki LED [market] - długie
Witam

jakby ktoœ szukał super-niezawodnego œwiatełka
mam specjalnš ofertę na tego typu latarki
zapraszam do poniższego przeczytania opisu i zadawania pytań

wersja podstawowa oferuje:

600 lm, zimne œwiatło, które woda mniej tłumi (temperatura 6000K),
dwustopniowa regulacja mocy,

długi czas œwiecenia - 3h dla 100% i 6h dla 60% mocy (przy 18 akumulatorach 2000mAh)
wygodny, hermetyczny, osłonięty przełšcznik mechaniczny (nie zakłóca kompasu),

unikatowa konstrukcja zasilania - każda z 3 diod LED zasilana jest z osobnego banku akumulatorów.
wyczerpanie lub awaria w jednym banku -  w najgorszym przypadku gaœnie 1 LED, RESZTA ŒWIECI NADAL pełnš mocš !!

konstrukcja o niespotykanej sprawnosci elektrycznej (wydłużone działanie)
2 pełne nurkowania po 1-1,5h - bez doładowania i przy pełnej mocy oœwietlenia nie w ogóle sa problemem

diody LED œwiecš nawet przy bardzo wyładowanych akumulatorach - po prostu słabiej,
jednak œwiecš jeszcze długo - nie ma momentu odcięcia bez ostrzeżenia

wymienne, wysokiej jakoœci soczewki w palniku, typowo kšt œwiatła 12° ,
duża sprawnoœć skupiana >85%, bardzo równomierny obszar oœwietlany
banalna, beznarzędziowa wymieniana soczewki na 30° lub 45°

typowe akumulatory AA (awaryjnie mogš byc zwykłe baterie AA)
szybko i wygodnie wyjmowane akumulatory, bardzo łatwo wymienić, dokupić, dołożyć...
obsługa akumulatorów beznarzędziowa

możliwoœc mieszania róznych rodzajów ogniw w różnych bankach

ładowanie akumulatorów poza pojemnikiem latarki

wiele uchwytów do mocowania wedle uznania - gotowe rowki pod gumki i opaski, frezowania, otwory gwintowane - zarówno w palniku jak i w pojemniku,
do przykręcenia, zaczepy boczne do płyty twina, opaskami, paskami, karabinkami, gumkami, cybantami, szeklami - można też włożyć do kieszeni jacket'u lub zawiesić na jego pasie dzięki uchwytom

palnik posiada standardowy uchwyt goodmana (2 szerokoœci damski lub meski)

waga nad wodš 2,2kg (pełny pojemnik +palnik), w wodzie ujemna pływalnoœć ok -1kg,

bardzo elastyczny kabel 1,2m, łšczšcy palnik z pojemnikiem baterii
można zamówić innš długoœć kabla

latarka zaprojektowana do 90m głębokoœci.
wymienialne standardowe uszczelnienia oring,
bardzo wytrzymała konstrukcja do warunkach morskich i słodkowodnych

pojemnik na akumulatory wykonany z 1 kawałka materiału, bez klejenia i zgrzewów
konstrukcja bardzo trwała, odporna na wstrzšsy i upadki

Zasobnik wykonany z dobrze izolujšcego tworzywa nie oddaje szybko ciepła do otoczenia, nie skraca znaczšco pojemnoœci akumulatorów w niskich temperaturach
izolacja tworzywa i szczelina powietrzna zaprojektowana wewnštrz pojemnika

Palnik wykonany ze stopu aluminium, anodowany na kolor czarnydoskonale odprowadza ciepło,
nawet na powierzchni nie istnieje ryzyko spalenia LED przy przypadkowym włšczeniu

WYMIARY pojemnika = 220mm x o70mm, palnika = o65mm x 60mmpalnik zwężenie na o60mm
LATARKA wykonana jest z materiałów wysokiej i złożona z markowych komponentów

uwaga! zestaw standardowo dostarczany jest z jednš wybranš soczewkš
bez akumulatorów i ładowarki,
pozostałe elementy mogę dostarczyć jako opcje

jest jeszcze wersja hi-power do specjalnych zastosowań,
ma bardzo podobne parametry tylko, że swiatła daje ponad 2000 lm (!)
ma troche mniejszy (nie pomyłka - mniejszy) pojemnik na baterie
i działa œrednio ok godziny przy pelnej mocy (zaleznie od uzytych aku)

w ogóle latarki te zostały zaprojektowane wg specyfikacji militarnej
sluzb specjalnych (tajemnica jakich) i sprawdzajš się znakomicie

producent wchodzi dopiero na nasz rynek, więc mamy superpromocyjne ceny!
niedługo udostępniona będzie strona www z pełnš specyfikacjš, schematami i zdjęciami
na razie podsyłam wszystko na życzenie

roczna gwarancja i pełen support dla zarejestrowanych uzytkowników,
możliwoœć przedlużenia gwarancji po rocznym przeglšdzie u producenta

pozdrawiam i zapraszam

Data: 2009-11-16 16:34:38
Autor: troll
Latarki LED [market] - długie
a jak rysuje się cena? wygląda zbyt pięknie :)

Data: 2009-11-17 01:45:41
Autor: jakub debowski
Latarki LED [market] - długie
qlphon <qlphon@poczta.fm> napisał(a):
Witam

jakby kto&#65533; szukał super-niezawodnego &#65533;wiatełka
mam specjalnš ofertę na tego typu latarki
zapraszam do poniższego przeczytania opisu i zadawania pytań

wersja podstawowa oferuje:

600 lm, zimne &#65533;wiatło, które woda mniej tłumi (temperatura 6000K),
dwustopniowa regulacja mocy,

długi czas &#65533;wiecenia - 3h dla 100% i 6h dla 60% mocy (przy 18 akumulatorach 2000mAh)
wygodny, hermetyczny, osłonięty przełšcznik mechaniczny (nie zakłóca kompasu),

unikatowa konstrukcja zasilania - każda z 3 diod LED zasilana jest z osobnego banku akumulatorów.
wyczerpanie lub awaria w jednym banku -  w najgorszym przypadku ga&#65533;nie 1 LED, RESZTA &#65533;WIECI NADAL pełnš mocš !!

konstrukcja o niespotykanej sprawnosci elektrycznej (wydłużone działanie)
2 pełne nurkowania po 1-1,5h - bez doładowania i przy pełnej mocy o&#65533;wietlenia nie w ogóle sa problemem

diody LED &#65533;wiecš nawet przy bardzo wyładowanych akumulatorach - po prostu słabiej,
jednak &#65533;wiecš jeszcze długo - nie ma momentu odcięcia bez ostrzeżenia

wymienne, wysokiej jako&#65533;ci soczewki w palniku, typowo kšt &#65533;wiatła 12° ,
duża sprawno&#65533;ć skupiana >85%, bardzo równomierny obszar o&#65533;wietlany
[...]

możliwo&#65533;c mieszania róznych rodzajów ogniw w różnych bankach

[...]

palnik posiada standardowy uchwyt goodmana (2 szeroko&#65533;ci damski lub meski)

waga nad wodš 2,2kg (pełny pojemnik +palnik), w wodzie ujemna pływalno&#65533;ć ok -1kg,

bardzo elastyczny kabel 1,2m, łšczšcy palnik z pojemnikiem baterii
można zamówić innš długo&#65533;ć kabla

latarka zaprojektowana do 90m głęboko&#65533;ci.
[...]

Zasobnik wykonany z dobrze izolujšcego tworzywa nie oddaje szybko ciepła do otoczenia, nie skraca znaczšco pojemno&#65533;ci akumulatorów w niskich temperaturach
[...]

i działa &#65533;rednio ok godziny przy pelnej mocy (zaleznie od uzytych aku)

[...]

możliwo&#65533;ć przedlużenia gwarancji po rocznym przeglšdzie u producenta

pozdrawiam i zapraszam

Kiedy testujemy?

Pozdrawiam
Jakub :-)

Data: 2009-11-17 08:55:27
Autor: qlphon
Latarki LED [market] - długie
Kiedy testujemy?

nie sądzę, żeby specjalnie ktoś jechał do mnie na testy samych latarek
więc czekam na testy któregoś ze znanych producentów
(coś na wzór jak Santi robi testy sucharów)
wtedy za porozumieniem organizatorów spróbuje się przyłączyć
ze swoimi światełkami

paru szczęśliwych posiadaczy, bywa z tymi lampkami na Zakrzówku
i w akwenach południowej Polski
więc teoretycznie mogę umówić na spotkanie, jeśli tylko terminy
wszystkim spasują, bo to są wypady typu full-spontan
z bardzo krótkim okresem planowania...

Data: 2009-11-17 13:22:52
Autor: jackar
Latarki LED [market] - długie
cena? i fotki? jak dostępne?

Data: 2009-11-18 10:37:33
Autor: qlphon
Latarki LED [market] - długie
cena? i fotki? jak dostępne?

wysłałem Ci na prv

Data: 2009-11-18 11:57:08
Autor: Piotr
Latarki LED [market] - długie
Użytkownik "qlphon" <qlphon@poczta.fm> napisał w wiadomości news:he0f8t$286b$1news2.ipartners.pl...
cena? i fotki? jak dostępne?
wysłałem Ci na prv

moge poprosic takze?
dzieki
pzdrw
Piotr

Data: 2009-11-18 13:05:44
Autor: qlphon
Latarki LED [market] - długie
moge poprosic takze?

próbowałem Ci wysłać - ale masz fake adres więc wróciło...
możesz do mnie na prv uderzyć z działającym adresem - wtedy zwrotka powinno się udac

Data: 2009-11-18 17:57:39
Autor: Piotr
Latarki LED [market] - długie
Użytkownik "qlphon" <qlphon@poczta.fm> napisał w wiadomości
możesz do mnie na prv uderzyć z działającym adresem - wtedy zwrotka
powinno  się udac

poszlo na priv....

pzdrw
Piotr

Data: 2009-11-18 22:06:44
Autor: Daniel Kowalski
Latarki LED [market] - długie
qlphon pisze:
cena? i fotki? jak dostępne?

wysłałem Ci na prv

też poproszę - kowikowi1979 <na> wp.pl

Data: 2009-11-19 10:09:47
Autor: qlphon
Latarki LED [market] - długie
też poproszę - kowikowi1979 <na> wp.pl

poszło!

Data: 2009-11-20 10:47:23
Autor: jacekplacek
Latarki LED [market] - długie
qlphon <qlphon@poczta.fm> napisał(a):
> też poproszę - kowikowi1979 <na> wp.pl

poszło!

Jak masz jeszcze wolne maile, poproszę również: jbab<małpa>tlen.pl

Data: 2009-11-18 23:32:38
Autor: rasmi
Latarki LED [market] - długie
Dnia Wed, 18 Nov 2009 10:37:33 +0100, qlphon napisał(a):

cena? i fotki? jak dostępne?

jesli mozna tez bym zapoznał sie z tym sprzętem

Data: 2009-11-19 10:17:09
Autor: qlphon
Latarki LED [market] - długie
cena? i fotki? jak dostępne?
jesli mozna tez bym zapoznał sie z tym sprzętem

poszło na prv

Data: 2009-11-18 22:41:08
Autor: Lot
Latarki LED [market] - długie
A nie możesz upublicznić fotek i ceny tego cuda?
Chyba że to "marketing szeptany"... to przepraszam.

Lot

Data: 2009-11-18 22:27:35
Autor: jakub debowski
Latarki LED [market] - długie
Lot <Lot> napisał(a):
A nie możesz upublicznić fotek i ceny tego cuda?
Chyba że to "marketing szeptany"... to przepraszam.

Lot

Szeptany czy nie, zycie zweryfikuje co to za sprzet ;)

Poprosze o przeslanie opisu, zdjec itd. A swiatelko mam nadzieje potestowac w
ostatnia niedziele tego mies. na Zakrzowku, dzieki uprzejmosci "wybranca" juz
testujacego to swiatlo. Pozdrawiam

Data: 2009-11-19 08:34:40
Autor: Lot
Latarki LED [market] - długie
On 2009-11-18 23:27:35 +0100, "jakub debowski" <jakubd.SKASUJ@gazeta.pl> said:

Szeptany czy nie, zycie zweryfikuje co to za sprzet ;)

Naturalnie,

 A swiatelko mam nadzieje potestowac w
ostatnia niedziele tego mies. na Zakrzowku, dzieki uprzejmosci "wybranca" juz
testujacego to swiatlo.

Najważniejsze to nie stawać na drodze do niczyjego szczęścia a wszelkiej maści pomazańców traktować z należnym im szacunkiem.

Lot.

Data: 2009-11-19 10:27:58
Autor: qlphon
Latarki LED [market] - długie
A swiatelko mam nadzieje potestowac w
ostatnia niedziele tego mies. na Zakrzowku,

wiadomość z ostatniej chwili:
jest duża szansa, że w ostatnią niedzielę listopada na Zakrzówku,
będą do zobaczenia i przetestowania
obie wersje latarek masterLED (standardowa i hi-power)

o  szczegółach będę informować na bieżąco, jak tylko się czegoś dowiem

zapraszam!

Data: 2009-11-19 10:12:41
Autor: qlphon
Latarki LED [market] - długie
A nie możesz upublicznić fotek i ceny tego cuda?
Chyba że to "marketing szeptany"... to przepraszam.

a pisałem, że strona w budowie...
udostepniam materiały każdemu zaintersowanemu, nawet konkurencji i sceptykom.
jeśli w jakikolwiek sposób zdradzisz mi swoją emalię to Ci wyślę też

;-)

Data: 2009-11-20 10:20:18
Autor: qlphon
Latarki LED [market]
jakby ktoœ szukał super-niezawodnego œwiatełka

prawie na pewno, w najbliższš niedzielę (22.XI)
bedzie można pomacać obie wersje latarek
w/na Hermanicach

Data: 2009-11-23 21:12:45
Autor: szufla
Latarki LED [market] - długie
Dobra, napisz jakie tam diody siedza: producent, symbol. Wtedy bedzie mozna okreslic co to jest warte.
PS. Akumulatory na kablu to przezytek.

sz.

Data: 2009-11-23 21:21:23
Autor: jacekplacek
Latarki LED [market] - długie
szufla <prr@prr.pr> napisał(a):
PS. Akumulatory na kablu to przezytek.

Wraca wersja Tesli? Myślałem, że zaniechano tych metod...

Data: 2009-11-24 00:32:08
Autor: qlphon
Latarki LED [market] - długie

Dobra, napisz jakie tam diody siedza: producent, symbol. Wtedy bedzie mozna
okreslic co to jest warte.

imho o wartosci decyduje co innego
jesli informacje o jasnosci, gabarytach, czasie pracy i unikalnych cechach Ci nie wystarczš
zapraszam do testów

zawsze znajdziesz latarke, ktora ma wybrany parametr "bardziej"
to nie wyscig...

PS. Akumulatory na kablu to przezytek.

szukaj zatem konstukcji, która zadowoli Twoje potrzeby

Data: 2009-11-24 07:15:55
Autor: szufla
Latarki LED [market] - długie
Czy moglbys jednak odpowiedziec na moje pytanie ?

sz.

Data: 2009-11-24 06:59:08
Autor: jacekplacek
Latarki LED [market] - długie
szufla <prr@prr.pr> napisał(a):
Czy moglbys jednak odpowiedziec na moje pytanie ?

A Ty na moje? Gdzie konstrukcja z oddzielnym aku(i przesyłania prądu kablem) jest przeżytkiem? Rozwiń to, proszę, bo myśl jest mi obca a chciałbym być na bieżąco.

Data: 2009-11-24 07:18:32
Autor:
Latarki LED [market] - długie
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
szufla <prr@prr.pr> napisał(a): > Czy moglbys jednak odpowiedziec na moje pytanie ?
> A Ty na moje? Gdzie konstrukcja z oddzielnym aku(i przesyłania prądu kablem) jest przeżytkiem? Rozwiń to, proszę, bo myśl jest mi obca a chciałbym być na bieżąco.

Wiesz jak wygląda pole elektrostatyczne od dipola ?
(Spadek natężenia pola dosyć szybki, bo od elementów składowych pole spada jak
r^-2, dla przewodów to spadek wolniejszy jak r^-1. Wypadkowy zależy też od
odległości źródeł, jest ich superpozycją)
To wyobraź sobie pole magnetyczne od 2 przewodów, zakłóca busolę na całego.
Ratunkiem jest koncentryczny przewód i ekran magnetyczny żeby nie było
problemów z busolą.

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-24 07:54:57
Autor: jacekplacek
Latarki LED [market] - długie

Tyle teoria. To może coś z praktyki. Chłopaki z www.balticexplorers.pl zaporęczowali między Trałowcem i Bryzą. Odległość jest ok. 500m i trafili w śródokręcie Bryzy. Przy głębokości startowej 40m i drodze na głębokości ponad 30m szanse na rozejrzenie po powierzchni zerowe. Używali "fabrycznych" hidów.

Data: 2009-11-24 08:38:53
Autor:
[...]

Jaka jest konstrukcja przewodu zasilającego Hida 2 żyłowy czy koncentryczny ?

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-24 08:45:51
Autor: jacekplacek
Latarki LED [market] - długie
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): > Tyle teoria. To może coś z praktyki. Chłopaki z www.balticexplorers.pl > zaporęczowali między Trałowcem i Bryzą. Odległość jest ok. 500m i trafili
> [...]
hidów.

Jaka jest konstrukcja przewodu zasilającego Hida 2 żyłowy czy

Nie wiem Rysiu. Działa: wszystko co potrzebuję wiedzieć w temacie. Skład mieszanki użytej do produkcji delrinu czy szybki reflektora jest mniej istotny. Po prostu wprowadziłeś pewne pojęcie w sposób poddający w wątpliwość skuteczność. Wyjaśniłem, że działa i to w lampie wyładowczej(tak się to nazywa?). Jako konstruktor możesz zapewne wymienić w których HIDach jakie rozwiązania przyjęto. Więc, proszę bardzo: kontynuuj. Na pewno będzie to dla nas cenna informacja: konkretna latarka zakłócająca wskazania kompasu.

Data: 2009-11-24 09:00:27
Autor:
> [...]
> Nie wiem Rysiu. Działa: wszystko co potrzebuję wiedzieć w temacie. Skład mieszanki użytej do produkcji delrinu czy szybki reflektora jest mniej istotny. Po prostu wprowadziłeś pewne pojęcie w sposób poddający w wątpliwość skuteczność. Wyjaśniłem, że działa i to w lampie wyładowczej(tak się to nazywa?). Jako konstruktor możesz zapewne wymienić w których HIDach jakie rozwiązania przyjęto. Więc, proszę bardzo: kontynuuj. Na pewno będzie to dla nas cenna informacja: konkretna latarka zakłócająca wskazania kompasu.

Jest dużo takich informacji choćby na FN, zapytaj "martin", prowadziliśmy
swego czasu rozmowę o polu elektromagnetycznym przewodu zasilającego. Padły
też informacje o dewiacji busoli przy włączaniu i wyłączaniu źródła światła.

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-24 09:05:53
Autor: jacekplacek
Latarki LED [market] - długie
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): > > Jaka jest konstrukcja przewodu zasilającego Hida 2 żyłowy czy > koncentryczny ?
> [...]

też informacje o dewiacji busoli przy włączaniu i wyłączaniu źródła światła.

Oczywiście: Martin jest inżynierem zajmującym się zawodowo oświetleniem. Tylko nie każdy ma możliwość i chęć czytania F-N. Byłoby cenne, gdybyś podał konkluzje tamtych rozważań. Szczególnie stawiając w opozycji HID do LED`a.

Data: 2009-11-24 09:26:51
Autor:
Latarki LED [market] - długie
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Oczywiście: Martin jest inżynierem zajmującym się zawodowo oświetleniem.

Na szczęście nie zajmuje się oświetleniem.

Tylko nie każdy ma możliwość i chęć czytania F-N. Byłoby cenne, gdybyś podał konkluzje tamtych rozważań. Szczególnie stawiając w opozycji HID do LED`a.

Prąd, jego wartość decyduje o wielkości pola magnetycznego w pobliżu przewodu.
Oczywiście dotyczy to stało prądowego zasilania, przy przemienno prądowym
symetrycznym nie będzie wpływu na busolę jeśli jego częstotliwość jest wysoka.

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-24 08:21:48
Autor: szufla
Latarki LED [market] - długie
http://www.phukaren.pl/images/2d.jpg

kumasz czy nie bardzo ?:)

sz

Data: 2009-11-24 07:39:48
Autor: jacekplacek
Latarki LED [market] - długie

Kompletnie nie. Napisałeś:
"PS. Akumulatory na kablu to przezytek"
Podaj link do latarki, która zapewni światło rzędu 2000lm(i więcej) na 3-4(i więcej) godzin bez zewnętrznego akumulatora. Proste? Kumasz czy nie bardzo?

Data: 2009-11-24 09:38:40
Autor: szufla
Latarki LED [market] - długie

Kompletnie nie.

Nie przejmuj sie, przyjdzie taki czas ze zrozumiesz.

Napisałeś:
"PS. Akumulatory na kablu to przezytek"
Podaj link do latarki, która zapewni światło rzędu 2000lm(i więcej) na 3-4(i
więcej) godzin bez zewnętrznego akumulatora. Proste? Kumasz czy nie bardzo?

Sam sobie poszukaj.
Uwazasz, ze to niewykonalne w rozmiarach np. lumena x6 ?

sz.

Data: 2009-11-24 08:49:35
Autor: jacekplacek
Latarki LED [market] - długie
szufla <prr@prr.pr> napisał(a):

> [...]

Sam sobie poszukaj.
Uwazasz, ze to niewykonalne w rozmiarach np. lumena x6 ?

Nie "uważam", bo nie znam wszystkich rozwiązań. Nie widziałem takich rozwiązań. Jak znasz, podaj. Tylko nie siła światła jaką daje Lumenka. W K2 mam większą i to sporo. Więc znasz takie rozwiązanie, czy chlapnąłeś, aby chlapać?

Data: 2009-11-27 10:29:35
Autor: szufla
Latarki LED [market] - długie

[...]

Bo rozwiazaniem sa odpowiednie ledy. Nie sztuka jest zainstalowac juz dosc stare cree xre, seoule p4 czy luxeony rebel, o k2 nie warto w ogole rozmawiac. Sztuka jest zdobyc z fabryki najnowsze ledy, rozwiazanie zasilania i obudowy to najmniejszy problem. Tutaj masz nowy polski projekt, co prawda nie nurkowy ale wskazuje na rozwiazania. Latarka ma max srednice okolo 35mm i jest w stanie osiagnac nawet 1200lm przy 3xled szeregowo/1A. W srodku miesci sie 1 aku li-ion 18650 -3000mah.
http://img84.imageshack.us/img84/9154/raven1200titanium.jpg

sz.

Data: 2009-11-27 10:06:26
Autor: jacekplacek
Latarki LED [market] - długie

http://ngt.pl/forum/oswietlenie-raven,6534.html  Mam propozycję: załóż własny wątek, reklamuj się do woli. Latarka jest interesująca, tylko wpieprzanie się komuś, żeby zareklamować własny produkt jest mocno żałosne.

Data: 2009-11-27 11:34:52
Autor: szufla
Latarki LED [market] - długie

tylko wpieprzanie się
komuś, żeby zareklamować własny produkt jest mocno żałosne.

Po pierwsze nie mam nic wspolnego z tym projektem, a po drugie chciales sie czegos dowiedziec bo jestes podobno lewy w tym wzgledzie.
Badz tez laskaw zauwazyc, ze gdybym chcial cokolwiek reklamowac to podalbym wiecej szczegolow i nie na tej grupie bo to nie jest projekt nurkowy.
Zrobiles z siebie patafiana, zegnam.

sz.

Data: 2009-11-27 10:54:53
Autor: szufla
Latarki LED [market] - długie
za duzo tych rozwiazan ;)

sz.

Data: 2009-11-24 09:08:31
Autor: qlphon
Latarki LED [market] - długie
Czy moglbys jednak odpowiedziec na moje pytanie ?

a po co?
cokolwiek napisze, odwróci sie to przeciwko mnie
wolę już teraz odpuœcić

pzdr

Data: 2009-11-24 09:31:52
Autor: WW
Latarki LED [market] - d
qlphon pisze:
Czy moglbys jednak odpowiedziec na moje pytanie ?

a po co?
cokolwiek napisze, odwróci sie to przeciwko mnie
wolę już teraz odpuścić

pzdr

Nie unoś sie kolego.
Jak widzisz, proponowane przez Ciebie latarki wywołały spore zainteresowanie.
Koncepcja osobnego zasilania poszczególnych sekcji diod jest nowością i to przemyślaną na naszym rynku.
Mnie sie bardzo podoba.
To, że bardziej kumaci koledzy chcą poznać parametry diod, to można zrozumieć. Na innym forum toczyła się nie tak dawno rozmowa, w której brało udział kilku producentów latarek i tam nazwa oraz parametry diod latały jak pociski.
Jak możesz, to je podaj, jak nie możesz/nie chcesz, to napisz otwarcie.
Wszystko i tak sprawdzimy na testach w którym porównamy Twoje latarki do innych.

Apeluje o trochę luzu. Wprowadzasz nowy produkt.

Pozdrawiam
WW

Data: 2009-11-24 15:16:48
Autor: qlphon
Latarki LED [market] - d
Jak widzisz, proponowane przez Ciebie latarki wywołały spore zainteresowanie.

bardzo mnie to cieszy

Koncepcja osobnego zasilania poszczególnych sekcji diod jest nowością i to przemyślaną na naszym rynku.
Mnie sie bardzo podoba.

plusów dodatnich jest tam znacznie więcej

To, że bardziej kumaci koledzy chcą poznać parametry diod, to można zrozumieć.

jeden kolega dla ścisłości...

parametry są/były podane, ale kto je wyprodukował nie wiem
pytałem producenta - nie mam jeszcze odpowiedzi na to pytanie
też mnie to zdziwiło (brak natychmiastowej odpowiedzi)
ale takie sa fakty i już

Na innym forum toczyła się nie tak dawno rozmowa, w której brało udział kilku producentów latarek i tam nazwa oraz parametry diod latały jak pociski.

ok. a coś z tych przepychanek wynikło?

Jak możesz, to je podaj, jak nie możesz/nie chcesz, to napisz otwarcie.

NIE WIEM

Wszystko i tak sprawdzimy na testach w którym porównamy Twoje latarki do innych.

i to jest chyba najważniejsze i jedyne obiektywne

nie ukrywam żadnych znanych danych
jednak uważam że porównania pojedyńczych komponentów mijają się z celem
imho ważna jest całość, jak działa i co soba prezentuje
wysciki na argumenty że dioda X w pewnych warunkach ma o 7 kelwinow zimniejsze swiatlo niz dioda Y
przy tym samym poborze ... jest bezcelowe i niczemu nie służy

powiem to jeszcze inaczej, producent zrobił wiele testów i analiz
dobierając wszystkie komponenty, tak zeby całość jak najlepiej współgrała
ale jesli ktoś ma swoje ULUBIONE DIODY, prawie na pewno można je będzie użyć
(indywidualne zamówienie) - droga wolna

na ostatnim czacie z konstruktorem, powiedział że oferowana konstrukcja
jest "cholernie bezpieczna", "nie do zajechania", ale on nie zasypia gruszek w popiele
i czujnie obserwuje rozwój diód led, analizuje ich parametry pod kątem swoich konstrukcji.
konstrukcja palnika przewiduje łatwą wymianę diód
a serwis w gliwicach bez problemu już to robił w pojedyńczych przypadkach (komus sie ponoc spalił jeden led )

jak się dowiem jakie ledy standardowo są montowane
to przekażę informacje zainteresowanym

pozdrawiam!

Data: 2009-11-24 19:01:40
Autor:
Latarki LED [market] - d
[...]

Dużo tego bełkotu reklamowego. Może konkret, przez cały czas świeci ze stalą jasnością ? NIE !!!
Dane techniczne które podałeś są wewnętrznie sprzeczne.

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-23 21:30:58
Autor:
[...]

Widać tu efekty zmniejszenia pojemności akumulatorów przy większych prądach
rozładowania.

diody LED &#65533;wiecš nawet przy bardzo wyładowanych akumulatorach - po prostu słabiej,
jednak &#65533;wiecš jeszcze długo - nie ma momentu odcięcia bez ostrzeżenia

Z takim stwierdzeniem trudno się zgodzić, zwłaszcza że: akumulator bardzo
szybko wykazuje wzrost oporności wewnętrznej przy rozładowaniu i gaśnięcie
latarki akumulatorowej z obciążeniem halogen w 2-3 sekundy to nic
nadzwyczajnego. Tu mamy jeszcze bardziej wymagające źródło światła, które
dodatkowo ma określone napięcie powyżej którego świeci. Złożenie tych 2 faktów
oznacza że nie jest prawdą długi czas świecenia bez gwałtownego gaśnięcia,
oczywiście nie będzie przy tym zmiany temperatury barwowej. Nie mamy tu
gorącego źródła światła jakim jest halogen.

[...]

Ponieważ dawno temu specjalizowałem się w technikach oświetlenia to powiem
sprawdzam, możesz podać w jakim układzie optycznym osiągnięto tak wysoką
sprawność? Na FN zamieściłem możliwe układy optyczne dla LED i Hid.
Czy można mieć mniejszy kąt rozsyłu światła ?

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-24 00:26:01
Autor: qlphon
Latarki LED [market] - długie

[...]

zamiast teoretyzować na sucho, zapraszam do sprawdzenia tego w praktyce
przekonasz sie sam

[...]

już sie ktoś o inne kąty pytal - sprawdzam u źródła jakie moga byc inne katy poza standardowymi do wyboru.
z tego co sie orientuje to sa to albo same soczewki (to sie chyba nazywa kolimator) albo z dodatkowym fresnelem w zaleznosci od kata
albo wysokiej jakosci zwierciadelka w mocniejszej wersji latarki

FN nie czytam - wole grupy nie moderowane,gdzie nikt nie narzuca jedynej słusznej linii...

Data: 2009-11-24 06:52:01
Autor:
Latarki LED [market] - długie
qlphon <qlphon@poczta.fm> napisał(a):
zamiast teoretyzować na sucho, zapraszam do sprawdzenia tego w praktyce
przekonasz sie sam

To elementarna elektronika, nie teoretyczna w szczególnej teorii względności.

> [...]

albo wysokiej jakosci zwierciadelka w mocniejszej wersji latarki

Pytanie jest dużo trudniejsze, przekaż je producentowi niech się martwi.

FN nie czytam - wole grupy nie moderowane,gdzie nikt nie narzuca jedynej słusznej linii...

Cała zabawa polegała na demontażu linii forum, ostrzeżenia czy banowania były
popisem bezradności, czasem głupoty, często małości, moderatorów. Żeby mnie
wywalić złamali własny regulamin. Zabawa przednia polecam.

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-24 01:30:07
Autor: trzesiek
Latarki LED [market] - długie
Użytkownik <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:heeuuh$9f6$1inews.gazeta.pl...
[...]

LED mają bardzo ciekawą charakterystykę. Niewielkie zmniejszenie napięcia powoduje znaczące zmniejszenie prądu płynącego przez LED. Dla przykładu, półwatowa dioda przy napięciu 3,2 V miała prąd 0,16 A i dawała strumień świetlny 19,4 lm. Przy napięciu 2,7 V prąd miał wartość 0,01 A a dioda dawała 2,4 lm. Wart zauważenia jest fakt, że przy ok. 20-krotnym spadku mocy strumień świetlny emitowany przez diodę zmniejszył się 8-krotnie, czyli sprawność LEDa wzrosła ponad 2-krotnie.

A teraz od strony źródła prądu. W badanych przeze mnie układach wykorzystywałem ogniwa NiMH. Gdy są rozładowywane prądem ok 1 A, to poniżej napięcia 1,1 V napięcie spada katastrofalnie. Wystarczy jednak zmniejszyć prąd rozładowania i na zaciskach akumulatora napięcie spada znacznie wolniej.

Przy podłączeniu LEDa do akumulatora NiMH za pośrednictwem elektroniki, która nie odcina napięcia na wyjściu przy jego spadku na wejściu, a tak działają wszystkie znane mi układy elektroniki do zasilania LED, dioda po zakończeniu okresu świecenia "pełną mocą" świeci jeszcze przez długi czas słabnącym światłem. Przy tym, barwa światła nie ulega zmianie a oko ludzkie stosunkowo słabo zauważa zmniejszenie natężenia oświetlenia, jeśli następuje ono płynnie. Większość nurków zauważy zmniejszenie natężenia oświetlenia dopiero po osiągnięciu około połowy jego początkowej wartości, pod warunkiem, że nie będzie można go porównać z innym źródłem, bo przy porównaniu zauważalne będą już kilkuprocentowe różnice.
Podsumowując, jedną z największych zalet latarek LED (o odpowiedniej konstrukcji) jest utrzymanie użytecznego strumienia świetlnego przez bardzo długi czas. Przyznam również, że podzielenie zespołu źródło-LED na niezależne sekcje jest ogromnym krokiem w stronę niezawodności latarki.

Pozdrawiam

Wojciech Czechowski

Data: 2009-11-24 07:09:13
Autor:
Latarki LED [market] - długie
trzesiek <nur2000usunto@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

LED mają bardzo ciekawą charakterystykę. Niewielkie zmniejszenie napięcia powoduje znaczące zmniejszenie prądu płynącego przez LED. Dla przykładu, półwatowa dioda przy napięciu 3,2 V miała prąd 0,16 A i dawała strumień świetlny 19,4 lm. Przy napięciu 2,7 V prąd miał wartość 0,01 A a dioda dawała 2,4 lm. Wart zauważenia jest fakt, że przy ok. 20-krotnym spadku mocy strumień świetlny emitowany przez diodę zmniejszył się 8-krotnie, czyli sprawność LEDa wzrosła ponad 2-krotnie.

To zacznijmy po kolei, jaki jest schemat zastępczy LED: opornik i źródło
napięcia. Poniżej tego napięcia LED nie świeci, blisko tego napięcia świeci
słabo. To powiedz jak liczysz sprawność, uwzględniając moc traconą na
przezwyciężenie wewnętrznego źródła czy bez niego ?

[...]

Nie zostało wyszczególnione czy latarka ma stabilizację strumienia światła czy
nie. Jeśli świeci tak samo jasno i długo to musi posiadać takie zasilanie
które potrzebuje duże prądy rozładowania (przetwornica).

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-24 08:53:34
Autor:
> [...]
> A teraz od strony źródła prądu. W badanych przeze mnie układach > wykorzystywałem ogniwa NiMH. Gdy są rozładowywane prądem ok 1 A, to poniżej > napięcia 1,1 V napięcie spada katastrofalnie. Wystarczy jednak zmniejszyć > prąd rozładowania i na zaciskach akumulatora napięcie spada znacznie > wolniej.

Zobacz wpis autora wątku "długi czas świecenia - 3h dla 100% i 6h dla 60% mocy
(przy 18 akumulatorach 2000mAh)"
Jest stała wartość strumienia światła, czy mocy źródła światła, to osiągasz
jedynie z przetwornicą, ta ma duże prądy pracy. Z opisu literackiego wynika że nie ma stabilizacji mocy i ilość światła spada.
Wtedy wychodzą długie czasy świecenia z malejącą mocą, niestety różną od 100%
czy 60%.
Takie są skutki podawania danych technicznych bez zrozumienia konsekwencji i
wpływu na pozostałe parametry.

pozdrawiam rc --

Latarki LED [market] - długie