Latarki LED [market] - długie

Data: 2009-11-23 21:12:45
Autor: szufla
Latarki LED [market] - długie
Dobra, napisz jakie tam diody siedza: producent, symbol. Wtedy bedzie mozna okreslic co to jest warte.
PS. Akumulatory na kablu to przezytek.

sz.

Data: 2009-11-23 21:21:23
Autor: jacekplacek
Latarki LED [market] - długie
szufla <prr@prr.pr> napisał(a):
PS. Akumulatory na kablu to przezytek.

Wraca wersja Tesli? Myślałem, że zaniechano tych metod...

Data: 2009-11-24 00:32:08
Autor: qlphon
Latarki LED [market] - długie

Dobra, napisz jakie tam diody siedza: producent, symbol. Wtedy bedzie mozna
okreslic co to jest warte.

imho o wartosci decyduje co innego
jesli informacje o jasnosci, gabarytach, czasie pracy i unikalnych cechach Ci nie wystarczš
zapraszam do testów

zawsze znajdziesz latarke, ktora ma wybrany parametr "bardziej"
to nie wyscig...

PS. Akumulatory na kablu to przezytek.

szukaj zatem konstukcji, która zadowoli Twoje potrzeby

Data: 2009-11-24 07:15:55
Autor: szufla
Latarki LED [market] - długie
Czy moglbys jednak odpowiedziec na moje pytanie ?

sz.

Data: 2009-11-24 06:59:08
Autor: jacekplacek
Latarki LED [market] - długie
szufla <prr@prr.pr> napisał(a):
Czy moglbys jednak odpowiedziec na moje pytanie ?

A Ty na moje? Gdzie konstrukcja z oddzielnym aku(i przesyłania prądu kablem) jest przeżytkiem? Rozwiń to, proszę, bo myśl jest mi obca a chciałbym być na bieżąco.

Data: 2009-11-24 07:18:32
Autor:
Latarki LED [market] - długie
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
szufla <prr@prr.pr> napisał(a): > Czy moglbys jednak odpowiedziec na moje pytanie ?
> A Ty na moje? Gdzie konstrukcja z oddzielnym aku(i przesyłania prądu kablem) jest przeżytkiem? Rozwiń to, proszę, bo myśl jest mi obca a chciałbym być na bieżąco.

Wiesz jak wygląda pole elektrostatyczne od dipola ?
(Spadek natężenia pola dosyć szybki, bo od elementów składowych pole spada jak
r^-2, dla przewodów to spadek wolniejszy jak r^-1. Wypadkowy zależy też od
odległości źródeł, jest ich superpozycją)
To wyobraź sobie pole magnetyczne od 2 przewodów, zakłóca busolę na całego.
Ratunkiem jest koncentryczny przewód i ekran magnetyczny żeby nie było
problemów z busolą.

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-24 07:54:57
Autor: jacekplacek
Latarki LED [market] - długie

Tyle teoria. To może coś z praktyki. Chłopaki z www.balticexplorers.pl zaporęczowali między Trałowcem i Bryzą. Odległość jest ok. 500m i trafili w śródokręcie Bryzy. Przy głębokości startowej 40m i drodze na głębokości ponad 30m szanse na rozejrzenie po powierzchni zerowe. Używali "fabrycznych" hidów.

Data: 2009-11-24 08:38:53
Autor:
[...]

Jaka jest konstrukcja przewodu zasilającego Hida 2 żyłowy czy koncentryczny ?

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-24 08:45:51
Autor: jacekplacek
Latarki LED [market] - długie
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): > Tyle teoria. To może coś z praktyki. Chłopaki z www.balticexplorers.pl > zaporęczowali między Trałowcem i Bryzą. Odległość jest ok. 500m i trafili
> [...]
hidów.

Jaka jest konstrukcja przewodu zasilającego Hida 2 żyłowy czy

Nie wiem Rysiu. Działa: wszystko co potrzebuję wiedzieć w temacie. Skład mieszanki użytej do produkcji delrinu czy szybki reflektora jest mniej istotny. Po prostu wprowadziłeś pewne pojęcie w sposób poddający w wątpliwość skuteczność. Wyjaśniłem, że działa i to w lampie wyładowczej(tak się to nazywa?). Jako konstruktor możesz zapewne wymienić w których HIDach jakie rozwiązania przyjęto. Więc, proszę bardzo: kontynuuj. Na pewno będzie to dla nas cenna informacja: konkretna latarka zakłócająca wskazania kompasu.

Data: 2009-11-24 09:00:27
Autor:
> [...]
> Nie wiem Rysiu. Działa: wszystko co potrzebuję wiedzieć w temacie. Skład mieszanki użytej do produkcji delrinu czy szybki reflektora jest mniej istotny. Po prostu wprowadziłeś pewne pojęcie w sposób poddający w wątpliwość skuteczność. Wyjaśniłem, że działa i to w lampie wyładowczej(tak się to nazywa?). Jako konstruktor możesz zapewne wymienić w których HIDach jakie rozwiązania przyjęto. Więc, proszę bardzo: kontynuuj. Na pewno będzie to dla nas cenna informacja: konkretna latarka zakłócająca wskazania kompasu.

Jest dużo takich informacji choćby na FN, zapytaj "martin", prowadziliśmy
swego czasu rozmowę o polu elektromagnetycznym przewodu zasilającego. Padły
też informacje o dewiacji busoli przy włączaniu i wyłączaniu źródła światła.

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-24 09:05:53
Autor: jacekplacek
Latarki LED [market] - długie
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): > > Jaka jest konstrukcja przewodu zasilającego Hida 2 żyłowy czy > koncentryczny ?
> [...]

też informacje o dewiacji busoli przy włączaniu i wyłączaniu źródła światła.

Oczywiście: Martin jest inżynierem zajmującym się zawodowo oświetleniem. Tylko nie każdy ma możliwość i chęć czytania F-N. Byłoby cenne, gdybyś podał konkluzje tamtych rozważań. Szczególnie stawiając w opozycji HID do LED`a.

Data: 2009-11-24 09:26:51
Autor:
Latarki LED [market] - długie
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Oczywiście: Martin jest inżynierem zajmującym się zawodowo oświetleniem.

Na szczęście nie zajmuje się oświetleniem.

Tylko nie każdy ma możliwość i chęć czytania F-N. Byłoby cenne, gdybyś podał konkluzje tamtych rozważań. Szczególnie stawiając w opozycji HID do LED`a.

Prąd, jego wartość decyduje o wielkości pola magnetycznego w pobliżu przewodu.
Oczywiście dotyczy to stało prądowego zasilania, przy przemienno prądowym
symetrycznym nie będzie wpływu na busolę jeśli jego częstotliwość jest wysoka.

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-24 08:21:48
Autor: szufla
Latarki LED [market] - długie
http://www.phukaren.pl/images/2d.jpg

kumasz czy nie bardzo ?:)

sz

Data: 2009-11-24 07:39:48
Autor: jacekplacek
Latarki LED [market] - długie

Kompletnie nie. Napisałeś:
"PS. Akumulatory na kablu to przezytek"
Podaj link do latarki, która zapewni światło rzędu 2000lm(i więcej) na 3-4(i więcej) godzin bez zewnętrznego akumulatora. Proste? Kumasz czy nie bardzo?

Data: 2009-11-24 09:38:40
Autor: szufla
Latarki LED [market] - długie

Kompletnie nie.

Nie przejmuj sie, przyjdzie taki czas ze zrozumiesz.

Napisałeś:
"PS. Akumulatory na kablu to przezytek"
Podaj link do latarki, która zapewni światło rzędu 2000lm(i więcej) na 3-4(i
więcej) godzin bez zewnętrznego akumulatora. Proste? Kumasz czy nie bardzo?

Sam sobie poszukaj.
Uwazasz, ze to niewykonalne w rozmiarach np. lumena x6 ?

sz.

Data: 2009-11-24 08:49:35
Autor: jacekplacek
Latarki LED [market] - długie
szufla <prr@prr.pr> napisał(a):

> [...]

Sam sobie poszukaj.
Uwazasz, ze to niewykonalne w rozmiarach np. lumena x6 ?

Nie "uważam", bo nie znam wszystkich rozwiązań. Nie widziałem takich rozwiązań. Jak znasz, podaj. Tylko nie siła światła jaką daje Lumenka. W K2 mam większą i to sporo. Więc znasz takie rozwiązanie, czy chlapnąłeś, aby chlapać?

Data: 2009-11-27 10:29:35
Autor: szufla
Latarki LED [market] - długie

[...]

Bo rozwiazaniem sa odpowiednie ledy. Nie sztuka jest zainstalowac juz dosc stare cree xre, seoule p4 czy luxeony rebel, o k2 nie warto w ogole rozmawiac. Sztuka jest zdobyc z fabryki najnowsze ledy, rozwiazanie zasilania i obudowy to najmniejszy problem. Tutaj masz nowy polski projekt, co prawda nie nurkowy ale wskazuje na rozwiazania. Latarka ma max srednice okolo 35mm i jest w stanie osiagnac nawet 1200lm przy 3xled szeregowo/1A. W srodku miesci sie 1 aku li-ion 18650 -3000mah.
http://img84.imageshack.us/img84/9154/raven1200titanium.jpg

sz.

Data: 2009-11-27 10:06:26
Autor: jacekplacek
Latarki LED [market] - długie

http://ngt.pl/forum/oswietlenie-raven,6534.html  Mam propozycję: załóż własny wątek, reklamuj się do woli. Latarka jest interesująca, tylko wpieprzanie się komuś, żeby zareklamować własny produkt jest mocno żałosne.

Data: 2009-11-27 11:34:52
Autor: szufla
Latarki LED [market] - długie

tylko wpieprzanie się
komuś, żeby zareklamować własny produkt jest mocno żałosne.

Po pierwsze nie mam nic wspolnego z tym projektem, a po drugie chciales sie czegos dowiedziec bo jestes podobno lewy w tym wzgledzie.
Badz tez laskaw zauwazyc, ze gdybym chcial cokolwiek reklamowac to podalbym wiecej szczegolow i nie na tej grupie bo to nie jest projekt nurkowy.
Zrobiles z siebie patafiana, zegnam.

sz.

Data: 2009-11-27 10:54:53
Autor: szufla
Latarki LED [market] - długie
za duzo tych rozwiazan ;)

sz.

Data: 2009-11-24 09:08:31
Autor: qlphon
Latarki LED [market] - długie
Czy moglbys jednak odpowiedziec na moje pytanie ?

a po co?
cokolwiek napisze, odwróci sie to przeciwko mnie
wolę już teraz odpuœcić

pzdr

Data: 2009-11-24 09:31:52
Autor: WW
Latarki LED [market] - d
qlphon pisze:
Czy moglbys jednak odpowiedziec na moje pytanie ?

a po co?
cokolwiek napisze, odwróci sie to przeciwko mnie
wolę już teraz odpuścić

pzdr

Nie unoś sie kolego.
Jak widzisz, proponowane przez Ciebie latarki wywołały spore zainteresowanie.
Koncepcja osobnego zasilania poszczególnych sekcji diod jest nowością i to przemyślaną na naszym rynku.
Mnie sie bardzo podoba.
To, że bardziej kumaci koledzy chcą poznać parametry diod, to można zrozumieć. Na innym forum toczyła się nie tak dawno rozmowa, w której brało udział kilku producentów latarek i tam nazwa oraz parametry diod latały jak pociski.
Jak możesz, to je podaj, jak nie możesz/nie chcesz, to napisz otwarcie.
Wszystko i tak sprawdzimy na testach w którym porównamy Twoje latarki do innych.

Apeluje o trochę luzu. Wprowadzasz nowy produkt.

Pozdrawiam
WW

Data: 2009-11-24 15:16:48
Autor: qlphon
Latarki LED [market] - d
Jak widzisz, proponowane przez Ciebie latarki wywołały spore zainteresowanie.

bardzo mnie to cieszy

Koncepcja osobnego zasilania poszczególnych sekcji diod jest nowością i to przemyślaną na naszym rynku.
Mnie sie bardzo podoba.

plusów dodatnich jest tam znacznie więcej

To, że bardziej kumaci koledzy chcą poznać parametry diod, to można zrozumieć.

jeden kolega dla ścisłości...

parametry są/były podane, ale kto je wyprodukował nie wiem
pytałem producenta - nie mam jeszcze odpowiedzi na to pytanie
też mnie to zdziwiło (brak natychmiastowej odpowiedzi)
ale takie sa fakty i już

Na innym forum toczyła się nie tak dawno rozmowa, w której brało udział kilku producentów latarek i tam nazwa oraz parametry diod latały jak pociski.

ok. a coś z tych przepychanek wynikło?

Jak możesz, to je podaj, jak nie możesz/nie chcesz, to napisz otwarcie.

NIE WIEM

Wszystko i tak sprawdzimy na testach w którym porównamy Twoje latarki do innych.

i to jest chyba najważniejsze i jedyne obiektywne

nie ukrywam żadnych znanych danych
jednak uważam że porównania pojedyńczych komponentów mijają się z celem
imho ważna jest całość, jak działa i co soba prezentuje
wysciki na argumenty że dioda X w pewnych warunkach ma o 7 kelwinow zimniejsze swiatlo niz dioda Y
przy tym samym poborze ... jest bezcelowe i niczemu nie służy

powiem to jeszcze inaczej, producent zrobił wiele testów i analiz
dobierając wszystkie komponenty, tak zeby całość jak najlepiej współgrała
ale jesli ktoś ma swoje ULUBIONE DIODY, prawie na pewno można je będzie użyć
(indywidualne zamówienie) - droga wolna

na ostatnim czacie z konstruktorem, powiedział że oferowana konstrukcja
jest "cholernie bezpieczna", "nie do zajechania", ale on nie zasypia gruszek w popiele
i czujnie obserwuje rozwój diód led, analizuje ich parametry pod kątem swoich konstrukcji.
konstrukcja palnika przewiduje łatwą wymianę diód
a serwis w gliwicach bez problemu już to robił w pojedyńczych przypadkach (komus sie ponoc spalił jeden led )

jak się dowiem jakie ledy standardowo są montowane
to przekażę informacje zainteresowanym

pozdrawiam!

Data: 2009-11-24 19:01:40
Autor:
Latarki LED [market] - d
qlphon <qlphon@poczta.fm> napisał(a):
[...]

Dużo tego bełkotu reklamowego. Może konkret, przez cały czas świeci ze stalą jasnością ? NIE !!!
Dane techniczne które podałeś są wewnętrznie sprzeczne.

pozdrawiam rc

--

Latarki LED [market] - długie