Łatki wysokociśnieniowe

Data: 2019-05-13 17:25:20
Autor: PeJot
Łatki wysokociśnieniowe
Czołem.

Macie jakieś sprawdzone *łatki* na dętki wysokociśnieniowe, powiedzmy powyżej 6 barów ? Zwykłe no-name lubią popuszczać ciśnienie, po sezonie wyglądają na popękane. Rozwiązaniem jest pewnie zastępowanie łatanych dętek nowymi, przynajmniej po sezonie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-05-13 10:35:20
Autor: Ignac
Łatki wysokociśnieniowe
Zapomnij o takich, nie ma nawet niskociśnieniowych.Nowa dętka do opony z wkładką antyprzebiciową.

Data: 2019-05-13 19:44:04
Autor: PeJot
Łatki wysokociśnieniowe
W dniu 2019-05-13 o 19:35, Ignac pisze:
Zapomnij o takich, nie ma nawet niskociśnieniowych.Nowa dętka do opony z wkładką antyprzebiciową.

Na snejki to też działa ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-05-13 14:13:27
Autor: Ignac
Łatki wysokociśnieniowe
Jak się nie chce parę razy machnąć pompką przed wyjazdem...to na lenistwo łatek nie ma na pewno?

Data: 2019-05-14 07:48:50
Autor: ń
Łatki wysokociśnieniowe
Twierdzisz, że nie ma skutecznych łatek do dętek, czy czegoś nie rozumiem (lub nie rozumieją moje łatki - choć oczywiście wolę nową dętkę gdybym  miał wybór)?

-- -- -
nie ma nawet niskociśnieniowych.

Data: 2019-05-13 23:53:32
Autor: Ignac
Łatki wysokociśnieniowe
Nie ma, te z pomarańczą obwódką to szajs,też nie wytrzymują próby czasu. Natomiast,bardzo ważne jest przyklejenie  butaprenem taśmy zasłaniającej otwory.Ja  przyklejam nawet dwie takie taśmy przy 7atm. Ponadto są dętki o grubości 3,6mm-25pln,używa ktoś? Zamierzam kupić. Należy uczynić wszystko, aby kapci nie łapać, a nie likwidować ich skutki!

Data: 2019-05-14 16:39:51
Autor: PeJot
Łatki wysokociśnieniowe
W dniu 2019-05-14 o 08:53, Ignac pisze:
Nie ma, te z pomarańczą obwódką to szajs,też nie wytrzymują próby czasu.

100% racja. Zwyczajnie puszczają w najmniej spodziewanym momencie. A po jakimś czasie wyglądają jak pogryzione przez szczury.

Natomiast,bardzo ważne jest przyklejenie  butaprenem taśmy zasłaniającej otwory.Ja  przyklejam nawet dwie takie taśmy przy 7atm.

Trochę przesada. Przy 7 barach w oponie 24x559 używam taśm Geax ( takich szmacianych ) i jest całkiem poprawnie, natomiast taśmy Shwalbe, niby na 10 bar ( niebieskie tworzywo sztuczne ) wyginają się do wnętrza otworów w feldze. BTW: ciekawe jak to wygląda w środku, pod ciśnieniem roboczym. Teraz jeszcze kupiłem szmaciane taśmy + dętki Continentala, zobaczymy. Ogólnie chyba przyjmę zasadę, że dętka ląduje w koszu po pierwszej łatce. Takie uroki opon 1"; 2ga sprawa że wypadało by jednak trzymać się   szosy, a nie śmigać *także* po polnych drogach :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-05-14 08:18:05
Autor: Ignac
Łatki wysokociśnieniowe
W dniu wtorek, 14 maja 2019 16:39:49 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2019-05-14 o 08:53, Ignac pisze:
> Nie ma, te z pomarańczą obwódką to szajs,też nie wytrzymują próby czasu. 100% racja. Zwyczajnie puszczają w najmniej spodziewanym momencie. A po jakimś czasie wyglądają jak pogryzione przez szczury.
Dokładnie
[...]

Są wyciśnięte dołki na otworach obręczy.
[...]
Szutra nie unikniesz, bo trafisz na roboty drogowe, przykładowo.
Te klejone taśmy działają świetnie, że nawet nie wożę zapasowej dętki i pompki.
Kupuję oponę Continental z wkładką 28x700 plus zwykłą dętkę-razem 60zł i mam
święty spokój, do następnej wymiany opon. To są całe koszty które ponoszę, na jedno koło.

Data: 2019-05-14 19:24:47
Autor: PeJot
Łatki wysokociśnieniowe
W dniu 2019-05-14 o 17:18, Ignac pisze:
BTW: ciekawe jak to wygląda w środku, pod ciśnieniem roboczym.
Są wyciśnięte dołki na otworach obręczy.

Tylko pytanie jak głębokie i na ile to szkodzi dętce, szczególnie przy skokach ciśnienia wywołanych ugięciem na przeszkodzie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-05-15 00:17:39
Autor: przemek.jedrzejczak
Łatki wysokociśnieniowe
ja przycebulilem i przelozylem detke z waskiej/niskiej kendy quick do balona schwalbe allmotion i po jednym sezonie po obu stronach wentyla _|_W_|_ zrobily sie wyboczenia i guma puscila, w latki bawie sie tylko na przednim kole (bo mam zapas) ale w tej sytuacji wydaje sie to bezcelowe, nowa detka pod rozmiar i spokojnie mozna nabic 4 bary

Data: 2019-05-29 02:37:20
Autor: coaster
Łatki wysokociśnieniowe
Ignac wrote:
[...]
Ignac - "te z pomaranczowa obwodka" to bardzo nieprecyzyjne okreslenie. Wszystkie "moje" "z pomaranczowa obwodka" wytrzymaly probe czasu. Nie paprze klejem opaski, detki kupuje w Decathlonie.

--

PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

- Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2019-05-13 18:32:56
Autor: Piotr Rogoza
Łatki wysokociśnieniowe
W dniu Mon, 13 May 2019 17:25:20 +0200, uzytkownik PeJot napisal:

[...]

Zawsze używałem tych samych wszędzie. I nigdy nie było problemów, nawet przy 8barach.

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2019-05-14 08:38:26
Autor: ikov
Łatki wysokociśnieniowe
Zawsze używałem tych samych wszędzie. I nigdy nie było problemów, nawet
przy 8barach.

A to nie jest tak - na chłopski rozum - że łatka z drugiej strony opiera się o wnętrze opony? Im wyższe ciśnienie tym mocniej (na tyle że blokuje się nawzajem z oponą w feldze, stąd ostre hamowanie nie ścina wentyla). Wtedy łatka nie tylko trzyma się na kleju i zwulkanizowanej gumie, ale też fizycznie jest dociśnięta, a przy 8 barach to już naprawdę mocno. Chyba że wulkanizacja nie jest prawidłowa i gdzieś bokiem ucieka.

Data: 2019-05-16 21:36:10
Autor: Piotr Rogoza
Łatki wysokociśnieniowe
W dniu Tue, 14 May 2019 08:38:26 +0200, uzytkownik ikov napisal:

[...]
Pewnie tak. Jedni mi doradzali żeby zaraz po klejeniu wkładać dętkę w oponę. W zakładzie z oponami widziałem leżące opony z łatkami. Stamtąd się w sumie dowiedziałem, że te łatki mają już klej na sobie a to coś czym smarują to aktywator a nie klej.

Data: 2019-05-17 11:42:08
Autor: cytawa
Łatki wysokociśnieniowe
Piotr Rogoza pisze:

[...]

Tak wlasnie jest. To nie klej tylko aktywator. Trzeba odtluscic opone (najlepiej benzyna ekstrakcyjna) posmarowac, odczekac klika minut az calkowicie wyschnie, sciagnac papierek z latki, przytknac latke do detki, mocno docisnac i naklepiej od razu wlozyc do opony i napompowac. Cisnienie zrobi reszte.

Jan Cytawa

Data: 2019-05-29 02:30:49
Autor: coaster
Łatki wysokociśnieniowe
ikov wrote:
[...]
Chyba że wulkanizacja nie jest prawidłowa i gdzieś bokiem ucieka.
To jest wlasnie sedno.

Data: 2019-05-29 02:09:19
Autor: coaster
Łatki wysokociśnieniowe
Piotr Rogoza wrote:
[...]

O dawna latam detki latkami z Auchan. Zawsze uzywalem z pozytywnym skutkiem latek Profex. Ostatnio jakos ich nie znalazlem i zakupilem w zeszlym roku zestaw Naxon - latki, klej, tarka i wentyl dunlopa :). Zalatalem ze dwa miesiace temu detke 35 (pompuje do 100 psi) - _zero_ problemow.

Data: 2019-05-14 07:52:47
Autor: ń
Łatki wysokociśnieniowe
Łatki do dętek kupuj w sklepach motoryzacyjnych (samochodowych).
Są śmiesznie tanie w porównaniu do "rowerowych" i skuteczne.
Wypadła mi nazwa z głowy, dookoła takie pomarańczowe ząbki lub obwódka.
Oczywiście na klej.

-- -- -
Zwykłe no-name lubią popuszczać ciśnienie, po sezonie wyglądają na popękane.

Data: 2019-05-14 08:28:37
Autor: abn140
kup detke z mlekiem w srodku. lub wyczysc z talku dowolna detke i zalej jakims mlekiem.
zestaw wyprobowany na slusznej wagi kobiecie kompatybilnej z miejskim holendrem.
jest to koszmar dla tylnego kola.
to + pl miasto obficie upstrzone przez rycerzy ortalionu pobitymi butelkami daje wybuchowy zestaw.
zmiana detki co tydzien dwa. klejenie do dwa trzy dni. gratis jest w takim zestawie 'milusinska' wymiana detki z piastami nexus.
w porownaniu do normalnych rowerow oczywiscie...
po zalaniu mlekiem - cisza jak makiem zasial.

Data: 2019-05-29 02:29:27
Autor: coaster
abn140 wrote:
[...]

Ja ma cisze bez zalewania mlekiem - mleko wole skonsumowac ;)
(18 stone 12)

Data: 2019-05-14 14:26:00
Autor: cytawa
Łatki wysokociśnieniowe
  PeJot pisze:

Macie jakieś sprawdzone *łatki* na dętki wysokociśnieniowe, powiedzmy
powyżej 6 barów ? Zwykłe no-name lubią popuszczać ciśnienie, po sezonie
wyglądają na popękane.

Gwoli scislosci. Chodzi ci o latki no name czy detki no name?
Jesli chodzi o latki to kupuje je w sklepie oponiarskim samochodowym. To latki do wulkanizacji na zimno.  Im cisnienie nie szkodzi a raczej pomaga. Do tego trzeba dokupic klej(cement do chemicznej wulkanizacji) za 3 zl.

Jan Cytawa

Data: 2019-05-14 16:45:00
Autor: PeJot
Łatki wysokociśnieniowe
W dniu 2019-05-14 o 14:26, cytawa pisze:

Gwoli scislosci. Chodzi ci o latki no name czy detki no name?

Dętki to dotychczas Schwalbe 12A i im jako dętkom nic zarzucić nie można. Natomiast łatki to najczęściej NN.

[...]

Klej kupuję *nowy* zawsze na początku sezonu. Bardziej chodzi o same łatki - po jakimś czasie popuszczają. Inna sprawa że ostatnio popuściła łatka o najmniejszym możliwym rozmiarze. Może jak bym dał większą, nie było by sprawy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-05-16 14:41:17
Autor: andrzej.ozieblo
Łatki wysokociśnieniowe
W dniu wtorek, 14 maja 2019 16:44:58 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

Bardziej chodzi o same łatki - po jakimś czasie popuszczają.

Nie mam z tym problemu, choć łatam co jakiś czas i prawie nie kupuję nowych dętek. Ostatnio była pineska a potem sam uszczypałem dętkę przy wymianie szprychy bez zdejmowania koła.

Ale, o czym już chyba pisałem, miewałem kłopoty z łatkami gdy dętka była za wąska w stosunku do opony. Z nową nie ma problemu, rozszerzy się stosownie po napompowaniu. Ale z łataną już jest gorzej. Łatasz dętkę bez powietrza, pompujesz i... Dętka się rozszerza. Łatka też, ale gdy dużo brakuje dętce do wypełnienia opony, a prawdopodobnie rozszerzalność łatki jest inna niż dętki, zaczynają się kłopoty i po pewnym czasie popuszczenia. W każdym razie ja to przerabiałem.

Data: 2019-05-14 18:36:23
Autor: qrt
Łatki wysokociśnieniowe
PeJot <PeJot@slepy.adre.nigdzie.pl> Wrote in message:
[...]

Chyba nie miałem z tym problemu ale generalnie nie łatam na trasie
 tylko wymieniam na zapasowa a łatam dopiero w warunkach domowych
 gdzie dość mocno suszę (suszarka do włosów) klej przed
 przyklejeniem latki. Inna sprawa że ostatnio nie wiedzieć czemu nie łapie flakow.... --

Data: 2019-06-05 21:43:33
Autor: Jacek
Łatki wysokociśnieniowe
W dniu 13.05.2019 o 17:25, PeJot pisze:
Czołem.

Macie jakieś sprawdzone *łatki* na dętki wysokociśnieniowe, powiedzmy powyżej 6 barów ? Zwykłe no-name lubią popuszczać ciśnienie, po sezonie wyglądają na popękane.
Do dętek szosowych ponad 6 bar robię łatki ze starej dętki. Wycinam kształt odpowiedni do uszkodzenia, szlifuję na szlifierce, smaruję klejem. Dętkę dookoła dziury też szlifuję i smaruję klejem. Po 5 minutach przykładam łatkę do dętki i gotowe. Nie ma tu wprawdzie kolorowej warstwy pośredniej ale działa.

Nic nie puszcza.
Jacek

Łatki wysokociśnieniowe