Data: 2019-05-13 17:25:20 | |
Autor: PeJot | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
Czołem.
Macie jakieś sprawdzone *łatki* na dętki wysokociśnieniowe, powiedzmy powyżej 6 barów ? Zwykłe no-name lubią popuszczać ciśnienie, po sezonie wyglądają na popękane. Rozwiązaniem jest pewnie zastępowanie łatanych dętek nowymi, przynajmniej po sezonie. -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2019-05-13 10:35:20 | |
Autor: Ignac | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
Zapomnij o takich, nie ma nawet niskociśnieniowych.Nowa dętka do opony z wkładką antyprzebiciową.
|
|
Data: 2019-05-13 19:44:04 | |
Autor: PeJot | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
W dniu 2019-05-13 o 19:35, Ignac pisze:
Zapomnij o takich, nie ma nawet niskociśnieniowych.Nowa dętka do opony z wkładką antyprzebiciową. Na snejki to też działa ? -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2019-05-13 14:13:27 | |
Autor: Ignac | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
Jak się nie chce parę razy machnąć pompką przed wyjazdem...to na lenistwo łatek nie ma na pewno?
|
|
Data: 2019-05-14 07:48:50 | |
Autor: Ĺ | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
Twierdzisz, że nie ma skutecznych łatek do dętek, czy czegoś nie rozumiem (lub nie rozumieją moje łatki - choć oczywiście wolę nową dętkę gdybym miał wybór)?
-- -- - nie ma nawet niskociśnieniowych. |
|
Data: 2019-05-13 23:53:32 | |
Autor: Ignac | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
Nie ma, te z pomarańczą obwódką to szajs,też nie wytrzymują próby czasu. Natomiast,bardzo ważne jest przyklejenie butaprenem taśmy zasłaniającej otwory.Ja przyklejam nawet dwie takie taśmy przy 7atm. Ponadto są dętki o grubości 3,6mm-25pln,używa ktoś? Zamierzam kupić. Należy uczynić wszystko, aby kapci nie łapać, a nie likwidować ich skutki!
|
|
Data: 2019-05-14 16:39:51 | |
Autor: PeJot | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
W dniu 2019-05-14 o 08:53, Ignac pisze:
Nie ma, te z pomarańczą obwódką to szajs,też nie wytrzymują próby czasu. 100% racja. Zwyczajnie puszczają w najmniej spodziewanym momencie. A po jakimś czasie wyglądają jak pogryzione przez szczury. Natomiast,bardzo ważne jest przyklejenie butaprenem taśmy zasłaniającej otwory.Ja przyklejam nawet dwie takie taśmy przy 7atm. Trochę przesada. Przy 7 barach w oponie 24x559 używam taśm Geax ( takich szmacianych ) i jest całkiem poprawnie, natomiast taśmy Shwalbe, niby na 10 bar ( niebieskie tworzywo sztuczne ) wyginają się do wnętrza otworów w feldze. BTW: ciekawe jak to wygląda w środku, pod ciśnieniem roboczym. Teraz jeszcze kupiłem szmaciane taśmy + dętki Continentala, zobaczymy. Ogólnie chyba przyjmę zasadę, że dętka ląduje w koszu po pierwszej łatce. Takie uroki opon 1"; 2ga sprawa że wypadało by jednak trzymać się szosy, a nie śmigać *także* po polnych drogach :) -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2019-05-14 08:18:05 | |
Autor: Ignac | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
W dniu wtorek, 14 maja 2019 16:39:49 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2019-05-14 o 08:53, Ignac pisze:Dokładnie Natomiast,bardzo ważne jest przyklejenie butaprenem taśmy zasłaniającej otwory.Ja przyklejam nawet dwie takie taśmy przy 7atm.Są wyciśnięte dołki na otworach obręczy. Teraz jeszcze kupiłem szmaciane taśmy + dętki Continentala, zobaczymy. Ogólnie chyba przyjmę zasadę, że dętka ląduje w koszu po pierwszej łatce. Takie uroki opon 1"; 2ga sprawa że wypadało by jednak trzymać się szosy, a nie śmigać *także* po polnych drogach :)Szutra nie unikniesz, bo trafisz na roboty drogowe, przykładowo. Te klejone taśmy działają świetnie, że nawet nie wożę zapasowej dętki i pompki. Kupuję oponę Continental z wkładką 28x700 plus zwykłą dętkę-razem 60zł i mam święty spokój, do następnej wymiany opon. To są całe koszty które ponoszę, na jedno koło. |
|
Data: 2019-05-14 19:24:47 | |
Autor: PeJot | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
W dniu 2019-05-14 o 17:18, Ignac pisze:
BTW: ciekawe jak to wygląda w środku, pod ciśnieniem roboczym.Są wyciśnięte dołki na otworach obręczy. Tylko pytanie jak głębokie i na ile to szkodzi dętce, szczególnie przy skokach ciśnienia wywołanych ugięciem na przeszkodzie. -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2019-05-15 00:17:39 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
ja przycebulilem i przelozylem detke z waskiej/niskiej kendy quick do balona schwalbe allmotion i po jednym sezonie po obu stronach wentyla _|_W_|_ zrobily sie wyboczenia i guma puscila, w latki bawie sie tylko na przednim kole (bo mam zapas) ale w tej sytuacji wydaje sie to bezcelowe, nowa detka pod rozmiar i spokojnie mozna nabic 4 bary
|
|
Data: 2019-05-29 02:37:20 | |
Autor: coaster | |
Ĺatki wysokociĹnieniowe | |
Ignac wrote:
Nie ma, te z pomarańczą obwódką to szajs,też nie wytrzymują próby czasu. Natomiast,bardzo ważne jest przyklejenie butaprenem taśmy zasłaniającej otwory.Ja przyklejam nawet dwie takie taśmy przy 7atm. Ponadto są dętki o grubości 3,6mm-25pln,używa ktoś? Zamierzam kupić. Należy uczynić wszystko, aby kapci nie łapać, a nie likwidować ich skutki!Ignac - "te z pomaranczowa obwodka" to bardzo nieprecyzyjne okreslenie. Wszystkie "moje" "z pomaranczowa obwodka" wytrzymaly probe czasu. Nie paprze klejem opaski, detki kupuje w Decathlonie. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." - Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2019-05-13 18:32:56 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
W dniu Mon, 13 May 2019 17:25:20 +0200, uzytkownik PeJot napisal:
Czołem.Zawsze używałem tych samych wszędzie. I nigdy nie było problemów, nawet przy 8barach. -- piecia aka dracorp pisz na: imie.r.public at gmail dot com |
|
Data: 2019-05-14 08:38:26 | |
Autor: ikov | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
Zawsze używałem tych samych wszędzie. I nigdy nie było problemów, nawetA to nie jest tak - na chłopski rozum - że łatka z drugiej strony opiera się o wnętrze opony? Im wyższe ciśnienie tym mocniej (na tyle że blokuje się nawzajem z oponą w feldze, stąd ostre hamowanie nie ścina wentyla). Wtedy łatka nie tylko trzyma się na kleju i zwulkanizowanej gumie, ale też fizycznie jest dociśnięta, a przy 8 barach to już naprawdę mocno. Chyba że wulkanizacja nie jest prawidłowa i gdzieś bokiem ucieka. |
|
Data: 2019-05-16 21:36:10 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
W dniu Tue, 14 May 2019 08:38:26 +0200, uzytkownik ikov napisal:
A to nie jest tak - na chłopski rozum - że łatka z drugiej strony opieraPewnie tak. Jedni mi doradzali żeby zaraz po klejeniu wkładać dętkę w oponę. W zakładzie z oponami widziałem leżące opony z łatkami. Stamtąd się w sumie dowiedziałem, że te łatki mają już klej na sobie a to coś czym smarują to aktywator a nie klej. -- piecia aka dracorp pisz na: imie.r.public at gmail dot com |
|
Data: 2019-05-17 11:42:08 | |
Autor: cytawa | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
Piotr Rogoza pisze:
Pewnie tak. Jedni mi doradzali żeby zaraz po klejeniu wkładać dętkę w Tak wlasnie jest. To nie klej tylko aktywator. Trzeba odtluscic opone (najlepiej benzyna ekstrakcyjna) posmarowac, odczekac klika minut az calkowicie wyschnie, sciagnac papierek z latki, przytknac latke do detki, mocno docisnac i naklepiej od razu wlozyc do opony i napompowac. Cisnienie zrobi reszte. Jan Cytawa |
|
Data: 2019-05-29 02:30:49 | |
Autor: coaster | |
Ĺatki wysokociĹnieniowe | |
ikov wrote:
[...] Chyba że wulkanizacja nie jest prawidłowa i gdzieś bokiem ucieka.To jest wlasnie sedno. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." - Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2019-05-29 02:09:19 | |
Autor: coaster | |
Ĺatki wysokociĹnieniowe | |
Piotr Rogoza wrote:
W dniu Mon, 13 May 2019 17:25:20 +0200, uzytkownik PeJot napisal: O dawna latam detki latkami z Auchan. Zawsze uzywalem z pozytywnym skutkiem latek Profex. Ostatnio jakos ich nie znalazlem i zakupilem w zeszlym roku zestaw Naxon - latki, klej, tarka i wentyl dunlopa :). Zalatalem ze dwa miesiace temu detke 35 (pompuje do 100 psi) - _zero_ problemow. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." - Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2019-05-14 07:52:47 | |
Autor: ń | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
Łatki do dętek kupuj w sklepach motoryzacyjnych (samochodowych).
Są śmiesznie tanie w porównaniu do "rowerowych" i skuteczne. Wypadła mi nazwa z głowy, dookoła takie pomarańczowe ząbki lub obwódka. Oczywiście na klej. -- -- - Zwykłe no-name lubią popuszczać ciśnienie, po sezonie wyglądają na popękane. |
|
Data: 2019-05-14 08:28:37 | |
Autor: abn140 | |
kup detke z mlekiem w srodku. lub wyczysc z talku dowolna detke i zalej jakims mlekiem.
zestaw wyprobowany na slusznej wagi kobiecie kompatybilnej z miejskim holendrem. jest to koszmar dla tylnego kola. to + pl miasto obficie upstrzone przez rycerzy ortalionu pobitymi butelkami daje wybuchowy zestaw. zmiana detki co tydzien dwa. klejenie do dwa trzy dni. gratis jest w takim zestawie 'milusinska' wymiana detki z piastami nexus. w porownaniu do normalnych rowerow oczywiscie... po zalaniu mlekiem - cisza jak makiem zasial. |
|
Data: 2019-05-29 02:29:27 | |
Autor: coaster | |
abn140 wrote:
kup detke z mlekiem w srodku. lub wyczysc z talku dowolna detke i zalej jakims mlekiem. Ja ma cisze bez zalewania mlekiem - mleko wole skonsumowac ;) (18 stone 12) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." - Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2019-05-14 14:26:00 | |
Autor: cytawa | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
PeJot pisze:
Gwoli scislosci. Chodzi ci o latki no name czy detki no name? Jesli chodzi o latki to kupuje je w sklepie oponiarskim samochodowym. To latki do wulkanizacji na zimno. Im cisnienie nie szkodzi a raczej pomaga. Do tego trzeba dokupic klej(cement do chemicznej wulkanizacji) za 3 zl. Jan Cytawa |
|
Data: 2019-05-14 16:45:00 | |
Autor: PeJot | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
W dniu 2019-05-14 o 14:26, cytawa pisze:
Gwoli scislosci. Chodzi ci o latki no name czy detki no name? Dętki to dotychczas Schwalbe 12A i im jako dętkom nic zarzucić nie można. Natomiast łatki to najczęściej NN. Jesli chodzi o latki to kupuje je w sklepie oponiarskim samochodowym. To latki do wulkanizacji na zimno. Im cisnienie nie szkodzi a raczej pomaga. Do tego trzeba dokupic klej(cement do chemicznej wulkanizacji) za 3 zl. Klej kupuję *nowy* zawsze na początku sezonu. Bardziej chodzi o same łatki - po jakimś czasie popuszczają. Inna sprawa że ostatnio popuściła łatka o najmniejszym możliwym rozmiarze. Może jak bym dał większą, nie było by sprawy. -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2019-05-16 14:41:17 | |
Autor: andrzej.ozieblo | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
W dniu wtorek, 14 maja 2019 16:44:58 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
Bardziej chodzi o same łatki - po jakimś czasie popuszczają. Nie mam z tym problemu, choć łatam co jakiś czas i prawie nie kupuję nowych dętek. Ostatnio była pineska a potem sam uszczypałem dętkę przy wymianie szprychy bez zdejmowania koła. Ale, o czym już chyba pisałem, miewałem kłopoty z łatkami gdy dętka była za wąska w stosunku do opony. Z nową nie ma problemu, rozszerzy się stosownie po napompowaniu. Ale z łataną już jest gorzej. Łatasz dętkę bez powietrza, pompujesz i... Dętka się rozszerza. Łatka też, ale gdy dużo brakuje dętce do wypełnienia opony, a prawdopodobnie rozszerzalność łatki jest inna niż dętki, zaczynają się kłopoty i po pewnym czasie popuszczenia. W każdym razie ja to przerabiałem. |
|
Data: 2019-05-14 18:36:23 | |
Autor: qrt | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
PeJot <PeJot@slepy.adre.nigdzie.pl> Wrote in message:
Czołem.Macie jakieś sprawdzone *łatki* na dętki wysokociśnieniowe, powiedzmy powyżej 6 barów ? Zwykłe no-name lubią popuszczać ciśnienie, po sezonie wyglądają na popękane. Rozwiązaniem jest pewnie zastępowanie łatanych dętek nowymi, przynajmniej po sezonie. Chyba nie miałem z tym problemu ale generalnie nie łatam na trasie tylko wymieniam na zapasowa a łatam dopiero w warunkach domowych gdzie dość mocno suszę (suszarka do włosów) klej przed przyklejeniem latki. Inna sprawa że ostatnio nie wiedzieć czemu nie łapie flakow.... -- |
|
Data: 2019-06-05 21:43:33 | |
Autor: Jacek | |
Łatki wysokociśnieniowe | |
W dniu 13.05.2019 o 17:25, PeJot pisze:
Czołem.Do dętek szosowych ponad 6 bar robię łatki ze starej dętki. Wycinam kształt odpowiedni do uszkodzenia, szlifuję na szlifierce, smaruję klejem. Dętkę dookoła dziury też szlifuję i smaruję klejem. Po 5 minutach przykładam łatkę do dętki i gotowe. Nie ma tu wprawdzie kolorowej warstwy pośredniej ale działa. Nic nie puszcza. Jacek |