Lato i ciepłe grzejniki

Data: 2012-06-17 21:18:35
Autor: Paweł Muszyński
Lato i ciepłe grzejniki
Witam.

Od niedawna jestem właścicielem domu z ogrzewaniem gazowym (piec Viessmann w piwnicy, żeliwne grzejniki).

Ze zdziwieniem zauważyłem ostatnio, że mino, iż jest lato i piec od dawna przestawiony na tryb podgrzewania tylko CWU to są dni, kiedy grzejniki są ciepłe - czy to tak ma być, że piec się załącza?
Jaka jest tego przyczyna?

Paweł

Data: 2012-06-17 21:47:58
Autor: Ikselka
Lato i ciepłe grzejniki
Dnia Sun, 17 Jun 2012 21:18:35 +0200, Paweł Muszyński napisał(a):

Ze zdziwieniem zauważyłem ostatnio, że mino, iż jest lato i piec od dawna przestawiony na tryb podgrzewania tylko CWU to są dni, kiedy grzejniki są ciepłe - czy to tak ma być, że piec się załącza?

"Opinię dodano: 29.10.2010
Nie polecam tego pieca,u mnie to juz kolejna awaria, zawór trójdrozny w
lato uruchamiał wraz z ciepłą wodą grzejniki, potem nie odpalał się , teraz
zapala sie i gasnie praw
http://cokupic.pl/produkt/Viessmann-Vitopend-100-Wh1B
--
XL

Data: 2012-06-18 06:51:11
Autor: Marek Dyjor
Lato i ciepłe grzejniki
Ikselka wrote:
[...]

też mam jak najgorszą opinię o kotłach viessman.

Data: 2012-06-18 11:43:35
Autor: Ikselka
Lato i ciepłe grzejniki
Dnia Mon, 18 Jun 2012 06:51:11 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

Ikselka wrote:
[...]

To owszem, tyle że w moim poście było zacytowane wyjaśnienie problemu
Wątkodawcy.
--
XL

Data: 2012-06-19 19:57:28
Autor: nom
Lato i ciepłe grzejniki

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:x5jyvlv30srk.15vy8ikbcl3vy$.dlg40tude.net...

[...]

Jasnowidz? :-)
Skąd wiesz, że autor ma Vitopend 100?

Data: 2012-06-19 23:42:09
Autor: Ikselka
Lato i ciepłe grzejniki
Dnia Tue, 19 Jun 2012 19:57:28 +0200, nom napisał(a):

[...]

Czy trzeba być jasnowidzem, żeby wiedzieć, że ZAWÓR TRÓJDZIELNY ma na
pewno?
:->
--
XL

Data: 2012-06-19 20:01:11
Autor: nom
Lato i ciepłe grzejniki

Użytkownik "Paweł Muszyński" <"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org> napisał w wiadomości news:jrlai9$h5m$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Nie to żebym się czepiał, ale chyba masz kocioł gazowy a nie piec.
W piecu to można sobie np. chleb upiec. :-)
A w wodę grzeje się w kotle.
Nie wiem jaki masz ten kocioł, bo nie podałeś modelu, ale zapewne zawiesił się zawór trójdrogowy, normalna sprawa jak masz nieuzdatnioną (tylko wodociągową) wodę w obiegu CO. Trzeba rozebrać zawór i wyczyścić i będzie jak nowy. :-)

Data: 2012-06-19 20:03:02
Autor: nom
Lato i ciepłe grzejniki

[...]

Jak masz dobrze zrobioną instalację CO to pewnie masz zawory na obieg CO, zakręć je po prostu i nie będzie grzało Ci grzejników. Jak naprawisz zawór trójdrogowy to możesz odkręcić zawory na obiegu CO.

Lato i ciepłe grzejniki