Łatwo liczyć "cudze" długi

Data: 2010-09-29 15:37:26
Autor: Bogdan Idzikowski
Łatwo liczyć "cudze" długi
Politycy najchętniej liczą "cudze" długi, czyli zaciągane nie przez ich rządy. Gdy dochodzą do władzy znajdują łatwe usprawiedliwienia dla zaciągania kolejnych zobowiązań: a to kryzys, a to potrzeba pieniędzy na współfinansowane przez UE inwestycje. To wszystko prawda, ale może lepiej byłoby uporządkować publiczne wydatki zamiast ciągle pożyczać?

Gdy w 2004r. rządził jeszcze SLD, podczas debaty budżetowej Zyta Gilowska, ówczesna kandydatka opozycyjnej PO na ministra finansów, chłostała Sojusz bez litości. "Na koniec 2001 r. państwowy dług publiczny wynosił 311 mld zł, na koniec 2005 r. ma wynieść 535 mld zł. Każdy obywatel Polski, z niemowlakami włącznie, przyjmie na swoje plecy 6 tys. zł. Obsługa tego długu w przyszłym roku pochłonie 27 mld zł, to tyle, ile wydajemy na służbę zdrowia, i więcej, niż wydajemy na edukację" (GW, "Sejm o budżecie" 15.10.2004).

Po nieoczekiwanej zmianie miejsc, gdy Gilowska wystąpiła z PO, a potem weszła do rządu PiS-u, dostało się i jej. "Za czasów rządów SLD, przez cztery lata, dług zwiększył się o 160 mld zł. Za rządów PiS, do końca 2007 r., wzrośnie o 100 mld zł. Jak lubiła niegdyś mówić wicepremier Gilowska, na każdym obywatelu, z niemowlakami włącznie, ciąży 13 tys. zł długu. PiS już dołożył do tego 1,3 tys. zł, a w przyszłym roku kolejne 1,3 tys. zł" - skrupulatnie podliczył Gilowską Zbigniew Chlebowski z PO (GW, "Budżet bez ułańskiej fantazji", 12.10.2006). To on zastąpił ją w roli dyżurnego, sejmowego speca Platformy od finansów państwa.

więcej:
http://wyborcza.pl/1,75968,8440016,Latwo_liczyc__cudze__dlugi.html

To w końcu ile Tusk zrobił długu?

Data: 2010-09-29 16:45:44
Autor: u2
Łatwo liczyć "cudze" długi
To w końcu ile Tusk zrobił długu?

300 mld w ciągu 3 lat.

Data: 2010-09-29 17:39:42
Autor: kochamspamWYTNIJTO
i co się z tym stało?
> To w końcu ile Tusk zrobił długu?

300 mld w ciągu 3 lat.

To na moją rodzinę wypada 30 tysięcy.
Nijak nie mogę przypomnić sobie, by dostaliśmy z tego chociaż z 10 tysięcy. Gdyby przynajmniej opłaty za światło zmalały albo VAT - ale nie zauważyłem.
Kto to więc dostał i na co to poszło?

Data: 2010-09-29 17:47:52
Autor: u2
i co się z tym stało?
W dniu 2010-09-29 17:39, kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Na 400 tysięczną armię biurokratów, najdroższe autostradopodobne
produkty w Europie z wyłączenie Rosji, tam korupcja jeszcze większa.

Na gigantycznie drogie stadiony, z których nie będzie większego pożytku.
Ale polska piłka nożna jest najbardziej skorumpowana w Polsce. Może o to
chodzi, aby wspomagać korupcję.

BTW. "Autostrada" A1 to jeden wielki przekręt, zamiast porządnych
podkładów z dolomitów, mamy szajs, dzięki złodziejskiej szajce.

Data: 2010-09-29 17:55:13
Autor: Bogdan Idzikowski
i co się z tym stało?

Użytkownik <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:7d75.000008dc.4ca35dbenewsgate.onet.pl...
> [...]

Gdyby przynajmniej opłaty za światło zmalały albo VAT - ale nie zauważyłem.

W jaki sposób wyszły wam takie wyliczanki?

Data: 2010-09-29 17:47:38
Autor: awe
Łatwo liczyć "cudze" długi

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4ca3511c$0$22792$65785112news.neostrada.pl...
To w końcu ile Tusk zrobił długu?

300 mld w ciągu 3 lat.
i to nie jest problem, on chce dlugo rzadzic, a jak mozna rzadzic gapiac sie w sondaze i nie reformujac kraju bojac sie ze narazi sie roznym grupom spolecznym i nie wygra nastepnych wyborow. on chce z drzewa spac i dupy nie potluc.
a to nie ma tak...
awe

Łatwo liczyć "cudze" długi