Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Laweciarskie przygody

Laweciarskie przygody

Data: 2011-06-19 11:38:01
Autor: Tomasz Pyra
Laweciarskie przygody
Data: 2011-06-19 11:45:30
Autor: Sebastian Biały
Laweciarskie przygody
On 2011-06-19 11:38, Tomasz Pyra wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=Sd6GhvSym5o

A swoją drogą takie oscylacje przyczepy widuje czasem u jadących > 100km/h. Dlaczego się pojawiają? Wina kierownika który kontruje kierownicą czy to "tak samo się robi"?

Data: 2011-06-19 12:03:51
Autor: Tomasz Pyra
Laweciarskie przygody
W dniu 2011-06-19 11:45, Sebastian Biały pisze:
On 2011-06-19 11:38, Tomasz Pyra wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=Sd6GhvSym5o

A swojÄ… drogÄ… takie oscylacje przyczepy widuje czasem u jadÄ…cych >
100km/h. Dlaczego się pojawiają? Wina kierownika który kontruje
kierownicÄ… czy to "tak samo siÄ™ robi"?

Przyczyn jest kilka - zły nacisk na hak holownika, zawieszenie w lawecie, przypięcie ładunku na nadwozie (zamiast za zawieszone koła), zawieszenie w wiezionym samochodzie.

A głównie zbyt duża prędkość która powoduje jakieś tam bujanie lawetą i złe reakcje kierowcy które zamiast wygasić oscylacje i zmniejszyć prędkość, to je jeszcze pogłębiły.

Data: 2011-06-19 12:14:00
Autor: Kartrait
Laweciarskie przygody
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:4dfdc987$0$2446$65785112news.neostrada.pl...

A g³ównie zbyt du¿a prêdko¶æ która powoduje jakie¶ tam bujanie lawet± i z³e reakcje kierowcy które zamiast wygasiæ oscylacje i zmniejszyæ prêdko¶æ, to je jeszcze pog³êbi³y.

i pewnie stabilizatora te¿ nie by³o...

--
Pozdrufka,
Krzysiek vel kartrait

Data: 2011-06-19 12:41:20
Autor: Kuba \(aka cita\)
Laweciarskie przygody

U¿ytkownik "Kartrait" <nie@ma.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:itki59$rmj$1inews.gazeta.pl...
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:4dfdc987$0$2446$65785112news.neostrada.pl...

A g³ównie zbyt du¿a prêdko¶æ która powoduje jakie¶ tam bujanie lawet± i z³e reakcje kierowcy które zamiast wygasiæ oscylacje i zmniejszyæ prêdko¶æ, to je jeszcze pog³êbi³y.

 i pewnie stabilizatora te¿ nie by³o...

jakiego stabilizatora!?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-06-19 14:04:21
Autor: marcin
Laweciarskie przygody
U¿ytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:itkjol$42t$1inews.gazeta.pl...

 i pewnie stabilizatora te¿ nie by³o...

jakiego stabilizatora!?

Rozwiazanie stosowane np. w przyczepach kempingowych. Ale na czym polega - nie wiem - niech ktos wyjasni. W kazdym razie chodzi o minimalizacje bujania przy ciagnieciu duzej, niekoniecznie ciezkiej przyczepy.

pozdr
m

Data: 2011-06-19 14:35:54
Autor: Andy Niwiñski
Laweciarskie przygody

"marcin" <marSPAMcin1977@mail.ru> schrieb im Newsbeitrag news:4dfde5d0$0$2484$65785112news.neostrada.pl...
U¿ytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:itkjol$42t$1inews.gazeta.pl...

 i pewnie stabilizatora te¿ nie by³o...

jakiego stabilizatora!?

Rozwiazanie stosowane np. w przyczepach kempingowych. Ale na czym polega - nie wiem - niech ktos wyjasni. W kazdym razie chodzi o minimalizacje bujania przy ciagnieciu duzej, niekoniecznie ciezkiej przyczepy.

pozdr
m

http://www.polskicaravaning.pl/pl/news/show/id/1407

Data: 2011-06-19 14:35:41
Autor: Kartrait
Laweciarskie przygody
U¿ytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:itkjol$42t$1inews.gazeta.pl...

U¿ytkownik "Kartrait" <nie@ma.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:itki59$rmj$1inews.gazeta.pl...
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:4dfdc987$0$2446$65785112news.neostrada.pl...

A g³ównie zbyt du¿a prêdko¶æ która powoduje jakie¶ tam bujanie lawet± i z³e reakcje kierowcy które zamiast wygasiæ oscylacje i zmniejszyæ prêdko¶æ, to je jeszcze pog³êbi³y.

 i pewnie stabilizatora te¿ nie by³o...

jakiego stabilizatora!?

np co¶ takiego http://www.al-ko.pl/208.htm
s± te¿ ju¿ o wiele bardziej zaawansowane systemy, odsy³am do google :)

--
Pozdrufka,
Krzysiek vel kartrait

Data: 2011-06-21 16:23:27
Autor: Krzysiek Kielczewski
Laweciarskie przygody
On 2011-06-19, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Przyczyn jest kilka - z³y nacisk na hak holownika, zawieszenie w lawecie, przypiêcie ³adunku na nadwozie (zamiast za zawieszone ko³a), zawieszenie w wiezionym samochodzie.

A g³ównie zbyt du¿a prêdko¶æ która powoduje jakie¶ tam bujanie lawet± i z³e reakcje kierowcy które zamiast wygasiæ oscylacje i zmniejszyæ prêdko¶æ, to je jeszcze pog³êbi³y.

A przypadkiem lekkie przyspieszenie nie uratowa³oby sytuacji?

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kie³czewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-06-21 18:25:25
Autor: Artur Ma¶l±g
Laweciarskie przygody
W dniu 2011-06-21 16:23, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2011-06-19, Tomasz Pyra<hellfire@spam.spam.spam>  wrote:

Przyczyn jest kilka - z³y nacisk na hak holownika, zawieszenie w
lawecie, przypiêcie ³adunku na nadwozie (zamiast za zawieszone ko³a),
zawieszenie w wiezionym samochodzie.

A g³ównie zbyt du¿a prêdko¶æ która powoduje jakie¶ tam bujanie lawet± i
z³e reakcje kierowcy które zamiast wygasiæ oscylacje i zmniejszyæ
prêdko¶æ, to je jeszcze pog³êbi³y.

A przypadkiem lekkie przyspieszenie nie uratowa³oby sytuacji?

O tym mo¿na najwy¿ej dyskutowaæ w zakresie mocno teoretycznym.
Kto choæ trochê je¼dzi³ z ciê¿szymi przyczepami ten wie.
Bior±c pod uwagê zachowanie kierowcy ¶miem twierdziæ, ¿e by nie
pomog³o, poniewa¿ zbyt pó¼no zacz±³ reagowaæ na bujanie lawety,
prêdko¶æ by³a za wysoka, ¼le roz³o¿ony ciê¿ar itd. Byæ mo¿e
bardzo mocne przy¶pieszenie by co¶ pomog³o, ale to wró¿enie
z fusów - za ma³y nacisk na hak/tyln± o¶ laweta zaczê³a ¿yæ
w³asnym ¿yciem. Gdyby samochód ci±gn±cy by³ ciê¿szy to mo¿e
by siê to uda³o, a jak siê ci±gnie czym¶ do¶æ lekkim jak na
tak± lawetê i ciê¿ar to trzeba my¶leæ. Nie pierwszy wypadek
wypadek tego typu. Tym siê w sumie nic nie sta³o poza
stratami finansowymi, ja niestety znam wypadek z bli¿szego
"otoczenia", który zakoñczy³ siê tragicznie - laweta wypchnê³a
samochód na drugi pas, wprost po jad±cy z drugiej strony
autobus czy ciê¿arówkê.

Data: 2011-06-21 17:29:25
Autor: kamil
Laweciarskie przygody
On 21/06/2011 17:25, Artur Ma¶l±g wrote:
W dniu 2011-06-21 16:23, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2011-06-19, Tomasz Pyra<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Przyczyn jest kilka - z³y nacisk na hak holownika, zawieszenie w
lawecie, przypiêcie ³adunku na nadwozie (zamiast za zawieszone ko³a),
zawieszenie w wiezionym samochodzie.

A g³ównie zbyt du¿a prêdko¶æ która powoduje jakie¶ tam bujanie lawet± i
z³e reakcje kierowcy które zamiast wygasiæ oscylacje i zmniejszyæ
prêdko¶æ, to je jeszcze pog³êbi³y.

A przypadkiem lekkie przyspieszenie nie uratowa³oby sytuacji?

O tym mo¿na najwy¿ej dyskutowaæ w zakresie mocno teoretycznym.
Kto choæ trochê je¼dzi³ z ciê¿szymi przyczepami ten wie.
Bior±c pod uwagê zachowanie kierowcy ¶miem twierdziæ, ¿e by nie
pomog³o, poniewa¿ zbyt pó¼no zacz±³ reagowaæ na bujanie lawety,
prêdko¶æ by³a za wysoka, ¼le roz³o¿ony ciê¿ar itd. Byæ mo¿e
bardzo mocne przy¶pieszenie by co¶ pomog³o, ale to wró¿enie
z fusów - za ma³y nacisk na hak/tyln± o¶ laweta zaczê³a ¿yæ
w³asnym ¿yciem. Gdyby samochód ci±gn±cy by³ ciê¿szy to mo¿e
by siê to uda³o, a jak siê ci±gnie czym¶ do¶æ lekkim jak na
tak± lawetê i ciê¿ar to trzeba my¶leæ. Nie pierwszy wypadek
wypadek tego typu. Tym siê w sumie nic nie sta³o poza
stratami finansowymi, ja niestety znam wypadek z bli¿szego
"otoczenia", który zakoñczy³ siê tragicznie - laweta wypchnê³a
samochód na drugi pas, wprost po jad±cy z drugiej strony
autobus czy ciê¿arówkê.

Masz mo¿e do¶wiadczenie z ró¿nymi pó³lawetami, gdzie przednia o¶ jedzie na doczepionej do haka platformie z ko³ami, a ty³ ju¿ swobodnie na drodze? Teoretycznie wydaje mi siê to ³atwiejsze do ogarniêcia, a szukamy z koleg± czego¶ do zabawy na torze i jako¶ trzeba to na tor zaci±gn±æ..



--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-06-21 18:51:23
Autor: Artur Ma¶l±g
Laweciarskie przygody
W dniu 2011-06-21 18:29, kamil pisze:
(...)
Masz mo¿e do¶wiadczenie z ró¿nymi pó³lawetami, gdzie przednia o¶ jedzie
na doczepionej do haka platformie z ko³ami, a ty³ ju¿ swobodnie na
drodze?

Mo¿esz daæ linka do przyk³adowej konstrukcji? Nie do koñca rozumiem co
masz na my¶li, a nie chcia³bym nadinterpretowywaæ tego okre¶lenia. Z
tego co napisa³e¶ wynika, ¿e to regularna przyczepa dwuosiowa, z
przedni± osi± skrêtn±. Mo¿e byæ to doskona³e rozwi±zanie, ale
zupe³nie inaczej tym siê cofa :)

Data: 2011-06-21 23:32:02
Autor: Jacek
Laweciarskie przygody
U¿ytkownik "kamil" <spam@spam.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:itqgt5$a55$2inews.gazeta.pl...
Masz mo¿e do¶wiadczenie z ró¿nymi pó³lawetami, gdzie przednia o¶ jedzie na doczepionej do haka platformie z ko³ami, a ty³ ju¿ swobodnie na drodze? Teoretycznie wydaje mi siê to ³atwiejsze do ogarniêcia, a szukamy z koleg± czego¶ do zabawy na torze i jako¶ trzeba to na tor zaci±gn±æ..

troche skomplikowana konstrukcja, gumowe ko³a o no¶no¶ci prawie jak auto osobowe (bli¼niaki na ¶rodku osi wózka), na g³owicy obrotowej 360*, na tyle ma³e, aby nie podjazd na nie by³ bezproblemowy, na tyle du¿e, ¿eby utrzymaæ mase i nie rozpa¶æ sie na dziurach.
Dodatkowo ¶rodek ciêzko¶ci za³adowanej pó³lawety powinien byæ nad jej ko³ami, poniewa¿ gdyby by³ za nimi, podnosi³by ty³ auta holuj±cego.
Ciê¿ki temat do ogarniêcia w wersji mini.
W wersji maxi, typu platforma 2m x 2m, na 4 oddzielnych ko³ach na g³owicach 360*:
- troche skomplikowane mechanizmy kó³,
- konieczno¶æ blokowania tylnej osi na wprost, do jazdy bez "³adunku"
- to ju¿ podpada pod przyczepe, a z przyczepy jasno okre¶lono co mo¿e wystawaæ, i na ile.

Jacek

Data: 2011-06-21 18:45:16
Autor: Tomasz Pyra
Laweciarskie przygody
W dniu 2011-06-21 16:23, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2011-06-19, Tomasz Pyra<hellfire@spam.spam.spam>  wrote:

Przyczyn jest kilka - z³y nacisk na hak holownika, zawieszenie w
lawecie, przypiêcie ³adunku na nadwozie (zamiast za zawieszone ko³a),
zawieszenie w wiezionym samochodzie.

A g³ównie zbyt du¿a prêdko¶æ która powoduje jakie¶ tam bujanie lawet± i
z³e reakcje kierowcy które zamiast wygasiæ oscylacje i zmniejszyæ
prêdko¶æ, to je jeszcze pog³êbi³y.

A przypadkiem lekkie przyspieszenie nie uratowa³oby sytuacji?


Trochê siê nadriftowa³em lawet± i moje do¶wiadczenia s± takie, ¿e w tej sytuacji przyspieszanie by tylko pogorszy³o sytuacje.

Oczywi¶cie póki trzyma³by gaz do dechy, to laweta by go pewnie nie wyprzedzi³a, ale nadal lata³aby na boki i to pewnie coraz gorzej, ale to do niczego nie prowadzi poza rozwaleniem siê przy wy¿szej prêdko¶ci, no chyba ¿e jakim¶ fuksem akurat co¶ siê tak poustawia ¿e te oscylacje siê w miêdzy czasie wygasz±.

Jak siê co¶ takiego dzia³o (np. jad±c do¶æ szybko po nag³ym uderzeniu wiatru), to najlepiej by³o po prostu przyhamowaæ nim siê przyczepa rozhu¶ta³a - nawet niewielka utrata prêdko¶ci uspokoi przyczepê, reakcja zestawu na hamowanie jest bez dramatu - doci±¿a siê ty³ samochodu co poprawia sytuacje. Z ewentualnym ³amaniem zestawu na skutek krótkiego przyhamowania w takiej sytuacji nie ma problemu (pewnie by³oby gorzej gdyby kto¶ zapi±³ bloki w holowniku i tak próbowa³ wyhamowaæ do zera).

Impulsem gazem mo¿na prostowaæ lawetê, ale nie w takiej sytuacji, a wtedy jak wpad³a w boczny po¶lizg - np. na zakrêcie jak siê na jaki¶ dziurach wybi³a, albo po nag³ym manewrze omijania kota samobójcy :)

A generalnie to jak siê laweta sama hu¶ta, to znaczy ¿e jest ¼le za³adowana albo popsuta.
Maj±c tak± przyczepê trzeba nacisk roz³o¿yæ tak, ¿eby by³ du¿y nacisk na hak.
A tu siê go¶æ t³umaczy, ¿e tak wielkie ko³a mia³ w holowniku ¿e mu ociera³y o nadkola i nie móg³, czyli przyczyn± wypadku by³ w zasadzie z³y stan techniczny pojazdu.

Data: 2011-06-21 19:16:34
Autor: Artur Ma¶l±g
Laweciarskie przygody
W dniu 2011-06-21 18:45, Tomasz Pyra pisze:
(...)
A generalnie to jak siê laweta sama hu¶ta, to znaczy ¿e jest ¼le
za³adowana albo popsuta.

Niekoniecznie. Mo¿e byæ za szybko, za lekki holownik.

Maj±c tak± przyczepê trzeba nacisk roz³o¿yæ tak, ¿eby by³ du¿y nacisk na
hak.

Jaki du¿y? Nacisk na hak to max. 50-70kg. G³ówny nacisk ma byæ na o¶
przyczepy, a nie na hak. Z do¶wiadczenia - hak ma byæ tak doci±¿ony,
by mo¿na by³o rêk± podnie¶æ w okolicach zaczepu ca³o¶æ. Jak nie mo¿na
- przeci±¿enie, jak przyczepa daje nacisk ujemny/neutralny to ¼le.
To by³o przyczyn± tego wypadku.

A tu siê go¶æ t³umaczy, ¿e tak wielkie ko³a mia³ w holowniku ¿e mu
ociera³y o nadkola i nie móg³, czyli przyczyn± wypadku by³ w zasadzie
z³y stan techniczny pojazdu.

Nie - przyczyn± by³a g³upota i szybko¶æ sk³adu.

Data: 2011-06-21 21:43:44
Autor: Tomasz Pyra
Laweciarskie przygody
W dniu 2011-06-21 19:16, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2011-06-21 18:45, Tomasz Pyra pisze:
(...)
A generalnie to jak siê laweta sama hu¶ta, to znaczy ¿e jest ¼le
za³adowana albo popsuta.

Niekoniecznie. Mo¿e byæ za szybko, za lekki holownik.

No na zasadzie ¿e im l¿ejszy holownik i ciê¿sza przyczepa to po prostu nale¿y ograniczyæ prêdko¶æ.

W sumie jest wymóg ¿eby w przypadku przyczepy z hamulcem najazdowym, DMC holownika by³a 1.33x wy¿sza ni¿ DMC przyczepy.


Maj±c tak± przyczepê trzeba nacisk roz³o¿yæ tak, ¿eby by³ du¿y nacisk na
hak.

Jaki du¿y? Nacisk na hak to max. 50-70kg.

No w³a¶nie mniej-wiecej taki.

W mojej instrukcji do haka napisane jest ¿e max to nawet 150kg, ale to ju¿ by³oby du¿o, mo¿e ewentualnie tyle przy maksymalnie ciê¿kiej przyczepie.

Raczej nie zawiesza³em wiêcej ni¿ 60-80kg, ale generalnie im wiêkszy by³ nacisk na hak, tym lepiej siê zestaw prowadzi³o, lepiej hamowa³ i by³ bardziej stabilny w zakrêtach.

Natomiast kiedy¶ musia³em krótki kawa³ek przejechaæ z przyczep± ci±gn±c± za hak do góry no i wtedy mo¿liwa by³a tylko jazda powoli.
Podobny efekt by³ jak wieziony samochód by³ zamontowany na sztywno (tzn. nie mia³ kó³)

Data: 2011-06-21 22:01:25
Autor: Artur Ma¶l±g
Laweciarskie przygody
W dniu 2011-06-21 21:43, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-06-21 19:16, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2011-06-21 18:45, Tomasz Pyra pisze:
(...)
A generalnie to jak siê laweta sama hu¶ta, to znaczy ¿e jest ¼le
za³adowana albo popsuta.

Niekoniecznie. Mo¿e byæ za szybko, za lekki holownik.

No na zasadzie ¿e im l¿ejszy holownik i ciê¿sza przyczepa to po prostu
nale¿y ograniczyæ prêdko¶æ.

To chyba oczywiste - wynika wprost z praw fizyki. O przepisach przez
grzeczno¶æ nie wspomnê.

W sumie jest wymóg ¿eby w przypadku przyczepy z hamulcem najazdowym, DMC
holownika by³a 1.33x wy¿sza ni¿ DMC przyczepy.

Otó¿ to. Ten wymóg to nie jest wymys³ idiotów.

Maj±c tak± przyczepê trzeba nacisk roz³o¿yæ tak, ¿eby by³ du¿y nacisk na
hak.

Jaki du¿y? Nacisk na hak to max. 50-70kg.

No w³a¶nie mniej-wiecej taki.

To nie jest du¿y - to jest normalny nacisk.

W mojej instrukcji do haka napisane jest ¿e max to nawet 150kg, ale to
ju¿ by³oby du¿o, mo¿e ewentualnie tyle przy maksymalnie ciê¿kiej
przyczepie.

??? Mo¿e daj wyci±g z homologacji.

Raczej nie zawiesza³em wiêcej ni¿ 60-80kg, ale generalnie im wiêkszy by³
nacisk na hak, tym lepiej siê zestaw prowadzi³o, lepiej hamowa³ i by³
bardziej stabilny w zakrêtach.

Najwyra¼niej masz ma³e do¶wiadczenie. 60-80kg to ró¿nica niewielka,
niemniej odczuwalna. Do³o¿ysz 100kg to siê mo¿esz zdziwiæ.

Natomiast kiedy¶ musia³em krótki kawa³ek przejechaæ z przyczep± ci±gn±c±
za hak do góry no i wtedy mo¿liwa by³a tylko jazda powoli.

Wszystko zale¿y od okoliczno¶ci - jak d³ugie ramiê, co ci±gnie itd.

Podobny efekt by³ jak wieziony samochód by³ zamontowany na sztywno (tzn.
nie mia³ kó³)

Nie, to jest inny efekt.

Data: 2011-06-19 12:08:59
Autor: J.F.
Laweciarskie przygody
On Sun, 19 Jun 2011 11:45:30 +0200,  Sebastian Bia³y wrote:
On 2011-06-19 11:38, Tomasz Pyra wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=Sd6GhvSym5o

A swoj± drog± takie oscylacje przyczepy widuje czasem u jad±cych > 100km/h. Dlaczego siê pojawiaj±? Wina kierownika który kontruje kierownic± czy to "tak samo siê robi"?

Nie wiem jak tu, ale w pewnym zakresie "samo".

Normalny uklad drgajacy - odchylona przyczepa generuje sile
prostujaca, ale bezwladnosc swoja ma, wiec drgania wystepuja.
Jak widac - czasm niegasnace.

W lotnictwie sie to nazywalo "shimmy", w motocyklach bywaja tlumiki na
kierownicy.

J.

Data: 2011-06-19 13:21:42
Autor: Robert Rędziak
Laweciarskie przygody
On Sun, 19 Jun 2011 11:45:30 +0200, Sebastian Bia³y
<heby@poczta.onet.pl> wrote:

A swoj± drog± takie oscylacje przyczepy widuje czasem u jad±cych > 100km/h. Dlaczego siê pojawiaj±? Wina kierownika który kontruje kierownic± czy to "tak samo siê robi"?

 Masz opowiastkê kierownika:
 http://www.milanos.pl/vid-42749-Miota-nim-jak-Szatan.html

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2011-06-19 23:57:54
Autor: venioo
Laweciarskie przygody
W dniu 2011-06-19 15:21, Robert Rêdziak pisze:
On Sun, 19 Jun 2011 11:45:30 +0200, Sebastian Bia³y
<heby@poczta.onet.pl>  wrote:

A swoj± drog± takie oscylacje przyczepy widuje czasem u jad±cych>
100km/h. Dlaczego siê pojawiaj±? Wina kierownika który kontruje
kierownic± czy to "tak samo siê robi"?

  Masz opowiastkê kierownika:
  http://www.milanos.pl/vid-42749-Miota-nim-jak-Szatan.html


Ta opowiastka to piku¶, lepszy jest pod spodem komentarz:

"peerzet

Zatem prze³ó¿my na jêzyk bardziej zrozumia³y:

"K$^@A"- Jest chêci± zwrócenia uwagi na fakt, ze ¶wiadek zdarzenia bacznie obserwuje otoczenie w sytuacji podwy¿szonego ryzyka.

"JA PIERDOLE"- jest wyra¿eniem g³êbokiego zdumienia.

"NO W PIZDE DAJ"- jest s³uszn± rad± aby poprzez zwiêkszenie obrotów silnika a tym samym si³y poci±gowej wyprowadziæ pojazd z opresji. Udzielana z lekk± doz± irytacji wobec braku do¶wiadczenia w tej materii kieruj±cego.

Drugie "JA PIERDOLE"- wyra¿a podekscytowanie pomieszane z lekkim niedowierzaniem, i¿ komentuj±cy staje siê ¶wiadkiem tak niecodziennej sytuacji.

Drugie "K$^@A"- wskazuje stan niezadowolenia z faktu, i¿ wcze¶niej za³o¿ona w pod¶wiadomo¶ci przez komentuj±cego nadzieja wyprowadzenia zespo³u pojazdów z gro¼nej sytuacji okaza³a siê byæ nietrafion±, przy czym wyra¿a tak¿e nutê wspó³czucia dla prowodyra wydarzenia.

"O K$^@A"- wykazuje zaskoczenie po³±czone z obaw±, i¿ pojazdy mog± nieoczekiwanie wtargn±æ na przeciwleg³y pas ruchu powoduj±c niepomiernie wiêksze zagro¿enie dla uczestników ruchu drogowego.

"K$^@A NO"- wyra¿a ostateczn± emocjê bêd±c± wynikiem kumulacji wra¿eñ i bod¼ców odbieranych przez ca³y okres trwania zdarzenia.

"WYSIADAJ K$^@A"- Jest postawieniem jasnego komunikatu do jednego z podró¿uj±cych, jednak odnosz±cego siê merytorycznie do wszystkich pasa¿erów, odno¶nie potrzeby zabezpieczenia miejsca zdarzenia oraz udzielenia pomocy przedmedycznej ewentualnym poszkodowanym.


....nie bez powodu Enigma by³a dzie³em Polaków !
Kodowanie znaczeñ mamy we krwi !!!"


:D:D:D

--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

Data: 2011-06-20 12:37:48
Autor: Micha³ Gut
Laweciarskie przygody
<cut> ROTFL co za analiza:)

Data: 2011-06-20 13:03:29
Autor: WOJO
Laweciarskie przygody
...nie bez powodu Enigma by³a dzie³em Polaków !

Nie by³a :)
WOJO

Data: 2011-06-20 13:16:14
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Laweciarskie przygody
W dniu 2011-06-19 23:57, venioo pisze:
...nie bez powodu Enigma była dziełem Polaków !

Sama Enigma? Chyba, że tak powiem, nie bardzo! :P

Kodowanie znaczeń mamy we krwi !!!"

Raczej dekodowanie. Przynajmniej w kontekście wspomnianej Enigmy. :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-06-20 06:50:28
Autor: amos
Laweciarskie przygody
On 20 Cze, 13:16, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <eikci...@34xob.lp>
wrote:
> Kodowanie znaczeñ mamy we krwi !!!"

Raczej dekodowanie. Przynajmniej w kontek¶cie wspomnianej Enigmy. :)

No, prawidlowe zdekodowanie takiego komentarza, tez nie nalezy do
latwych zadan...
:D
--
amos

Data: 2011-06-19 12:32:36
Autor: Mirek P.
Laweciarskie przygody
W dniu 2011-06-19 11:38, Tomasz Pyra pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=Sd6GhvSym5o

przypomnij ile to można jechać z przyczepą max?

Data: 2011-06-19 12:37:38
Autor: Tomasz Pyra
Laweciarskie przygody
W dniu 2011-06-19 12:32, Mirek P. pisze:
W dniu 2011-06-19 11:38, Tomasz Pyra pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=Sd6GhvSym5o

przypomnij ile to można jechać z przyczepą max?

Na autostradzie z 80, ale to już spokojnie wystarczy żeby źle załadowana przyczepa zaczęła skakać.

Z kolei dobra i dobrze załadowana będzie się zachowywać dobrze i przy wyższych prędkościach i nagłych manewrach.

Data: 2011-06-19 14:33:29
Autor: Kartrait
Laweciarskie przygody
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:4dfdd171$0$2493$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-06-19 12:32, Mirek P. pisze:
W dniu 2011-06-19 11:38, Tomasz Pyra pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=Sd6GhvSym5o

przypomnij ile to mo¿na jechaæ z przyczep± max?

Na autostradzie z 80, ale to ju¿ spokojnie wystarczy ¿eby ¼le za³adowana przyczepa zaczê³a skakaæ.

przy spe³nieniu kilku warunków, na niemieckich autobanach mo¿na 100

--
Pozdrufka,
Krzysiek vel kartrait

Data: 2011-06-20 06:44:36
Autor: Marek Dyjor
Laweciarskie przygody
Kartrait wrote:
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w
wiadomo¶ci news:4dfdd171$0$2493$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-06-19 12:32, Mirek P. pisze:
W dniu 2011-06-19 11:38, Tomasz Pyra pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=Sd6GhvSym5o

przypomnij ile to mo¿na jechaæ z przyczep± max?

Na autostradzie z 80, ale to ju¿ spokojnie wystarczy ¿eby ¼le
za³adowana przyczepa zaczê³a skakaæ.

przy spe³nieniu kilku warunków, na niemieckich autobanach mo¿na 100

zaraz taki jedne napisze pewnie ¿e mo¿na spokojnie 2,5 x szybciej  :)

Data: 2011-06-20 07:49:45
Autor: Grejon
Laweciarskie przygody
W dniu 2011-06-20 06:44, Marek Dyjor pisze:
Kartrait wrote:
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w

przy spe³nieniu kilku warunków, na niemieckich autobanach mo¿na 100

zaraz taki jedne napisze pewnie ¿e mo¿na spokojnie 2,5 x szybciej :)

No tak, bo kaganiec jest na 250 :)

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-06-19 12:42:44
Autor: Alexy
Laweciarskie przygody

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4dfdc379$0$2439$65785112news.neostrada.pl...

http://www.youtube.com/watch?v=Sd6GhvSym5o

Stanowczo za mało "qrwa".

Data: 2011-06-19 13:47:36
Autor: venioo
Laweciarskie przygody
W dniu 2011-06-19 11:38, Tomasz Pyra pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=Sd6GhvSym5o

dlatego jazda zaladowana wypozyczona laweta z v>80km/h nie jest zbyt dobrym pomyslem

--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

Data: 2011-06-19 14:54:56
Autor: Maciek
Laweciarskie przygody
Dnia Sun, 19 Jun 2011 11:38:01 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):

http://www.youtube.com/watch?v=Sd6GhvSym5o

Jestem pod wrazeniem bogactwa jezyka autora filmu. Zna chyba z piec slow.

--
Maciek

Karkulowsia³ zwartusia³ Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-06-19 23:24:56
Autor: venioo
Laweciarskie przygody
W dniu 2011-06-19 14:54, Maciek pisze:
Dnia Sun, 19 Jun 2011 11:38:01 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):

http://www.youtube.com/watch?v=Sd6GhvSym5o

Jestem pod wrazeniem bogactwa jezyka autora filmu. Zna chyba z piec slow.


hmmm... 3x qrwa i 2x ooo ;)

--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

Laweciarskie przygody

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona