Lawirant na autostradzie

Data: 2011-07-30 19:55:54
Autor: DoQ
Lawirant na autostradzie
Witam,

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oD6XdvARIVg
Widać lubi szybką zmianę pasa na żyletę.

Chyba nie było.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-30 20:10:11
Autor: ToMasz
Lawirant na autostradzie
W dniu 30.07.2011 19:55, DoQ pisze:
Witam,

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oD6XdvARIVg
Widać lubi szybką zmianę pasa na żyletę.
Zaraz będzie ze kamerzysta to kapelusznik, bo blokował lewy pas. jakby nie blokował do sytuacji by nie doszło...

ToMasz

PS. Trochę niewiem po co filmować swoje/cudze życie taką kamerką, ze nawet T.Pyra ma lepszą? Coś jak 10 lat temu aparat foto 640x480, wtykany w telefon? Zeby nie było ze sie czepiam, ale keycain camera z ebaya za 20zł (cena z przesyłką) daje "lepszy obraz"

Data: 2011-07-30 20:57:51
Autor: Waldek Godel
Lawirant na autostradzie
Dnia Sat, 30 Jul 2011 20:10:11 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

Ale nie ma autostartu i cyklicznego nagrywania

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-30 22:11:03
Autor: Jaroslaw Berezowski
Lawirant na autostradzie
Dnia Sat, 30 Jul 2011 20:10:11 +0200, ToMasz napisał(a):

Zaraz będzie ze kamerzysta to kapelusznik, bo blokował lewy pas. jakby
nie blokował do sytuacji by nie doszło...
Widać, że nie blokował tylko wyprzedzał. ten po jego prawej stronie zresztą też wyprzedzał. Nie ma usprawiedliwienia dla dupka-sprawcy.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-07-31 12:40:34
Autor: J.F.
Lawirant na autostradzie
Dnia Sat, 30 Jul 2011 22:11:03 +0200, Jaroslaw Berezowski napisał(a):
[...]

Bo ja wiem .. dwoch kapelusznikow mniej, to chyba dobry wynik  :-)

Poza tym ciekaw jestem co na to policja - przeciez na filmie wyraznie widac
ze to tem maly ze srodka droge zajechal :-)

Bo inaczej to obaj kapelusze sa skazaniu na wlasne AC :-)

J.

Data: 2011-07-31 08:05:22
Autor: G Nowak
Lawirant na autostradzie
[...]

Bo ten film pewnie ma 10 lat tylko jakis "archeo" odkopal i zuploadowal. Ja widzialem juz jakis czas temu, co nie znaczy, ze wtedy byl swiezy.

--
Pozdr

Data: 2011-07-30 21:45:54
Autor: cef
Lawirant na autostradzie
DoQ wrote:

Widać lubi szybką zmianę pasa na żyletę.

Czy wyjaśniono w komentarzach dlaczego ten ze środkowego
pasa na sekundę przed zderzeniem "staje w poprzek" pasa?

Data: 2011-07-30 21:52:22
Autor: Grejon
Lawirant na autostradzie
W dniu 2011-07-30 21:45, cef pisze:
DoQ wrote:

Widać lubi szybką zmianę pasa na żyletę.

Czy wyjaśniono w komentarzach dlaczego ten ze środkowego
pasa na sekundę przed zderzeniem "staje w poprzek" pasa?

IMO "torpeda" go wybiła z toru jazdy, zanim wyprostował to zjechał na lewy.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-07-31 16:26:55
Autor: Kuba \(aka cita\)
Lawirant na autostradzie

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:4e345f72$0$3497$65785112news.neostrada.pl...
DoQ wrote:

Widać lubi szybką zmianę pasa na żyletę.

Czy wyjaśniono w komentarzach dlaczego ten ze środkowego
pasa na sekundę przed zderzeniem "staje w poprzek" pasa?

no przecież ten co sie przeciskał walnął tego małego ze srodkowego pasa tak, ze aż sam w powietrze wyleciał...

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-07-30 22:04:23
Autor: megrims
Lawirant na autostradzie
W dniu 2011-07-30 19:55, DoQ pisze:
[...]

A mnie zastanawia to:
http://www.youtube.com/watch?v=uEsBj9uKt8A
I pytania:

1. Czy wszyscy w Rosji mają kamery wewnątrz pojazdu?
2. Większość pokazanych kolizji to jakieś takie są
    bez sensu, kompletna nieuwaga albo i głupota.
    Czy Rosjanie na prawdę tak fatalnie jeżdżą?

Data: 2011-07-30 22:07:41
Autor: Grejon
Lawirant na autostradzie
W dniu 2011-07-30 22:04, megrims pisze:

[...]

IMO 2 powody:

1. W Rosji więcej chleją.
2. Nasze zimy przy ich zimach to wiosna. Do większości stłuczek doszło na śliskim.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-07-30 22:11:50
Autor: Grejon
Lawirant na autostradzie
W dniu 2011-07-30 22:07, Grejon pisze:
[...]

No i pytanie jak tam dbają o stan techniczny aut. Mogą mieć bardziej "polskie" podejście niż my ;)

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-07-30 22:42:57
Autor: Olo
Lawirant na autostradzie
[...]

ale "meksyk" :) niektóre stłuczki wręcz zabawne :)

Data: 2011-07-30 21:25:34
Autor: masti
Lawirant na autostradzie
Dnia pięknego Sat, 30 Jul 2011 22:42:57 +0200 osobnik zwany Olo wystukał:

ale "meksyk" :) niektóre stłuczki wręcz zabawne :)

mnie w tych rosyjsckich filmikach uderza kompletne olewanie czerwonego światła. Ale cóż: мастер едёт :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-07-30 23:48:30
Autor: megrims
Lawirant na autostradzie [OT]
W dniu 2011-07-30 23:25, masti pisze:
[...]

Nie mogłem się powstrzymać:

Wsiada kobieta do taksówki, a taksówkarz wali na czerwonym świetle.
Kobieta przeraĹźona wrzeszczy:
- Panie! Co pan.. czerwone światło.
Na to taksiarz:
- Spoko spoko, szwagier teĹź tak jeĹşdzi.
I tak parę razy.
Nagle przed zielonym światłem taksiarz zaczyna hamować.
Kobieta mówi: Panie: przecież zielone światło.
- oj.. Szwagier może jechać.

Data: 2011-07-30 21:56:02
Autor: masti
Lawirant na autostradzie [OT]
Dnia pięknego Sat, 30 Jul 2011 23:48:30 +0200 osobnik zwany megrims
wystukał:

[...]

- Spoko spoko, szwagier też tak jeździ. I tak parę razy.
Nagle przed zielonym światłem taksiarz zaczyna hamować. Kobieta mówi:
Panie: przecież zielone światło. - oj.. Szwagier może jechać.

to włąśnie to :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-07-31 00:45:03
Autor: Jaroslaw Berezowski
Lawirant na autostradzie
Dnia Sat, 30 Jul 2011 22:04:23 +0200, megrims napisał(a):

1. Czy wszyscy w Rosji mają kamery wewnątrz pojazdu?
Jak widać mają po temu powody :)

2. Większość pokazanych kolizji to jakieś takie są
    bez sensu, kompletna nieuwaga albo i głupota. Czy Rosjanie na prawdę
    tak fatalnie jeĹźdżą?
Te są dla mnie zastanawiające:
<http://www.youtube.com/watch?
v=uEsBj9uKt8A&feature=player_detailpage#t=423s>

<http://www.youtube.com/watch?
v=uEsBj9uKt8A&feature=player_detailpage#t=444s>

<http://www.youtube.com/watch?
v=uEsBj9uKt8A&feature=player_detailpage#t=491s>

Tego nie da się zwalić na zagapienie czy zimę.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-07-31 01:21:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
Lawirant na autostradzie
Hello Jaroslaw,

Sunday, July 31, 2011, 12:45:03 AM, you wrote:

[...]

Po co połamałeś linki? I po co te znaczki obok nich? One nic nie dają
- to nie Cafe Allegro. No i przede wszystkim - po co trzy razy ten sam
film a opcją, która nie działa u wszystkich? Nie lepiej było podać
minutę i sekundę?

--
Best regards,

Data: 2011-07-31 22:03:59
Autor: Hants
Lawirant na autostradzie
"RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> wrote in message news:16829535.20110731012120pik-net.pl...

<http://www.youtube.com/watch?
v=uEsBj9uKt8A&feature=player_detailpage#t=491s>
Tego nie da się zwalić na zagapienie czy zimę.

Po co połamałeś linki?

<http://www.youtube.com/watch?v=uEsBj9uKt8A&feature=player_detailpage#t=491s>

Data: 2011-07-31 23:06:46
Autor: RoMan Mandziejewicz
Lawirant na autostradzie
Hello Hants,

Sunday, July 31, 2011, 11:03:59 PM, you wrote:

[...]

Po co połamałeś linki?
<http://www.youtube.com/watch?v=uEsBj9uKt8A&feature=player_detailpage#t=491s>

Po raz kolejny: nie u wszystkich zadziała wymuszenie pozycji. Podaj
minutę i sekundy filmu.

--
Best regards,

Data: 2011-07-31 23:15:05
Autor: Jaroslaw Berezowski
Lawirant na autostradzie
Dnia Sun, 31 Jul 2011 23:06:46 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Po raz kolejny: nie u wszystkich zadziała wymuszenie pozycji. Podaj
minutę i sekundy filmu.
Sekundy masz na końcu. Do formatu mm:ss to chyba wiesz jak przeliczyć.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-08-01 10:37:13
Autor: RoMan Mandziejewicz
Lawirant na autostradzie
Hello Jaroslaw,

Sunday, July 31, 2011, 11:15:05 PM, you wrote:

Po raz kolejny: nie u wszystkich zadziała wymuszenie pozycji. Podaj
minutę i sekundy filmu.
Sekundy masz na końcu. Do formatu mm:ss to chyba wiesz jak przeliczyć.

Jasne. Tylko po co przeliczać, skoro można było od razu podać w tym
formacie?

--
Best regards,

Data: 2011-08-01 11:13:40
Autor: kamil
Lawirant na autostradzie
On 31/07/2011 22:06, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

Najwyższa pora na zainstalowanie przeglądarki i flasha z tej dekady.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-31 09:08:23
Autor: Shrek
Lawirant na autostradzie
On 2011-07-30 22:04, megrims wrote:

1. Czy wszyscy w Rosji mają kamery wewnątrz pojazdu?

Nie.

2. Większość pokazanych kolizji to jakieś takie są
bez sensu, kompletna nieuwaga albo i głupota.
Czy Rosjanie na prawdę tak fatalnie jeżdżą?

Nie. To duży kraj i zebranie "40 most stupid car crasesh" o niczym ststystycznie nie świadczy.

Shrek.

Data: 2011-07-31 13:03:36
Autor: J.F.
Lawirant na autostradzie
Dnia Sun, 31 Jul 2011 09:08:23 +0200, Shrek napisał(a):
On 2011-07-30 22:04, megrims wrote:
[...]

Chyba nie tylko. Zwroc uwage na styl jazdy - to nie tylko nieuwaga, to
jakas glebsza mentalnosc. Polowy z tych stluczek mozna by uniknac.

Albo np to. http://www.youtube.com/watch?v=wsN5sEpYXgY

No i statystyka - nie wiem czy w Polsce bys tyle tego uzbieral - albo tam
jednak wiecej ludzi ma kamery (przydatne sa :-)), albo to sie zdarza
znacznie czesciej. Ja juz nie pamietam kiedy ostatnia stluczke "na goraco"
widzialem. A tego przeciez na youtubie od nich pelno.

J.

Data: 2011-07-31 13:06:41
Autor: Shrek
Lawirant na autostradzie
On 2011-07-31 13:03, J.F. wrote:

[...]

Jak w większości kompilacji "most stiupid..."

Albo np to.
http://www.youtube.com/watch?v=wsN5sEpYXgY

No i statystyka - nie wiem czy w Polsce bys tyle tego uzbieral

Tyle może nie. Ale Rosjan jest mimo wszystko więcej. Tym bardziej że na tym filmiku do Rosjan zaliczają zapewne Ukrainców;)

Ja juz nie pamietam kiedy ostatnia stluczke "na goraco"
widzialem. A tego przeciez na youtubie od nich pelno.

No sam widzisz...

Shrek

Data: 2011-07-31 13:48:01
Autor: J.F.
Lawirant na autostradzie
Dnia Sun, 31 Jul 2011 13:06:41 +0200, Shrek napisał(a):
On 2011-07-31 13:03, J.F. wrote:
[...]

Z Rosji pelno. A polskich .. chyba nie tak znow duzo.
Chociaz .. przy ~pol miliona stluczek rocznie, nawet jak 0.1% ma kamere
pokladowa, to sie powinno kilkaset zarejestrowac.

J.

Data: 2011-07-31 15:32:15
Autor: Excite
Lawirant na autostradzie
W dniu 2011-07-31 13:03, J.F. pisze:
Chyba nie tylko. Zwroc uwage na styl jazdy - to nie tylko nieuwaga, to
jakas glebsza mentalnosc. Polowy z tych stluczek mozna by uniknac.

Oni mają ten sam problem co polacy na tle kierowców z zachodnich krajów tylko że u nich wszystkie przyczyny są "bardziej" niż w polsce. Infrastruktura drogowa bardziej zaniedbana, pijaństwo bardziej powszechne, milicja jeszcze bardziej skorumpowana i niewywiązująca się ze swoich obowiązków, stan techniczny samochodów jeszcze gorszy niż u nas. Systemy szkolenia i egzaminowania też są w typowo Radzieckich standardach. Szansa na wypadek bardzo wysoka a bandytyzmu na drogach u nich pod dostatkiem to ludzie inwestują w rejestratory wideo. Dzięki temu trafiają się filmiki z Rosji gdzie oba pojazdy uczestniczące w wypadku mają rejestrator http://www.liveleak.com/view?i=59b_1311442167

Data: 2011-07-31 16:23:13
Autor: J.F.
Lawirant na autostradzie
Dnia Sun, 31 Jul 2011 15:32:15 +0200, Excite napisał(a):
[...]

Tak dal porownania - najgorsi kierowcy USA
http://www.youtube.com/watch?v=nHaAZVODURA

No dobra - moze nie "naj", to i w zasadzie nudne :-)

[...]

Ale tu zawinila pogoda+nadmierna predkosc + moze opony .

J.

Data: 2011-07-31 17:22:12
Autor: DoQ
Lawirant na autostradzie
W dniu 31-07-2011 16:23, J.F. pisze:

wypadku mają rejestrator http://www.liveleak.com/view?i=59b_1311442167
Ale tu zawinila pogoda+nadmierna predkosc + moze opony .

Pogoda? Deszcz pada, to musi być mokro nie? ;)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-31 17:44:21
Autor: Shrek
Lawirant na autostradzie
On 2011-07-31 16:23, J.F. wrote:

Tak dal porownania - najgorsi kierowcy USA
http://www.youtube.com/watch?v=nHaAZVODURA

No dobra - moze nie "naj", to i w zasadzie nudne :-)

Jak słusznie zauważyłeś żadni 'naj". Poza tym w opisie jest, że to nagrane przez jednego kolesia w ciągu niewiele ponad miesiąca, a nie kompilacja najśmieszniejszych dzwonów z netu.  Dziwne to by był,o jakby nagrał 40 idiotycznych wypadków;)

Shrek.

Data: 2011-07-31 17:48:02
Autor: Grejon
Lawirant na autostradzie
W dniu 2011-07-31 16:23, J.F. pisze:

Tak dal porownania - najgorsi kierowcy USA
http://www.youtube.com/watch?v=nHaAZVODURA

No dobra - moze nie "naj", to i w zasadzie nudne :-)

Mogłeś ostrzegać, żeby głoś wyłączyć :-P

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-07-31 19:21:14
Autor: megrims
Lawirant na autostradzie
W dniu 2011-07-31 13:03, J.F. pisze:
(ciach)
Albo np to.
http://www.youtube.com/watch?v=wsN5sEpYXgY
(ciach)

No ten ciągnik z naczepą (w 16 sekundzie) to masakra

Data: 2011-08-02 15:07:03
Autor: Sebastian Kaliszewski
Lawirant na autostradzie
megrims wrote:

> A mnie zastanawia to:
> http://www.youtube.com/watch?v=uEsBj9uKt8A
> I pytania:
>
> 1. Czy wszyscy w Rosji mają kamery wewnątrz pojazdu?

Zauważ że sporo z tego jest z ciężarowych/dostawczaków (patrz na wysokość punktu kamery). Tacy mają "firmowo" -- choćby żeby w razie dzwona był dowód czarno na białym kto zawinił.

> 2. Większość pokazanych kolizji to jakieś takie są
>    bez sensu, kompletna nieuwaga albo i głupota.
>    Czy Rosjanie na prawdę tak fatalnie jeżdżą?

Nie jest tak tragicznie (znam z autopsji). Chyba że mowa o Kaukazie rosyjskim -- tam jest tragicznie (dżygit jedzie -- wszyscy z drogi!).

1. Kraj większy (istotnie -- terytorium ok 40x większe), ludzi też ok 3*więcej -- jest z czego zbierać "top listę"
2. Często fatalna sygnalizacja świetlna (źle widoczna, często pochowana po krzakach) i ogólnie kiepskie oznakowanie (znaki często nieodblaskowe, nieduże, bywa, że zasłonięte np. gałęziami)
3. Więcej wchrzaniania się na chama
4. Zima to zima, do tego gorsze utrzymanie dróg (poniekąd nie dziwne -- mają tego "trochę" więcej na głowę mieszkańca)
5. Bardziej pobłażliwa kontrola jazdy na bani (dość łatwo można się wyłgać -- choć formalnie limit mają taki sam albo ostrzejszy), choć ogólnie kontroli na drogach istotnie więcej.
6. tzw. Noworuscy (burak, któremu wyszedł biznes, więc go stać na dobrą furę, obnosi się z kasą, uważa, że należy mu się pierwszeństwo, mandaty traktuje jako koszt bycia "kimś", element fasonu "stać mnie"). Coś jak u nas pinda w RangeRoverze parkująca na miejscu dla inwalidów.
7. Kompletne gruchoty na drodze (przeciwieństwo noworuskich) -- samochód jest tam bardziej potrzebny niż u nas, trochę podobnie jak w Ameryce (choć nie do takiego ekstremum jak tam), z Niemiec dalej i cła wysokie -- więc i kompletnych rzęchów z często kiepskimi hamulcami więcej. W dodatku jest większe rozwarstwienie społeczne.

pzdr
\SK

Lawirant na autostradzie