Lawirant na autostradzie

Data: 2011-07-30 22:04:23
Autor: megrims
Lawirant na autostradzie
W dniu 2011-07-30 19:55, DoQ pisze:
Witam,

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oD6XdvARIVg
Widać lubi szybką zmianę pasa na żyletę.

Chyba nie było.

Pozdrawiam
Paweł

A mnie zastanawia to:
http://www.youtube.com/watch?v=uEsBj9uKt8A
I pytania:

1. Czy wszyscy w Rosji mają kamery wewnątrz pojazdu?
2. Większość pokazanych kolizji to jakieś takie są
    bez sensu, kompletna nieuwaga albo i głupota.
    Czy Rosjanie na prawdę tak fatalnie jeżdżą?

Data: 2011-07-30 22:07:41
Autor: Grejon
Lawirant na autostradzie
W dniu 2011-07-30 22:04, megrims pisze:

[...]

IMO 2 powody:

1. W Rosji więcej chleją.
2. Nasze zimy przy ich zimach to wiosna. Do większości stłuczek doszło na śliskim.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-07-30 22:11:50
Autor: Grejon
Lawirant na autostradzie
W dniu 2011-07-30 22:07, Grejon pisze:
[...]

No i pytanie jak tam dbają o stan techniczny aut. Mogą mieć bardziej "polskie" podejście niż my ;)

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-07-30 22:42:57
Autor: Olo
Lawirant na autostradzie
[...]

ale "meksyk" :) niektóre stłuczki wręcz zabawne :)

Data: 2011-07-30 21:25:34
Autor: masti
Lawirant na autostradzie
Dnia pięknego Sat, 30 Jul 2011 22:42:57 +0200 osobnik zwany Olo wystukał:

ale "meksyk" :) niektóre stłuczki wręcz zabawne :)

mnie w tych rosyjsckich filmikach uderza kompletne olewanie czerwonego światła. Ale cóż: мастер едёт :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-07-30 23:48:30
Autor: megrims
Lawirant na autostradzie [OT]
W dniu 2011-07-30 23:25, masti pisze:
[...]

Nie mogłem się powstrzymać:

Wsiada kobieta do taksówki, a taksówkarz wali na czerwonym świetle.
Kobieta przeraĹźona wrzeszczy:
- Panie! Co pan.. czerwone światło.
Na to taksiarz:
- Spoko spoko, szwagier teĹź tak jeĹşdzi.
I tak parę razy.
Nagle przed zielonym światłem taksiarz zaczyna hamować.
Kobieta mówi: Panie: przecież zielone światło.
- oj.. Szwagier może jechać.

Data: 2011-07-30 21:56:02
Autor: masti
Lawirant na autostradzie [OT]
Dnia pięknego Sat, 30 Jul 2011 23:48:30 +0200 osobnik zwany megrims
wystukał:

[...]

- Spoko spoko, szwagier też tak jeździ. I tak parę razy.
Nagle przed zielonym światłem taksiarz zaczyna hamować. Kobieta mówi:
Panie: przecież zielone światło. - oj.. Szwagier może jechać.

to włąśnie to :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-07-31 00:45:03
Autor: Jaroslaw Berezowski
Lawirant na autostradzie
Dnia Sat, 30 Jul 2011 22:04:23 +0200, megrims napisał(a):

1. Czy wszyscy w Rosji mają kamery wewnątrz pojazdu?
Jak widać mają po temu powody :)

2. Większość pokazanych kolizji to jakieś takie są
    bez sensu, kompletna nieuwaga albo i głupota. Czy Rosjanie na prawdę
    tak fatalnie jeĹźdżą?
Te są dla mnie zastanawiające:
<http://www.youtube.com/watch?
v=uEsBj9uKt8A&feature=player_detailpage#t=423s>

<http://www.youtube.com/watch?
v=uEsBj9uKt8A&feature=player_detailpage#t=444s>

<http://www.youtube.com/watch?
v=uEsBj9uKt8A&feature=player_detailpage#t=491s>

Tego nie da się zwalić na zagapienie czy zimę.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-07-31 01:21:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
Lawirant na autostradzie
Hello Jaroslaw,

Sunday, July 31, 2011, 12:45:03 AM, you wrote:

[...]

Po co połamałeś linki? I po co te znaczki obok nich? One nic nie dają
- to nie Cafe Allegro. No i przede wszystkim - po co trzy razy ten sam
film a opcją, która nie działa u wszystkich? Nie lepiej było podać
minutę i sekundę?

--
Best regards,

Data: 2011-07-31 22:03:59
Autor: Hants
Lawirant na autostradzie
"RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> wrote in message news:16829535.20110731012120pik-net.pl...

<http://www.youtube.com/watch?
v=uEsBj9uKt8A&feature=player_detailpage#t=491s>
Tego nie da się zwalić na zagapienie czy zimę.

Po co połamałeś linki?

<http://www.youtube.com/watch?v=uEsBj9uKt8A&feature=player_detailpage#t=491s>

Data: 2011-07-31 23:06:46
Autor: RoMan Mandziejewicz
Lawirant na autostradzie
Hello Hants,

Sunday, July 31, 2011, 11:03:59 PM, you wrote:

[...]

Po co połamałeś linki?
<http://www.youtube.com/watch?v=uEsBj9uKt8A&feature=player_detailpage#t=491s>

Po raz kolejny: nie u wszystkich zadziała wymuszenie pozycji. Podaj
minutę i sekundy filmu.

--
Best regards,

Data: 2011-07-31 23:15:05
Autor: Jaroslaw Berezowski
Lawirant na autostradzie
Dnia Sun, 31 Jul 2011 23:06:46 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Po raz kolejny: nie u wszystkich zadziała wymuszenie pozycji. Podaj
minutę i sekundy filmu.
Sekundy masz na końcu. Do formatu mm:ss to chyba wiesz jak przeliczyć.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-08-01 10:37:13
Autor: RoMan Mandziejewicz
Lawirant na autostradzie
Hello Jaroslaw,

Sunday, July 31, 2011, 11:15:05 PM, you wrote:

Po raz kolejny: nie u wszystkich zadziała wymuszenie pozycji. Podaj
minutę i sekundy filmu.
Sekundy masz na końcu. Do formatu mm:ss to chyba wiesz jak przeliczyć.

Jasne. Tylko po co przeliczać, skoro można było od razu podać w tym
formacie?

--
Best regards,

Data: 2011-08-01 11:13:40
Autor: kamil
Lawirant na autostradzie
On 31/07/2011 22:06, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

Najwyższa pora na zainstalowanie przeglądarki i flasha z tej dekady.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-31 09:08:23
Autor: Shrek
Lawirant na autostradzie
On 2011-07-30 22:04, megrims wrote:

1. Czy wszyscy w Rosji mają kamery wewnątrz pojazdu?

Nie.

2. Większość pokazanych kolizji to jakieś takie są
bez sensu, kompletna nieuwaga albo i głupota.
Czy Rosjanie na prawdę tak fatalnie jeżdżą?

Nie. To duży kraj i zebranie "40 most stupid car crasesh" o niczym ststystycznie nie świadczy.

Shrek.

Data: 2011-07-31 13:03:36
Autor: J.F.
Lawirant na autostradzie
Dnia Sun, 31 Jul 2011 09:08:23 +0200, Shrek napisał(a):
On 2011-07-30 22:04, megrims wrote:
[...]

Chyba nie tylko. Zwroc uwage na styl jazdy - to nie tylko nieuwaga, to
jakas glebsza mentalnosc. Polowy z tych stluczek mozna by uniknac.

Albo np to. http://www.youtube.com/watch?v=wsN5sEpYXgY

No i statystyka - nie wiem czy w Polsce bys tyle tego uzbieral - albo tam
jednak wiecej ludzi ma kamery (przydatne sa :-)), albo to sie zdarza
znacznie czesciej. Ja juz nie pamietam kiedy ostatnia stluczke "na goraco"
widzialem. A tego przeciez na youtubie od nich pelno.

J.

Data: 2011-07-31 13:06:41
Autor: Shrek
Lawirant na autostradzie
On 2011-07-31 13:03, J.F. wrote:

[...]

Jak w większości kompilacji "most stiupid..."

Albo np to.
http://www.youtube.com/watch?v=wsN5sEpYXgY

No i statystyka - nie wiem czy w Polsce bys tyle tego uzbieral

Tyle może nie. Ale Rosjan jest mimo wszystko więcej. Tym bardziej że na tym filmiku do Rosjan zaliczają zapewne Ukrainców;)

Ja juz nie pamietam kiedy ostatnia stluczke "na goraco"
widzialem. A tego przeciez na youtubie od nich pelno.

No sam widzisz...

Shrek

Data: 2011-07-31 13:48:01
Autor: J.F.
Lawirant na autostradzie
Dnia Sun, 31 Jul 2011 13:06:41 +0200, Shrek napisał(a):
On 2011-07-31 13:03, J.F. wrote:
[...]

Z Rosji pelno. A polskich .. chyba nie tak znow duzo.
Chociaz .. przy ~pol miliona stluczek rocznie, nawet jak 0.1% ma kamere
pokladowa, to sie powinno kilkaset zarejestrowac.

J.

Data: 2011-07-31 15:32:15
Autor: Excite
Lawirant na autostradzie
W dniu 2011-07-31 13:03, J.F. pisze:
Chyba nie tylko. Zwroc uwage na styl jazdy - to nie tylko nieuwaga, to
jakas glebsza mentalnosc. Polowy z tych stluczek mozna by uniknac.

Oni mają ten sam problem co polacy na tle kierowców z zachodnich krajów tylko że u nich wszystkie przyczyny są "bardziej" niż w polsce. Infrastruktura drogowa bardziej zaniedbana, pijaństwo bardziej powszechne, milicja jeszcze bardziej skorumpowana i niewywiązująca się ze swoich obowiązków, stan techniczny samochodów jeszcze gorszy niż u nas. Systemy szkolenia i egzaminowania też są w typowo Radzieckich standardach. Szansa na wypadek bardzo wysoka a bandytyzmu na drogach u nich pod dostatkiem to ludzie inwestują w rejestratory wideo. Dzięki temu trafiają się filmiki z Rosji gdzie oba pojazdy uczestniczące w wypadku mają rejestrator http://www.liveleak.com/view?i=59b_1311442167

Data: 2011-07-31 16:23:13
Autor: J.F.
Lawirant na autostradzie
Dnia Sun, 31 Jul 2011 15:32:15 +0200, Excite napisał(a):
[...]

Tak dal porownania - najgorsi kierowcy USA
http://www.youtube.com/watch?v=nHaAZVODURA

No dobra - moze nie "naj", to i w zasadzie nudne :-)

[...]

Ale tu zawinila pogoda+nadmierna predkosc + moze opony .

J.

Data: 2011-07-31 17:22:12
Autor: DoQ
Lawirant na autostradzie
W dniu 31-07-2011 16:23, J.F. pisze:

wypadku mają rejestrator http://www.liveleak.com/view?i=59b_1311442167
Ale tu zawinila pogoda+nadmierna predkosc + moze opony .

Pogoda? Deszcz pada, to musi być mokro nie? ;)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-07-31 17:44:21
Autor: Shrek
Lawirant na autostradzie
On 2011-07-31 16:23, J.F. wrote:

Tak dal porownania - najgorsi kierowcy USA
http://www.youtube.com/watch?v=nHaAZVODURA

No dobra - moze nie "naj", to i w zasadzie nudne :-)

Jak słusznie zauważyłeś żadni 'naj". Poza tym w opisie jest, że to nagrane przez jednego kolesia w ciągu niewiele ponad miesiąca, a nie kompilacja najśmieszniejszych dzwonów z netu.  Dziwne to by był,o jakby nagrał 40 idiotycznych wypadków;)

Shrek.

Data: 2011-07-31 17:48:02
Autor: Grejon
Lawirant na autostradzie
W dniu 2011-07-31 16:23, J.F. pisze:

Tak dal porownania - najgorsi kierowcy USA
http://www.youtube.com/watch?v=nHaAZVODURA

No dobra - moze nie "naj", to i w zasadzie nudne :-)

Mogłeś ostrzegać, żeby głoś wyłączyć :-P

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-07-31 19:21:14
Autor: megrims
Lawirant na autostradzie
W dniu 2011-07-31 13:03, J.F. pisze:
(ciach)
Albo np to.
http://www.youtube.com/watch?v=wsN5sEpYXgY
(ciach)

No ten ciągnik z naczepą (w 16 sekundzie) to masakra

Data: 2011-08-02 15:07:03
Autor: Sebastian Kaliszewski
Lawirant na autostradzie
megrims wrote:

> A mnie zastanawia to:
> http://www.youtube.com/watch?v=uEsBj9uKt8A
> I pytania:
>
> 1. Czy wszyscy w Rosji mają kamery wewnątrz pojazdu?

Zauważ że sporo z tego jest z ciężarowych/dostawczaków (patrz na wysokość punktu kamery). Tacy mają "firmowo" -- choćby żeby w razie dzwona był dowód czarno na białym kto zawinił.

> 2. Większość pokazanych kolizji to jakieś takie są
>    bez sensu, kompletna nieuwaga albo i głupota.
>    Czy Rosjanie na prawdę tak fatalnie jeżdżą?

Nie jest tak tragicznie (znam z autopsji). Chyba że mowa o Kaukazie rosyjskim -- tam jest tragicznie (dżygit jedzie -- wszyscy z drogi!).

1. Kraj większy (istotnie -- terytorium ok 40x większe), ludzi też ok 3*więcej -- jest z czego zbierać "top listę"
2. Często fatalna sygnalizacja świetlna (źle widoczna, często pochowana po krzakach) i ogólnie kiepskie oznakowanie (znaki często nieodblaskowe, nieduże, bywa, że zasłonięte np. gałęziami)
3. Więcej wchrzaniania się na chama
4. Zima to zima, do tego gorsze utrzymanie dróg (poniekąd nie dziwne -- mają tego "trochę" więcej na głowę mieszkańca)
5. Bardziej pobłażliwa kontrola jazdy na bani (dość łatwo można się wyłgać -- choć formalnie limit mają taki sam albo ostrzejszy), choć ogólnie kontroli na drogach istotnie więcej.
6. tzw. Noworuscy (burak, któremu wyszedł biznes, więc go stać na dobrą furę, obnosi się z kasą, uważa, że należy mu się pierwszeństwo, mandaty traktuje jako koszt bycia "kimś", element fasonu "stać mnie"). Coś jak u nas pinda w RangeRoverze parkująca na miejscu dla inwalidów.
7. Kompletne gruchoty na drodze (przeciwieństwo noworuskich) -- samochód jest tam bardziej potrzebny niż u nas, trochę podobnie jak w Ameryce (choć nie do takiego ekstremum jak tam), z Niemiec dalej i cła wysokie -- więc i kompletnych rzęchów z często kiepskimi hamulcami więcej. W dodatku jest większe rozwarstwienie społeczne.

pzdr
\SK

Lawirant na autostradzie