Leafy się sprzedajo

Data: 2018-04-23 09:41:16
Autor: Lisciasty
Leafy się sprzedajo
Kilkaset sztuk już ponoć kupiono w naszym kraju,
cena tego nowego ma być w okolicach 150 tys. Z ciekawości
zerknąłem na konkurencję i taki e-golf kosztuje od 160 tys. czy jakoś tak, a wyposażenie i wygląd ma zdecydowanie lepsze,
przynajmniej na pierwszy rzut oka. Nie wiem ile tego jeździ u nas,
VW się nie chwali nigdzie więc pewnie niewiele. Ciekawe czy stanieją nieco te padaki, czy będą trzymać cenę dopóki
nie skończą się entuzjaści ;)

L.

Data: 2018-04-23 19:14:42
Autor: J.F.
Leafy się sprzedajo
Użytkownik "Lisciasty"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:43c53992-ee95-4618-809d-4aca2d40dcfb@googlegroups.com...
Kilkaset sztuk już ponoć kupiono w naszym kraju,

premier kazal, to prezydent kupi, rzad kupi, poczta polska kupi, telewizja kupi ... tylko jak tak wszyscy kupia, to kto kupi to nasze rodzime, polskie ... :-)

cena tego nowego ma być w okolicach 150 tys.

https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy/leaf.html

"od 144"

Z ciekawości
zerknąłem na konkurencję i taki e-golf kosztuje od 160 tys.
czy jakoś tak, a wyposażenie i wygląd ma zdecydowanie lepsze,
przynajmniej na pierwszy rzut oka.

Klima jest w w obu w "najtanszej" wersji :-)

A przeciez wygrywa najtansze auto w przetargu, chyba, ze sie dorzuci "moc min 100KM" :-)

Nie wiem ile tego jeździ u nas,
VW się nie chwali nigdzie więc pewnie niewiele.
Ciekawe czy stanieją nieco te padaki, czy będą trzymać cenę dopóki
nie skończą się entuzjaści ;)

Na calym swiecie - przyjdzie troche poczekac :-)

Szczegolnie jak miasta poprą i bedzie np wjazd do centrum tylko dla elektrykow ...

J.

Data: 2018-04-24 12:47:54
Autor: ddddddddddddd
Leafy się sprzedajo
W dniu 23.04.2018 o 18:14, J.F. pisze:
[...]

albo jak się skończą dotacje na elektryki (których jeszcze nie ma), na które pewnie czekają producenci z zawyżonymi cenami...
A może to i nie głupie, za kilka lat można będzie powiedzieć że produkcja nieopłacalna, bo mało się sprzedaje i wprowadzamy innowację polegającą na zmianie silnika na taki bez problemów z tankowaniem (czyli benzynowy :)

Łukasz

Data: 2018-04-24 14:28:05
Autor: Myjk
Leafy się sprzedajo
Tue, 24 Apr 2018 12:47:54 +0100, ddddddddddddd
albo jak się skończą dotacje na elektryki (których jeszcze nie ma), na które pewnie czekają producenci z zawyżonymi cenami...

Ano, to jak z pompami ciepła do grzania domów. Są firmy z cenami 2x
wyższymi, potem robią "promocje" pt. "Szwecka dotacja" (nibe) za 5k, ludzie
się łapią a ci i tak zarabiają prawie 2x więcej niż inni co sprzedają
produkty po normalnych cenach.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-23 21:09:37
Autor: Poldek
Leafy się sprzedajo
W dniu 2018-04-23 o 18:41, Lisciasty pisze:
[...]

Przecież ubezpieczenie OC jest takie drogie.
Więc należy krytycznie podejść do faktu, że się sprzedają.

Data: 2018-04-24 10:17:14
Autor: Myjk
Leafy się sprzedajo
Mon, 23 Apr 2018 09:41:16 -0700 (PDT), Lisciasty
[...]

Biorąc pod uwagę, że te auta są 2x za drogie (w stosunku do kosztów
produkcji) to nie ma się co dziwić że sprzedaż idzie jak krew z nosa. Gdyby
to kosztowało normalne pieniądze (np. imiev na poziomie 60tys. zł) już
dawno bym takie auto miał, pomimo że jeżdżę tyle co kot napłakał.

Wczoraj jeździłem Outlanderem PHEV '15 (bo rozważam zakup używanego). Nie
za bardzo potestowałem, bo chwilę wcześniej łapę złamałem ale szału nie ma
z osiągami i do tego przy deptaniu momentalnie załącza się benzyna na
pełnej przepustnicy. Aczkolwiek do toczenia się po mieście czy tak jak dla
mnie na codzień całkiem fajne, ciche i pełnowartościowe auto które można do
prądu podpiąć na te 30km a potem ew. na benzynie dalej. Tylko znowu ta
cena. Od producenta wyjeżdża za ~130 tys. a w salonie kosztuje 240, po 3
latach  z przelotem 60tkm wycenili na 100 tys. zł., a takie z przelotem
120tkm na 87...

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-24 13:49:24
Autor: Myjk
Leafy się sprzedajo
Tue, 24 Apr 2018 10:17:14 +0200, Myjk
do tego przy deptaniu momentalnie załącza się benzyna na
pełnej przepustnicy.

O, znalazłem BOX P&P z vtech za 1kzł co przerabia OL PHEV na czystego
elektryka, niestety działa w trybie ECO tylko, więc auto wtedy do setki ma
14 sek. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-24 14:31:27
Autor: Myjk
Leafy się sprzedajo
Tue, 24 Apr 2018 13:49:24 +0200, Myjk
O, znalazłem BOX P&P z vtech za 1kzł co przerabia OL PHEV na czystego
elektryka, niestety działa w trybie ECO tylko, więc auto wtedy do setki ma
14 sek. :P

Jeszcze doczytałem, że ma ICE heater stop, co znaczy że nawet jak jest
zimno to nie załącza spalinowca, co się przydaje szczególnie na małych
dystansach, bo nie marnuje jałowo paliwa na rozgrzanie silnika. Jak nic ten
box skrojony na mnie. :P Ale nadal nie chce mi się wydawać 90-100 tys. zł na 3-letnie auto. :/

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-24 08:05:03
Autor: Lisciasty
Leafy się sprzedajo
W dniu wtorek, 24 kwietnia 2018 14:31:29 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
Ale nadal nie chce mi się wydawać 90-100 tys. zł na 3-letnie auto. :/

To wszystko jest zależne tylko od dochodów. Gdybym dostawał swoją pensję
w przeliczeniu na Niemcy czy choćby USA, to w ciemno brałbym takie
jeździdło, nawet nowe, na raty czy inny leasing, bo wtedy miesięczna rata
w wysokości 1500-2000 zł byłaby odczuwalna, ale do zaakceptowania.
Ale w obecnej sytuacji coś takiego nie wchodzi w grę. Chyba, że poczekamy
tradycyjnie jak za dziada pradziada na używki z Niemiec ;)

L.

Data: 2018-04-24 17:29:27
Autor: Myjk
Leafy się sprzedajo
Tue, 24 Apr 2018 08:05:03 -0700 (PDT), Lisciasty
[...]

Mnie najbardziej boli że kasa wydana na auto (niezlaeżnie czy elektryczne,
hybrydowe czy spalinowe) się będzie kompletnie marnować. Gdybym jeździł,
tak jak kiedyś, 30 tys./rok to bym się wcale nie zastanawiał na tym OL --
ale obecnie jeżdżę 10x mniej i zakup auta jest kompletnie bez sensu... Z drugiej storny moja Mazda to diesel którego mam już serdecznie dosyć za
każdym razem jak odpalam, do tego z manualem którego też mam dosyć (ten kto
oferuje jeszcze auta z manualem powinien do piekła trafić), do tego zaczyna
rdzewieć z każdej możliwej strony (w słupku drzwi kierowcy to zaraz będzie
dziura na wylot) no i ogólnie po 10 latach już trochę auto się zeszmaciło i
rozklekotało. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-24 17:47:25
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Leafy się sprzedajo
W dniu .04.2018 o 17:05 Lisciasty <lisciasty@post.pl> pisze:

[...]

W jakiej branży pracujesz?

TG

Data: 2018-04-24 09:10:29
Autor: Lisciasty
Leafy się sprzedajo
W dniu wtorek, 24 kwietnia 2018 17:47:28 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
W jakiej branży pracujesz?

Energetyka wielkogabarytowa można powiedzieć ;).
Kokosów u nas z tego nie ma, ale koledzy z Niemiec
przytulają np. 5-6 tys. EUR i o czymś takim myślałem, patrząc
na zarobki i cenę elektrycznego jeździdła.

L.

Data: 2018-04-24 21:28:48
Autor: J.F.
Leafy się sprzedajo
Dnia Tue, 24 Apr 2018 08:05:03 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
[...]

Tylko wiesz - w Dreznie mieszkania tanie, w Berlinie tanie, a np w
Monachium ... kosztuja tyle samo co u nas.
Tylko u nas przy liczbie stoi PLN, a u nich EUR :-)

J.

Data: 2018-04-24 13:33:07
Autor: Lisciasty
Leafy się sprzedajo
W dniu wtorek, 24 kwietnia 2018 21:28:48 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Tylko wiesz - w Dreznie mieszkania tanie, w Berlinie tanie, a np w
Monachium ... kosztuja tyle samo co u nas.
Tylko u nas przy liczbie stoi PLN, a u nich EUR :-)

Oczywiście że nie można wrzucać całego kraju do jednego worka.
Ale średnio to tak można określić :>

L.

Data: 2018-04-24 23:04:05
Autor: J.F.
Leafy się sprzedajo
Dnia Tue, 24 Apr 2018 13:33:07 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
[...]

Ano tak to wyglada - wieksze zarobki, ale tez wieksze wydatki, a w
ramach tych wydatkow np nowe auto z salonu, a nie nastolatek po dwoch
niemcach :-)

Tesla w Norwegii sie dobrze sprzedawala, ale to dlatego, ze kosztuje
tyle, co wypasiony golf.
Nie relatywnie do zarobkow, ale tak normalnie ... bo na golfa jest
olbrzymi podatek, a na Tesle nie :-)

J.

Data: 2018-04-27 18:47:11
Autor: Marcin N
Leafy się sprzedajo
W dniu 2018-04-24 o 10:17, Myjk pisze:
[...]

Inni też by mieli... i zabrakłoby prądu.
Szacuje się, że po wymianie spalinowców na elektryki potrzebne będzie podwojenie mocy elektrowni w Polsce.

PODWOJENIE!

--
MN

Data: 2018-04-27 20:24:38
Autor: Myjk
Leafy się sprzedajo
Fri, 27 Apr 2018 18:47:11 +0200, Marcin N
Inni też by mieli... i zabrakłoby prądu.
Szacuje się, że po wymianie spalinowców na elektryki potrzebne będzie podwojenie mocy elektrowni w Polsce.

Przeceiż przez najbliższe 15 lat wymiana wszystkich samochodów, ba, nawet połowy, nam, o szczególnie nam, nie grozi.

PODWOJENIE!

Zanim to nastąpi panele PV będą tak tanie jak zboże. Czas już chyba kupować ziemie pod farmy. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-27 11:30:57
Autor: sczygiel
Leafy się sprzedajo
W dniu piątek, 27 kwietnia 2018 13:24:37 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
Fri, 27 Apr 2018 18:47:11 +0200, Marcin N > Inni też by mieli... i zabrakłoby prądu.
> [...]

> PODWOJENIE!

Zanim to nastąpi panele PV będą tak tanie jak zboże. Czas już chyba kupować ziemie pod farmy. :P

Bez akumulatorow panele wiele nie pomoga.
Jak auto stoi pod domem to aku jest, i mozna ladowac. A jak sie pojedzie do roboty to tam juz domowego panela nie ma. A zachachmecic tak aby przesylu nie placic sie zbytnio nie da.
Nawet jak panel w domu energie zrobi i dostarczy sasiadowi (przesylu dalekiego brak) to auto w pracy jednak bedzie w miejscu gdzie tej energii sie wiele nie wyprodukuje.

Tak czy siak jednak tej mocy w elektrowni nadal trzeba. Moze nie 2x ale sporo trzeba.

Albo sprawne akumulatory w domu. A tego nie widac na horyzoncie...

Data: 2018-04-27 21:11:08
Autor: Marcin N
Leafy się sprzedajo
W dniu 2018-04-27 o 20:24, Myjk pisze:
Zanim to nastąpi panele PV będą tak tanie jak zboże.
Czas już chyba kupować ziemie pod farmy. :P

No to następny kłopot:
"Zabieramy" Ziemi Słońce. Tam, gdzie do tej pory Słońce nagrzewało powierzchnię - pojawia się panel, który tą energię przechwytuje. Jak zmieni się klimat, gdy 0.5% powierzchni obłożymy panelami? Zapewne DRAMATYCZNIE.

--
MN

Data: 2018-04-27 12:44:26
Autor: Lisciasty
Leafy się sprzedajo
W dniu piątek, 27 kwietnia 2018 21:11:05 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
"Zabieramy" Ziemi Słońce. Tam, gdzie do tej pory Słońce nagrzewało powierzchnię - pojawia się panel, który tą energię przechwytuje. Jak zmieni się klimat, gdy 0.5% powierzchni obłożymy panelami? Zapewne DRAMATYCZNIE.

Dramatyczny to jest poziom Twojej wyobraźni :>
Jakbyś obłożył 0,5% powierzchni Ziemi panelami to masz moc 4700 TW,
a teraz łączna moc elektrowni na świecie to niecałe 3TW :>

L.

Data: 2018-04-28 09:59:50
Autor: Budzik
Leafy się sprzedajo
Użytkownik Lisciasty lisciasty@post.pl ...

[...]

Szkoda, moze by efekt cieplarniany zwolnił.. :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

Data: 2018-04-28 16:33:47
Autor: Myjk
Leafy się sprzedajo
Fri, 27 Apr 2018 21:11:08 +0200, Marcin N
"Zabieramy" Ziemi Słońce. Tam, gdzie do tej pory Słońce nagrzewało powierzchnię - pojawia się panel, który tą energię przechwytuje. Jak zmieni się klimat, gdy 0.5% powierzchni obłożymy panelami? Zapewne DRAMATYCZNIE.

Po pierwsze primo, to tej zabranej energii jest 20%. Po drugie primo
znaczna część paneli będzie na dachcach, po trzecie primo patrz komentarz
Lisciasty, odnieś do wcześniejszych primo i uwzględnij że panele
zapotrzebowanie pokryją tylko głównie w lato, w dzień a na noc pozostanie
konwencjonalne/atomowe względnie akumulacja (i to pewnie w przepompowniach
szczytowo pompowych -- więc tu znajduję kolejne miejsce na inwestycję). ;P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-28 09:59:49
Autor: Budzik
Leafy się sprzedajo
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

[...]

Raczej nam nie grozi, nawet nam jako Ziemii, zwłaszcza, ze na ten moment szacuje sie ze pierwiastków typu lit jest na ziemi tyle, ze starczyłoby na baterie do 20% samochodów.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Data: 2018-04-29 11:27:23
Autor: J.F.
Leafy się sprzedajo
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA8D274BE530ACbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Nie calkiem

https://web.archive.org/web/20090502142924/http://www.ioes.saga-u.ac.jp/ioes-study/li/lithium/occurence.html
Seawater contains about 230 billion tons of lithium (1650 times more than lithium land resources),

40t na czlowieka   ... tylko to stezenie 0.2 ppm ...

J.

Data: 2018-04-29 13:33:27
Autor: Janusz
Leafy się sprzedajo
W dniu 2018-04-23 o 18:41, Lisciasty pisze:
Kilkaset sztuk już ponoć kupiono w naszym kraju,
A prąd do nich to w wiaderkach będziemy nosić :(
Obserwuję jak się rozkłada u nas energia i jej pozyskanie
https://www.pse.pl/home
i okazuje się że mu już teraz cały czas energię kupujemy,
gdy piszę te słowa mamy import 1,9GW energii, to sporo bo
w bełchatowie nowy blok co już go kończą 1GW kosztuje 5czy 6 miliardów
zł jak słyszałem a patrząc na zużycie to kropla w morzu potrzeb.
Wiatraki jeszcze trochę dają i generalnie są na plusie w stosunku do hydroelektrowni
których mamy co kot napłakał.
Więc nie ma się co ekscytować elektrykami bo jak się ich więcej pojawi to wszyscy dostaniemy po du.ie, jak ceny energii pójdą do góry.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-04-29 18:09:06
Autor: J.F.
Leafy się sprzedajo
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pc4ai9$cub$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Nie calkiem.
Tam masz np zapotrzebowanie 16GW

Zobacz np raport roczny 2015
https://www.pse.pl/documents/20182/7d31269b-11f4-454b-8fda-8364c3b9a357

Moc zainstalowana naszych elektrowni weglowych to ponad 27GW.

Kupujemy, bo widac tak taniej.

W  styczniu w szczycie zuzywalismy prawie 26GW i jakos pradu nie zabraklo.

https://www.pse.pl/dane-systemowe/plany-pracy-kse/plany-wymiany-miedzysystemowej/lacznie-rdn-wm-i-rdb-wn
tu mozesz sobie date wybrac ...  taki np dzien roboczy 18.03 - w dzien import, w nocy eksport.

Ale to plany, bo realizacja

https://www.pse.pl/dane-systemowe/plany-pracy-kse/plany-wymiany-miedzysystemowej/miedzyoperatorska-wymiana-miedzysystemowa

.... hm, ja tu same zera widze ...

w bełchatowie nowy blok co już go kończą 1GW kosztuje 5czy 6 miliardów
zł jak słyszałem a patrząc na zużycie to kropla w morzu potrzeb.

Jest cala masa nowych inwestycji ... ale - powoli chyba wypadaja stare.

Wiatraki jeszcze trochę dają i generalnie są na plusie w stosunku do hydroelektrowni

Tylko ze one sa nieprzewidywalne. Raz powieje, raz nie.

Więc nie ma się co ekscytować elektrykami bo jak się ich więcej pojawi to wszyscy dostaniemy po du.ie, jak ceny energii pójdą do góry.

Ropa tez idzie w gore :-(

J.

Data: 2018-04-30 09:29:27
Autor: Janusz
Leafy się sprzedajo
W dniu 2018-04-29 o 18:09, J.F. pisze:
[...]

Nie mam czasu całego czytać, mówisz o tym kołowym wykresie za 2015r?

Kupujemy, bo widac tak taniej.
Czyli dobrze nie jest, jak zwiększy się zużycie to i ceny pójdą do góry.

W  styczniu w szczycie zuzywalismy prawie 26GW i jakos pradu nie zabraklo.
Ale w lecie brakowało, a zaraz poniżej kołowego masz wykres średniego mies zapotrzebowania i widać że co rok dolinka letnia jest coraz mniejsza, w 2006 było około18,5GW a w 2015 już jest ponad 21GW.

https://www.pse.pl/dane-systemowe/plany-pracy-kse/plany-wymiany-miedzysystemowej/lacznie-rdn-wm-i-rdb-wn tu mozesz sobie date wybrac ...  taki np dzien roboczy 18.03 - w dzien import, w nocy eksport.
Ale ja wiem że w nocy exportują ale jest to bardzo mało w stosunku do importu który trwa przeciętnie od 6 do 23 i mocy średnio 1,5GW.

[...]

Ale okresów ciszy żeby dawały mniej niż elektrownie wodne jest naprawdę
bardzo mało, od ponad miesiąca zaglądam na stronę codziennie i widzę co się dzieje.

Więc nie ma się co ekscytować elektrykami bo jak się ich więcej pojawi to wszyscy dostaniemy po du.ie, jak ceny energii pójdą do góry.

Ropa tez idzie w gore :-(
Niestety, do tego dolar się umocnił co nas uderzy podwójnie :(

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-05-10 17:56:15
Autor: jerzu.xyz
Leafy się sprzedajo
On Mon, 23 Apr 2018 09:41:16 -0700 (PDT), Lisciasty
<lisciasty@post.pl> wrote:

Kilkaset sztuk już ponoć kupiono w naszym kraju,

Car sharing we Wrocku, jedna korpo taxi w Warszawie to akurat kilkaset
sztuk ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Leafy się sprzedajo