Leafy się sprzedajo

Data: 2018-04-29 13:33:27
Autor: Janusz
Leafy się sprzedajo
W dniu 2018-04-23 o 18:41, Lisciasty pisze:
Kilkaset sztuk już ponoć kupiono w naszym kraju,
A prąd do nich to w wiaderkach będziemy nosić :(
Obserwuję jak się rozkłada u nas energia i jej pozyskanie
https://www.pse.pl/home
i okazuje się że mu już teraz cały czas energię kupujemy,
gdy piszę te słowa mamy import 1,9GW energii, to sporo bo
w bełchatowie nowy blok co już go kończą 1GW kosztuje 5czy 6 miliardów
zł jak słyszałem a patrząc na zużycie to kropla w morzu potrzeb.
Wiatraki jeszcze trochę dają i generalnie są na plusie w stosunku do hydroelektrowni
których mamy co kot napłakał.
Więc nie ma się co ekscytować elektrykami bo jak się ich więcej pojawi to wszyscy dostaniemy po du.ie, jak ceny energii pójdą do góry.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-04-29 18:09:06
Autor: J.F.
Leafy się sprzedajo
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pc4ai9$cub$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Nie calkiem.
Tam masz np zapotrzebowanie 16GW

Zobacz np raport roczny 2015
https://www.pse.pl/documents/20182/7d31269b-11f4-454b-8fda-8364c3b9a357

Moc zainstalowana naszych elektrowni weglowych to ponad 27GW.

Kupujemy, bo widac tak taniej.

W  styczniu w szczycie zuzywalismy prawie 26GW i jakos pradu nie zabraklo.

https://www.pse.pl/dane-systemowe/plany-pracy-kse/plany-wymiany-miedzysystemowej/lacznie-rdn-wm-i-rdb-wn
tu mozesz sobie date wybrac ...  taki np dzien roboczy 18.03 - w dzien import, w nocy eksport.

Ale to plany, bo realizacja

https://www.pse.pl/dane-systemowe/plany-pracy-kse/plany-wymiany-miedzysystemowej/miedzyoperatorska-wymiana-miedzysystemowa

.... hm, ja tu same zera widze ...

w bełchatowie nowy blok co już go kończą 1GW kosztuje 5czy 6 miliardów
zł jak słyszałem a patrząc na zużycie to kropla w morzu potrzeb.

Jest cala masa nowych inwestycji ... ale - powoli chyba wypadaja stare.

Wiatraki jeszcze trochę dają i generalnie są na plusie w stosunku do hydroelektrowni

Tylko ze one sa nieprzewidywalne. Raz powieje, raz nie.

Więc nie ma się co ekscytować elektrykami bo jak się ich więcej pojawi to wszyscy dostaniemy po du.ie, jak ceny energii pójdą do góry.

Ropa tez idzie w gore :-(

J.

Data: 2018-04-30 09:29:27
Autor: Janusz
Leafy się sprzedajo
W dniu 2018-04-29 o 18:09, J.F. pisze:
[...]

Nie mam czasu całego czytać, mówisz o tym kołowym wykresie za 2015r?

Kupujemy, bo widac tak taniej.
Czyli dobrze nie jest, jak zwiększy się zużycie to i ceny pójdą do góry.

W  styczniu w szczycie zuzywalismy prawie 26GW i jakos pradu nie zabraklo.
Ale w lecie brakowało, a zaraz poniżej kołowego masz wykres średniego mies zapotrzebowania i widać że co rok dolinka letnia jest coraz mniejsza, w 2006 było około18,5GW a w 2015 już jest ponad 21GW.

https://www.pse.pl/dane-systemowe/plany-pracy-kse/plany-wymiany-miedzysystemowej/lacznie-rdn-wm-i-rdb-wn tu mozesz sobie date wybrac ...  taki np dzien roboczy 18.03 - w dzien import, w nocy eksport.
Ale ja wiem że w nocy exportują ale jest to bardzo mało w stosunku do importu który trwa przeciętnie od 6 do 23 i mocy średnio 1,5GW.

[...]

Ale okresów ciszy żeby dawały mniej niż elektrownie wodne jest naprawdę
bardzo mało, od ponad miesiąca zaglądam na stronę codziennie i widzę co się dzieje.

Więc nie ma się co ekscytować elektrykami bo jak się ich więcej pojawi to wszyscy dostaniemy po du.ie, jak ceny energii pójdą do góry.

Ropa tez idzie w gore :-(
Niestety, do tego dolar się umocnił co nas uderzy podwójnie :(

--
Pozdr
Janusz

Leafy się sprzedajo