Leasing. Koszty inne samochodu osobowego

Data: 2009-04-27 00:43:27
Autor: Asen
Leasing. Koszty inne samochodu osobowego
Firma wzięła w leasing operacyjny samochód osobowy.
Z umowy wynika, że leasingobiorca ponosi następujące koszty: czynsz
inicjalny, opłatę manipulacyjną, czynsz zerowy, (wszystko jednorazowo
na początku) i później raty leasingowe - i jak rozumiem we wszystkich
tych kosztach odliczam VAT w wysokości 60% nie więcej niż 6000 zł),

ale... zgodnie z umową leasingobiorca ponosi jeszcze inne koszty,
takie jak: usługa portal-klient (wiadomości smsowe), usługa karta
paliwowa. Z tą ostatnią mam największe wątpliwości. Leasingobiorca
dostaje kartę paliwową, w ogóle nie płaci za wydatki na stacjach
benzynowych, na które zakupuje paliwo (to akurat nie podlega
odliczeniu), ale ponosi też inne wydatki, jak zakupy płynów, olejów
silnikowych, usługi mycia samochodu, środki czystości.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Moje pytanie brzmi, czy mogę odliczać w całości VAT o tych zakupów
(płyny, oleje, mycie samochodu) , czy muszę także jak w przypadku
czynszów odliczać 60 proc i pilnować, aby nie przekroczyło 6000 zł.

Moje wątpliwości wynikają z tego, że art. 86 ust. 7

7. W przypadku usługobiorców użytkujących samochody osobowe oraz inne
pojazdy samochodowe, o których mowa w ust. 3, na podstawie umowy
najmu, dzierżawy, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze,
kwotę podatku naliczonego stanowi 60% kwoty podatku naliczonego od
czynszu (raty) lub innych płatności wynikających z zawartej umowy,
udokumentowanych fakturą. Suma kwot w całym okresie użytkowania
samochodów i pojazdów, o których mowa w zdaniu pierwszym, dotycząca
jednego samochodu lub pojazdu, nie może jednak przekroczyć kwoty 6 000
zł.

mówi, że odliczamy 60% VAT od (...) innych płatności wynikających z
zawartej umowy, udokumentowanych fakturą.

Data: 2009-05-05 05:29:35
Autor: Asen
Leasing. Koszty inne samochodu osobowego
nikt nic?

Leasing. Koszty inne samochodu osobowego