Leasing konsumencki a pozyczka bankowa

Data: 2017-09-04 07:25:43
Autor: Marcin
Leasing konsumencki a pozyczka bankowa
Witam

Mysle nad zakupem nowego auta. Pewna czesc chcialbym zaplacic gotowka a czesc pozyczyc. Moge pozyczyc z banku, albo wziac w leasing konsumencki. W przypadku banku i np. pozyczki odnawialnej/gotowkowej sprawa prosta, od razu jestem wlascicielem auta a raty splacam niezaleznie od tego co sie z autem dzieje. W przypadku leasingu konsumenckiego to firma leasingowa jest wlascicielem a ja nim bede dopiero po ostaniej racie - zakladam wykup na koniec leasingu za 1 PLN. Czy ktos wglebial sie w kruczki leasingu konsumenckiego? Warto to rozwazyc zamiast pozyczki bankowej? W przypadku osoby fizycznej nie ma zadnych przywilejow podatkowych wiec taki leasing musialby wyjsc taniej niz pozyczka a do tego moze ktos juz zna pulapki co w przypadku szkody calkowitej, kradziezy takiego samochodu?

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2017-09-08 09:33:30
Autor: Marek
On Mon, 4 Sep 2017 07:25:43 +0200, Marcin <nomail@nospam.com> wrote:
tego moze ktos juz zna pulapki co w przypadku szkody calkowitej, kradziezy takiego samochodu?

W tych przypadkach ubezpieczyciel wypłaca z ac firmie leasingowej. Tutaj może być kruczek gdy pieniędzy z wypłaty odszkodowania nie  starczy na pokrycie wszystkich pozostałych rat, wtedy ta niedopłatę płacisz z własnej kieszeni. W przypadku  odwrotnym czyli  ac jest w stanie pokryć resztę rat (wydarzyło się to pod koniec leasingu) dostaniesz resztę z ac, która pozostanie po odliczeniu pozostałego zobowiązania do firmy leasingowej.
Mogą być kruczki, gdy ubezpieczyciel nie choice wypłacić odszkodowania z jakiś powodów. Miałem sytuację, w której skradziono samochód pod koniec leasingu. Samochód był podnajmowany firmie trzeciej. Fakt podnajmowania był zgłoszony firmie leasingowej na co wyraziła zgodę. Natomiast ubezpieczyciel początkowo odmawiał wypłaty powołując się na ten fakt podnajmu, który rzekomo nie był zgodny z jedno owu. Sprawa poszła do prawników i w końcu wyplacili.
Czyli trzeba zwrócić uwagę jakie są  warunki korzystania z pojazu, by później w razie szkody nie było są szykan.
 Leasing bardziej się opłaca, gdy chcesz być używaczem  a nie właścicielem. Znajomy ma raty leasingowe w wys. 25 zł./mc (4 lata) Wziął pojazd warty 300 tys, wpłacił 150, ustawil maksymalną kwotę wykupu jaką się dało (nie będzie wykupywać) i się chwali, że zapłacił tylko połowę. Można i tak.

--
Marek

Data: 2017-09-08 09:39:57
Autor: z
Leasing konsumencki a pozyczka bankowa
Jak to jest ze zwrotami samochodu?
Podobno za każde uszkodzenie np. tapicerki, plastiuku trzeba bulić jak za mokre zboże.
Sumarycznie takie używanie nawet finansowo nie byłoby głupie dla konsumenta ale jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach :-)

Data: 2017-09-08 10:34:38
Autor: Marek
On Fri, 8 Sep 2017 09:39:57 +0200, z <z@z.pl> wrote:
Jak to jest ze zwrotami samochodu?
Podobno za każde uszkodzenie np. tapicerki, plastiuku trzeba bulić jak za mokre zboże.

Jak dotąd leasingowe pojazdy wykupywalem, więc nie przerabiałem takiego przypadku.

--
Marek

Data: 2017-09-08 09:41:44
Autor: brum
[...]

Mozesz przyblizyc? Wypozyczyl samochod za 25 zl miesiecznie?

Data: 2017-09-08 00:53:18
Autor: Kris
W dniu piątek, 8 września 2017 09:41:37 UTC+2 użytkownik brum napisał:
> [...]

Mozesz przyblizyc? Wypozyczyl samochod za 25 zl miesiecznie?

2500zł pewnie

Data: 2017-09-08 10:42:43
Autor: Marek
On Fri, 8 Sep 2017 09:41:44 +0200, "brum" <spam@na.berdyczow> wrote:
Mozesz przyblizyc? Wypozyczyl samochod za 25 zl miesiecznie?

Dokładnie, zwróć uwagę, że wpłacił 150 tys .wpłaty własnej i cena wykupu z ustalili na bardzo wysoką np. 149 tys. De facto zapłacił 150 tys by sobie poużywac, po czym z niczym nie zostanie.

--
Marek

Data: 2017-09-08 12:28:56
Autor: z
W dniu 2017-09-08 o 10:42, Marek pisze:
[...]

A z czym zostanie? Bo nie kumam :-)

Data: 2017-09-08 12:49:01
Autor: Marek
On Fri, 8 Sep 2017 12:28:56 +0200, z <z@z.pl> wrote:
A z czym zostanie? Bo nie kumam :-)

No właśnie z niczym.

--
Marek

Data: 2017-09-08 12:53:48
Autor: Pete
W dniu 2017-09-08 o 12:49, Marek pisze:
On Fri, 8 Sep 2017 12:28:56 +0200, z <z@z.pl> wrote:
A z czym zostanie? Bo nie kumam :-)

No właśnie z niczym.

zostanie czy nie zostanie? :P

--
Pete

Data: 2017-09-08 13:16:47
Autor: Marek
Leasing konsumencki a pozyczka bankowa
On Fri, 8 Sep 2017 12:53:48 +0200, Pete <nobody@nowhere.com> wrote:
zostanie czy nie zostanie? :P

Kolejny, który nie umie czytać ze zrozumieniem.

--
Marek

Data: 2017-09-08 13:27:52
Autor: z
W dniu 2017-09-08 o 13:16, Marek pisze:
Kolejny, który nie umie czytać ze zrozumieniem.

Nie gorączkuj się tylko przeczytaj co sam napisałeś.

"Dokładnie, zwróć uwagę, że wpłacił 150 tys .wpłaty własnej i cena wykupu z ustalili na bardzo wysoką np. 149 tys. De facto zapłacił 150 tys by sobie poużywac, po czym z niczym nie zostanie."

Dopytuję się nie z chęci przywalenia tylko zrozumienia tematu leasing :-)

Data: 2017-09-08 16:28:24
Autor: Marek
On Fri, 8 Sep 2017 13:27:52 +0200, z <z@z.pl> wrote:
[...]

No i czego w tym nie rozumiesz? Przecież w tak wywindowanej cenie wykupu go nie wykupi, bo po 3 latach  pojazd straci na wartości, więc wykup będzie w tej cenie będzie nieopłacalny. Dlatego będzie musiał go oddać (taki miał zresztą zamiar). Czyli zapłacił z góry 150k za używanie pojazdu przez 3 lata, po których będzie go musiał oddać. Ale kto bogatemu zabroni.

--
Marek

Data: 2017-09-08 16:53:53
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.4542919332137239959@news.neostrada.pl...
[...]

Jesli mial od poczatku ochote pojezdzic 3 lata, a potem przesiasc sie do nowego, to oczywiscie kto bogatemu zabroni.
A jeszcze znalazl bogatego sponsora, dzieki ktoremu tylko 150 tys za to zaplaci - pogratulowac :-)

J.

Data: 2017-09-08 17:15:50
Autor: Marek
On Fri, 8 Sep 2017 16:53:53 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A jeszcze znalazl bogatego sponsora, dzieki ktoremu tylko 150 tys za to zaplaci - pogratulowac :-)

Jakiego sponsora? Sam płacił.

--
Marek

Data: 2017-09-08 17:23:40
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.1772944611431691169@news.neostrada.pl...
On Fri, 8 Sep 2017 16:53:53 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A jeszcze znalazl bogatego sponsora, dzieki ktoremu tylko 150 tys za  to zaplaci - pogratulowac :-)
Jakiego sponsora? Sam płacił.

polowe.
a za to "wykup nieoplacalny" to kto zaplaci ?

J.

Data: 2017-09-08 18:28:08
Autor: Liwiusz
Leasing konsumencki a pozyczka bankowa
W dniu 2017-09-08 o 17:23, J.F. pisze:

Ty naprawdę jesteś ciężki w rozumieniu...

Jakiego sponsora? Sam płacił.

polowe.

Co "połowę"? Zapłacił 150 tysięcy.

a za to "wykup nieoplacalny" to kto zaplaci ?

Nikt, samochód wraca do leasingodawcy, który go pewnie sprzeda.

--
Liwiusz

Data: 2017-09-08 19:31:51
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oougep$ftq$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-09-08 o 17:23, J.F. pisze:
Ty naprawdę jesteś ciężki w rozumieniu...
Jakiego sponsora? Sam płacił.
polowe.
Co "połowę"? Zapłacił 150 tysięcy.

O ile rozumiem, to nowe auto kosztuje jednak 300 tys.

a za to "wykup nieoplacalny" to kto zaplaci ?
Nikt, samochód wraca do leasingodawcy, który go pewnie sprzeda.

I wtedy sie okaze, ze takiego luksusowego 4-ro letniego auta za 150 tys nikt nie chce kupic :-)

J.

Data: 2017-09-10 14:01:19
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-09-08 o 19:31, J.F. pisze:
[...]

Dobrze rozumiesz, tylko weź pod uwagę, że on nie kupuje.

a za to "wykup nieoplacalny" to kto zaplaci ?
Nikt, samochód wraca do leasingodawcy, który go pewnie sprzeda.

I wtedy sie okaze, ze takiego luksusowego 4-ro letniego auta za 150 tys nikt nie chce kupic :-)

Nie sądzę, aby w firmie leasingowej pracowały matoły, które nie potrafią zrobić normalnej kalkulacji.

Płacić połowę ceny auta za mienie auta na 4 lata, a w środku jeszcze jakiś niewielki abonament, to nie jest opłacalny biznes, bez względu na to, czy auto kosztuje 30 tysięcy, czy 3 miliony.

--
Liwiusz

Data: 2017-09-10 14:32:11
Autor: J.F.
Dnia Sun, 10 Sep 2017 14:01:19 +0200, Liwiusz napisał(a):
[...]

Ten klient na matola tez nie wyglada :-)
A to akurat mogl byc taki przypadek, ze firma nie przewidziala.

Płacić połowę ceny auta za mienie auta na 4 lata, a w środku jeszcze

Jak sie ma ambicje jezdzic "nowym autem", to tak to mniej wiecej
wyglada. Kupujesz, jezdzisz, sprzedajesz ... i sie okazuje, ze
stracilo polowe wartosci w 3-4 lata.

jakiś niewielki abonament,

25zl/mc. 1200 zl sie uzbiera w 4 lata :-)

to nie jest opłacalny biznes, bez względu na to, czy auto kosztuje 30 tysięcy, czy 3 miliony.

IMO troche jednak zalezy.
O ile w jakiejs masowce to pewnie cena jest przewidywalna, i na te 50%
ceny odsprzedazy mozna liczyc, to tu ...
Auto luksusowe, cena uzywanego na polskie warunki nadal wysoka,
klient musi byc bogaty ... i wyciagnie taki 150 tys, zeby sobie
uzywane, markowe auto kupic ?
Moze sie myle i sie rozchodza jak cieple buleczki, a moze stoja i
czekaja na obnizke. A wtedy firma poplynie :-)

J.

Data: 2017-09-12 12:45:08
Autor: Kris
W dniu niedziela, 10 września 2017 14:32:04 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Ten klient na matola tez nie wyglada :-)
A to akurat mogl byc taki przypadek, ze firma nie przewidziala.

Ty naprawdę myślisz że leasingowych firmach idioci pracują?
Schemat jest prosty- firma zakłada ileś tam zysku i ten zysk zrealizuje niezależnie czy:
Klient będzie płacił małe raty i duża kwota wykupu czy będzie płacił większe raty a wykup za symboliczną złotówkę
Jedyna niewiadomo któej tu nie znamy to spadek ceny auta przez 4 lata w tym przypadku. My nie znamy tych danych, firma dając auto w leasing te dane miała- bo to dość ąłtwe do oszacowania
Lata temu jakaś firma od jogurtów chyba ayta wzieła, duży wykup i nie wykupiła, ale to było lata temu i teraz aby uniknąć podobnych sytuacji firmy leasingowe inaczej ofertę konstruują. Tam zresztą sprawa w sądzie była ale nie pamiętam jak się skończyło.

Data: 2017-09-12 22:09:22
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bac22238-8bb4-4fe5-a775-deccdaf685f9@googlegroups.com...
[...]

Ja tam mysle, ze to na tyle nietypowy przypadek, ktorego po prostu nie przewidzieli.

Jedyna niewiadomo któej tu nie znamy to spadek ceny auta przez 4 lata w tym przypadku.
My nie znamy tych danych, firma dając auto w leasing te dane miała- bo to dość ąłtwe do oszacowania

No i firma oszacowala, ze auto straci polowe wartosci, na podstawie typowych aut, ktore klienci wybieraja ... a tu mamy nietypowe :-)

J.

Data: 2017-09-23 17:04:11
Autor: ń
Leasing konsumencki a pozyczka bankowa
Wg Ciebie sami idioci są klientami.
Nie rozumiesz sytuacji win-win ?

-- -- -
Ty naprawdę myślisz że leasingowych firmach idioci pracują?

Data: 2017-09-08 22:11:16
Autor: Marek
On Fri, 8 Sep 2017 17:23:40 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
a za to "wykup nieoplacalny" to kto zaplaci ?

Firma leasinhowa sorzeda i dwa razy na tym samochodzie zarobi.

--
Marek

Data: 2017-09-10 00:28:12
Autor: J.F.
Dnia Fri, 08 Sep 2017 22:11:16 +0200, Marek napisał(a):
On Fri, 8 Sep 2017 17:23:40 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
a za to "wykup nieoplacalny" to kto zaplaci ?

Firma leasinhowa sorzeda i dwa razy na tym samochodzie zarobi.

dwa razy to nie, raczej koszta sie jej zwroca.

Tylko ... jesli znajomy pomyslal, ze wykup sie nie oplaca ... to czy
firma aby na pewno zarobi ...

J.

Data: 2017-09-08 23:34:13
Autor: cef
UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.1772944611431691169@news.neostrada.pl...
[...]

A kto daje w leasing bez wpłaty kaucji za wartość wykupu?

Data: 2017-09-09 09:29:34
Autor: Marek
On Fri, 8 Sep 2017 23:34:13 +0200, cef <cezfar@interia.pl> wrote:
A kto daje w leasing bez wpłaty kaucji za wartość wykupu?

mleasing, go-leasing, grenke....

--
Marek

Data: 2017-09-09 18:07:12
Autor: cef
W dniu 2017-09-09 o 09:29, Marek pisze:
On Fri, 8 Sep 2017 23:34:13 +0200, cef <cezfar@interia.pl> wrote:
A kto daje w leasing bez wpłaty kaucji za wartość wykupu?

mleasing, go-leasing, grenke....

Naprawdę? Na pewno leasing a nie najem?
Nie spotkałem jeszcze umowy, która nie zabezpieczała by interesu
leasingodawcy. Kiedyś jak jeszcze leasing był umową nienazwaną w polskim prawie
(koniec lat 90), to jakaś firma zrobiła taki numer, że wzięła kilkanascie samochodów
z małymi ratami i dużym wykupem, w trzy, cztery lata przedstawiciele handlowi
zajeździli te auta na śmierc a firma nie wykupiła ich z leasingu.
Od tego czasu tylko frajerzy nie zabezpieczają się przed końcową decyzją
biorcy. Dodatkowym warunkiem jest ustalenie stanu technicznego po okresie
używania,więc niejako leasingodawca jest podwójnie zabezpieczony.

Data: 2017-09-10 11:27:23
Autor: Marek
On Sat, 9 Sep 2017 18:07:12 +0200, cef <cezfar@interia.pl> wrote:
Nie spotkałem jeszcze umowy, która nie zabezpieczała by interesu
leasingodawcy. Kiedyś jak jeszcze leasing był umową nienazwaną w polskim prawie

Mamy 2017, teraz są leasingi operacyjne i finansowe. Nie spotkałem się z jakimiś kaucjami.

--
Marek

Data: 2017-09-10 12:28:17
Autor: cef
W dniu 2017-09-10 o 11:27, Marek pisze:
[...]

Hmmm, wprawdzie ostatni leasing skończyłem w 2002 roku,
ale dlaczego niby miało by się coś zmienić?
Wtedy też były takie własnie i operacyjny miał taki mechanizm.
Tego nie ma w ofertowych papierach i symulacjach,
ale oprócz normalnej raty leasingowej płaciłem w ratach też
stopniowo wartość wykupu i w momencie zakończenia umowy
dokonywałem wykupu niejako za te środki zgormadzone na
koncie u leasingodawcy, więc leasingodawca nic nie ryzykuje,
bo w momencie kiedy ja bym zrezygnował z wykupu, to oni mi zwrócą
to co ja wpłaciłem dodatkowo, ale po ustaleniu faktycznej wartości auta
czy ewentualnym pomniejszeniu o jakieś szkody, rysy, nadmierne zuzycie itp

Data: 2017-09-21 08:34:32
Autor: J.F.
Dnia Fri, 8 Sep 2017 23:34:13 +0200, cef napisał(a):
[...]

A propos

https://www.lexus-polska.pl/smartplan

wydawalo mi sie, ze Lexusy to drogie samochody, a tu prosze - taki NX200, o cenie cennikowej od 149 tys (chyba z VAT) mozna miec za 10% pierwszej wplaty plus 990 zl (+VAT).

Po trzech latach klient wplaci 62 tys (z VAT) ... i gdzie ten maly
druk, zeby nie zostawil fabryki na lodzie ?

No chyba ze Lexus tak znakomita marka, ze faktycznie malo traci na
wartosci i trzyletni da sie sprzedac za 90 tys ?
Albo 130 tys (62+70) fabryke satysfakcjonuje, bo koszta pokrywa, a
marza byla przewidziana na promocje marki :-)

J.

Data: 2017-09-21 10:34:31
Autor: cef
W dniu 2017-09-21 o 08:34, J.F. pisze:

Po trzech latach klient wplaci 62 tys (z VAT) ... i gdzie ten maly
druk, zeby nie zostawil fabryki na lodzie ?

Na tym polega sprzedaż, że o niedogodnosciach
dowiesz się jak już jesteś zdecydowany :-)
Z oferty gazetowo-internetowej to nigdy nie dowiesz się szczegółow -
ona jest po to, żeby ewentualnie przyciągnać uwagę zainteresowanych
Odszukaj tam konkretną umowę, to się zobaczy
jakie są warunk

Data: 2017-09-21 11:45:55
Autor: Pete
W dniu 2017-09-21 o 10:34, cef pisze:
[...]

nic nie trzeba małym drukiem.
3-letnie NX-y wg otomoto chodzą od 117tys.
A że sprzedawcą będzie diler, to jeszcze pójdzie jako auto sprawdzone, z pewnego źródła.

Spokojnie na nim zarobią. Tak jest najem długoterminowy skonstruowany.

--
Pete

Data: 2017-09-21 14:21:51
Autor: J.F.
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oq01ok$9ot$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Pewnie masz racje ... bo wzoru umowy nie udostepniaja, albo dobrze schowali :-)

nic nie trzeba małym drukiem.
3-letnie NX-y wg otomoto chodzą od 117tys.
A że sprzedawcą będzie diler, to jeszcze pójdzie jako auto sprawdzone, z pewnego źródła.

Wow. I to sa ceny realne czy tylko pobozne zyczenie ?

I czy mowimy o modelu Elite, podstawowym, za 149k, czy jakims wypasiony, co to 266k moze kosztowac ... i jeszcze troche za dodatki ? :-)

Spokojnie na nim zarobią. Tak jest najem długoterminowy skonstruowany.

No, tak powinno byc, ale tak niski spadek wartosci mnie dziwi.

https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-nx-salon-pl4x4elite-pakiet-businessnavikameragwarf-vat23-ID6z40VV.html
dwuletni, w stanie chyba znakomitym, za 109k, z napedem nz 4 kola ... i tu mam watpliwosci - czy to jest obecne E-Four, ktory kosztuje 185k, czy jakas tansza opcja.

J.

Data: 2017-09-21 15:55:35
Autor: Pete
W dniu 2017-09-21 o 14:21, J.F. pisze:
[...]

Nie mam pojęcia, ale pewnie diler trochę (ale tylko trochę, bo auto z pewnego źródła ;) ) zjedzie z ceny

I czy mowimy o modelu Elite, podstawowym, za 149k, czy jakims wypasiony, co to 266k moze kosztowac ... i jeszcze troche za dodatki ? :-)

Nie mam pojęcia, nie jestem targetem :)

Spokojnie na nim zarobią. Tak jest najem długoterminowy skonstruowany.

No, tak powinno byc, ale tak niski spadek wartosci mnie dziwi.

Coż, od lat Toyota słynie z tego, że traci najmniej. To nie Ford ;)

[...]

netto.
Dolicz VAT :)

--
Pete

Data: 2017-09-08 19:54:24
Autor: Michal Jankowski
W dniu 2017-09-08 o 16:28, Marek pisze:

[...]

Pytanie, za ile mógłby sprzedać po 3 latach, gdyby go kupił za 300 tys.?

   MJ

Data: 2017-09-09 00:45:50
Autor: z
W dniu 2017-09-08 o 19:54, Michal Jankowski pisze:
Pytanie, za ile mógłby sprzedać po 3 latach, gdyby go kupił za 300 tys.?

O właśnie. Tu się zaczyna prawdziwe liczenie czy to się opłaca czy nie.

Data: 2017-09-11 22:53:55
Autor: Krzysztof Halasa
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> writes:

Pytanie, za ile mógłby sprzedać po 3 latach, gdyby go kupił za 300 tys.?

Oraz ile by to trwało, kosztowało i wymagało zachodu.
Leasingodawca jest profesjonalistą i dla niego to znacznie mniejszy
problem.
Bez problemu może to być opłacalne dla obu stron, oczywiście przy
założeniu, że opłacalne jest kupowanie tego samochodu na 3 lata.
Poza tym, w ciągu tych 3 lat można przecież zmienić zdanie.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2017-09-12 11:57:32
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m31snd6joc.fsf@pm.waw.pl...
[...]

Przy zalozeniu, ze leasingodawca go "bez problemu" sprzeda za 150 tys.
A troche watpie, czy mu sie to uda.
Dajcie znac za 3 lata - zobaczymy jaka bedzie cena wywowawcza i ile bedzie stal :-)

Ewentualnie - ze go sprzeda za 140 tys, a byly dodatkowe prowizje, upust od sprzedawcy, albo naloza oplaty karne na klienta np za zniszczona tapicerke.

założeniu, że opłacalne jest kupowanie tego samochodu na 3 lata.
Poza tym, w ciągu tych 3 lat można przecież zmienić zdanie.

Moze tez zlotowka spasc ... albo sie umocnic, moze $ czy euro miec duza inflacje i cena nowego moze sie zmienic, moze sie zrobic boom na elektryczne :-)

Wydaje mi sie, ze tym razem biorca "oszukal system", i on na tym zarobi - zakladajac, ze godzi sie na to, ze 3-4 lata jazdy kosztuja 150 tys ... i kto wie, czy nie odliczone od podatku :-)

J.

Data: 2017-09-12 06:43:47
Autor: nowyjestem@poczta.pl
Leasing konsumencki a pozyczka bankowa
Ewentualnie - ze go sprzeda za 140 tys, a byly dodatkowe prowizje, upust od sprzedawcy,

albo naloza oplaty karne na klienta np za zniszczona tapicerke.

za samą tapicerkę to raczej 148.000zł nie naliczą :)

ale może okazać się że klient podpisał jakiś weksel
a firma nieetycznie wykorzystała ten weksel albo cuś
w tym guście...

Data: 2017-09-12 17:49:25
Autor: J.F.
Użytkownik nowyjestem  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fed61297-488c-42eb-8842-a8afcb841d67@googlegroups.com...
Ewentualnie - ze go sprzeda za 140 tys, a byly
dodatkowe prowizje, upust od sprzedawcy,

albo naloza oplaty karne na klienta
np za zniszczona tapicerke.

za samą tapicerkę to raczej 148.000zł nie naliczą :)

Az tyle nie musza - w koncu go sprzedadza, ale powiedzmy za 120 .. brakuje tylko 30 :-)

ale może okazać się że klient podpisał jakiś weksel
a firma nieetycznie wykorzystała ten weksel albo cuś
w tym guście...

Oj, tak bym sie nie bawil, bo klient pojdzie do sadu i ugra z odsetkami ..

W firmie pewnie nawet nikt nie zwroci uwagi - jedna licytacja, obnizka, druga licytacja, obnizka - kiedys sie sprzeda, strata sie wsrod zysku ukryje, moze nawet nikt sie nie zainteresuje skad ta strata.

J.

Data: 2017-09-13 19:19:10
Autor: cef
W dniu 2017-09-12 o 11:57, J.F. pisze:
[...]

W sumie zaintrygowało mnie dlaczego niby leasingodawca
miałby ryzykować cokolwiek i mieć jakiś cień szansy, że dopłaci?
Sprawdziłem zatem i depozyt gwarancyjny ma się dobrze i jest stosowany nadal
przy leasingu operacyjnym. Więc wywody o oddaniu auta w cenie trudnozbywalnej można włożyć między bajki. Leasingodawaca sobie to uwzględni w potrąceniu z depozytu i tyle bo w umowie jest zapis o stanie pojazdu, wartości itd itp. W najmie tego nie miałem, ale tam nie było opcji wykupu a i rata była kosmiczna.

Data: 2017-09-13 10:50:34
Autor: Kris
W dniu środa, 13 września 2017 19:19:15 UTC+2 użytkownik cef napisał:
> [...]

przy leasingu operacyjnym. Więc wywody o oddaniu auta w cenie trudnozbywalnej można włożyć między bajki. Leasingodawaca sobie to uwzględni w potrąceniu z depozytu i tyle bo w umowie jest zapis o stanie pojazdu, wartości itd itp. W najmie tego nie miałem, ale tam nie było opcji wykupu a i rata była kosmiczna.

Trudno w tym konkretnym przypadku o depozycie mówić skoro raty był 25zł
25złx48=1200

Data: 2017-09-13 20:06:49
Autor: cef
W dniu 2017-09-13 o 19:50, Kris pisze:
[...]

Depozyt to odrębna sprawa.
Właśnie skoro raty są mikre i duży wykup, to nikt tego nie wyleasinguje bez depozytu gwarancyjnego albo przykład jest nierealny.

Data: 2017-09-13 12:04:23
Autor: Kris
W dniu środa, 13 września 2017 20:07:03 UTC+2 użytkownik cef napisał:

Depozyt to odrębna sprawa.
Właśnie skoro raty są mikre i duży wykup, to nikt tego nie wyleasinguje bez depozytu gwarancyjnego albo przykład jest nierealny.

Ale wpłata wstępna duża bo 50%
A i może auto takie ze po 4 latach wartość nie spada o 50?%
Inna sprawa że może obu stronom się opłacało- gość wpłacił 150tys jednorazowo, wrzucił w koszty a pewnie koniec roku był to i podatek sobie zmniejszył. a firma wyliczyła że 10tys= 1w00= brak odkupu po 4 latach jej się i tak opłaca.
Kluczowa kwestia co to za auto i ile na wartości po 4 latach straci
A może firma tego 4latka ponownie wylizinguje;)

Data: 2017-09-13 21:16:52
Autor: cef
W dniu 2017-09-13 o 21:04, Kris pisze:
[...]

Nie ważne jak duża wpłata wstępna, tylko jak duża wartość
pozostaje bez pokrycia i na to jest depozyt.
Jak dojdzie do końca umowy, to dawca ma 100% kasy w ręku
(opłata wstępna, raty czynszów i wpłacony depozyt)
i od dawcy zależy jak się ugada z biorcą.
Dawca to nie jest instytucja charytatywna.

Data: 2017-09-13 12:40:30
Autor: Kris
W dniu środa, 13 września 2017 21:17:36 UTC+2 użytkownik cef napisał:

Nie ważne jak duża wpłata wstępna, tylko jak duża wartość
pozostaje bez pokrycia i na to jest depozyt.
Czemu bez pokrycia? Jest jeszcze lizingowany przedmiot który jakaś wartość ma nawet po 4 latach

Jak dojdzie do końca umowy, to dawca ma 100% kasy w ręku
(opłata wstępna, raty czynszów i wpłacony depozyt)

To trochę bez sensu przy leasingu- przy kredycie z przewłaszczeniem tak by pasowało

i od dawcy zależy jak się ugada z biorcą.
Dawca to nie jest instytucja charytatywna.

Ano nie jest ale po okresie leasingu ma albo kasę za wykup albo zostaje z przedmiotem leasingu, a warunki leasingu tak skalkulowane ze ta wartość jest równa/wyższa od kwoty wykupu. I wtedy dla dawcy bez różnicy jest czy bira wykupi, czy sami sprzedadzą. Albo wylizingują dalej. Kwestia odpowiedniego skalkulowania oferty

Data: 2017-09-13 22:35:32
Autor: cef
W dniu 2017-09-13 o 21:40, Kris pisze:
[...]

Kurde, brałeś Ty kiedyś jakiś leasing?
Bez pokrycia czyli w sensie, że nikt za to nie zapłacił.
Na końcu dawca ma przedmiot, spłacone raty w jakiejś ustalonej procentowej części i wpłacony depozyt na wykup.
Jak decydujesz się wykupić, to robisz to za kwotę depozytu - dawca nawet nie musi
się martwić o Twoją zapłatę w tym wypadku a jak rezygnujesz, to depozyt Ci dawca zwraca ale z uwzględnieniem własnego interesu czyli jak by miał wyjść do tylu na tym interesie, to potrąci coś z depozytu -w umowie jest to na pewno uwzględnione, ze jakieś nadmierne zużycie można ustalić czy inny paragraf.

Jak dojdzie do końca umowy, to dawca ma 100% kasy w ręku
(opłata wstępna, raty czynszów i wpłacony depozyt)

To trochę bez sensu przy leasingu- przy kredycie z przewłaszczeniem tak by pasowało

Nic nie jest bez sensu.

[...]

Oferta jest skalkulowana, ale jak masz wartość np 200tys,
wpłata własna np 50tys i raty 100tys w ileś lat i wykup za 50tys
a Ty zużyjesz auto tak, że będzie warte 5 tys i zrezygnujesz z wykupu?
Dałbyś się tak zrobić w bambuko jako dawca?
I po to jest depozyt. Wpłacasz wartość wykupu i jak cos nie pasuje przy pożegnalnych ustaleniach, to i tak dawca ma z czego zabrać.
Jak by musieli skalkulować ofertę uwzględniającą takie różne wybryki, to by była nierynkowa.

Data: 2017-09-13 12:53:19
Autor: Kris
Leasing konsumencki a pozyczka bankowa
W dniu środa, 13 września 2017 21:17:36 UTC+2 użytkownik cef napisał:

Dawca to nie jest instytucja charytatywna.
http://ekspert.go-leasing.pl/kalkulatory/
Wstaw 48rat, 300000zł, wpłata i wykup po 50%
Rata leasingowa raczej nie wyszła 25zl jak ktoś wyżej pisał ale o kaucji nic nie ma. Więc przykład ze rata 23zł i po 50%wykuou i wpłaty raczej mało wiarygodny
Ale z drugie strony jakaś maszyna czy ciągnik siodlowy  niekoniecznie po 4 latach starci 50% wartości

Data: 2017-09-13 22:31:06
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50a983b8-24a6-4bc8-a86b-23ebea6d0576@googlegroups.com...
[...]

Wstaw wykup koncowy 61% to wyjdzie rata 44 zl.
Ba - wstaw wykup 65%, to ci beda wyplacac 185zl premii co miesiac :)

Ba - wstaw wykup koncowy 99% (100 nie mozna, a szkoda), wplata wlasna 19%, i wychodzi za 57 tys plus 61 zl co miesiac mozna autem wartym 300 tys przez 4 lata pomykac :-)

Teraz tylko wydrukowac i do okienka :-)

ale proponuje wstepnie 5%, wykup 99%, rata 1052 zl podejrzen nie wzbudzi, a na poczatek tylko 15 tys wystarczy wplacic :-)

J.

Data: 2017-09-13 22:40:28
Autor: cef
W dniu 2017-09-13 o 21:53, Kris pisze:
[...]

O kaucji/depozycie nigdy nie ma, bo to czynnik niekosztowy i niemedialny :-).
Płacisz depozyt i on podatkowo jest niejako obojętny,
więc dowiadujesz się o nim jak się zaczynasz interesować
ofertą bardziej szczegółowo.Ja dostałem kwoty depozytu
dopiero z harmonogramem spłat do umowy.
Wcześniej może i ktoś wspomniał, ale może nie zwróciłem uwagi,
nie pamiętam. Teraz tez w kalkulatorach na stronach leasingów
nic nie ma, ale depozyty są. Wystarczy zajrzęc na  jakieś forum księgowe:
stale są pytania jak księgować depozyt. w leasingu.

Data: 2017-09-14 18:16:15
Autor: J.F.
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59b997bf$0$15199$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

EFL to nawet bardziej bezczelny

https://efl.pl/pl/azindexcustom/leasing-krotka-definicja/
"Przez umowę leasingu leasingodawca zobowiązuje się zakupić rzecz wybraną przez leasingobiorcę oraz oddać ją leasingobiorcy do używania przez oznaczony czas za wynagrodzeniem równym co najmniej cenie zakupu rzeczy."

https://efl.pl/pl/azindexcustom/leasing-operacyjny/
"Leasing operacyjny
Jest to umowa leasingu, która spełnia następujące warunki:

-została zawarta na czas oznaczony, stanowiący co najmniej 40 % normatywnego okresu amortyzacji, jeżeli jej przedmiotem są podlegające odpisom amortyzacyjnym rzeczy ruchome lub wartości niematerialne i prawne albo została zawarta na okres co najmniej 10 lat, jeżeli jej przedmiotem są podlegające odpisom amortyzacyjnym nieruchomości,

oraz
-suma ustalonych w niej opłat, pomniejszona o należny podatek od towarów i usług, odpowiada co najmniej wartości początkowej środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych."

Aczkolwiek to pierwsze zgodne z KC jest ...

J.

Data: 2017-09-13 23:54:19
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-09-13 o 21:16, cef pisze:
[...]

Przecież to "jak się ugada" jest już zapisane w umowie w momencie jej zawierania.

--
Liwiusz

Data: 2017-09-14 06:44:21
Autor: cef
W dniu 2017-09-13 o 23:54, Liwiusz pisze:
[...]

Jeśli uważasz, że zapis w umowie o możliwości potrąceń
(z depozytu) z tytułu nadmiernego zużycia przy rozliczeniu końcowym jest zapisem sztywnym i gwarantującym biorcy cokolwiek, to nie mam pytań.

Data: 2017-09-17 10:12:01
Autor: Marek
On Wed, 13 Sep 2017 21:16:52 +0200, cef <cezfar@interia.pl> wrote:
Nie ważne jak duża wpłata wstępna, tylko jak duża wartość
pozostaje bez pokrycia i na to jest depozyt.

Od 10 lat leasinguje operacyjnie pojazdy (mleasing) i nigdy nie było żadnego depozytu, więc po co wywód opierasz na czymś czego nie ma?

--
Marek

Data: 2017-09-17 12:11:16
Autor: cef
W dniu 2017-09-17 o 10:12, Marek pisze:
[...]

To nie jest żaden wywód, tylko stwierdzenie faktu, że jak umowa
jest na minimalne raty i nieproporcjonalny wykup, to bez depozytu żadna sensowna firma nie wyleasinguje sprzętu. Poza tym twoje umowy być może są w od razu skalkulowane z opcją wykupu i może dlatego nie ma depozytu,
dodatkowo nie wiadomo czy rozliczacie się jakoś wg art 23d dla osób fiz czy też art 17 dla prawnych. A jeszcze może jesteś stałym klientem i masz jeszcze  inaczej.

Nie zmienia to faktu, że jeśli firma daje bez depozytu, to ryzykuje.
Jeśli ryzyko ma tak skalkulowane, że w standardowej opcji pojazdy daje bez depozytu,
to jest to tylko i wyłącznie kwestia wyskości tego ryzyka.
Firma pewnie nawet gotowa jest je ponieść dla stałego klienta, ale
jak przyjdzie ktoś przeciętny, to przecież nikt nie zaryzykuje
jak kwotą bez pokrycia będzie juz np 50 tys - co miało by miejsce
w przypadku małej wpłaty własnej, małych rat i dużego wykupu
auta o niewielkiej wartości rynkowej ale o dużej wartosci zakupu.

Data: 2017-09-18 15:45:00
Autor: Marek
On Sun, 17 Sep 2017 12:11:16 +0200, cef <cezfar@interia.pl> wrote:
czy też art 17 dla prawnych. A jeszcze może jesteś stałym klientem i

Oczywiście, że prawna. Nie widzę powodu ani sensu by "prywarnie" posiadać samochód. Mi wystarczy używać.

--
Marek

Data: 2017-09-23 17:00:22
Autor: ń
Leasing konsumencki a pozyczka bankowa
Pisałeś 4 (cztery).

-- -- -
zapłacił z góry 150k za używanie pojazdu przez 3 lata

Data: 2017-09-17 21:49:31
Autor: Marcin
Leasing konsumencki a pozyczka bankowa
Witam

Zrobilem wstepne rozeznanie i sprawy sie maja tak:
Wartosc samochodu brutto 100 000 PLN
Wplata wlasna 40 000 PLN
Brakujaca kwota 60  000 PLN
Leasing konsumencki na 36 m-cy to co miesiac 2107,28 PLN i na koniec wartosc wykupu 1 000 PLN.
Czyli w sumie za pozyczenie 60 000 PLN oddamy firmie leasingowej 76 862,08. Do tego dojdzie ubezpieczenie ale zakladam ze wartosci beda porownywalne jak bym zakupil osobiscie.
Zobaczmy co oferuja banki w pozyczkach gotowkowych:
www.kalkulator.pl/kredyt-gotowkowy
Wpisuje kwot pozyczki 60 000 PLN, okres kredytowania 36 m-cy, rodzaj rat: rowne. Z checkboxow zaznaczone tylko: kredyt bez zabezpieczen. I strona proponuje oferty (podaje tylko 3 najlepsze), w nawiasie pomnozone przez 36:
Nest Bank: rata 1848,33 PLN (66 539,88 PLN)
BGZ BNP Paribas: 1882,41 (67 766,76 PLN)
PKO Bank Polski: 1933,33 (69 599,88 PLN)

Czyli niestety przy zakupie samochodu przez osobe pryatna oferta firmy leasingowej nie jest konkurencyjna. Rozpatruje przypadek gdybym chcial sie stac wlascicielem auta a nie tylko uzytkownikiem.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2017-09-17 23:10:58
Autor: J.F.
Dnia Sun, 17 Sep 2017 21:49:31 +0200, Marcin napisał(a):
[...]

Ubezpieczenie to i tak trzeba kupic.

[...]

Dziwnie malo. RRSO rzedu 8%.
Moze i kredyty tak spadly obecnie, ale jakos tak dziwnie pod reklamami
ciagle podaja wiecej :-)
Albo u posrednika taniej.

J.

Data: 2017-09-18 01:48:14
Autor: Kris
W dniu niedziela, 17 września 2017 21:49:34 UTC+2 użytkownik Marcin napisał:

Nest Bank: rata 1848,33 PLN (66 539,88 PLN)
BGZ BNP Paribas: 1882,41 (67 766,76 PLN)
PKO Bank Polski: 1933,33 (69 599,88 PLN)

Kwestia czyte wpisana tam 60tys to jest netto czy od tego odliczą prowizje

Data: 2017-09-18 11:08:59
Autor: Pete
W dniu 2017-09-17 o 21:49, Marcin pisze:
[...]

Popytaj w ww. bankach na swoim przykładzie jak Ci to wyjdzie.
Sprawdziłem pierwszy:
cyt 'Prowizja za udzielenie kredytu jest uzależniona od indywidualnej oceny zdolności kredytowej i okresu kredytowania i wynosi od 10,90% do 31,90%'
Znając życie, nigdy nie uda Ci się uzyskać 10,9% przy 0,0% oprocentowania.

Reszty mi się nie chce sprawdzać, ale należy przyjąć RRSO ok 20% dla kredytów gotówkowych.

Więc te 72tyś trzeba będzie oddać

--
Pete

Data: 2017-09-18 12:33:43
Autor: J.F.
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:opo2fc$fpm$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-09-17 o 21:49, Marcin pisze:
Zobaczmy co oferuja banki w pozyczkach gotowkowych:
www.kalkulator.pl/kredyt-gotowkowy
Wpisuje kwot pozyczki 60 000 PLN, okres kredytowania 36 m-cy, rodzaj
[...]
[...]

Pojawiaja sie reklamowki kredytow z RRSO ponizej 10% (Alior np).

Jaka szansa na uzyskanie takowego, szczegolnie przy kwocie 60 tys, to nie wiem.

J.

Leasing konsumencki a pozyczka bankowa