Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT

Data: 2019-06-28 17:33:25
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
Miałem szkodę (auto w leasingu), starszy jegomość zaparkował mi w kufrze.
Ubezpieczyciel wypłacił ASO odszkodowanie netto. Warsztat po naprawie  będzie chciał ode mnie dopłaty całego VAT'u - a ja mogę odliczyć tylko  50%. Będę w plecy 1-1,5k PLN. Mierzył się ktoś z tematem? - jedyna droga  to naprawa z AC i regres do ubezpieczalni sprawcy?

Niby klarowna sytuacja, jest sprawca, ma OC, ubezpieczalnia nie ma  zastrzeżeń a ja jako poszkodowany i tak muszę dopłacić do naprawy...
Kiedyś miałem identyczną sytuację - sprawca miał OC w Warcie i tamci bez  problemu wypłacili 50% VAT'u.
Naiwy myślałem, że tak jest wszędzie.

TG

Data: 2019-06-28 18:22:01
Autor: 'TomN'
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
Tomasz Gorbaczuk w <news:op.z33ph4u8g01fvfl-259.harvard.local>:

Miałem szkodę

Ale peszek...

(auto w leasingu)

Jeszcze większy...

starszy jegomość

uuups...

zaparkował mi w kufrze.

OjoJoJoJoj...

Ubezpieczyciel wypłacił ASO odszkodowanie netto. Warsztat po naprawie  będzie chciał ode mnie dopłaty całego VAT'u

Zgadnij, dlaczego tak a nie inaczej skomentowałem!

Trollujesz, ASO nic nie dostało, skoro nie została naprawa wykonana, to nie
ma podstawy do wystawienia faktury...

a ja mogę odliczyć tylko 50%. Będę w plecy 1-1,5k PLN.

Hehehe, to jest twoje zdanie....

Mierzył się ktoś z tematem?

Oczywiście, ale skoro prowadzisz DG, a nie znasz się na podatkach, to
dlaczego pytasz na samochodach o kwestie podatkowe?

jedyna droga to naprawa z AC i regres do ubezpieczalni sprawcy?

Skąd taki pomysł?

Niby klarowna sytuacja, jest sprawca, ma OC, ubezpieczalnia nie ma  zastrzeżeń a ja jako poszkodowany i tak muszę dopłacić do naprawy...

Nadmiarowa kropka sugeruje brak ogarnięcia?

Kiedyś miałem identyczną sytuację - sprawca miał OC w Warcie i tamci bez  problemu wypłacili 50% VAT'u.

Uups, przyciągasz dziadków do tyłka...

Naiwy myślałem, że tak jest wszędzie.

Jak to zzwykle u trolli bywa -- zapomniałes napisać co na to wszystko
ubezpieczony...

--
'Tom N'

Data: 2019-06-28 18:33:45
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2019 o 18:22 'TomN' <news@intf.dyndns.org.invalid> pisze:

Trollujesz, ASO nic nie dostało, skoro nie została naprawa wykonana, to  nie
ma podstawy do wystawienia faktury...
znasz się na tym - czy tak sobie piszesz?

To dzisiaj dostałem a auto nie stoi jeszcze w ASO.
W tamtym tygodniu były ogledziny w ASO + człowiek z Interriska.. ASO jest  upoważnione przez leasing do odbioru odszkodowania (naprawa bezgotówkowa).

"Szanowni Państwo,
InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group  zawiadamia, iż na podstawie
dokonanych ustaleń oraz zgromadzonej dokumentacji, przyznaje odszkodowanie  w wysokości xxx zł
netto.
Odszkodowanie przyznano na podstawie ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o  ubezpieczeniach obowiązkowych,
Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli  Komunikacyjnych.
Odszkodowanie zostało ustalone na podstawie:
- kosztorysu sporządzonego przez InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka  Akcyjna Vienna Insurance
Group.
Odszkodowanie zostało wypłacone przelewem na wskazany numer rachunku  bankowego.
W odniesieniu do roszczenia z tytułu podatku VAT informujemy, że Sąd  Najwyższy wskazał, iż szkodą w
rozumieniu art. 361 § 2.k.c. jest różnica pomiędzy stanem majątku  Poszkodowanego, jaki zaistniał po
zdarzeniu wywołującym szkodę, a stanem tego majątku, jaki istniałby, gdyby  to zdarzenia w ogóle nie
wystąpiło. Skoro zatem właścicielem pojazdu przez cały okres trwania umowy  leasingu pozostaje finansujący
(leasingodawca) to on powinien być uznany za poszkodowanego. To  bezpośrednio w jego majątku powstaje
szkoda. Takiej szkody nie doznaje posiadacz zależny - użytkownik.  Ubezpieczyciel nie może ponosić
odpowiedzialności za zobowiązania umowne pomiędzy finansującym a  korzystającym (użytkownikiem). W
związku z powyższym brak jest podstaw do wypłaty wartości podatku VAT  użytkownikowi pojazdu.
Informujemy, że powództwo o odszkodowanie z ubezpieczenia OC posiadaczy  pojazdów mechanicznych
można wytoczyć wyłącznie przed sąd właściwy dla miejsca zamieszkania albo  siedziby poszkodowanego
zdarzeniem powodującym szkodę albo przed sąd właściwy dla miejsca  zaistnienia tego zdarzenia. W braku
wskazanych wyżej podstaw właściwości miejscowej powództwo można wytoczyć  przed sąd właściwy według
przepisów o właściwości ogólnej."

Mierzył się ktoś z tematem?

Oczywiście, ale skoro prowadzisz DG, a nie znasz się na podatkach, to
dlaczego pytasz na samochodach o kwestie podatkowe?
Napisz jak to rozegrać.

jedyna droga to naprawa z AC i regres do ubezpieczalni sprawcy?

Skąd taki pomysł?
To sugeruje leasing i ASO

TG

Data: 2019-06-28 18:50:45
Autor: 'TomN'
Tomasz Gorbaczuk w <news:op.z33saji9g01fvfl-259.harvard.local>:

[...]

Tak sobie piszę...
Trollujesz dzieciaku, pomimo zwrócenia uwagi.

To dzisiaj dostałem a auto nie stoi jeszcze w ASO.
W tamtym tygodniu były ogledziny w ASO

Jesteś DEBILEM? Oględziny w ASO tego co nie stoi w ASO...

Przypuszczam co masz na myśli ale...

A tak swoja drogą to słabo z ta twoja JDG skoro az takie nerwy cie bierą ;P

--
'Tom N'

Data: 2019-06-28 19:01:08
Autor: Tomasz Gorbaczuk

napisałem:
"W tamtym tygodniu były ogledziny w ASO + człowiek z Interriska. ASO jest  upoważnione przez leasing do odbioru odszkodowania (naprawa bezgotówkowa)."

Dla Ciebie dodatkowo tłumaczę: zadzownił rzeczoznawca, gdzie Pan bedzie  naprawiał auto?
W Carserwis na łopuszańskiej. Ok umówmy się tam jutro na 7.00. Ok.
Ogledziny były w ASO, trwały 10 min, podpisałem upoważnienia i pojechałem.  ASO czekało z zamawianiem części na odpowiedź o przyjęciu  odpowiedzialności przez Interrisk. Dzisiaj dostałem info z Interriska. Co  tutaj dla Ciebie jest niejasnego? - doprecyzuję, jestem cierpliwy.

A tak swoja drogą to słabo z ta twoja JDG skoro az takie nerwy cie bierą
niestety nie jestem bogaty i wolę mieć 1k PLN niż nie mieć.

TG

Data: 2019-06-28 19:20:23
Autor: 'TomN'

napisałem:
"W tamtym tygodniu były ogledziny w ASO + człowiek z Interriska. ASO jest  upoważnione przez leasing do odbioru odszkodowania (naprawa bezgotówkowa)."

I znowu kawałek trolla wylazł -- tniesz cytaty jak ci pasuje, a prawda jest
taka:
"To dzisiaj dostałem a auto nie stoi jeszcze w ASO.
W tamtym tygodniu były ogledziny w ASO + człowiek z Interriska. ASO jest  upoważnione przez leasing do odbioru odszkodowania (naprawa bezgotówkowa)."

Czyli wprowadziłes element zamieszania z ASO, i przyciśniety do muru dopiero
wyjaśniłeś.

Dla Ciebie dodatkowo tłumaczę: zadzownił rzeczoznawca, gdzie Pan bedzie  naprawiał auto?

Hehehe, ale już napisałeś, ze to *reno*, więc dlaczego dyskusje z
ubezpieczycielem prowadzisz?

niestety nie jestem bogaty

Hmmm... Odpuszczę... Ale na tej grupie ci na pewno nie pomogę...

--
'Tom N'

Data: 2019-06-28 19:26:13
Autor: kk
Tomasz Gorbaczuk w

napisałem:
[...]

Idźże gościu do lekarza

Data: 2019-06-28 19:27:33
Autor: ToMasz
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT

Hmmm... Odpuszczę... Ale na tej grupie ci na pewno nie pomogę...

nie żal Ci  czasu na pisanie jak mu nie pomożesz?

ToMasz

Data: 2019-06-28 19:39:15
Autor: 'TomN'
ToMasz w <news:qf5im5$rih$1dont-email.me>:

Hmmm... Odpuszczę... Ale na tej grupie ci na pewno nie pomogę...

jak mu nie pomożesz?

Pytasz, żeby mi czas zająć, czy nie zrozumiałeś, że odpuszczam, bo nie
pomogę na tej grupie?

--
'Tom N'

Data: 2019-06-28 20:41:32
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2019 o 19:20 'TomN' <news@intf.dyndns.org.invalid> pisze:

[...]

Masz rację, użyłem skrótu myślowego.
Specjalnie dla Ciebie (innych proszę o przebaczenie) jeszcze raz wyjaśniam.
Auto było w w tamtym tygodniu w ASO (przy obecności rzeczoznawcy) na  oględzinach, z racji tego, że jest dopuszczone do ruchu - po ogledzinach  dalej je użytkuję. Ubezpieczyciel przyjął dzisiaj odpowiedzialność za  szkodę i ASO może zamawiać częśći. Jak będą już na stanie - wtedy dopiero  wstawię auto do naprawy. Pismo jakie dzisiaj dostałem wkleiłem parę postów  wcześniej.
Pytaj dalej - doprecyzuję.

Hehehe, ale już napisałeś, ze to *reno*, więc dlaczego dyskusje z
ubezpieczycielem prowadzisz?

Nic jeszcze nie (na piśmie) nie prowadzę,  jedynie podzwoniłem dzisiaj aby  się dowiedzieć jakie mam szanse.
Z tym "reno" to o co chodzi?

TG

Data: 2019-06-28 21:22:29
Autor: 'TomN'
Tomasz Gorbaczuk w <news:op.z33x7n2pg01fvfl-259.harvard.local>:

W dniu .06.2019 o 19:20 'TomN' <news@intf.dyndns.org.invalid> pisze:

I znowu kawałek trolla wylazł
Masz rację, użyłem skrótu myślowego.

Kłamiesz albo konfabulujesz!

Specjalnie dla Ciebie (innych proszę o przebaczenie) jeszcze raz wyjaśniam
[...]

Nie prościej napisać: "konfabuluję"?

Pismo jakie dzisiaj dostałem wkleiłem parę postów  wcześniej.
Pytaj dalej - doprecyzuję.
[...]
Nic jeszcze nie (na piśmie) nie prowadzę,  jedynie podzwoniłem dzisiaj

Przeczytaj. co napisałeś wcześniej o piśmie, masz w cytacie...

--
'Tom N'

Data: 2019-06-28 21:29:57
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2019 o 21:22 'TomN' <news@intf.dyndns.org.invalid> pisze:

Nic jeszcze nie (na piśmie) nie prowadzę,  jedynie podzwoniłem dzisiaj

Przeczytaj. co napisałeś wcześniej o piśmie, masz w cytacie...

Likwidowałeś kiedyś jakąś szkodę, wiesz w ogóle o czym ja tu piszę?
To pismo to jest uznanie odpowiedzialności przez TU - standartowa formułka  wysyłana do wszystkich.
Zgłosiłem szkodę i dostałem taką odpowiedź kończącą procedurę  rozpatrywania szkody.
Mogę je przyjąć lub się odwołać - wtedy dopiero rozpocznę "prowadzenie"  dyskusji z ubezpieczycielem.

TG

Data: 2019-06-29 00:52:27
Autor: Kris
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
W dniu piątek, 28 czerwca 2019 20:41:39 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
Z tym "reno" to o co chodzi?

Nie zauważyłeś że z debilem gadasz.

Data: 2019-06-29 09:56:39
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2019 o 09:52 Kris <kszysztofc@gmail.com> pisze:

W dniu piątek, 28 czerwca 2019 20:41:39 UTC+2 użytkownik Tomasz  Gorbaczuk napisał:
Z tym "reno" to o co chodzi?

Nie zauważyłeś że z debilem gadasz.

No fakt, zachowuje się dziwnie, rzucił się na mnie jakbym mu wszytskie  dzieci zabił.
Ale wczoraj był piątek i może miał zły dzień....

TG

Data: 2019-06-30 07:40:34
Autor: Kris
W dniu sobota, 29 czerwca 2019 09:56:41 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

> Nie zauważyłeś że z debilem gadasz.

No fakt, zachowuje się dziwnie, rzucił się na mnie jakbym mu wszytskie  dzieci zabił.
Ale wczoraj był piątek i może miał zły dzień...

Jak prześledzić jego radosna tfurczość w internetach to wychodzi na to że piątek ma codziennie.

Data: 2019-07-04 18:46:13
Autor: 'TomN'
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
Kris w <news:e45ef884-f19f-4b41-ae4a-29a87fc86aafgooglegroups.com>:

Masz Krzysiu jakiś problem z moją osobą?
To zapraszam na bezpośrednie spotkanie. Zaproponuj miejsce i czas, ty płacisz za rezerwację w ustalonym wspólnie
terminie i miejscu, ja sie na pewno zjawię... No chyba, że wolisz sąd...

--
'Tom N'

Data: 2019-07-04 19:12:44
Autor: cef
W dniu 2019-07-04 o 18:46, 'TomN' pisze:
[...]

Piątek jutro dopiero.

Data: 2019-07-04 19:39:09
Autor: 'TomN'
cef w <news:5d1e338b$0$501$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Co w związku z tym proponujesz Krzysiowi?

--
'Tom N'

Data: 2019-07-04 22:07:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
Hello 'TomN',

[...]

Co w związku z tym proponujesz Krzysiowi?

Ja Tobie proponuję zimny prysznic.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-07-05 11:03:37
Autor: cef
W dniu 2019-07-04 o 19:39, 'TomN' pisze:
[...]

Też się dołączam do prośby o prysznic dla Ciebie.

Data: 2019-07-05 14:09:32
Autor: 'TomN'
cef w <news:5d1f1267$0$527$65785112news.neostrada.pl>:

Co w związku z tym proponujesz Krzysiowi?
Też się dołączam do prośby o prysznic dla Ciebie.

Ej, bym ten prysznic brał do tej pory, to bym sie wapnem pokrył... ;P

--
'Tom N'

Data: 2019-07-05 10:40:37
Autor: MF
Uprzejmy apel do wszystkich [Was: Re: Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT]
On 04/07/2019 17:46, 'TomN' wrote:
[...]

Ha ha ha, HA HA HA!

     _/      _/ _/ _/_/_/_/

    _/_/    _/ _/ _/

   _/  _/  _/ _/ _/_/_/

  _/    _/_/ _/ _/

_/      _/ _/ _/_/_/_/
                               _/

     _/  _/    _/_/     _/_/_/   _/      _/  _/  _/_/

    _/ _/    _/  _/    _/    _/ _/_/   _/_/ _/ _/   _/

   _/_/    _/_/_/_/   _/_/_/   _/ _/ _/ _/ _/ _/

  _/ _/   _/     _/  _/  _/   _/   _/  _/ _/ _/   _/

_/  _/ _/       _/ _/    _/ _/       _/ _/   _/_/

_/_/_/_/_/ _/_/_/    _/_/   _/     _/     _/  _/

    _/     _/    _/ _/   _/ _/     _/     _/  _/

   _/     _/_/_/   _/   _/ _/     _/     _/  _/

  _/     _/  _/   _/   _/ _/     _/     _/

_/     _/    _/   _/_/  _/_/_/ _/_/_/ _/  _/

--
MF

Data: 2019-06-30 16:28:55
Autor: Shrek
[...]

Typ tak ma. Odpuść i tyle.

--
Shrek

Data: 2019-07-04 18:39:14
Autor: 'TomN'
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
Shrek w <news:5d18c726$0$520$65785112news.neostrada.pl>:
[...]
Typ tak ma. Odpuść i tyle.

Masz do mnie jakieś pretensje, to proponuję, żebyśmy je sobie wyjaśnili twarzą w twarz.

Stać cię mentalnie i fizycznie na takie rozwiązanie? Podaj propozycje miejsca i czasu, byle sensowne (mogą być Malediwy, ale ty płacisz...)

--
'Tom N'

Data: 2019-07-04 21:34:03
Autor: Shrek
W dniu 04.07.2019 o 18:39, 'TomN' pisze:

Typ tak ma. Odpuść i tyle.

Masz do mnie jakieś pretensje, to proponuję, żebyśmy je sobie wyjaśnili
twarzą w twarz.

Stać cię mentalnie i fizycznie na takie rozwiązanie?

Weź się ogarnij...

--
Shrek

Data: 2019-07-04 21:59:50
Autor: Budzik
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
Użytkownik 'TomN' news@intf.dyndns.org.invalid ...

[...]

Napinka troche jak z podstawówki...
Fizycznie?
Dacie sobie po mordzie, jeden wygra i co? To udowodni czyjąs rację badz nie?
OMG...

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2019-07-05 09:54:52
Autor: 'TomN'
Budzik w <news:XnsAA82EA954DC55budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:

[...]

                                                   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ale ty płacisz...)
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Napinka troche jak z podstawówki...
Fizycznie?
Dacie sobie po mordzie,

To, że tobie kojarz sie propozycja spotkania z mordobiciem, to jest twój problem. --
'Tom N'

Data: 2019-07-05 16:59:48
Autor: Budzik
[...]

Ależ ja własnie pytam, co zmieni spotkanie fizyczne w kontekscie wymiany argumentów?

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2019-07-05 21:44:08
Autor: Shrek
W dniu 05.07.2019 o 18:59, Budzik pisze:

Ależ ja własnie pytam, co zmieni spotkanie fizyczne w kontekscie wymiany
argumentów?

Na wódkę zapraszał. Dlatego pytał o kondycję fizyczną;)

--
Shrek

Data: 2019-06-28 19:30:06
Autor: yabba
[...]

A to nie jest tak, że w leasingu to bank jest właścicielem samochodu i on rozlicza się z ubezpieczeniem i warsztatem?

yabba

Data: 2019-06-28 20:15:13
Autor: Myjk
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
Fri, 28 Jun 2019 19:30:06 +0200, yabba
A to nie jest tak, że w leasingu to bank jest właścicielem samochodu i on rozlicza się z ubezpieczeniem i warsztatem?

Nie ważne kto jest właścicielem, tylko kto płaci ubezpieczenie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-06-28 20:44:12
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2019 o 19:30 yabba <a@a.pl> pisze:

A to nie jest tak, że w leasingu to bank jest właścicielem samochodu i  on rozlicza się z ubezpieczeniem i warsztatem?

Tak jest, leasing jest właścicielem, ale VAT mam ja zapłacić (którego w  całości nie mogę odliczyć).
Jest luka w prawie z której chetnie korzystają TU.
Leasing mi poradził abym naprawił z AC lub poszedł z tym do sądu :-)

TG

Data: 2019-06-28 22:07:49
Autor: Cavallino
[...]

Ale dlaczego Ty?
Podstawa prawna?
IMO dobrze ubezpieczyciel Ci mówi - sprawa jest między Tobą, a leasingodawcą.
Oni powinni dostać odszkodowanie, dopłacić vat i wziąć fakturę całość.

Data: 2019-06-28 20:17:55
Autor: Myjk
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
Fri, 28 Jun 2019 17:33:25 +0200, Tomasz Gorbaczuk
Ubezpieczyciel wypłacił ASO odszkodowanie netto.

AC masz netto?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-06-28 20:46:53
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2019 o 20:17 Myjk <myjkel@nospam.op.pl> pisze:

Fri, 28 Jun 2019 17:33:25 +0200, Tomasz Gorbaczuk

Ubezpieczyciel wypłacił ASO odszkodowanie netto.

AC masz netto?

Mam brutto i trzymam to na koniec.
Miałem już w tym roku ubezpieczeniowy szkodę z AC (pęknieta przednia  szyba) a polisa przewiduje ochronę zniżek tylko w przypadku jednej szkody  w roku z AC. Czyli jak zgłoszę drugą - dowalą mi "zwyżkę" (ale być może i  tak się opłaci).

TG

Data: 2019-06-28 22:04:40
Autor: Cavallino
[...]

A dlaczego od Ciebie?
Przecież to nie Twoje auto.
Niech dopłaca właściciel - on odliczy całość.

Data: 2019-06-28 22:27:06
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2019 o 22:04 Cavallino <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

W dniu 28-06-2019 o 17:33, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Na mnie jako lisingobiorcy "spoczywa ciężar likwidacji szkody częściowej",  ja jesten nabywcą usługi likwidacji szkody. Reguluje to owu lisingu i  prawo podatkowe.
Może są lisingi, które mają inaczej - tego nie wiem.
Wg internetu to normalna praktyka leasingu.

http://www.fmleasing.pl/oper/odszkodowanie-przy-samochodzie-w-leasingu-z-VAT-em-czy-bez.pdf

TG

Data: 2019-06-28 22:52:07
Autor: Cavallino
[...]

Czyli co - to Ty dostaniesz fakturę za naprawę?
To dlaczego ubezpieczyciel nie uważa Cię za stronę poszkodowaną?
Na podstawie tego artykułu uderzaj do prawnika i wnoś sprawę do sądu.

Data: 2019-06-29 09:54:48
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2019 o 22:52 Cavallino <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Czyli co - to Ty dostaniesz fakturę za naprawę?
Ja dostanę fakturę z brakującym VAT'em, bo TU zapłaci warsztatowi kwotę  netto i muszą ode mnie sciągnąć brakujacy VAT.

To dlaczego ubezpieczyciel nie uważa Cię za stronę poszkodowaną?

Dlatego, że:
[...]

A leasingi w owu mają zapis, ża na lisingobiorcy spoczywa ciężar  likwidacji szkody.
Wszytsko było by OK, gdybym mógł odliczyć 100% VAT. Niestety nie mogę - i  tak mam dobrze, bo dokładam tylko 50% VAT'u, zdecydowana większość takich  jak ja wogóle nie jest płatnikiem VAT'u i nie może nic odliczyć.
Jest luka w prawie, na podstawie której TU  kroją maluczkich. Jak  poszperałem w necie to wychodzi, że to znany od kilku lat problem, były  jakieś interpelacje poselskie ale generalnie wszyscy mają to w du..pie bo  ludzie na DG nie pójdą palić opon pod sejm.

Na podstawie tego artykułu uderzaj do prawnika i wnoś sprawę do sądu.

Raczej się nie zdecyduję, szkoda mi nerów i czasu. Szukam jakiegoś mniej  angażującego rozwiązania.

TG

Data: 2019-06-29 11:53:55
Autor: jerzu.xyz
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
On Fri, 28 Jun 2019 22:04:40 +0200, Cavallino
<CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

A dlaczego od Ciebie?

Bo tak pewnie stanowi umowa leasingowa.

Przecież to nie Twoje auto.

Nie ma znaczenia.

Niech dopłaca właściciel - on odliczy całość.

Po czym leasingodawca refakturuje VAT na leasingobiorcę. I jesteśmy w
tym samym miejscu - dalej możemy odliczyć tylko 50% vatu.

Generalnie od kliku lat, w związku z zawierzuchą w przepisach vat,
firmy leasingowe przerzucają likwidację szkody na leasingobiorcę. --
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2019-06-30 07:50:36
Autor: Cavallino
W dniu 29-06-2019 o 11:53, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Ale po co, skoro go odliczył w całości?

[...]

Trzeba bardzo lubić ryzykować, żeby coś takiego podpisać w takiej sytuacji prawnej.

Data: 2019-06-30 11:36:02
Autor: jerzu.xyz
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
On Sun, 30 Jun 2019 07:50:36 +0200, Cavallino
<CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Trzeba bardzo lubić ryzykować, żeby coś takiego podpisać w takiej sytuacji prawnej.

Możesz nie podpisac umowy leasingowej. I tyle. Jak bierzesz jedno czy
dwa auta to nie masz zbyt wiele do gadania.

Data: 2019-07-01 06:27:23
Autor: Cavallino
W dniu 30-06-2019 o 11:36, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Dokładnie o to chodzi.
Albo szukałbym u innego oferenta, albo kupił auto w inny sposób.
Już kilka razy się przymierzałem i zawsze rezygnowałem po zapoznaniu się z tabelą opłat.
A ten kwiatek jest jeszcze lepszy.

Data: 2019-07-01 07:20:34
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .07.2019 o 06:27 Cavallino <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

A ten kwiatek jest jeszcze lepszy.

Lepszy, można mieć przecież dużą szkodę na nowym aucie (wartym 100-120  kPLN lub więcej) i koszt naprawy z OC sprawcy może wynieść np 80k PLN.  Wtedy masz do zapłacenia 18k PLN (jak nie jesteś płatnikiem) lub 9k PLN  (jak odliczasz 50%) VAT'u tylko dlatego, że ktoś się zagapił wjechał Ci w  du..pe.

Dołożyłem do swojego leasingu wszystkie możliwe "zabezpieczenia" - gap'y,  srapy i inne a i tak dałem się wydymać.

TG

Data: 2019-07-01 07:37:04
Autor: Cavallino
[...]

No właśnie.
Ja bym zadzownił jeszcze w sprawie BLS - tak żeby przetrenować sprawę na przyszłość.
Zawsze też możesz pozwać o szkodę sprawcę - co on zrobi ze swoim TU to nie Twoja sprawa.

Data: 2019-07-02 06:25:33
Autor: ddddddddddddd
[...]

myślę że tu trzeba cisnąć ubezpieczyciela (prawdopodobnie skończy się na sprawie sądowej).
O vat nie walczyłem, ale ubezpieczyciel (oczywiście nie polubownie i w drugiej instancji) z OC zwrócił mi pieniądze za brak dochodu (mogłem udokumentować jakich zleceń nie wykonałem, a wykonałbym, jeśli mój pracownik byłby w pracy - a był 3 tygodnie na chorobowym)
Gdzieś to było fajnie opisane, sens był taki, że OC ma pokryć wszelkie szkody związane ze zdarzeniem (masz na tym zarobić 0zł i stracić 0zł), w twoim przypadku 1/2 vatu, w moim utracone korzyści, u kogoś innego np. leczenie lęku związanego z prowadzeniem pojazdu po wypadku.
Dla pocieszenia dodam że w swoim życiu wytoczyłem dwie sprawy ubezpieczycielom, obydwie wygrałem - jedną już nieco po ponad roku, drugą po nieco ponad 3 latach (co skutecznie zniechęca do zakładania spraw, na starcie łącznie musiałem pieniądze na papugę czy rzeczoznawcę wyłożyć)

Lukasz

Data: 2019-06-30 13:59:26
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2019 o 07:50 Cavallino <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Trzeba bardzo lubić ryzykować, żeby coś takiego podpisać w takiej  sytuacji prawnej.

W poprzednim leasingu (u tego samego leasingodawcy) miałem podobną  sytuiację, szkodę (większą niż teraz) likwidowaną z OC sprawcy. Tam  sprawca ubezpieczony był w Warcie, przy zgłaszaniu szkody zapytali się  mnie jaki VAT odliczam i tyle dodatkowo mi dołożyli do przelewu dla ASO.  To uśpiło moją czujność i nie spodziewałem się, że różne TU różnie  podchodzą do sprawy.
Teraz w internetach wyczytałem, że jest czarna lista TU, które zawsze w  przypadku poszkodowanego z DG wypłacają netto bez wzgledu na to w jaki  sposób poszkodowany rozlicza się z US.

Oczywiście zawsze można nie brać lisingów/kredytów i nie mieć takich  problemów, nie każdy jednak może sobie na to pozwolić..

3 tygodnie po szkodzie o której piszę w tym wątku, miałem drugą szkodę na  innym aucie (sportage). Auto jest moje, bez leasingów, kredytów ale też na  DG. Sprawca w PZU.
PZU nawet nie wysyłało swojego rzeczoznawcy, szkoda jest likwidowana przez  to samo ASO co w przypadku sorento tylko i wyłącznie na podstawie wyceny  ASO. Jutro wstawiam auto na naprawę, do odbioru będzie w czwartek. Z  Interiskiem bujam się już 4 tydzień (dalej ASO nie może zamawiać częśći bo  czegoś tam nie przesłali) - w PZU w ciągu tygodnia auto idzie do naprawy.  Przy PZU formularz szkody to jedna strona A4, w innterrisku 8 stron.  Pierwszy kontakt z TU po zgłoszeniu szkody w PZU miałem po 10 min  (niedziela), w interrisku po 2 dniach (normalny dzień roboczy).
Auto zastępcze w interrisk - mówią mi, że sorento to wg ich tabelek suv  mini, w PZU przy sportage - zastępcze jest klasy suv (róznica jakieś  100-150 PLN/dzień)
Wiem, że to tylko OC i wybiera się najtańszą opcję, ale przy AC TU typu  interrisk omijał bym szerokim łukiem.

TG

Data: 2019-06-30 07:37:00
Autor: Kris
W dniu niedziela, 30 czerwca 2019 13:59:28 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
> [...]

Teraz w internetach wyczytałem, że jest czarna lista TU, które zawsze w  przypadku poszkodowanego z DG wypłacają netto bez wzgledu na to w jaki  sposób poszkodowany rozlicza się z US.

A gdybyś zgłosił szkodę do likwidacji u Twojego ubezpieczyciela z OC sprawcy w ramach BLS?

Data: 2019-06-30 20:39:17
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2019 o 16:37 Kris <kszysztofc@gmail.com> pisze:

A gdybyś zgłosił szkodę do likwidacji u Twojego ubezpieczyciela z OC  sprawcy w ramach BLS?

Nie wiem czy by to coś zmieniło - ale i tak jest za późno:

"Kierowcy posiadający polisę OC z BLS w razie kolizji muszą też pamiętać,  aby zgłosić ten fakt jedynie u swojego ubezpieczyciela. Jeżeli bowiem  skontaktują się w tej sprawie także z towarzystwem ubezpieczeniowym  sprawcy, Bezpośrednia Likwidacja Szkody nie dojdzie do skutku i wypłata  odszkodowania odbywać się będzie według starych zasad."

TG

Data: 2019-07-01 06:29:09
Autor: Cavallino
[...]

Jest jeszcze opcja likwidacji szkody z OC, ale u swojego ubezpieczyciela.
Odpuść sobie ten interrisk w ogóle.
Gdzie masz swoje OC?

Data: 2019-07-01 07:05:49
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .07.2019 o 06:29 Cavallino <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Jest jeszcze opcja likwidacji szkody z OC, ale u swojego ubezpieczyciela.
Jest - ale wcześniej o tym nie wiedziałem i zgłosiłem najpierw szkodę do  ubezpieczalni sprawcy.

Odpuść sobie ten interrisk w ogóle.
Gdzie masz swoje OC?

Swoje auta mam ubezpieczone w Allianz i Warcie. W obu tych TU likwidowałem  już szkody z AC (bezgotówkowo) i zero zastrzeżeń.

TG

Data: 2019-07-01 07:15:12
Autor: Cavallino
[...]

Ja do BLS w Warcie mam jedno - wynajęty przez nich samochód zastępczy nie posiadał ubezpieczenia zniesienia udziału własnego, które miałem w swojej polisie.
Musiałem dopłacić sam.

Data: 2019-06-30 23:00:03
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

to raczej normalne, jak dostawalem w Hamburgu auta z serwisu Opla czy VW to zawsze udzial wlasny byl i trzeba bylo te pare euro dolozyc

Data: 2019-07-01 11:39:59
Autor: jerzu.xyz
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
On Sun, 30 Jun 2019 23:00:03 -0700 (PDT),
przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:

[...]

Miałem przez miesiąc zastępcze auto z serwisu. Dostawcze. I nic nie
musiałem dopłacać. Ale auto dało mi samo ASO, i nie partycypował w tym
ubezpieczyciel.
A co do udziału własnego to większość wypożyczalni w Polsce wymaga
dopłaty celem jego zniesienia, albo zmniejszenia.

Data: 2019-07-01 07:21:56
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .07.2019 o 07:15 Cavallino <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Ja do BLS w Warcie mam jedno - wynajęty przez nich samochód zastępczy  nie posiadał ubezpieczenia zniesienia udziału własnego, które miałem w  swojej polisie.
Musiałem dopłacić sam.

Dzisiaj będę miał zastępcze zorganizowane przez PZU i też dopłacam.

TG

Data: 2019-07-01 07:39:08
Autor: Cavallino
[...]

Czyli jak dla mnie - kolejny kant.
Znowu rozbieżność między przepisami, nie ma kto wziąć za dupę tych ubezpieczycieli, więc mogą sobie windować takie ceny.
Ja płaciłem za samo zniesienie udziału własnego 80 zł za bodajże 5 dni.
Czyli więcej niż płacę za full pakiet za cały rok (w przeliczeniu na dzień).
A udział własny w nim to jakieś kilku procentowe dopłaty.

Data: 2019-07-01 08:58:33
Autor: JDX
On 2019-07-01 07:39, Cavallino wrote:
[...]
Ja płaciłem za samo zniesienie udziału własnego 80 zł za bodajże 5 dni.
A że tak się z ciekawości spytam - po ch.j? Na pięć dni??? Serio uważasz
się za takiego pechowca? Ja to bym się zastanowił czy 8 zł warto
dopłacić. Gdzie chęć do ponoszenia ryzyka? :-) Zwłaszcza, że te auta
zastępcze to przecież pospolite dupowozy, a nie coś fajnego i drogiego,
więc nawet w razie pecha to przecież wkład własny raczej by cię
finansowo nie zabił.

Data: 2019-07-01 00:06:23
Autor: przemek.jedrzejczak
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
-- A że tak się z ciekawości spytam - po ch.j? Na pięć dni??? Serio uważasz
się za takiego pechowca? 500EUR udzialu wlasnego w car2go ale az 1500 EUR w Flinksterze, nie dziekuje zaplace :-)

-- Ja to bym się zastanowił czy 8 zł warto dopłacić.. Gdzie chęć do ponoszenia ryzyka? :-)

znaczy sie cebula :-) u mnie chec do ryzyka maleje z wysokoscia udzialu wlasnego :-)

Data: 2019-07-01 01:00:19
Autor: przemek.jedrzejczak
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
-- O, motyla noga! To te 1500 EUR to jaki to będzie procent przeciętnej
pensji w Niemczech? 50%? 75%? Aż strach pomyśleć, co by się stało gdyby
przyszło aż tyle zapłacić? I kto tu cebuli? :-D

mam wybulic tasiaka czy dwa bo zaoszczedzilem kilkanascie euro ? heh ciekawa koncepcja

-- Znaczy się, że jeździsz autami, na które (na których stratę) cię nie stać.

czyli nie moge wsiasc do CLA czy GLA i musze jezdzic smartem ? https://www.car2go.com/DE/de/
he he znow mnie rozbawiles :-)

Data: 2019-07-01 10:16:42
Autor: JDX
On 2019-07-01 10:00, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]

No właśnie, a TU biorą te kilkanaście ojro i oddają tysiaka czy dwa.
Motyla noga, jak to im się opłaca???  :-D Jakieś cuda, panie. :-D

Data: 2019-07-01 01:24:16
Autor: przemek.jedrzejczak
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
-- No właśnie, a TU biorą te kilkanaście ojro i oddają tysiaka czy dwa.
Motyla noga, jak to im się opłaca???  :-D Jakieś cuda, panie.. :-D

klient szkodowy to straty ale lepiej zeby placila firma niz ja :-)

Data: 2019-07-01 09:03:04
Autor: Cavallino
W dniu 01-07-2019 o 08:58, JDX pisze:
On 2019-07-01 07:39, Cavallino wrote:
[...]
[...]

80 zł tym bardziej mnie nie zabije
A jakiekolwiek zdarzenie, albo rysa, mogło spowodować kilka tys dopłaty z mojej strony, wypożyczalnie z tego żyją.

>Zwłaszcza, że te auta
> zastępcze to przecież pospolite dupowozy, a nie coś fajnego i >drogiego,
> więc nawet w razie pecha to przecież wkład własny raczej by cię
> finansowo nie zabił.

Wypożyczałem suva wartego jako nowy koło 100 tys.

Data: 2019-07-01 09:43:09
Autor: JDX
On 2019-07-01 09:03, Cavallino wrote:
[...]
80 zł tym bardziej mnie nie zabije
A jakiekolwiek zdarzenie, albo rysa, mogło spowodować kilka tys dopłaty
z mojej strony, wypożyczalnie z tego żyją.
Kilka tyś. to teraz średnia miesięczna pensja netto (zdaje się 4700
brutto). Da się przeżyć.

[...]

To nie jest bardzo drogi samochód. W każdym razie ile wynosi wkład
własny? 10%? Nawet przy całkowitym zniszczeniu to byłoby 10 tyś, trzy
średnie miesięczne pensje. Nie twierdzę że bezboleśnie, ale da się
przeżyć. 80/10000 = 0,8% Prawdopodobieństwo (całkowitego) zniszczenia w
ciągu tych 5 dni musi być większe niż 0,8% aby to ubezpieczenie było
opłacalne.

Data: 2019-07-01 11:43:14
Autor: jerzu.xyz
On Mon, 1 Jul 2019 09:43:09 +0200, JDX <jdx@onet.pl> wrote:

Nawet przy całkowitym zniszczeniu to byłoby 10 tyś, trzy
średnie miesięczne pensje. Nie twierdzę że bezboleśnie, ale da się
przeżyć.

Wolę wydać 80 zł. i mieć spokój, a ten 10 tys. zł. wydać na coś
innego. Ale każdy ma inne priorytety.
A tak BTW to spotkałem się z maksymalnym udziałem własnym na poziomie
2 tys. zł. przy aucie o wartości 100 tys. zł. Może jest gdzieś więcej,
nie wiem.

Data: 2019-07-01 14:10:13
Autor: JDX
On 2019-07-01 11:43, jerzu.xyz@irc.pl wrote:
[...]

W przypadku szkody, z udziałem własnym czy bez, żadne ubezpieczenie nie
zapewni ,,świętego spokoju". Bo nie pokrywa ,,zszarganych nerwów" i
straconego czasu. Tudzież innych rzeczy jak np. utrata wizerunku -
jechałeś na umówioną robotę do perspektywicznego klienta (tzn. z
perspektywą na kolejne zlecenia), a tu dupa, bo spóźniłeś się kilka
godzin ze względu na kolizję (albo zwyczajnie złapałeś gumę, tak jak to
zdarzyło się 2 tygodnie temu mojemu znajomemu w nowej koparko-ładowarce,
NB. nowa tylna opona Michelin - 3 tyś, chińczyk 1,5).

A tak BTW to spotkałem się z maksymalnym udziałem własnym na poziomie
2 tys. zł. przy aucie o wartości 100 tys. zł. Może jest gdzieś więcej,
nie wiem.
No to tym bardziej wykupywanie takiego ubezpieczenia to zwyczajne
wyrzucanie pieniędzy w błoto. Prawdopodobieństwo całkowitej szkody jest
znikome, a z drugiej strony jeśli nawet się zdarzy, to 2k nie jest jakąś
straszliwą kwotą.

Data: 2019-07-01 06:31:44
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 14:10:36 UTC+2 użytkownik JDX napisał:

> [...]
wyrzucanie pieniędzy w błoto. Prawdopodobieństwo całkowitej szkody jest
znikome, a z drugiej strony jeśli nawet się zdarzy, to 2k nie jest jakąś

A dlaczego od razu szkodę całkowitą zakładasz?
Stłuczony reflektor który kosztuje 2 tys i bulisz za niego 2tys z własnej kasy

Data: 2019-07-01 07:39:15
Autor: Kris
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 16:17:33 UTC+2 użytkownik JDX napisał:

Bo założyłem, że udział własny jest proporcjonalny do wartości szkody.
Ale tak naprawdę to nie ma większego znaczenia. Ile reflektorów w swojej
karierze kierowcy rozbiłeś z własnej winy? Ile kolizji miałeś z własnej
winy? Bo ja przez ćwierć wieku, w tym ~15 lat w warszawskiej dziczy,
żadnego/żadnej. Płacenie 80 zł dla ubezpieczenia się na tak niewielką
kwotę jak 2000, którą trzeba zapłacić z niewielkim prawdopodobieństwem
jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto. To wynika z matematyki. Tak samo jak
w lotto zawsze jesteś przegrany - nawet jakbyś wygrał kilkanaście mln,
to z matematycznego punktu widzenia jesteś przegrany. Przecież cała
branża ubezpieczeniowa działa na zasadzie szacowania prawdopodobieństwa
zajścia pewnych zdarzeń i odpowiedniej kalkulacji składek, a za darmo
tego nie robią. Ale to już może jakiś aktuariusz rozwinie temat.

Wyżej pisałeś że dom jednak ubezpieczyłeś:)
Ile domów w Twojej karierze Tobie splunęło...

Data: 2019-07-01 16:58:30
Autor: JDX
On 2019-07-01 16:39, Kris wrote:
[...]
Wyżej pisałeś że dom jednak ubezpieczyłeś:)
Ile domów w Twojej karierze Tobie splunęło...
Pisałem też, że na stratę domu mnie nie stać. W każdym razie żaden dom
mi nie spłonął. Ale tu nie o to chodzi. Chodzi o to, że na ewentualną
stratę domu mnie nie stać, a na ewentualną stratę 2 kafli mnie stać (tak
jak pewnie większość pracujących ludzi), więc kupowanie ubezpieczenia w
tym przypadku jest zwykłym marnotrawstwem.

Data: 2019-07-01 09:00:04
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 16:58:39 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
[...]

Na stratę 80zł tez ich jak widać stać

Data: 2019-07-01 17:24:45
Autor: jerzu.xyz
On Mon, 1 Jul 2019 16:58:30 +0200, JDX <jdx@onet.pl> wrote:

[...]

Pozwól innym decydować czy to jest marnotrastwo czy nie. --

Data: 2019-07-01 17:59:37
Autor: J.F.
Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d1a1f9d$0$503$65785112@news.neostrada.pl...
On 2019-07-01 16:39, Kris wrote:
[...]
[...]

No, a inni mysla tak samo, tylko samochody maja drozsze, wiec sie zabezpieczaja :-)

J.

Data: 2019-07-01 18:04:03
Autor: Tomasz Gorbaczuk

On 2019-07-01 16:39, Kris wrote:
[...]
[...]

pokrętna logika i do mnie nie przemawia - młody jeszcze jesteś?
Ale to Twoja sprawa.

TG

Data: 2019-07-01 18:07:16
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c6c27631-27f2-427c-97a3-0dd242c8df1b@googlegroups.com...
[...]

Ale wlasnie o to chodzi - dom drogi, wiec zabezpieczyc sie trzeba,
a pozarow malo, wiec skladka niska.

Kolega sie chwali, ze bezpieczny, ale wypadek rzecz dosc czesta ... wiec skladka pokrywa naprawe, i ajenta i prezesa i reklame w TV ... po co przeplacac.

Te 80zl to pewnie ubezpieczyciel dobrze skalkulowal, ze mu sie oplaca,
ale ... zwroci sie po 25 latach.  Tyle bez wypadku ... to juz nie tak latwo.
No chyba, ze jezdzac starymi samochodami nie bedziemy drobnych napraw wykonywac :-)

J.

Data: 2019-07-01 18:37:24
Autor: kk
On 2019-07-01 16:17, JDX wrote:
On 2019-07-01 15:31, Kris wrote:
[...]

Ale z twojego punktu widzenia to gra: możesz przegrać, możesz wygrać.

Data: 2019-07-01 21:56:45
Autor: Cavallino
W dniu 01-07-2019 o 16:17, JDX pisze:
On 2019-07-01 15:31, Kris wrote:
[...]

Ale szkoda o której mowa nie musi powstać z Twojej winy, a i tak będziesz bulił - na tym polega problem.

Data: 2019-07-01 14:22:25
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .07.2019 o 14:10 JDX <jdx@onet.pl> pisze:

[...]

Nie wiem czy wszędzie tak jest - ale udział własny nie jest proporcionalny.
Masz otarcie za 10k (w nowym aucie o to nie trudno, czasami przedni  reflektor to 8k netto)i bulisz 2k. Masz szkodę całkowitą i też bulisz 2k.  Przerysujesz 19'' alufelgi na krawężniku i też bulisz.

Dla wypożyczalni taki klient jak Ty to żyła złota :-)
AC dla prywatnego auta wykupujesz? - bo tutaj to już całkiem słaby  interes. Płacisz kilka tys. rocznie i zazwyczaj nic z tego nie masz :-)

TG

Data: 2019-07-01 14:25:37
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .07.2019 o 14:22 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:

Nie wiem czy wszędzie tak jest - ale udział własny nie jest  proporcionalny.

proporcjonalny oczywiście, sorki.

TG

Data: 2019-07-01 15:18:46
Autor: JDX
On 2019-07-01 14:22, Tomasz Gorbaczuk wrote:
[..]
AC dla prywatnego auta wykupujesz? - bo tutaj to już całkiem słaby
interes. Płacisz kilka tys. rocznie i zazwyczaj nic z tego nie masz :-)
AC? W życiu nie miałem i nie zamierzam! Po prostu ufam sobie - jak będę
miał szkodę, to nie z mojej winy. :-) BTW, podobno 70% kierowców w
Polsce nie wykupuje AC. Poza tym AC jest dla tych, których w
rzeczywistości nie stać na auta, którymi jeżdżą. Mnie nie stać na utratę
domu, więc mam ubezpieczony. A auto? Przecież nie muszę jeździć takim za
150k+. Wystarczy mi używane za 15k. A jeśli jednak jakimś cudem je z
mojej winy rozbiję, to wyjmę przysłowiowe ,,kieszonkowe" i kupię sobie
drugie podobne. :-D

Data: 2019-07-01 15:55:55
Autor: J.F.
Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d1a083d$0$521$65785112@news.neostrada.pl...
On 2019-07-01 14:22, Tomasz Gorbaczuk wrote:
[..]
[...]

Nawet jakby chcieli, to "takich starych nie ubezpieczamy" :-)

Poza tym AC jest dla tych, których w
rzeczywistości nie stać na auta, którymi jeżdżą.

Kupili, to widac ich stac.
Ale przyznasz, ze glupio tak drogie auto skasowac w pierwszym miesiacu :-)

A tu pech i drugie tez rozbijesz :-)

J.

Data: 2019-07-01 16:22:30
Autor: JDX
On 2019-07-01 15:55, J.F. wrote:
[...]
Kupili, to widac ich stac.
Jak potrzebują AC, to ewidentnie ich nie stać (na stratę auta).

A tu pech i drugie tez rozbijesz :-)
Nierealne. Prędzej na zawał padnę czy coś w tym stylu.

Data: 2019-07-01 18:01:24
Autor: J.F.
On 2019-07-01 15:55, J.F. wrote:
[...]
Kupili, to widac ich stac.
Jak potrzebują AC, to ewidentnie ich nie stać (na stratę auta).

Albo po prostu sie umiejetnie zabezpieczaja.

A tu pech i drugie tez rozbijesz :-)
Nierealne. Prędzej na zawał padnę czy coś w tym stylu.

Szukam filmu z tym wyprzedzaniem na czolowke, ale nie ma ... nie znasz dnia ni godziny :-)

J.

Data: 2019-07-01 18:05:33
Autor: Tomasz Gorbaczuk

On 2019-07-01 15:55, J.F. wrote:
[...]
Kupili, to widac ich stac.
Jak potrzebują AC, to ewidentnie ich nie stać (na stratę auta).

A tu pech i drugie tez rozbijesz :-)
Nierealne. Prędzej na zawał padnę czy coś w tym stylu.

Młody i niedoświadczony :-) - życie nauczy Cię pokory...

TG

Data: 2019-07-01 18:01:43
Autor: Tomasz Gorbaczuk

On 2019-07-01 14:22, Tomasz Gorbaczuk wrote:
[..]
[...]
Bo nie da się raczej kupić AC na auto starsze niż 10lat (przynajmniej  kiedyś tak było).

Poza tym AC jest dla tych, których w
rzeczywistości nie stać na auta, którymi jeżdżą.
Nie każdy jeździ starym autem. Ktoś jednak kupuje te auta w salonach.
Teraz wyobraź sobie, że kupiłeś sobie nowkę sztukę, postawiłeś na chwilę  pod domem i przszła nawałnica z gradobiciem (2 razy już mnie to spotkało).  Szkoda na Twoim z nie twojej winy za kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy  PLN. To że kupiłem auto za 100k nie oznacza z automatu, że nastepnego dnia  będę miał 50k w gotówce na jego naprawę.
Oczywista sprawa to kradzieże - głupio tak straci nowe auto zaraz po  wyjeździe z salonu, jeszcze głupiej go nieubezpieczyć - "bo matematyka  mówi, że się nie opłaca."

[...]

Kiedyś kupisz sobie większe, droższe auto za 40k i będziesz inaczej mówił  :-)

TG

Data: 2019-07-01 21:59:49
Autor: Cavallino
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT

Mnie nie stać na utratę
domu, więc mam ubezpieczony. A auto? Przecież nie muszę jeździć takim za
150k+. Wystarczy mi używane za 15k.

A inni złomem jeździć nie chcą i stać ich zarówno na samochód, jak i jego ubezpieczenie.

[...]

To nie tak, po prostu kiedyś kupi sobie auto.
A nie będzie teoretyzował z punktu widzenia użytkownika jeżdżącego złomu.
Złomu faktycznie nie warto ubezpieczać.

Data: 2019-07-02 09:13:15
Autor: JDX
On 2019-07-01 20:59, Cavallino wrote:
[...]
A inni złomem jeździć nie chcą i stać ich zarówno na samochód, jak i
jego ubezpieczenie.
Jeśli musisz (czujesz taka potrzebę) coś ubezpieczyć, to znaczy, że cię
na stratę tego czegoś nie stać. I tyle. Gdyby było cię na to stać, to
byś po stracie po prostu kupił sobie kolejne takie samo coś.

Data: 2019-07-02 09:24:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-07-02 o 09:13, JDX pisze:
On 2019-07-01 20:59, Cavallino wrote:
[...]
[...]

I co w związku z tym? Uważasz, że "nie stanie" na stratę jest równoważne z "nie staniem" na posiadanie?

--
Liwiusz

Data: 2019-07-02 11:05:18
Autor: Cavallino
On 2019-07-01 20:59, Cavallino wrote:
[...]
A inni złomem jeździć nie chcą i stać ich zarówno na samochód, jak i
jego ubezpieczenie.
Jeśli musisz (czujesz taka potrzebę) coś ubezpieczyć, to znaczy, że cię
na stratę tego czegoś nie stać.

Nie - to znaczy że wolę być zapobiegliwy i pracować kilka dni na składkę, niż pół roku na cały samochód.

Data: 2019-07-01 23:03:35
Autor: jerzu.xyz
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
On Mon, 01 Jul 2019 18:01:43 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
<gorbi@adres.pl> wrote:

Bo nie da się raczej kupić AC na auto starsze niż 10lat (przynajmniej  kiedyś tak było).

Jak się nie da, jak się da?

Data: 2019-07-01 16:12:07
Autor: Cavallino
W dniu 01-07-2019 o 09:43, JDX pisze:
On 2019-07-01 09:03, Cavallino wrote:
[...]
[...]

Jasne, ale 80 zł to już nie?

To nie jest bardzo drogi samochód. W każdym razie ile wynosi wkład
własny? 10%?

Przy małej szkodzie 100%.

Data: 2019-07-01 09:20:33
Autor: Tomasz Gorbaczuk

On 2019-07-01 07:39, Cavallino wrote:
[...]
[...]

Serio byś się zastanawiał? - 80 vs 1000 przy byle rysie?
Postawisz auto pod marketem i masz 50% szans, że jakaś pierdoła zostawi Ci  ślad na drzwiach i bulisz z własnej kieszeni.

TG

Data: 2019-07-01 09:56:33
Autor: JDX
On 2019-07-01 09:20, Tomasz Gorbaczuk wrote:
[...]
Serio byś się zastanawiał? - 80 vs 1000 przy byle rysie?
Postawisz auto pod marketem i masz 50% szans, że jakaś pierdoła zostawi
Ci ślad na drzwiach i bulisz z własnej kieszeni.
Znaczy się co drugi wyjazd do blaszaka po zakupy to szkoda? IMO lepiej
przerzucić się na rower lub komunikację publiczną, bo podwyżki AC przy
takiej częstości szkód mogą być bardzo bolesne. :-D O ile TU nie
zgłosiłoby odpowiednim organom próby oszustwa. :-D

Data: 2019-07-01 10:04:32
Autor: Tomasz Gorbaczuk

On 2019-07-01 09:20, Tomasz Gorbaczuk wrote:
[...]
[...]

Kupowałem wypożyczonym na jeden dzień autem frytki w KFC.
Zamawiam, podjeżdzam do okienka odbioru, za mną kolejka na kilka aut.  Płacę, wychylam się z okna aby odebrać i w tym momencie dostaję kopa z  tyłu. Miły pan dostał skurczu łydki i popuscił hamulec w automacie. Szkoda  niewielka (wgnieciona klapa i połamany zderzak) ale kilkanaście tys. w  nowym suvie trzebaby wybulić. Na szczęście tak jak zwykle wykupiłem  zniesienie udziału własnego za kilkanaście EUR.
Życie mnie nauczyło, że lepiej zapłacić te 100zł i spać spokojnie.
Ale ja to nie lubię dodatkowej adrenalinki.

TG

Data: 2019-07-03 06:16:54
Autor: ddddddddddddd
[...]

akurat za to dostałbyś zwrot z jego oc (wiem że być może potrzebna byłaby sprawa sądowa), gorzej jakby stuknął cię na parkingu i pojechał..

co do ubezpieczenia, wypożyczałem auta zarówno z ubezpieczeniem jak i bez (jak potrzebowałem jechać "na wieś" to ubezpieczenia nie brałem :) i nigdy nie zostałem skasowany za szkody, aczkolwiek zawsze na starcie zaznaczam wszystkie rysy na protokole (a jak auto używane, to rysy ma w koło :) i problemów nigdy nie miałem i nikt nie próbował mi doliczyć czegokolwiek za rysę która z mojej winy nie powstała

Lukasz

Data: 2019-07-03 09:34:53
Autor: Cavallino
W dniu 03-07-2019 o 07:16, ddddddddddddd pisze:
[...]

Ale w wielu przypadkach było inaczej.
A wykłócanie się o zwrot kasy ściągniętej z karty przez wypożyczalnię, kilkanaście tys km od domu, zdecydowanie nie jest warte kilkudziesięciu zł dopłaty za full ubezpieczenie.

Data: 2019-07-03 19:29:05
Autor: ddddddddddddd
W dniu 03.07.2019 o 07:34, Cavallino pisze:
[...]

myślę że kluczem jest zaznaczenie każdej rysy na protokole. Bo protokoły to mają prawie takie jak do kolizji - zaznacz X w miejscu uszkodzenia - co przy autach z przebiegiem kilka tysięcy km oznacza, że jest w koło "zaiksowany" :)

p.s. kilka razy wykupowałem ubezpieczenie kwoty kaucji poza wypożyczalnią, co oznacza, że wypożyczalnia o moim ubezpieczeniu nie wiedziała
p.s.2. - nie lepiej wypożyczalni taką rysę podciągnąć pod klienta z ubezpieczeniem? klientowi to wisi, bo nic nie zapłaci, wypożyczalnia ma auto zrobione...

Lukasz

Data: 2019-07-03 19:47:50
Autor: ddddddddddddd
W dniu 03.07.2019 o 19:29, ddddddddddddd pisze:
W dniu 03.07.2019 o 07:34, Cavallino pisze:
co do ubezpieczenia, wypożyczałem auta zarówno z ubezpieczeniem jak i bez
Ale w wielu przypadkach było inaczej.
no właśnie... bo każdy słyszał (ja też), że wypożyczalnie tak robią... ale jak zapytałem, to konkretnej osoby której tak się stało nikt nie wskaże...
A może ktoś miał rysę (może nie ze swojej winy albo nawet o niej nie wiedział), ubezpieczalnia doliczyła, a najemca puścił plotę jakie to wypożyczalnie niedobre?

Lukasz

Data: 2019-07-03 22:52:03
Autor: Cavallino
W dniu 03-07-2019 o 20:47, ddddddddddddd pisze:
[...]

To raczej nie jest jednostkowy przypadek - tak robią małe ubezpieczalnie, zazwyczaj w ilościach hurtowych.

Mnie dwa razy wypożyczalnia nacięła na ubezpieczeniu - w sensie że sprzedała inne niż było kupowane przez internet.
Albo przewałki na paliwie - robią wszystko żeby oddać zatankowane bardziej niż przy odbiorze.

Więc manewry z rysami też są bardzo prawdopodobne.

Data: 2019-07-03 22:48:23
Autor: Cavallino
W dniu 03-07-2019 o 20:29, ddddddddddddd pisze:
[...]

Tyle że to są ściema przeważnie, więc ubezpieczalnia nie da się tak łatwo przerobić.

Data: 2019-07-04 11:15:45
Autor: cyklista
Cavallino pisze:
[...]

dokładnie, a dodatkowo wtedy to by te samochody stały w naprawach po każdej rysie a nie jeździły i zarabiały, więc lepiej 10 klientów skasować po 50 euro za każdą rysę i po 100 euro za nową felgę przy każdej rysie a do ubezpieczalni iść raz w roku żeby to naprawiła
a robią tak nie małe wypożyczalnie a znane i szeroko opisywane sieci które kusza tanim wynajmem i potem drogim ubezpieczeniem albo skasowaniem za co się da po oddaniu auta, i dlatego tez mówią ci na początku że wszystko w porządku, ze drobnych rys nie liczą i ze nie trzeba nic w protokole zaznaczać ;), a po oddaniu każda rysa będzie policzona i zgodnie z cennikiem wyceniona

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2019-07-04 02:32:34
Autor: Kris
W dniu czwartek, 4 lipca 2019 11:15:48 UTC+2 użytkownik cyklista napisał:
dlatego tez mówią ci na początku że wszystko w porządku, ze drobnych rys nie liczą i ze nie trzeba nic w protokole zaznaczać ;), a po oddaniu każda rysa będzie policzona i zgodnie z cennikiem wyceniona

Jeśli kasują "stawka x liczba rys" to może warto wtedy na takim aucie co ma kilkanaście rys zrobić z nich jedną ryse.
Połączyć te wszytki małe rysy w jedną długaśną;)

Data: 2019-07-01 16:11:02
Autor: Cavallino
W dniu 01-07-2019 o 09:56, JDX pisze:
On 2019-07-01 09:20, Tomasz Gorbaczuk wrote:
[...]
[...]

Tak.
Tylko na własnym tego nie szukasz, więc nie wiesz i olewasz.
A wypożyczalnia będzie szukać i nie oleje.

Data: 2019-06-29 11:48:06
Autor: jerzu.xyz
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
On Fri, 28 Jun 2019 17:33:25 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
<gorbi@adres.pl> wrote:

Warsztat po naprawie  będzie chciał ode mnie dopłaty całego VAT'u - a ja mogę odliczyć tylko  50%. Będę w plecy 1-1,5k PLN. Mierzył się ktoś z tematem?

Zażalenia składaj tutaj: https://www.gov.pl/web/finanse

Taka mała podpowiedź: połowa vatu idzie w koszty. "Strata" będzie
mniejsza, ale będzie. Taki już urok prowadzeni DG.

Data: 2019-06-29 11:58:32
Autor: 'TomN'
jerzu.xyz@irc.pl w <news:mrcehe9ps05ouvlgn6j1gdo0t4qr81t8hb4ax.com>:

Taka mała podpowiedź: połowa vatu idzie w koszty. "Strata" będzie
mniejsza, ale będzie. Taki już urok prowadzeni DG.

I dodatkowo mozna się zastanowić nad UWH [1]

--
'Tom N'

Data: 2019-06-30 11:33:50
Autor: jerzu.xyz
<gorbi@adres.pl> wrote:

[...]

Chwila, z OC sprawcy to Ciebie nic nie powinno interesować. To jego
ubezpieczyciel płaci za nprawę i jemu wystawia fakturę. Nie Tobie.
Ciebie w tym przypadku żaden VAT nie interesuje. Co innego z Twojego
AC, ale przed tym możesz się zabezpieczyć ubezpieczająć auto w kwocie
brutto lub netto + 50%vat.

Data: 2019-06-30 13:32:04
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2019 o 11:33 <jerzu.xyz@irc.pl> pisze:

[...]

Coś pomieszałeś, z AC nic mnie nie interesuje bo mam ubezpiecznie od kwoty  brutto.
Szkoda z OC sprawcy - ubezpieczyciel pokrywa wartość naprawy w kwocie  netto (TU jest płatnikiem tej kwoty a nie sprawca). VAT od tej kwoty  warsztat wystawia na mnie a nie na sprawcę (jego nie ma w całym tym  procesie, za sprawcę bierze odpowiedzialność finansową jego  ubezpieczyciel).

TG

Data: 2019-06-30 13:47:54
Autor: Liwiusz
[...]

A jaka podstawa jest do tego, aby OC było wypłacone w kwocie netto?

--
Liwiusz

Data: 2019-06-30 14:12:39
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2019 o 13:47 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:

A jaka podstawa jest do tego, aby OC było wypłacone w kwocie netto?

Cytowałem to już wyżej, ale powtórzę - taką dostałem odpowiedź od TU:

Data: 2019-07-01 10:23:25
Autor: Liwiusz
[...]

To przypomnij mi, dlaczego w takim razie to ty masz likwidować szkodę za poszkodowanego?

--
Liwiusz

Data: 2019-07-01 10:25:53
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .07.2019 o 10:23 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:

W dniu 2019-06-30 o 14:12, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Bo tak stanowi OWU leasingu (chyba każdego).

TG

Data: 2019-07-01 10:30:47
Autor: Liwiusz
[...]

Jak dokładnie jest napisany ten zapis?

--
Liwiusz

Data: 2019-06-30 14:28:39
Autor: jerzu.xyz
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
On Sun, 30 Jun 2019 13:32:04 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
<gorbi@adres.pl> wrote:

Coś pomieszałeś, z AC nic mnie nie interesuje bo mam ubezpiecznie od kwoty  brutto.

Nic nie pomieszałem. Likwidowałem szkodę z OC sprawcy, auto na DG,
odliczany vat w 100%. Nic nie dopłacałem, nawet faktury za naprawę
auta nie widziałem na oczy.

Data: 2019-06-30 18:31:22
Autor: jerzu.xyz
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
On Sun, 30 Jun 2019 14:54:58 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
<gorbi@adres.pl> wrote:

jakie TU sprawcy?

Jakiś Goather czy coś takiego. --

Data: 2019-07-01 10:50:27
Autor: sirapacz
[...]

z interriskiem miałem też przejścia i w końcu nie odzyskałem odszkodowania, bo nie stać mnie było w tamtym okresie na pójście do sądu (szkoda na kilka kpln).

Normalnie jest tak, że jak masz DG to odzyskać musisz dokładnie tyle by wyjść na zero.
Jak masz prawo do 50% to piszesz im, że masz prawo tylko tyle odliczyć i mają ci oddać resztę.

Ciekawostka: miałem dzwona samochodem rodzinnym (a mam dg) którego nie używam w dg. Jak się dopatrzyli, że prowadzę dg to też odmówili wypłaty VATu serwisowi bo prowadzę dg. Zażądali oświadczenia i potwierdzenia z biura rachunkowego(!), że ten samochód nie widnieje na środkach trwałych ani nie jest wpisany do użytku w dg....

Data: 2019-07-15 22:15:42
Autor: PMG
[...]

Wątek zdechł ale może komuś się przyda; miałem dokładnie to samo, sprawca  ubezpieczony OC w Interisk i korespondencja bliźniacza jak u Ciebie.

O ile prawdą jest, że:
[...]

to poszkodowanych było dwóch:
1) Leasingodawca - w kwocie netto
2) Leasingobiorca - w kwocie 50% VAT - bo o tyle pomniejszony został Twój majątek w wyniku zdarzenia objętego ubezpieczeniem.

Napisz im, że jesteś poszkodowanym i oczekujesz likwidacji szkody powołując się na przepisy dot VAT.
W moim wypadku skończyło się to na złożeniu pozwu, wtedy wymiękli i zapłacili 50% VAT-u. Do rozprawy nie doszło.

Data: 2019-07-15 22:23:16
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .07.2019 o 22:15 PMG <pmg@pmg.pl> pisze:

[...]

Napisałem, odpowiedzi jeszcze nie ma. Dam znać na grupie.

TG

Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT