Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT

Data: 2019-06-28 18:22:01
Autor: 'TomN'
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
Tomasz Gorbaczuk w <news:op.z33ph4u8g01fvfl-259.harvard.local>:

Miałem szkodę

Ale peszek...

(auto w leasingu)

Jeszcze większy...

starszy jegomość

uuups...

zaparkował mi w kufrze.

OjoJoJoJoj...

Ubezpieczyciel wypłacił ASO odszkodowanie netto. Warsztat po naprawie  będzie chciał ode mnie dopłaty całego VAT'u

Zgadnij, dlaczego tak a nie inaczej skomentowałem!

Trollujesz, ASO nic nie dostało, skoro nie została naprawa wykonana, to nie
ma podstawy do wystawienia faktury...

a ja mogę odliczyć tylko 50%. Będę w plecy 1-1,5k PLN.

Hehehe, to jest twoje zdanie....

Mierzył się ktoś z tematem?

Oczywiście, ale skoro prowadzisz DG, a nie znasz się na podatkach, to
dlaczego pytasz na samochodach o kwestie podatkowe?

jedyna droga to naprawa z AC i regres do ubezpieczalni sprawcy?

Skąd taki pomysł?

Niby klarowna sytuacja, jest sprawca, ma OC, ubezpieczalnia nie ma  zastrzeżeń a ja jako poszkodowany i tak muszę dopłacić do naprawy...

Nadmiarowa kropka sugeruje brak ogarnięcia?

Kiedyś miałem identyczną sytuację - sprawca miał OC w Warcie i tamci bez  problemu wypłacili 50% VAT'u.

Uups, przyciągasz dziadków do tyłka...

Naiwy myślałem, że tak jest wszędzie.

Jak to zzwykle u trolli bywa -- zapomniałes napisać co na to wszystko
ubezpieczony...

--
'Tom N'

Data: 2019-06-28 18:33:45
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2019 o 18:22 'TomN' <news@intf.dyndns.org.invalid> pisze:

Trollujesz, ASO nic nie dostało, skoro nie została naprawa wykonana, to  nie
ma podstawy do wystawienia faktury...
znasz się na tym - czy tak sobie piszesz?

To dzisiaj dostałem a auto nie stoi jeszcze w ASO.
W tamtym tygodniu były ogledziny w ASO + człowiek z Interriska.. ASO jest  upoważnione przez leasing do odbioru odszkodowania (naprawa bezgotówkowa).

"Szanowni Państwo,
InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group  zawiadamia, iż na podstawie
dokonanych ustaleń oraz zgromadzonej dokumentacji, przyznaje odszkodowanie  w wysokości xxx zł
netto.
Odszkodowanie przyznano na podstawie ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o  ubezpieczeniach obowiązkowych,
Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli  Komunikacyjnych.
Odszkodowanie zostało ustalone na podstawie:
- kosztorysu sporządzonego przez InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka  Akcyjna Vienna Insurance
Group.
Odszkodowanie zostało wypłacone przelewem na wskazany numer rachunku  bankowego.
W odniesieniu do roszczenia z tytułu podatku VAT informujemy, że Sąd  Najwyższy wskazał, iż szkodą w
rozumieniu art. 361 § 2.k.c. jest różnica pomiędzy stanem majątku  Poszkodowanego, jaki zaistniał po
zdarzeniu wywołującym szkodę, a stanem tego majątku, jaki istniałby, gdyby  to zdarzenia w ogóle nie
wystąpiło. Skoro zatem właścicielem pojazdu przez cały okres trwania umowy  leasingu pozostaje finansujący
(leasingodawca) to on powinien być uznany za poszkodowanego. To  bezpośrednio w jego majątku powstaje
szkoda. Takiej szkody nie doznaje posiadacz zależny - użytkownik.  Ubezpieczyciel nie może ponosić
odpowiedzialności za zobowiązania umowne pomiędzy finansującym a  korzystającym (użytkownikiem). W
związku z powyższym brak jest podstaw do wypłaty wartości podatku VAT  użytkownikowi pojazdu.
Informujemy, że powództwo o odszkodowanie z ubezpieczenia OC posiadaczy  pojazdów mechanicznych
można wytoczyć wyłącznie przed sąd właściwy dla miejsca zamieszkania albo  siedziby poszkodowanego
zdarzeniem powodującym szkodę albo przed sąd właściwy dla miejsca  zaistnienia tego zdarzenia. W braku
wskazanych wyżej podstaw właściwości miejscowej powództwo można wytoczyć  przed sąd właściwy według
przepisów o właściwości ogólnej."

Mierzył się ktoś z tematem?

Oczywiście, ale skoro prowadzisz DG, a nie znasz się na podatkach, to
dlaczego pytasz na samochodach o kwestie podatkowe?
Napisz jak to rozegrać.

jedyna droga to naprawa z AC i regres do ubezpieczalni sprawcy?

Skąd taki pomysł?
To sugeruje leasing i ASO

TG

Data: 2019-06-28 18:50:45
Autor: 'TomN'
Tomasz Gorbaczuk w <news:op.z33saji9g01fvfl-259.harvard.local>:

[...]

Tak sobie piszę...
Trollujesz dzieciaku, pomimo zwrócenia uwagi.

To dzisiaj dostałem a auto nie stoi jeszcze w ASO.
W tamtym tygodniu były ogledziny w ASO

Jesteś DEBILEM? Oględziny w ASO tego co nie stoi w ASO...

Przypuszczam co masz na myśli ale...

A tak swoja drogą to słabo z ta twoja JDG skoro az takie nerwy cie bierą ;P

--
'Tom N'

Data: 2019-06-28 19:01:08
Autor: Tomasz Gorbaczuk

napisałem:
"W tamtym tygodniu były ogledziny w ASO + człowiek z Interriska. ASO jest  upoważnione przez leasing do odbioru odszkodowania (naprawa bezgotówkowa)."

Dla Ciebie dodatkowo tłumaczę: zadzownił rzeczoznawca, gdzie Pan bedzie  naprawiał auto?
W Carserwis na łopuszańskiej. Ok umówmy się tam jutro na 7.00. Ok.
Ogledziny były w ASO, trwały 10 min, podpisałem upoważnienia i pojechałem.  ASO czekało z zamawianiem części na odpowiedź o przyjęciu  odpowiedzialności przez Interrisk. Dzisiaj dostałem info z Interriska. Co  tutaj dla Ciebie jest niejasnego? - doprecyzuję, jestem cierpliwy.

A tak swoja drogą to słabo z ta twoja JDG skoro az takie nerwy cie bierą
niestety nie jestem bogaty i wolę mieć 1k PLN niż nie mieć.

TG

Data: 2019-06-28 19:20:23
Autor: 'TomN'

napisałem:
"W tamtym tygodniu były ogledziny w ASO + człowiek z Interriska. ASO jest  upoważnione przez leasing do odbioru odszkodowania (naprawa bezgotówkowa)."

I znowu kawałek trolla wylazł -- tniesz cytaty jak ci pasuje, a prawda jest
taka:
"To dzisiaj dostałem a auto nie stoi jeszcze w ASO.
W tamtym tygodniu były ogledziny w ASO + człowiek z Interriska. ASO jest  upoważnione przez leasing do odbioru odszkodowania (naprawa bezgotówkowa)."

Czyli wprowadziłes element zamieszania z ASO, i przyciśniety do muru dopiero
wyjaśniłeś.

Dla Ciebie dodatkowo tłumaczę: zadzownił rzeczoznawca, gdzie Pan bedzie  naprawiał auto?

Hehehe, ale już napisałeś, ze to *reno*, więc dlaczego dyskusje z
ubezpieczycielem prowadzisz?

niestety nie jestem bogaty

Hmmm... Odpuszczę... Ale na tej grupie ci na pewno nie pomogę...

--
'Tom N'

Data: 2019-06-28 19:26:13
Autor: kk
Tomasz Gorbaczuk w

napisałem:
[...]

Idźże gościu do lekarza

Data: 2019-06-28 19:27:33
Autor: ToMasz
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT

Hmmm... Odpuszczę... Ale na tej grupie ci na pewno nie pomogę...

nie żal Ci  czasu na pisanie jak mu nie pomożesz?

ToMasz

Data: 2019-06-28 19:39:15
Autor: 'TomN'
ToMasz w <news:qf5im5$rih$1dont-email.me>:

Hmmm... Odpuszczę... Ale na tej grupie ci na pewno nie pomogę...

jak mu nie pomożesz?

Pytasz, żeby mi czas zająć, czy nie zrozumiałeś, że odpuszczam, bo nie
pomogę na tej grupie?

--
'Tom N'

Data: 2019-06-28 20:41:32
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2019 o 19:20 'TomN' <news@intf.dyndns.org.invalid> pisze:

[...]

Masz rację, użyłem skrótu myślowego.
Specjalnie dla Ciebie (innych proszę o przebaczenie) jeszcze raz wyjaśniam.
Auto było w w tamtym tygodniu w ASO (przy obecności rzeczoznawcy) na  oględzinach, z racji tego, że jest dopuszczone do ruchu - po ogledzinach  dalej je użytkuję. Ubezpieczyciel przyjął dzisiaj odpowiedzialność za  szkodę i ASO może zamawiać częśći. Jak będą już na stanie - wtedy dopiero  wstawię auto do naprawy. Pismo jakie dzisiaj dostałem wkleiłem parę postów  wcześniej.
Pytaj dalej - doprecyzuję.

Hehehe, ale już napisałeś, ze to *reno*, więc dlaczego dyskusje z
ubezpieczycielem prowadzisz?

Nic jeszcze nie (na piśmie) nie prowadzę,  jedynie podzwoniłem dzisiaj aby  się dowiedzieć jakie mam szanse.
Z tym "reno" to o co chodzi?

TG

Data: 2019-06-28 21:22:29
Autor: 'TomN'
Tomasz Gorbaczuk w <news:op.z33x7n2pg01fvfl-259.harvard.local>:

W dniu .06.2019 o 19:20 'TomN' <news@intf.dyndns.org.invalid> pisze:

I znowu kawałek trolla wylazł
Masz rację, użyłem skrótu myślowego.

Kłamiesz albo konfabulujesz!

Specjalnie dla Ciebie (innych proszę o przebaczenie) jeszcze raz wyjaśniam
[...]

Nie prościej napisać: "konfabuluję"?

Pismo jakie dzisiaj dostałem wkleiłem parę postów  wcześniej.
Pytaj dalej - doprecyzuję.
[...]
Nic jeszcze nie (na piśmie) nie prowadzę,  jedynie podzwoniłem dzisiaj

Przeczytaj. co napisałeś wcześniej o piśmie, masz w cytacie...

--
'Tom N'

Data: 2019-06-28 21:29:57
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2019 o 21:22 'TomN' <news@intf.dyndns.org.invalid> pisze:

Nic jeszcze nie (na piśmie) nie prowadzę,  jedynie podzwoniłem dzisiaj

Przeczytaj. co napisałeś wcześniej o piśmie, masz w cytacie...

Likwidowałeś kiedyś jakąś szkodę, wiesz w ogóle o czym ja tu piszę?
To pismo to jest uznanie odpowiedzialności przez TU - standartowa formułka  wysyłana do wszystkich.
Zgłosiłem szkodę i dostałem taką odpowiedź kończącą procedurę  rozpatrywania szkody.
Mogę je przyjąć lub się odwołać - wtedy dopiero rozpocznę "prowadzenie"  dyskusji z ubezpieczycielem.

TG

Data: 2019-06-29 00:52:27
Autor: Kris
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
W dniu piątek, 28 czerwca 2019 20:41:39 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
Z tym "reno" to o co chodzi?

Nie zauważyłeś że z debilem gadasz.

Data: 2019-06-29 09:56:39
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .06.2019 o 09:52 Kris <kszysztofc@gmail.com> pisze:

W dniu piątek, 28 czerwca 2019 20:41:39 UTC+2 użytkownik Tomasz  Gorbaczuk napisał:
Z tym "reno" to o co chodzi?

Nie zauważyłeś że z debilem gadasz.

No fakt, zachowuje się dziwnie, rzucił się na mnie jakbym mu wszytskie  dzieci zabił.
Ale wczoraj był piątek i może miał zły dzień....

TG

Data: 2019-06-30 07:40:34
Autor: Kris
W dniu sobota, 29 czerwca 2019 09:56:41 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

> Nie zauważyłeś że z debilem gadasz.

No fakt, zachowuje się dziwnie, rzucił się na mnie jakbym mu wszytskie  dzieci zabił.
Ale wczoraj był piątek i może miał zły dzień...

Jak prześledzić jego radosna tfurczość w internetach to wychodzi na to że piątek ma codziennie.

Data: 2019-07-04 18:46:13
Autor: 'TomN'
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
Kris w <news:e45ef884-f19f-4b41-ae4a-29a87fc86aafgooglegroups.com>:

Masz Krzysiu jakiś problem z moją osobą?
To zapraszam na bezpośrednie spotkanie. Zaproponuj miejsce i czas, ty płacisz za rezerwację w ustalonym wspólnie
terminie i miejscu, ja sie na pewno zjawię... No chyba, że wolisz sąd...

--
'Tom N'

Data: 2019-07-04 19:12:44
Autor: cef
W dniu 2019-07-04 o 18:46, 'TomN' pisze:
[...]

Piątek jutro dopiero.

Data: 2019-07-04 19:39:09
Autor: 'TomN'
cef w <news:5d1e338b$0$501$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Co w związku z tym proponujesz Krzysiowi?

--
'Tom N'

Data: 2019-07-04 22:07:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
Hello 'TomN',

[...]

Co w związku z tym proponujesz Krzysiowi?

Ja Tobie proponuję zimny prysznic.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-07-05 11:03:37
Autor: cef
W dniu 2019-07-04 o 19:39, 'TomN' pisze:
[...]

Też się dołączam do prośby o prysznic dla Ciebie.

Data: 2019-07-05 14:09:32
Autor: 'TomN'
cef w <news:5d1f1267$0$527$65785112news.neostrada.pl>:

Co w związku z tym proponujesz Krzysiowi?
Też się dołączam do prośby o prysznic dla Ciebie.

Ej, bym ten prysznic brał do tej pory, to bym sie wapnem pokrył... ;P

--
'Tom N'

Data: 2019-07-05 10:40:37
Autor: MF
Uprzejmy apel do wszystkich [Was: Re: Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT]
On 04/07/2019 17:46, 'TomN' wrote:
[...]

Ha ha ha, HA HA HA!

     _/      _/ _/ _/_/_/_/

    _/_/    _/ _/ _/

   _/  _/  _/ _/ _/_/_/

  _/    _/_/ _/ _/

_/      _/ _/ _/_/_/_/
                               _/

     _/  _/    _/_/     _/_/_/   _/      _/  _/  _/_/

    _/ _/    _/  _/    _/    _/ _/_/   _/_/ _/ _/   _/

   _/_/    _/_/_/_/   _/_/_/   _/ _/ _/ _/ _/ _/

  _/ _/   _/     _/  _/  _/   _/   _/  _/ _/ _/   _/

_/  _/ _/       _/ _/    _/ _/       _/ _/   _/_/

_/_/_/_/_/ _/_/_/    _/_/   _/     _/     _/  _/

    _/     _/    _/ _/   _/ _/     _/     _/  _/

   _/     _/_/_/   _/   _/ _/     _/     _/  _/

  _/     _/  _/   _/   _/ _/     _/     _/

_/     _/    _/   _/_/  _/_/_/ _/_/_/ _/  _/

--
MF

Data: 2019-06-30 16:28:55
Autor: Shrek
[...]

Typ tak ma. Odpuść i tyle.

--
Shrek

Data: 2019-07-04 18:39:14
Autor: 'TomN'
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
Shrek w <news:5d18c726$0$520$65785112news.neostrada.pl>:
[...]
Typ tak ma. Odpuść i tyle.

Masz do mnie jakieś pretensje, to proponuję, żebyśmy je sobie wyjaśnili twarzą w twarz.

Stać cię mentalnie i fizycznie na takie rozwiązanie? Podaj propozycje miejsca i czasu, byle sensowne (mogą być Malediwy, ale ty płacisz...)

--
'Tom N'

Data: 2019-07-04 21:34:03
Autor: Shrek
W dniu 04.07.2019 o 18:39, 'TomN' pisze:

Typ tak ma. Odpuść i tyle.

Masz do mnie jakieś pretensje, to proponuję, żebyśmy je sobie wyjaśnili
twarzą w twarz.

Stać cię mentalnie i fizycznie na takie rozwiązanie?

Weź się ogarnij...

--
Shrek

Data: 2019-07-04 21:59:50
Autor: Budzik
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT
Użytkownik 'TomN' news@intf.dyndns.org.invalid ...

[...]

Napinka troche jak z podstawówki...
Fizycznie?
Dacie sobie po mordzie, jeden wygra i co? To udowodni czyjąs rację badz nie?
OMG...

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2019-07-05 09:54:52
Autor: 'TomN'
Budzik w <news:XnsAA82EA954DC55budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:

[...]

                                                   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ale ty płacisz...)
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Napinka troche jak z podstawówki...
Fizycznie?
Dacie sobie po mordzie,

To, że tobie kojarz sie propozycja spotkania z mordobiciem, to jest twój problem. --
'Tom N'

Data: 2019-07-05 16:59:48
Autor: Budzik
[...]

Ależ ja własnie pytam, co zmieni spotkanie fizyczne w kontekscie wymiany argumentów?

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2019-07-05 21:44:08
Autor: Shrek
W dniu 05.07.2019 o 18:59, Budzik pisze:

Ależ ja własnie pytam, co zmieni spotkanie fizyczne w kontekscie wymiany
argumentów?

Na wódkę zapraszał. Dlatego pytał o kondycję fizyczną;)

--
Shrek

Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT