Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT

Data: 2019-07-01 10:50:27
Autor: sirapacz
Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT

zastrzeżeń a ja jako poszkodowany i tak muszę dopłacić do naprawy...
Kiedyś miałem identyczną sytuację - sprawca miał OC w Warcie i tamci bez problemu wypłacili 50% VAT'u.
Naiwy myślałem, że tak jest wszędzie.

z interriskiem miałem też przejścia i w końcu nie odzyskałem odszkodowania, bo nie stać mnie było w tamtym okresie na pójście do sądu (szkoda na kilka kpln).

Normalnie jest tak, że jak masz DG to odzyskać musisz dokładnie tyle by wyjść na zero.
Jak masz prawo do 50% to piszesz im, że masz prawo tylko tyle odliczyć i mają ci oddać resztę.

Ciekawostka: miałem dzwona samochodem rodzinnym (a mam dg) którego nie używam w dg. Jak się dopatrzyli, że prowadzę dg to też odmówili wypłaty VATu serwisowi bo prowadzę dg. Zażądali oświadczenia i potwierdzenia z biura rachunkowego(!), że ten samochód nie widnieje na środkach trwałych ani nie jest wpisany do użytku w dg....

Leasing - szkoda z OC sprawcy i problem VAT