Lech Wałęsa znów szokuje. Domaga się... likwidacji Unii Europejskiej

Data: 2019-05-09 23:57:57
Autor: Bruno Brunowski
W dniu czwartek, 9 maja 2019 21:25:05 UTC+2 użytkownik Lord Donald napisał:
Lech Wałęsa znów szokuje. Domaga się... likwidacji Unii Europejskiej

Były prezydent Lech Wałęsa postuluje w wywiadzie dla szwedzkiej popołudniówki "Aftonbladet" likwidację UE i budowę nowej wspólnoty. Gazeta określa propozycję byłego przywódcy Solidarności i laureata pokojowego Nobla jako "drastyczną", która nadeszła z nieoczekiwanej strony.
"Unia Europejska powstała w zupełnie innych warunkach niż te, jakie mają miejsce obecnie. Od dłuższego czasu ostrzegałem Niemcy i Francję, że nie da się uratować Unii, jeśli państwa członkowskie pójdą tak daleko w różnych kierunkach. Wówczas łatwiej jest zlikwidować Unię w jej obecnej formie i zacząć od nowa. Ale oni mnie nie słuchają" - powiedział Wałęsa w rozmowie z "Aftonbladet".

Według Wałęsy wszystkie kraje UE powinny zostać ponownie zmuszone do ubiegania się o członkostwo we wspólnocie. Następnie były prezydent proponuje stworzenie listy 10 obowiązków, pod którymi każde państwo powinno się podpisać, a także 10 praw, jakie zostaną im zagwarantowane.

"Czasami rozwój musi zrobić duży krok, aby iść do przodu. Jak wtedy, gdy w krótkim czasie przeszliśmy z komunizmu do demokracji. Teraz ponownie musimy zrobić taki duży skok" - oznajmił Wałęsa, podkreślając, iż dzisiejszy system w Europie oraz świecie zachodnim jest zepsuty.

Jak pisze "Aftonbladet", Wałęsa przed wyborami do Parlamentu Europejskiego czuje się nieco zagubiony. "Nie wiem na kogo zagłosować" - powiedział były prezydent, rozkładając ręce w geście bezradności. "Będę głosować, muszę. Wybiorę najmniej szkodliwą opcję" - dodał.

"Aftonbladet" zauważa, że 75-letni Wałęsa, który przyjął dziennikarza w swoim biurze w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku, jest w świetnej formie. Szwedzka gazeta propozycję Wałęsy o likwidacji UE określa jako "drastyczną" i ocenia, że przyszła z nieoczekiwanej strony. Popołudniówka przypomina, że były przywódca Solidarności jest orędownikiem idei zjednoczonej Europy oraz krytykiem rządów w Polsce oraz na Węgrzech, prowadzących twardą politykę wobec Brukseli.

http://www.superstacja.tv/wiadomosc/2019-05-09/lech-walesa-znow-szokuje-postuluje-likwidacje-unii-europejskiej/?fbclid=IwAR1EFwPubh9ZcVmpA8iYtFKpUUKROnwg5KTsRBDeXxvO9yoLrMGkk-Ymk3I

A gdzie ty tu widzisz nawoływanie do likwidacji? Raczej proponuje wprowadzenie unijnej konstytucji: "Następnie były prezydent proponuje stworzenie listy 10 obowiązków, pod którymi każde państwo powinno się podpisać, a także 10 praw, jakie zostaną im zagwarantowane."

--
Bruno

Data: 2019-05-10 09:20:33
Autor: A. Filip
Lech likwidacji Unii Europejskiej
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> pisze:
[...]

[...]
[...]

Zamiast krążyć opłotkami wyduś z siebie ile krajów zdecyduje się odpaść
i czy Polska (pod PiS przewodem) też.  W praktyce Brukselskiego
dupokryjstwa "ta pomysłą" ma szansę przejść praktycznie tylko teoretycznie.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2019-05-10 00:26:05
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 10 maja 2019 09:20:55 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]

i czy Polska (pod PiS przewodem) też.  W praktyce Brukselskiego
dupokryjstwa "ta pomysłą" ma szansę przejść praktycznie tylko teoretycznie.

Nie pij z rana, albo przynajmniej nie pisz.

--
Bruno

Lech Wałęsa znów szokuje. Domaga się... likwidacji Unii Europejskiej