Lechia ukarana za 17.09.2009

Data: 2009-09-18 13:15:35
Autor: bodyn
Lechia ukarana za 17.09.2009
http://www.sport.pl/pilka/1,65050,7054040,PiS__ukaranie_Lechii_Gdansk___skandaliczne.html

  Za "niebywały i nieprawdopodobny skandal" uznali politycy PiS: Ryszard Czarnecki i Adam Hofman decyzję Komisji Ligi Ekstraklasy S.A o nałożeniu na klub Lechia Gdańsk grzywny za wywieszenie przez kibiców tego klubu transparentu z hasłem: "17.09.1939 - czwarty rozbiór Polski".

- Należą im się słowa szacunku, pochwały i wdzięczności. Tymczasem ich klub został za to ukarany sporą grzywną finansową. Nie rozumiemy tej decyzji, jest ona absolutnie skandaliczna i zapisuje się jako swoisty suplement do książki pt. "Dzieje głupoty w Polsce" - mówił Czarnecki w piątek na konferencji prasowej w Sejmie.

W imieniu swojej partii podziękował kibicom z Gdańska za to, że "potrafili w godny i patriotyczny sposób uczcić tragiczną dla Polski datę i tragiczną rocznicę".

W czwartek Komisja Ligi Ekstraklasy S.A nałożyła karę grzywny w wysokości 5 tys. zł na klub Lechia Gdańsk, za wywieszenie przez jej kibiców podczas niedzielnego meczu z Wisłą Kraków transparentu odnoszącego się do 70. rocznicy napaści sowieckiej na Polskę.

Rzecznik Ekstraklasy S.A Adrian Skubis powiedział PAP, że nałożona na Lechię Gdańsk kara wynika ze złamania przez klub przepisów uchwały zarządu PZPN. - Jeden z punktów uchwały mówi, że zabronione jest prezentowanie na transparentach, flagach, banerach i innych podobnych przedmiotach, napisów i symboli wyrażające treści nie związane z klubem i rozgrywkami - podkreślił Skubis.

Czarnecki powiedział, że ukaranie Lechii Gdańsk, to nie pierwszy tego rodzaju przypadek. - 1 sierpnia, w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego zabroniono piłkarzom Polonii Warszawa i Legii Warszawa wejść na prezentację przedmeczową

w koszulkach odwołujących się do tej rocznicy. To są rzeczy zupełnie irracjonalne, nieprawdopodobne i skandaliczne, ale właśnie takich mamy ludzi odpowiadających za polską piłkę - powiedział europoseł PiS.

Politycy PiS odnieśli się także do czwartkowej decyzji zarządu PZPN, który powierzył Stefanowi Majewskiemu pełnienie funkcji trenera reprezentacji Polski na najbliższe mecze eliminacyjne do mistrzostw świata 2010: z Czechami (10 października) oraz ze Słowacją (14 października).

- Nie rolą polityków, ministra sportu, posłów jest dywagować i zastanawiać się, kto powinien być trenerem reprezentacji Polski, kto powinien być jej kapitanem, a kto ma wyjść w pierwszym składzie. Rolą polityków jest przygotować takie warunki, procedury i takie fundamenty polskiej piłki, by ta drużyna i polska liga była na tyle silna, by za 3 lata - na najważniejszej imprezie sportowej w Polsce - nie wstydzić się za nią - powiedział Hofman.

Jego zdaniem, "to, czy dziś trenerem reprezentacji będzie Guus Hiddink, Javier Clemente, czy ktokolwiek inny de facto nie ma znaczenia".

- Dziś trzeba zwalcować, zaorać, zasiać i poczekać aż wyrośnie, bo to drzewo, jakim jest polska piłka, ma chore korzenie, a dziś malowanie na tym chorym drzewie liści na zielono nic nie daje. Trzeba wykarczować i zasadzić od nowa - powiedział poseł PiS.

W jego ocenie, nadszedł dla polityków czas "ładowania amunicji i zajmowania pozycji" w celu przeprowadzenia reformy w polskiej piłce nożnej. - Dziś trzeba zrobić to skutecznie i my PiS tę amunicję dajemy - podkreślił Hofman.

Tą "amunicją" - jak zapowiedział poseł - jest projekt ustawy przygotowany przez PiS, który ma na celu określenie na nowo zasad współpracy państwa z federacją piłkarską.

W ubiegłym tygodniu Hofman zapowiedział, że klub PiS złoży za kilkanaście dni w Sejmie projekt ustawy o polskim futbolu. Ustawa zawierać będzie m.in. "minima statutowe" dla związku piłki nożnej i sposób jego finansowania. Projekt zakłada także wprowadzenie nowych standardów dla członków kierownictwa związku. Mają oni podlegać przepisom antykorupcyjnym tak jak funkcjonariusze publiczni - będą m.in. objęci obowiązkiem składania oświadczeń majątkowych.

PiS chce także, aby wszystkie spory "związane z organizacją i uprawianiem piłki nożnej" rozstrzygała nowa instytucja - Piłkarski Trybunał Arbitrażowy. Ustawa ma również określać kryteria uczestnictwa w ligach zawodowych dla klubów, z uwzględnieniem infrastruktury i stabilności finansowej.

Data: 2009-09-18 13:17:40
Autor: bodyn
Lechia ukarana za 17.09.2009
I wreszcie PZPN zaczal przestrzegac tego co sam uchwala.
I nei ma intepretacji, ze cos jest ok chociaz lamie prawo.Moze nauczka
z licencjami cos poskutkowala, ze nikt nie robi wyjatkow ktore potem potwuerdzaja regule

Data: 2009-09-18 13:52:00
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"bodyn" <bodun@wytnijto.o2.pl> wrote in message news:h8vq7f$s4l$2inews.gazeta.pl...
I wreszcie PZPN zaczal przestrzegac tego co sam uchwala.
I nei ma intepretacji, ze cos jest ok chociaz lamie prawo.Moze nauczka
z licencjami cos poskutkowala, ze nikt nie robi wyjatkow ktore potem potwuerdzaja regule

Niestety, czytanie ze zrozumieniem, podobnie zreszta jak pisanie, nie jest Twoja mocna strona. PZPN niczego nie przestrzega w kwestii przepisow o flagach.

Swoja droga jestem bardzo zadowolony, ze ukarano Lechie za ten transparent. Lepiej podlozyc sie chyba nie bylo mozna.

Data: 2009-09-18 13:25:15
Autor: Przemek Budzyński
Lechia ukarana za 17.09.2009
Andy <adaw@teko.pl> napisał(a):
Swoja droga jestem bardzo zadowolony, ze ukarano Lechie za ten transparent. Lepiej podlozyc sie chyba nie bylo mozna.

podłożyć? A niby czemu? Jak mówi stara anegdota - jak wszyscy, to babcia też.
Mecz piłkarski nie jest miejscem na takie transparenty i kropka. Szczególnie,
jeśli wziąć pod uwagę, że te same ręce za chwilę wywieszą transparent
"j.....ać Arkę". Rzeczywiście - zaszczyt dla ofiar sowieckiego najazdu
niemożebny.............

Data: 2009-09-18 15:28:01
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"Przemek Budzyński" <bat_oczir.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:h901nr$2ar$1inews.gazeta.pl...
[...]

Oczywiscie mozesz sobie tak uwazac.

Data: 2009-09-18 13:46:16
Autor: Przemek Budzyński
Lechia ukarana za 17.09.2009
Andy <adaw@teko.pl> napisał(a):
Oczywiscie mozesz sobie tak uwazac.

rozumiem, że Ty uważasz, iż jest zupełnie ok, że człowiek wieszający
transparenty o "j...niu" poprawia sobie potem samopoczucie transparentem do
rymu o "Powstaniu"?

Data: 2009-09-18 15:55:04
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"Przemek Budzyński" <bat_oczir.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:h902v7$7at$1inews.gazeta.pl...
Oczywiscie mozesz sobie tak uwazac.

rozumiem, że Ty uważasz, iż jest zupełnie ok, że człowiek wieszający
transparenty o "j...niu" poprawia sobie potem samopoczucie transparentem do
rymu o "Powstaniu"?

Uwazam, ze kibice powinni byc karani za wywieszanie transparentow lamiacych polskie prawo (czyli, zeby nie bylo watpliwosci - kodeks karny). Za wywieszanie jakichkolwiek transparentow nie lamiacych prawa zadnych kar byc nie powinno.
A co do kwestii odczuc estetycznych - kazdy czlowiek na nieco inne odczucia estetczyne i tworzenie jakichs specjalnych zakazow czy nakazow po to, zeby bron Boze ktos sie nie poczul zniesmaczony zakrawa na panstwo orwellowskie.

Data: 2009-09-18 14:01:48
Autor: Przemek Budzyński
Lechia ukarana za 17.09.2009
Andy <adaw@teko.pl> napisał(a):
[...]

owszem, tyle tylko, że np ostatni przykład z transparentem z meczu żużlowego (
czyli tzw sprawa "pussy") dowodzi, że tego typu rzeczy są wielce "sprytnie"
obchodzone.
A co do kwestii odczuc estetycznych - kazdy czlowiek na nieco inne odczucia estetczyne

dokładnie, tylko dlaczego standardami mamy równać do chama?

Data: 2009-09-18 16:08:13
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"Przemek Budzyński" <bat_oczir.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:h903sc$apm$1inews.gazeta.pl...
[...]

No i co z tego? Lamie ten transparent prawo? Jesli tak - karac, jesli nie - zostawic w spokoju.

A co do kwestii odczuc estetycznych - kazdy czlowiek na nieco inne odczucia
estetczyne

dokładnie, tylko dlaczego standardami mamy równać do chama?

To ja pytam dlaczego standardami mamy rownac do Bialorusi i PRL-u?

Data: 2009-09-18 14:34:47
Autor: Przemek Budzyński
Lechia ukarana za 17.09.2009
Andy <adaw@teko.pl> napisał(a):
No i co z tego? Lamie ten transparent prawo? Jesli tak - karac, jesli nie - zostawic w spokoju.

uwielbiam jak udajesz głupiego, robisz to w takim ładnym stylu :)

To ja pytam dlaczego standardami mamy rownac do Bialorusi i PRL-u?

:) ROTFL. Nie wiedziałem, że UEFA ma siedzibę w MIńsku :)

Data: 2009-09-18 18:45:51
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"Przemek Budzyński" <bat_oczir.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:h905q7$ih6$1inews.gazeta.pl...
No i co z tego? Lamie ten transparent prawo? Jesli tak - karac, jesli nie -
zostawic w spokoju.

uwielbiam jak udajesz głupiego, robisz to w takim ładnym stylu :)

Oho, skonczyly sie argumenty, to siegamy po przytyki osobiste. Tradycyjnie niemal.

Data: 2009-09-18 23:12:07
Autor: maciej
Lechia ukarana za 17.09.2009
Andy napisał:

Oho, skonczyly sie argumenty, to siegamy po przytyki osobiste. Tradycyjnie niemal.

Dlaczego "niemal"? W pełni.

Data: 2009-09-19 08:18:06
Autor: Przemek Budzyński
Lechia ukarana za 17.09.2009
Andy <adaw@teko.pl> napisał(a):

> uwielbiam jak udajesz głupiego, robisz to w takim ładnym stylu :)

Oho, skonczyly sie argumenty,

o jejku.....no co, mam udawać, że tego nie rozumiesz i tłumaczyć Ci, że
"pussy" to może być kotek, a może być co  innego i w związku z tym transparent
może być jednocześnie i legalny, i nielegalny; czytaj - i obraźliwy i nie
obraźliwy? Szanujmy się....i swoją inteligencję.

Data: 2009-09-19 11:13:43
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"Przemek Budzyński" <bat_oczir.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:h9243u$f43$1inews.gazeta.pl...

> [...]

może być jednocześnie i legalny, i nielegalny; czytaj - i obraźliwy i nie
obraźliwy? Szanujmy się....i swoją inteligencję.

Na razie nie dajesz zbyt wielu powodow bysmy sie szanowali. Ja pisze zwiezle i jasno, a Ty albo robisz osobiste wycieczki (jak 2 posty temu), albo odpisujesz nie na temat (powyzszy post).
Sprawa tego zuzlowego transparentu jest niezwykle prosta - jesli on lamie prawo (czego nie masz stwierdzac ani Ty ani dziennikarze, bo nie macie ku temu zadnej mocy, ale sad), to sprawcy niech poniosa kare. Jesli nie, to jedyne co mozesz zrobic, to wyplakiwac sie, ze poziom kibicow, ktorzy wywiesili ten trans jest niezbyt wysoki.

Data: 2009-09-18 23:14:33
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:h903k3$2ev$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

To ja zapytam - a dlaczego w ogóle miałoby być przyzwolenie na wieszanie flag nie-klubowych na meczu? Ludzie nie biorą tego z sobą do kina, teatru, parku, restauracji, szkoły, itd., to czemu akurat mecz piłki nożnej ma być trybuną dla prezentacji poglądów politycznych, rasowych, czy pozdrowień dla więzienia?

[...]

Odwrotnie. Właśnie dlatego, że ktoś różnie może odebrać jakieś symbole i hasła, to warto byłoby zadbać, żeby nie robić niepotrzebnego afrontu. Totenkopfy, swastyki, wilcze haki, kołomiry, niemieckie wrony, kaptury Ku Klux Klanu niech sobie każdy wiesza w zaciszach własnego domostwa, nalepi na piórnik czy pralkę, jeśli ma taką potrzebę wizualnej ekspresji.

Dla mnie obłędem jest to, że idąc na mecz piłki nożnej muszę słuchać i oglądać prezentację schizofrenicznego świata przeżyć jakichś niedocofów. OK, rozumiem, dla niektórych nie ma sprzeczności powiesić swastę obok flagi o powstaniu, albo "Bastion polskiej prawicy" obok Rudolfa Hessa. Amnestia Giertycha swoje zrobiła, ale niech to sobie wieszają na balkonie, w pralni osiedlowej, na działce, itd. Tu ani ich o takie pouczające i głębokie lekcje historii nie prosi, ani nie jest szczęśliwy z ich oglądania.

pzdr
JC

Data: 2009-09-18 23:38:27
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"JC" <xipetotec@gazeta.pl> wrote in message news:h90t7i$q6g$1atena.e-wro.net...
[...]

Odpowiedz jest prosta - bo zyjemy w wolnym kraju.

Data: 2009-09-18 23:55:25
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:h90ul6$n6e$1mx1.internetia.pl...
To ja zapytam - a dlaczego w ogóle miałoby być przyzwolenie na wieszanie flag nie-klubowych na meczu?

Odpowiedz jest prosta - bo zyjemy w wolnym kraju.

Właśnie z tego powodu tych flag tam nie powinno byc. W ramach swojej wolności właściciel obiektu, czy organizator rozgrywek sobie takowych nie życzy.

pzdr
JC

Data: 2009-09-19 08:20:32
Autor: Przemek Budzyński
Lechia ukarana za 17.09.2009
Andy <adaw@teko.pl> napisał(a):
Odpowiedz jest prosta - bo zyjemy w wolnym kraju.

wg Ciebie w wolnym kraju można wszystko wieszać wszędzie?

Data: 2009-09-19 11:05:14
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"Przemek Budzyński" <bat_oczir.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:h9248g$fi3$1inews.gazeta.pl...
Odpowiedz jest prosta - bo zyjemy w wolnym kraju.

wg Ciebie w wolnym kraju można wszystko wieszać wszędzie?

Nie.
Natomiast w wolnym kraju nie stosuje sie cenzury prewencyjnej.

Data: 2009-09-19 09:59:16
Autor: Przemek Budzyński
Lechia ukarana za 17.09.2009
Andy <adaw@teko.pl> napisał(a):
Nie.
Natomiast w wolnym kraju nie stosuje sie cenzury prewencyjnej.

aha. Czyli wszystkie kraje, gdzie obowiązuje zakaz szerzenia propagandy
nazistowskiej, komunistycznej i totalitarnej - nie są krajami wolnymi. Rozumiem.

Data: 2009-09-19 12:27:38
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"Przemek Budzyński" <bat_oczir.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:h92a1k$4n4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zakaz szerzenia propagandy nazistowskiej nie ma zbyt wiele wspolnego z cenzura prewencyjna. Przy czym jest mi kompletnie obojetne, czy to rozumiesz czy nie :). Zasadniczo dopoki nie wniesiesz czegos nowego, to koniec dyskusji w tym temacie.

Data: 2009-09-19 10:31:22
Autor: Przemek Budzyński
Lechia ukarana za 17.09.2009
Andy <adaw@teko.pl> napisał(a):

> [...]

Zakaz szerzenia propagandy nazistowskiej nie ma zbyt wiele wspolnego z cenzura prewencyjna.

czyżby? A możesz to uzasadnić?

Data: 2009-09-19 12:37:17
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"Przemek Budzyński" <bat_oczir.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:h92btq$b4p$1inews.gazeta.pl...

> [...]
> Rozumiem.

Zakaz szerzenia propagandy nazistowskiej nie ma zbyt wiele wspolnego z

Oczywiscie, ale to juz naprawde ostatnia odpowiedz do Ciebie.
Cenzura prewencyjna polega na tym, ze istnieje jakas instytucja, ktora zatwierdza tresci, ktore maja byc wygloszone. Nie ma w Polsce zadnego organu, ktory cos takiego robi (to znaczy nie bylo, bo teraz powstal w PZPN-ie). Dopiero, gdy ktos wyglosi tresci np. nazistowskie, po fakcie jest scigany przez prokurature i policje. W przypadku flag natomiast ma byc zatwierdzanie przez jakis organ PZPN-u czy cos jest zgodne z ich wewnetrznymi przepisami czy tez nie. To jest czysty przypadek cenzury prewencyjnej.

Data: 2009-09-20 21:15:59
Autor: CGC
Lechia ukarana za 17.09.2009
Dnia Sat, 19 Sep 2009 12:37:17 +0200, Andy napisał(a):

[...]

Lekko offtopicznie:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Witajcie_w_%C5%BCyciu

--
CGC

Data: 2009-09-19 20:04:15
Autor: Danpe
Lechia ukarana za 17.09.2009
On Fri, 18 Sep 2009 23:14:33 +0200, "JC" <xipetotec@gazeta.pl> wrote:

[...]

a jaka maja alternatywe dotarcia do wiekszego grona odbiorcow?

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-09-19 20:22:12
Autor: Cavallino
Lechia ukarana za 17.09.2009
Użytkownik "Danpe" <danpe_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

A kogo to obchodzi?
Niech zorganizują rozgrywki w flagowaniu stadionu.
Zainteresowani przyjdą.
Zobaczymy ilu ich będzie.

Data: 2009-09-20 13:44:42
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Danpe" <danpe_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k77ab51gti0kurae0jajr089qejpdo21ec4ax.com...
a jaka maja alternatywe dotarcia do wiekszego grona odbiorcow?

To nie problem organizatora raczej, ale jeśli pytasz. odpowiadam:
demonctracje uliczne,, ekspozycje stałe w centrum miasta i centrach handlowych, zakup przestrzeni reklamowej na billboardach, mailing, linki sponsorowane, portale społecznościowe, publikacje i reklamy w prasie, radio....

pzdr
JC

Data: 2009-09-20 15:36:02
Autor: Danpe
Lechia ukarana za 17.09.2009
On Sun, 20 Sep 2009 13:44:42 +0200, "JC" <xipetotec@gazeta.pl> wrote:

[...]

W cenie biletu na mecz :D

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-09-20 19:36:46
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Danpe" <danpe_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ltbcb51ioq3s5omdv87cip9pu8d09ua2ru4ax.com...
On Sun, 20 Sep 2009 13:44:42 +0200, "JC" <xipetotec@gazeta.pl> wrote:

W cenie biletu na mecz :D

Nie o to pytałeś. Jak ktoś nie ma pieniędzy na legalną formę reklamy, to jest jego problem.

pzdr
JC

Data: 2009-09-20 20:20:45
Autor: Danpe
Lechia ukarana za 17.09.2009
On Sun, 20 Sep 2009 19:36:46 +0200, "JC" <xipetotec@gazeta.pl> wrote:

[...]

Tak wiec wybor padl na "reklame" na stadionie, jako, ze jest to
najtansza forma przekazu.
Sprawa zakonczona pomyslnie.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-09-20 21:52:40
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Danpe" <danpe_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:tiscb51hopsff8c4ft8e835fa922vjh8hs4ax.com...
Tak wiec wybor padl na "reklame" na stadionie, jako, ze jest to
najtansza forma przekazu.
Sprawa zakonczona pomyslnie.

Tak więc właściciel tego najtańszego medium już jest poza tą listą, kibice muszą szukać nowego kanału komunikacji.

pzdr
JC

Data: 2009-09-18 15:39:50
Autor: bodyn
Lechia ukarana za 17.09.2009
Andy pisze:
[...]

Jak zwykle moc argumentow

Data: 2009-09-18 15:50:23
Autor: Robert Gosik
Lechia ukarana za 17.09.2009
podłożyć? A niby czemu? Jak mówi stara anegdota - jak wszyscy, to babcia też.
Mecz piłkarski nie jest miejscem na takie transparenty i kropka.

Oczywiscie mozesz sobie tak uwazac.

Na stadionie patriotyzm mozna wyrazac tylko w sposob oralny :) pod warunkiem ze fetuje sie jedynie kadre narodowa w meczach reprezentacji.
A to jest dosc szlachetne ze strony PZPN-u, bo mozna sobie wyobrazic przepis ktory bedzie jedynie zezwalal na doping Zwiazku ktory kadra reprezentuje.
Czy okrzyk "Warszawa, Warszawa CWKS Legia.." jest dozwolony? Nie dosc, ze wymieniany w nim jest klub ktorego nie ma na boisku, to do tego reklamowane miasto. Czy przepisy PZPN zezwalaja na tak daleo idaca dowolnosc?

Data: 2009-09-18 14:04:08
Autor: Przemek Budzyński
Lechia ukarana za 17.09.2009
Robert Gosik <robroy69@opreszteusun.pl> napisał(a):

[...]

jak to ktoś kiedyś pwoiedział - więzienia są dla przestępców, a nie dla świń. Takie okrzyki na meczach kadry są tylko dowodem wiochy. Za to się nie karze.
Za to się "tylko" wygwizduje.

Data: 2009-09-18 16:12:22
Autor: Robert Gosik
Lechia ukarana za 17.09.2009
Takie okrzyki na meczach kadry są tylko dowodem wiochy. Za to się nie karze.
Za to się "tylko" wygwizduje.

Na meczach reprezentacji to takiego okrzyku nie slyszalem nigdy :)
Natomiast czesto go slysze na meczach KP Legia.
I wracajac do tematu czy jest on dozwolony na tych meczach?

Data: 2009-09-18 14:35:41
Autor: Przemek Budzyński
Lechia ukarana za 17.09.2009
Robert Gosik <robroy69@opreszteusun.pl> napisał(a):
I wracajac do tematu

nie wracając, bo z Twojego tekstu wynika że piszesz o kadrze. Przeczytaj go
uważnie ew. i przeredaguj.

Data: 2009-09-18 16:59:20
Autor: Robert Gosik
Lechia ukarana za 17.09.2009
I wracajac do tematu

nie wracając, bo z Twojego tekstu wynika że piszesz o kadrze. Przeczytaj go
uważnie ew. i przeredaguj.

Jest kropka. Jest nowy akapit. Brakuje pustej linii?
Ok. W takim wypadku w kolejnym poscie uscislilem.

Legalna czy nie legalna piosenka?

Data: 2009-09-18 15:22:21
Autor: Przemek Budzyński
Lechia ukarana za 17.09.2009
Robert Gosik <robroy69@opreszteusun.pl> napisał(a):
Legalna czy nie legalna piosenka?

legalna. To tak jakby na Wiśle śpiewać o GTS-ie :) :)

Data: 2009-09-18 23:24:30
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Robert Gosik" <robroy69@opreszteusun.pl> napisał w wiadomości news:h90371$stv$1news.onet.pl...
Na stadionie patriotyzm mozna wyrazac tylko w sposob oralny :) pod warunkiem ze fetuje sie jedynie kadre narodowa w meczach reprezentacji.

No i słusznie. Kibolia już nieraz pokazała, że ten patriotyzm to z reguły ma dość osobliwe oblicza, zupełnie jakby w szkołach uczyli, że 1.IX.1939 napadli nas Szoszoni, a III Rzesza była bratnim krajem, z którym tylko sparowaliśmy dla zabicia czasu. Ja wiem, rozumiem, wolność słowa, RPO, ale niestety, na stadionach nikt czasu sprawdzać tego (flag) nie ma, a jak się pozwoli manifestować patriotyzm, to prędzej, czy później kończy się to epic failem, jak na ilustracji poglądowej: http://galeria.glos.com/pict/7/808.jpg
Stadionowym patriotom dziękujemy.

pzdr
JC

Data: 2009-09-19 23:56:59
Autor: Robert Gosik
Lechia ukarana za 17.09.2009
[...]

Ty to naprawde powaznie piszesz?

[...]

Zabawne zdjecie, Opiszesz cos wiecej na ten konkretny temat?
Czy ograniczysz sie do zabawnej manipulacji?

Data: 2009-09-20 13:55:50
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Robert Gosik" <robroy69@opreszteusun.pl> napisał w wiadomości news:h93k4e$2l9$1news.onet.pl...
Ty to naprawde powaznie piszesz?

Nie zaprzeczysz chyba, że na polskich stadionach dominującym nurtem, podszywającym się pod "patriotyzm" jest z reguły rasistowsko-faszystowska papka, a odniesienia bezpośrednie do kultu III Rzeszy nie należały do rzadkości. Mnie nie pytaj, co mają w głowach ci ludzie, którzy uważają że pan z kwadratowym wąsem jest ich idolem i na czym polega ta trudna "patriotyczna" miłość do systemu, który Polakami chciał palić w piecu. Może to jakaś odmiana syndromu sztokholmskiego, skłonności s/m, albo po prostu ta symbolika jest odbierana jako bardziej odpowiednia dla taf gajów niż standardowe głowy psów, logo firmy Hooligan, czy twarz-logo gry Hooligans. Nie mam pojęcia.

Zabawne zdjecie, Opiszesz cos wiecej na ten konkretny temat?
Czy ograniczysz sie do zabawnej manipulacji?

Nie bawi mnie to zdjęcie. Co mam więcej o nim napisać? Omówić kompozycję i środki wyrazu?

pzdr
JC

Data: 2009-09-21 15:10:07
Autor: WOJSAL
Lechia ukarana za 17.09.2009
JC pisze:

Nie zaprzeczysz chyba, że na polskich stadionach dominującym nurtem, podszywającym się pod "patriotyzm" jest z reguły rasistowsko-faszystowska papka, a odniesienia bezpośrednie do kultu III Rzeszy nie należały do

Na polskich stadionach dominujace jest to, co jest zakazane.
Jesli  PZPN (czy cokolwiek innego) nie zyczy sobie np.
hasel faszystowskich, to powinno sie wrecz nakazac kibolom
by na kazdym meczu byly hasla faszystowskie - gwarantuje,
ze kibolia nie dopusci by takie haslo sie pojawilo.
Ot, i cala ideologia kibolii.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2009-09-21 18:33:11
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "WOJSAL" <wojsal1@NOSPAM-gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h97tvf$qsl$1news.task.gda.pl...
[...]

No nie do końca, bo sierpa i młota sobie na polskim stadionie nie wyobrażam. Niemniej wyobrażam sobie Grześka Lato w koszulce Blood&Honour, mówiącego że trzeba walczyć o czystość rasową polskiej piłki, oi! Bezcenne.

pzdr
JC

Data: 2009-09-22 08:28:32
Autor: WOJSAL
Lechia ukarana za 17.09.2009
JC pisze:

No nie do końca, bo sierpa i młota sobie na polskim stadionie nie wyobrażam.

Wystarczy wprowadzić zakaz używania sierpa i mlota (tzn. przepis ktory
mowi to lapatologicznie - tak by do kibola to dotarlo) i automatycznie
sierp i mlot robi sie "trendy"
;)

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2009-09-25 13:00:32
Autor: Robert Gosik
Lechia ukarana za 17.09.2009
[...]

Zaprzecze. Widzac to srodowisko z bardzo bliska dostrzega sie roznorodnosc, czasem wrecz zaskakujaca. "Rasistowsko-faszystowska papka z odniesieniami bezposrednio do kultu III Rzeszy" to jest "folklor" nawet wsrod bojowek kiboli. Natomiast dosc popularna jest "prawicowa" ideologia odwolujaca sie do przedwojennych tradycji, ktorych naturalnym "skrzywieniem" jest wieksza wrogosc do wschodu niz zachodu.

[...]

Mnie znowu zastanawi jaki to syndrom powoduje ze dostrzegasz wszystko tak banalnie jednostronnie?

Zabawne zdjecie, Opiszesz cos wiecej na ten konkretny temat?
Czy ograniczysz sie do zabawnej manipulacji?

Nie bawi mnie to zdjęcie. Co mam więcej o nim napisać? Omówić kompozycję i środki wyrazu?

A co o tym zdjeciu i zdarzeniu wiesz oprocz tego ze je wkleiles?

Data: 2009-09-25 23:33:47
Autor: brzezi
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Robert Gosik" <robroy69@opreszteusun.pl> napisał w wiadomości news:h9i7sh$e1k$1news.onet.pl...
[...]

Bez jaj. Czy odbiora ma z tej szmaty wyczytywać jakieś drugie dno czy co ? Jeśli tak to oświeć mnie i reszte dyskutantów, bo mnie się wydaje że flaga ma dość jasny przekaz.

pozdrawiam

Data: 2009-09-28 18:45:24
Autor: Robert Gosik
Lechia ukarana za 17.09.2009
Bez jaj. Czy odbiora ma z tej szmaty wyczytywać jakieś drugie dno czy co ? Jeśli tak to oświeć mnie i reszte dyskutantów, bo mnie się wydaje że flaga ma dość jasny przekaz.

Jaki jasny przekaz?

Data: 2009-09-29 13:29:20
Autor: brzezi
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Robert Gosik" <robroy69@opreszteusun.pl> napisał w wiadomości news:h9qp85$jes$1news.onet.pl...
Bez jaj. Czy odbiora ma z tej szmaty wyczytywać jakieś drugie dno czy co ? Jeśli tak to oświeć mnie i reszte dyskutantów, bo mnie się wydaje że flaga ma dość jasny przekaz.

Jaki jasny przekaz?

skoro pokazuje swastyke to ktoś kto ją wywiesił musiał się z nią identyfikowac.
Robert jestes inteligentym gosciem i dobrze wiesz o co chodzi.
Ja natomiast czekam aż opiszesz tą sytuacje jeśli źle interpretuje całe to zdarzenie.

pzdr

Data: 2009-09-18 23:02:16
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Przemek Budzyński" <bat_oczir.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h901nr$2ar$1inews.gazeta.pl...
[...]

A tam transparent. W magazynie Lechii akurat są już płótna na takie okazje, doceń wysiłek stadionowych patriotów.  Wystarczy, że w ramach krzewienia patriotyzmu tę swoją znaną flagę z Rudolfem Hessem ( http://i44.tinypic.com/15riejn.jpg ) by wywiesili. Do smaku jeszcze to dzieło sztuki: http://i40.tinypic.com/oi8yz4.jpg i nie pozostaje nic, jak zaśpiewać lokalny przebój: "Guanta na mera, jesteśmy z miasta Hitlera" tudzież "Naszym idolem jest Rudolf Hess" (http://www.youtube.com/watch?v=gfAj9bLA9KI). Kibole z Lechii to specjaliści od stadionowych "patriotycznych" eventów.

pzdr
JC

Data: 2009-09-18 23:10:41
Autor: Cavek
Lechia ukarana za 17.09.2009
JC pisze:
[...]

Znana bardziej z NW niz ze stadionów. Ostatnimi laty wiele sie w Gdańsku zmieniło.
Cavek

Data: 2009-09-18 23:33:52
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Cavek" <worph@wp.pl> napisał w wiadomości news:h90t04$olk$1inews.gazeta.pl...
/15riejn.jpg )
Znana bardziej z NW niz ze stadionów. Ostatnimi laty wiele sie w Gdańsku zmieniło.

Ale chyba Kornak sobie jej nie wymyślił? Zresztą, to jest wg mnie nieważne, co dokładnie na tych flagach było/jest obecnie. Rozumiem wieszanie tego, co związane z klubem i, powiedzmy, szeroko rozumianą rywalizacją sportową, ale polityka, religia? To są indywidualne sprawy i wg mnie to, że ktoś zapłacił za bilet to jeszcze nie jest powód, żeby mógł robić sobie z płotu Hyde Park i wieszać sobie pentagramy, logo SLD, portret Osamy Bin Ladena i pozdrowienia dla kumpla w więzieniu.

pzdr
JC

Data: 2009-09-18 23:08:21
Autor: Danpe
Lechia ukarana za 17.09.2009
On Fri, 18 Sep 2009 13:25:15 +0000 (UTC), "Przemek Budzyński"
<bat_oczir.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

Mecz piłkarski nie jest miejscem na takie transparenty i kropka. Szczególnie,

a co jest?
--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-09-19 08:16:26
Autor: Przemek Budzyński
Lechia ukarana za 17.09.2009
Danpe <danpe_@poczta.onet.pl> napisał(a):
On Fri, 18 Sep 2009 13:25:15 +0000 (UTC), "Przemek Budzyński"
<bat_oczir.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

>Mecz piłkarski nie jest miejscem na takie transparenty i kropka. Szczególnie,

a co jest?

akademia ku czci.

Data: 2009-09-19 20:05:50
Autor: Danpe
Lechia ukarana za 17.09.2009
On Sat, 19 Sep 2009 08:16:26 +0000 (UTC), "Przemek Budzyński"
> [...]

<bat_oczir.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

>Mecz piłkarski nie jest miejscem na takie transparenty i kropka. Szczególnie,

aha, i na takie jakademii jest 10 000 widzow a kolejne
kilakdziesiat-kilkaset przed TV?
Mowmy o analogicznej alternatywie jesli chodzi o grono odbiorcow i
latwosc dotarcia.
--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-09-19 20:07:02
Autor: Przemek Budzyński
Lechia ukarana za 17.09.2009
[...]

aaa...to w takim razie proponuję ściepę na spota w TV albo przynajmniej baner
przy A4. --

Data: 2009-09-20 00:52:52
Autor: Danpe
Lechia ukarana za 17.09.2009
On Sat, 19 Sep 2009 20:07:02 +0000 (UTC), "Przemek Budzyński"
[...]

Napisz tez na ich forum,  nie ja wywieszam takie flagi :)
--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-09-18 14:28:24
Autor: bodyn
Lechia ukarana za 17.09.2009
Andy pisze:
[...]

Nie mierz kazdego swoja miara. Nie kazdy musi sie gubic przy czytaniu prostego tekstu(prostego dla innych oczywiscie).
Nie byl zwiazany z meczem wiec dostali kare

Data: 2009-09-18 14:30:47
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"bodyn" <bodun@wytnijto.o2.pl> wrote in message news:h8vuc2$gic$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ciebie na pewno nie mierze swoja miara :).
Jeszcze raz, lopatologicznie specjalnie dla bodynia: To nie PZPN nalozyl kare na Lechie i to nie PZPN przestrzega przepisow odnosnie flag.

Data: 2009-09-18 15:41:09
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"bodyn" <bodun@wytnijto.o2.pl> wrote in message news:h902is$58h$2inews.gazeta.pl...
[...]

Och, a czemuz to wyciales reszte posta? :) Brak cywilnej odwagi, by napisac "pomylilem sie"?

Data: 2009-09-18 23:13:11
Autor: Gniewko
Lechia ukarana za 17.09.2009
W dniu 2009-09-18 13:15, *bodyn* napisał(a) co następuje:

[...]

Cały czas słyszę tylko że trzeba to albo trzeba tamto. Niech przestaną "trzebować" a niech zaczną wreszcie robić to o czym mówią.

[...]

Czyli szykuje się nam kolejna wojenka polityków z PZPN, gdzie po stronie tego ostatniego stanie UEFA i znów politycy g...no wskórają. PZPN będzie oskarżał polityków że swoimi działaniami szkodzą polskiej piłce, sieją zamęt i przeszkadzają w przygotowaniach repry do Euro 2012. A że nasi jak zwykle nie wyjdą z grupy to będzie na kogo zwalić za to winę. Przez najbliższe trzy lata nie ma szans na poważne zmiany.

--
*Gniewomir*
www.koniecPZPN.pl

Data: 2009-09-19 07:33:54
Autor: wiesniadze
Lechia ukarana za 17.09.2009
Proponuję rozszerzyć ten zakaz i objąć nim np.koncerty gwiazd muzyki na których prezentują one tłumom swoje spojrzenie na  sprawy społeczne i polityczne.Teksty oraz manifesty przesyłałbym do oceny komisji złożonej z np. z fachowców z PZPN ( doświadczenie) i konformistycznych znawców futbolu o podobnej mentalności .

pozdro.wiesniadze

Data: 2009-09-19 08:19:48
Autor: Przemek Budzyński
Lechia ukarana za 17.09.2009
wiesniadze <wiesniadze@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

z takim postulatem chyba raczej do ZPR? Albo do Pagartu, nawet nie wiem, czy
to jeszcze istnieje?

UEFA jest autonomiczna i ma swoje przepisy. Chcesz chodzić na mecze, to się
stosuj. --

Data: 2009-09-19 09:14:59
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "wiesniadze" <wiesniadze@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h91r3f$r81$1nemesis.news.neostrada.pl...
Proponuję rozszerzyć ten zakaz i objąć nim np.koncerty gwiazd muzyki na których prezentują one tłumom swoje spojrzenie na  sprawy społeczne i polityczne.

Tu jest ta różnica, że ludzie na koncercie płacą za to, żeby to spojrzenie poznać. Na stadionie manifesty typu "jestem polskim patriotą, Heil Hitler" nie są potrzebne.

pzdr
JC

Data: 2009-09-19 09:51:52
Autor: wiesniadze
Lechia ukarana za 17.09.2009
Użytkownik JC napisał:
Użytkownik "wiesniadze" <wiesniadze@gazeta.pl> napisał w wiadomości

To co jednych uwzniośla innych Ĺźenuje .Myślę Ĺźe odbiĂłr politycznych i społecznych deklaracji Madonny,Kukiza itp. moĹźe być diametralnie róşny.Mnie nie interesuje co myśli o PIS –e , SLD, Romach  i gejach aktor lub muzyk .Na koncercie np. reggae nie zdziwiłbym się widząc plakat (wśrĂłd publiczności) Wolny Tybet. Natomiast  same nazwy sportowych klubĂłw jak Polonia,Legia, Mieszko ;) niosą jakieś automatyczne ,patriotyczne skojarzenia.Ograniczyłbym zakazy do ewidentnego łamania prawa czy norm ogĂłlnie przyjętych(„pozdrowienia do więzienia” teĹź należą wg mnie do tej grupy).

pozdro.wiesniadze

Data: 2009-09-19 10:51:07
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "wiesniadze" <wiesniadze@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h922n3$h3q$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik JC napisał:
Użytkownik "wiesniadze" <wiesniadze@gazeta.pl> napisał w wiadomości

To co jednych uwzniośla innych żenuje .Myślę że odbiór politycznych i społecznych deklaracji Madonny,Kukiza itp. może być diametralnie różny.

Jasne, tylko że ludzie, którzy idą na ich koncert chcą sobie tych deklaracji posłuchać, za to płacą, a najczęściej w jakiś sposób współdzielą sobie ten zbiór postaw i poglądów.

Mnie nie interesuje co myśli o PIS -e , SLD, Romach  i gejach aktor lub muzyk .Na koncercie np. reggae nie zdziwiłbym się widząc plakat (wśród publiczności) Wolny Tybet.

I dlatego nie chodzisz na koncerty. A jeśli chodzisz, to jest to wpisane w spektakl, że artysta sobie coś opowie - czy to każe tłumowi pobić kogoś, czy nawinie o wiwisekcji, prawach człowieka w Chinach, etc. Kupując bilet, godzisz się na to. I tu jest ta subtelna różnica, że w przypadku meczów aktorami są piłkarze, sędzia, itd. to dla ich widowiska się przychodzi na stadion, a nie żeby oglądać deklaracje ideologiczne publiczności.

Ograniczyłbym zakazy do ewidentnego łamania prawa czy norm ogólnie przyjętych("pozdrowienia do więzienia" też należą wg mnie do tej grupy).

Musisz sobie zdawać sprawę, ile czasu może zająć rozkmina i debata, jakie coś ma przesłanie. Zastanawiać się czy coś jest faszystowskim pozdrowieniem, rzymskim salutem, zamówieniem pięciu piw, czy czymś tam jeszcze, można w zasadzie w nieskończoność. We Wrocławiu tak było z flagą "Skinheads", jak kazali ją zdjąć, to poszedł protest, że to niby skrót od przydługiej nazwy jakiegoś stowarzyszenia. Podobnie można palić głupa, wrzucając gdzieś liczby 14, 88, używając różnych dwuznaczności językowych, etc. I właśnie po to, żeby na stadionie nikt nie musiał się bawić w cenzora, godzinami dyskutować, w jakim kontekście został użyty symbol, powinien być prosty podział-co związane z klubem-wchodzi, co nie-do depozytu.

Swoją drogą, powiedz mi, bo może czegoś nie rozumiem. Nie wydaje Ci się, że promowanie patriotyzmu zasługuje na nieco lepsze warunki niż ponury betonowy stadion, smród zwęglonej kiełby ze stoiska gastro, wyzywanie się dwóch ekip od chujów i kurew w tle, sporo osób w stanie wskazującym? Dlaczego nie wywiesić tych flag na jakimś typowo pro-patriotycznym evencie, gdzie będą stali trzeźwi, umyci ludzie w odświętnych ubrankach, będą recytowane narodowe poezje, itd.? Na Oporowskiej widziałem i słyszałem różne rzeczy i właśnie dlatego wydaje mi się, że jest to ostatnie miejsce we Wrocławiu, gdzie powinno się wieszać patriotyczne płótna, o ile tych narodowych wartości nie chce się zwyczajnie zszargać.

pzdr
JC

Data: 2009-09-19 11:07:09
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"JC" <xipetotec@gazeta.pl> wrote in message news:h9261j$k0l$1atena.e-wro.net...
[...]

Aktorami meczu pilkarskiego sa tez kibice, czy tego chcesz czy nie.

Data: 2009-09-19 10:00:28
Autor: Przemek Budzyński
Lechia ukarana za 17.09.2009
Andy <adaw@teko.pl> napisał(a):
Aktorami meczu pilkarskiego sa tez kibice, czy tego chcesz czy nie.

ale nie reżyserami. A bardzo tego chcą. --

Data: 2009-09-19 11:58:08
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:h9270h$p5a$1mx1.internetia.pl...
Aktorami meczu pilkarskiego sa tez kibice, czy tego chcesz czy nie.

W tym znaczeniu, że dla kogoś z widzów ważne jest, co tam kto sobie krzyknie, czy powiesi na płocie? Jasne. Tyle, że organizator ma prawo wpływać na jakość tego "spektaklu" jaki oni chcą przygotować, m.in. ze względu na bezpieczeństwo innych osób, albo swój własny interes (kary, wykluczenia, skandale,itd.).

pzdr
JC

Data: 2009-09-19 12:38:24
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"JC" <xipetotec@gazeta.pl> wrote in message news:h929v8$gri$1atena.e-wro.net...
[...]

No to organizator meczow Lecha Poznan we wlasnym interesie chce pozwolic kibicom na wnoszenie takich flag, jakie im sie zywnie podobaja. W mysl obecnych przepisow nie moze na to pozwolic, przez co traci (bo nie ma dopingu, przez co czesc kibicow rezygnuje z jechania na mecz, co przeklada sie na straty finansowe dla klubu). I co Ty na to?

Data: 2009-09-19 11:07:56
Autor: Przemek Budzyński
Lechia ukarana za 17.09.2009
Andy <adaw@teko.pl> napisał(a):

[...]

ROTFl.

To ci dopiero wierni kibice, którzy rezygnują z dopingu, bo im kawałka
materiału nie pozwolą powiesić. Zawsze mówię, że w tej zabawie mniej chodzi o pomoc drużynie, a więcej o
masturbację ego......

Data: 2009-09-19 13:02:18
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:h92cbk$tji$1mx1.internetia.pl...
No to organizator meczow Lecha Poznan we wlasnym interesie chce pozwolic kibicom na wnoszenie takich flag, jakie im sie zywnie podobaja. W mysl obecnych przepisow nie moze na to pozwolic

AFAIK może, ale nie w rozgrywkach firmowanych przez PZPN. Wyobrażam sobie, że np. nie byłoby problemu zrobić charytatywny mecz, upamiętniający np. Powstanie Wielkopolski, dochód z biletów na jakieś tematyczne stowarzyszenie, a na płotach patriotyczne hasła, itd. A PZPN nie puszcza takich treści w lidze, czy pucharach, bo jest nauczony przykrym doświadczeniem, czym to się kończy.

, przez co traci (bo nie ma dopingu, przez co czesc kibicow rezygnuje z jechania na mecz, co przeklada sie na straty finansowe dla klubu). I co Ty na to?

Po pierwsze, wydaje mi się, że mocno przesadzasz. Nie ma dopingu, bo ma wisieć flaga związana z  Lechem, a nie antykomunistyczne hasła? Ktoś by nie poszedł na mecz, żeby zaprotestować, że jego kolega nie może sobie flagi z herbem dywizji SS powiesić? Litości. Zresztą, gdyby nawet tak było (gdyby te restrykcje były takim ciosem dla kibiców), to oznaczałoby to w prostej linii, że bardziej interesuje ich wieszanie/oglądanie takich płócien, niż sam mecz. Czyli nie są kibicami drużyny?
Argument o stratach finansowych odpuszczam. Nie spotkałem się, żeby klub stracił, bo czegoś nie wywieszono, są natomiast przykłady na to, że klub dostawał po rzyci za ekspresję swoich kibiców w tym zakresie. Być może na Leszku to inaczej wygląda. Jeśli tak, to podaj jakiś przykład.

pzdr
JC

Data: 2009-09-19 13:14:05
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009

"JC" <xipetotec@gazeta.pl> wrote in message news:h92dni$72v$1atena.e-wro.net...
[...]

Czyli nie moze.

[...]

Jak rozmawiamy o Lechu, to nie uzywaj tego argumentu z SS. Jak bedziemy rozmawiac o Lechii, to wtedy prosze bardzo.

[...]

Twoj wniosek jest kompletnie absurdalny. Kompletnie.

[...]

Na Lechu wyglada to tak: jesli klub dostaje kare za zachowanie kibicow, to placi te kare stowarzyszenie kibicow (czyli klub nic nie traci).
A jesli chcesz przykladu, to porownaj sobie frekwencje we Wronkach na dzisiejszym meczu z tym z poczatku sezonu, gdy protest nie byl prowadzony.

Data: 2009-09-19 13:38:53
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:h92eeh$bbu$1mx1.internetia.pl...

Czyli nie moze.

Z czegoś to wynika. Kiedyś nie było tych zakazów i wszyscy widzieli, jakie gówna wisiały na płocie. Później jak była opcja pobieżnego sprawdzania treści przed meczem, to była afera z bodajże kibicami Jagi, odwoływania się, wypowiedzi ekspertów, a czy ta pięść jest lewicowa, czy może prawicowa, czy to Czarne Pantery, czy anarchiści jacyś, etc. Stąd jest chyba ten ban i wg mnie na oprawę widowiska (przypomnę, ludzie przychodząc na mecz przychodzą na mecz, nie quasi lekcję z politrukiem) negatywnie nie wpływa.

Jak rozmawiamy o Lechu, to nie uzywaj tego argumentu z SS. Jak bedziemy rozmawiac o Lechii, to wtedy prosze bardzo.

Mi się cały czas wydaje, że rozmawiamy o tym zakazie w ogóle, a nie w kontekście poznańskim. OK, zmieńmy na tę starą flagę z Totenkopfem - widowisko cierpi, że jej nie ma, fani protestują, dochody klubu spadają, krzywda się komuś dzieje, że będzie kawałek wolnego płotu, albo zawiśnie tam coś innego?

> [...]

> Twoj wniosek jest kompletnie absurdalny. Kompletnie.

No to rozwiń myśl. Moje rozumowanie jest takie: kibic drużyny przychodzi na mecz dla drużyny. Dlaczego brak jakiejś flagi ma go do tego zniechęcić? A jeśli go zniechęca, to w takim razie czego on jest fanem - klubu, flagi, treści na tej fladze?

Na Lechu wyglada to tak: jesli klub dostaje kare za zachowanie kibicow, to placi te kare stowarzyszenie kibicow (czyli klub nic nie traci).

Owszem, traci. Trochę jak przy okazji o flarach - tu nie chodzi o to, że zakazy istnieją po to, żeby kibice zrobili sobie, co uważają i ew. zapłacili karę. Grzywna za coś to nie jest licencja. A za łamanie przepisów, norm obyczajowych, itd. klub traci nie tylko finansowo, ale również wizerunkowo, gdzie tak naprawdę to jest ich największym kapitałem. Sponsorom to nie jest takie obojętne, władzom piłkarskim też.

A jesli chcesz przykladu, to porownaj sobie frekwencje we Wronkach na dzisiejszym meczu z tym z poczatku sezonu, gdy protest nie byl prowadzony.

A jest jakiś protest? Poważnie pytam, nie znam sprawy. Poza tym, nie bierz tego do siebie, ani klubu bezpośrednio, ale z frekwencją na Lechu bywało różnie na przestrzeni czasu, pamiętam że bywało że na mecze w pierwszej lidze chodziło u Was po 2-3 tysiące, a jak klub naprawdę grał padlinę, to w ogóle były pustki. Nie wiem, z czego to wynikało, nie wiem jaka jest dokładna rola różnych czynników, że teraz chodziły takie tłumy, nie wiem też o ile Wam spadło, ani tym bardziej dlaczego i nie podejmuję się gadki na ten temat, bo zwyczajnie nie znam specyfiki Twojego klubu. Z góry przyjmuję Twoją interpretację za słuszną.

pzdr
JC

Data: 2009-09-19 14:16:45
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"JC" <xipetotec@gazeta.pl> wrote in message news:h92fs5$sgg$1atena.e-wro.net...
[...]

Okej, konkretny przyklad. Zalozmy, ze na finale PP w zeszlym sezonie PZPN zabronilby Ruchowi wywieszac flag i hasel nawiazujacych do autonomii Gornego Slaska. A zabronilby, bo w oczywisty sposob nie wiazalo sie to z meczem. W moim odczuciu (a bylem uczestnikiem tego wydarzenia) fakt zaistnienia tychze flag i transparentow wplynal pozytywnie na widowisko i atmosfere tego meczu. Brak wplynalby negatywnie.

[...]

Jesli dochody spadaja, to chyba klub na tym cierpi?

[...]

Czesc kibicow przychodzi na mecz tylko po to, by obejrzec zmagania 22 pilkarzy na boisku. Czesc przychodzi po to, by obejrzec mecz i przy okazji pospiewac i wesprzec dopingiem swoja druzyne. Wreszcie dla czesci najwazniejsza jest rywalizacja na trybunach i wszystko co sie z tym wiaze. Dla kazdego z nich powinno byc miejsce na stadionie. Ty ograniczasz sie tylko do tej pierwszej grupy kibicowskiej i uwazasz, ze kto ma inne priorytety, nie zasluguje na miano kibica. Oczywiscie sie z tym nie zgadzam.

[...]

Oczywiscie, ze sponsorom nie jest to obojetne. Sponsorzy czesto wykorzystuja chocby zdjecia z racowisk. Zeby nie byc goloslownym - Betclic wyprodukowal ogromny baner wiszacy na zewnatrz IV trybuny stadionu Lecha, na ktorym to banerze jest widoczna oprawa z wykorzystanie rac.
Co wiecej, twierdze, ze najwiekszym kapitalem Lecha Poznan sa kibice. A to, ze czasem zlamali jeden czy drugi przepis o racach czy flagach jakos w tym nie zaszkodzil.

A jesli chcesz przykladu, to porownaj sobie frekwencje we Wronkach na dzisiejszym meczu z tym z poczatku sezonu, gdy protest nie byl prowadzony.

A jest jakiś protest? Poważnie pytam, nie znam sprawy.

Co do protestu, to owszem jest. W skrocie - protest jest przeciwko przepisom PZPN-u odnosnie flag i polega na wstrzymaniu sie przez czesc meczu od dopingu. I prosze - porownaj frekwencje z dzis i z meczu z Belchatowem.

Data: 2009-09-19 15:25:13
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:h92i42$go5$1mx1.internetia.pl...
 W moim odczuciu (a bylem uczestnikiem tego wydarzenia) fakt zaistnienia tychze flag i transparentow wplynal pozytywnie na widowisko i atmosfere tego meczu. Brak wplynalby negatywnie.

OK, rozumiem to tak, że jest to (w tym przypadku) dla Ciebie fajny bajer urozmaicający przebieg spotkania. Coś o takim priorytecie ważności, jak dla kogoś innego np. cheerleaderki, maskotka, występ orkiestry, pokaz sztucznych ogni, etc. Z tym nie będę polemizował - może tak masz, że Ci się to podoba na tyle, że przy braku miałbyś dyskomfort. Sugerowałeś natomiast coś mocniejszego, tzn. że brak jakiejś flagi spowodowałby mniejszą ilość kibiców. Odnosząc to do zaproponowanego przykładu - że np. jakiś kibic Lecha nie pojedzie na PP, bo nie zawiśnie na płocie transparent "Kosovo je srbsko" czy jakiś inny. Czyli, że ta flaga/trans okaże się dla kibica WAŻNIEJSZA niż sam mecz ==> czyli, że bardziej będzie Serbem, Ślązakiem, anty PZPNowcem, antykomuchem, zwolennikiem KKK, etc. niż lechitą. Takiego case study bym oczekiwał na podparcie Twojej tezy.

Jesli dochody spadaja, to chyba klub na tym cierpi?

Bezapelacyjnie, ale nie wykazałeś do tej pory, że jest korelacja pomiędzy wieszaniem OKOLICZNOŚCIOWYCH, nie związanych z meczem flag, a dochodami klubu. Dla mnie z kolei ta sugestia (że ktoś posiedzi przed tv, skoro jakiejś flagi ma nie być na płocie) wydaje się dość absurdalna, z całym szacunkiem.

[...]

Może przyjmijmy, że wykładnią moich poglądów jest to, co tu piszę, a nie co komu byłoby wygodniejsze do obalenia. Nie napisałem ani słowa o tym kto jest "true" kibicem, natomiast wydaje mi się, że jak zauważasz, niektórzy mają inne priorytety. Jeśli priorytetem jest, aby wisiała niemeczowa flaga i w razie jej braku, ktoś na mecz nie pójdzie, to chyba logiczne, że w takim układzie bardziej kibicuje tej fladze, niż klubowi? Analogicznie, gdybym powiedział, że nie chodzę na filmy Almodovara, bo niewygodnie mi się siedzi w kinie, znaczyłoby to, że ważniejszy jest dla mnie komfort pośladków i kręgosłupa niż obcowanie ze sztuką na wielkim ekranie. Nie dostrzegam tu żadnej sprzeczności, ani dyskryminacji, zwyczajne stwierdzenie faktu. BTW, w Twoich opisach grup kibiców nie odnalezłem słowa o tym, dlaczego flagi niezwiązane z meczem mają być dla tych kibiców istotne. Przecież to nie jest nawet element rywalizacj na trybunach, jak to nazywasz.

[...]

Jasne, bo akurat race mają to do siebie, że dla wielu są "ładne". I dziwię się, że nie odwołałeś się do sponsora ligi, który też przyznawał nagrody kibicom, pokazując fotki, gdzie właśnie łamią oni te zakazy :) Tymczasem my mówimy o flagach i to nie klubowych, czyli w przeważającej większości nacjonalistycznych, rasistowskich, chuligańskich, czy obraźliwych/gorszących na innym tle. Te nieliczne, które mają być "czyste", też nie zawsze się takimi okazują, bo symbole są wieloznaczne, interpretacja różnych politycznych zjawisk też bywa różna (nawet jeśli mówimy o Powstaniu Warszawskim). I z tymi kontrowersjami już sponsorzy nie chcą się utożsamiać, bo flaga ma to do siebie, że stanowi jakąś wizytówkę tych, co za nią stoją.

Co wiecej, twierdze, ze najwiekszym kapitalem Lecha Poznan sa kibice. A to, ze czasem zlamali jeden czy drugi przepis o racach czy flagach jakos w tym nie zaszkodzil.

Tzn. w czym nie zaszkodził?

[...]

Wolałbym, żebyś Ty to zrobił, unikniemy od razu kontrowersji, związanych z tym, że każde media jakoś przekłamują frekwencję. Od razu jednak powiem, że nie uznaję tej "metody badawczej" za sensowną, dopóki nie będzie pewności, że różnica nie wynika z czegoś innego, np. klasy sportowej rywala. Kuknąłem właśnie w terminarz, gracie z Odrą Wodzisław, która na liście drużyn nieciekawych sportowo i kibicowsko jest w moim ścisłym Top 3. Gdybym miał zbojkotować jakiś mecz, to z Odrą byłoby mi najłatwiej, zwłaszcza że i tak pewnie bym się na niego nie wybrał :)

pzdr
JC

Data: 2009-09-19 16:17:47
Autor: wiesniadze
Lechia ukarana za 17.09.2009
Użytkownik JC napisał:
[...]

No właśnie . W tym tkwi problem .
Twoje zgrabne figury retoryczne wszystko gładko uzasadniają.
Ale to my próbujemy dotrzeć na każdy mecz, tworzymy flagi lub uczestniczymy w ich finansowaniu.
Później tacy jak Ty  kibice nawet nie „niedzielni” chcą  ustanawiać co wolno a co nie i dziwią się Ĺźe pewna część fanatykĂłw stanowi wspĂłlnotę złączoną nie jednym a wieloma elementami  wśrĂłd ktĂłrych  tylko  margines stanowią te negatywne i niepraworządne.

pozdro.wiesniadze

Data: 2009-09-19 16:33:10
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "wiesniadze" <wiesniadze@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h92pao$54b$1atlantis.news.neostrada.pl...
No właśnie . W tym tkwi problem .

To na ilu jestem meczach i dlaczego, to moja sprawa, a już na pewno nie problem. Chyba, że masz z tym problem? ;)

Później tacy jak Ty  kibice nawet nie "niedzielni" chcą  ustanawiać co wolno a co nie i dziwią się że pewna część fanatyków stanowi wspólnotę złączoną nie jednym a wieloma elementami  wśród których  tylko  margines stanowią te negatywne i niepraworządne.

Nieprawda. Nic nie chcę ustanawiać. Ustanawia PZPN i wg mnie jest to (zakaz publikacji treści niemeczowych) krok w dobrym kierunku i o tym piszę cały czas. Ty szukasz w tym chęci zagłady środowiska kibicowskiego, ale to takie dość charakterystyczne, że jak temat schodzi na dymy, flagi, race, to odpowiedzią ze strony tych kumatych zawsze jest to, że oni się z tym świetnie czują, a inni nie mogą krytykować bo są piknikami i/albo nie ma ich na każdym meczu.

Wracając do tematu, nie udało Ci się rzucić kontrargumentu. Sugerujesz, że pewna część fanatyków ma podobne poglądy. Sponio, niech sobie je manifestuje, ale z szacunkiem dla tych, ktorzy tego oglądać na stadionie nie chcą i na szczęście nie muszą. Jak pisałem, można sobie zupełnie legalnie i ze znacznie większą szansą na odzew, manifestować na mieście. Można też sobie wtedy odpalić race, sztuczne ognie, ściągnąć koszulkę, czy ułożyć się z kolegami w jakiś ładny rysunek, co tam kto lubi. Pytanie konkursowe brzmi zatem, dlaczego niby musi to być robione na stadionie, skoro piłka nożna nijak się ma do tych treści?

pzdr
JC

Data: 2009-09-19 16:44:42
Autor: wiesniadze
Lechia ukarana za 17.09.2009
Użytkownik JC napisał:
Użytkownik "wiesniadze" <wiesniadze@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h92pao$54b$1atlantis.news.neostrada.pl...

Wracając do tematu, nie udało Ci się rzucić kontrargumentu.
Cóż wobec Twojej zimnej logiki jestem bezsilny ;)

[...]

Tak się tylko składa że ja idę na stadion tylko częściowo dla piłkarzy(-ków) .Czasami chętnie  obejrzę oprawę , flagi i cały ten "folklor" mnie kręci . Za to płacę i tego oczekuję EOT ( bo zaraz WKS gra ;))

pozdro.wiesniadze

Data: 2009-09-19 17:07:30
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "wiesniadze" <wiesniadze@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h92qtc$8ob$1atlantis.news.neostrada.pl...
Wracając do tematu, nie udało Ci się rzucić kontrargumentu.
Cóż wobec Twojej zimnej logiki jestem bezsilny ;)

Nie Ty jeden, spokojnie ;)

Tak się tylko składa że ja idę na stadion tylko częściowo dla piłkarzy(-ków) .Czasami chętnie  obejrzę oprawę , flagi i cały ten "folklor" mnie kręci .

Folklor ok, jeśli dotyczy klubu, w tym wąskim zakresie nie ma między nami rozbieżności.

Za to płacę i tego oczekuję EOT ( bo zaraz WKS gra ;))

Heh, pozdrów Romka :) Ja też wyłażę zaraz, urodziny ełkaesiaka, obchodzone z kibicami Pogoni Szczecin:))

pzdr
JC

Data: 2009-09-20 10:29:03
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"JC" <xipetotec@gazeta.pl> wrote in message news:h92m3h$l52$1atena.e-wro.net...
[...]

Jesli dotychczasowe przyklady do Ciebie nie przemawiaja, to nie bede tracil czasu na wyszukiwanie innych. Przeciez i tak znajdziesz jakies ale...

[...]

Slowo okolicznosciowych jest tu zupelnie niepotrzebne. Przepisy PZPN dotycza kazdych flag.
Ponadto jesli oczekujesz takiego dowodu, ktory mialby walory dowodu sadowego, to od razu koncze dyskusje - szkoda na to czasu.

[...]

Napisales, ze kibic przychodzi na mecz tylko aby obejrzec mecz swojej druzyny. To nie jest prawda.

[...]

Oczywiscie ze jest to element rywalizacji na trybunach.

[...]

No tak, bo kibice to powinni robic sponsorom dobrze. Tylko i wylacznie dobrze. Dzieki za uswiadomienie.

Co wiecej, twierdze, ze najwiekszym kapitalem Lecha Poznan sa kibice. A to, ze czasem zlamali jeden czy drugi przepis o racach czy flagach jakos w tym nie zaszkodzil.

Tzn. w czym nie zaszkodził?

W tym, ze najwiekszym kapitalem Lecha Poznan sa kibice. Nie Warka, nie Betclic, nie Amica, ale kibice.

[...]

A sprawdziles, z kim gralismy pierwszy mecz? O ile Odra Wodzislaw nie budzi zadnych emocji wsrod kibicow Lecha, to GKS Belchatow jest przypadkiem identycznym. Oczywiscie frekwencja na Odrze byla slabsza niz na Belchatowie, co bylo widac golym okiem.

Data: 2009-09-20 14:17:37
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:h94p52$gnf$1mx1.internetia.pl...
[...]

To jest przykład na to, że coś Ci się na meczu w oprawie podobało, a nie że gdyby nie mogło zawisnąć "Oberschlesien" to byś się obraził i został w domu.

Slowo okolicznosciowych jest tu zupelnie niepotrzebne. Przepisy PZPN dotycza kazdych flag.

Dlaczego? Na meczu klubowym flagi klubu będą wisieć zawsze. Te z nazwami grup ultra/hools, hasła pod adresem PZPNu, symbole polityczne, komentarze do innych wydarzeń, wjazdy na przeciwnika, cudze flagi wieszane do góry kołami, itd. są okolicznościowe właśnie.

Ponadto jesli oczekujesz takiego dowodu, ktory mialby walory dowodu sadowego, to od razu koncze dyskusje - szkoda na to czasu.

Nie o to tu chodzi, tylko o cokolwiek co miałoby znamiona prawdopodobieństwa chociaż na podparcie tezy. Faktycznie, nie wydaje mi się, żeby w tak krótkim czasie można było wykazać tendencję, jaką sugerowałeś, więc jeśli nie ma lepszego "narzędzia", to dajmy temu spokój.

Napisales, ze kibic przychodzi na mecz tylko aby obejrzec mecz swojej druzyny. To nie jest prawda.

Napisałem że TYLKO? IMO to jest główny motyw, ale nie wykluczam, że ktoś przychodzi przy okazji obejrzeć oprawy, zjeść kiełbę, pokazać faka nielubianym kibicom, pośpiewać, patrzeć z pożądaniem na dziewczęta, pogadać z kumplami, itd. Każdy ma pewnie inne motywy i inną hierarchię ich ważności, ale że flaga na płocie może być ważniejsza od samego meczu?

Oczywiscie ze jest to element rywalizacji na trybunach.

Gdzieś się chyba rozjeżdżamy. Napisz, jaką flagę tego typu masz na myśli i na czym polega jej rola w rywalizacji.

No tak, bo kibice to powinni robic sponsorom dobrze. Tylko i wylacznie dobrze. Dzieki za uswiadomienie.

Nie, skąd, nic takiego nie napisałem. W trójkąciku klub-kibice-sponsor wszsytkie ogniwa są ważne i najlepiej byłoby, gdyby wzajemnie sobie nie robili kuku. Im lepsza współpraca, tym większe profity dla klubu, a to chyba priorytet dla kibiców także (przynajmniej powinien być).

W tym, ze najwiekszym kapitalem Lecha Poznan sa kibice. Nie Warka, nie Betclic, nie Amica, ale kibice.

Ale jak to się ma do tych rac, bo o to pytałem?

[...]

Dlatego właśnie uważam, że takie udowadnianie czegoś frekwencją na jednym meczu, do niczego nie prowadzi. Ty powiesz, że to skutek protestu, ja powiem, że być może wynika z klasy rywala, ktoś inny powie, że pierwszy mecz zawsze przyciąga więcej ludzi, itd. I pewnie na dodatek każdy będzie miał trochę racji. Możemy więc sobie póki co darować. O rzeczywistym obniżeniu frekwencji na skutek protestu mogliby kibice Legii coś powiedzieć.

pzdr
JC

Data: 2009-09-20 14:29:03
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009

"JC" <xipetotec@gazeta.pl> wrote in message news:h956gm$sal$1atena.e-wro.net...
[...]

Zatem powtorze raz jeszcze i na tym koncze ten watek: Powinno byc dozwolone wieszanie jakichkolwiek transparentow i flag, ktore nie lamia prawa polskiego. Koniec, kropka.

[...]

Potrafie sobie wyobrazic sytuacje, ze moze. I co w zwiazku z tym?

[...]

Juz Ci tlumaczylem sytuacje profitow na przykladzie Lecha Poznan. Klub zadowolony z dotychczasowej sytuacji, sponsorzy tez, kibice tez. A tu ktos z zewnatrz wjezdza z buciorami i nakazuje robic inaczej. No bo jak jest dobrze, to przeciez mozna to popsuc.

W tym, ze najwiekszym kapitalem Lecha Poznan sa kibice. Nie Warka, nie Betclic, nie Amica, ale kibice.

Ale jak to się ma do tych rac, bo o to pytałem?

Tak, ze odpalanie rac, czyli lamanie przepisow nie spowodowalo, by sponsorzy czy klub mieli do kibicow pretensje. Co wiecej, sponsorzy wykorzystuja lamanie przepisow przez kibicow dla swojego dobra. Cos tu chyba jest nie tak?

Data: 2009-09-20 15:32:30
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:h95773$r8d$1mx1.internetia.pl...

Zatem powtorze raz jeszcze i na tym koncze ten watek: Powinno byc dozwolone wieszanie jakichkolwiek transparentow i flag, ktore nie lamia prawa polskiego. Koniec, kropka.

Wydaje mi się, że całkiem sporo legalnych, acz wyjątkowo niefajnych rzeczy mogłoby wówczas zawisnąć na płocie.

Potrafie sobie wyobrazic sytuacje, ze moze. I co w zwiazku z tym?

W związku z tym tacy kibice czegoś tam mogliby sobie organizować imprezy, gdzie wieszaliby sobie wszystkie możliwe flagi. Wystawy, wernisaże, itd. :) Wilk byłby syty i owca cała.

[...]

Nie wydaje mi się, żeby ten zakaz miał wpłynąć negatywnie na współpracę z sponsorem. Mówiąc ściślej, myślę, że im to wisi, dopóki nie ma wrzawy, że ktoś poczuł się dotknięty treścią flagi.

[...]

Jest nie tak o tyle, że race to wg mnie osobna bajka. ZTCP to u was są przeszkolone osoby, więc można mieć nadzieję, że ew. pokazy byłyby bezpieczne i nikt by później tymi zabawkami nie obrzucał kibiców gości na przykład, zwłaszcza gdyby pokaz był monitorowany, a osoby wykonujące pokaz wcześniej podały swoje dane, itd. Z flagami jest inaczej-samowolka już była i każdy pamięta jakie arcydzieła (pomiędzy kilkoma fajnymi, to trzeba przyznać) zdobiły płoty. Dopóki się nie zacznie tego cenzurować, to ta zabawa będzie kwitła dalej.

pzdr
JC

Data: 2009-09-20 15:40:05
Autor: Danpe
Lechia ukarana za 17.09.2009
On Sun, 20 Sep 2009 15:32:30 +0200, "JC" <xipetotec@gazeta.pl> wrote:

[...]

sam sie smiejesz z debilizmu wlasnego posta?
Ciekawy przypadek.

[...]

 to sobie przypomnij mecz Wisla-Lech.
Przeszkolenie swoja droga, a wylapywanie cwokow z Poznania swoja.
Ani jeden idiota z Lecha po tym meczu kary nie dostal z tego co mi
wiadomo.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-09-20 19:43:42
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Danpe" <danpe_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:u2ccb5hb32sr1c2drj8l4oq8mi9lke2se64ax.com...
sam sie smiejesz z debilizmu wlasnego posta?
Ciekawy przypadek.

Bardzo mnie bawi perspektywa tych flag, które są tak ważne dla kibiców, że aż nie chodzą na mecze, skoro nie można ich powiesić. Idąc dalej, wyobrażam sobie imprezę tego typu kibiców: lekki catering, płótna rozwieszone na płocie i tłum koneserów flag stadionowych, dyskutujących z widocznym znawstwem o wykonaniu i kompozycji kawałka prześcieradła.

to sobie przypomnij mecz Wisla-Lech.
Przeszkolenie swoja droga, a wylapywanie cwokow z Poznania swoja.
Ani jeden idiota z Lecha po tym meczu kary nie dostal z tego co mi
wiadomo.

No ale sponsorzy i klub są podobno zachwyceni współpracą, też pewnie czytałeś. Zabawa z kibicami tak właśnie wygląda: kiedy sobie i własnym klubom robią krzywdę, to im się czegoś zakazuje, wtedy oni się obrażają, że przecież mają dobre intencje, po czym z reguły jakoś te zakazy obchodzą i dalej robią sobie kuku.

pzdr
JC

Data: 2009-09-20 16:12:26
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"JC" <xipetotec@gazeta.pl> wrote in message news:h95at3$bms$1atena.e-wro.net...
 Dopóki się nie zacznie tego cenzurować, to ta zabawa będzie kwitła dalej.

Na zakonczenie - proponuje cenzurowac prspn, to tyle debilizmow i wyjatkowo niefajnych rzeczy, jakie tu sie czyta, to wola o pomste do nieba. Zatem proponuje cenzure i akceptacje kazdego posta przed publikacja. Na cenzora proponuje Budzynskiego i JC, bo wy dwaj macie najwieksze zapedy cenzorskie i niewatpliwie bardzo chetnie sie tego podejmiecie :).

Data: 2009-09-20 16:53:05
Autor: Cavallino
Lechia ukarana za 17.09.2009
Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:h95d8u$1ki$1mx1.internetia.pl...
[...]

W internecie to się nazywa moderowanie, jest bardzo często spotykane i faktycznie podnosi jakość grupy czy forum.
Nigdy nie brałeś udziału w żadnym moderowanym forum, tylko dlatego że jest moderowane?
Oczywiście zgadzam się, że moderacja post factum jest zdecydowanie sensowniejsza, ale bez przesady, nie jest to powód do niewspierania swojej drużyny, zwłaszcza gdy to nie klub wymusił takie działania.

Data: 2009-09-20 19:01:20
Autor: bodyn
Lechia ukarana za 17.09.2009
Andy pisze:
[...]

Zaloz swoja grupe bedzie mogl cenzurowac ile chcesz

Data: 2009-09-20 15:43:40
Autor: Cavallino
Lechia ukarana za 17.09.2009
[...]

O ja cię pierdzielę.
Niezły stopień oderwania od ziemi.

Tak, ze odpalanie rac, czyli lamanie przepisow nie spowodowalo, by sponsorzy czy klub mieli do kibicow pretensje.

A za nieodpalanie by mieli?
Czy może odpalac trzeba, płoty obwiesić trzeba, bo tak i już?

Data: 2009-09-19 14:48:08
Autor: AJK
Lechia ukarana za 17.09.2009
19-09-2009  o godz. 13:14 Andy napisał:

[...]

Ależ może. Wystarczy, że zrezygnuje z uczestnictwa w rozgrywkach, których
zasady (w dowolnym punkcie) mu nie odpowiadają i może sobie wieszać co
chce i gdzie chce, nawet całe stadion okleić stwierdzeniami o kulerskości
kibiców. Przynależność do PZPN i branie udziału w rozgrywkach
organizowanych przez Ekstraklasa S.A. nie jest przymusowe. Ale jeśli już
ktoś się na to decyduje - to sorry - z całym dobrodziejstwem i
niedobrodziejstwem reguł przez nie wyznaczanych.

--
AJK

Data: 2009-09-19 12:30:09
Autor: wiesniadze
Użytkownik JC napisał:

I dlatego nie chodzisz na koncerty. A jeśli chodzisz, to jest to wpisane w spektakl, że artysta sobie coś opowie - czy to każe tłumowi pobić kogoś,

Ja tego na koncertach nie szukam ale godzę się z tym jako uzupełnieniem wizerunku gwiazdy lub specyfiką odbiorcy. Ty nie dzieląc widowiska na enklawy gdzie wolno i wypada a gdzie nie.Cóż - blokers ( choć to uproszczenie) ma prawo do swojego patriotyzm ale nie ma miejsca do jego manifestacji bo jest wyrzutkiem dla organizatorów eventów, widowisk itp
Inna  sprawa  że jeżeli Dylan czy undergroundowi raperzy śpiewając o ucisku czy dyskryminacji to takie wypowiedzi są spójne z ich twórczością. Społecznikostwo Madonny jest koniunkturalne (  ma się do jej wizerunku nijak )i wynika z tego że tego typu postawy pozwalają ciągle pląsać na scenie emerytom w rodzaju Bono.

[...]

Jeżeli hasła nie są niezgodne z prawem to stadion jest dobrym miejscem do promowania postaw pozytywnych, opartych na powszechnie uznawanych zasadach. Ponadto ich pojawianie się jest wynikiem bardziej szczerych intencji niż na politycznych spędach gdzie obecność wielu osób wynika z koniunktury.
Ciekawe co byś powiedział na np stadionową akcję "nie bij dzieci "albo "bądź trzeźwy" też do zerwania z płotu ?

pozdro.wiesniadze

Data: 2009-09-19 13:19:34
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "wiesniadze" <wiesniadze@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h92bvu$6lp$1atlantis.news.neostrada.pl...
Ja tego na koncertach nie szukam ale godzę się z tym jako uzupełnieniem wizerunku gwiazdy lub specyfiką odbiorcy. Ty nie dzieląc widowiska na enklawy gdzie wolno i wypada a gdzie nie.

Zgubiłem trop-mówisz o artystach czy fanach teraz?

Cóż - blokers ( choć to uproszczenie) ma prawo do swojego patriotyzm ale nie ma miejsca do jego manifestacji bo jest wyrzutkiem dla organizatorów eventów, widowisk itp

Bzdura. Dalej nie wiem, czy bijesz do artystów, czy fanów, ale mają pełne prawo manifestować swoje poglądy, zarówno na imprezie, jak i poza nią. Jedynym warunkiem w praktyce jest ew. unikanie wulgaryzmów, szacunek dla mniejszości etnicznych i religijnych, etc. Dla fana jest jeszcze obowiązek dostosowania się do norm, które obowiązują na danym terenie. Żeby powiesić gdzieś flagę, powinieneś mieć na to zgodę właściciela obiektu i uszanować jego wolę, jeśli poprosi Cię o wzięcie na wstrzymanie.

[...]

To już jest chyba zupełnie poza tematem, kto jest w czym szczery w showbusinessie.

Jeżeli hasła nie są niezgodne z prawem to stadion jest dobrym miejscem do promowania postaw pozytywnych, opartych na powszechnie uznawanych zasadach.

Właśnie rzecz w tym, że to nie są z reguły "powszechnie uznawane" zasady, a ciężko też rozstrzygać bezspornie tę powszechność akceptacji. Dlatego lepiej, żeby sobie każdy manifestował we własnym zakresie, na własnej imprezie, nie wykorzystując faktu, że jest na bibce z kilkunastoma tysiącami innych ludzi i trzeba walnąć popisówę.

Ponadto ich pojawianie się jest wynikiem bardziej szczerych
intencji niż na politycznych spędach gdzie obecność wielu osób wynika z
koniunktury.

Z moich obserwacji wynika, że raczej jest odwrotnie, tzn. ktoś sobie wiesza na stadionie jakieś nazi symbole, bo jest z kumplami, a na sektorze rządzi prawo silniejszego. Na ulicy nie zrobiłby tego nigdy, bo zaraz ktoś by się nim zaopiekował.

Ciekawe co byś powiedział na np stadionową akcję "nie bij dzieci "albo "bądź trzeźwy" też do zerwania z płotu ?

Nie wiem dokładnie, jak lecą przepisy, ale wydaje mi się, że jest opcja proszenia o zgodę na wywieszenie. Gdyby to były czyste rzeczy, do których naprawdę nie można się przyczepić, to spoko. Problem w tym, że w zasadzie wszystko, co łączy się z prywatną sferą przekonań (polityka, religia) jest problematyczne, jednemu się podoba, drugiego obraża. W sytuacji, gdy na płocie nie wiszą ani portrety Hessa, ani Che Gueavary fani jednego nie będą się irytować obecnością drugich, ani nie będą sobie argumentować bluzgami czy ręcznie, kto ma fajniejsze poglądy. I taki jest wg mnie wyłączny cel tych przepisów - nie prowokować niepotrzebnych konfliktów.

pzdr
JC

Data: 2009-09-21 12:51:33
Autor: Mane
Lechia ukarana za 17.09.2009
"Kibice Ruchu Chorzów nie zapomnieli o tragicznie zmarłych górnikach z kopalni Wujek -- Śląsk. Fani Niebieskich uczcili ich pamięć podczas meczu z Cracovią."

Ciekawe czy bedzie kara, w koncu tresc nie zwiazana z klubem.

Data: 2009-09-21 13:00:59
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"Mane" <mane1@wp.pl> wrote in message news:h97lt4$fq7$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jesli nie bedzie kary, to bedzie oznaczalo, ze Ekstraklasa S.A. stosuje przepisy wybiorczo.

Lecha pewnie tez ukaraja za transparent "Wasyl trzymaj sie".

Data: 2009-09-22 16:41:14
Autor: Andy
Lechia ukarana za 17.09.2009
"Andy" <adaw@teko.pl> wrote in message news:h97mhj$n1p$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

No prosze, nawet (bardzo mocno podkreslam slowo nawet) Jacek Sarzalo, dziennikarz standardowo niezyczliwy srodowisku kibicowskiemu obsmiewa na swoim blogu kare dla Lechii i apeluje o niekaranie Lecha i Ruchu. To powinno dac do myslenia poplecznikom PZPN-owskich absurdow, ktorych na tej grupie nie brakuje.

Data: 2009-09-22 19:36:24
Autor: JC
Lechia ukarana za 17.09.2009

Użytkownik "Andy" <adaw@teko.pl> napisał w wiadomości news:h9ao9j$m2d$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Największym absurdem, jaki dostrzegam w działaniach PZPN jest niekonsekwencja. Co coś ustalą, to się okazuje, że nie można wyegzekwować, bo mamy do czynienia z "wyjątkowym przypadkiem" i trzeba się pochylić nad nim ze zrozumieniem. Tak było przez lata z licencjami, karami za korupcję, rezygnacjami Listkiewicza, itd.

pzdr
JC

Lechia ukarana za 17.09.2009