Lechocjonalia, czyli katastrofalne kolekcje.

Data: 2010-05-22 14:40:30
Autor: karwanjestdebilem
Lechocjonalia, czyli katastrofalne kolekcje.
Popiersia Lecha Kaczyńskiego autorstwa "sławnego patrioty" po 40 zł; miniaturki prezydenckiego samolotu po 220;, pakiet ośmiu internetowych domen katyńsko-smoleńskich - 60 tys.

Gipsowy odlew prezydencki ma 16 centymetrów wysokości, na życzenie klienta rzeźbiarz może go pomalować emalią, lub psiknąć złotolem. - Cena: 5 złotych od sztuki - informuje na stronie Allegro.pl. osoba, która przedstawia się jako "agent słynnego rzeźbiarza i wielkiego patrioty Bartłomieja Kurzei".

Kurzeja, absolwent ASP, pochodzi z Nowego Targu. Chciał w tym roku kandydować na prezydenta RP. Zbierał podpisy, ale nie udało mu się zgromadzić wystarczającej ilości. On i jego "agent" to twórcy internetowej Telewizji Narodowej. Umieścili w sieci ponad 200 przemówień, w których lżą Żydów, polityków Platformy, Ukraińców, dziennikarzy i mniejszości seksualne. Są tak radykalni, że zostali wyrzuceni nawet z Koła Przyjaciół Radia Maryja.

Teraz uruchomili manufakturę produkującą popiersia Lecha Kaczyńskiego.

- Interes idzie świetnie - zapewnia agent, który nie chce się przedstawić z nazwiska. - Nie muszę pana zachęcać, bo nazwisko Kurzei jest wystarczającą rekomendacją, ale powiem tylko, że popiersie stoi nawet w salonie Andrzeja Leppera. Kilka sztuk przekazaliśmy też do Kancelarii Prezydenta. Dzieło wyszło spod ręki wielkiego patrioty, który jest przyjacielem Jana Kobylańskiego.

- Jakie to ma znaczenie?

- Włożył w tę robotę serce i całego siebie. Można powiedzieć, że to popiersia z duszą. Kupują je tylko czystej krwi Polacy i patrioci.

Chwila prawdy - 500 zł.

Portrety z wizerunkiem Lecha Kaczyńskiego oferuje w sieci kilkunastu artystów. - Ceny są jarmarczne, a zainteresowanie niestety marne - mówi Damian Gierlach, malarz z Lublina. Sam wystawił na aukcji dwie akwarele - tańsza (40 zł) to portret byłego prezydenta w garniturze, droższa (70 zł) datowana na 10 kwietnia, przedstawia Lecha Kaczyńskiego na tle błękitnego nieba, w rogu obrazu polskie godło. Na razie rzecz nie znalazła kupca.

- Poczekam, być może coś się ruszy.

- Dlaczego Kaczyński?

- Jestem artystą, który reaguje na wydarzenia. Kiedy zmarł Czesław Niemen też go namalowałem. Obrazy Czesia szły od ręki. Prezydent sprzedaje się gorzej.

Problem ze sprzedażą obrazu ma np. gdański artysta Rafał Stryjecki, absolwent ASP, specjalista od malarstwa olejnego. Jego płótno zatytułowane "Chwila prawdy - Lech Kaczyński" można kupić na Allegro.pl za 500 zł. Gdy dobrze się przyjrzeć dziełu, widać raczej Jarosława, niż Lecha.

- Namalowałem to sześć lat temu, trochę czasu już minęło, ale zapewniam, że za pierwowzór postaci służył mi Lech - mówi Stryjecki.

- Ale postać nie ma charakterystycznego dla Lecha znamienia z lewej strony twarzy - koło nosa.

- To jest pewna wizja, a nie realne odzwierciedlenie. Przecież Lech Kaczyński mi nie pozował. Malowałem ze zdjęcia.

- Może pomylił pan fotografie?

- Nie jestem jakimś wybitnym znawcą polityki, lecz pomyłka raczej nie wchodzi w grę. Bez wątpienia chciałem sportretować Lecha. Tytuł "Chwila prawdy" nie jest przypadkowy. Na obrazie bohater zastanawia się, w jaką stroną pójdzie Polska. Stąd w oczach głębia wynikająca z troski o Polskę.

Jest okazja, by zarobić parę groszy

Problemów ze zbytem nie mają sprzedawcy autografów Lecha Kaczyńskiego. Idą na Allegro.pl, jak świeże bułeczki. Oryginały kosztują od 50 do 300 złotych, podpisy drukowane (np. ulotki z kampanii prezydenckiej w 2005 roku) można kupić już od 10 zł.

- Kilka miesięcy temu napisałem do Kancelarii Prezydenta prośbę o zdjęcie z podpisami Marii i Lecha Kaczyńskich, bo chciałem je oprawić i powiesić w salonie - mówi internauta o pseudonimie Hir72. - Listonosz przyniósł przesyłkę 10 kwietnia rano.

I taką cenną pamiątkę wystawia pan na sprzedaż?

- Nie jestem wielkim kolekcjonerem. Pomyślałem, że komuś bardziej może się przydać. No i jak jest okazja, żeby zarobić parę groszy. Kupiec wylicytował 255 złotych. Jeszcze nie zapłacił, czekam. Jeśli pieniądze nie wpłyną, wystawię zdjęcie ponownie. Teraz już za wyższą cenę.

Taniej można kupić archiwalne numery gazet z artykułami o pierwszej parze i relacjami z katastrofy. Allegrowicz PostPress sprzedaje za 20 zł "Zestaw 11 czasopism związanych z Tragedią Smoleńską". W pakiecie - żałobne wydania m. in. "Chwili dla Ciebie", "Gali", "Rewii" oraz "Życia na gorąco".

Internauta Gunsiara wystawił na Allegro - za 7 zł - numer "Vivy", ze zdjęciem Dody całującej prezydenta. "Fotorelacja z Balu Dziennikarzy 2010 ukazała się niedługo przed śmiercią prezydenckiej pary [w rzeczywistości - 18 stycznia] Dużo zdjęć, sześć stron, polecam!.

Kolejny hit Allegro - miniaturki prezydenckiego Tupoleva 145. Sprzedaje je internauta Skysieyo. Samolociki - w biało-czerwonych barwach - reklamuje tak:

"Producentem będzie firma Phoenix Models, samoloty będą dostępne pod koniec czerwca. Ostateczna deklaracja dla producenta co do zamawianej ilości sztuk [musi wpłynąć] do 17 maja 2010, zatem zapraszam do zakupów tylko na tej aukcji, okazja już się nie powtórzy."

Cena - 220 zł za sztukę.

Inwestycja przyniesie duże zyski

Interes na katastrofie zwietrzyli też łowcy domen internetowych. Zarezerwowali i wystawili na sprzedaż kilkadziesiąt adresów związanych z Katyniem, Smoleńskiem i Lechem Kaczyńskim.

Domena www.katastrofa-tupoleva.pl kosztuje na Allegro 10 tys. zł. Jeszcze większy biznes zrobić chce sprzedawca o pseudonimie bigberlo. Oferuje osiem domen (katynwycieczki.pl, wycieczkikatyn.pl, smolenskwycieczki.pl, smolenskwycieczka.pl itd.). Przyznaje bez ogródek:

"Jestem w pewnym sensie monopolistą na domeny związane z tego typu wyjazdami. Niestety nie posiadam wystarczających środków i czasu do stworzenia poniższych stron, dlatego wystawiam je na sprzedaż (...) Na portalach informacyjnych można znaleźć dużo informacji na temat zwiększonej ilości wyjazdów w tamte rejony oraz, że specjaliści prognozują największe wzrosty jesienią, gdy szkoły zaczną organizować wycieczki. Partia polityczna [tak w oryginale] pragnie również przeforsować ustawę o obowiązkowych wycieczkach do Katynia. (...) Łatwo sobie wyobrazić jak duży jest to rynek (ludność Polski, ilość szkolnych wycieczek, czas przez jaki te rejony będę w naszej pamięci), dlatego inwestycja w moje domeny szybko się zwróci i przyniesie duże zyski."

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,7901594,Lechocjonalia__czyli_katastrofalne_kolekcje.html?as=2&startsz=x#ixzz0of4U9hh3

Przemysław Warzywny

--

"Wygrana w wyborach Jarosława Kaczyńskiego może spowodować, że Polska spadnie do rangi Ruandy i Burundi, a rządziłby nią "człowiek, który ma doświadczenie w hodowli zwierząt futerkowych".

Data: 2010-05-22 15:16:28
Autor: Tytus
Lechocjonalia, czyli katastrofalne kolekcje.
Data: 2010-05-22 15:19:00
Autor: Tomy M.

Użytkownik "Tytus" <popierdolka75@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ht8lfc$m15$1inews.gazeta.pl...
Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,7901594,Lechocjonalia__czyli_katastrofalne_kolekcje.html?as=2&startsz=x#ixzz0of4U9hh3

Czyli GWno prawda :)

Gówna nie czytamy.

Tomy M.

Data: 2010-05-22 15:25:43
Autor: karwanjestdebilem
Lechocjonalia, czyli katastrofalne kolekcje.

Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał

Gówna nie czytamy.

 Czytacie. Dla was Rydzykowy szmatławiec jest jak powietrze.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-05-22 15:52:13
Autor: Tytus

"karwanjestdebilem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> wrote in message news:ht8m0q$o00$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał

Gówna nie czytamy.

Czytacie. Dla was Rydzykowy szmatławiec jest jak powietrze.

Przemysław Warzywny
--

Nie wiedziale, zes ty czlowiek takiej wiary...

Data: 2010-05-22 16:03:25
Autor: Tomy M.

Użytkownik "Tytus" <popierdolka75@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ht8nid$t0e$1inews.gazeta.pl...

Czytacie. Dla was Rydzykowy szmatławiec jest jak powietrze.

Przemysław Warzywny

Rydzyk jakieś pismo wydaje?

Tomy M.

Data: 2010-05-22 18:25:27
Autor: karwanjestdebilem
Lechocjonalia, czyli katastrofalne kolekcje.

Użytkownik "Tytus" <popierdolka75@gazeta.pl> napisał

Nie wiedziale, zes ty czlowiek takiej wiary...

Tzn. jakiej?

Przemysław Warzywny

Data: 2010-05-22 18:17:40
Autor: Tytus

"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> wrote in message news:4bf7f8fb$1news.home.net.pl...

[...]

Toz mowi za siebie, czyli za nas :)

Lechocjonalia, czyli katastrofalne kolekcje.