Lechu antypatriotyczny

Data: 2011-09-06 15:16:13
Autor: Grzegorz Z.
Lechu antypatriotyczny
Lech Wałęsa nie przyjmuje Krzyża Wielkiego Orderu Witolda Wielkiego -
jednego z najwyższych odznaczeń nadanych przez władze Republiki Litewskiej.
Były prezydent zaznaczył, że odbierze odznaczenie, gdy polepszy się
traktowanie Polaków na Litwie.

Swoje stanowisko w tej sprawie Wałęsa wyraził w liście do ambasador Litwy w
Polsce Lorety Zakarevicziene.

Prezes Instytutu Lecha Wałęsy Piotr Gulczyński, list byłego prezydenta do
ambasador Litwy w Polsce jest konsekwencją zapytań o możliwość odbioru
odznaczenia, jakie do Lecha Wałęsy kierowali przedstawiciele ambasady.

"Chciałbym móc przyjąć to odznaczenie"

W liście Wałęsa podziękował najwyższym władzom Republiki Litewskiej, w tym
prezydent Dalii Grybauskaite, za przyznanie mu odznaczenia.

Jak podkreślił, cieszy się, iż wolna Litwa w ten sposób uznaje jego
osobisty wkład w rozwój stosunków międzypaństwowych między Republiką
Litewską a Rzeczpospolitą Polską i jego "aktywną działalność na rzecz
budowy przyjaznych stosunków pomiędzy narodami obu krajów oraz współpracy
dobrosąsiedzkiej".

Wałęsa dodał, że dla umacniania relacji między naszymi krajami chciałby
"móc przyjąć to odznaczenie".

"Respektujcie prawo do własnego imienia i nazwiska"

-Jestem jednak głęboko zaniepokojony obecną sytuacją dotyczącą
respektowania na Litwie praw moich rodaków do języka, kultywowania tradycji
i szacunku dla kultury polskiej. Jestem przekonany, iż ramy współpracy
naszych państw w ramach Unii Europejskiej powinny ten respekt dla praw
mniejszości polskiej w Republice Litewskiej wzmacniać, a nie ograniczać -
napisał.

- Mam głęboką nadzieję, że władze Republiki Litewskiej doprowadzą do
sytuacji, kiedy będę mógł przyznane mi odznaczenie odebrać, ale w warunkach
respektowania prawa, moich rodaków i mojego własnego, do używania - tak jak
na całym świecie - własnego imienia i nazwiska - zakończył swój list
Wałęsa.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,10239430,Lech_Walesa_nie_przyjmuje_litewskiego_odznaczenia.html

--
Socjalizm nigdy nie zapuścił w Ameryce korzeni bo biedni w tym kraju nie
uważają się za wyzyskiwany proletariat, tylko za milionerów w przejściowych

Lechu antypatriotyczny