Data: 2018-09-07 17:41:54 | |
Autor: Dominik Ałaszewski | |
Ledowe H4 - warto? | |
Dnia 07.09.2018 Lisciasty <lisciasty@post.pl> napisał/a:
Testował ktoś może takie wynalazki? Interesuje mnie czy są Testowali w 101 napraw TVN Turbo i wyniki były bardzo przyzwoite. Wujek G podpowiada, że był to odcinek 6 serii piątej. Ale konkluzja była oczywista- homologacji nie mają, używać nie wolno. -- Dominik Ałaszewski (via raspbianowy slrn) "W życiu piękne są tylko chwile..." (Ryszard Riedel) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Pisząc na priv zmień domenę na gmail. |
|
Data: 2018-09-07 20:05:11 | |
Autor: Marek S | |
Ledowe H4 - warto? | |
W dniu 2018-09-07 o 19:41, Dominik Ałaszewski pisze:
Ale konkluzja była Dodam jeszcze, że nawet gdyby miały bezcelową homologację to i tak nie byłoby można ich używać w miejsce żarówek bo reflektor ma homologację do szklaków. Nadruk jest na każdym reflektorze widnieje. Głupie to, ale takie mamy prawo. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-09-08 02:30:08 | |
Autor: J.F. | |
Ledowe H4 - warto? | |
Dnia Fri, 7 Sep 2018 20:05:11 +0200, Marek S napisał(a):
W dniu 2018-09-07 o 19:41, Dominik Ałaszewski pisze: Hm, czy na pewno ? Gdyby ktos zrobil kompatybilne zrodlo swiatla i homologowal - nie mozna by uzywac ? Czy raczej nie mozna by homologowac, skoro w tytule przepisu stoi "zarówka" ? J. |
|
Data: 2018-09-09 00:01:20 | |
Autor: Marek S | |
Ledowe H4 - warto? | |
W dniu 2018-09-08 o 02:30, J.F. pisze:
Hm, czy na pewno ? Na logikę: to nie żarówka kształtuje wiązkę światła lecz reflektor. Oczywiście z zastrzeżeniem, że żarówka emituje światło na boki - a nie do przodu. Nie wyobrażam sobie jak można wykonać "żarówkę" LED o takich samych wymiarach co odpowiednik Hx, która by powodowała zniekształcenie emitowanej wiązki. Jedyna rzecz do jakiej można się przyczepić to jasność tego światła. Ale ona może być również różna w przypadku zwykłych żarówek. Więc ten aspekt odpada. Czy coś jeszcze zostaje do uwzględnienia? Ja nie dostrzegam. W/g tych przemyśleń, zastąpienie zwykłej żarówki na rzecz LEDowej niczego nie zmienia. Homologacja dla żarówek nie-LED nie przekonuje mnie do opinii, że wsadzenie LED coś zepsuje. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-09-09 01:12:40 | |
Autor: J.F. | |
Ledowe H4 - warto? | |
Dnia Sun, 9 Sep 2018 00:01:20 +0200, Marek S napisał(a):
W dniu 2018-09-08 o 02:30, J.F. pisze: Tylko trzeba by taka zrobic, a to nie jest takie latwe. Jedyna rzecz do jakiej można się przyczepić to jasność tego światła. Ale ona może być również różna w przypadku zwykłych żarówek. Więc ten aspekt odpada. Sa odpowiednie widelki w przepisach. Czy coś jeszcze zostaje do uwzględnienia? Ja nie dostrzegam. Nie o to chodzi. Masz uzywac homologowanej zarowki, bo homologacja stwierdza zgodnosc parametrow z wymogami. Jak uzywasz niehomologowanej, to masz klopot. Powstaje jednak pytanie, czy jakis producent, gdyby dobrze zrobil, moglby uzyskac homologacje, czy uslyszalby "ale to nie jest ZAROWKA". Bo przepisy sa dla zarowek. J. |
|
Data: 2018-09-10 13:20:09 | |
Autor: T. | |
Ledowe H4 - warto? | |
Powstaje jednak pytanie, czy jakis producent, gdyby dobrze zrobil, Nie ma co dywagować - Unia już zakazała zarówek halogenowych do opraw oświetleniowych - pewnie za chwilę zakażą i w samochodach. Wymyślą jakieś k... drogie zamienniki i nakażą używać. T. |
|
Data: 2018-09-10 21:13:02 | |
Autor: Marek S | |
Ledowe H4 - warto? | |
W dniu 2018-09-09 o 01:12, J.F. pisze:
W każdym sklepie tuningowym bez problemu dostaniesz takowe. Jedyna rzecz do jakiej można się przyczepić to jasność tego światła. Ale Więc dlatego napisałem, że ten aspekt odpada. Nie o to chodzi. Masz uzywac homologowanej zarowki, bo homologacja Jest inaczej: homologowaną żarówkę LED mógłbyś wsadzić sobie w... z pewnością nie do reflektora :-D Powstaje jednak pytanie, czy jakis producent, gdyby dobrze zrobil, Nie ma sensu robić homologacji LED bo i tak będą niedopuszczane do użycia z uwagi na homologację klosza do żarówek tradycyjnych. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-09-11 13:23:39 | |
Autor: J.F. | |
Ledowe H4 - warto? | |
Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pn6fo4$ul9$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2018-09-09 o 01:12, J.F. pisze: Tylko trzeba by taka zrobic, a to nie jest takie latwe.W każdym sklepie tuningowym bez problemu dostaniesz takowe. Ale czy dobrze zrobione, tak jak na tym linku ? LED powinny byc tylko tam, gdzie zarowka ma włókno. Nie o to chodzi. Masz uzywac homologowanej zarowki, bo homologacja Jest inaczej: homologowaną żarówkę LED mógłbyś wsadzić sobie w... z pewnością nie do reflektora :-D Powstaje jednak pytanie, czy jakis producent, gdyby dobrze zrobil, Nie ma sensu robić homologacji LED bo i tak będą niedopuszczane do użycia z uwagi na homologację klosza do żarówek tradycyjnych. Ale czy na pewno ? Reflektor wymaga stosowania żarówki H4, wiec jak wstawimy zródło LED z papierem, ze spelnia wymagania żarowki H4 ... Tylko czy ktos sie odwazy wypisac taki papier dla LED ... J. |
|
Data: 2018-09-12 01:09:04 | |
Autor: Marek S | |
Ledowe H4 - warto? | |
W dniu 2018-09-11 o 13:23, J.F. pisze:
Nie ma sensu robić homologacji LED bo i tak będą niedopuszczane do użycia z uwagi na homologację klosza do żarówek tradycyjnych. Na pewno. Homologacja klosza jest do oświetlenia żarowego lub LEDowego. Nie ma opcji zastosowania żarówki w kloszu LEdowym jak i odwrotnie. Reflektor wymaga stosowania żarówki H4, wiec jak wstawimy zródło LED z papierem, ze spelnia wymagania żarowki H4 ... Byłby frajerem. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-09-12 13:12:05 | |
Autor: J.F. | |
Ledowe H4 - warto? | |
Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pn9hui$q0k$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2018-09-11 o 13:23, J.F. pisze: Nie ma sensu robić homologacji LED bo i tak będą niedopuszczane do użycia z uwagi na homologację klosza do żarówek tradycyjnych.Ale czy na pewno ? Na pewno. Homologacja klosza jest do oświetlenia żarowego lub LEDowego. Nie ma opcji zastosowania żarówki w kloszu LEdowym jak i odwrotnie. Reflektor wymaga stosowania żarówki H4, wiec jak wstawimy zródło LED z papierem, ze spelnia wymagania żarowki H4 ... Byłby frajerem. Dlaczego - wymagania sa spisane i chyba mozliwe do spelnienia. Sprawdzamy na zyczenie producenta czy sa spełnione i wychodzi, ze są. Tylko ze w nagłówku wymagan stoi "incadescent lamp", a oni nam tu wyraznie cos innego podsuneli. Gdzies tam jeszcze jest sprawa cokołu - zarowka powinna miec styki zgodne z przepisem i w odpowiednim miejscu, a tu nam podsuwaja cos z kabelkiem, jakims dodatkowym pudelkiem, wtykiem. Homologowana, wiec klient powinien wstawic na miejsce starej, wcisnac zlacze i zapomniec, a nie narzekac, ze mu sie pudelko nie miesci. J. |
|
Data: 2018-09-12 23:41:40 | |
Autor: Marek S | |
Ledowe H4 - warto? | |
W dniu 2018-09-12 o 13:12, J.F. pisze:
Dlaczego - wymagania sa spisane i chyba mozliwe do spelnienia. Jeszcze raz powtórzę, homologacja jest na parę: rodzaj źródła światła + klosz. Jak chcesz pogodzić homologację klosza na żarówki tradycyjne z żarówką nie-tradycyjną? Nie ma żadnego znaczenia, że LED będzie świecił identycznie do żarówki (w sensie wiązki światła) bo nie chodzi o technologię lecz o papier. Żyjemy w epoce rzeczywistości papierowej. Jeśli w papierach masz napisane ciężarówka, to masz ciężarówkę nawet jeśli sąsiad ma to samo auto zarejestrowane jako osobowe. Pomysł Google z rzeczywistością rozszerzoną jest nie głupi bo obecnie patrząc na przedmiot nie wiesz co masz widzieć. :-) Tylko ze w nagłówku wymagan stoi "incadescent lamp", a oni nam tu wyraznie cos innego podsuneli. Pewnie mówisz o LEDzie z opcją "dzienną" ? Homologowana, wiec klient powinien wstawic na miejsce starej, wcisnac zlacze i zapomniec, a nie narzekac, ze mu sie pudelko nie miesci. Narzekać będzie jak majster podczas badania technicznego ambicjonalnie przyczepi się do tematu. Na czas badania trzeba będzie wstawić żarówkę w miejsce "homologowanego" LED'a. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-09-13 08:36:45 | |
Autor: J.F. | |
Ledowe H4 - warto? | |
Dnia Wed, 12 Sep 2018 23:41:40 +0200, Marek S napisał(a):
W dniu 2018-09-12 o 13:12, J.F. pisze: Homologacja jest na zarowke. I druga - na reflektor, ktory ma uzywac homologowanej zarowki. Nie ma żadnego znaczenia, że LED będzie świecił identycznie do żarówki (w sensie wiązki światła) bo nie chodzi o technologię lecz o papier. A jakby producent takiej "zarowki LED" o papier wystapil ? Tylko ze w nagłówku wymagan stoi "incadescent lamp", a oni nam tu wyraznie cos innego podsuneli. H4 to H4, ma dwa wlokna. Ale z H1 czy H7 podobny problem. Homologowana, wiec klient powinien wstawic na miejsce starej, wcisnac zlacze i zapomniec, a nie narzekac, ze mu sie pudelko nie miesci. Byc moze.Bo mozna sprobowac zatkac mu gebe papierem ... tylko jest choc jedna hologowana LEDowka. J. |
|
Data: 2018-09-13 22:46:16 | |
Autor: Marek S | |
Ledowe H4 - warto? | |
W dniu 2018-09-13 o 08:36, J.F. pisze:
Homologacja jest na zarowke. Nie jest to prawdą. Przytocz jakiś link. W/g mojej wiedzy homologacje reflektora obejmuje rodzaj źródła światła w postaci żarowe/LED. Nie ma żadnego znaczenia, że LED będzie świecił identycznie do żarówki Ale nie jeden wystąpił i uzyskał! Nie zmienia to sytuacji bo nie wolno homologowanej żarówki LED użyć w miejsce homologowanej żarówki żarowej. Byc moze.Bo mozna sprobowac zatkac mu gebe papierem ... tylko jest Oczywiście, że jest: https://motoledy.pl/wg-typu-zarowki/category,bardzo-mocne-4000lm,141.html Poszukaj tych z frazą "homologacja". Znalazłem na tej stronie sztuk 8. Proponuję test - kup sobie takową i jedź do przeglądu rejestracyjnego. Każ zwrócić uwagę na żarówkę jaką wetknąłeś - bo zwykle w przeglądzie mają to gdzieś. Zdziwisz się skierowaniem do powtórnego przeglądu po usunięciu wad. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-09-13 22:57:22 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Ledowe H4 - warto? | |
lumiledy philipsa nie maja certyfikatu dopuszczajacego stosowanie na drogach publicznych choc producent pisze ze spelniaja wymagania ECE :-)
https://www.philips.at/c-m-au/automotive-led/faq Dieses LED-Retrofit-Leuchtmittel wurde nur für den Offroad-Gebrauch entwickelt, z. B. für Rallyes oder Fahrten auf Rennstrecken. co ciekawe w niektorych krajach nawet wprowadzenie do obrotu jest zabronione: Die LED-Retrofit-Leuchtmittel für Frontscheinwerfer und Signalbeleuchtung können nicht in Deutschland, Spanien, Slowakei, Zypern, Großbritannien, Niederlande, Tschechien, Griechenland, Ungarn, Lettland, Luxemburg, Malta und Slowenien verkauft werden |
|
Data: 2018-09-14 15:46:30 | |
Autor: J.F. | |
Ledowe H4 - warto? | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:03516213-b144-44f1-bff8-c036c0808590@googlegroups.com...
lumiledy philipsa nie maja certyfikatu dopuszczajacego stosowanie na drogach publicznych choc producent pisze ze spelniaja wymagania ECE :-) https://www.philips.at/c-m-au/automotive-led/faq Malym drukiem i na koncu :-) A w punkcie "dlaczego powinienem kupic te produkty" nic nie pisza ze to tylko dla rajdowcow :-) Czyli wcale sie od tego Zachodu nie roznimy - u nich tez "nie wolno, ale moze nikt nie zauwazy " :-) co ciekawe w niektorych krajach nawet wprowadzenie do obrotu jest zabronione: No i prawidlowo :-) Ale ... CE maja ? Ciekawe na podstawie jakich przepisow :-) Bo bez CE to i w innych krajach UE nie wolno. Ha - a gdzie oni to produkuja ? Bo jesli w Holandii nie wolno wprowadzac do obrotu ... J. |
|
Data: 2018-09-13 23:04:57 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Ledowe H4 - warto? | |
Für LED-Retrofit-Lampen ist keine ECE-Zertifizierung verfügbar. Bestehende ECE-Zertifizierungen gelten nur für Lampen (Halogen, Xenon, LED), deren Leuchteneinheit speziell für die jeweilige Technologie entwickelt wurde:
ECE R37 für Halogen ECE R99 für Xenon ECE R128 für LED wyglada na to ze certyfikat mozna dostac tylko na komplet czyli LED + reflektor https://www.osram-group.de/media/press-releases/pr-2016/13-09-2016-a |
|
Data: 2018-09-14 20:14:37 | |
Autor: Marek S | |
Ledowe H4 - warto? | |
W dniu 2018-09-14 o 08:04, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
I to 2 czy 3x podkreślałem w dyskusji z J.F. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-09-14 11:30:37 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Ledowe H4 - warto? | |
No ale pozostaje kwestia czy nie bo nie czy jednak Philips jest w stanie wyprodukować taka diodę LED która po włożeniu do dowolnego reflektora będzie w stanie świecić tak jak żarówka.
|
|
Data: 2018-09-15 10:01:31 | |
Autor: J.F. | |
Ledowe H4 - warto? | |
Dnia Fri, 14 Sep 2018 11:30:37 -0700 (PDT),
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(a): No ale pozostaje kwestia czy nie bo nie czy jednak Philips jest w Mam pewne watpliwosci. LED musza byc umieszczone dokladnie w miejcu wlokna i swiecic dookolnie. W przypadku H4 wiazka mijania jest ograniczona do polowy, i tu moze byc latwiej wykonac. Ale jest druga wiazka. Przez te druty wspornikow ona na boki nie swieci, wiec plytka obecna w LED moze nie przeszkadzac. Ale ... przydalyby sie LED z dwoch stron tej plytki, no i niestety - beda mialy inna pozycje. Dla dlugich to mniej istotne - wiazka reflektora i tak byle jaka. Ale wymog homologacji nie spelniony. Przy H1 i H7 to ciekaw jestem jak im wyszlo ... J. |
|
Data: 2018-09-16 22:02:52 | |
Autor: Marek S | |
Ledowe H4 - warto? | |
W dniu 2018-09-15 o 10:01, J.F. pisze:
Mam pewne watpliwosci. Nie ma to kompletnie żadnego znaczenia co uważasz i jakie są techniczne możliwości. Jeśli homologacja reflektora mówi "nie" LEDom, to oznacza, że nie można ich zastosować. Na durnotę urzędnika nic nie poradzisz. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-09-16 21:59:37 | |
Autor: Marek S | |
Ledowe H4 - warto? | |
W dniu 2018-09-14 o 20:30, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
No ale pozostaje kwestia czy nie bo nie czy jednak Philips jest w stanie wyprodukować taka diodę LED która po włożeniu do dowolnego reflektora będzie w stanie świecić tak jak żarówka. Pewnie, że jest to możliwe. To nie są żadne czary przecież. Nie o tym jest dyskusja. Nawet jeśli światło będzie idealnie równe żarowemu to i tak nie ma możliwości jego użycia bo tak mówi homologacja. Koniec kropka. Jak już wspomniałem: durne to jak wiele przepisów, ale tak zapisano. Nie ja to wymyśliłem. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-09-15 09:23:25 | |
Autor: J.F. | |
Ledowe H4 - warto? | |
Dnia Thu, 13 Sep 2018 22:46:16 +0200, Marek S napisał(a):
W dniu 2018-09-13 o 08:36, J.F. pisze: Oczywiscie. Reflektor, czy jak kto woli swiatlo, ma swoje wymagania, i homologacja potwierdza, ze te wymagania spelnia. A zaprojektowany jest na konkretny typ zarowki. Ale zeby te wymagania spelnial, to zarowka nie moze byc byle jaka, tylko musi byc zgodna z tym, co zakladal reflektor. Wiec reflektor jest projektowany np do zarowki H4, a producenci zarowek musza potem uzyskac homolacje, potwierdzajaca, ze ich zarowka wymagania dla typu H4 spelnia. Wymagania dla zarowek sa spisane w Regulacji 37. Z lampami LED troche inaczej - nie przewidywalo sie uzycia wymiennego zrodla swiatla, wiec lampe homologowano w calosci. I wymogi chyba sa nieco inne, biorac pod uwage czym sie producenci chwala. No ale ciagle mamy dwie niewiadome: -czy na podstawie obecnych przepisow da sie homologowac "zarowke LED" w ktoryms typie H ... no bo te przepisy sa jednak dla zarowek, -czy z taka homologowana LED-owka bedzie mozna mozna potem jezdzic, czy znow sie okaze, ze ten reflektor wymaga _zarowki_, a nie nie wiadomo czego. Nie ma żadnego znaczenia, że LED będzie świecił identycznie do żarówki Byc moze.Bo mozna sprobowac zatkac mu gebe papierem ... tylko jest Ale tylko w jednej widze szczegoly https://motoledy.pl/c-141,wg-typu-zarowki,bardzo-mocne-4000lm/zarowki-led-h8-9v-30v-canbus-csp-zestaw-nowosc,460.html Homologacja: E9-10R-05.11438 Proponuję test - kup sobie takową i jedź do przeglądu rejestracyjnego. Każ zwrócić uwagę na żarówkę jaką wetknąłeś - bo zwykle w przeglądzie mają to gdzieś. Zdziwisz się skierowaniem do powtórnego przeglądu po usunięciu wad. Ja bym tam raczej odszukal te homologacje ... niestety, nie wszystko jest wystawione ... J. |
|
Data: 2018-09-16 22:09:37 | |
Autor: Marek S | |
Ledowe H4 - warto? | |
W dniu 2018-09-15 o 09:23, J.F. pisze:
No ale ciagle mamy dwie niewiadome: Homologować da się, ale użyć już nie gdyż wyrażenie LED działa jak zaraza. To słowo jest niekompatybilne z homologacją reflektora. Nie chodzi o parametry techniczne lecz urzędowe. -czy z taka homologowana LED-owka bedzie mozna mozna potem jezdzic, To już wiem na 100% - wymaga żarówki. Ja bym tam raczej odszukal te homologacje ... niestety, nie wszystko Już widzę jak reaguje osoba, która bada zgodność źródła światła z homologacją reflektora. Zapewne będzie to werdykt "zapłać kolejną stówę, zmień LEDy na żarówki i widzimy się ponownie". -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-09-16 23:01:14 | |
Autor: J.F. | |
Ledowe H4 - warto? | |
Dnia Sun, 16 Sep 2018 22:09:37 +0200, Marek S napisał(a):
W dniu 2018-09-15 o 09:23, J.F. pisze: Jak bedziesz mial urzedowy papier, ze ta LED-owka spelnia wymagania H4 ... Ja bym tam raczej odszukal te homologacje ... niestety, nie wszystkoJuż widzę jak reaguje osoba, która bada zgodność źródła światła z homologacją reflektora. Zapewne będzie to werdykt "zapłać kolejną stówę, zmień LEDy na żarówki i widzimy się ponownie". To sie na niego Komisje napusci, odda stowe z nawiazka i jeszcze bedzie musial po rekach calowac :-) Ale najpierw trzeba miec te homologacje. J. |
|
Data: 2018-09-19 20:09:00 | |
Autor: Marek S | |
Ledowe H4 - warto? | |
W dniu 2018-09-16 o 23:01, J.F. pisze:
Jak bedziesz mial urzedowy papier, ze ta LED-owka spelnia wymagania H4 .... to nie wsadzisz jej legalnie do reflektora z homologacją dla żarowych źródeł światła. Straciłem rachubę... 3ci czy 4ty raz to powtarzam? -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-09-19 22:58:58 | |
Autor: J.F. | |
Ledowe H4 - warto? | |
Dnia Wed, 19 Sep 2018 20:09:00 +0200, Marek S napisał(a):
W dniu 2018-09-16 o 23:01, J.F. pisze: Bo podstawy prawnej nie cytujesz :-) Lepiej odgrzeb te rzekoma homologacje co tu podawalem - zobaczymy czy jest ... J. |
|