Ledowe H4 - warto?

Data: 2018-09-08 00:33:21
Autor: Adam
Ledowe H4 - warto?
W dniu 2018-09-07 o 18:04, Lisciasty pisze:
Testował ktoś może takie wynalazki? Interesuje mnie czy są
na rynku takie, które mają prawidłową linię odcięcia, nie wkurwiają
innych użytkowników drogi. Czy raczej dać sobie spokój i montować halogeny?

Unia gdzie się da, to nakazuje wymianę żarówek tradycyjnych na (m.in.) LED.
Może z rozpędu też zaakceptują żarówki H4 w technologii LED?

Abstrahując od dywagacji prawniczych - do jednego z aut włożyłem konkretnie te:

https://motoledy.pl/c-50,wg-typu-zarowki,h4/zarowka-led-h4-12v-24v-canbus-lumileds-zestaw,169.html

Z tym, że reflektory jeszcze "klasyczne", szklane, sklejane, z dużym lustrem.
Święcą moim zdaniem lepiej nawet, niż (w identycznym aucie) biskenony, zdecydowanie lepiej niż dobre H4.
Linia odcięcia prawidłowa, nie tak ostra jak w biksenonach, bardziej jak w tradycyjnych żarnikowych.
To, co dobre: na drogowych plama światła im bliżej osi reflektora (czyli dalsza odległość świecenia), tym jaśniejszy snop - więc nie świeci super-jasno od razu od zderzaka, co czasem powoduje oślepienie. Podobnie na mijania. Inaczej mówiąc - subiektywnie podobna jasność oświetlania drogi i na 15 metracj, i na 50 metrach, i na 80 metrach.
Bardzo dobrze widać znaki drogowe, linie na drodze, i rejestracje pojazdów.
Auta policyjne "świecą się" od pół kilometra.
Co ważne - przez jakiś niecały rok czasu nikt z "przeciwników" ani razu nie mignął, że się go oślepia, a sporo jest jeżdżone po nocy, po prawie całej Polsce.

Ze swojej strony mogę polecić ten konkretny model.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-09-08 02:35:36
Autor: J.F.
Ledowe H4 - warto?
Dnia Sat, 8 Sep 2018 00:33:21 +0200, Adam napisał(a):
[...]

Regulacje samochodowe podpadaja pod ONZ ... choc EU mogla dopuscic u
nas, ale co - wymieniac przy wyjezdzie ... do Rosji ?

Abstrahując od dywagacji prawniczych - do jednego z aut włożyłem konkretnie te:
https://motoledy.pl/c-50,wg-typu-zarowki,h4/zarowka-led-h4-12v-24v-canbus-lumileds-zestaw,169.html

Wygladaja fachowo, ale ta cena ...

No i ciekaw jestem tego "Wbudowany układ elektroniczny nie powoduje wyświetlania błędu
spalonej żarówki w samochodach posiadających szynę CANBUS."

Wstawiac oszczedny LED z dodatkowym opornikiem, zeby bral tyle pradu
co zwykla zarowka ? :-)

Choc jesli swieci lepiej ...

Co ważne - przez jakiś niecały rok czasu nikt z "przeciwników" ani razu nie mignął, że się go oślepia, a sporo jest jeżdżone po nocy, po prawie całej Polsce.

Sie ludzie chyba przyzwyczaili i nie migaja, bo mam wrazenie ze co
drugi oslepia :-)

J.

Data: 2018-09-08 10:36:43
Autor: spider
Ledowe H4 - warto?
W dniu 2018-09-08 o 02:35, J.F. pisze:
[...]

Komputer puszcza impuls napięcia na żarówkę nie powodujący jej zaświecenia, więc na pewno nie ma w tym ledzie rezystora pobierającego 55W bo by to niezła grzałka była.

Data: 2018-09-16 07:35:37
Autor: LinFanQri
Ledowe H4 - warto?
W dniu 08.09.2018 o 02:35, J.F. pisze:

Sie ludzie chyba przyzwyczaili i nie migaja, bo mam wrazenie ze co
drugi oslepia :-)

Nie wszyscy! Ja mam misję. Mrugam wszystkim tym co mają zamontowane te pierdołowate lampki led do jazdy w dzień zamontowane u Janusza w garażu. A także zdecydowanej większości LED'owców. Odnoszę wrażenie, że światła LED jest wszędzie pełno tylko nie na drodze.

Jeszcze chwila i chyba zacznę jeździć na długich przez cały dzień. W dupie mam taką technologię.

Data: 2018-09-08 09:58:24
Autor: tck
Ledowe H4 - warto?

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:pmuubd$6l3$1$Adamnews.chmurka.net...
[...]

skoro świecą się odblaski z daleka to świadczy, że reflektory nie świecą tylko tam gdzie trzeba....

[...]

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-09-08 22:42:54
Autor: Adam
Ledowe H4 - warto?
W dniu 2018-09-08 o 09:58, tck pisze:

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:pmuubd$6l3$1$Adamnews.chmurka.net...
(...)
[...]

Tu chodzi o dwie rzeczy:

1/
temperatura 6500k - aktualnie wszelkie odblaski i farby "drogowe" bardzo złoszczą się na ten kolor i ze złości aż świecą

2/
biksenony mają przesłonę i w znakomitej większości "twardo" odcinają górę. Efekt jest taki, że stoisz przed znakiem drogowym albo inną tablicą i widzisz doskonale wszystko od dołu do linii odcięcia, a powyżej masz czarną czarność, nie widać nic.
W przypadku żarowego i ledowego H4 góra też jest lekko doświetlona, więc widać też znak lub napis.

(...)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-09-09 15:35:37
Autor: Jacek Maciejewski
Ledowe H4 - warto?
Dnia Sat, 8 Sep 2018 00:33:21 +0200, Adam napisał(a):

https://motoledy.pl/c-50,wg-typu-zarowki,h4/zarowka-led-h4-12v-24v-canbus-lumileds-zestaw,169.html

Wszystko cacy ale ta cena... 200 za szt! To oferta dla milionerów.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-09-09 19:19:53
Autor: J.F.
Ledowe H4 - warto?
Dnia Sun, 9 Sep 2018 15:35:37 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
[...]

Bez przesady - mniej niz dobry olej czy dobre opony.

Gdyby mialo byc lepsze ...

J.

Data: 2018-09-09 21:32:05
Autor: sirapacz
Ledowe H4 - warto?

https://motoledy.pl/c-50,wg-typu-zarowki,h4/zarowka-led-h4-12v-24v-canbus-lumileds-zestaw,169.html

Wszystko cacy ale ta cena... 200 za szt! To oferta dla milionerów.

ale z homologacją!!! znaczy, że powinny działać prawidłowo (bez oślepiania).

Data: 2018-09-10 12:30:43
Autor: Adam
Ledowe H4 - warto?
[...]

Bez przesady.
Kupujesz raz i działa.

Swego czasu (kilkanaście lat temu) kupiłem światła dzienne LED, wtedy też dość drogie - kilka stówek brutto. Chińszczyzna kosztowała wtedy ok. 40 do 60 zł. Z tymi światłami jeżdżę do dziś, na trzecim już lub czwartym aucie, bo działają. Tutaj je opisałem:

https://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=15237&postdays=0&postorder=asc&start=20

Ja wolę kupić raz a dobrze, niż kupować nie wiadomo co i potem się bujać z niesprawnym lub źle działającym sprzętem.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-09-10 13:54:37
Autor: J.F.
Ledowe H4 - warto?
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pn5h4i$knb$1$Adam@news.chmurka.net...
[...]

Tylko kolejne auto bedzie miec H1, albo H7, albo jeszcze co innego :-)

Ja wolę kupić raz a dobrze, niż kupować nie wiadomo co i potem się bujać z niesprawnym lub źle działającym sprzętem.

No, zgasniecie swiatla w nocy upierdliwe. W niektorych autach bardzo upierdliwe :-)

J.

Data: 2018-09-10 13:52:34
Autor: Miroo
Ledowe H4 - warto?
[...]

Teraz w nowych samochodach (np toyoty, hyundaie) pakują żarówki HIR2, które kosztują w ASO 120-140zł. Na allegro normalna cena to 75-80 zł, za standardową żarówkę (bez cool, blue i +%), chociaż da się kupić taniej (ale luzem, bez pudełek). W marketach i na stacjach benzynowych nie do kupienia.

Żywotność ponoć mają niezłą (zwłaszcza w porównaniu do H7), ale pewnie solidne LEDy dłużej pożyją.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-09 20:35:28
Autor: Irokez
W dniu 2018-09-08 o 00:33, Adam pisze:

Abstrahując od dywagacji prawniczych - do jednego z aut włożyłem konkretnie te:

https://motoledy.pl/c-50,wg-typu-zarowki,h4/zarowka-led-h4-12v-24v-canbus-lumileds-zestaw,169.html

Witam.
Tak czytam często o żarówkach CANBUS i się zastanawiam, które żarówki mają wbudowany mikrokontroler do komunikacji siecią CAN i jak to rozpoznać?
Moje 13 letnie auto nie ma obsługi żarówek z szyną CAN więc kupuję zwykłe w na przykład Tesco i po prostu wsadzam nową jak się spali i jadę.
Te z kontrolerem CAN są jakoś oznaczane?  A jak się spali to samemu się wymienia czy trzeba do serwisu jechać aby zaprogramowali ECU do współpracy z nową żarówką o nowym adresie na sieci CAN?
Osram, Philips itp stosują jakąś uniwersalną adresację CAN czy każda firma ma swoją i jak jest halogen np. Philips H7 CANbus to tylko Philips H7 CANbus można kupić w razie spalenia czy OSRAM H7 CANbus też zadziała?

zdrówko

--
Irokez

Data: 2018-09-10 13:02:25
Autor: Miroo
Ledowe H4 - warto?
W dniu 2018-09-08 o 00:33, Adam pisze:
Co ważne - przez jakiś niecały rok czasu nikt z "przeciwników" ani razu
nie mignął, że się go oślepia, a sporo jest jeżdżone po nocy, po prawie
całej Polsce.

Ja nie migam takim "porażającym", bo mi kiedyś taki kutafon z kilku metrów przywalił długimi i kilkaset metrów jechałem po ciemku (oślepiony).
Teraz ich ignoruję, chociaż jest takich cała masa.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-10 20:53:47
Autor: collie
Ledowe H4 - warto?
W dniu 10.09.2018 20:27, kk pisze:

[...]

A co Ty taki zadziwiony ze spacją przed pytajniko-wykrzyknikiem na dokładkę?
Stać go, to sobie włożył za 370 zł. Ciebie nie stać, to sobie włóż Tungsrama
za pińć złotych. I jedź z Bogiem nocką ciemną.

Data: 2018-09-14 02:38:47
Autor: kk
Ledowe H4 - warto?
W dniu 2018-09-10 o 20:53, collie pisze:
[...]

Z czym ?! Czep się tramwaja.

Data: 2018-09-14 09:33:09
Autor: Akarm
Ledowe H4 - warto?
W dniu 2018-09-14 o 02:38, kk pisze:

Z czym ?! Czep się tramwaja.

Ze spacją, nieuku!

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-09-14 15:20:42
Autor: J.F.
Ledowe H4 - warto?
Użytkownik "Akarm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b9b6435$0$677$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-09-14 o 02:38, kk pisze:

Z czym ?! Czep się tramwaja.

Ze spacją, nieuku!

Ludzie, powiedzcie - naprawde wam ta jedna spacja tak bardzo przeszkadza ?

J.

Data: 2018-09-14 18:55:53
Autor: jerzu.xyz
Ledowe H4 - warto?
On Fri, 14 Sep 2018 15:20:42 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ludzie, powiedzcie - naprawde wam ta jedna spacja tak bardzo przeszkadza ?

Mnie nie, ale chujowo wygląda. Ja to nazywam "interpunkcją
patriotyczną" ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2018-09-14 23:01:40
Autor: collie
Ledowe H4 - warto?
W dniu 14.09.2018 18:55, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

Ludzie, powiedzcie - naprawde wam ta jedna spacja tak bardzo
przeszkadza ?

Mnie nie, ale chujowo wygląda. Ja to nazywam "interpunkcją
patriotyczną" ;)

Albo interpunkcją suwerena pińcet plus.

Data: 2018-09-15 18:35:42
Autor: kk
Ledowe H4 - warto?
W dniu 2018-09-14 o 18:55, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Kiedy właśnie dobrze wygląda. Sam powyżej robisz coś podobnego.

Data: 2018-09-15 22:11:10
Autor: jerzu.xyz
Ledowe H4 - warto?
On Sat, 15 Sep 2018 18:35:42 +0200, kk <kk@op.pl> wrote:

Sam powyżej robisz coś podobnego.

Niby w którym miejscu?

Data: 2018-09-15 18:35:07
Autor: kk
Ledowe H4 - warto?
W dniu 2018-09-14 o 15:20, J.F. pisze:
[...]

To jest po to by swoją rację tłumaczyć.

Data: 2018-09-15 21:19:25
Autor: Akarm
Ledowe H4 - warto?
W dniu 2018-09-14 o 15:20, J.F. pisze:

Ludzie, powiedzcie - naprawde wam ta jedna spacja tak bardzo przeszkadza ?

Nie, skąd?
Przecież to naturalne, pewien rodzaj ludzi ma w dupie zasady pisowni. Według nich, to nie jest do niczego przydatne. Tępe młoty pokupowały sobie komputery i piszą po swojemu. A jeszcze czasem potrafią się burzyć, no bo czego od nich inni chcą? Przecież to nie jest grupa polonistyczna.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-09-16 22:30:30
Autor: Kris
Ledowe H4 - warto?
W dniu sobota, 15 września 2018 21:19:28 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:
> [...]
Przecież to naturalne, pewien rodzaj ludzi ma w dupie zasady pisowni.. Według nich, to nie jest do niczego przydatne. Tępe młoty pokupowały sobie komputery i piszą po swojemu. A jeszcze czasem potrafią się burzyć, no bo czego od nich inni chcą? Przecież to nie jest grupa polonistyczna.

Najciekawsze w tym jest to że łamaniem zasad pisowni oburzony jest najbardziej ten co niedawno publicznie się pzryznał że świadomie łamie zasady ruchu drogowego

Data: 2018-09-17 09:26:28
Autor: collie
Ledowe H4 - warto?
W dniu 17.09.2018 07:30, Kris pisze:

Najciekawsze w tym jest to że łamaniem zasad pisowni oburzony jest najbardziej ten co niedawno publicznie się pzryznał że świadomie łamie zasady ruchu drogowego

Ja już bym wolał, żebyś świadomie łamał zasady ruchu drogowego,
niźli nieświadomie łamał zasady przestankowania w języku polskim,
nieuku. Bo mnie zęby bolą, gdy taki ciemniak na newsach siedzi,
miast zapindalać za pługiem, jak to czynił jego ojciec i dziad -
budowniczy Nowej Huty we wsi Mogiła pod Krakowem.

Data: 2018-09-20 22:48:47
Autor: Tom N
Ledowe H4 - warto?
Kris w <news:b1c88079-e082-42ad-aea6-58060d2c56bcgooglegroups.com>:

W dniu sobota, 15 września 2018 21:19:28 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:
W dniu 2018-09-14 o 15:20, J.F. pisze:

Ludzie, powiedzcie - naprawde wam ta jedna spacja tak bardzo przeszkadza ?

Się Jarek głupio pyta, znaczy trolluje...

Najciekawsze w tym jest to że łamaniem zasad pisowni oburzony jest
najbardziej ten co niedawno publicznie się pzryznał że świadomie łamie
zasady ruchu drogowego

Ten to akurat ma musk zaorany jakimś zajzajerem tak, że nie rozróżnia liczby
pojedynczej od mnogiej, ale ma wsparcie innego anonima...

--
'Tom N'

Data: 2018-09-20 23:09:00
Autor: collie
Ledowe H4 - warto?
W dniu 20.09.2018 22:48,  (Tom N) pisze:

Ten to akurat ma musk zaorany jakimś zajzajerem tak, że nie rozróżnia liczby
pojedynczej od mnogiej, ale ma wsparcie innego anonima...

Rzekł inniejszy anonim, którego dziad pewnie orał pole gnojówką.

Data: 2018-09-20 23:30:56
Autor: Tom N
Ledowe H4 - warto?
[...]
W dniu 20.09.2018 22:48,  (Tom N) pisze:

Ten to akurat ma musk zaorany jakimś zajzajerem tak, że nie rozróżnia liczby
pojedynczej od mnogiej, ale ma wsparcie innego anonima...

[...]

Uderz w stół, a się odezwie ignorant...

--
'Tom N'

Data: 2018-09-21 09:33:20
Autor: collie
Ledowe H4 - warto?
W dniu 20.09.2018 23:30,  (Tom N) pisze:

Ten to akurat ma musk zaorany jakimś zajzajerem tak, że nie rozróżnia liczby
pojedynczej od mnogiej, ale ma wsparcie innego anonima...

Uderz w stół, a się odezwie ignorant...

A ciemniak będzie orał zajzajerem. Choć jego dziad orał sochą.

Data: 2018-09-14 09:58:37
Autor: collie
Ledowe H4 - warto?
W dniu 14.09.2018 02:38, kk pisze:

370zł ?!

A co Ty taki zadziwiony ze spacją przed pytajniko-wykrzyknikiem na dokładkę?

Z czym ?! Czep się tramwaja.

Ledwo się rok szkolny zaczął, a Ty już na wagarach w klawiaturę
klepiesz, nygusie? Czekają na Cię beczki...

Na placu przed warsztatem samochodowym usmolony szczyl
przestawia beczki z olejem. Przechodząca chodnikiem
starsza pani mruczy pod nosem: nie chciało się nosić
teczki, teraz trzeba toczyć beczki.

Data: 2018-09-15 18:33:40
Autor: kk
Ledowe H4 - warto?
W dniu 2018-09-14 o 09:58, collie pisze:
[...]

Pisząc na komputerze wpatrywał się w te brednie które sam spłodził szukając natchnienie by pisać dalej.

A na niusach jak zwykle.

Ledowe H4 - warto?