Lefebrystyczne beztalencia vs zdolny scjentolog

Data: 2010-12-04 22:41:44
Autor: Grzegorz Z.
Lefebrystyczne beztalencia vs zdolny scjentolog
To będzie profanacja! - wieszczą katoliccy tradycjonaliści i protestują
przeciw jazzowemu koncertowi "wyznawcy scjentologii" w archikatedrze. Chick
Corea wystąpi po świętach. - Muzyka nie naruszy sacrum miejsca - zapewnia
Kuria Występ światowej sławy artysty jazzowego będzie jednym z najważniejszych
wydarzeń artystycznych końca roku. Chick Corea przyjeżdża do Warszawy na
zaproszenie Stołecznej Estrady. Zaraz po Bożym Narodzeniu - 27 grudnia - da
solowy koncert w Archikatedrze św. Jana Chrzciciela na Starówce. Zagra
utwory o tematyce świątecznej, również kompozycje inspirowane polskimi
kolędami. Dla tych, którzy chcieliby posłuchać ich na żywo, organizatorzy
przygotowali 1200 biletów.

Koncert amerykańskiego pianisty nie wszystkich jednak cieszy. W internecie
pojawiły się protesty, a do warszawskiej Kurii i proboszcza świątyni płyną
listy zaczynające się od słów: "Wyrażam mój głęboki sprzeciw wobec faktu
zorganizowania w Archikatedrze Warszawskiej św. Jana Chciciela koncertu
jazzowego...". Te same głosy dotarły do "Gazety". "Czy wasi dziennikarze
mogą wpłynąć na kardynała Nycza, żeby odwołał to satanistyczne widowisko?"
- pyta przez telefon starsza pani przedstawiająca się jako "Stefania spod
krzyża".

Na internetowym forum Tradycja Katolicka najsilniej bije na alarm "Teresa z
tej łez doliny": "Co się dzieje! Czy w Warszawie jest zbyt mało sal
koncertowych?! Koncert jazzowy w Archikatedrze św. Jana, gdzie pochowany
jest Prymas Tysiąclecia, kard. August Hlond, św. Zygmunt Szczęsny Feliński,
a w podziemiach prezydent Gabriel Narutowicz, prezydent Ignacy Mościcki,
Henryk Sienkiewicz i Ignacy Jan Paderewski?!!! Gdzie znajduje się jedna z
największych świętości stolicy - krucyfiks Baryczkowski?! Ten artysta nie
jest nawet wyznania katolickiego...". A jakiego? Tę informację posiada
internauta "Stefan": "Chick Corea jest scjentologiem!".

Przynależność pianisty do Kościoła Scjentologicznego już wcześniej ujawnił
w "Naszym Dzienniku" dr Jan Ryszard Sielezin. Rok temu odwołania koncertu
Chicka Corei na VII Bielskiej Jesieni Jazzowej żądał Ryszard Nowak. Ten
były poseł Unii Pracy, potem związany z Samoobroną, znany jest z polowania
na sekty. Dlatego nie mógł się pogodzić z faktem, że muzyk wystąpi w
kościele pw. św. Maksymiliana Kolbego w Bielsku-Białej. - Ta skandaliczna
impreza będzie jednocześnie reklamą groźnej sekty - grzmiał na łamach
"Gazety" Ryszard Nowak.

- Nie interesuje nas, czy ktoś jest czarny, czy biały i jakie ma poglądy
religijne. Dla nas jest ważne, że to muzyk światowego formatu, uznana
gwiazda - ripostował wtedy rzecznik bielskiego ratusza Tomasz Ficoń.

Dziś podobnie argumentuje proboszcz warszawskiej archikatedry ks. Bogdan
Bartołd: - Nie wiem jakiego wyznania jest Chick Corea i wcale o to nie
pytam. Znakomita artystka Barbara Hendriks, która u nas występowała, chyba
też nie była katoliczką. Do naszej katedry przychodzą różni ludzie, również
niewierzący. Przynależność do kościoła nie jest dla mnie argumentem.

Polemizuje też z listami przeciwników koncertu: - Piszą je jacyś
tradycjonaliści, którzy uznają w kościele tylko muzykę organową. Nie chcą
tu fortepianu, gitary, perkusji. Gdyby w katedrze miał się odbyć jazz
jamboree, sam miałbym wątpliwości, ale to będzie koncert świąteczny. Kiedy
usłyszałem, że Chick Corea uczy się polskich kolęd, to mnie zamurowało -
mówi z entuzjazmem w głosie proboszcz archikatedry. Przypomina, że w tej
świątyni występowali już artyści jazzowi. W maju 2009 r. recital dali The
Hilliard Ensamble i norweski saksofonista Jan Garbarek.

Warszawska Kuria głosy sprzeciwu potraktowała jednak z należytą powagą. Na
swojej stronie internetowej zamieściła oświadczenie ks. Rafała
Markowskiego, rzecznika archidiecezji (prywatnie brata lideru zespołu
Perfect). Czytamy w nim o koncercie "wybitnego pianisty jazzowego":
"Program koncertu będzie dostosowany do treści okresu liturgicznego Bożego
Narodzenia i muzyka nie naruszy sacrum miejsca, jakim jest archikatedra.
Wszystkim uczestnikom życzymy wielu dobrych przeżyć związanych z
koncertem".

- W pełni zgadzamy się z tym oświadczeniem - mówi Monika Bartoń ze
Stołecznej Estrady.

Chick Corea należy do największych mistrzów jazzu. Jest pionierem nurtu
fusion, miał też duży wpływ na jazz latynoski, jazz awangardowy i free
jazz. Występował m.in. z Milesem Davisem, Herbiem Hancockiem i Stanem
Getzem. W Polsce koncertował wielokrotnie.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,8765665,Profanacja_w_katedrze__Katolicy_przeciwko_jazzmanowi.html

--
"Tylko nie wołajcie Miśka!"
http://www.youtube.com/watch?v=kpGKZE4TBa0

Data: 2010-12-05 06:16:30
Autor: heÂŽsk
Lefebrystyczne beztalencia vs zdolny scjentolog
On Sat, 4 Dec 2010 22:41:44 +0100, "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl>
wrote:

[...]

 [...]

 kazdy ma prawo wyrazic swoje zdanie w temacie. ty tez. --

Data: 2010-12-05 09:00:45
Autor: Azor jest pedałem

wrote:

[...]

Ale tylko w obronie kościoła. Przeciwne już nie. Nieprawda przydupasie ko

Data: 2010-12-05 15:29:00
Autor:
Lefebrystyczne beztalencia vs zdolny scjentolog
On Sun, 5 Dec 2010 09:00:45 +0100, Azor jest pedałem <Brońmy RP przed
pisem@...pl> wrote:

> kazdy ma prawo wyrazic swoje zdanie w temacie. ty tez.

Ale tylko w obronie kościoła.

 ty chyba jestes kryptopisowcem ;o))

Przeciwne już nie.

 masz obsesje na punkcie rydzyka? ;o)))

Nieprawda przydupasie ko

 sraczka cie dopadla, ze nie dokonczyles zdania ? ;o))))))

Data: 2010-12-05 09:01:58
Autor: Azor jest pedałem
Lefebrystyczne beztalencia vs zdolny scjentolog

--

Przemysław Warzywny

--

"Donald Tusk po trwającej przez całe pięć lat twardej walce politycznej rzucił na kolana najgroźniejszego konkurenta, Jarosława Kaczyńskiego. Odebrał mu całą władzę i pozbawia właśnie ostatnich medialnych okienek na świat."

wrote:

[...]

Ale tylko w obronie ko

Data: 2010-12-05 15:29:01
Autor:
Lefebrystyczne beztalencia vs zdolny scjentolog
On Sun, 5 Dec 2010 09:01:58 +0100, Azor jest pedałem <Brońmy RP przed
pisem@...pl> wrote:

-- Przemysław Warzywny

 co jest chlopie ? ;o)))

Data: 2010-12-05 09:04:16
Autor: Grzegorz Z.
Lefebrystyczne beztalencia vs zdolny scjentolog
heŽsk napisaů:

On Sat, 4 Dec 2010 22:41:44 +0100, "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl>
wrote:

To bćdzie profanacja! - wieszczŕ katoliccy tradycjonaliúci i protestujŕ
przeciw jazzowemu koncertowi "wyznawcy scjentologii" w archikatedrze. Chick
Corea wystŕpi po úwićtach. - Muzyka nie naruszy sacrum miejsca - zapewnia
Kuria

 [...]

 kazdy ma prawo wyrazic swoje zdanie w temacie. ty tez.

A jak cić któregoú dnia nazwŕ starym ubekiem co to wraz z Fiszbachem w 1990
sić "nawróciů" ? --
"Tylko nie woůajcie Miúka!"
http://www.youtube.com/watch?v=kpGKZE4TBa0

Data: 2010-12-05 15:29:01
Autor:
Lefebrystyczne beztalencia vs zdolny scjentolog
On Sun, 5 Dec 2010 09:04:16 +0100, "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl>
wrote:

>  kazdy ma prawo wyrazic swoje zdanie w temacie. ty tez.

A jak cić któregoú dnia nazwŕ starym ubekiem

 tylko nie STARYM !!!  tylko nie STARYM!!! ;o)))

 to wraz z Fiszbachem w 1990 sić "nawróciů" ?

 sadzisz, ze fiszbach sie nawrocil? na co?

Lefebrystyczne beztalencia vs zdolny scjentolog