Legia Mtb Maraton - pierwszy start

Data: 2009-08-13 10:50:35
Autor: Piotrek
Legia Mtb Maraton - pierwszy start
Witam. Jako ze moim miasteczku Legia Matb organizuje maraton, to z wielka checia tam startuje, tyle ze jest to moj pierwszy raz. Sadze ze nie bede mial problemow z 16km trasa, bo dziennie zdarza mi sie robic pare razy tyle. Moze ktos startowal z Was w maratonie? Na co zwrocic uwage? I czy warto sie pchac na poczatek na starcie, czy najpierw srednia predkosc, a dopiero potem pocisnac?

Pozdrawiam
Piotrek

Data: 2009-08-13 10:58:00
Autor: KuFeL
Piotrek pisze:
[...]

jesli masz w zwyczaju jezdzic dluzsze dystanse to polecam jednak dystans Mega. Jak szalec to szalec ;) Nie wiem ile masz lat. W Hobby jest tak ze startuja dzieci i nastolatki kolo 16-18 lat. Ci pierwsi jada aby dojechac bo to dla dziecka przygoda. Ci drudzy pedaluja ile sil wlezie, takze finisz jest po 20-30 minutach, w zaleznosci od trasy.

Ja startuje od tego roku w MAzovi, od razu zaczalem od Mega i nie zawsze latwo jest. Moja zona ktora tez sie wkrecila :) zaczela od Hobby w Elku i troche nudno jej bylo wiec teraz juz tylko Mega wchodzi w gre, a ostatnio nawet cos o Giga mowila.

Pamietaj o kasku, przydaja sie okulary od blota i robactwa. Bidony, najlepiej dwa, jesli dystans dluzszy. Jesli sie scigasz to z bufetow korzystasz w ostatecznosci, jesli jedziesz sam dla siebie to juz co innego.

Zawsze na starcie jest tak ze wszyscy kreca ile sil w nogach. Potem stawka sie rozciaga bo nie wszyscy maja tyle pary. Ja ostatno trzymam sie sobie ustalonych predkosci i nie patrze co reszta robi. Ale ja na wyniki nie jade.

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-08-13 11:11:19
Autor: Piotrek
Legia Mtb Maraton - pierwszy start
15 lat ; p
Na razie nie chce sie lapac na mega, na poczatek sproboje dystansu Hobby. Kask sprawa podstawowa, bezpieczenstwo ponad wszystko :) Nad okularami sie zastanawialem, ale jednak wezme. Na trasie Hobby z tego co czytalem nie sa zaplanowane bufety, natomiast sa na tej dluzszej trasie.
Jaka jest Twoja srednia predkosc na takim Maratonie?

Data: 2009-08-13 11:15:01
Autor: KuFeL
Piotrek pisze:
[...]
gdybym jechal hobby to bylaby pewnie wyzsza, ale na Mega utrzymuje do 40 srednia powyzej 20 kmh. potem niestety moj organizm juz siada.

tu masz wyniki z ostatniego hobby w nidzicy:

http://www.cyklopedia.mazoviamtb.pl/Rafal_Ponikowski_3943

zwyciezca wykrecil srednia 28.8 kmh

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-08-13 12:55:37
Autor: Piotrek
Legia Mtb Maraton - pierwszy start
Nie jest zle ;)

A jak stoi poziom trudnosci? Czy moge sie spodziewac, ze na tej krotkiej trasie beda jakies dobre druzyny, czy moze druzyny pojada tylko na wiekszym dystansie?

Data: 2009-08-13 14:39:28
Autor: granat
Piotrek pisze:

Moze ktos startowal z Was w maratonie? Na co zwrocic uwage? I czy warto sie pchac na poczatek na starcie, czy najpierw srednia predkosc, a dopiero potem pocisnac?

1.na pierwszych kilometrach przede wszystkim zwracaj uwage zeby z nikim sie niezderzyc.
2.predkosc chwilowa nie ma znaczenia na dystansach maratonskich dla tego rozloz sily i nie daj sie podpuscic otoczeniu.
3.na max. jedzie sie tylko na finish'u, inaczej zajedziesz sie w trupa daleko przed meta.

granat

Data: 2009-08-14 22:46:07
Autor: Piotrek
Legia Mtb Maraton - pierwszy start
Maraton juz w niedziele. Moze startuje ktos z grupy dyskusyjnej? :)

Legia Mtb Maraton - pierwszy start