Lejek metalowy.

Data: 2011-10-24 07:01:52
Autor: ptoki
Lejek metalowy.
Objezdzilem dzis kilka sklepow i wszedzie mieli tylko plastikowe
lejki.

Czy gdzies na stacjach widzieliscie lejki metalowe?
Na allegro mozna znalezc ale 13zl za lejek i kolejne 11 za przesylke
to troche bez sensu.
No chyba ze w "realu" lejki sa po 30zl :)

No i jedno dodatkowe pytanie:
Siatka w lejku, taka metalowa, ma jakies inne dzialanie poza
zatrzymywaniem smieci?
Cosik mi po glowie chodzi ze zatrzymuje wode, czy dobrze mi sie
kojarzy?

Data: 2011-10-24 11:04:57
Autor: ptoki
Lejek metalowy.
On Oct 24, 4:01 pm, ptoki <sczyg...@gmail.com> wrote:
[...]

Sam sobie odpowiem.
1. Uderz w lejek a buraki sie odezwa.
2. http://www.infosamochody.pl/print,id_m-50
http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/17255-n16-filtr-paliwa-nissan-almera-15-2002r/
3. Skoro temat lejka przerosl czesc grupy pozostanie mi poszukanie
takowego po stacjach...

Data: 2011-10-24 20:13:45
Autor: Kuba \(aka cita\)
Lejek metalowy.

Uzytkownik "ptoki" <sczygiel@gmail.com> napisal w wiadomosci news:e6fdb96a-3d54-4a97-8d29-f73985b7f9c8y39g2000yqd.googlegroups.com...
Sam sobie odpowiem.
1. Uderz w lejek a buraki sie odezwa.
2. http://www.infosamochody.pl/print,id_m-50

Ty tak powaznie, czy dobrze zakamuflowane jaja sobie uprawiasz?

ps. pytam powaznie.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Uzywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na smieci - 120L - 40zl

Data: 2011-10-24 22:09:13
Autor: ptoki
Lejek metalowy.
On Oct 24, 8:13 pm, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
Uzytkownik "ptoki" <sczyg...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:e6fdb96a-3d54-4a97-8d29-f73985b7f9c8y39g2000yqd.googlegroups.com...

> Sam sobie odpowiem.
> 1. Uderz w lejek a buraki sie odezwa.
> 2.http://www.infosamochody.pl/print,id_m-50

Ty tak powaznie, czy dobrze zakamuflowane jaja sobie uprawiasz?

ps. pytam powaznie.

No i ja powaznie pytalem a teraz powaznie odpowiadam.
Moj ojciec jeszcze za czasow "slusznych" mial takie lejki i nawet ich
uzywalem.  Lejki metalowe (mozliwe ze mosiezne) z drobna metalowa
siatka.

Siatka ta miala taka specyfike ze jak w kanistrze znalazla sie woda w
stanie niezwiazanym (czyli zwykla kropla) to ta kropla przez siatke
nie przelazila a paliwo owszem sobie ciurkalo.
Czasem tylko sitko powodowalo ze paliwo powoli sie s±czyło.
Po uzyciu czasem bylo widac jakies smieci ale lejek sie strzepywalo/
wystukalo i czlowiek byl spokojniejszy...

Potem lejek przestal byc uzywany i gdzies zaginal.
A ze ostatnio i kosiarka i motorek sie pojawily to i z kanistra sie
czasem leje. Wiec zeby sie zabezpieczyc przed nalaniem syfu, szukam
porzadnego lejka z siatka.

Tyle ze nie za bardzo pamietam cala filozofie tej siatki wiec na
grupie pytam, bo tu czasem jeszcze sie udzialaja ludzie ktorzy
dorastali bez mikroprocesorow w otoczeniu.

Data: 2011-10-24 20:22:28
Autor: Marcin Jan
Lejek metalowy.
W dniu 11-10-24 20:04, ptoki pisze:
[...]

witam
Ostatnio robię często trasę Siewierz- Jędrzejów i chyba w Szczekocinach przed jednym z domów powystawiane są lejki (właśnie metalowe) oraz inne rzeczy z blachy cynkoej (konewki, korytka etc). Mogę zapytać po ile. A jak jesteś ze śląska to mogę kupić i sobie odbierzesz.
Daj znać na taka.tam@wp.pl
Pozdrawiam
Marcin Jan

Data: 2011-10-24 22:25:36
Autor: ptoki
Lejek metalowy.
On Oct 24, 8:22 pm, Marcin Jan <tonieemail@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> takowego po stacjach...

witam
Ostatnio robię często trasę Siewierz- Jędrzejów i chyba w Szczekocinach
przed jednym z domów powystawiane s± lejki (wła¶nie metalowe) oraz inne
rzeczy z blachy cynkoej (konewki, korytka etc). Mogę zapytać po ile. A
jak jeste¶ ze ¶l±ska to mogę kupić i sobie odbierzesz.
Daj znać na taka.tam@wp.pl
Dziekuje za propozycje.
Ale szukam lejka niebylejakiego. Zalezy mi zeby byl z t± fiku¶n±
siatk± i niestety wiedza o tym tajemnym wynalazku juz chyba zanika bo
ani na stronach z lejkami ani tutaj nei moge znalezc informacji i tym
ze dany lejek z siatka ma te moc powstrzymywania wody.

Znalazlem jeden "super funnel" siakis hamerykanski. A u nas zero.

Data: 2011-10-24 20:35:31
Autor: jerry
Lejek metalowy.
Uzytkownik "ptoki" napisal w wiadomosci news:e6fdb96a-3d54-4a97-8d29-f73985b7f9c8y39g2000yqd.googlegroups.com...

To jeszcze napisz co maja wspólnego filtry wymienione w tych artykulach z lekiem do paliwa takim jak np. http://www.wamar.biz.pl/agd/files/DSC02138.html

3. Skoro temat lejka przerosl czesc grupy pozostanie mi poszukanie
takowego po stacjach...

Zycze sukcesów. Moze i ktos produkuje zwykle lejki z super odwadniaczem
filtrujacym w czasie przeplywu swobodnego, ale osobiscie watpie, by zwyklego
zjadacza chleba bylo stac na taki ewenement, dlatego smiem watpic
by takie cudo pojawilo sie w swobodnym handlu.

Data: 2011-10-24 21:09:39
Autor: Kuba \(aka cita\)
Lejek metalowy.

Uzytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisal w wiadomosci news:4ea5affa$0$2192$65785112news.neostrada.pl...

[...]

generalnie nie o takich lejkach mowa.

Bardziej o czyms takim
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQMS1G9qZPH959sQnpzkxd2jkQQnKWqY7Kr-axOw_ta5yvG5xX-ouppshbAUg
przy czym sama metalowa obudowa jest pomijalna.

Tyle, ze tak jak pisalem - sitka takie w reku mialem, ale nie zauwazylem wlasciwosci odwadniajacych.

Data: 2011-10-24 19:11:47
Autor: to
Lejek metalowy.
begin Kuba \(aka cita\)
Tyle, ze tak jak pisalem - sitka takie w reku mialem

Szacun^2!

Data: 2011-10-24 21:28:08
Autor: wowa
Lejek metalowy.

Uzytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisal w wiadomosci news:j84d5l$ao3$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dokladnie tak to wygladalo :)
Procedura jest prosta: nalac wody, jak przelatuje to szukamy dalej :) Wada byl wolniejszy splyw paliwa, niektórzy dziurawili/wyrzucali sitka.

Wojtek

--
Taaa... Oczywiscie, sa lekarze, którzy
poswiecaja caly swój czas i wiedze

Data: 2011-10-26 19:32:41
Autor: venioo
Lejek metalowy.
W dniu 2011-10-24 21:28, wowa pisze:

Dokladnie tak to wygladalo :)
Procedura jest prosta: nalac wody, jak przelatuje to szukamy dalej :)
Wada byl wolniejszy splyw paliwa, niektórzy dziurawili/wyrzucali sitka.

Ta prosta procedura raczej nie wypali, bo sama woda przeleci. O to chodzi, ze musi byc woda w paliwie, aby to "natluscilo" sitko przelatuj±c przezeń.

Pzdr

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-10-26 19:44:24
Autor: wowa
Lejek metalowy.

Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci news:j89g7n$ce1$2news.onet.pl...
[...]

Możesz mieć rację, nigdy tak nie próbowałem.
Wojtek

--
Taaa... Oczywi¶cie, s± lekarze, którzy
po¶więcaj± cały swój czas i wiedzę

Data: 2011-10-24 21:32:19
Autor: wowa
Lejek metalowy.

[...]

To byl standardowy produkt do kupienia na stacjach trzydiesci lat nazad :)
Wojtek

Data: 2011-10-26 12:32:19
Autor: Olo
Lejek metalowy.
On 2011-10-24 20:04, ptoki wrote:
Sam sobie odpowiem.
[...]

płaczę przez łzy...

Data: 2011-10-24 16:09:11
Autor: to
Lejek metalowy.
begin ptoki
[...]

Po co Ci to? Chcesz dolewać mocz do paliwa?

Data: 2011-10-24 18:44:45
Autor: nazgul
Lejek metalowy.

Po co Ci to? Chcesz dolewać mocz do paliwa?

mocz nie przejdzie przez sitko.
wiec wręcz przeciwnie.

Data: 2011-10-24 18:28:56
Autor: to
Lejek metalowy.
begin nazgul
Po co Ci to? Chcesz dolewać mocz do paliwa?

mocz nie przejdzie przez sitko.
wiec wręcz przeciwnie.

To co to za sitko? Nanositko?

Data: 2011-10-24 21:21:38
Autor: nazgul
Lejek metalowy.

Po co Ci to? Chcesz dolewać mocz do paliwa?

mocz nie przejdzie przez sitko.
wiec wręcz przeciwnie.

To co to za sitko? Nanositko?

widocznie tak
było w starych blaszanych lejkach. zrobione z mosiężnego albo mosiądzowanego drutu,
zostawały na nim kropelki wody lub jak wolisz moczu.

zapewne gdybyś lał strumieniem na to sitko to by mocz przeleciał ale kropelki wody z paliwa zatrzymywało.

Data: 2011-10-24 19:27:12
Autor: to
Lejek metalowy.
begin nazgul
widocznie tak
było w starych blaszanych lejkach. zrobione z mosiężnego albo
mosiÄ…dzowanego drutu,
zostawały na nim kropelki wody lub jak wolisz moczu.

Nie oceniaj moczu podług wody.

zapewne gdybyś lał strumieniem na to sitko to by mocz przeleciał ale
kropelki wody z paliwa zatrzymywało.

Koniecznie to przetestuj!

Data: 2011-10-24 17:10:28
Autor: Kuba \(aka cita\)
Lejek metalowy.

Uzytkownik "ptoki" <sczygiel@gmail.com> napisal w wiadomosci news:8c7dee4b-b1a7-41cd-afa6-e75e5bf4a767p20g2000prm.googlegroups.com...
Cosik mi po glowie chodzi ze zatrzymuje wode, czy dobrze mi sie
kojarzy?

niby w jaki sposob mialaby to robic?

ps. metalowa siatke znajdziesz tez w niektórych plastikowych lejkach..

Data: 2011-10-24 18:01:52
Autor: Andy Niwiński
Lejek metalowy.

"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:j83v55$qhu$1inews.gazeta.pl...

[...]

ps. metalowa siatke znajdziesz tez w niektĂłrych plastikowych lejkach..

No jak nie, jak tak? Specjalny wyłapywacz jonowy, z doplerowskim głupomotem magnetycznym wyłapuję molekuły H2O. Po takim lejku to ci, bracie, z 20 oktanów przybywa. A silnik ma z 30 koni więcej. (A może 30 osiołków, nie pamiętam co mówili).

Andy
:)

Data: 2011-10-24 18:30:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
Lejek metalowy.

Użytkownik "Andy Niwiński" <andyniwinski@interia.pl> napisał w wiadomości news:j8425j$kgd$1dont-email.me...

[...]

znaczy sie tą samą metodą dałoby sie wódke przecedzić na spirytus :D

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-10-24 20:27:29
Autor: wowa
Lejek metalowy.

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:j843s0$ajg$1inews.gazeta.pl...

[...]

Widać żeśta młodzi i mało widzieli :) Były takie siatki w starożytnych (dla Was:)) metalowych lejkach. Miało to swoją nazwę a chodzi o dość gęste sitko które faktycznie łapało wodę (nie miesza się z paliwem w przeciwieństwie do spirytusu :)). Nie jestem chemikiem ale chodziło o różnicę w przyciąganiu międzycząsteczkowym, krople wody są większe niż krople paliwa - czy coś w tym stylu.
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

Data: 2011-10-24 20:52:10
Autor: ToMasz
Lejek metalowy.
Widać żeśta młodzi i mało widzieli :) Były takie siatki w starożytnych
(dla Was:)) metalowych lejkach. Miało to swoją nazwę a chodzi o dość
gęste sitko które faktycznie łapało wodę
potwierdzam. jeśli lało sie spokojnie benzynę przez lejek i padał deszcz, wszystkie kropelki deszczu zostawały na "tłustym" sitku, tak jak na tłustym stole w kuchni.
ale jak się chapało, pultało, wstrząsało - przelatywały...

ToMasz

Data: 2011-10-24 21:04:08
Autor: Kuba \(aka cita\)
Lejek metalowy.

Użytkownik "wowa" <wowa3@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4ea5ae10$0$8441$65785112news.neostrada.pl...
[...]

tak znów młody nie jestem i lejki takowe w ręku trzymałem, nigdy jednak nie mialem okazji móc dostrzec wodołapaczowe ich właściwości.
Sitko jak sitko...

Data: 2011-10-24 19:07:25
Autor: to
Lejek metalowy.
begin Kuba \(aka cita\)
tak znów młody nie jestem i lejki takowe w ręku trzymałem

Szacun!

Data: 2011-10-24 21:19:19
Autor: wowa
Lejek metalowy.

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:j84cra$9pj$1inews.gazeta.pl...

tak znów młody nie jestem i lejki takowe w ręku trzymałem, nigdy jednak nie mialem okazji móc dostrzec wodołapaczowe ich właściwości.
Sitko jak sitko...

Bo były dwie wersje :) Zwykłe sitko dla śmieci i to specjalne. To o czym mówimy wyglądało jak gęsta plecionka z mosiądu.
Wojtek

Data: 2011-10-24 21:35:40
Autor: Kuba \(aka cita\)
Lejek metalowy.

Użytkownik "wowa" <wowa3@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4ea5ba36$0$2182$65785112news.neostrada.pl...

[...]

no przecież wiem o jakim sitku mowa, jak mam to jeszcze Ci wytłumaczyc:)
Tyle, ze nigdy nie zauważylem magicznych możliwości separacji wody.

ps. co niby Twoim zdaniem działo sie z wodą nagromadzoną na sitku podczas lania paliwa?
Paliwo przelatywało przez wode i sitko, a woda po prostu utrzymywała sie nad sitkiem?

Data: 2011-10-24 21:57:02
Autor: wowa
Lejek metalowy.

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:j84emd$flr$1inews.gazeta.pl...

ps. co niby Twoim zdaniem działo sie z wodą nagromadzoną na sitku podczas lania paliwa?
Paliwo przelatywało przez wode i sitko, a woda po prostu utrzymywała sie nad sitkiem?

To nie moje zdanie, to moje oczy widziały. Laliśmy paliwo w dość dużym deszczu, na sitku został może kieliszek wody. Jak lejesz to woda nie jest w jednym kawałku i paliwo przechodzi, poza tym lejek jest. przeważnie trochę ukośnie.
Wojtek

Data: 2011-10-24 22:13:52
Autor: ptoki
Lejek metalowy.
On Oct 24, 9:35 pm, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "wowa" <wo...@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶cinews:4ea5ba36$0$2182$65785112news.neostrada.pl...

> Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or...@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci

> Bo były dwie wersje :) Zwykłe sitko dla ¶mieci i to specjalne. To o czym
> mówimy wygl±dało jak gęsta plecionka z mosi±du.
> Wojtek

no przecież wiem o jakim sitku mowa, jak mam to jeszcze Ci wytłumaczyc:)
Tyle, ze nigdy nie zauważylem magicznych możliwo¶ci separacji wody.

ps. co niby Twoim zdaniem działo sie z wod± nagromadzon± na sitku podczas
lania paliwa?
Paliwo przelatywało przez wode i sitko, a woda po prostu utrzymywała sie nad
sitkiem?

Tak, troche to wygladalo jak kropla wody na goracym piecu albo w
oleju.
Sitko samo w sobie wode przepuszcza ale po zmoczeniu paliwem robi sie
takie jakby tluste i krople wody nie przechodza.

Data: 2011-10-25 10:04:20
Autor: Piotr Czyż
Lejek metalowy.
ptoki pisze:

Tak, troche to wygladalo jak kropla wody na goracym piecu albo w oleju.
Sitko samo w sobie wode przepuszcza ale po zmoczeniu paliwem robi sie
takie jakby tluste i krople wody nie przechodza.

A potem idzie się z tym do kasy i płaci za faktyczn± zawarto¶ć paliwa w paliwie z różnicy tego co na dystrybutorze i lejku? :)

--
Piotr Czyż

Data: 2011-10-25 10:55:58
Autor: Mirek Ptak
Lejek metalowy.
Dnia 2011-10-24 20:27,  *wowa* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

różnicę w przyci±ganiu międzycz±steczkowym, krople wody s± większe niż
krople paliwa - czy co¶ w tym stylu.

Wręcz odwrotnie :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-10-26 16:21:55
Autor: CeSaR
Lejek metalowy.
Widać że¶ta młodzi i mało widzieli :) Były takie siatki w starożytnych (dla Was:)) metalowych lejkach. Miało to swoj± nazwę a chodzi o do¶ć gęste sitko

Geste sitko to doskonaly przyklad metalu, ktory przepuszcza swiatlo.
I zeby nie bylo - jest to autentyczna wypowiedz z ustnego egzaminu maturalnego z fizyki.

Data: 2011-10-24 18:03:55
Autor: J_K_K
Lejek metalowy.
W dniu 2011-10-24 16:01, ptoki pisze:
Objezdzilem dzis kilka sklepow i wszedzie mieli tylko plastikowe
lejki.

Czy gdzies na stacjach widzieliscie lejki metalowe?

W Szczekocinach zwykle na płocie wisiały,
w różnych kształtach i rozmiarach :-)

--
Pzdr

JKK

Data: 2011-10-24 22:15:56
Autor: ptoki
Lejek metalowy.
On Oct 24, 6:03 pm, J_K_K <j_k_kwytni...@itotezpoczta.fm> wrote:
> [...]

> lejki.

> Czy gdzies na stacjach widzieliscie lejki metalowe?

W Szczekocinach zwykle na płocie wisiały,

Najpierw sadzilem ze zartujesz ale chyba rzeczywiscie mogly tak sobie
wisiec :)

Dzieki za info. Troche mi nie po drodze ale jest szansa ze gdzie
indziej tez sie znajda.
Troche mnie smuci fakt ze sitko moze byc "zwykle" i caly moj misterny
plan spali na panewce i zostane z "gupim lejkiem".

Lejek metalowy.