Lejek metalowy.

Data: 2011-10-24 17:10:28
Autor: Kuba \(aka cita\)
Lejek metalowy.

Uzytkownik "ptoki" <sczygiel@gmail.com> napisal w wiadomosci news:8c7dee4b-b1a7-41cd-afa6-e75e5bf4a767p20g2000prm.googlegroups.com...
Cosik mi po glowie chodzi ze zatrzymuje wode, czy dobrze mi sie
kojarzy?

niby w jaki sposob mialaby to robic?

ps. metalowa siatke znajdziesz tez w niektórych plastikowych lejkach..

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Uzywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na smieci - 120L - 40zl

Data: 2011-10-24 18:01:52
Autor: Andy Niwiński
Lejek metalowy.

"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:j83v55$qhu$1inews.gazeta.pl...

[...]

No jak nie, jak tak? Specjalny wyłapywacz jonowy, z doplerowskim głupomotem magnetycznym wyłapuję molekuły H2O. Po takim lejku to ci, bracie, z 20 oktanów przybywa. A silnik ma z 30 koni więcej. (A może 30 osiołków, nie pamiętam co mówili).

Andy
:)

Data: 2011-10-24 18:30:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
Lejek metalowy.

Użytkownik "Andy Niwiński" <andyniwinski@interia.pl> napisał w wiadomości news:j8425j$kgd$1dont-email.me...

[...]

znaczy sie tą samą metodą dałoby sie wódke przecedzić na spirytus :D

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-10-24 20:27:29
Autor: wowa
Lejek metalowy.

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:j843s0$ajg$1inews.gazeta.pl...

[...]

Widać żeśta młodzi i mało widzieli :) Były takie siatki w starożytnych (dla Was:)) metalowych lejkach. Miało to swoją nazwę a chodzi o dość gęste sitko które faktycznie łapało wodę (nie miesza się z paliwem w przeciwieństwie do spirytusu :)). Nie jestem chemikiem ale chodziło o różnicę w przyciąganiu międzycząsteczkowym, krople wody są większe niż krople paliwa - czy coś w tym stylu.
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

Data: 2011-10-24 20:52:10
Autor: ToMasz
Lejek metalowy.
Widać żeśta młodzi i mało widzieli :) Były takie siatki w starożytnych
(dla Was:)) metalowych lejkach. Miało to swoją nazwę a chodzi o dość
gęste sitko które faktycznie łapało wodę
potwierdzam. jeśli lało sie spokojnie benzynę przez lejek i padał deszcz, wszystkie kropelki deszczu zostawały na "tłustym" sitku, tak jak na tłustym stole w kuchni.
ale jak się chapało, pultało, wstrząsało - przelatywały...

ToMasz

Data: 2011-10-24 21:04:08
Autor: Kuba \(aka cita\)
Lejek metalowy.

Użytkownik "wowa" <wowa3@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4ea5ae10$0$8441$65785112news.neostrada.pl...
[...]

tak znów młody nie jestem i lejki takowe w ręku trzymałem, nigdy jednak nie mialem okazji móc dostrzec wodołapaczowe ich właściwości.
Sitko jak sitko...

Data: 2011-10-24 19:07:25
Autor: to
Lejek metalowy.
begin Kuba \(aka cita\)
tak znów młody nie jestem i lejki takowe w ręku trzymałem

Szacun!

Data: 2011-10-24 21:19:19
Autor: wowa
Lejek metalowy.

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:j84cra$9pj$1inews.gazeta.pl...

tak znów młody nie jestem i lejki takowe w ręku trzymałem, nigdy jednak nie mialem okazji móc dostrzec wodołapaczowe ich właściwości.
Sitko jak sitko...

Bo były dwie wersje :) Zwykłe sitko dla śmieci i to specjalne. To o czym mówimy wyglądało jak gęsta plecionka z mosiądu.
Wojtek

Data: 2011-10-24 21:35:40
Autor: Kuba \(aka cita\)
Lejek metalowy.

Użytkownik "wowa" <wowa3@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4ea5ba36$0$2182$65785112news.neostrada.pl...

[...]

no przecież wiem o jakim sitku mowa, jak mam to jeszcze Ci wytłumaczyc:)
Tyle, ze nigdy nie zauważylem magicznych możliwości separacji wody.

ps. co niby Twoim zdaniem działo sie z wodą nagromadzoną na sitku podczas lania paliwa?
Paliwo przelatywało przez wode i sitko, a woda po prostu utrzymywała sie nad sitkiem?

Data: 2011-10-24 21:57:02
Autor: wowa
Lejek metalowy.

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:j84emd$flr$1inews.gazeta.pl...

ps. co niby Twoim zdaniem działo sie z wodą nagromadzoną na sitku podczas lania paliwa?
Paliwo przelatywało przez wode i sitko, a woda po prostu utrzymywała sie nad sitkiem?

To nie moje zdanie, to moje oczy widziały. Laliśmy paliwo w dość dużym deszczu, na sitku został może kieliszek wody. Jak lejesz to woda nie jest w jednym kawałku i paliwo przechodzi, poza tym lejek jest. przeważnie trochę ukośnie.
Wojtek

Data: 2011-10-24 22:13:52
Autor: ptoki
Lejek metalowy.
On Oct 24, 9:35 pm, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
U¿ytkownik "wowa" <wo...@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:4ea5ba36$0$2182$65785112news.neostrada.pl...

> U¿ytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or...@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

> Bo by³y dwie wersje :) Zwyk³e sitko dla ¶mieci i to specjalne. To o czym
> mówimy wygl±da³o jak gêsta plecionka z mosi±du.
> Wojtek

no przecie¿ wiem o jakim sitku mowa, jak mam to jeszcze Ci wyt³umaczyc:)
Tyle, ze nigdy nie zauwa¿ylem magicznych mo¿liwo¶ci separacji wody.

ps. co niby Twoim zdaniem dzia³o sie z wod± nagromadzon± na sitku podczas
lania paliwa?
Paliwo przelatywa³o przez wode i sitko, a woda po prostu utrzymywa³a sie nad
sitkiem?

Tak, troche to wygladalo jak kropla wody na goracym piecu albo w
oleju.
Sitko samo w sobie wode przepuszcza ale po zmoczeniu paliwem robi sie
takie jakby tluste i krople wody nie przechodza.

Data: 2011-10-25 10:04:20
Autor: Piotr Czy¿
Lejek metalowy.
ptoki pisze:

Tak, troche to wygladalo jak kropla wody na goracym piecu albo w oleju.
Sitko samo w sobie wode przepuszcza ale po zmoczeniu paliwem robi sie
takie jakby tluste i krople wody nie przechodza.

A potem idzie siê z tym do kasy i p³aci za faktyczn± zawarto¶æ paliwa w paliwie z ró¿nicy tego co na dystrybutorze i lejku? :)

--
Piotr Czy¿

Data: 2011-10-25 10:55:58
Autor: Mirek Ptak
Lejek metalowy.
Dnia 2011-10-24 20:27,  *wowa* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

ró¿nicê w przyci±ganiu miêdzycz±steczkowym, krople wody s± wiêksze ni¿
krople paliwa - czy co¶ w tym stylu.

Wrêcz odwrotnie :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-10-26 16:21:55
Autor: CeSaR
Lejek metalowy.
Widaæ ¿e¶ta m³odzi i ma³o widzieli :) By³y takie siatki w staro¿ytnych (dla Was:)) metalowych lejkach. Mia³o to swoj± nazwê a chodzi o do¶æ gêste sitko

Geste sitko to doskonaly przyklad metalu, ktory przepuszcza swiatlo.
I zeby nie bylo - jest to autentyczna wypowiedz z ustnego egzaminu maturalnego z fizyki.

Lejek metalowy.