Lekarstwo na oczy?

Data: 2011-07-12 17:38:10
Autor: Big Jack
Lekarstwo na oczy?
Jak oglądam TVP HD, to czasem mam wrażnie, że ślepnę w galopującym
tempie, z dnia na dzień. Ale zanim zdecydowałem się wybrać do okulisty,
to chciałem się upewnić, czy aby na pewno to ze mną coś nie halo. No i
efekt tej kontroli wygląda tak http://i53.tinypic.com/152jdeg.png
Spodziewam się, że słupki poszybują w górę w niedzielę. Wszak będziemy
mieć transmisję festiwalu z Zielonej Góry :)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-07-13 07:01:49
Autor: pawell32
Lekarstwo na oczy?
W dniu 2011-07-12 17:38, Big Jack pisze:

 http://i53.tinypic.com/152jdeg.png

znowu wklejasz zdjęcie i zonk - 404 - Not Found

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-07-15 17:34:28
Autor: Big Jack
Lekarstwo na oczy?
W wiadomości
*pawell32* napisał(-a):

znowu wklejasz zdjęcie i zonk - 404 - Not Found

SOA#1 - u mnie działa (i chyba nie tylko u mnie sądząc po dyskusji). BTW, te "znowu" to do czego nawiązuje, bo nie mogę sobie przypomnieć?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-07-17 13:17:52
Autor: pawell32
*pawell32* napisał(-a):

znowu wklejasz zdjęcie i zonk - 404 - Not Found

SOA#1 - u mnie działa (i chyba nie tylko u mnie sądząc po dyskusji).

przepraszam, prawdę mówisz. okazało się, że w pracy mam zablokowany ten serwis.

BTW, te "znowu" to do czego nawiązuje, bo nie mogę sobie przypomnieć?

kiedyś było inne zdjęcie, którego nie mogłem otworzyć.
teraz sprawdzam w domu i jest ok.

Data: 2011-07-13 21:35:46
Autor: Jerzy Pastusiak
Lekarstwo na oczy?
Big Jack:
| http://i53.tinypic.com/152jdeg.png

wiesz , dla mnie nie jest zle , a nawet bardzo dobrze

minimalna wartosc 4 Mbps , to naprawde bardzo duzo ,
szczegolnie dla MPEG-4

zauwaz , ze jest to strumien w nocy , kiedy moga to
byc tablice informacyjne , spokojne lub marnej jakosci
filmy , ...

ale ja nie ogladam TVP HD , wiec trudno mi cos powiedziec jak to wyglada w rzeczywistosci

nawet przy dobrym strumieniu , mozna nadawac marny
technicznie material , wywolujacy mdlosci

strumien niektorych przekazow TVP jest ostatnio naprawde
wyjatkowo dobry

przykladowo , TVP Kultura ma przekazy ~4,5 Mbps , a nawet
jakosc Edusata sie poprawila

na Bulsacie , na transponder przypada ~20 przekazow tv
sygnal tnie , ale jest co ogladac

na kanalach .lolitka przypada ~1,2 Mbps , na transponder
wchodzi 30 - 40 przekazow , a niektorzy ogladaja to z duza
przyjemnoscia

no , ale miara "wiadomosci" jest zle skorelowana z miara
"informacji"

jp

Data: 2011-07-14 14:48:56
Autor: VSS
Lekarstwo na oczy?
W wiadomosci:Pine.LNX.4.64.1107132103440.5893@sci.pam.szczecin.pl,
Jerzy Pastusiak <pastupam@sci.pam.szczecin.pl> nastukal:
Big Jack:
http://i53.tinypic.com/152jdeg.png

wiesz , dla mnie nie jest zle , a nawet bardzo dobrze

minimalna wartosc 4 Mbps , to naprawde bardzo duzo ,
szczegolnie dla MPEG-4

ale nie dla HD

nawet przy dobrym strumieniu , mozna nadawac marny
technicznie material , wywolujacy mdlosci

i jeszcze trzeba placic abonament

--
VSS

Data: 2011-07-14 23:30:57
Autor: Jerzy Pastusiak
Lekarstwo na oczy?
Witaj.

VSS:

Trudno powiedziec ktory to jest transponder TVP HD
(widze 4), czy to jest 8PSK, czy 4PSK i czemu takie skoki
pod koniec zapisu.

Dzisiejsze strumienie podaje ponizej tez za:
http://www.linowsat.de/

i naprawde nie sa najgorsze w porownaniu z innymi
polskimi HD.
-=-=-=-

Dzisiaj srednio dla TVP HD: 11449 MHz, Hor, 8PSK
max=9274, min=6176, avr=7677
12,5% z 61Mbps, zajetosci transpondera
(na Channel 4 mam 21,8%, ale QPSK).

Ale inne HD na tym transponderze, to tylko:
TVN HD - 10,4 %,
MGM HD - 11,7 %.
Ogolem - 8 uslug, a przy wysokiej jakosci HD powinny
byc tylko 3, 4 usł./tr.

Podobnie jest na transponerze: 10834 MHz, Ver, 8PSK.
Ale dla BBC HD na tym transponderze mamy zaledwie:
BBC HD - 6434; 5717; 5990 i tylko 9,8% transpondera.

Na Astrze dla TVP HD: 10862 MHz, Hor, QPSK
jest gorzej: 9698; 5924; 4777.

Ale upchali tam 11 uslug i TVP HD to tylko
16,7% z 35 Mbps transpondera (QPSK 7/8).
-=-=-

Nie kazdego stac na Sky Sports HD: 11798 MHz, Hor, QPSK
max 20494; min 17383; avg 19187
43,73% z 44 Mbps, zajetosci transpondera - tylko trzy
przekazy.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Nie ogladam polskiej TV - zbyt malo czasu, abonament place
za rok z gory, nie mam zdania.

Dla mnie poziom techniczny to sprawa czesto drugoplanowa.
Zawartosc - tresc, jest zwykle najwazniejsza.

Za czasow Polski Ludowej moglem strawic jeden Dziennik
TV/rok - zeby zobaczyc czy sie cos zmienilo.
No i zmienilo sie - nie moge zdzierżyć mawet 10 min/rok.

Pzdr.J.P.
___________
Strumien z transpondera to od okolo 30 - 60 Mbps
w zaleznosci od modulacji (4PSK - 8PSK) i stopnia
korekcji bledow (zwykle FEC 2/3 - 7/8 - 9/10)

Data: 2011-07-15 17:30:13
Autor: Big Jack
Lekarstwo na oczy?
W wiadomości
*Jerzy Pastusiak* napisał(-a):

Trudno powiedziec ktory to jest transponder TVP HD
(widze 4), czy to jest 8PSK, czy 4PSK i czemu takie skoki
pod koniec zapisu.

11258 MHz, Hor, 8PSK, SR: 27500 MS FEC: 3/4 TSID: 300 ONID: 318

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-07-15 21:25:10
Autor: Jerzy Pastusiak
Lekarstwo na oczy?
Witaj.

Big Jack:
| 11258 MHz, Hor, 8PSK, SR: 27500 MS FEC: 3/4 TSID: 300 ONID: 318

Przed chwila:
root@dm800:~# date
Fri Jul 15 20:57:40 CEST 2011

zrobilem pomiary, na transponderze Astra 1KR
10862 H tp 59 DVB-S 22000-7/8

Dla:
TVP HD  MPEG-4/HD Videoguard
7120  532 ;  850 Po ;  851 ; Po 852 E
SID-VPID  ;  ONID-TID; APID Lang.

http://www.lyngsat.com/astra1kr.html
-=-=-
Mamy dla VPID=532:
root@dm800:~# dvbsnoop -s bandwidth 532

(Avrg:  5498.396 kbit/s) (Avrg:  5501.490 kbit/s) (Avrg:  5511.094 kbit/s) (Avrg:  5512.578 kbit/s) .........................
(Avrg:  8457.702 kbit/s)
(Avrg:  8349.996 kbit/s)
(Avrg:  8379.429 kbit/s)
(Avrg:  8318.390 kbit/s)
(Avrg:  8335.800 kbit/s)
(Avrg:  8370.803 kbit/s)
(Avrg:  6106.422 kbit/s) (Avrg:  6119.355 kbit/s) (Avrg:  6129.620 kbit/s) (Avrg:  6140.510 kbit/s) (Avrg:  6147.751 kbit/s) (Avrg:  6148.678 kbit/s) (Avrg:  6146.842 kbit/s) (Avrg:  6145.741 kbit/s) -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Statystyka na dzis z:
http://www.linowsat.de/

tez jest:
max = 7044; sred = 5718; min = 4134

Rzeczywiscie jest to TRAGEDIA jak na HD.

Pzdr.J.P.

Data: 2011-07-15 22:00:59
Autor: Jerzy Pastusiak
Lekarstwo na oczy?
Jerzy Pastusiak wrote:

| Big Jack:

| http://www.linowsat.de/
| max = 7044; sred = 5718; min = 4134

Dla podanego transpondera:
11258 MHz, Hor, 8PSK roll-off: 0.35
SR: 27500 MS FEC: 3/4 TSID: 300 ONID: 318

na http://www.linowsat.de/

mamy:
max = 7015; sred = 4952; min = 4142 [kbps]

czyli podobnie, a nawet gorzej.

Jakość typu .Lolitka HD. Mało zabawne!

Przegladalem dzisiaj kilkanascie kanalow HD, lacznie
z arabskimi FTA (sportowymi - jest tego troche -
cos dla Cavallino), na sat. Badr 26E, sred = ~8000,
a zwykle ~ 12 Mbps.

Pzdr.J.P.

Data: 2011-07-15 22:15:06
Autor: Jerzy Pastusiak
Lekarstwo na oczy?
| mamy:
| max = 7015; sred = 4952; min = 4142 [kbps]

Ale tak to jest jak sie upycha na jeden transponder
10 przekazow, przy czym 9 podobno w HD !!!

Prawdopodobnie nastepny ruch bedzie to pogorszenie
korekcji bledow FEC: 3/4 na 5/6, zeby dodac jeszcze
z dwa przekazy sportowe HD.

Za to widze, ze Wojna i Pokoj ma strumien rowno
po 1742 kbps - jakiś pornolek ???

I komu tu mowic, ze "cyfryzacja" to poprawa jakosci
obrazu.

jp

Data: 2011-07-16 08:27:34
Autor: Big Jack
Lekarstwo na oczy?
W wiadomości
*Jerzy Pastusiak* napisał(-a):

I komu tu mowic, ze "cyfryzacja" to poprawa jakosci
obrazu.

Może i by była gdyby nie realizować jej bezmyślnie. A co do bitrate, to podobaja mi się EUROSPORTY HD, gdzie wprawdzie nie zawsze są transmisje HD wbrew nazwom programów, ale bitrate jest jedną prostą na poziomie ok 10500 kbits/s

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-07-15 22:59:45
Autor: Cavallino
Lekarstwo na oczy?
Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <pastupam@sci.pam.szczecin.pl> napisał w wiadomości news:

Przegladalem dzisiaj kilkanascie kanalow HD, lacznie
z arabskimi FTA (sportowymi - jest tego troche -
cos dla Cavallino),

Nie - to dla użytkowników N-ki.
Ja mam porządny sport w Cyfrze, więc nie muszę oglądać takiego z Bangladeszu, widzowie N-ki nie mają tego komfortu.

Data: 2011-07-17 13:21:48
Autor: pawell32
Lekarstwo na oczy?
W dniu 15.07.2011 22:59, Cavallino pisze:

Nie - to dla użytkowników N-ki.
Ja mam porządny sport w Cyfrze, więc nie muszę oglądać takiego z
Bangladeszu, widzowie N-ki nie mają tego komfortu.

ROTFL

Data: 2011-07-18 20:56:11
Autor: Jerzy Pastusiak
Lekarstwo na oczy?
Witaj.
Cavallino:
| Nie - to dla użytkowników N-ki.
| Ja mam porządny sport w Cyfrze, więc nie muszę oglądać | takiego z Bangladeszu, widzowie N-ki nie mają tego komfortu. Jak to milo spotkac w tym kraju Człowieka Naprawdę Szczęśliwego.

A o ktorym transponderze dokladnie mowisz?

Wg. http://www.linowsat.de, na HB CANAL+ SPORT HD:
11278 MHz, Ver, 8PSK
VPID 361: max=14977 ; sred=8669 ; min=3978

Co jest calkiem przyzwoicie.

Ja przykladowo dla Al Kass HD+ (26.0°E), otrzymalem
jako wynik prawie godzinnych pomiarow:
http://sci.pum.edu.pl/~pastupam/dm/pic/Al_Kass_HD.gif

max=19799 ; śred=12464 ; min=6116
ile pomiarow=2000
dł.pom. 49:58 min
odch.stand.=720,5

Czyli znacznie lepiej.

Ja tam na pilce to sie nie znam, ale wydaje mi sie, ze nie
bardzo podobalyby Ci sie te kanaly, bo nie ma tam wcale
Polakow. Pokazuja jakichs tam Anglikow, Niemcow, Wlochow
i innych cudzoziemcow.
A tych kanalow sportowych to jest sporo.

Pzdr.J.P.

Data: 2011-07-18 21:05:04
Autor: Cavallino
Lekarstwo na oczy?
Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <pastupam@sci.pam.szczecin.pl> napisał w wiadomości news:Pine.LNX.4.64.1107181949310.28743sci.pam.szczecin.pl...
Witaj.
Cavallino:
> [...]

Wg. http://www.linowsat.de, na HB CANAL+ SPORT HD:
11278 MHz, Ver, 8PSK
VPID 361: max=14977 ; sred=8669 ; min=3978

Poczekaj aż ruszy liga piłki kopanej i 5-6 transmisji w HD tygodniowo, na nich średnia na pewno jest grubo większa niż 10 tys, więc i ogólną średnią nabiją.

[...]

Mylisz się, mnie techniczne parametry zupełnie nie kręcą, kieruję się wyłącznie zawartością programową.
Arabski sport nie jest czymś co zajmowało by mnie chociaż przez chwilę.
Ale userów N to może kręcić, oni kierują się wyłącznie ilością i jakością, może być nawet ilość i jakość niczego. ;-)

bo nie ma tam wcale
Polakow.

Tym bardziej mnie to nie kręci.

Data: 2011-07-20 10:44:08
Autor: pawell32
Lekarstwo na oczy?
W dniu 18.07.2011 21:05, Cavallino pisze:

Mylisz się, mnie techniczne parametry zupełnie nie kręcą, kieruję się
wyłącznie zawartością programową.

to widać

Data: 2011-07-20 10:47:04
Autor: Cavallino
Lekarstwo na oczy?
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4e2694e2$1news.home.net.pl...
W dniu 18.07.2011 21:05, Cavallino pisze:

Mylisz się, mnie techniczne parametry zupełnie nie kręcą, kieruję się
wyłącznie zawartością programową.

to widać

Co ma być nie widać, nigdy tego nie ukrywałem.
Brandzlowanie się niczym nadawanym w HD pozostawiam komuś kto nie ma w życiu nic lepszego do roboty.

Data: 2011-07-20 10:51:30
Autor: pawell32
Lekarstwo na oczy?
W dniu 20.07.2011 10:47, Cavallino pisze:

Co ma być nie widać, nigdy tego nie ukrywałem.
Brandzlowanie się niczym nadawanym w HD pozostawiam komuś kto nie ma w
życiu nic lepszego do roboty.

czy bbc czy national geographic jest niczym?

co do sportu, to co mnie interesuje miałem na polsacie.

Data: 2011-07-15 00:52:22
Autor: Jerzy Pastusiak
Lekarstwo na oczy?
VSS:

> minimalna wartosc 4 Mbps , to naprawde bardzo duzo ,
> szczegolnie dla MPEG-4

ale nie dla HD

A jezeli to minimum, to tablica informacyjna nadawana
w przerwie nocnej ???

Znalazlem tez cos takiego, dotyczy BBC HD [30-04-2011]:
[BBC One HD gets bitrate increase just for the Royal Wedding]
http://forums.digitalspy.co.uk/showthread.php?t=1468302

"...
have seen in several one minute chunks I've looked at is
4 mbps to 14.4 mbps but this is updated every second, so
the range of individual frame bit rates would be even wider.
...."

Czyli od 4 Mbps to 14.4 Mbps. BBC HD mialo nawet sredni
strumien bitowy "from 20mbps at launch to just 6.6mbps
(Oct 2010)", zaledwie 6,6 Mbps.

Oraz:
"... it's currently around 9mbps average, VBR ranging from 5
to 14 mbps (and occasionally peaking even higher on action
scenes) ..."

Czyli aktualnie 5 ... 14 Mbps, srednio ~9 Mbps.

jp

Lekarstwo na oczy?